Wien Regionals 2018 I. - Listaválasztás, felkészülés

2018/02/06. - írta: Promie Motz

Kovács Imre részt vett február 3-án a bécsi regionálison és remekül szerepelt. Az oda vezető útról ír most nekünk és majd egy későbbi számban magáról az osztrák versenyről. Folytatása a cikknek magáról a versenyről ITT található.

 

Az elmúlt hónapokban sajnos nem sok időt tudtam szánni a műanyag hajók tologatására, így afelkészülésnek némi túlzással a majdnem 2 évnyi, váltakozó gyakorisággal játszott gyakorló- ésversenymeccseken szerzett eddigi tapasztalatomat tudtam be.

A listaépítés tekintetében talán egy kis hátrányban vagyok, mivel én különösebb társasjátékosbeállítottság nélkül, alapvetően csak azért kezdtem el játszani, mert nagyon szeretem a Star Wars-t.Az viszont számomra elsősorban a filmeket jelenti, kiegészítve a Rebels sorozattal és az új kánon párregényével, amiket eddig olvastam, így az Expanded Universe hajóit nem igazán érzem magaménak,nem is játszom velük. Emellett még arra sem visz rá a lélek, hogy az új trilógia új hajóit a régiekkelegyütt tegyem asztalra (egyszer próbáltam, de nem tetszett a dolog).

Ez valószínűleg sokak számára megmosolyogtató, de én mindig azt keresem, hogy hol van metszéspont az erős lista és az egymáshoz az előbbiek alapján szerintem passzoló hajók között (a kártyák nem zavarnak, azokat nemkell kitenni a playmat-ra). Ezen számomra talán a Rebels dobta a legtöbbet, mióta elkezdtem játszani(Ghost, TIE Defender, TIE Adv. Prot., stb.). Ezzel együtt soha nem zavart, hogy más milyen hajókattesz össze, teljesen megszoktam, hogy az X-Wing- ben szinte bármi megeshet, de nekem nagy örömetokoz, ha életképes összeállítást találok a saját szempontjaim alapján.

SPOILER

A Rebels egyik részében a Ghost legénysége és egy YT-2400- as hajó rendesen borsot tör a birodalmigépezet orra alá és szépen röpködtek együtt, én pedig már akkor elkezdtem gondolkodni, hogyhogyan lehetne a két hajót egy listába tenni. Mivel egy ideje elég divatos a rakétázás és bombázás, azáltalam korábban nagyon kedvelt és örömmel játszott PalpAces változat pedig amúgy is sokatgyengült, arra jutottam, hogy érdemes lenne valami sok életes, esetleg gyengébben védekező, de jóltámadó listával próbálkozni, aminél nem megy el azonnal a meccs egy komolyabb rossz dobáson vagyblokkra való felkenődésen. Ennek szellemében már a tavalyi I. Magyar Nationals-re is egy Falcon-tvittem 2 TLT-s Y-szárnyúval (színtiszta netlist), amivel meg is voltam elégedve, de kicsit bele is untampár verseny alatt. A másik oldalról Dash újabban megint népszerű és erős, így kitaláltam, hogy csakmelléteszek egy TLT-s VCX-100- ast próbaképpen (mert TLT-zni mindig öröm).

Az volt az elképzelés,hogy a sok 3-4 kockás, jól módosított támadások (pl. Harpoon, HLC, stb.) ellen jó lesz a Reinforced Deflectors, amivel ha legalább 3 sérülést szenvedek (ezt legtöbbször 0 zöld kockával védekezvekifejezetten könnyű megvalósítani), akkor visszatölthetek egy pajzsot.

Képtalálat a következőre: „reinforced deflectors x wing”

A támadás megsegítésérepedig jónak tűnt a Wookie Commandos, amivel feltétel nélkül újradobhatom a Focus eredményekettámadáskor. Bár elviszi mindkét Crew slotot, 1 pontért a hülyének is megéri, hát még nekem. Dashnépszerű felszerelésén picit módosítva egy Rigged Cargo Chute került fel, mondván, hogy majd az Adv. Sensors-os Kylo-knak és a többi ásznak jól alávágok vele.

A Ghost-ra egy Anti Pursuit Laser-t is tettem, ami 50% eséllyel megsebzi, akit sikerül blokkolnom, márpedig PS3-mal jó sok hajónál előbblépek. Ezek alapján az alábbi listát raktam össze:

Dash Rendar — YT-2400 36
Lone Wolf 2
Heavy Laser Cannon 7
Rey 2
Rigged Cargo Chute 1
Smuggling Compartment 0
Outrider 5
Ship Total: 53

 Lothal Rebel — VCX-100 35
Reinforced Deflectors 3
Twin Laser Turret 6
Wookiee Commandos 1
Anti-Pursuit Lasers 2
Ship Total: 47

A Bécsbe vitt hajópárossal való gyakorlás a III. Két Ünnep közötti versenyre és 2018-as Liga elsőfordulójára korlátozódott. Előre is elnézést kérek, egyik meccset se akarom ledegradálni, inkább arrólvan szó, hogy el sem tudom képzelni, hogy lehet annyira pontosan megjegyezni egy teljes meccset,ahogy némely beszámolókban írják a szerzők. Nekem mindössze ennyi emlékmorzsát sikerültösszekaparnom, remélhetően valótlanságokat azért nem állítok sehol.Az első két meccsen rögtön játszottam István, majd Ricsi Gunboat-jai ellen (előbb 3 volt + Quickdraw,aztán 2 + Kylo). Mindkétszer bejött, hogy a csomagban a pálya bal szélén érkező Gunboat-ok ellen aGhost-ot kiküldtem a sarokba, szembefordultam velük úgy, hogy ne érjenek el R3-ban sem, aztán egy4 előrével rögtön R1-be álltam. Ez ugyan azt jelentette, hogy arcba kapok jó néhány piros kockát, demég mindig jobb, mint 2-3 Harpoon és tőlem csak egy TLT. Emellett erre való sok élet és a R. Deflectors, az 5 kockás lövést pedig senki nem szereti (ha nem dobják kegyetlen rosszul), illetve aFocus támadásra való elköltését is jobban meggondolja a játszótárs. A neheze mondjuk csak eztkövetően jött, de végül mindkettejüket sikerült valahogy nagy nehezen legyűrnöm egy-egy szorosmeccsen. Ricsi Kylo-jára még a Rigged Cargo-t is sikerült úgy rádobnom a lépése előtt, hogy alá istettem és át is ment rajta, de az akciómentes köre ellenére vészesen sok kárt nem tudtam tenni benne (Kylo-n volt Primed Thrusters és volt boost és barrel roll akciója, hogy kiérjen Dash Range 3-ából - Ricsi).

Ezt követte Laci dupla Shadowcastere (Ketsu-Assaj), ebből a meccsből az maradt meg nagyon, hogyDash beszorult a sarokba, de azzal, hogy bevállaltam egy elszenvedett blokkot, legalább csak az egyikShadowcaster lőtt R1-ben és a kockadobások nagyon nekem jöttek ki (ami feltűnően jellemző volt azegész meccsre), így Dash masszívan megemelkedett pulzussal megúszta azt a kört. Onnantól viszont akét Shadowcaster egymást akadályozta a sarokban, ahonnan Dash kislisszolt, a R1-es Ghost lövés és aturrethalmazok pedig elfogyasztották őket.Az utolsó meccsen a szintén mindhárom játékát megnyerő Attila 4 Auzituck-jával játszottam.Tartottam tőle, hogy a sok 3-4 kockás lövés gyorsan lenyomja a listámat, mielőtt még én kellőmennyiségű sebet ki tudnék osztani az oldalankénti hajómennyiség közelítése érdekében. A meccsetérzésem szerint azzal sikerült megnyernem, hogy a vukik úgy döntöttek, hogy bevágnak a szemét- ésaszteroidamező belsejébe, ami egyrészt a formáció felbomlásával, másrészt számos stresszbegyűjtésével járt, ami miatt a Reinforce akcióktól elestek. Mindeközben nekem sikerült Dashesetében barrell roll-okkal úgy kontrollálnom a távolságot, hogy egyszerre csak egy, legfeljebb kétvukival kelljen lehetőleg R3-ból lövést váltani, a Ghost pedig pár bátor lépéssel bekerült azoldalukba/mögéjük, ahol 5 kockás elsődleges és TLT támadásokat is sikerült leadni vele.Összességében minden meccset megnyertem, aminek nagyon örültem és az első választás jogán le iscsaptam egy Patkós Feri-féle Jess Pava pilótakártyára.

Úgy gondoltam, hogy a listát ezek alapján nem kell kidobni, viszont a Rigged Cargo és az Anti Pursuit nem igazán váltotta be a hozzájuk fűzöttreményeket. Az előbbi helyett felmerült bennem a Black Market Slicer Tool, ami szintén elviszi azakciót (amit nem igazán engedhetek meg, mert Dashnek szinte mindig Focus vagy BR kell), illetve a

Burnout Slam, ami után nem is lőhetek és csak egyszer használható egy meccsen, továbbá semmitapasztalatom nincs vele, így lehet, hogy ugyanúgy nem tudnám értelmesen használni. ACountermeasures-re is gondoltam, mint a rakéták és a komolyabb kutyaszorítók elleni védekezéseszközére, de az már 3 pont és így mindkét hajón kártyacserére lenne szükség a felszereléséhez.Az első ligafordulóra még nem változtattam, mert szerettem volna kipróbálni az eredeti összeállítástmás hajók ellen is. Konkrétan szerettem volna további Gunboat-ok, Kimogila-k, és Hot-Shot Cop-oslázadó Fenn Rauk ellen próbálkozni, hogy meglássam, mennyire törik rommá a listámat.

Ezek közül minden vágyam teljesült aznap.

Képtalálat a következőre: „ghost and yt-2400 rebels”

Rafy esetében még nem, mert a krakkói listájában ilyenek nemvoltak. Volt viszont egy Contracted Scout, egy Viktor Hel és egy Thweek, aki a parancsnokautasítására Dash-nek tettette magát. Az elején Viktort viszonylag gyorsan sikerült lelőnöm és aJumpmaster is lement 1 életre, viszont az Adv. Sensors-os StarViper ügyes manőverekkel tartósanráállt a Ghost háromnegyed buborékjára, ahova nem tudtam lőni és az utolsó előtti pillanatbankaptam észbe, hogy Dash-nek nem a nagy hajót kellene kergetnie, mert a VCX meg közben lassan, debiztosan elfogy (az volt a szerencsém, hogy az akcióit általában reposition-re kellett elhasználnia így atámadásai nem voltak a legerősebbek).

A meccs Thweek halálával ért véget.Utána következett Szabó Andris Quickdraw és a 2 HLC-s Gunboat jellegű squad-ja. Itt jött az, hogyamikor Te rosszul játszol, az ellenfeled jól és még a kocka se ment meg, akkor ki fogsz kapni. Dash-selszerettem volna Rey-t tölteni, amit valamiért a sarokban való szerencsétlenséggel kezdemmegoldani, aminek az lett a következménye, hogy beszorultam vele, András pedig nem terveztesokáig nézni a fókuszhalmozást, így a lehető leggyorsabban odaért a HLC-kkel, az SF tervezettenátment egy aszteroidán, amit persze megdobott sebre (ilyenkor már minden beüt általában). Nekemahhoz is mindig BR-oznom kellett, hogy legalább ne mindenki lőjön rám, gyér módosításokkalvédekezve pedig Dash gyorsan odalett. Még az első körben Quickdraw-ról legalább a többi pajzsotlevette a TLT, aztán a hajó maga is leesett elég korán, de a dupla HLC ellen hiába erőlködtem mindenmindegy alapon a Lothal Rebel-lel, mert bár az egyiket 1 életre sikerült levinnem, a másiknak nemvolt olyan sok sebe, valamint a pozícióm miatt végül be kellett vállalnom egy szemből blokk-kísérletet, amire kaptam egy felkészült önblokkolós választ és a felrobbant Ghost-omat.

Az egész történetnek már talán az is megágyazott, hogy a Turn Zero-ban nagyon alulmaradtam azaszteroidafelrakásnál, így végig azzal szembesültem, hogy mindig minden pont rossz helyen voltszámomra.Harangozó Andris teljesítette a Kimogila-ra vonatkozó kívánságomat a harmadik meccsen, sőt, rögtönkettőt is hozott belőle egy Khiraxz mellett. Itt mindketten elég óvatosan lépkedtünk az elején. A pályaközepén volt egy hatalmas üres sáv párhuzamosan a felrakási zónákkal, ezért én megint nem tudtamRey-t tölteni, ugyanis folyamatosan oldalra kellett orsózgatnom a Harpoon-ok elkerülése érdekében,vagy legalább azért, hogy akadály mögött legyek, amikor bekapom őket. A végén megint beszorultama sarokba, de a lövésekből valahogy én jöttem ki jobban, utána pedig a Ghost-tal egy agresszív pirosmanőveres szemétre állással rendeztem egy kis clusterf***k szakkifejezés alatt futó blokkpartit, amikifizetődőnek bizonyult és Dash-sel egy újabb BR-lal is kedvező helyzetbe kerültem. A végén mégcsináltam valami elég buta lépést, amire pontosan nem emlékszem, de az volt a szerencsém, hogyaddigra már csak egy Kimogila maradt, amit sikerült végül leölnöm. Andrisnak így az utolsó meccsenkellett visszahoznia a 2-2- t, amit olyan jól belőttünk mindketten, hogy egymás után, 2 MOVkülönbséggel végeztünk a mezőny kellős közepén.

Ezzel az utolsó meccs kimenetelét el is árultam, Greiner Tomi Kanan-Fenn listájával úgy vert meg,hogy azt se tudtam, hol vagyok. Én se játszottam jól egy percig sem, de maga a matchup tekintetébenis úgy tűnt, hogy elképzelésem nem volt, hogy tudnék nyerni, akárhányszor próbálnánk újra. Tomiteljesen kihasználta a lehetőségeit, Fenn eldobatta a kemény munkával összesprórolt fókuszaimat, Kanan elvette egy támadókockámat és/vagy Fenn nem engedte, hogy elköltsem a másodikfókuszomat (már amíg volt), Kanan meg ezt követően Sensor Jammer-rel gyengítette az ellenefolytatott támadásaimat.

Képtalálat a következőre: „ghost and yt-2400 rebels”

Rég volt már, hogy ennyire nem volt közöm egy meccshez.A két verseny 8 meccse alatt meggyőződtem róla, hogy nem tudom jól használni a Rigged Cargo-t,valamint az Anti-Pursuit is túl kevésszer kapcsolt be ahhoz, hogy megérje a 2 pontját, továbbá mégakkor is csak 50% eséllyel oszt sérülést. Ezeket megfontolva eldobtam a két lapot és Dash kapott egyCountermeasures-t, mert biztos voltam benne, hogy annak minden meccsen hasznát fogom venni.Szintén fontos tanulság volt, hogy a Tomiéval megegyező típusú squad ellen nagyon szenvedek azenyémmel, így bíztam benne, hogy nem sokkal fogok összekerülni Bécsben. A Regionals-re tehát alenti listát csomagoltam el, a következő részben majd igyekszem összeszedni az emlékeimet az ottanijátékokról.

Dash Rendar — YT-2400 36
Lone Wolf 2
Heavy Laser Cannon 7
Rey 2
Countermeasures 3
Outrider 5
Ship Total: 55

 Lothal Rebel — VCX-100 35
Reinforced Deflectors 3
Twin Laser Turret 6
Wookiee Commandos 1
Ship Total: 45

 Folytatása a cikknek magáról a versenyről ITT található.

Vörös Ötös, készenlétben!

komment

A bejegyzés trackback címe:

https://vorosotos.blog.hu/api/trackback/id/tr4513640858

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása