X-Wing Regionális 2018 - Krakkó, élmény beszámoló

2018/01/16. - írta: Promie Motz

poeregional.png

 Múltkor írtam arról, mi alapján választottam listát. Most azt is elmesélem, milyen volt a verseny

Az összes lista.

Jó X-Wingezni. Jó játszani. Jó külföldre menni és ott játszani. Sajnos én elég nagy terhet rakok magamra pszichésen, amikor külföldre megyek emiatt a hobbi miatt. Ha ezt az időt, pénzt és energiát rászánom, akkor szeretném élményileg a legtöbbet kapni érte. Jól játszani és jó játékot játszani.

A jól játszás persze pozitívan korrelál a meccs győzelmekkel, de szeretném azt hinni, nem az motivál. Volt itthoni versenyem, amin remekül éreztem magam tavaly, hiába lettem utolsó előtti. Persze ott nem játszottam végig jól.
A lényeg, amit mondani akarok, hogy a jó élményért X-Wing-ezek. Aminek egy fontos eleme a jó társaság. Nem kell mindig-mindenkivel egyet értenem ahhoz, hogy élvezzem a tarsaságuk. Volt pár ember, aki stílusilag nem illett bele a hazai játékosbázisba és ők már abba is hagyták. Ha itt voltál az elmúlt pár évben, Kedves Olvasó, akkor tudod, kikre gondoltam. Ha nem, akkor nem is ez a lényeg.
Hanem az, jelenleg szívesen játszanék közösségünk bármely tagjával. Nem feltételeznék a részükről szándékosságot, ha rosszul mondanak egy szabályt vagy a javukra hibáznak pontatlansággal egy lépésnél.
Be kell vallani, a lengyelekre nem áll ez. Alapvetően persze kedvesek és barátságosak, de voltak jópáran, akiknél látszólag elfogadható, hogy ha az ellenfél elhisz neki egy szabályt, akkor az nem csalás, ha úgy csinálja.
Csak egy példa, vagy kettő. Nem ellenem történt. Magát rutinos Miranda játékosként bemutató lengyel játékos lőne rakétát. Íven kívülre. Bíró kell hozzá, hogy mondja neki, nem így van ez. Pár körrel később, kilőne egy rakétát. Közli, se fókusz se evade nem költhető el a védekező fél részéről. Lengyel kártyát lobogtat persze. Ilyen rakéta nincs, az nem egy Homing? De. Akkor fókusz költhető, nem? Nem-nem. Bíró! Hát hogyne lenne fókusz költhető! Csak lengyel játékostárs próbálkozik.
Vagy amikor a másik látja, rossz lesz neki mégis ha balra megy, ezért a kritikus körben véletlen oldaltévesztő és jobbra megy, mert nem olvasta le jól a tárcsát.
Eh.
Nekem kevés ilyen esetem volt, de a nationalsen is pont lengyel csinált ilyeneket ellenem.
Máshol húzzák meg, mint közösség a sportszerűtlenséget.
Félreértés ne essék, a többség úriemberként vagy úrihölgyként játszott végig. De résen kell lenni is bírót hívni esetenként.
Tehát itthoni ellenfél ellen sok szempontból szívesebben játszok.
A másik dolog az élvezethez, az maga a lista, amit reptet az ember. Bizonyos listákkal a játék nem okoz hosszútávon örömet. Más összeállítások megunhatatlanok.
Most idén kivételesen úgy állt a meta, hogy amit kinéztem magamnak, Dash-Poe, az egy széles körben "S-tier" listának tartják, azaz bár vannak rosszabb match up-jai, de azok ellen is lehet mit kezdeni. Nem repülök pár meccsnél tovább olyat, amit nem élvezek igazán. Ezért fura volt most az érem másik oldalán lenni, ahogy ránéztek a listámra és az ellenfelek voltak mérgesek, ezt a sereget kapták erre a fordulóra.
Első X-Winges cikkjeim (az akkor még ps 8-as) Poe-ról és más lázadó ászokról szóltak, így kijelenthetem, hogy közel áll hozzám ez a T-70-es X-Wing pilóta. Az Advanced optics segítségével sokkal konzisztensebb a pilótaképessége és Intensity vagy Push the limit nélkül is jó az akció ekonómiája.
Ha változna a meta és befejeződne a PS háború, kiváncsi lennék, mit lehetne rátenni Poe-ra, de most a Veteran Instintcs az nem árt. Utoljára lépve én tudom még boost-tal módosítani az akciómat.
Lengyel turpisságok.

Képtalálat a következőre: „black one star wars destroyed last jedi poe dameron”

Saját listám emlékeztetőnek

Poe Dameron (PS9) + Black One + R2-D2 + Autothrusters + Veteran Instincts + Advanced Optics
Dash Rendar + Lone Wolf + Heavy Laser Cannon + Rey + Outrider + Counter-Measures
(98)

Első kör - Bye

Győzelem: 50-0

Második kör - Butan

Kylo Ren + Push the Limit + Advanced Sensors + Advanced Optics + Autothrusters + First Order Vanguard
"Quickdraw" + Veteran Instincts + Fire-Control System + Harpoon Missiles + Advanced Optics + Special Ops Training + Lightweight Frame
Academy Pilot
(99)

butan
Életem egyik legkeményebb X-Winges meccse volt, nagyon kifáradtam tőle. Még jó, hogy előtte pihentem. A Wuki jelmezes Butan segédszervező volt a Krakow Legion színeiben.
Nagyon cselesen előre küldte Kylot, aki egyetlen pajzsot vesztett is Poe lövésétől, amiért egy "PS 0" kritet kaptam volna, ha legközelebb sérülök.
Rengeteg kritet dobott az elején, de Poe képessége és gyakran a Range és plusz Autothrusters sokáig megvédett.
Kylo elhúzott Poe mellett, hogy Dash-t terrorizálja. Poe, közel kerülve Quickdraw-hoz inkább az Acedemy Pilotot kezdte el lőni. Aztán csináltam egy nagyon nagy hibát, és 4k-ztam egy balra 3 Talon Roll helyett. A visszaforduló Quickdraw így még pont rám látott, és nem tudtam boostolni hogy levegyem a Target Lock-ját a Black One-nal. A bekapott harpoon levitt ps 0-ra, majd a következő körben QD PS killelt. Cserébe Dash kilőtte QD-t, de elkezdett fogyni. Az academy pilot is hamar felrobbant, úgy a 8-9. kör körül és utána játszottunk még több mint 15 kört! Egy átlagos X-Wing meccs 11 körös szokott lenni, itt azonban mindketten egy-egy hajóval lépkedve, rutinból, ösztönösen játszottunk. Az időhúzás nekem kedvezett volna, mert sokára vesztettem csak el fél Dash-t, hogy Butan átvegye a vezetést.
A legvégén a gut feelingemre nem hallgatva még rossz irányba is léptem, és csak a kocka mentett meg attól, hogy nem haltam meg. 1-1 élete  élték túl a hajóink, de a nagyhajók fele pontvesztése miatt ez Butannak hozott győzelmet.

Vereség: 55 - 70

Tanulság: Kylo rosszabb Dash számára az Advanced sensorral, mint Soontir vagy Vader valaha. Dash szerencséjére eléggé kell a Push the limit Kylora, így a Ps 10+os ellenfelek nagy száma miatt nem lesz Kylo megállíthatatlan. Ha Poe is életben maradna, 2 az egy ellen elbánnának a Silencerrel, vagy elkergetnék és pontokkal nyernék.

Harmadik kör -Marcin Raczka

"Quickdraw" + Veteran Instincts + Fire-Control System + Pattern Analyzer + Special Ops Training + Lightweight Frame
Rear Admiral Chiraneau + Ysanne Isard + Emperor Palpatine + Engine Upgrade + Veteran Instincts
(99)

Nagyon megnyertem az aszteroida felpakolást, ezt felismerve az ellenfelem úgy döntött, hogy a saját oldalával párhuzamosan fog fel-le repkedni. 
Egy fura döntést hoztam. Ezután lesz ebédszünet és a helyi étteremnek komoly problémája volt tavaly is azzal, hogy kiszolgáljon ennyi embert. Éppen ezért úgy döntöttem, gyorsan lezavarom a meccset, nem óvatoskodok.
Srácok, Rey legénységgel nem ez a jó stratégia. De egy egész napos versenyen a fizikai és szellemi fittség megőrzése is fontos szempont, lehet, fontosabb mint pár MoV.
Igen, elég biztos voltam a győzelemben, sokat játszottam anno Dashsel az Admirális ellen. Tudtam, mire kell vigyázni, ha Engine Upgradeje van.
A 3. Körben már lőttünk egymásra, ahogy keresztülrobogtunk a pályán. Poe-val számára váratlanul Dash irányába léptem és mögé boostoltam be, így a QuickDrawja lőni se tudott, és a Decimator target lockját is levettem.
Így is 3 pajzsot vesztett Dash és Quickdraw is, valamint a Deci 2-t.
A következő körben Quickdraw RAC-ba ütközött, és sebzés bevitel nélkül leesett. A Deci lelőtte Dash maradék pajzsát és bevitt egy minden derékszög piros kritet. Még egy körrel később range 3-ból tovább sebezte Dasht. Az ő Quickdrawja se dobott sok  evadeet, de Palpatinet az elején mindig támadásra költötte el. Nekem meg hiába volt sok fókuszom és néha Lone Wolfom, nem dobtam festéket a védő kockakon, csak üres oldalakat.
Kb negyed óra után látszott, hogy ha el nem rontom Poe-val, akkor idővel egyedül is lehozza.
Emlékeztek az aszteroida felhelyezésre? Nem tudott az ellenfelem közel maradni hozzám, így arra jatszott, Isard ad neki egy evadeet, és range 3-ban beforgatja paloatinnal a védőkockát.
Én a helyében rámentem volna a Dashemre több pontért.
Nehéz matchup volt neki.
Félidőben vége lett és mentünk enni. Szerintem rendeltünk levest is ami a mai napig nem érkezett meg.
Eh, a lengyel pincérnő a lengyelekkel sem értette meg magát igazán. Állítólag nagy különbségek vannak a dialektusok között.

Győzelem: 100 - 27

Negyedik kör - Neo

Rho Squadron Veteran + Deadeye + Harpoon Missiles + Extra Munitions + Long-Range Scanners + Os-1 Arsenal Loadout

Rho Squadron Veteran + Deadeye + Harpoon Missiles + Extra Munitions + Long-Range Scanners + Os-1 Arsenal Loadout
"Quickdraw" + Veteran Instincts + Fire-Control System + Harpoon Missiles + Advanced Optics + Special Ops Training + Lightweight Frame
(100)

Neo. Egy vicces és humoros srác volt, de sokkal több nem rémlik, összefolynak a dolgok. 
A kiválasztott listája tiszteletet parancsoló volt, kicsit tartottam a rakétás címmel felszrrelt Gunboat-októl, hiszen azok SLAM után is tudnak rakétát lőni, plusz azok ellen nem is gyakoroltam még semmivel sem. Kíváncsi voltam, megkora különbséget ad a cím. Olyan félős kiváncsisággal.
Hamar kiderült, hogy a meccs Gunboatok  Dash után, Dash Quickdraw pajzsaira pályázott,Quickdraw leginkább Poet akarta elkapni  és Poe, ahol csak tud, zavar taktikába torkollott.
A főbb momentumok abban csúcsosodtak ki, amikor az ellenfelem szerint nem fért be Poe egy Talon Roll-ja az egyik Gunboat mögé, és utána több körre rossz irányba nézett (szerintem befért, de addig mutogattunk egymásnak, míg végül egy leheletnyit valamit elmozgattam és kisebb távolságról szólt a vita, így kénytelen voltam ráhagyni), valamint amikor Dash-sel a Gunboatok felé Barrel Rolloztam, miután szépen megtippelte, merre fogok menni vele és nem volt más kiutam. Így egyik Harpoont nem tudta kilőni és a következő körben sokkal nehezebb dolga volt megtippelni, hogy merre megy Dash. Így sikerült még kétszer lőnöm vele. Akkor halt meg az YT-2400-as, amikor az egyik Gunboat is, az ellenfélnek pedig már nem maradt pajzsa.
Poe igazi opportunistaként Quickdrawt vette célba, majd az előnyét joggal féltő Neo kénytelen volt a Gunboatját visszahozni a csatába. Poe erre számított, és először az Alpha Class Star Ving majd  a TIE SF halt meg.
Győzelem: 100-55
Tanulság: a Gunboatok nagyon lassúak és nagyon gyorsak is tudnak lenni és címmel SLAM után is veszélyesek. Jó játékos kezében igazán kiszámíthatatlanok. Egy jó darabig jelen lesznek a játékban.

 

Ötödik kör - Pepe

Poe Dameron (PS9) + Black One + R2-D2 + Autothrusters + Veteran Instincts + Advanced Optics
Dash Rendar + Lone Wolf + Heavy Laser Cannon + Rey + Outrider + Counter-Measures
(98)

A fiatal srác (mondom ezt 28 évesen) ugyan azzal a listával játszott, mint én. A kezdeményező dobás megnyerése hatalmas előny volt a számomra. Ezt követően kicseleztem az ő Dashét és a Poejára fókuszáltam. Nagyon agresszív játéknak köszönhetően a fél Dashemért cserébe meghalt a Poe-ja. Ezután Dash-t próbáltam a saját Dash-emmel akadályozni és csak néha lőni. Gondoljatok olyanra, amikor az ellenfél trükkös lépését követően az én Dash-em bebarrell rollozik hozzá range 1 be, hogy a Poe-mat megblokkoljam és ne az ellen Dashébe ütközzön. Így folytattam sokáig, de a következő pár körre Poe mögé juthatott volna, így megpróbáltam mindkét hajóval lőni. Dash-em elég valószínűtlen módon belehalt a másik Dash lelövésébe.
Győzelem: 100-55
Tanulság: jobban éreztem, mikor kell és mikor nem kell a Lone wolf-ra támaszkodni, mint az ellenfelem. Túlságosan későn ismerte fel, hogy nem Poe-Poe és Dash-Dash párbajt akarok.

 

Hatodik kör - Golonka

Rho Squadron Veteran + Deadeye + Harpoon Missiles + Long-Range Scanners
Rho Squadron Veteran + Deadeye + Harpoon Missiles + Long-Range Scanners
Kylo Ren + Push the Limit + Advanced Sensors + Advanced Optics + Autothrusters + First Order Vanguard
(99)

Golonka tavaly 100-ra vert meg és ma már kikaptam egy Kylos és Harpoonos listától. Várható volt, hogy egy ilyen zakó után nem kerülök be, egy szoros vereséggel ellenben megcsíphettem volna egy helyet a top 16-ban.
Kylo hamar vesztett egy Pajzsot, de a PS 0 Krites kártyát nem sikerült bevinnie Dash-be. Poe Range 3-ban vagy aszteroidán át védett mindig, szóval azért védelmem volt. Egyszer kénytelen volt elkötelezni a Gunboatokat valamelyik irányba és mint kiderült, rosszul tippelt. A gunboatok ezen a meccsen nagyon rosszul védekeztek. Elég hamar felrobbantak. Ezzel együtt úgy éreztem, nagyon jól repültem főleg Poe-val, ellenfelem látta előre a megfordulásaimat és a Talon Rollokat de nem igazán tudott velük mit tenni. 
A tüzet is olyan jól sikerült megosztani, hogy a végére 100-0-ra nyertem. Miután adtam Golonkának egy Jess Pavát, adott nekem egy Scum Nym alt art-ot. Nagyon jól néz ki. :) Tavaly nagy divat volt a kártya ajándékozás és cserebere ez idén elmaradt, amennyire láttam.

Győzelem: 100-0

Képtalálat a következőre: „star wars black one”

Top 16 - Krysiak

Dash Rendar + Lone Wolf + Heavy Laser Cannon + Rey + Outrider + Counter-Measures
Miranda Doni + Twin Laser Turret + Harpoon Missiles + C-3PO + Bomblet Generator + Guidance Chips
(100)

A mérkőzés a streamen is szerepelt.

Magáért beszél, ha megnézitek. Bár ő is hibázott és én is hibáztam, a vitathatatlan lassú játéka nyert neki 2-3 kört, ami elég lett volna a győzelemhez. 

Vereség: 55-73

Ilyenért már legközelebb lehet, külföldön szólni fogok. Szerencsére itthon nem szokott ilyen helyzet előfordulni.

Más mentalitással állunk hozzá az egészhez. 

Ez csak egy játék. Játszani jó. X-Wingezni jó.

Vörös Ötös, készenlétben!

komment

A bejegyzés trackback címe:

https://vorosotos.blog.hu/api/trackback/id/tr2713567951

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása