Az Ellenállás Ezeréves Hősei

2016/10/28. - írta: Promie Motz

Megérkezett a Heroes of the Resistance kiegészítő az új Falcon-nal és s csodaszép T-70-essel! Most átnézünk minden kártyát, ami az öreg YT-1300-asunkhoz kapcsolódik. Jövő héten terítékre vesszük a keresztszárnyút is, nem kell félni. ;)

swx57_spread

Réges-régen, egy messzi-messzi galaxisban...

Star Wars

VII. Epizód

Az ellenállás visszavág

Nyugtalanság uralkodik a lázadók berkein belül. Han Solo és a  Millennium Falcon nyomtalanul eltűnt a játékasztalokról! A Gonosz Első Rend, Omega Leader vezetésével mindent tűvé tesz, hogy felkutassák az Galaxis utolsó reménysugarát, az Ellenállás Hőseit.

Mindeközben Norra Wexley és Jyn Erso az Arc-170-essel és az U-wing-gel bevetésre készül, hogy feltartóztassák a söpredéket, akik Jumpmaster-ek hordáival terrorizálják a metajátékot. A bátorságuk példa nélküli, azonban nem tudni, meddig futja majd még az erejükből, és a tűzkeresztségen sem estek át.

Bár az FFG sötét urai bevetették titkos csodafegyverüket, a F.A.Q. támaszpont szuperlézerét, még így sem biztos a lázadás helyzete. A TIE Defender-ek újabb, elsöprő rohamra készülnek, hogy megszerezzék a Világbajnoki trófeát.

Fel báró, az Uralkodó jobbkeze, az Autothrusters-ek kegyeltje biztonságban érzi magát mindaddig, amíg tűzíven kívül tartózkodhat. Példa nélküli lenne, ha a Lázadás megtalálna egy csodafegyvert, amivel megfordulhat.

swx57_falcon_plastic_left

Az ócskavas is megteszi

A hajtóműfestéssel (első ilyen modell) érkező YT-1300-asunkat, hála Lucafilm-nek, a ténylegesen, vásznon is látható 3D-s modell felhasználásával alkották meg, így ez a valaha elkészült legpontosabb hajó lesz a játékban. Főleg, hogy magában az eredeti trilógiában is a Falcon epizódról epizódra rendre "átépült", azaz ahogy éppen összejött a díszletesnek, úgy nézett ki. Bár ezen különbségek kiszúrásához igazán sasszeműnek kell lennünk.

swx57-millennium-falcon

Úgy tűnik, a Falcon igencsak megváltozott az évek során, hiszen egy új, egyedi címet kap a kiegészítőben. Lehetőségünk lesz a 3 enyhe manőverek betárcsázását követően, ha nem ütköztünk és nem vagyunk stresszesek, 180 fokkal megfordulnunk egy stresszért, azaz, mintha egy Segnor's-loop-ot hajtottunk volna végre. Az új manőver opciók mindig érdekesek. Kérdés, miért mondanánk le a régi cím nyújtotta  Evade opcióról.

Millennium_Falcon

Hát, mondjuk Rey kedvéért!

swx57-rey-pilot

Nem bírom hangsúlyozni, mennyire szeretem ezt a pilótát, és úgy magát Daisy Ridley-t is. Ha már szóba hoztam. Véletlen.

Han Solo-nál egy ponttal olcsóbb, 1 PS-sel kisebb pilótánk, ha íven belüli hajó ellen támad vagy védekezik, két kockát újradobhat. Ez, egyszer, egy jó képesség. Másrészt pedig jót is tesz a játéknak, hogy a tornyos hajókat rákényszerítjük arra, hogy az ellenségeikre nézve bónuszt kapnak. Lásd Dengar. Bár rühellek ellene repülni, alapvetően tetszik a koncepciója. 

Rey-t nem érzem annyira erősnek most még, mint Dengar-t, meg mondhatjátok, például védekezésnél nem is jó a két kockát újradobni, mert ritkán dob annyival a Falcon. Kivéve, ha...

... jön a legviccesebb rohamosztagosunk, Finn!

swx57-finn

Ha elsődleges fegyverrel támadunk, vagy védekezünk, és az ellenséges hajó íven belül tartózkodik, akkor egy üres eredményt adhatok hozzá a dobásomhoz. Ez így 5 pontért egyből remek, amint elkezdhetek módosítani kockákat. Például, Rey újradobhat.

Még csak egyetlen alkalommal tettem pályára az új Rey-t Finn-nel, és akkor Kanan volt a választott legénységem. A meccset elvesztettem, mert nem biztos, jól váalsztottam meg a többi fejlesztést. Kanan alapjáraton jól működik az új címmel, és ha elterjed a kontroll, mindenki stresszt fog osztogatni folyamatosan, akkor szintén hasznos.

Mivel mi választhatjuk meg, milyen sorrendben történnek az események, így előbb kérhetjük az új Falcon címből a stresszt, majd utána Kanan egyből le tudja venni, és cserébe, ha nem volt több stressz rajtunk, akciózhatunk is.

Sajnos kedvenc YT-2400-asomra nem tűnik jó kombinációnak Finn, mert elég ritkán támadok elsődleges fegyverrel, mert többnyire az Outrider címet teszem fel a kicsikére.

És ha már szóba hoztam a távoli rokont is, közös fejlesztést kap mindkét hajótípus a Csempészrekesz szerény személyében.

swx57-smuggling-compartment

Nem is tudom, mondjuk szeretnél Dash-sel Range 1-be is sebezni, de közben megtartani a Heavy Laser Cannon-t? Ajánlhatok esetleg egy Feedback array-t? Más nem lesz?

Persze ennek az az ára, hogy le kell mondani a kellemes Engine Upgrade-ról. Ami elég nagy probléma, ha jobban belegondolunk. Íveket kikerülni mindig is a legbiztosabb módszer marad arra, hogy ne essen le a hajónk.

Ellenben így átvehetjük akár a Glitterstim + Counter Measures kombinációt a Scum barátainktól. Ami egy nagyon erős kombináció, ne panaszkodjanak arra, hogy "túltolták a lázadást". Nem akartam személyeskedni, Voluntas kolléga. ;)

A fenti kombináció a Jumpmasterek és Swarm-ok ellen volt nagyon erős. Egy két hajós lista ellen már kevésbé hasznos, eggyel ekvesebb pontért, 4-ért az Engine Upgrade könnyen lehet, jobb választás.

Mit ér a Falcon Csuvi nélkül? 

Meglepően sokat, főleg az új kártyát tudjuk majd elfelejteni.

Ha egy másik, baráti hajó meghalt 1-3 távolságban (csatatérről lerepülés nem számít), utána támadhatunk egyet. Erre megkaptuk a valaha volt legbugyutább taktikai tanácsot FFG-től.

swx57_diagram_1

FFG: Robbantsd fel direkt a hajódat mozgás közben, hogy Chewbacca támadhasson egyet. 

Érdekes az alapötlet azzal együtt, hogy nagyfokon borzasztó. A játékot arra játszuk, hogy az ellenfél hajói hulljanak, ne a mieink. Ha nem öljük meg a hajóinkat, akkor az ellenfélnek lőniuük kell rájuk, amivel köröket és támadásokat tölt. Jó, Chewbacca lőhet egyet. De milyen módosításunk lesz a támadásra? Akciónk még nem volt a körben, ha egy nálunk kisebb Pilot Skill-ű járművet áldoztunk be a nagyobb célért. 

Volt szerencsém már párszor akció nélküli Soontir-t nem lelőni. Ez nem feltétlen ér meg egy hajóáldozatot.

Ha meg a támadás fázisban vesztünk hajót, megint a modifikáció kérdése merül fel. Hogyan módosítjuk a támadásainkat? Egy Predator persze mindkét esetre jó választás, de én nem érzem olyan eget verően jónak.

swx57-han-solo

Han Solo, aki mára fogalommá vált mind X-Wing-ben, mind a Star Wars-ban, mind a  popkultúrában, felborítja kicsit a játékot. Felhelyezésnél bárhova tehetjük az ellenséges hajóktól 3 távolságon kívülre. swx57_diagram_2

Ellenséges vonalak mögé, ahogy kell. Mi lesz a következő köröd? NA az egy nagyon jó kérdés. De megteheted, hogy Soontir környékére teszed. Az FFG marketing osztálya nagyon ráktattant a Báróra.swx57_diagram_3

3 hajóval már le lehet zárni az ellenséges Han elől, hogy az "alapvonalunkra" helyezze fel a hajóját. És ez kevésbé érdekel egy Palp aces listát. Mondjuk egy Swarm ezt nem tehetné meg. Persze mit teszel, amikor a Swarm rádfordul az első körben?

Nem írnám le az új, öreg Han képességét, de még nem olvastam rá jó ötletet, hogyan kéne használni. Persze lehet azért, mert aki tud vele mit kezdeni, az a VB-n akarja bemutatni.

Dash Rendar képességét is lehúzták eredetileg. Miért mennél aszteroidára? Kezdőknek való hajó, sőt, nekik is rossz, mert arra buzdítja őket, ne tanuljanak meg jól repülni.

Aztán volt egy ideig ráhatása a meta játékra.

Lehet, új öreg Han-nak is lesz.

swx57-burnout-slam

Miylen jó lenne, ha NAGYOT tudnánk korrigálni egy rossz manőver után, vagy valami nagyon trükkös csalafintaságot is meg tudnánk lépni. Erre találták ki a Burnout Slam, egyszer használatos képességet, ami egyetlen alkalom erejéig felruház minket egy új manőverrel, a támadásunk rovására. 

Pontosabban, miután léptünk, a SLAM akció azt mondja, egy ugyan olyan hosszú manővert végrehajthatunk a tárcsánkról, ha ütközünk, vagy aszteroidára repülünk, minden megy ugyan úgy, mint rendes lépéskor. Csak cserébe az adott körben nem támadhatunk.

swx57_diagram_4

Fenti képen a Falcon ügyesen elkerülte a TIE Swarmot. De nem is lő. Megérte? Hát részben. De a Burnout SLAM-hez kell illicit slot, tehát Csempészrekesz, így egész meccsen nincs boost-unk... necces. Játékstílus függő. Ha nincs 4 pontunk Engine-re, csak 1, akkor rendben.

14895530_1150876551660502_1816191424_o.jpg

KÉP FRISSÍTVE, köszönjük! Érkezik még továbbá a Resistance Sympathizer, aki a szokásos 3/1/5/8 Statisztikákkal rendelkezik, PS 3-on, EPT nélkül, és 38 pontba kerül. Nem tudom, miért ne Ghost-ot hozna ekkor az ember. Képminőségért elnézést, még nem sok példányban kering angol nyelven a neten.

Ami egyébként még hasznos a kiegészítőben a Nagy hajók számára, az például Rey.

swx57-rey-crew

A Moldy Crew. (Belsős X-Wing-es poén, olvasgass még cikkeket, ha nem érted :P ). Két dolgot csinál, és mint egy jó Jedi, a fókusz token-eket manipulálja. Ha maradt az End Phase-re fókusz token a hajón, EGY darabot a Rey kártyára tehetsz. Másik: a Harci fázis elején, ha van a Rey crew-on fókusz token, levehetsz egyet onnan, és a hajódra teheted. 2 pontért egészen jó képesség, fókusz bank. Limitálva, mennyit vehetsz fel egyszerre. Mint a bankkártyám hónap elején.

Ez egy jó kártya? Középmezőny tetejét biztos eléri. Van-e nála jobb? Mivel még mindig nincs 3 ülőhelyes lázadó hajó (ez nem sírás, ténymegállapítás), ezért én nem látom, pontosan hogyan játszana az ember ezzel a kártyával. Ha majd az U-Wing-ből jön egy másik hajón Jyn Erso, akkor lehet, azzal együtt angyon jól fog működni. 

Eddig még csak szó szerint a HWK-n próbáltam a Moldy Crwo title helyett, amikor nagyon kellett a pont. Ott jól szerepelt.

Zárójelben, én arra számítok, hogy a Decimator-ok lassan visszakerülnek az X-Wing fősodrába, és ahogy telnek a Hullámok, úgy erősödik az a hajó is. A 3 Rakétás Jumpmaster bukását követően van mit a játékban keresniük.

És kapunk még egy új legénységi tagot, a Hot Shot CoPilot személyében.hotshot.png

Egy újabb kártya, ami a FAQ nélkül játszhatatlan. Amikor elsődleges fegyverrel támadsz, a védekezőnek el kell költeni egy fókuszt, ha képes rá. Amikor védekezel, a támadónak el kell költenie egy fókuszt, ha képes rá. 

Kérdés, pontosan mikor. Szerintem a megfelelő kockamódosítási fázisban. Beleértve, hogy ha nem dob szemet, akkor is el kell költenie a fókuszt. Ha a dobás előtt kéne elkölteni, akkor ez iszonyat erős lenne. Vagy legalábbis rákényszerítene mindenkit, hogy fókusz nélkül játsszon.

Minden frakció használhatja, és a 3 crew slot-osokon el tudom ezt képzelni. Falcon-on hasonló okok miatt nem, mint ahogy Rey se fér be szerintem.

És ennyi, amit el tudunk mondani az új kiegészítő Falcon-hoz kapcsolódó lapjairól. Szerencsére még több újdonság érkezik a T-70-eshez is, köztük ez a csilivili Poe festésű X-szárnyú vadászgép is! 

swx57_xwing_plastic_left

Vörös Ötös, készenlétben. 

   

Forrás:

komment

A bejegyzés trackback címe:

https://vorosotos.blog.hu/api/trackback/id/tr7111846139

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.