Concord Dawn védelmezője - a Fang Fighter

2018/08/22. - írta: Promie Motz

 Az X-Wing 1.0-ban a Protectorate Starfighter és különösen Fenn Rau elég nagy hullámot vetett jó egy évig a megjelenése után, majd pedig kiszorult a játékból, ahogy a szuperpontos támadások ezt az aránylag törékeny hajót ellehetetlenítették. Hiába rúgott Fenn Rau szintén akkorát, mint egy mandalori ló, túl hamar szétszedték.

A 2.0-ban azonban, ahol a birodalmi ászok már nem rejtőzhetnek a fókusz-evade mögé, sőt, a Sith Sötét Nagyura nem is rendelkezik Evade-del, a Fang Fighter ténylegesen erősödött korábbi iterációjához képest és jó eséllyel az első hullámok meghatározó hajóját tisztelhetjük benne.

Képtalálat a következőre: „star wars rebels protector of concord dawn”

Statisztikák

Ship Fang Fighter
Fang Fighter
Wpn Agl Hull Shd
▼3 3 4  
Actions
Focus
Lock
Boost -> Focus
Barrel Roll ->  Focus
Size S • Size small
Upgrade Slots
Upgrade torpedo
Ship Ability

Concordia Faceoff: While you defend, if the attack is range 1 and you are in the attacker's ▼ Forward Arc then you may change 1 result to an Evade result.

Amíg védekezel, ha a támadás Range 1-es és a támadónak az elülső ▼ tűzívében vagy, addig megváltoztathatsz egy értéket védekezés értékre.

 A hajótípusra elég kevés fejlesztés opció tehető fel. Jobban belegondolva, csak egyetlen torpedó fejlesztés.

Tehát ez nem ez nem az a hajó, amit mindenki a kénye-kedve szerint átalakíthat. Az a Kihraxz lesz.

A Concordia Faceoff beépített cím kicsit egyszerűsödött az előző kiadáshoz képest, így már nem szükséges az, hogy a támadó is a mi tűzívünkben legyen 1-es távolságon belül. Persze nem Evade resultot kapunk, hanem csak meglévőt forgatunk, de ez még mindig nagyon erős és jól szolgálja a "menekülés a győzelembe" mentalitást, amiről híres ez a hajó.

 A tárcsa változatlan, kifejezetten szabad, sok a kék manőver, fontos a kék derékszög, ami meghatározó ahhoz, hogy elég szabadon tudjunk linked actionöket végrehajtani és nem félni a következő körben a stressztől. Ez persze lekorlátozza a manőverezési képességünket, így egy jó Fang fighter játékosnak elengedhetetlen lesz, hogy megtanulja, mikor kell és mikor nem kell feszíteni a határokat.

A 2.0-ás modell elvileg forgó szárnyú, csak a festéstől sok esetben ez nem valósul meg könynedén, így kell kis sufnituning hozzá, hogy mozogjanak azok a kis részek.

Ránézésre a festés is új, nem csak maga a modell.

Swz fearless upgrade

A hajóra jellemző, hogy ívben, akar közel lenni az ellenfélhez, és persze szemben, ha támadni akarunk.

A félelmet nem ismerő talent: Amikor végrehajtasz az elülső tűzívben egy elsődleges támadást, ha a támadás Range 1 és Te is a védekező elülső tűzívében vagy, akkor egy eredményedet hit-re változtathatod.

A passzív modifikációnál nincsen édesebb a játékban, így ez egy igazán hasznos fejlesztés, ami például a Firespray-ek nagy bánatára a hátsó tűzívben nem működik már (az 1.0-ás verzióhoz képest, ahol működött). Erre a különböző, forgó elsődleges tornyok miatt volt szükség, mint pl a Lando féle Falcon.

Arc Dodger ez a hajó?

Jött egy érdekes felvetés Tibitől, hogy jogos-e arc dodgernek hívni ezt a hajót. Aki nem ismerné ezt a kifejezést, azoknak: tűzív kikerülő. Olyan hajókra használjuk, akik aránylag törékenyek, és nem sebzés váltásra készülnek az ellenféllel, hanem egyszerűen megpróbálják Boost és Roll akciókkal azt, hogy ne is lőjjenek rájuk, míg ők lőnek.

Klasszikus példája ennek az 1.0-ás Soontir Fel, aki Range 3-ban nagyon jól megvolt két fókusz és egy Evade tokennel az autothrusterse védelmében, vagy hasonló felszereltséggel tornyok ellen elsődleges tűzíven kívül, de a cél az lett volna a Báróval, hogy Rád se lássanak, és úgy tudj közelre menni.

Soontirnak a halála Range 1 és Range 2 volt szembe.

A Fang Fightereknek rendelkezésre áll az az érdekes opció, hogy "bemenekülnek" Range 1-be szembe az ellenféllel, és ez nekik lényegesen jobb, mint a Range 2-es lövésváltás. DE! Ha nincs Fearless-ed, akkor azért tűzíven kívülre kerülni még mindig biztonságosabb és hosszú távon kifizetődőbb, mint Range 1-be menni íven belülre. Jó dolog a Condordia Faceoff, de ha minden kockád üres, csak egyet forgat át akkor is. A védőhálót nem feszegetni kell és folyton próbára tenni, hanem csak néha ráesni.

Aztán lehet, az agresszívabb stílus és a csakazértis vadnyugati pisztolycsörte egyeseknek kifizetődőbb lesz, majd az idő megválaszolja.

Összegezve: szerintem játszható arc dodgerként a hajó, és bizonyos szituációk meg is követelik, hogy úgy játszad, ha nem csak kézből evade-ekkel akarod megnyerni a meccset.

Pilóták

Fenn Rau megőrizte csúcsragadozó státuszát a legmagasabb Initiative szinten és a képessége is továbbra is ugyan olyan halálos.

Amikor támadsz vagy védekezel, ha a támadás távolsága 1, akkor 1-gyel több kockával dobhatsz.

Igen, ez 5 kockás támadásokat jelent. Sok sikert túlélni.

68 pontért a lista több, mint harmada. Az árában benne van az ászokra kivetett adó, de még így is lehet, a legjobb arc-dodger a játékban.

Az Engagement Fázis elején, kiválaszthatsz 1 darab ellenséges hajót Range 1-re. Ha ennek a hajónak az Elülső tűzívében vagy, akkor az a hajó eldobja minden zöld tokenjét.

szintén vegyük észre, hogy az ellenfél Range 1-ében érzi magát nagyobb biztonságban ez a hajó, főleg, ha a Concordia Faceoff feltétele is ugyan ez. Nézőpont kérdése, hogy a célunk az, hogy jobban sebezhessük az ellenfeleinket a tokenjeik elvételével, vagy mi akarunk tovább túlélni, egyszerre szolgálja ezt a célt. Nagyon nehéz a második kiadásban egyszerre sok tokent szerezni, így az ilyen összeállítások ellen nagy érvágás Old Teroch. Ugyanakkor az 1 tokenes hajók ellen lehet, kevésbé hasznos, így lehet, rosszabbul fog szerepelni,  mint az 1.0-ban a fénykorában, de természetesen így is erős.

56 pontért lényegesen olcsóbb, mint Fenn Rau, van egy jó képessége, így még őt is érdemes észben tartani listaépítéskor.

Kad Solus egyszerű ember. Amikor pirosat megy, akkor kap két fókusz tokent.

Egyszerű, erős, de Initiative 4-en akkor lesz csak jó, ha nem az Ász játék lesz a meghatározó.

 Példa Kad képességére.

54 pontért szerintem "drága" Old Terochoz képest, aki nem csak 2 ponttal jobb.

Joy Rekkoff a Skull Squadron ászaként azt tudja, hogy amikor támadsz, elkölthetsz egy Charge-ot egy felszerelt Torpedó fejlesztésről. Ha így teszel, a védekező eggyel kevesebb kockával védekezik. 

A képesség használatához már eleve fel kell tennünk torpedót. Amit nem feltétlenül akarunk, jelenleg nem tűnnek annyira csábítónak, hanem kicsikét túlárazottnak tartja őket a közösség. Ez persze lehet, hogy tévedés, illetve változhat is, amikor ezt olvasod. 

Szóval, tegyük fel, hogy megérte feltenni rá egy torpedót, különben semmi érdekeset nem tud ez a pilóta.

 Akkor tartunk ott, hogy egy korlátozott számban használható Wedge képességünk van, ami még mindig nem rossz, hiszen az egy elég erős képesség. 

De, a kérdés, megéri-e egy több Charge-gal rendelkező torpedót torpedóként ellőni, majd pedig Joy képességét használni?

Swz12 card ion-torpedoes

Például biztosíthatjuk, hogy a kiegészítőben is rejtőző Ion torpedónk több sebzést okozzon, mert csak 1 átment találaton felül oszt a sebek helyett ion tokent. Könnyebben tudunk akár egyből 4 sebet átvinni a védekezésen és így 1 sebet 3 iont osztva egy nagytalpas hajónak, aszteroidára vezetve ezáltal a következő körben.

Joy csak jobb lesz a jövőben, amint egyre több torpedó jön a játékba, nyilván egy olcsó, gyenge de sok töltetes torpedónak nagyon örülne.

52 pont.

Skull Squadron Pilot

Ship Fang Fighter

 

50 pont és ugyan úgy Initiative 4, mint az 52 pontos Joy, így tényleg őt hozzuk, ha nem rakunk rájuk torpedót. Jelenleg lehet rá Talentet rakni, ami nem hiszem, hogy változni fog, így körülbelül egy lista negyedét teszi ki, erős középmezőnyben van Initiative szerint, így elég jó választásnak tűnik.

 Ha ász meta lesz, akkor őket nem látjuk, Swarmokat már jól körbe lehet velük repkedni és esetleg kilőni 1-2 hajót, mielőtt aktiválódnának az alacsonyabb Initiative-ű pilóták.

44 pontért lényegesen olcsóbb mint a Skull squadron tagjai, de cserébe Initiative 1. Jó blokkolók, az egyszer biztos, lehet, egy TIE Swarm ellen meglepően jók lennének, hiszen be tudnak zúzni, majd a Concordia Faceoff révén elég sok lövést tudnak legyengíteni más módosítás nélkül is.

Egyéb lapok

Az Afterburners egy remek lap, de jelenleg NINCS egyik Fangnek sem Modifikációs slotja.

Miután teljesen végrehajtottál egy 3-5 sebességű manővert, 1 Charge-ért Boost akciót hajthatsz végre akár stresszesen is.

Swz17 daredevil

Daredevil: Amikor végrehajtasz egy fehét boost akciót, kezelheted azt pirosként, hogy az egy derékszög mozgássablont használd az akciódhoz. Fenn Rau-n érdekesen hangzik.

Képtalálat a következőre: „star wars rebels protector of concord dawn”

Zárszó helyett

A Protectoratek egyszer már felforgatták a játékot és most minden jel arra mutat, hogy igencsak ütőképesek, és egy sajátos, direkt játékstílussal az élmezőnybe kerülhetnek.

Tekintve, hogy a másik Wave 1-es Scum hajó, a Firespray is a teljes X-Wing 2.0-es mezőnyhöz képest igencsak jónak ígérkezik, úgy néz ki, a Söpredék játékosoknak lesz miből válogatniuk az elején. Lando Falconjáról meg ne is beszéljünk!

Vörös Ötös, készenlétben!

komment

A bejegyzés trackback címe:

https://vorosotos.blog.hu/api/trackback/id/tr3014195769

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.