Interjú a 2017-es X-Wing Liga győztesével!

2018/05/10. - írta: Promie Motz

Balról: a 2015-ös bajnok Tóth Benjámin, 2016-2017-es bajnok Kenessey Márton és Patkós Ferenc, villognak a  2015-ben készült képen az akkor frissen megérkezett kupával a Feri által tervezett pólókban.

Már-már hagyomány a jelentős X-Wing-es események győzteseivel interjút készíteni itt a Vörös Ötösön. Bár az egyszeri, hivatalos Fantasy Flight Games versenyek első helyezettjei is remek példát tudnak mutatni az olvasónak, az egész évben futó, 10+1 fordulós éves X-Wing Liga győztese tényleg egyedülálló, konzisztens teljesítményt tesz le az asztalra.

Köszöntsétek Marcit, az X-Wing Liga zsinórban kétszeres győztesét! Az interjú februárban készült, csak az én hibámból elmaradt a megjelenése.

Üdvözöllek az Olvasók nevében is! Kérlek, mutatkozz be, mivel foglalkozol és mit csinálsz szabadidődben.

Sziasztok Kenessey Márton vagyok, jelenleg egyetem mellett dolgozom és szabad időmben leginkább különféle FFG-s gyűjtögetős játékokkal játszom, mint X-Wing, Netrunner, SW LCG.

Mennyire szereted magát a Star Warst? Mik az első élményeid a filmekkel?

Még gyerek koromban láttam az új reményt, és egyből magával ragadott a sok űrhajó, és a lézerfegyverek.

Melyik a kedvenc filmed a sorozatból?

Ezen még sosem gondolkoztam, nekem a világ tetszik és egy nagy egészet alkotnak, talán a Jedi visszatér az űrcsata miatt

Ha választanod kellene egy fénykardot vagy fegyvert, mi lenne az? Fénykard esetén milyen színű lenne?

Egyértelműen egy saját halálcsillagot szeretnék!

Melyik a kedvenc Star Wars Univerzumbeli hajód (nem a játék szempontjából)

B-wing

Képtalálat a következőre: „B-Wing star wars”

Mikor és hogyan ismerkedtél meg az X-Wing-gel? Játszol vagy játszottál valami hasonló wargame-et?

Amiikor ismerkedtem a társasos világgal nagyon tetszett a Talisman és emiatt a játék miatt gyakran nézegettem az FFG oldalát és ott bukkantam rá az X-Wingre, ami elsőre nem fogott meg annyira, de aztán megnéztem a l2p [learn to play] videóját és már akkor tudtam, hogy ezt a játékot nekem találták ki. Az első wargame amivel játszottam az a Mage Knight wargame változata volt csak sajnos idő közben megszűnt a játék.

Kezdetben milyen listákkal repültél, és ez hogyan változott az új Wave-ek kijövetelével?

A kezdet kezdetén defenderrel játszottam (Wave 4 alatt), aztán amikor rájöttem, hogy mennyire haszontalanok, elkezdtem IG-vel játszani amint kijöttek. Akkor még annyira nem fogtak meg, mert aszimetrikusan volt a legpraktikusabb felépíteni őket és engem ez roppantul zavart plusz ha megblokkoltak könnyen meg tudtak ölni.

Ezután megvizsgáltam a hazai metát és észrevettem hogy senki se swarmol és mindenki 2 maximum 3 hajót hoz és főleg nagyhajókat kis agility-vel. Ezért elkezdtem 4 b-wing-gel játszani amit nagyon élveztem. Ez egy nagyon egyszerű lista, amit könnyű játszani, ha egy kicsit gyakorolsz vele. Nagyon megdobja a mozgékonyságát a listának az advanced sensors. Ez után az év végéig kitartott ez a seregösszeállítás, amit nagyon sokat játszottam.

Utána jött a wave 7 és az IG-k. Ezt a hajó nem hiszem hogy be kell mutatnom a régi játékosoknak, szerintem mindenki ellen játszoam vele legalább egyszer. Az IG-k egy borzasztó pusztító erővel rendelkező nagytalpas, alacsony PS-ű ász, nincs is jobb érzés mint egy regenelő hajót egy kör alatt megsemmisíteni.  Aztán a defenderek megjelenése után nem éreztem annyira effektívnek az IG-ket. Egyszerűen túl könnyen kerülték ki őket és túl sok volt az életük a 3 kocka focus, evade mellé az IG-knek. Elkezdtem új listákat tesztelni hogy, mivel vágjak neki a ‘17es ligának, és megtaláltam a jumpokat, amik nagyjából ugyan azt csinálták mint az IG-k csak kicsi másképp. Egyből meg is tetszettek ezek a hajók és addig játszottam velük amíg az FFg ki nem tépte a kezemből év végén.

A játékban melyik a kedvenc hajód?

Talán az IG.

Képtalálat a következőre: „star wars ig agressor”

Mik a kedvenc X-Wing-es pillanataid 2017-ből és egyébként is?

Idén az egyik kedvenc élményem az EB top 16-ban töltött meccs alatt látni ahogy szurkolnak nekem a többiek, a meccs alatt, a másik meghatározó élményeim meg a magyar store és nationals szervezése

Mesélj nekünk kicsit a a különböző X-Wing-es versenyekről, amiken részt vettél. Mik voltak a céljaid és elvárásaid, amikor először neveztél egy ilyen eseményre?

Ha megyek nyerni szeretnék, és ha nem érem el akkor kicsit csalódott vagyok, legyen az liga, szolnoki verseny a toronyban, vagy épp egy külföldi 300 fős verseny

Te voltál a főbíró az első magyar hivatalos FFG-s versenyen, a 2017 nyarán megrendezett Store Championship-en, valamint a 1st Hungarian Nationals-en is bíráskodtál. Emellett a Ligában is komoly szervezői/bírói feladatot látsz el. Először is, köszönjük a közösségért tett munkádat. Másod sorban, mennyire más bíráskodni végig egy versenyen, mint játszani? Nem őrülsz meg a végére, hogy Te is játszani akarsz inkább?

Össze sem lehet hasonlítani a játékot a bíráskodással, először is nem tartom nagy tehernek, mert jó érzés látni hogy sok ismerős arc jön el versenyezni távolról is. Szervezni egy versenyt mindig olyan mintha folyamatosan játszanál, de valahogy mégsem, nem tudnám folyamatosan csinálni, de évente néhány alkalommal szívesen csinálom.

Mik általában a nehézségek a bíráskodás során.

Koncentrálnod kell! A legnehezebb amikor az utolsó meccsen hívnak oda  egy asztalhoz és akkor is emlékezned kell a szabályokra, faq-ra és persze pártatlannak maradni akkor is ha az egyik barátod játszik épp.

Mi volt a legnehezebb bíró kihívás, amivel eddig szembenéztél?

Nem érzem ezeket nehéznek, a fontos hogy legyél határozott és következetes és nem lehet akkor baj.

Remekül szerepeltél az Európa Bajnokságon. Ki is tárgyaltuk Podcastben. Így utólag, hogy leültek az élmények, ajánlod másnak is a megmérettetést?

Persze, a külföldi versenyeken fantasztikus embereket ismerhetsz meg!

Idén milyen külföldi versenyekre tervezel menni?

Idén 3 külföldi verseny van tervbe véve, a krakkói és bolognai SOS [System Open Series] valamint a bécsi regionális

Marci a bécsi regionálison

Miben más egy nemzetközi versenyen lejátszott mérkőzés, mint egy hazai tétmérkőzés?

Nem érzek nagy különbséget a külföldi és hazai versenyek között, annyi hogy angolul beszélek.

Bár a netes X-Wing-es életben nem veszel részt, miben más egy nemzetközi VASSAL mérkőzés, mint egy asztali megmérettetés?

Nem dobálom a kockákat, nem tologatom a hajókat, nincs ott az ellenfelem, és még sorolhatnám. Nekem a vassalból azok az elemek hiányoznak ami miatt szeretek x-wingezni.

Mennyivel különbözik szerinted a nemzetközi meta game (lista összerakás, stb.), mint a magyar? Változott ez az elmúlt évben?

Nagyon különbözik, mint mindenhol, azonban itthon kezdi levetkőzni a közösség a minden hajóból csak egyet veszek szokását és így szélesebb a versenyre hozott listák választéka.

Hogyan készülsz a versenyekre, meccsekre? Mi a célod, amikor egy új listát összeraksz? Minimax-olsz, vagy “fluff”-ot is megpróbálod figyelemben tartani?

Gyakorlok a listával, sokat, nagyon sokat. Ha új lisát rakok össze mindig olyan elemeke rakok bele ami új nekem és kihívást jelent. versenyekre továbbra is a lista a fontosabb, de ahogy elnézem a listáim egész fluffosak szoktak lenni.

A Világbajnoknak lehetősége van új kártyát terveznie. Ha Te tervezhetnél egy új kártyát, vagy módosíthatnál egy meglévőt, mi lenne az?

Jó kérdés, valami olyan pilótát látnék szívesen a játékban, aki elfoglalja az ellenfél hajóját, vagy hasonló. például következő körben te akciórol és támadsz a hajóval vagy valami hasonló

Mit vársz a a jövő évtől X-Wing-es sikerek terén? Megpróbálsz triplázni és háromszoros X-Wing Liga bajnok leszel? Fontosabbak a nemzetközi sikerek?

Persze idén is szeretnék minden versenyt megnyerni amin csak elindulok, de szerencsére egyre nehezebb a dolgom itthon.

Mit gondolsz, hol áll az átlagos magyar versenyre járó játékos a nemzetközi szinthez képest?

Nagyjából ott mint egy átlagos versenyre járó külföldi, nagyjából ugyan olyan a magyar közösség mint bármelyik külföldi.

Mire számítasz a hazai X-Wing-es társasággal kapcsolatban? Az ébredő erő megdobta kicsit a érdeklődők számát. A Rouge One film miatt kevésbé volt érezhető megugrás a saját tapasztalatom szerint. Szerinted Az utolsó jedik után és a karácsonyi akcióknak köszönhetően volt jó pár új tag. Solo hozni fogja az újoncokat?

Sajnos ezt nem látom előre de nem számítok akkora játékosbázis növekedésre mint az Ébredő erő és az új alapdoboz hozott.

Ha valaki vacillálna, hogy belekezdjen e az X-Wing-be, mit mondanál neki?

Kezdje el!

Egy kezdő játékosnak milyen tanácsot adnál? Mik a legnagyobb hibák, amiket anno elkövettél?

Jöjjön el versenyre, éljen aktív közösségi életet és játsszon több ember ellen.

Köszönöm, hogy válaszoltál a kérdéseinkre! Reméljük, jövőre is sok kellemes mérkőzést fogunk játszani!

Köszönjük a T. Olvasónak is, ha végigolvasta ezt az interjút.

Bocsi Marci, hogy ennyit csúszott az egész!

Vörös Ötös, készenlétben!

Címkék: 2017 Liga interwiev
komment

A bejegyzés trackback címe:

https://vorosotos.blog.hu/api/trackback/id/tr5513903568

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása