Eszkalálódás a gyakorlatban - verseny beszámoló

2017/07/18. - írta: Promie Motz

rexy.png

Történt egyszer, hogy egy rakat, összeszedetlen gondolatot felhánytorgattam a lázadók helyzetéről eszkalációs formátumban. Mivel ebből a formátumból csak ez az egy megmérettetés lesz idén a ligában, így sok esélyem nem volt próbálkozni, hogy "Na, majd az egyik verseny összejön".

Ami a teszt meccseken kiderült, mind a rakétás Miranda, mind a bombázós Miranda komoly esélyekkel bír itt is. Előbbi a nagyobb hajók ellen talán jobb, míg utóbbi ászok ellen az első pár fordulóban igazán erős.  

Választásom végül a rakétás változatra esett, igencsak bíztam benne, hogy a végére is megőrzi relevanciáját.

K-Wing: · Miranda Doni (29)
Plasma Torpedoes (3)
Extra Munitions (2)
Twin Laser Turret (6)
Cluster Mines (4)
Guidance Chips (0)
· Rey (2)
TIE Fighter: · Captain Rex (14)
-- TOTAL ------- 60p. --

Bendzsi ötletelt sokáig Rebel TIE-ok körül, mielőtt birodalmira váltott a felkészülés során. Captain Rex kellően zavaró, a PS 4-gyel a Crack Swarm-okkal együtt lő, és nagyon olcsó. Jó eséllyel, ha elvesztem Rex-et, de valamit le tudok lőni (akár egy fél nagyhajót), akkor én nyerek.

Ászok ellen a szuper pontos torpedók is veszélyesek, vagy a nem módosított, Advanced SLAM nélküli Cluster aknák. A TLT-k jól muzsikálnak pajzstöltéshez és pici sebzéshez.

K-Wing: · Miranda Doni (29)
Plasma Torpedoes (3)
Extra Munitions (2)

Concussion Missiles (4)
Twin Laser Turret (6)
Cluster Mines (4)
Guidance Chips (0)
· Rey (2)

TIE Fighter: · Captain Rex (14)
X-Wing: · Biggs Darklighter (25)
· R4-D6 (1)
Integrated Astromech (0)
-- TOTAL ------- 90p. --

90 ponton és afölött féltem, hogy Miranda túl nagy sebzést kapna, mielőtt igazán kibontakozhatna. Igazából itt akartam hagyni egy 2 pontos init, hogy Braylen jöjjön a következő körben, de ezt a pontszámot kétszer játsszuk,  ezért ide akartam még egy rakétát, így a plusz rakéta jött be most, és Braylen kiszorult az utolsó körre.

K-Wing: · Miranda Doni (29)
Plasma Torpedoes (3)
Extra Munitions (2)
Concussion Missiles (4)
Twin Laser Turret (6)
Cluster Mines (4)
Guidance Chips (0)
· Rey (2)
TIE Fighter: · Captain Rex (14)
X-Wing: · Biggs Darklighter (25)
· R4-D6 (1)
Integrated Astromech (0)
T-70 X-Wing: · Jess Pava (25)
· M9-G8 (3)
Integrated Astromech (0)
-- TOTAL ------- 118p. --

Jessre még szívesen tettem volna Pattern analyzert, de 28 pontba bele "kell" férnie a Gunneres Braylen kedvéért. M9G8 pedig azért, mert Miranda had kapjon még több módosítást.

 Kíváncsian vártam, 2-3 újradobás mellett hogyan fog muzsikálni Jess, mert még nem igazán teszteltem. M9G8-ot is eddig csak a Ghost mellett hoztam.

K-Wing: · Miranda Doni (29)
Plasma Torpedoes (3)
Extra Munitions (2)
Concussion Missiles (4)
Twin Laser Turret (6)
Cluster Mines (4)
Guidance Chips (0)
· Rey (2)
TIE Fighter: · Captain Rex (14)
X-Wing: · Biggs Darklighter (25)
· R4-D6 (1)
Integrated Astromech (0)
ARC-170: · Braylen Stramm (25)
· R3-A2 (2)
Gunner (5)
Alliance Overhaul (0)
T-70 X-Wing: · Jess Pava (25)
· M9-G8 (3)
Integrated Astromech (0)
-- TOTAL ------- 150p. --

Lehet, komoly hiba, ennyire későn jött be Braylen. Ezen már késő bánkódni, ment a nevezés. :D

A lista számokban: 5 különböző, nevesített pilóta, 1 magas PSű, 4 alacsony. 2 kötelező darab, 3 kevésbé gyakori. 3 asztromech. 0 pontos modifikációk. Egyetlen EPT slot nélkül, 0 system slot, 1 crew slot egy erős legénységgel megtöltve. Miranda kerek 50 pont most, lehet, a maradék 100 pontban is jó lenne.

Maga a verseny:

Kicsit kalandosabban indult a reggelem, mint vártam, mert fáradtságomban és kialvatlanságomban rossz irányba szálltam fel a 2-es metróra. Délinél eszméltem fel, hogy hoppá, baj van. Így a terem berendezéséről rendesen le maradtam, de kapunyitásra azért még odaértem. 

Mellettem a metrón is a fura kinézetű emberek hada sorakozott, hiszen, mint eszembe villant, akkor volt a MondoCon. Ők is hatalmas táskákkal megrakodva szálltak le a Pillangó utcánál. A tömegben kiszúrtam a "birthday boy"-t, a mestertroll Gergőt, és egy jó hangulatú beszélgetés közepette sétáltunk le a verseny helyszínéig. Egyedüli esemény az volt, amikor Marci megpróbált minket autóval direkt elütni, de szerencsére megdobtuk az evade próbánkat. Felháborító, hogy ki mindenkinek adnak jogosítványt!

Sikerült összerakni a technikát, és másodikra sikerült is mindenkit neveztetni mind a 18 főt. A sorsolás könyörtelen volt, a napot Marci ellen kezdtem. Egyikünk se örült ennek a sorsolásnak, de ahogy felhívta rá a figyelmem, valószínűleg számára ez volt a legkedvezőtlenebb felállás 60 pontban. 

Első kör 60 pont - Kenessey Marci

15:00-től kezdődik körülbelül a meccsünk, amit a kamerás asztalra sorsolt a gép

A taktikám az volt alapvetően, első körben Rex-et elcserélem az ellenfél legolcsóbb, legalább 15 pontos hajójára. Ez a mindlinkes Inaldra csak 14 pontos volt szintén. Így le kellett lőnöm fele Asajj-t legalább.

Nem minden úgy alakult az aszteroida mezőbe berepülésnél, mint ahogy gondoltam, de egy viszonylag kedvező pozícióban sikerült szerintem a harcot kezdeményezni. Marci elfelejtett a második harci körben Latts Razi-zni és lement fél életre, majd egy módosítatlan TLT sorozat hatására a Light Scyk-es Inaldra felrobbant egy Direct Hit felhúzásával. 

Ahogy később kiderült, Marci tárcsája elmozdult, és ő zokszó nélkül lelépte a végzetes manővert, feladta a mérkőzést.

1 plazma torpedó ment el és 0 bomba.

Győzelem: 60-0.

Kiadós szerencse kellett egy ilyen mértékű pontozásbeli különbség kialakításához. Mivel nagyon biztonsági játékra törekedtem, lehet, hogy lett volna esélye Marcinak "disengage"-elni, szétválni, és idő lejártáig futni, még mielőtt elment a fele nagy hajója. Final salvo-ban eggyel jobban dobott. 

Második kör 90 pont - Havasi Áron

Átkerültem a kettes asztalra, ahol Áron Omega Leader, Darth Vader és Vessry serege ellen vehettem fel a versenyt.

Mivel átellenben pakolt fel a táblán, arra indultam, amerre több hely lesz majd manőverezni a hajóimnak. Hogy az alakzat megmaradjon, így főként kettőket lépegettem. Enyém volt a kezdemény, hogy ne tudjam be target lock-olni Mirandával a hajóit, ami annyira be is jött Áronnak, hogy egyetlen rakétát se lőttem el a 4-ből (2 rakéta 2 torpedó). 

Az első Combat körben Áron ügyesen helyezkedett, hogy csak Mirandát tudta lőni a hajóival, aki 4 pajzsot vesztett, cserébe leszedte mondjuk Omega Leader pajzsát. A következő körben sikerült megblokkolnom Vader-t is és Omega Leader-t is, Vessery pedig egy 4 K-val olyan helyre került, hogy a következő körben már látszódott, hova mennek majd a bombák. 

Vader kivédett 2 Range 1-es lövést simán Biggs-től és Mirandától, ellenben Rex pedig lelőtte egyetlen lövésből Omega Leader 3 maradék életét. Következő körben a 3 Cluster Mines token-től Vessery 3-at sérült, Vader visszafordult, hogy üldözőbe vegye a rajt. Miranda innentől kezdve kezdte el visszatölteni a pajzsait, kihasználva még 2 körig Biggs védelmét. Végül valami csoda folytán Biggs és Rex is a birodalmi hajók mögé került, míg azok üldözőbe vették Mirandát. Egy kiszámítható Bombát elkerült mindkét hajó, ellenben így nem volt Evade-je Vessery-nek a rövidebb lépés miatt, ellenben közvetlenül előtte állt meg. Miranda kilőtte az addigra egy életre leapadt Vadert, majd pajzsot töltött, és a birodalmi össztűz még Vessery részéről maximális volt, ellenben Vader nem bírta bevinni azt az egy sebet, amire szükség volt. Áron itt azt mondta, kidobja a következő körben a bombára a sebet, mert egy élete volt Vessery-nek is. Mivel 2 hitet dobot, így már nem tárcsáztunk a következő körre.

Győzelem: 90-0.

Nem mintha nem lenne jó escalation-ben nyerni az elején, de a végén egy zakó sokkal jobban odavágja az ember MoV-ját.

0  torpedó és rakéta ment el és lekerült mindkét bomba.

Harmadik kör - Dervadelin Zoli - 90 pont

Zolival nem játszottam a múltkori Liga óta, most egy Mindlinkes Palob Old T és Fenn Rau sereget hozott.

A meccs nagyon nem úgy alakult, ahogy Zoli tervezte. Megpróbált gyorsan lerohanni Old Terroch-cal, miközben Fenn körberepül, Palob meg hátulról Palob. Fenn az akadályok helyzete miatt egy körrel később tudott volna beérni a csatába, Old T meg pár milliméter híján nem ért be Range 1-be Mirandához és Biggs-hez. Egy Range 2-ben ragadt Protector halott Protector. Következő körben Palob kapott egy sortüzet, majd Fenn se tudott be boost-olni Range 1-be Mirandához és Biggs-hez.

Győzelem, 90-0.

Két Concussion Missiles ment el.

Negyedik kör - Takács István - 120 pont

A negyedik kör előtt három 3 győzelmes versenyző volt, és "szerencsémre" (?) megkaptam az akkor 2 győzelmes Istvánt. Az Inaldra - Fenn - Contracted Scout (Bumpmaster) - és occó torpedós Dengar mindlinkes sereg ellen eléggé főtt a fejem, hogy Jess-t hoztam be, és nem Braylen-t. De a Concussion Missile-ok jól jöttek előző körben. Fenn-t kicsit elijesztettem, amikor látta, pontosan merre halad a seregem, kénytelen volt tovább boost-olni. Az első komoly lövéskörben 15 piros kockával sikerült 4 pajzsot levinni a Contracted Scout-ról, amiben a Plasma Torpedó képessége 1 volt. Így a következő körre ott maradt az utamban egy előttem lépő Scout. Mivel számítottam, hová kerül, így Jess-t leszámítva mindenki más átlépett, ahova akart. Fenn is visszakapcsolódott a csatába, de Biggs is és a Scout is meghalt, Miranda pedig 2 pajzsot költött el támadásokra. A következő körben Dengar felszántott egy Cluster Mines set-et, de csak 2-t sérült 6 kockán, míg Fenn egy éles derékszöggel el tudta szépen kerülni. Dengar sokat lőtt Mirandába Range 1-ben és feljött egy Major Hull Breach is. Végül Mirandával menekülni próbáltam, de még Range 3-ba pnt befért Fenn és onnan is adott 3 sebzést arccal fölfelé. A maradék hajó végül lelőtte Dengar-t fél élet alá, de cserébe felrobbant Rex.

Miranda 1-2 körre ki tudta cselezni Fenn-t, de végül, megpróbáltam szembe fordulni vele és megblokkolni az utolsó körben, de csak azt értem le, pont lerepültem az egy életes Mirandával a pályáról. Jess se tudta kilőni Inaldrát, így egy jelentős zakót szenvedtem el. 

Vereség: 52-90.

Sok hibát vétettem ezen a meccsen, ahogy Jess leszakadt a többiektől, igazából 2 körre kivontam a forgalomból, Mirandával először rossz irányba fordultam, majd a menekülési kísérlet se a legmegfelelőbb volt. Illetve lehet, hogy eleve rossz helyen választottam meg a csatát, bár akkor nyilván egy teljesen más meccs lett volna az egész, és azt már nehéz kiszámolni, "akkor mi lett volna". 

Ötödik kör 150 pont Yossarian Olivaw

6:00:00 körül kezdjük a mérkőzést. (7:28:00-ig tart körülbelül, így majdnem a rendelkezésre álló 100 percet el is töltöttük). Az egyedüli 4 győzelmessel kerültem össze. A továbbiakban Zoli nevű ellenfelem ha nyer, értelemszerűen az egyetlen 5 győzelmes lesz és első helyezettként fejezi be a napot. Ha én nyerek, a MoV-tól és a többiek eredményeitől függően az első 6 hely környékén landolhatok. 

A kezdeti pár kör után látszott, hogy választási lehetőséget ajánl nekem Zoli, mehetek az Y-szárnyúira, vagy Fenn Raujára. Mind a két lépés meglehetősen veszélyes, mert Fenn utoljára lép, PtL-je van és könnyen ki tud a tűzívekből kerülni, míg esetleg a TLT-k, amik egy szép vonalba felálltak, ementálivá tudják lyukasztani a hajómat. Nagyon de nagyon fontos volt az elején, hogy Jess akár 3 védekező kockát is újradobhatott, és ő és Braylen lett a célpontja a TLT és rakéta sortűznek. Braylen azért kapott rendesen, de Jess az újradobásoknak hála hihetetlenül jól védekezett. Nagyon fontos pillanat volt, hogy Braylen elkapta pont Fenn Rau-t a tűzívében, és 2 stressz tokent rá is tudott osztani. 

A következő körben a mérkőzés első áldozata maga Fenn volt, ami egy hatalmas fegyvertény volt. 

Utána eléggé szét voltak szórva az erőim, de Zolinak el kellett kezdenie Biggs-et lőni, aki ezért elbújt egy aszteroida mögé, míg a többiek pedig 2 célpontra koncentráltak, N'Dru-ra ra és Drea-ra az Y-szárnyúban. Drea és Jess halála után Kavil került terítékre Braylen dupla stressze sokat elvett a 4 kockás támadások erejéből, amit egy Weapon failure kártyával súlyosbított a helyzet. Kavil és Biggs halála után furcsa volt a helyzet. A sérült Braylent nem akartam nagy veszélynek kitenni, így őt kicsit eldugtam, de a Kavilt elpusztító Miranda mentesítésére be kellett vetni Rex-et. Azonban megmutatkozott, hogy bár nagyon jól szerepelt a mai nap folyamán Rex, de 3 sebet még tisztes védekező dobások mellett is hamar össze lehet gyűjteni. 

Az egy darab TLT-s Y-Wing levadászása már Mirandának rutinmunka volt, készenlétbe helyeztem Braylen-t, ha valami furcsa sorozatban csak bank hegyeket bírnék dobni, de már nem kellett újra csörtébe küldeni.

Győzelem: 150-68.

A pontozás annyira nem tükrözi a valóságot, mert ennél szorosabb volt a mérkőzés, csak sikerült azt a két hajót megtartanom, amiknek az összértéke több, mint a lista fele volt. A kulcs momentumok Jess parádés védekezése volt, ami természetesen részben szerencse volt, részben pedig lehet, nem a legmegfelelőbb célpont választás. Komoly viták mennek most erről, hogy Jess-t szabad-e élni hagyni, vagy az elején meg kell próbálni minden körülmények között elkapni. Ha őt lövöd, lehet, alig sérül, míg más hajók lényegesen több sebet elszenvedtek volna. Ha nem őt lövöd, akkor az árához képest egy  pontos és erős löveget kapunk, és az egyetlen hátulütője csak az, hogy kb alakzatban kell vele repülni. A másik momentum pedig az volt, lehet, Zoli nem számított rá, Braylen az R3-A2-es stresszbottal éleset fordul be. Az alakzat eleje ezt nem tudta volna kivitelezni a szemét miatt. Miranda pont ütközött is, ami egy torpedó kihagyását okozta. Így a végjátékban sikerült csak pár torpedót megereszteni, amik lehet, így kicsit "over kill"-ek voltak, de azokat lényegesen jobban tudtam módosítani, mint egy mezei TLT lövést és több kockával is gurítottam egyszerre. Így biztosabb eltakarító volt.

Talán 3 torpedó/rakéta ment el és 0 bomba. Senkise mászott rá annyira Mirandára, ahogy TLT-k ellen volt főleg célpont.

150 pontos listák és végeredmény

Végezetül, MoV azonossággal és SoS-beli különbséggel lettem első! Ez egy elég nagy meglepetés volt, mert Marci sietett az orromra kötni meccs közben, hogy 150-21-re nyert, és minden egyes lehulló pajzzsal csak az ő esélyeit növelem, így Rex halála után már messze nem reménykedtem a dobogó legfelső fokában.

Eredményhirdetés után azokkal, akik nem siettek nagyon, még pár közös képre összeálltunk.

kep.jpg

Remélhetőleg más is jól érezte magát a rendezvényen!

Vörös Ötös, készenlétben!

komment

A bejegyzés trackback címe:

https://vorosotos.blog.hu/api/trackback/id/tr5812666097

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása