X-Wing: torpedók, rakéták, bombák, ágyúk és egyebek II.

2016/04/06. - írta: Promie Motz

A cikk eredetileg az swmini-n jelent meg.

FRISSÍTVE: egy kedves olvasónk kiszúrta, hogy a Conner Net szabályait rosszul írtam. Így ezt frissítettük, és ajánljuk mindenkinek, hogy újra elolvassa. Ezúton is köszönöm a visszajelzést.

Az előző számban a turret-eket és cannon-okat vettük górcső alá. Most jöhetnek a bombák és űraknák.

Bombasztikus és fantasztikus lehetőséget hozott be számunkra a Fantasy Flight Games, amikor bevezette a 2. hullám hajói között a bombákat, mint lehetséges fejlesztéseket. Talán így utólag meglepő, hogy a 3. és a 7. hulám között semmi sem történt űrakna fronton, majd az addig meglévő 3 lehetőségünk kibővült 6-ra, majd most a Ghost-tal 7-re bővült. Szintén fontos megjegyezni, hogy a Wave 7-ben jött az Extra munitions is, ami így a bombázók eszköztárát is költséghatékonyabbá tette.

Jani, oda még szikszalaggal felragaszthatunk pár bombát!

Először gyorsan tekintsük át, hogy kik vihetnek magukkal ilyen formában bombát a csatába.

Bomba fejlesztést hordozni képes hajótípúsok

  • Aggressor (na ez hány embernek új információ? :D)
  • Firespray-31 (1 slot,  Andrasta title kártyával 3 slot)
  • TIE Bomber
  • VT-49 Decimator
  • Y-Wing (a Bomb Loadout fejlesztéssel)
  • K-Wing
  • TIE Punisher
  • illetve, minden crew slot-tal rendelkező Rebel hajó!
    • YT-1300
    • HWK-290
    • B-Wing (a B-Wing/E2 modifikációval)
    • YT-2400
    • K-Wing (Sabine + Extra munition, 3 fajta bpmbából 2-2-2 darab!!!!!!)
    • VCX-100
    • És epic hajókat is vizsgálva
      • GR-75 Medium Transport
      • CR90 Corvette (Fore)
      • CR90 Corvette (Aft)
  • Quadjumper
  • Scurrg H-6 Bomber
  • Scum hajók Cad Bane-nel a legénység slot-ban.
    • HWK-290
    • YV-666
    • G-1A Starfighter
    • Jumpmaster 5000
    • Lancer-class Pursuit Craft
    • Quadjumper
    • És EPIC-hajókat is vizsgálva
      • C-ROC Cruiser

Sabine-nak hála a lista nem is annyira rövid!

Rebel oldalon nehéz lesz jó, Sabine-nélküli bombázó osztagot kiállítani. Fontos megjegyezni, hogy a fiatal mandalóriai hölgy képessége hat a más, szövetséges hajókból kidobott bombákra is, függetlenül attól, milyen messze van Ms. Wren a bombától. 2 pontért bámulatos lehetőség, még ha véletlenül nem is akarjuk azt a bomba slot-ot tényleges feltölteni a Sabine-t hordozó hajón (pl., ha K-wing-en már nem akarunk tényleg 3 fejlesztést kifizetni).

Egyébként, ami kitűnik, hogy hiányzik a listáról egy Scum bombázó. Valami egyedi. Így ezért, saját tippként én Wave 9-10 körülire tippelnék egy ilyen hajót [Wave 11-ben jött a Scurgg]. Bár a birodalmi turret sem érkezik már, pedig az az upgrade a Wave 1-ben érkezett [Wave 11-ben jött a TIE-Agressor is].

 

swx65-cad-bane.png

Cad Bane: Söpredék. A fejlesztés sávod megkapja a bomba ikont. Egyszer egy körben, amikor egy ellenséges hajó támadó kockát gurít az egyik bombád felrobbanása miatt, akkor kiválaszthatod valahány fókusz és üres eredményét és újra kell őket dobnia az ellenfelednek.

 És ez az a lap, amitől összefosta magát a nemzetközi közösség, mert így a Jumpmaster-re is lehet majd bombákat hozni. Azt leszámítva egyébként érdekes, de nem erősebb mint Sabine, kisebb a várható értéke a módosításának minden egyes bomba tokenen, mint 1.

 

Az eddig megjelent bombák listája

Bomba neve bevezetve pontérték megkötés
Proximity Mines Wave 2 3 none
Seismic Charges Wave 2 2 none
Proton Bombs Wave 3 5 none
Cluster Mines Wave 7 4 none
Conner Net Wave 7 4 none
Ion Bombs Wave 7 2 none
Thermal Detonators Wave 8 3 none
Bomblet generator Wave 11 3 Egyedi/2 bomba slot

Seismic Charges

When this bomb token detonates, each ship at Range 1 of the token suffers 1 damage. Then discard this token.

Előre kidobjuk a bombát, tárcsa felfedéskor. Majd mindenki a bomba körül sérül egyet. Pajzs visszatöltés ellen nem jó. Kevés hajó ellen sem az igazi. Manőverezhető hajók elmenekülnek előre. Bár ez esetben nem rossz, ha egy Soontir vagy Vader mindkét akcióját el kell használnia ahhoz, hogy ne sérüljön fixet, annak eléggé örülünk. 2 pontért azért elmegy. Jól használni nehéz. Ha valami sok hajós szőnyegbombázásra készülünk, akkor valami hasonlóban kell gondolkodnunk, hogy ne szaladjanak fel az árak.

Proximity Mines

When this bomb token detonates, the ship that moved through or overlapped this token rolls 3 attack dice and suffers all damage (hit) and critical damage (critical hit) rolled. Then discard this token.

És az első akna. Ellentétben a bombákkal, ezeket akcióból dobjuk, és nem robbannak fel a kör végén, hanem amint áthalad rajta valaki, vagy, ha rádobjuk eleve egy hajóra lerakásnál. 3 pontért akár 3 sebzés. Ellenfél dob, így birodalmiak nem tudnak "Uralkodni" az ellenfél kockáján. Persze saját hajónkat megvédhetjük egy szemtelen bombázótól ezzel a költséges fejlesztéssel, vagy legalábbis csökkenthetjük az elszenvedett sebzést.

Mivel ez nem találatként sebez, Stealth Device nem esik le tőle.

Proton Bombs

When this bomb token detonates, deal 1 faceup Damage card to each ship at Range 1 of the token. Then discard this token.

Ez a "Go big or go home" bomba. Eszméletlen erős. Persze arányosan drága. Mozgékony célpontok ellen még mindig nem a legjobb.

Ha az új damage Deck-et használja az ellenfelünk, akkor egy valószínűtlen Major Explosion-Major Explosion-Direct hit láncreakcióval egy 4 Hull-os hajó is leeshet! Ha ez így valószínűtlen, Direct Hit 7/33 eséllyel jön fel, ami az A-wing, E-wing, Attack Shuttle, Z-95, Scyk Interceptor, Tie Phantom Tie adv. Prorotype-okat egyből megöli. EGYBŐL az esetek majdnem negyedében. 48 pontos Corran, plutty, ennyi, nem is lő a körben. Persze ahhoz el kell találni a bomba Range 1-es környezetével ;)

Cluster Mines

When one of these bomb tokens detonates, the ship that moved through or overlapped that token rolls 2 attack dice and suffers all damage (hit) rolled, Then discard that token.

3 szép, egyenként is jelentős méretű token-t lehelyezünk egymás mellett, majd pedig várjuk, hogy 0 vagy 6 sebzést okozunk. Sokan nem szeretik, mert ha csak egy kis tokent kap az ellenfél, akkor még mindig nagy eséllyel nem is sérül (csak hitre sebez, hiába két kockával gurítunk,  még messze nem garantált a sebzés).

Conner Net

When this bomb token detonates, the ship that moved through or overlapped this token suffers 1 damage, receives 2 ion tokens, and skips its "Perform Action" step. Then discard this token.

Hohó, ez a másik személyes kedvencem.  Bár eddig csak K-Wing és Ghost kiegészítőkben jelent meg, így birodalmiak szívhatják a fogukat.

Megint egy aknáról beszélünk, ami meglepően nagy alapterületet foglal el hosszúkás alakjával. Sajnos, kicsit bonyolult a játék ezzel a lappal, így elég terjedelmes részt kapott a FAQ-ban, hogy értsük, attól függően, mely fázisban találjuk el az ellent, mik is a pontos hatások (sebzés mindig történik természetesen).

If a Conner Net is dropped overlapping a ship and immediately detonates, and that ship has not yet activated this phase, that ship executes the maneuver on its dial as normal and skips its “Perform Action” step. If a Conner Net is dropped overlapping a ship and immediately detonates, and that ship has activated this phase, that ship suffers the effects of being ionized next turn and does not skip any “Perform Action” step. If a ship is ionized, executes its [1 Straight] maneuver, and overlaps a Connor Net, all ion tokens are discarded at the end of the maneuver (including those received from Connor Net). (X-Wing FAQ, Version 3.2, Updated 09/04/2015)

Azaz, ha rádobunk eleve egy Conner Net-et egy olyan hajóra, aki még nem aktiválódott az adott fázisban, akkor az a hajó a beállított manőverét hajtja végre, és nem akciózhat (az ion NEM kerül le róla). Ugyan ez a helyzet akkor is, ha egy hajó keresztül mozog egy korábban ledobott Conner Net-en.

Ha egy már aktiválódott hajóra dobjuk rá a hálót, akkor az a hajó megkapja az iont, de a következő körben akciózhat.

Ha egy ionizált hajó Conner Net-et robbant fel, akkor az összes ion token lekerül róla a manőver végrehajtása után (a Coner Net-ből most felkerültek is). Azaz nem kísérhetünk át valakit keresztül a pályán ügyesen felpakolt Conner Net rendszerrel.

Fenti összegző szabály, ha akció el tud maradni most ebben a körben, akkor most marad el, és nem később. Ion meg csak az ionizálásból fakadó, manővertárcsa nélküli fehér 1-es "ion sodródás" után esik le, akkor az összes.

Használata viszonylag később lépő pilótákkal ajánlott, így Miranda és Essage Tuketu az én kedvenc "ionhalászaim".

Ion Bombs

When this bomb token detonates, each ship at Range 1 of the token receives 2 ion tokens. Then discard this token.

Még egy kedvesség a Wave 7-ből. Területen ionizálhatunk. Kombinálva azzal, hogy szerencsére nagy hajókra is egyből hat, mindössze 2 pontért, az egyik legolcsóbb AoE crowd controll effektus (területre ható, tömegirányító) a játékban. Egész listát nehéz rá építeni, de kiegészítőnek ajánljuk. Valamikor megnyer nekünk egy játékot.

 

No és miért is említsük meg az utolsó, legújabb bombánkat?

No jó, ez elég nyomós indok...

Thermal Detonators

When you reveal your maneuver dial, you may discard this card to drop 1 thermal detonator token.

This token detonates at the end of the Activation phase.

When this bomb token detonates, each ship at Range 1 of the token suffers 1 damage and receives 1 stress token. Then discard this token.

Területre sebez és stresszel. Nehéz volt mást kitalálni a Seismic és a Proton közé, főleg, hogy az Ion-t egy hullámmal korábban kipipálták. Elméletileg ez egy jó lap lesz, de még friss. Meg kell várni, mi a játékosok véleménye.

Bomblet Generator

swx65-bomblet-generator.png

Bomblet generator: A kifogyhatatlan bomba, hiszen semmi sem utasít arra, hogy le kéne fordítanod a lapod, ergo megmarad. Amikor felfeded a tárcsádat, ledobhatsz egy bomblet tokent. Az aktivációs fázis végén robban, minden Range 1-ben lévő hajó 2 támadó kockával gurít és elszenvedi a dobott hit és krit értékeket.

Kifejezetten érdekes lehetőségnek tűnik a végtelen bombázás ötlete. Így részben a kiszámíthatatlanság része veszik el az egésznek, mert alapvetően a legtöbbször le fogsz bombát dobni, hátha elkapod az ellenfeledet.

Egyéb, bombákhoz kapcsolódó fejlesztés/képesség:

Géniusz

 Genius errata web

Dobjunk magunkra bombát? Miért is ne! 0 pontért feltesszük egy bombát szállító Y-szárnyúra, legfeljebb meglepjük vele az ellenfelünket. Ha nem használjuk egész végig, mert rendesen dobjuk le a bombákat, akkor ideális esetben az ellenfelünket egy ideig zavartuk manőver kiválasztáskor.

Geniust nerfelték 2018 körül, mert a Nym-ek eljövetelével túl erős lett.

R4-E1

R4-E1: Scum Astromech, 1 Point

You can perform actions on your (Torpedo) and (Bomb) Upgrade cars even if you are stressed. After you perform an action in this way, you may discard this card to remove 1 stress token from your ship.

Azaz, végrehajthatsz stresszesen is olyan akciókat, amik Torpedó vagy Bomba fejlesztés kártyákon találhatóak. Miután ezen a módon végrehajtasz egy akciót, eldobhatod ezt a lapot hogy levegyél egy stressz tokent.

Azaz nem is kötelező! :D

A Firespray pilóta, akiről senki se hallott

Emon, főleg az Andrastea (vagy a Salve 1!) címmel, nagy mennyiségű bombát képes indokolatlan irányokba elpotyogtatni.

Aranyeső

 

Bár nem tudom, hogy Deathrain miért olyan menő, hiszen a képen két TIE Punisher is pontosan ugyan azt csinálja. Azaz Deathrain-ből több is van? De hiszen Unique!

Mindenesetre egy vicces hajó, jó képességgel, az ászok lebombázására még mindig nem elegendően magas PS-sel. Advanced sensor-ral így mozgás előtt boost, majd bombázás, majd barrel roll, majd mozgás kombinációval egy nehezebben kiszámítható hajóról beszélünk, ami meglepően szívós is.

És a tesó, Deathfire is hajlamos megviccelni a nagyérdeműt a Birodalmi veteránok kiegészítőből.. Miután felfeded a tárcsádat, vagy végrehajtottál egy akciót, utána végrehajthatsz egy bomba kártyán lévő akciót mint ingyen akciót! Mozgás előtt doghatsz le olyan bombát, amit nem lehetne, vagy lépsz, Barrel roll, bomba az ellenfeledbe. Mindegyik jó választás.

A  B/SF-17 Bomber csak a bombákkal operál, itt találod a kiegészítő bemutatót.

A csapda

Szerintem 1 pontért sok ez a "speciális küldemény" (Ha bárkit érdekelt, "Special Delivery"-t ír ki Aurebesh-ül a bombapotyogtató hölgy arra a méretes fegyverre). Persze lehet, pont az az 1 távolság hiányozna valamikor, de ha csak egy bombázót hozunk, akkor van pénzünk általában jobb crew-ra vagy fejlesztésre, ha meg több hajónk is bombázó, akkor hamar összeadódik ez az 1 pont. Érdemes kipróbálni, nem rossz, ingyen feltenném valószínűleg. 1 pontért, csak ha tényleg 1 pontom lenne.

swx67-trajectory-simulator.png

Előre kilőtt bombák? A Trajectory Simulator segítségével amikor "lauch"oljuk a bombákat, a manővertárcsa felfedésekor leteendőket és nem az akció bombákat, akkor azt előrefele az 5 egyenes sablon segítségével is megtehetjük! Ez egy elég nagy fegyvertény. Bár leginkább a Havoc címes Scurgg-okon terjedt el, Nym kapitány egyik erős fegyvere lett. Bár olyan fura esetek is előálltak, mint Sabine legénység segítségével próbáltak meg más, System slot-os hajókat ezzel a lappal félelmetes bombázóvá átalakítani. Így például a Firestorm special-ben Ten Numb jelent meg, de bombázó U-szárnyúakról is írogattak az emberek. Ez utóbbival még annyit sem sikerült elérni.

Érdemes megemlíteni, hogy a Trajectory Simulator+Genius kombináció szülte a "Nymranda" (Nym+Miranda) rémuralmat, amit egy nerf-fel kellett letörni. Persze Nymranda még mindig ott van az élvonalban, nem kell félteni a listát (videó 1, videó 2 meccsekről). A "Final Form" elnevezés is használatos.

Bár igyekeztem alapos listát készíteni, elképzelhető, hogy valamilyen bomba manipuláló képesség/fejlesztés fölött átsiklottam, kérlek titeket, ez esetben ne habozzatok és szóljatok!

A következő szám: EPIC hardpoint-ok.

Vörös Ötös, készenlétben!

komment

A bejegyzés trackback címe:

https://vorosotos.blog.hu/api/trackback/id/tr3911788443

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.