Droidból hős - Krakkói Regionális beszámoló

2017/01/30. - írta: Promie Motz

swx39_preview3.jpg

A most következzen  Tóth Bendzsi irománya beszámolója a krakkói regionális versenyről. Az előző részben arról mesélt, hogyan rakta össze ezt a listát, amivel részt vett az eseményen. Nem is vesztegetem tovább a szót, fogadjátok sok szeretettel ezt a Battle report-ot!

Az előző kis rövid írásomban kiderült milyen listával utaztam Krakkóba, akkor jöjjön maga a beszámoló az eseményről

A listám emlékeztetőül:

"Chopper"

    • Fire-Control System
    • Ion Cannon Turret
    • "Leebo"
    • Han Solo
    • “Ghost”
    • Ion Projector

Braylen Stramm

    • Gunner
    • R3-A2
    • Alliance Overhaul

“Zeb” Orrelios

    • “Phantom”

A verseny előtt elsősorban Dashtől féltem, ha nem sikerül egy jó blokkot kiosztani, és szétstresszelni, akkor mozgékonyságával megverhet. Rajta kívül szinte minden hajó egy jó blokkal és egy kis kontrollal megfogható. Ezen kívül egy kis kétely volt bennem, hogy a listám nem elég erős a nemzetközi mezőnyhöz, igaz VASSALon már bizonyított, élőben ez volt az első igazi megmérettetése.

Nézzük, mi történt Krakkóban

1. kör: Maciek Paraszczak

Első körben rögtön egy nagyágyút kaptam aki a verseny óta megnyerte a Dublini regionálist. Ő (a nevéhez hűen [értsd: ő találta ki és róla nevezték el a listát]) a klasszikus Parattanni listát hozta ami a következő:

Manaroo

    • Attani Mindlink

Asajj Ventress

      • Attani Mindlink
      • Latts Razzi

    Fenn Rau

      • Attani Mindlink
      • Concord Dawn Protector
      • Autothrusters

     

     

    A lista elképesztően hatékony a Mindlink miatt, és Asajj Lattsszal meglehetősen sokat bír. A Mindlink pedig igaz, hogy ha bestresszelek valakit (ami erősen a stratégia része) akkor mindenki más is kap egy stresszt, viszont cserébe, ha egy valaki leszedi magáról a stressz mindenkinek van legalább egy fókusza és Manaroo még valakinek át is adhatja a sajátját anélkül, hogy elvesztené az övét.

    A stratégiám a meccs előtt a következő volt: meg kell ölni Fennt. Ez egy blokkal vagy egy ionnal megoldható, de stressz is elég hatékony Fenn megfogására. Ha Chopper Range 2-ből rálő jó eséllyel halott, de Gunneres Braylen is jó eséllyel talál.

    A bal alsó sarokba deployoltam, Velem szembe került Manaroo, Asajj középre és Fenn az ellenkező oldalra. Manaroo élesen befordult Asajj felé, Fenn pedig gőzerővel elindult 5 előrével. Itt láttam meg a lehetőségemet: Fenn egyedül van. Sikerült mindkét hajómmal elkapni Fennt úgy, hogy Asajj még alig ért be a csatába, és kivégeznem. Eztuán Asajjra akartam fordulni, azonban egy körben egy találatra voltam attól, hogy Manaroot leionizáljam a pályáról, így őt fókuszáltam ezután másodszor. Chopper körülbelül Manarooval együtt hullott le a pályáról, Ezután Braylenn és Zeb az örökké stresszelt Asajjt Latts miatt az idő végéig üldözték. Zeb leesett végül de nyertem: 80-68.

    A verseny után rájöttem, hogy mi a tanulság: A lista számomra legveszélyesebb hajója Asajj. Nehezen sebzem Chopper nélkül, és Fennt hagyhatom ha az elején ráijesztek, vagy ha félve repül, hogy ne blokkoljam meg. Asajj Lattsal elképesztően veszélyes, azonban Chopper 4 kockája illetve a dupla lövés át tud ütni, de szükség van rá Asajj ellen.

    2. kör: Jack Mooney

    Nem mondhatni, hogy kifogtam volna a legjobb sorsolást. Egy erős lengyel versenyző után egy brit nagyágyút kaptam, a világbajnokságon elődöntős Jack Mooneyt a szokásos Han-Jake listájával:

    Han Solo (régi)

      • Predator
      • C-3PO
      • Luke Skywalker
      • Millenium Falcon (evade)
      • Engine Upgrade

    Jake Farrell

      • Push the Limit
      • Veteran Instincts
      • Proton Rockets
      • A-Wing Test Pilot
      • Autothrusters

    A lista bizonyítottan erős, azonban Jake ellen ugyanaz a stratégia mint Fenn ellen. Egy blokk vagy ion vagy dupla stressz halott Jakeet jelenthet

    Újból bal sarokba deployoltam. Jack felrakta Jakeet velem szemben, Han pedig kicsit a pálya közepe felé állt fel. Most lassabb kezdést választottam az első körben, hogy Jake biztosan ne tudjon rám lőni csak ha boostol. Második körben azonban ráléptem a gázra Chopperrel és egy 4 előre + boosttal megleptem ellenfelemet és blokkoltam Jakeet. Dobás ion projektorra: hit. Öröm és boldogság. Braylen eközben leállt Hannal verekedni, vesztett egy kis HP-t azonban elkezdte Hant lestresszelni cserébe. A következő körben beálltam ionizált Jaketől range egyre tűzívben azonban ahogy felemelem Choppert hogy lépjek a következő dolog tudatosul bennem: elfelejtettem Chopper képességét használni, így Jake nincs bestresszelve, így lesz akciója. Tűzívből kimenni nem tudott, azonban így a lövés csak range 2 lett és a fókusz és a kitérés miatt egy hullal túlélte ezt a kört. Ezután még három körig üldöztem Jakeet aki nem lőtt egész meccsen azonban eleget tett ahhoz, hogy Han kiegyenlítse a meccset. Ezután Jack többet nem hibázott, makulátlan Han repüléssel lehozta a meccset úgy, hogy Han három hullal túlélt. Vereség: 65-100

    Tanulság: NE FELEJTSD EL A KÉPESSÉGET AMI KÖRÉ A LISTA ÉPÍTVE VAN TE IDIÓTA!!!!!!! Viszont az, hogy majdnem megvertem egy ilyen magas szintű játékost adott egy kis önbizalmat a nap többi részére.

    3. kör: Mateusz Kapłoński (Arxx)

    A harmadik körben megkaptam az álom matchupot: Defendermentes Palpaces:

    Omicron Group Pilot

      • Emperor Palpatine
      • Collision Detector

    Darth Vader

      • Adaptability
      • TIE/x1
      • Advanced Targeting Computer
      • Proton Rockets
      • Engine Upgrade

    The Inquisitor

      • Push the Limit
      • TIE/v1
      • Proton Rockets
      • Autothrusters

    A stratégi egyszerű: hajts végre egy blokkot és nyertél. A meccs a harmadik körben eldőlt, megblokkoltam mindkét ászt az Inkvizítor az ion projektorból is kapott, majd a következő körben meghalt. Ezután Vader bestresszelődött, majd nem sokkal később ő is leesett, így végül a Lambdának már nem volt esélye. Győzelem 100-0. Mateusz egy elképesztően kedves játékos volt a meccs után (mivel 20-30 perc alatt befejeződött, volt időnk) jót beszélgettünk, azonban a meccsen bebizonyosodott, hogy Chopper szeret ászokat enni.

    4. kör: Arkadiusz Kuna

    A negyedik a következő lista nézett velem szembe:

    Manaroo

      • Attani Mindlink
      • Intelligence Agent

    Old Teroch

      • Attani Mindlink
      • Concord Dawn Protector
      • Advanced Proton Torpedoes
      • Autothrusters

    Fenn Rau

      • Attani Mindlink
      • Concord Dawn Protector
      • Autothrusters

    A stratégiám hasonló a Parattanihoz vagy a Palpaceshez: blokkoljuk meg az ászokat (tudom ismétlem magam :) ).

    Ismételten (már negyedszer) a bal alsó sarokból indultam, míg ellenfelem a pálya közepéről. A második körben egy 3 enyhe + boost kombinációval rámentem egy dupla blokkra azonban a legrosszabb kimenet történt: egy centire az első tűzívembe parkolt le mind Fenn, mind Teroch, így mindketten egy öt kockás támadással üdvözölték Choppert, Fenn egy elsődleges támadással fókusszal és target lockkal (4 seb), míg Teroch egy Advanced Proton Torpedoval köszöntött (5 seb). Emellett Manaroo is eltalálta Choppert így a második kör után Chopper 6 hullon maradt. Cserébe egy szerencsés ion lövéssel elkaptam Fennt és Terochot sikeresen bestresszeltem. Fenn a következő körben meghalt, ezután Manaroora fordítottam a figyelmemet. Manaroo Chopper halála utáni körben robbant fel, majd Braylen és Zeb örökké üldözte a mozgékony de permastresszelt Terochot akit végül Zeb sikeresen a túlvilágra küldött. Győzelem 100-50.

    A meccs az én szájízem szerint alakult kivéve a 10 sebzéses kört. Két vagy több ászos listák ellen Chopper gyilkos ezt bizonyította, míg Braylen hozza a kötelezőt.

    5. kör: Fabian Wandas

    Az ötödik kör egy régi ismerős listát hozott szembe velem, ami ellen hatalmas a tapasztalatom, habár nem ezzel a seregemmel:

    IG-88B

      • Crack Shot
      • Heavy Laser Cannon
      • Fire-Control System
      • Glitterstim
      • Autothrusters

    IG-88C

      • Crack Shot
      • Heavy Laser Cannon
      • Fire-Control System
      • Glitterstim
      • Autothrusters

    Brobots!!! Ha jól láttam a verseny egyetlen duplaIG listája. A stratégia nem igazán változik, de Braylennel mindkettőt stressz alatt kell tartani. A hátsó tűzívek az Autothrusters ellen elég erős, így az is segít.

    A változatosság kedvéért ismét a bal sarokban kezdtem, míg ellenfelem velem szemben egyes távra a (nekem) bal saroktól. Lassú kezdés mindkét oldalt, így csak a második körben kezdődött a tűzcsata, amikor is Chopper elvesztette az összes pajzsát, azonban Braylen megkezdte a stresszelést, sőt még egy sebet is okoztam. A következő körben azonban nem mentem a blokkért, hanem egy váratlant próbáltam húzni. Mint mondtam volt hely az IG-k és a pálya széle közt így mentem tovább egyenesen. Így hátsó ívben tudtam tovább gyötörni a már sérült IG-t, aki az ez utáni körben meg is halt. A második IG-nek egyedül már nem volt esélye, hogy az alacsony HP-jú Choppert védjem Zebet küldtem hogy befejezze a meccset. Győzelem: 100-25.

    A meccs úgy alakult, ahogy Kenessey Marci jósolta. A stressz és a dupla tűzívek megkeserítik a robotok dolgát. Fabiannal később Hangar Bayen is összefutottam és összesen két nagyon jó hangulatú meccset játszottunk.

    6. kör: Agata Pikulska

    A Parattani visszatér. A verseny legjobb női versenyzője is a klasszikus Parattani listát hozta, így keretbe foglalva a napomat:

    Manaroo

      • Attani Mindlink

    Asajj Ventress

      • Attani Mindlink
      • Latts Razzi

    Fenn Rau

      • Attani Mindlink
      • Concord Dawn Protector
      • Autothrusters

    A startégiám ugyanaz volt, mint az első meccsen: Fenn a prioritás.

    A setup nagyon hasonló volt: én bal sarokban, Manaroo szemben, Asajj középen és Fenn ellentétes sarokban. Agata azonban nem követte el azt a hibát, hogy Fennt előreküldi, és Ventress pajzsot tartott az elején Fennek, és elkezdte megenni Choppert. Én nagyon akartam Fennt, és amikor lehetőségem lett volna leionozni Asajjt a pályáról akkor is Fennre lőttem. Szeretném a vereséget arra fogni, hogy ez már a hatodik meccsem volt, de Agatának is, aki lejátszott a pályáról. Még egy fél hajót sem tudtam leszedni. Vereség 0-100.

    Tanulság: Asajj a legveszélyesebb számomra a Parattani listában. Buta játék volt, koncentrálnom kell jobban.

    A meccs után eléggé letört voltam, ugyanis nem túl jó MoVval álltam, és tudtam, hogy arra lesz szükségem, hogy bejussak a legjobb 16-ba. Azonban így is sikerült 13-ként bejutnom, így megújult boldogsággal mentünk vissza a szállásra.

    Legjobb 16: Dale Cromwell

    Újabb brit ezúttal egy felettébb különleges listával. Itt volt az első Defenderes kihívás egy kis friss fűszerrel:

    Countess Ryad

      • Push the Limit
      • TIE/x7
      • Stealth Device

    Colonel Vessery

      • Juke
      • TIE/x7
      • Stealth Device

    “Duchess”

      • Veteran Instincts
      • Adaptive Ailerons

    A Stealth Deviceok hatalmas problémát okoznak, mivel az ion támadások ellen hatalmas védelmet jelentenek. Így úgy döntöttem, hogy a könnyű célpontot támadom először. Duchess elég hamar meg is halt azonban ezután nem sikerült megblokkolnom egyik Defendert sem, és így Chopper hamar leesett. Ezután Braylen maradt két sértetlen Defender ellen, és legnagyobb meglepetésemre majdnem lehozta. Ryad egy életen maradt és Vessery sem maradt sértetlen. Vereség 24-100

    Tanulság: a Stealth Deviceok idegesítőek. Nehéz rajtuk az iont átütni. Azonban a prioritásom nem volt a helyén, Ryad az elsőszámú célpont. Dale jól játszott, azonban a kezemben lehetett volna ez a meccs. Majd a Yavinon!

    Konklúzió

    Végül a legjobb 16 közt kiestem, azonban abszolút elégedett vagyok a listával, minden kételyemet eloszlatta és a helyezéssel is. A játékomon van mit javítani azonban ez mindenképp jó jel a Yavinra menet. Köszönöm a Ricsinek hogy kitette ezeket az írásokat, illetve nektek hogy elolvastátok.

    Köszönjük Bendzsinek a cikkeket! 3 hét múlva már túl leszünk a megmérettetésen. Ha érdekel, itt találhatóak azon cikkek, ahol azt fejtem ki, én hogyan készülök a System Open versenysorozatra.

    Vörös Ötös, készenlétben.

    komment

    A bejegyzés trackback címe:

    https://vorosotos.blog.hu/api/trackback/id/tr4912162773

    Kommentek:

    A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

    süti beállítások módosítása