II. Két Ünnep Közötti X-Wing Verseny

2016/12/26. - írta: Promie Motz

ketunnepkozotti.jpg

Hagyományfolytató jelleggel megrendezzük a Második, Két Ünnep Közötti X-Wing Versenyt a Barcraft 2-ben december 29-én.

A Facebook event eléréséhez (ahova könnyebb kitenni a frissítéseket) ajánljuk az X-Wing Miniatures Hungary Facebook csoportba csatlakozást. Kivonul az GeekHub is a boltjukkal.

LÉTSZÁMKORLÁT:
A nevezési sorrendben az első 20 főnek tudunk játéklehetőséget biztosítani. Ha nagyon igény van rá, korlátozott mértékben esetleg tudunk még létszámot növelni, de úgy jársz a legjobban, ha mielőbb nevezel.

Frissítés:
U-Wing és TIE-Striker kiegészítőket is lehet használni a versenyen. Akik korábban neveztek, frissíthetik a listáikat.

MENETREND
14:00 órakor nyit a Barcraft 2,
14:10-től várjuk a versenyzőket,
14:30-kor már sorsolunk, hogy
14:45-16:00 Első Forduló
16:10 - 17:25 Második Forduló
17:25 - 17:55 vacsora szünet
17:55 - 19:10 Harmadik Forduló
19:20 - 20: 35 Negyedik Forduló
20:45 - 22:00 Ötödik Forduló
22:15 - Eredmény hírdetés


A versenyről:

- nevezési díj: 1000 Ft. (a helyszínen befizetve)
- Kitolt nevezési határidő: december 28. éjfél.
- Nevezni vorosotosblog@gmail.com email címen, teljes (polgári) név és sereglista megadásával lehet ezzel a listaépítővel: https://geordanr.github.io/xwing/.
- Az email címeket és a neveket bizalmasan kezeljük és csak az eredményhirdetés céljából a vorosotos.blog.hu honlapon, valamint a játékkal kapcsolatos dolgokra fogjuk használni. (díjak, oklevelek stb.)
- 100 pontos, 5 fordulós verseny lesz.
- minden itthon is kapható kiegészítőt lehet használni, köztük az U-Wing és TIE-Striker kiegészítőket is.
- csak az FFG által kiadott hajókat, pilóta és fejlesztéskártyákat használhatod.
- a verseny során a sereglista összeállítása nem módosítható.
- rendelkezned kell sérüléskártyákkal manőver és lőtáv sablonokkal, támadó és védő kockákkal, valamint aszteroidákkal vagy űrszeméttel.

A versenyszabályok fontosabb részei

A dogfight verseny 5 fordulóból áll. Minden forduló 75 percig tart. Minden játékos squadja max. 100 pontos lista kell, hogy legyen. A squad lehet 100 pontnál kevesebb is, de nem több. Fontos, hogy a sereglistát nem lehet módosítani a verseny során.

Megkötések

A Scum (Söpredékek) oldal megjelenésével három frakció létezik, de ettől függetlenül továbbra sem lehet vegyíteni a különböző feleket, és így a squadlista sem tartalmazhat több frakcióhoz tartozó hajókat. (a Resistance vagy a First Order gépeia szabályoknak megfelelően a Lázadással/Birodalommal vegyíthetők) Viszont az azonos modellek megjelenésével, a hajófigurák és a tárcsák szabadon felhasználhatók.

Minden játékosnak hoznia kell összesen 3 db. aszteroidát és/vagy űrtörmeléket akadálynak (obstacle). Ezeket a két kezdőszett, vagy a Decimátor/Outrider kiegészítő valamelyikéből kell összeszedni. Minden akadályjelzőnek különbözőnek kell lennie, tehát nem lehet a két ugyanolyan nagy aszteroidát hozni. Ezt a 3 kiválasztott akadályt kell használniuk a játékosoknak a verseny során végig.

A hajók alakja és formája nem térhet el az alapjátékban kiadott hajókétól. A talpak mérete és alakja nem térhet el az alapjátékban kiadottól. Csak a játékhoz eredetileg kiadott kártyák használhatóak a verseny folyamán. Nem a játékhoz kiadott sablonok és manőver tárcsák használásához a versenyszervező és az ellenfél beleegyezése szükséges.
A játéktér 3×3 láb, jól körülhatárolt terület (plusz terület a sablonok, kártyák, stb részére).

Egyes forduló előtt elvégzendő tennivalók:

1. Mindkét játékos felteszi a hajóit a játéktéren kívül a kiválasztott oldalon.
2. Mindkét játékos felfedi az általa használt kártyákat, jelzőket stb. Ha több hajó is azonos rajba tartozik, akkor azokat fel kell számozni. Ha mindkét versenyzőnek vannak azonos hajói, akkor az egyiknek plusz pálcák segítségével érdemes megemelnie a hajóit, valamint eltérő színű számozást kell alkalmazniuk.
3. Mindkét játékos alaposan megkeveri a Damage pakliját. Ha az ellenfél akar, keverhet még rajta és elemelheti.
4. Kezdemény eldöntése. Akinek kevesebb pontból áll a csapata az döntheti el ki kapja a kezdeményt. Ha azonos a pontszám, akkor a szerencse dönt.
5. A kezdeményt nyerő játékos a két játékos által kombinált 6 db-os aszteroida/űrtörmelék készletéből feltesz egyet a játéktérre, utána az ellenfél is felrak egyet és ezt megismételik addig, míg mind a 6 akadály fel nem kerül a pályára. Az akadályok nem lehetnek a pálya széléhez közelebb, mint 1-2 távolság (a lőtávmércén mérve). Egymáshoz pedig 1-es távnál közelebb nem helyezhetőek el.
6. A játékosok felhelyezik a hajókat azok pilótaképzettségük (pilot skill) sorrendjében, a normál szabályok szerint (saját pályaszéltől nem messzebb, mint 1-es távolságra).
7. A játékosok aktiválják a pajzsokat és előkészítenek minden olyan jelzőt, kártyát, stb., amire a játék során szükségük lesz. Miután az előkészületek befejeződtek, meg kell várni, hogy a bíró elrendelje a kör kezdetét.

Játék vége

A játék az alábbi három verzió valamelyikével érhet véget:

• Az egyik játékos összes hajója megsemmisült (betartva az egyidejű támadás szabályait, szabálykönyv 16. o.). Az a játékos, akinek maradt hajója megkapja a Győzelemért járó 1 pontot, az ellenfele pedig a Vereségért járó 0 pontot. Ha egyik játékosnak sem maradt hajója, az eredményről a Final Salvo dönt. Az összes hajójuk nyomtatott támadási értékeinek összegének megfelelő piros kockával gurítanak a játékosok, és aki több hit/crit-et gurít, az nyer. Ha ugyan annyit gurítottak, akkor ezt addig ismétlik, amíg el nem dől.

• Ha a csata vége előtt lejár a játékidő, (ha az időlejártakor, még éppen tart a kör, akkor azt még le kell játszani) akkor a játékosok összeszámolják az ellenfél által elpusztított hajók értékét (minden eldobott, vagy fel nem használt, hozzátartozó fejlesztéskártyával együtt). Ez a versenypont. Aki több pontnyi egységet pusztított el, az nyert. Ha mindkét játékos egyenlő értékben pusztított el hajókat, akkor a "Final Salvo" szabályai szerint a jelenleg fent lévő hajók nyomtatott támadási értékeinek összegének megfelelő piros kockával gurítanak, és aki több hit/crit-et gurít, az nyer. Ha ugyan annyit gurítottak, akkor ezt addig ismétlik, amíg el nem dől.

• Ha a játékos bármikor a játék folyamán elismeri a vereségét, akkor az ellenfele azonnal megkapja a Teljes Győzelemért járó pontot, míg ő a Vereségért járót. Versenypontok tekintetében ez a vesztesnek, teljes vereségnek számít: mint ha az összes gépét lelőtték volna. (Sportszerű dolog elismerni a vereséget, amikor már nincs reális esély a győzelemre, se több pont elpusztítására az ellenfél seregéből.)

Pontozás

Győzelem = 1 gy pont
Vereség = 0 gy pont

A verseny végén és a helyezéseket győzelmi pontok alapján kell osztani, aki több győzelmi pontot szerez, nyeri meg a versenyt. Azonos pontszám esetén, a versenypont a mérvadó. Ha netalántán az is egyenlő, akkor össze kell adni, külön-külön az általuk harcolt ellenfelek összes győzelmi pontját, és utána ezt összehasonlítani, ki győzött le több győzelmi ponttal rendelkező ellenfelet.

Versenypontok számítása

Minden meccs végén össze kell számolni a versenypontokat. Mind a két játékos összeszámolja, hogy hány pontot pusztított el az ellenfelétől, majd a két eredmény különbözetét a győztes hozzáadja az adott forduló maximális pontszámához (100), a vesztes pedig kivonja ezt a különbözetet. A verseny elején kiosztott pontozó lapokon, kell vezetni a forduló veszteségeit. A nagy hajók sérüléseinél, figyelembe kell venni: ha a gép összes életének (pajzsok+hull+hull/shield upgr.) felét, vagy annál több sérülést szenvedett, de nem esett le, az ellenfél akkor is megkapja a hajó pontértékének felét versenypontként. A számításnál a felszerelt fejlesztések is számítanak.

Példák:

Lejárt az idő: Luke 60 pontot lőtt le, Fell pedig csak 21-et. A különbözet 39 pont, ezért Luke megkapja a teljes győzelemért járó 5 győzelmi pontot valamint 100+39=139 versenypontot. Fell vesztett és 100-39=61 versenypontot könyvelhet csak el magának.

Egy másik: Fell az idő lejárta előtt teljesen ripityára lőtte Luke seregét, Luke pedig csak 36 pontot szedett le. A különbözet 64 pont, Fell 5 győzelmi és 100+64=164 versenyponttal lett gazdagabb, Luke pedig csak 100-64=36 versenyponttal.

Ha a játékos elpusztítja az ellenfél összes hajóját, mindenképp száz squadpontnak számít, akkor is, ha kevesebből építkezett. Abban a ritka esetben, ha mind a két fél ugyanannyi squadpontot szedett le, mindketten 100 versenypontot kapnak. Ha valaki feladja a meccset, akkor úgy kell kezelni, mintha az összes gépe leesett volna.

Tie Break

Azonos győzelmi pont esetén, a versenypontok számítanak. Azonos versenypontnál pedig, az ugrik előre, aki összesítve több győzelmi pontos ellenfelet győzött le.

Veszteség pakli

Hogy minél egyszerűbben nyomon követhető legyen meccs végére mennyi versenypontot szereztünk, érdemes egy külön helyet kijelölni és ott gyűjteni a lelőtt gépeink pilóta és fejlesztéskártyáit. Ha egy hajót kilőnek, az összes hozzátartozó fejlesztéssel együtt, (ha elhasználta a kártyát, ha nem) helyezzük ebbe a pakliba. Az elhasznált fejlesztéskártyák csak akkor kerülnek a veszteség pakliba, ha a hozzájuk tartozó gépet is kilőtték. Éppen ezért ha egy meccs, az idő lejárta miatt ér véget, a kilőtt rakéták, eldobatott másodlagos fegyverek, kidobott személyzet stb. nem kerülnek bele a veszteség pakliba. Az így rendezett és számon tartott veszteség pakli foglalja magában, az adott forduló végén az ellenfél versenypontjait.

Tükör meccs

A verseny nem követeli meg, hogy az ellenfelek minden esetben Felkelő vs. Birodalom felállásban kerüljenek össze, így előfordulhat, hogy két azonos frakcióba tartozó csapatnak kell egymás ellen játszani. Ebben az esetben is normál szabályok vannak érvényben, leszámítva, hogy előfordulhatnak azonos egyedi kártyák.

Az esetleges félreértések elkerülése végett az ilyen csaták során a játékosoknak minden hajót (még az egyedieket is) meg kell jelölni azonosító (ID) jelzőkkel. Az egyik játékosnak a fehér oldalt, míg a másiknak a feketét kell használni. Hasznos, ha az egyik játékos ebben az esetben extra pálcákkal növeli a saját hajóinak a magasságát.

Sérülés kártyák

A játékosok mindig a saját Damage paklijukból húzzák a sérüléseket. (a régi vagy az új kezdőszettben található pakli) Csak akkor kell újrakeverni a Damage paklit, ha az végleg kifogyott. A versenyszervező bármikor ellenőrizheti a játékosok Damage pakliját.

komment

A bejegyzés trackback címe:

https://vorosotos.blog.hu/api/trackback/id/tr8112074765

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.