Interjú a legnagyobb 2018-as magyar verseny bajnokával, a Red Squadron Open győztesével

2019/01/08. - írta: Promie Motz

received_366929274111036.jpeg

Szentandrássy Dani egy új figura a magyar X-Winges szcénában. Mi "öregek" már egy ideje észrevettük a folyamatosan javuló teljesítményét és már nyár végén téma is volt, hogy figyelni kell a gyerekre, nem lehet félvállról venni. Ennek ellenére senkinek sem sikerült megállítania november 3-án, és veretlenül lett 41 főből a legjobb. Fogadjátok szeretettel a vele készült interjút!

Üdvözöllek az Olvasók nevében is! Kérlek, mutatkozz be, mivel foglalkozol és mit csinálsz szabadidődben.

Szentandrássy Dániel vagyok, hirdetéskoordinátor, szezonális egyetemi hallgató, ezek mellett bulikat szervezek. Szabadidőmben sokat X-Wingezek, hogy értsem a poénokat a ‘Dank X-Wing memes’ Facebook oldalon.

Mennyire szereted magát a Star Warst? Mik az első élményeid a filmekkel?

Egy rokon gyereknek megvolt VHS-en az Új remény, megnéztük, aztán megnéztük újra. Ez így ment napokig, utána levittek nagymamámhoz nyaralni, ahol nem volt tv, úgyhogy a Fazekas-féle képregényverziót olvastam naponta, és nagyjából 8 évesen előszedtük a fészerből a fűrészt saját fénykardot eszkábálni. A kezem sem vágtam le és a szerelem sem múlt el.

received_361256204666789.jpeg

Azoknak, akik esetleg nem ismernek, elárulom, hogy a kezeid tele vannak Star Warsos tetoválásokkal! Ezeknek mi a története, mióta gyűlnek rajtad, és mikor lesz Darth Maulos az egész arcod?

Barátnőm munkája az összes tetoválásom, az endori csata volt a harmadik, tavaly ősszel került fel, kicsivel azelőtt, hogy X-wingezni kezdtem volna. Azóta persze már nem kánon a később hozzáadott meg átszínezett hajók miatt, a terv az, hogy az egész karomat el fogják fedni idővel, körülöttük színes űrrel. Meg egy Yodám is van azóta a másik karon. A warpaintet meghagyom azoknak, akik ezzel kompenzálják, hogy elfelejtettek nekik karaktert írni. :)

Melyik a kedvenc filmed a sorozatból?

A Klónok háborúja Mr Plinkett kritikája, ami körülbelül olyan hosszú, mint a film.

És természetesen a Birodalom visszavág.

Ha választanod kellene egy fénykardot vagy fegyvert, mi lenne az? Fénykard esetén milyen színű lenne?

Van egy fénykardom! Vader kardjának a hivatalos replikája, amit megpróbáltam átalakítani, hogy betartsam a fénykardod magadnak kell készíteni hagyományt.

Jedi Academy-ben a hipszter karakteremnek moddolt fehér fénykardja volt, mielőtt Ahsoka menővé tette volna. Az egy lila-egy vörös kombó a kedvencem, de JA-ban úgy tartottuk, hogy a noobok nyomják duplakarddal.

Melyik a kedvenc Star Wars Univerzumbeli hajód (nem a játék szempontjából)

Az i-class csillagromboló, ami fölénk tornyosul az Új remény nyitójelenetében, és rögtön tudjuk, hogy akik ezt vezetik, azok nem szórakoznak.

Ha az új trilógiát láttam volna először, akkor biztos Kylo edgelord interceptorjáért lennék oda.

received_320616618578637.jpeg

Mikor és hogyan ismerkedtél meg az X-Wing-gel? Játszol vagy játszottál valami hasonló wargame-et?

Egy ismerősöm szólt, hogy féláron van a kezdőszett a Gémklubban. Mondtam a barátnőmnek, hogy elugrok egyért, és hazajöttem a legnagyobb kedvezményes csomaggal. Csak kipróbálni szerettem volna, mivel még csak hasonló játékkal sem játszottam előtte, és most már nem is fogok, mert a kipróbálásból az lett, hogy egy év alatt vettem több mint 30 hajót. Félnék már hasonlóba belekezdeni. Talán majd a Battlestar Galactica, szigorúan csak alapszettel.

Kezdetben milyen 1.0-ás listákkal repültél, és ez hogyan változott az új Wave-ek kijövetelével?

Az elején ad-hoc vásárolgattam a hajókat szimpátia alapján és próbáltam valamit kirakni belőlük anélkül, hogy kártyákat kéne kölcsönkérnem. Az első, januári versenylistám Assaj-Fenn Rau-Laetin volt Glitterstim és Mindlink nélkül, a második ReyPoe, szerencsétlen Poe-n nem volt sem Autothrusters, sem Optics, sem R2D2, Kanan is hiányzott a listából.

A következő 3 ligát ki kellett hagynom, és mire visszatértem, már be is jelentették a 2.0-t, én pedig úgy döntöttem, Imperial-FO only játékos leszek, mert nagyon megszerettem a játékot Kylo-val és az Inkvizítorral. Létó Laci ötletére betettem melléjük Countdown-t, ez volt az első lista, amit a sajátoménak éreztem. Ezzel játszottam amíg meg nem jelent a Reaper, akkor egy kis kísérletezés után lett Vermeil-Quickdraw-Nu squadron, és többet nem is váltottam 2.0-ig.

received_1993483247620118.jpeg

A játék első kiadásában melyik a kedvenc hajód?

A Reaper, ez volt az első hajó, aminek a megjelenését végigkísérhettem, bejelentés, várakozás, végre azt éreztem, egy hajó amivel nem játszottak mások százszor annyit, mint én. És nem is csalódtam benne, az ISB-s jammelés brutálisan jó volt 1.0-ban. Miután megjelent, nem volt nélküle 1.0 listám, pedig a filmet, amiben fél másodpercre tűnt fel, nagyon nem szeretem.

Mik a kedvenc X-Wing-es pillanataid 2018-ból és egyébként is?

Az első szegedi döntőmben csak a Nu squadron pilotom maradt fent egy élettel, és kilőttem vele Vadert. Utána vesztettem, de a többiek megtapsolták a meccset.

Jött a második kiadás? Hogy tetszik összesítve, mi változott szerinted, hangulatilag?

Én sokkal jobban szeretem, mint az 1.0-át, nagyon tetszik az Erő-használat, eltűnt sok NPE, persze majd biztos jönnek helyettük újak (Sloane már tartja a lábával az ajtót a többieknek), de most szép minden. Kicsit talán lassabbak a meccsek (az enyéim biztosan, főleg miattam) a linked akciók, elbukható akciók miatt. Több gondolkodás, így üresjárat van, főleg a meccsek végefelé, amikor a fél életeket, és ezzel potenciálisan nyerhető/elbukható pontokat fejben kell tartani.

received_296021164599288.jpeg

Mi a második kiadásban a kedvenc hajód, mit repülsz szívesen?

Nagyon bíztam benne, hogy Vader lesz az új kedvencem, de csalódnom kellett. Viszont átültetve az anyósülésre a legjobb hajót csinálta szerintem a Phantomból (aminek papíron gunner seat-je van, nem crew, nem lepődnék meg, ha ez a játékban is megváltozna).

Mi ellen nem repülsz szívesen jelenleg, amit már ha meglátsz, felmegy a pumpa a fejedben?

A 2.0 egyik nagy erénye, hogy míg első kiadásban több ilyen hajó volt, itt nem igazán van ilyen, mindenki kezelhető. Azért ha egynél több quadjumper van a túloldalon, akkor feljön egy kis gyomorsav, és Palobot sem látom szívesen, de itt az irigység is beszél belőlem, mert a saját HWK-om elcseréltem anno.

received_535672060280615.jpeg

Megnyerted a 2018-as Red Squadron Open-t, amihez ezúton is gratulálunk! Hogyan készültél fel rá, mik voltak az elvárásaid, mire számítottál?

Köszi! Úgy készültem, hogy a verseny előtti másfél hónapban fele annyi 2.0-s meccset játszottam, mint 1.0-sat az azt megelőző kilenc hónapban.

A konkrét listámmal viszont egy percet sem gyakoroltam, mert meglepetésnek szántam, de a prototípusát kipróbáltam az aheti Tél ászán, amit 3 győzelemmel megnyertem.

A legfontosabb az volt, hogy az INI 6-5-5 listámhoz statisztikát vezettem, mekkora bidet kellene bevállalnom, Mikire naponta írtam rá, hogy na figyelj, 187 pont lesz, nem, inkább 188, vagy mégis 186.

Be is jött a kockáztatás a végül 188 ponttal, az 5 meccsen szembejött 4 INI6-os és 5 INI5-ös hajó, és mindig nekem volt több bidem, amit ha buktam volna egy pluszba feltett Shield upgrade miatt, sokkal nehezebb dolgom lett volna.

A végső győzelem előzetesen eszembe se jutott, pozitív statisztikával akartam hazajönni, 3-3 meccset megnyerni mind az RSO-n és az RSI-n, az utóbbi mondjuk nem jött össze, de összesítésben pont annyi meccset nyertem, amennyit elvártam magamtól.

Mesélj nekünk kicsit a a különböző X-Wing-es versenyekről, amiken részt vettél. Mik voltak a céljaid és elvárásaid, amikor először neveztél egy ilyen eseményre?

Az első versenyre csak azért mentem el, mert senkit nem ismertem, aki X-wingezik, haza is jöttem 4 vereséggel, de Attila pl nagyon jófej volt, miközben agyonvert. A második ligafordulón naiv módon már azzal terveztem, hogy legalább egy meccset nyerni fogok, nem így lett, de itt meg István volt nagyon jófej, miközben agyonvert. Becsúszott még egy 0-2 és egy bye a Május 4-i versenyen, de azt meg a retro hajók miatt élveztem.

A Nyár ásza első fordulóján végre megvolt az első versenymeccs amit megnyertem. Utána a ligára már úgy mentem, hogy túlságosan szeretek én ahhoz nyerni, hogy otthon csak azt meséljem a versenyekről, “jó volt, sokat tanultam, és most már nem nagyon, csak kicsit kaptam ki”. Erre egy FennGhost elleni 0-100 után összesorsoltak Rafyval. Kezdtem temetni magam, de kitaláltam, hogyan fogok játszani, azt jól valósítottam meg és nyertem, lendületből pedig megnyertem a következő két meccset is.

Itt végre elkezdtem elhinni, hogy nyerni is tudok, de a ligaszereplésem ezután is maximum felemás volt, viszont magam is megleptem egy Nyár ásza összesített 3. hellyel, és egy szegedi ezüstérem is felkerült a polcra.

Aztán kijött a 2.0 és a Bevonó versenyes 3. hely nagyon meghozta a kedvem, az összes versenyen ott voltam azóta, beleértve a győrieket és minden Tél ásza fordulót is, és már az elvárásaim is magasabbak magammal szemben.

received_325636598160821.jpeg

2019-ben tervezel külföldi versenyekre menni?

Az angliai versenyre biztos mennék, ha nem előtte hónapban mennék Londonba (1st World problems). Van már más utam is betervezve jövőre, ami tovább csökkenti az esélyeimet, de figyelem az év második felére kiírt System openeket (Hollandia, Spanyolország főleg), mert ha valami olyan helyen tartanák őket, ahova ki lehet menni fapadossal, mennék nagyon.

Bár a netes X-Wing-es életben nem veszel részt, miben más egy nemzetközi VASSAL mérkőzés, mint egy asztali megmérettetés?

Megmondom őszintén, még nem találtam meg magamban az erőt a Vassal kipróbálásához, pedig listapróbálgatásra biztos jó lenne. Terveztem a nemzetközi Vassal League-et, de annyira nem jöttek róla friss infók, hogy letettem róla.

Mennyivel különbözik szerinted a nemzetközi meta game (lista összerakás, stb.), mint a magyar? Változott ez az elmúlt évben?

A kinti mentát annyira ismerem, amit a neten látok, azok pedig többnyire a nagy versenyek. Azokon nyilván kevésbé megy a kísérletezés, mint nálunk. A listákat böngészve azt látom, hogy ha egy kinti nagy verseny után valami biztos kombónak tűnik, annak nagyobb lesz a szaturációja, mint itthon. Egyrészt itthon nincs annyi hajója az embereknek, hogy a Coruscant open után megjelenjen asztalonként 4 Bomber. És itt az sem jellemző, hogy ha valaki hoz egy fasza listát, akkor más jövő hétre lejönne csont ugyanazzal.

Hogyan készülsz a versenyekre, meccsekre? Mi a célod, amikor egy új listát összeraksz? Minimax-olsz, vagy “fluff”-ot is megpróbálod figyelemben tartani?

Elsősorban SW-rajongóként játszom ezt a játékot, nem wargamerként, ezért a fluff fontos lesz nekem mindig. Amikor szűkítettem a gyűjteményem 2 frakcióra, a lázadók elhagyásához az egyik fő ok volt a Rebels kontingens mérete náluk. Engem az a sorozat az összes karakterével teljesen hidegen hagy, és 1.0-ban nem nagyon láttam Rebel listát Ezra, Sabine stb. nélkül. Viszont listaépítésnél szem előtt kell tartanom, hogy közel sem vagyok annyira jó játékos, hogy szemberepüljek a metával csak azért, mert együtt akarom tartani a Black Squadront (igazságot Backstabbernek és Dark Curse-nek!), vagy Vadert a droidjaival. De azért 2.0 első hónapjában becsületesen próbálkoztam a minden hajóban ül egy inkvizítor-listámmal (tudom, hogy fent azt mondtam, nem érdekel a Rebels, de az inkvizítorok jöhetnek, ők már az Old Republic-ban is voltak).

A Világbajnoknak lehetősége van új kártyát terveznie. Ha Te tervezhetnél egy új kártyát, vagy módosíthatnál egy meglévőt, mi lenne az?

received_235050647419800.jpeg

Új kártya helyett visszacsinálnám a wave 3-at és a prequel cuccok helyett behoznék Knights of the Old Republic hajókat Bastilla-val, Revannal.

A realitásoknál maradva (tehát a vb-győzelem) valami obskúrus crew-t tennék be, Willrow Hood fagylaltkészítőgép kinézetű tokennel, Skippy the Jedi droid force tokennel, vagy Hohass Ekwesh pilóta. De illene csinálni egy Doctor Aphra kártyát is tematikus képességgel 0-0-0 és BT-1 mellé.

Mit vársz az év második felétől és a jövő évtől X-Wing versenyek terén?

Véget ért az év mire válaszoltam :). A Store Championship nem úgy alakult, ahogy szerettem volna, de sokat tanultam belőle. Nationals-en szeretnék cut-ba jutni, mert olyanban még sosem voltam. Persze ez inkább vágy mint realitás, jó lábbal kéne kelnem aznap hozzá, jó matchupok kellenének és szerencse is.  És most már a ligán is valami konzisztens teljesítményt kéne összehozni.

Mit gondolsz, hol áll az átlagos magyar versenyre járó játékos a nemzetközi szinthez képest?

Ezt nem tudhatom, viszont az RSO után többeknek (köztük nekem is) visszaesett a teljesítménye az RSI-re. Nem bírtuk a terhelést, és gondolom más országokban jobban hozzá vannak szokva, hogy 2 nap alatt 10+ meccseket játszanak.

Mire számítasz a hazai X-Wing-es társasággal kapcsolatban? Az ébredő erő megdobta kicsit a érdeklődők számát. A Rouge One film miatt kevésbé volt érezhető megugrás a saját tapasztalatom szerint. Szerinted Az utolsó jedik után és a karácsonyi akcióknak köszönhetően volt jó pár új tag. Solo nem hozott annyi újoncot. A IX. epizódig aránylag hasonló lehet az érdeklődők száma?

Szerintem Az utolsó Jediknél is az akción volt a hangsúly, nem a filmen. Ha kijönne egy Resistance-FO kezdőszett a filmmel egy időben, az még jó csatlakozási lehetőség lenne, mert ezekkel a frakciókkal könnyebben el lehetne kezdeni a játékot a régi hajók és conversion kitek kihagyásával.

X-Wing 2.0! Nem várok tőled most hosszú értékelést, de mondj mondjuk három változtatást, ami tetszik, és hármat, ami nem.

Ami tetszik:

  • Erőhasználat
  • Eltűnt egy csomó NPE
  • Olyan hajókkal játszhatok, amikkel előtte soha

Ami nem:

  • Ezek a hajók (pl. Punisher) túl is lettek tolva
  • Míg más hajók elő se kerülnek
  • A szép új dizájn sokszor inkább csak szép mint hasznos

 

Ha valaki vacillálna, hogy belekezdjen e az X-Wing-be, mit mondanál neki?

Mindenképp kezdje el, mert a 2.0 frissessége miatt a veteránoknak is tanulni, szoknia kell a dolgokat, nem kell akkora lemaradást leküzdeni. Én is azt az egyet bánom csak, hogy nem kezdtem el évekkel korábban a játékot.

Egy kezdő játékosnak milyen tanácsot adnál? Mik a legnagyobb hibák, amiket anno elkövettél?

Nem hallgattam az okosabbakra, amikor azt mondták, ne vegyek hajót kártya miatt és kérjek kölcsön a versenyekre. Majdnem elvettem a játéktól a saját kedvem a kártyamizériával és a versenyeken a kártyahiány miatti szuboptimális listáimmal.

A legfontosabb kezdőként pedig talán ez, nem szabad elveszíteni a kedved, amikor többnyire csak kikapsz az elején. Baromi jó játékosok vannak a közösségben, akik valószínűleg el fognak verni, de közben nagyon sokat segítenek. Rengeteg finomság és íratlan törvényszerűség van a játékban, amire az elején nem is gondolsz. Aztán rájössz, hogy valószínűleg nem véletlen volt, amikor az első lövéskörben te csak kaptad a lövéseket, és amikor először lesz fordítva a helyzet, nagyon élvezni fogod.

Le kell vonni a következtetéseket a vereségekből, elengedni a szemberepülünk egymással és valami lesz mentalitást, és ennek természetes következményét, a szemberepültünk egymással és azért vesztettem mert rosszul dobtam mentalitást.

Köszönöm, hogy válaszoltál a kérdéseinkre! Reméljük, az év második felében és jövőre is sok kellemes mérkőzést fogunk játszani!

Én köszönöm az interjút, és ha FAQ-ozzák Dash-t, akkor biztosan!

Vörös Ötös, készenlétben!

komment

A bejegyzés trackback címe:

https://vorosotos.blog.hu/api/trackback/id/tr5014547394

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása