X-Wing 2.0! Pár kérdés, ami esetleg foglalkoztatott

2018/06/14. - írta: Promie Motz

Képtalálat a következőre: „x-wing 2.0”

Frank Brooks és Max Brooke fejlesztők válaszoltak a közösség 2.0-val kapcsolatos kérdéseire. Alább olvashatjátok az első adagot.

KÉRDÉS: A TIE-Phantom gyökeresen másnak tűnik, mint az 1.0ás párja. Tudnátok arról kicsit beszélni, milyen szerepet szántok neki? Mi volt az érv amögött, hogy csökkent a támadó értéke, amíg a VCX-100-as megtartotta, az YT-2400-as pedig toronyfegyverben kapott 4 kockát?
 
MB: Három támadókockával a TIE-Phantom olcsóbb lehet, így jóval szabadabban lehet vele listát építeni. A tesztelések során úgy éreztük, hogy ezáltal sok seregben tölthet be érdekes és értékes szerepet. A Cloak akció segítségével megörízte az egyedíségét a birodalmi csapatokban. Ezzel szemben a lázadó VCX és YT-2400-asok sokkal inkább egy-egy lista alapkövét adják, ami köré építkeznek, hiszen olyan sok életük van. A 4-es támadó érték szükséges volt a számukra, hogy az áruknak megfelelő szerepet be tudják tölteni.
 
KÉRDÉS: Szó volt korábban arról, hogy az egyes frakcióknak jobban elkülönülő, saját identitásuk lesz. Mik ezek a témák, amikkel felruháztátok őket és hogyan akarjátok elkerülni, hogy a jövőben összemosódjanak a kiegészítők számának növekedésével?
 
MB: Az Első Rend és az Ellenállás leválasztásával az első két, régi frakció kisebb lett. Így már kevésbé kell azon izgulnunk, hogy valamelyik frakció egyszerűen mindenben jó. Ezzel együtt egyes frakciók között helyenként van átfedés. Például a Rebel és Scum frakció is használhat Illicit fejlesztéseket, de a Resistance nem, ezaltal is kicsit elkülönítve ezt a 3 frakciót.
 
FB: A Birodalom játékstílusát tekintve inkább arra hajaz, hogy vannak parancsnokok akiket a többi pilótának követnie kell. Az Első Rend mindezt sokkal agresszívebben teszi, akár a pilóták kárára.
MB: Az Erő használókhoz való hozzáférés és a magas Kezdeményezésű pilóták száma sem lesz egyenletes a frakciók között így ez is jellemzi majd őket.
 
KÉRDÉS: Célja volt-e a mostani designnak, hogy több nevesített pilóta legyen az asztalokon, vagy éppen a generikusok szerepeltetése a cél a második kiadásban?  Volt-e valami konkrét arány meghatározva?
 
FB: Mivel most már tudunk pontozást változtatni, így a játék életének egyes időszakaiban más-és-más szerepet tölthetnek be a generikus vagy a nevesített pilóták. A különböző játékmódok is esetleg mást részesítenek előnyben. Más játékstílust követelhet majd meg, ha egyes játékmódokban az erősen korlátozott készletre kell hagyatkozni és olyat is ki fognak próbálni az emberek, amit korábban nem.
 
MB: Azt se felejtsétek el, azáltal, hogy a fejlesztés helyeket is hozzáadhatjuk-elvehetjük az egyes pilótáktól, még finomabban egyensúlyozhatunk a generikus és nevesített pilóták között. Pár generikus pilóta nagyon sokat nyert volna egy EPT slotból vagy egy extra modifikációs opcióból az első kiadásban, és most már módunkban áll ezt az eszközt is bevetni, hogy ha éppen erősíteni akarunk vagy a balanszt rendbe tenni. És hasonlóan el is vehetünk slotokat, ha valami ennyire túl erősnek bizonyulna.
 
KÉRDÉS: Milyen gyakran számíthatunk újra balanszolásra? Az előre tervezett frissítéseken túl, ha valamivel tényleg baj van, akkor egy vészfrissítés is szóba jöhet?
FB: Rendszeres időközönként tervezünk változtatni a pontértékeken, évente kevés alkalommal. Még nem végleges, de 3-4-ben gondolkodunk évente. Nem kell attól félned, hogy elindulsz otthonról és megváltozik a listád, mire odaérsz a versenyre.
MB: vészhelyzeti frissítések terén szeretnénk, ha biztosak lennének a játékosok abban, hogy pontosak a pontértékek, így ez nem egy olyan eszköz, amit tervezünk használni. Persze soha ne mondd, hogy soha!
KÉRDÉS: A Calculate akcióval rendelekző pilótákat olcsóbb pontértékkel balanszoljátok vagy pedig lesznek olyan helyzetek, amikor a Calculate egyenesen előnnyel fog bírni és olyan lehetőségeink lesznek, amelyek fókusszal nem lehetségesek? Ez utóbbi esetben ezek a lehetőségek minden droidra vonatkozni fognak vagy csak bizonyosakra, akikbe ezt beépítették (például azok, akik több Calculate tokent kapnak?)
Lesznek majd idővel olyan hatások is, amik változatosabbak ,mint több darab token megszerzése?
 
FB: Még jó hogy! Sok mókás ötletünk van azzal kapcsolatban hogyan is használjuk a calculate mechanizmust. Amik eddig kikerültek, azok tipikusan több tokent generálnak, de lesz más is :] 
MB: Ez egy droid szmájli.
FB: Esetenként hajók olcsóbbak lehetnek csak azért, mert Calculatejük lesz fókusz akció helyett. Ezek persze droid pilóták lesznek és nem organikusak.
 
KÉRDÉS: Milyen szerepet szántok a Kontroll mechanizmusoknak (stressz, jam, ion, traktor stb.) a 2.0-ban? Az 1.0-ban van pár kulcs kombináció, amelyek talán túl erősek is voltak, főként a lázadóknál, míg a többit nem láttuk. Cél az, hogy mindegyi kfrakció mindegyiket használja?
 
FB & MB: Jó kérdés!
 
FB: Úgy éreztük, hogy egyes effektek, mint az ion és a stressz túlságosan negatív játék tapasztalatot hordozott magában, ha nagy mennyiségben használták (NPE - negative play experiences). Szeretnénk, ha csak módjával lennének ezek a hatások bevethetőek.
 
MB: Ideális az lenne, ha az ezek a hatások mind egyfajta eszközkészlet részét képeznék, amelyből csemegéznének a seregek és nem az egyes listák egyedüli meghatározó tulajdonságalenne. Ennek megfelelően is próbáltuk őket árazni.
 
FB: Jobban tetszik a Te válaszod, mint az enyém.
 
KÉRDÉS: Mik azok a nem triviális tanulságok, amiket az első kiadásból tanultatok és a 20.-ban kamatoztatni fogtok?
MB: A játékosok igazán szeretik a kockamodifikációikat, de túl sok kockamodifikáció, amelyek minden feltétel nélkül használhatóak vagy anélkül, hogy speciális repülési feltételeknek teljesülnie kellene, azok rosszat tesznek a játéknak. A kocka véletlenszerűsége rosszul hathat az adott pillanatban, de a hiperpontos kockák nem tesznek jót a rendszernek hosszú távon. Ezért, most arra törekszünk, hogy most is sok lehetőséget szerezhetsz a kockamódosításra, de ehhez a játék alapvető mechanizmusainak megfelelően kell cselekedned vagy valamilyen véges erőforrából kell költened. Észrevehetitek, hogy mint sok módosítás (Predator) korlátozva van a bullsyere tűzívre, vagy pedig töltésbe kerül, mint az Elusive.
Egyszer majd érkezik a folytatás is.
Vörös Ötös, készenlétben!
Címkék: 2.0 interwiev
komment

A bejegyzés trackback címe:

https://vorosotos.blog.hu/api/trackback/id/tr514048666

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.