A pusztítás mindenkit utolér - Alpha-class Star Wing, aka. Gunboat kiegészítő bemutató

2017/10/31. - írta: Promie Motz

nyito.png

Gunboat kiegészítő áttekintő.

swx69_box_left_legal.png

Véget ért a majdnem másfél hónapos hírzárlat, és elkezdték csöpögtetni a Wave 12-ből a részletező cikkeket. Ez annyira jól sikerült, hogy teljesen meglepő módon MINDENT bejelentettek a Gunboat-tal kapcsolatban, tárcsát, összes pilótát és fejlesztés kártyát. Amennyire én erre emlékszem, Wave 7 óta ilyet biztosan nem csináltak (azóta szedem cikkekben ízekre ezeket a bejelntéseket).

Az FFG bejelentette, egyszere érkezik a Wave 12 és a Wave 13. Mivel előbbit még idénre ígérte, és ezt örömtelin közölte, így az a valószínűbb, mindkét Wave kijön még Karácsony környékére.

Wave 12 többi hajójáról az első bejelelntést követően itt írtunk. A Wave 13 bejelentést még mindig nem volt időm kitenni az oldalra, a Resistance Bomber és Kylo TIE Silencere fog érkezni.

Gondolom, mindenkit érdekel a kérdés, hogy mennyire lesz jó ez a hajó, amit a Wave 2-es Falcon óta a legjobban várt (legaábbis az angolszász) közösség.

A kasztni

Először is, tegyük hozzá, hogy kifejezetten jól néz ki a modell ahhoz képest, hogy egy elég régi technikával megrajzolt, poligonokból álló űrhajóról beszélünk. Pár bónusz részlettel feldobták az FFG-nél szerencsére.

 

swx69_spread_legal.png

A Hajó nyers statisztikái, 2/2/4/3, azaz egy TIE-Bomber-nél lényegesen szívósabb, de azt leszámítva nem tartozik az élmezőnybe. Ellenben, egész olcsó lesz, már 18 pontért hozhatjuk a pályára, és okosan felszerelve is felkerülhet 25 pont alatt belőle egy az asztalra.

Az összesen 7 élet esetleg Lightweight Frame-mel védve nagyon szívós hajókat csinálna ezekből a járművekből.

Torpedó és rakéta opcióval rendelkezünk alapból, de ezen sokat dobhatunk.

Akció sávjukon a szokásos Fókusz és Target Lock mellett helyett kap a Reload és a SLAM akciók is.

swx69-reload-action-and-jam-tokens.png

Jam token. Amikor egy hajón van jam token is és fókusz, evade vagy kék target lock token, akkor vegyél le egy Jam tokent. Majd a hajó választ és levesz egyet a fókusz, evade és kék target lock-jai közül. Egy hajó akkor Jammed, ha Jam token van rajta.

Reload akció. Hajók a Reload ikonnal az akció sávjukban végrehajthatják a reload akciót. Újratöltéshez válasz ki egy eldobott torpedó vagy rakéta fejlesztést és fordítsd vissza arccal felfelé, majd helyezz a hajóra egy weapon disabled kártyát. Ezzel a tokennel rendelekző hajók nem támadhatnak. Az End Phase-ben mindegyik lekerül.

A Weapon disabled tokenek, mint látni fogjuk, annyira nem zavartatják a Star Wing-et, mint más hajót (két cím is van a hajóhoz, és mind a kettő valamilyen szinten figyelmen kívül hagyja őket).

swx69_maneuver_dial.png

Pár szó a tárcsáról. A K-Wing-hez képest a 3 derékszög óriási fejlődés egy SLAM.elő hajón. Ami kicsit érdekes lett volna, ha pár piros megforduló is felkerül a tárcsára. Hamár nincsen torony fegyver ezen a hajón.

swx33_card_ref_04.png

SLAM-et már a K-szárnyú óta ismerjük. Válassz ki egy manővert a tárcsádról, aminek a sebessége ugyan az a sebessége, mint amit ebben a körben végrehajtottál. Ezután tegyél egy Weapon Disabled tokent a hajóra. Weapon Disabled tokennel nem lőhetsz

SLAM manővernek számít.

SLAM-elni nem lehet ingyen akcióból.

swx69-advanced-slam.png

Az Adv SLAM nerf ezáltal hivatalos lesz (miközben írtam a cikket, kijött a 4.4.0 FAQ is), csak akciósávos ingyen akciót kaphatunk. Ez a megkésett rendészkedés akkor kapja el Mirandát, amikor a legsikeresebb összeállításában nem is használja ezt a lapot vagy akció bombákat. És ha valaki elvetemült módon SLAM bombázni akar, neki még mindig ott a unique Experimental interface. És amellett, hogy 3 pontos, stresszel, és csak Akció headerös kártyát lehet vele használni, mégegyszer, unique, szóval nem látunk egy ideig bombázó K-szárnyúból egyszerre többet.

swx69_advanced_slam_diagram.jpg

3 SLAM 3 kombinációval meglepő távokat tehetünk majd meg, és a címeknek hála még veszélyeztetjük is majd az ellent. Címek?

Címek

swx69-xg-1-assault-configuration.png

"A" Gunboat. Kapsz 2 ágyú slotot a fejlesztés sávodra. 2-nél nem drágább ágyúval weapon disabled tokennel is tudsz támadni.

Persze kettő pontnál nem drágábban nem a legjobb ágyúkat vonultatja fel a játék.

TractorBeamFlechette CannonSwx69-jamming-beam

Ezek az olcsó ágyúkTractor beam, Flechette cannon, az új Jamming beam (később lesz róla szó) és az ARC-caster, amit birodalmiak nem használhatnak. Technikailag a Linked battery is egy két pontnál olcsóbb ágy, de erről a kakuktojásról is később lesz szó.

Az opció, hogy SLAM vagy Reload után is tudunk valahogy támadni, mindenesetre érdekes.

1 pontért már az is érdekes kérdés, megéri-e az ágyú slot és egy "rendes", drága ágyú. A játék egyik legolcsóbb Heavy Laser Cannon hordozójáról beszélünk, és tisztes tárcsáról.

Az olcsó ágyúkkal érdekes opciók fognak megnyilni a birodalom előtt, amiket még egy darabig nézegetni fognak a játékosok.

swx69-os-1-arsenal-loadout.png

A fejlesztés sávod kap még egy torpedó és rakéta slotot. Ezekkel a fegyverekkel támadhatsz akkor is egy betargetlockolt ellenfélre, ha Weapon Disabled token is van rajtad.

2 pont, de ez a képesség, mivel minden torpedó és rakétával működik, és nem csak a "diétásokkal", valószínűleg jobb, mint az ágyús Gunboat cím. Ezzel kezdtek el első sorban kísérletezni az emberek.

Fontos lesz kitalálni, hogyan is lesz SLAM után target lock-unk. Ha olyan rakétát hozunk, ahol nem kell elkölteni a target lock-ot, az kicsit tud segíteni.

Persze az első target lock kitétele necces, hogy a tisztes modifikációt is megkapjuk. Ha Long Range Scanner-rel játszunk, nem lesz fókuszunk jó eséllyel, főleg nem SLAM után. Ha Advanced SLAM-mel, akkor a target lock-ot nem biztos, jól ki tudjuk tenni az első, lövéseket is magába foglaló körben. Guidance Chips-ről meg még nem is volt szó, pedig nagyon kéne az is.

A használhatóság szerintem nagyban függ a pilótáktól, így menjünk is tovább.

Íme, a pilóták

swx69-nu-squadron-pilot.png

18 pont, tisztes statisztika. bár valószínűleg rá kell még tenned pár pontot, hogy igazán jó legyen. Később fogok róla írni, miért mégis ő a legjobb talán az egész bagázsból, még akkor is, ha nem kedvez a játék jelenleg az alacsony PS-ű rakéta hordozóknak (ha nem Nerf előtti Jumpmaster voltál).

 swx69_ship_build.png

Persze szemtelenül olcsón hozhatsz így ágyúkat is, ne felejtsük el.

Jelenleg a 16 pontos Scimitar Bomber-ek nem remekelnek túl jól. Felületesen szemlélve arra a hajóra hasonlít legjobban a Nu Squadron pilot. kérdés, hogy az új trükkök elegendőek lesznek-e.

swx69-rho-squadron-pilot.png

3 pont, két PS és egy EPT... hát kicsit sok ez a 3 pontos ugrás az én ízlésemnek, és később is megmaradnak ezek az ugrások. A nagy baj az, hogy címmel és fegyverrel már nem igazán fér be 25 pontba egy, tehát nem tudunk négyet felszerelni, ami egy lélektani határ. 3 hajós listába végül is 25+ pontért is szerepelhet, és közben a másik két hajó meg drágább, mint a lista harmada.

A Jumpmastereknek jó esélye volt arra, biztosan lőjjenek egyet. 10 élettel még a Scurrg-ok is, akik pont kezdenek elterjedni a 4.4.0 nerf után (rakétás verziók Harpoon-nal). 7 élettel az Alpha Class Star Wing-ek már nem biztos, hogy túlélnek egy kört és lőnek még ászok ellen sem.

swx69-lieutenant-karsabi.png

Karsabi hadnagy 24 pontértaz alábbi képességgel rendelkezik:

Amikor kapsz egy Weapon Disabled tokent, ha nem vagy stresszelve, kaphatsz egy stressz tokent éseldobhatod a Weapon Disabled tokent. 

Ő abból a szempontból igazán érdekes, hogy lehetőséget ad arra, ne kelljen az egyik címet használnunk arra, ha lőni akarunk Weapon Disabled tokennel.

Mikor jó ez. Például, ha Heavy Laser Cannont vagy valami más, drágább ágyút akarunk feltenni a pályára, akkor kénytelenek vagyunk megvenni a Gunboat címet, de használni a slotokat leszámítva nem tudnánk. A stressz leszedéshez annyira sok zöldje nincsen Karsabinak, de utána még SLAM-elhet egyet újra, és újra kaphat egy Weapon Disabled tokent, amit becserél egy stresszre.

swx69-major-vynder.png

Uh, Vynder. Csábító a képessége, hogy sokat SLAM-eljünk és/vagy Reload-oljunk, hogy legyen plusz egy védekező kockánk. Hiszen a képessége az, Weapon Disabled token esetén van plusz egy védekező kockánk.

Jó választásnak tűnhet Vynder, hiszen így jobban megvédhetjük a hajónkba fektetett pontjainkat.

DE!

Feltűnt, hogy mennyire drága Vynder a Nű pilótához képest?!

Plusz 5 PS és egy képesség 8 pontért... Ez máskor is ennyire drága? Általában nagyon nem!

forrás: stayontheleader blog

Kifejezetten jó pilóták is vannak, akik csak 6 ponttal kerülnek többe, mint a legolcsóbb a kasztnijukból. 8 pontnál a kifejezetten jó pilóták vannak, mint Dengar, Fenn Rau és Darth Vader, akik mondjuk legalább PS 9-esek. MAjor Vynder vajon lesz olyan jó, mint a fenti urak?

Soontir 9 ponttal kerül többe, mint a legolcsóbb Interceptor, de ő PS 1-hez képest PS 9-es, tehát +8 PS és egy remek képesség meg EPT az ér is 9 pont különbséget.

Major Rhymer, a valaha legjobban túlárazott pilóta pedig 10 ponttal több, mint a legolcsóbb bombázó. De az még semmit se jelent, ha a legjobban elárazott hajónál jobban áraztak be.

Akárhogy is nézzük, hogy a Nu van jól árazva és Vyndert lőtték túl, vagy Vynder van jól árazva, és a Nu-k, alul, komoly esély van rá, fajlagosan akkor is jobb a PS 2-es verzió. Persze a probléma megint az, mi van, ha egyet anélkül elveszítünk, hogy bármit is hozzátenni a meccsünkhöz.

swx69_preview2.jpg

Fejlesztések

swx69-jamming-beam.png

 Jamming Beam: Range 1-2-ben támadj meg egy hajót. Ha a támadás talál, akkor a védekező kap egy Jam token-t. Utána cancel-eld a dobások eredményeit. Ergo, ez a támadás ha talál, akkor sem sebez.

Egy pontért csak ezzel a Gunboat címmel tudom elképzelni valamennyire, vagy egy defender-en. Bár akkor már a tractor beam szerintem jobb.

swx69-linked-battery.png

 Linked Battery: kis talpas hajókra és legfeljebb egy darab tehető fel, két pont. Amikor elsődleges fegyverrel vagy egy ágyúval támadsz, akkor újradobhatsz egy kockát. 

No, kinek is van két űgyúja és kistalpas? Csak a Gunboatnak. Hm. Hát akkor, ki másra lehet jó? Soka gondolkoztak azon nálam okosabb emberek, hogy a B-szárnyúakra ez jó lenne-e Fire Controll system helyett, de megoszlottak a vélemények.

 TIE-D Defenderre se jó igazán, X7-esre meg nem tehető fel. 

 Így még keresi ez a lap a gazdáját.

 swx69-saturation-salvo.png

 Amikor rakéta vagy torpedó másodlagos fegyverrel támadsz, ha nem találsz, minden, a védekezőtől 1-es távolságra lévő hajó, akinek az agility-je (zöld nyomtatott érték) kisebb, mint a pontértéke az általad használt rakéta vagy torpedó másodlagos fegyver fejlesztés kártyának, dobnia kell egy támadó kockával, és a kidobott hit-et vagy krit-et elszenvedi.

 Az örök probléma. Ha nem találunk, valami történhet, ami nem olyan rossz nekünk. Ebben a játékban alapvetően találni akarunk. 1-2 pontért általában már elég jól változtathatjuk a piros kockáinkat, így ez a fejlesztésszerintem eleve meghalt. Bár az alapötlet, hogy mondjuk Assault, vagy helyette a sokkal jobb Harpoon Missiles esetén akár találunk, akár nem, sérülhetnek az ellenség hajói, nos, az elgondolkodtató lehet. Ezzel együtt is azt mondom, nem látok rá sok esélyt, hogy elterjed. De cáfoljatok rám és teszteljétek.

swx69_slam_diagram.jpg

 Buildek:

StayontheLeader blog :

Nu Squadron Pilot - Harpoon Missile, XG-1 Assault Configuration, Flechette Cannon, Long-Range Scanners (25pts)

Számomra a legérdekesebb összeállítás eddig az olcsó, Nu squadron pilótából négy darab, ágyúval és rakétával! A Harpoon az új utálandó, erős fegyver, szóval egyből azt tesszük a listába.

Persze még tesztelni kéne őket.

Addig is,

Vörös Ötös, készenlétben!

komment

A bejegyzés trackback címe:

https://vorosotos.blog.hu/api/trackback/id/tr3513058736

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.