Red Squadron Podcast 12 - Quadjumper bemutató

2017/02/02. - írta: Promie Motz

quad.png

Jó munkához idő kell, a lassúhoz meg még több. Végül azonban jelentkezünk az év első adásával, a mától megjelenő Quadjumper bemutatójával! 

Rádiós társaim nyelvezete helyenként 18+-os, ezért elnézést kérek. R2-D2 is szomorú miatta. Valószínűleg mostanra érte el őket a Glitterstim megvonás.

Az adás jegyzete után ott vannak a lapok is felsorolva, pár soros magyarázattal-megjegyzéssel.

Minden lap kiderült mostanra, egyet nem sikerült belinkelni. Köszönöm Marcinak és Bendzsinek a mérhetetlen segítséget az adás létrehozásában!

Shownotes

[0:00 - 1:40] Show megnyitása

[1:40 - 4:20] Statisztikák, Jakku Gunrunner bemutatása

[4:20 - 7:50] Spacetug Tractor Array, a vonósugár újra támad

[7:50 - 12:00] Hátrafelé haladva

[12:00 - 16:00] Vissza a pilótákra

[16:00 -  20:28] Unkar Putt, és mit tudnak kezdeni nagy talpas hajók ellen

[20:28 - 26:00] Sacro Plant, és már megint kötekedünk FFG-vel

[26:00 - 32:37] Ketsu legénység és a négyesugrás, majd valamiért még Sacro Plant

[32:37 - 34:35 ] Zuvio a sunyi bombázó

[34:35 - 37:50] Scavanger Crane akkor már ezt se felejtsük el

[37:50 - 41:30 ] Mire elég 5 Hull Point jelenleg?

[41:30 -43:00 ] Pattern Analyzer? Erre a hajóra?

[43:00 - 47:05] Lázadók illicittel

[47:05 - 50:20] A score to settle - S debt to pay  páros

[50:20 - 56:45] Boshek! Ha azt hitted, eddig kell túlgondolnod az ellenfeledet, akkor kösd fel a nadrágodat!

[56:45 - 58:10] Mindenki panaszkodik, miért nem kap több crew slot-ot a hajója, és hogyan borulna fel vele a balansz

[58:10 - 64:12] Unkar Plutt legénység! Ez milyen jó illik a hajóhoz!

[64:12 - 64:30] Hiperűr Kommunikációs Kütyű

[64:30 - 68:45] Magadra rakhatod a kriteket? Még lehet, jól is járnál vele?

[68:45 - ] Show zárás

Olyan tárcsát kaptunk, amilyennek eddig nem volt párja. Hátrafelé is képes menni a hajó. Az alábbi ábra sajnos abból a szempontból megtévesztő, hogy a hátrafelé tolatások is egyes sebességű manővereknek számítanak, nem -1-es sebességűnek. Ez pár interakciónál lehet fontos, mint például a 

Tolatás

A pilóták

15 pontért egy elég olcsó hajóban hozhatunk egy remek blokkoló hajót, akinek további trükkjei vannak a Spacetug tractor array-jel. Bár a statisztikái nem kiemelkedőek, 3 pontért kapunk a Binary Piloz-hoz képest összesítve eggyel több életet (persze a Z-95-ösök 2 pajzs 2 hull elosztása sok szempontból nagyon kedvező), a target lock akciót becseréltük egy barrel roll akcióra, ami a hajó szerepét tekintve pozitív fejlemény. A megjelenő Light Scyk-ekhez képest azonban lehet, drágának tűnne, ha nem tudna pár remek trükkö/opciót felmutatni

ÉS!

Az upgade bar-ja az, ami igazán kiemelkedő. A HWK-knál jobb tárcsájával, a TIE Bomber Shuttle-öknél olcsóbban képes crew-okat hozni a játékba, a legolcsóbb opciót felmutatva eddig.

Továbbá az illicit slot mellé kap bomba slot-ot is, meg a Scavanger Crane képében új játékot, hogy költséghatékonyan bombázhassunk... jó eséllyel. Olyan Scum-os megoldás (lásd lentebb).

A tech upgrade érdekes opció, még nem igazán találtam ki oda jó kombinációt, de minden slot kincset érhet a jövőben, ahogy fejlődik a játék és sorra jönnek ki az új kártyák).

Sarco Plank

Sacro Plank-nak az X-Wing Wiki nem tartja nyilván a kártyáját, ellenben elég biztosak a képességében. Már nem emlékszem, hogyan szivárgott ki. 

When defending instead of using your agility value, you may roll a number of defense dice equal to the speed of the maneuver you executed this round.

Azaz védekezésnél az agility értéked helyett dobhatsz annyi zöld kockával, mint amennyi a sebessége votl a manőverednek a körben.

Ha 3-as sebességgel megyünk előre, dobhatunk több kockával. Vagy, ha elkerüljünk valamilyen Gunner-szerű képességet, 1-es sebességű manőver esetén dobhatunk egy kockával!

Hátrafelé tolató, nyilazó bombázó Quadjumper lehetőségét villantja fel Constable Zuvio. Ez a képesség már csak azért is igen erős, mert a hátramenetek pirosak, így alapvetően ilyenkor stresszt kapnánk, és nem is jönne például ACTION fejléces bomba szóba. Ellenben Zuvio tolatásnál a felszerelt bombáját a tárcsa felfedésekor, előrefelé kidobhatja. Biztosan néha elfelejti majd ezt a trükköt az ellenfelünk. 19 pontért nem annyival drágább a Jakku Gunrunner-eknél.

Fejlesztés kártyák

A legkülönlegesebb fejlesztés kártya a csomagban határozottan ez az új típusú vonósugár lesz. Akcióból Range 1-ben a tűzívünkben egy hajóra (nem feltétlen ellenséges!) Tractor beam token-t tehetünk. Ha előre látjuk, hogy drága ászunkat most nagyon meg fogják blokkolni, lehet, megéri kimenekíteni ezzel a brutális módszerrel, mielőtt pozdorjává lövik. 

Persze a legtöbbször az ellenséges hajókat fogjuk pakolgatni. Különösen aszteroidákra.

Az EPT és a kondíció 0 ponttért gyakorlatilag ugyan azzal a képességgel ruházza fel a mi, és az ellenség egyik hajóját. Akkor miért is éri meg nekünk? Mi építhetünk egy hajót, ami enyhén imnunis a kritekkel szemben, és kiválaszthatjuk az ellenfél egyik hajóját, aki nem szeretne kriteket kapni. Lásd Fenn vagy Fel.

Miután végrehajtasz egy manővert, mellyel átfedésbe kerülsz egy ellenséges hajóval, sérülhetsz egyet, hogy végrehajthass egy ingyenes akciót.

Melyik hajónkkal fogunk dodgem-et játszani, és olyan fontos az akciója, hogy akár sérülnénk is érte? Hát talán pont az olcsó Quadjumperjeink, amikor rá akarnak valakit vontatni akcióból aszteroidára!

BoShek, aki lehet, alapjaiban változtatja meg a játékot? Ha népszerűvé válna, tény, bővülne még egy réteggel a másik fél "túlgondolása". 

Amikor egy hajó, amihez hozzáérsz aktiválódik, akkor megnézheted a tárcsáját. Ha így tettél, akkor a tulajdonosának arrébb kell forgatnia a tárcsát egy szomszédos manőverre. A hajó végrehajthatja a kiválasztott manővert akkor is, ha stresszes.

Ugye, nem kell megnézni az ellenfél tárcsáját. Így jön egy plusz csavar, mire számít az ellenfél? Beleszaladsz szándékosan, hogy átfordíttasd a tárcsáját? Vagy ha érintkeztek is, nem fogod szándékosan átfordíttatni? Mit állítson be, amit lépni szeretne, vagy egy mellette lévőt?

A lopó tök daru, a furcsa illicit extra munitions. Ha Range 1-2-ben felrobban egy hajó, akkor visszafordíthatunk egy eldobott torpedó, rakéta, bomba, ágyú vagy turrett vagy modifikáció kártyát. Ezután gurítsunk egy piros, támadó kockával, üres érték dobásánál fordítsuk le ezt a lopó darut.

Várható értéke a kártyának 4 működés kereken, mielőtt leesne. azaz egy bombával összesen 5-ször dobhatnánk... ha túlél addig a hajónk, míg 4 hajó meghal rajta kívül, mi addig nem halunk meg, és 

 Erről beszéltünk már a Kylo Ren minibusznál.

Összegzés

A Quadjumper lényegesen jobb hajó lesz, mint elsőre tűnik. A legtöbb hajóval ellentétben azonban nem a nyers statisztikái, hanem a piszkos trükkjei fogják sikeressé tenni, így nem pont a most kezdő játékosok kezében lesz halálos, hanem a rutinos rókák fognak vele csodát tenni.

Vörös Ötös, készenlétben.

komment

A bejegyzés trackback címe:

https://vorosotos.blog.hu/api/trackback/id/tr9512172102

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása