X-Wing 2.0 - Hiperűr Eszkaláció játékmód

2018/10/25. - írta: Promie Motz

Ezt a versenyformátumot november 4-én fogjuk a Red Squadron Invitationallel párhuzamosan megrendezni azon játékosoknak ingyenesen, akik résztvettek a Red Squadron Openen előző nap, de nem szereztek meghívást. Akik előző nap nem voltak az Openen, de vasárnap szeretnének Hiperűr eszkalációt jászani, azoknak a nevezési díj  500 Ft.

A normál, 200 pontos játéktól eltérően most a játékosok a Quick Build kártyákat fogják használni és az X-Wing 2.0 alapdobozában található 2 hiperűr markert, ezeket el kell hozni az eseményre.

hyperspace_marker1.png

A Quick Build kártyákból széles választék áll rendelkezésre az FFG honlapján, ezeket itt találjátok.

Wave 1 birodalom

Wave 1 scum

Wave 1 rebel

Amikor egy játékosnak elpusztult a körben egy vagy több hajója, és Vége Fázisban, a játékos választ az adott hajótípusokhoz tartozó quick build kártyák közül és ha van rá mód, akkor eggyel nagyobb össz threat értékben tesz fel a pályára vissza megfelelő tíőusú hajókat. Például. Ha csak egy Academy Pilot esett le (1-es threat level), akkor egy 2 threat leveles TIE LN/Fightert kell a birodalmi játékosnak felhelyeznie. Ha a 4 threat leveles Boba Fett esik le, helyette nem tud egy 5 threat leveles Firespray-t felhelyezni a söpredék játékos, ekkor, ha van, egy MÁSIK 4 threates Firesprayt helyez fel. Ha a lázadó játékos elveszti Corran Hornját az E-szárnyúval (4 threat level), mivel se 5 threat leveles E-wing nincs, se másik 4 threat leveles, ezért egy 3 threat leveleset tesz fel az asztalra.

Ha egyszerre több hajó esik le, akkor az össz threat levelükhöz 1-et hozzáadva választunk ki hajókat, amiket visszateszünk az asztalra. Nevesített pilótákat le kell cserélni, nem kerülhetnek vissza.

Példa. Ha söpredék játékos elveszít egy Fenn Raut és egy Binayre Piratet (3+1=4 össz threat level), akkor 5 threat level értékben kell vissztennie a pályára egy Fang Fightert és egy Z-95-öst.

Ez a játékmód addig megy, amíg az egyik játékos el nem pusztít több, mint kétszer annyi threat level értékben egységeket, mint amennyi a meccs össz threat értéke volt. Például, ha 5 threat level a kezdő seregek összege, akkor az nyer, aki először kilő 11 threat levelnyi hajót.

A november 4-ei eseményen a Threat Level, amivel a kezdő seregek felkerülnek, 6 lesz, azaz az nyer, aki először lelő legalább 13 threat levelnyi ellenséges hajót, vagy 90 perc "tiszta" játékidő után jobban áll. A tiszta játékidő úgy értendő, a játékosok maguknak mérik az időt, és csak akkor álíltják meg az órát, amikor az egyik vagy mindkét játékos új hajót választ ki, lecseréli a talpat, a fejlesztés kártyákat, és azokat az alábbi módon felhelyezi a pályára.

Azon játékosok, akiknek hajót kell feltenniük, először az első játékossal kezdve, kiválasztja a felhelyezendő hajóit, majd a második játékos is megismétli ezt. Először az első játékos kiválasztja az egyik Hyperspace Markert a kettő közül, majd gurít egy piros kockán.

hyperspace_marker1used.png

"Hit"-en a hit oldalhoz helyezi le a hajót, a hátsó pegek közé érintve a talpat, üresen az üreshez, fókuszon a fókuszhoz. Krit eredmény esetén szabadon választhat. Ha nem tudja oda lehelyezni a hajóját, akkor az óramutató járása szerinti következp pozícióval kell próbálkozni. Ha a marker egyik pozíciójához se lehet letenni a hajót, akkor a másik markerhez kell megpróbálni letenni, kezdve egy új dobással. Ha egyik markerhez se tudta letenni a hajót, akkor azt a hajót meg kell próbálni a következő körben újra felhelyezni.

Előfodulhat, hogy egy nagy talpas hajót nem lehet felheylezni egyik pozícióra sem, míg egy közepes vagy kis talpast fel lehet helyezni, így érdemes ezt észben tartani és megpróbálni minden hajót felhelyezni.

Miután az első játékos felheylezte vagy megpróbálta felhelyezni a hajóit, a második játékos megismétli a folyamatot. Ha készen vannak a játékosok ezzel a résszel, újraindítják az órát és folytatják a játékot.

Játéktér összeállítása

A hyperspace markereket az aszteroida felhelyezés után, de még a hajók letétele előtt kell felhelyezni. A kezdő játékos leteszi az 1-es markert úgy, hogy ne legyen átfedésben egyik aszteroidával sem és legalább Range 1-en kívűl legyen a pálya széleitől.  A második markert a második játékos a fenti szabályokon túlmenően Range 3-on kívül kell felhelyeznie az első markertől.

Vakmerő szabály a kezdemény eldöntésére

Problémás, hogy ki is legyen a kezdő játékos. Először is, bármely játékosnak lehetősége van kevesebb Threatből listát hoznia, így aki kevesebb threatből hoz listát, az dönthet a szokott módon a kezdeményről. 

Ha mindkét játékos ugyan annyi threatből építkezett, akkor a játékosok az asztal alatt titokban jelölőket vesznek a kezükbe (például fókusz vagy egyéb tokenek), majd egyszerre megmutatva a markuk tartalmát licitálnak a kezdeményért. Aki több tokennel licitál, az dönthet a kezdeményről. Azonban mindkét játékos ANNYI SEBET oszt ki a listájában szereplő hajók között, ahány tokennel licitált. Például, ha 4 tokennel licitáltunk és Luke Skywalkerre 3 sebet osztunk, akkor az 2 pajzs és egy arccal lefele sebzéskártya lesz, míg 1 maradék sebet egy másik hajónra osztunk.

Pontozás

Fontos megjegyzés: ebben a játékmódban nincsenek fél pontok. Csak a lelőtt hajók Threat levelje számít. Döntetlen esetén idő lejárta miatt Final Salvo szokásos szabályai döntenek.

Gyakroalti megjegyzések

Érdemes lehetőség szerint összekészíteni azokat a hajókat is, amikre cserélni tudunk, akarunk, amikor vesztünk egy hajót. Tehát nem a táska aljáról kikeresni a talpat, satöbbi. 

A kártyákkal talán mindenki jobban jár, ha nyomtatot listán hozza a hajókat, akárcsak a Quickbuild listákat. Egyes Quickbuildek nem állíthatóak össze a builderekben, így vagy a "maradék lapot" érdemes kinyomtatni és odatenni még pár plusz kártyát, vagy azokat csak kártyán hozni.

Várunk téged is november 4-én.

Vörös Ötös, készenlétben!

komment

A bejegyzés trackback címe:

https://vorosotos.blog.hu/api/trackback/id/tr1014322017

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.