Kedves Olvasó! Bár lehet, majdnem minden cikket úgy kezdek, az eddigi egyik legfontosabb témával fogok ma foglalkozni, mindazonáltal ezt ma is ki fogom jelenteni.
Az egyik legfontosabb témával fogok foglalkozni, az akciókkal az X-Wing 1.0-ás változatában.
Kis kihagyás után jelentkezik ez a sorozat, azért remélem, örültök neki. A régebb óta játszó játékosoknak is ajánlom, akiknek az angol esetleg nem az erőssége
Ezt a játékot akciókra játsszák
Kell egy kis idő, amíg a kezdő játékos átérzi, hogy mennyire fontosak, alapvetőek és meghatározóak az egyes, hajóink által végrehajtható akciók. A legegyszerűbb akciók azok, melyekkel a dobott kockáink értékeit módosíthatjuk. 4 piros kockának a várható értéke 2 sebzés, míg fókusz + targel lock kombinációval 3,75! És erre ne úgy tekintsünk szimplán, hogy kétszer annyit sebzünk, mert a 2 sebzés kidobása és a 4 sebzés kidobása között az is hatalmas különbség, az előzőt elég jó eséllyel kivédik, míg 4-et kevés hajó tud rendszeresen felfogni.
Általános tudnivalók
Az aktív hajó végrehajthat egy akciót az Activation Phase "Perform Action" lépésben. A hajók végrehajthatnak ingyenes akciókat egyes kártyák vagy missziók utasításai alapján. A hajók számára elérhető akciók listája a hajók "action bar"-ján található.
Továbbá:
- Mint egy akció, a hajó végrehajthat egy képességet ami az "ACTION:" fejléccel kezdődik a fejlesztés vagy sebzés kártyáiról. Ezek listáját a linkre kattintva láthatod.
- Egy stresszelt hajó nem hajthat végre akciókat, még ingyeneseket sem.
- Egy hajónak ki kell hagynia az "Perform Action" lépést, ha átfedésbe került egy másik hajóval, miközben manővert hajtott végre.
- Egy hajó végrehajthat ingyenes akciókat akkor is, ha keresztül mozgott vagy átfedésbe került egy akadállyal, ha nem stresszes.
- Egy hajó csak EGYSZER hajthat végre egy akciót egy körben, akkor is, ha az akcióinak egy része ingyenes akció lenne (például Jake nem boost-olhat akcióból majd egy fókusz token megkapása után is).
- Ha egy hajón több példányban szerepel ugyan az a sebzés vagy fejlesztés kártya, akkor is csak egyszer hajthatja végre körönknt az ott feltűntetett akciókat.
- Ha egy kártya vagy misszió lehetőséget biztosít arra, hogy a hajó egy olyan ingyenes akciót hajtson végre, ami nem szerepel az action bar-ján, akkor is végre hajtahtja azt az akciót.
- A hajók dönthetnek úgy, hogy nem hajtanak végre akciót a "Perform action" lépésben, vagy a később kapott ingyenes akcióról lemondhatnak.
Ingyenes Akciók
Egy ingyenes akció egy olyan akció, amit a hajó egy kártyán vagy egyéb hatáson keresztül kap meg. Ez NEM számít bele a körönkénti egy akcióba, amit a hajó a "Perform Action" lépésben tehet meg.
FFG- Star Wars- X-Wing Miniatures Tutorial - Multi-action Rules
- Stresszelt hajó NEM hajthat végre ingyenes akciót SEM.
- Egy hajó akkor is végrehajthat ingyenes akciókat, ha a "Perform Actions" lépésben ezeket kihagyta, ütközés, aszteroida, általában akadály vagy egyéb játékmechanizmus miatt.
- Ha egy hajó kifejezetten egy ingyenes boost akciót vagy ingyenes barrel roll akciót kapott és nem tudja végrehajtani az akciót az egyik irányba, dönthet úgy, hogy egy másik irányba próbálja meg. Ha semelyik irányba nem fér el, nem kérhet helyette egy másik típusú ingyenes akciót (például fókuszt).
Barrel Roll
Hajók a barrel roll (orsózás) akcióval az action bar-jukon végre hajtatnak egy barrel roll akciót, hogy oldalsó irányba elmozduljanak és módosíthassák a pozíciójukat. Egy kis talpas hajóval az alábbi lépéseket kell követni:
- Vegyél egy [Előre 1] manőver sablont
- Helyezd a sablon egyik felét a hajó talpának bal, vagy jobb oldalára. A sablon éle nem lóghat túl a hajó talpának széleinél, teljes terjedelmében érintkeznie kell.
- Emeld fel a hajót a játéktérről, és helyezd a hajót a sablon másik végére. A sablon élének teljes terjedelemben érintkeznie kell a talppal, nem lóghat túl az elején vagy a hátulján. A hajónak ugyan abba az irányba kell néznie, mint mielőtt barrel roll-olt volna.
- A hajó nem barrel roll-ozhat, ha ezzel átfedésbe kerülne más hajóval vagy akadállyal, vagy ha asablon átfedésbe kerülne egy akadállyal.
- Nem lehet a pályáról le barrel roll-ozni.
- Amikor egy játékos kijelenti, hogy barrel roll akciót hajt végre a hajója, azt is kijelenti, melyik irányba hajtja végre, azaz balra vagy jobbra, mielőtt lehelyezné a sablont! When a player declares a barrel roll action for his ship, he must also declare whether the ship is barrel rolling to the left or the right before placing the maneuver template on the play area.
- Ha a hajó sehogyan sem fér el barrel roll-ozva az egyik oldalon, a játékos dönthet úgy, hogy a másik irányba próbálkozik, vagy egy teljesen más akciót választ.
- Barrel roll végrehajtása NEM számít manővernek.
FFG- Star Wars- X-Wing Miniatures Tutorial - Barrel Rolling
Large Ship Barrel Roll
- Amikor egy nagy hajó hajt végre egy barrel roll akciót, akkor a sablonnak nem a végét tesszük a hajó oldalához, hanem a hosszabb oldalát. A barrel roll-ra vonatkozó összes többi szabály ellenben ugyanúgy életben marad.
Boost
Hajók a Boost ikonnal az akció sávjukon végrehajthatják a Boost akciót, követve az alábbiakat:
- Válaszd ki az |1 Előre|, |1 Bal enyhe|, vagy |1 jobb enyhe| manőver sablonok egyikét.
- Tedd a sablont a hajód elülső pöckei közé.
- Mozgasd át a hajót a sablon második végére, hogy a hátsó pöckök közrefogják a sablont.
- Egy hajó nem Boost-olhat, ha ezzel egy másik hajóval vagy akadállyal átfedésbe kerülne, illetve ha a sablon egy akadállyal átfedésbe kerülne.
- Nem lehet le-boost-olni a pályáról.
- Amikor egy játékos kijelenti, hogy boost akciót fog végrehajtani az aktív hajójával, akkor azt is ki kell jelentenie, melyik irányba megy a 3 lehetőség közül, mielőtt még kiderülne, melyik irányba férne be.
- Ha egy játékos boost-oló hajója nem hajthatja végre a boost akciót a fentiek miatt a kiválasztott irányba, akkor a játékosnak lehetősége van kijelölni egy másik irányt, vagy egy teljesen más akciót választania.
- A boost akció végrehajtása nem számít manővernek.
FFG- Star Wars- X-Wing Miniatures Tutorial - Boosting
Cloak/Decloak
Hajók a Cloak ikonnal az action bar-jukon végrehatjhatják a Cloak akciót. Amikor egy hajó végrehajtja a cloak akciót, adjál egy Cloak tokent annak a hajónak. A cloak-olt hajóra a következő szabályok vonatkoznak:
- Az agility értéke a cloak tokennel rendelkező hajóknak 2-vel megnő.
- Amíg a hajón cloak token van, nem támadhat.
- Cloak tokennel rendelkező hajó nem hajthatja végre a cloak akciót.
- A Cloak tokeneket nem távolítjuk el az End phase-ben.
Az Activation phase elején, miután a játékosok végrehajtottak minden más képességet, ami az az activation phase elején lép érvénybe, minden egyes hajó elkölthető a cloak tokenjét decloak végrehajtására, kezdve a legalacsonyabb pilot skill-ű hajóval (azonosság esetén az initiative dönt).
Amikor egy hajó decloak-ol, a következő lehetőségek közül kell döntenie:
- Végrehajt egy barrel roll-t az [Előre 2] manőversablon használatával.
- Végrehajt egy boost-ot az [Előre 2] manőversablon használatával.
Miután minden decloak-olást végrehajtottak a játékosok, az Activation phase a szokott módon folytatódik (értsd: lépnek a hajók).
- A decloak az nem számít se akciónak se manővernek.
- Stresszesen is lehet decloak-olni.
- Amikor egy játékos kijelenti, hogy a hajója decloak-ol, azt is ki kell jelentenie, hogy balra barrel roll-ol, jobbra barrel roll-ol, vagy előre boost-ol, mielőtt letenné a manőver sablont a játéktérre.
- A hajó nem decloak-olhat, ha ezzel átfedésbe kerülne másik hajóval vagy akadállyal, vagy a manőversablon átfedésbe kerülne akadállyal.
- A pályáról nem lehet le decloak-olni.
- Ha a hajó nem tud a kívánt irányba decloak-olni, választhat másik irányt vagy dönthet úgy, nem decloak-ol. ó
- Ha egy hajó egyik irányba sem tud decloak-olni, akkor nem decloak-olhat.
Coordinate
A Coordinate akció végrehajtásához válassz ki egy baráti hajót Range 1-2-n belül. Az a hajó végrehajthat egy ingyenes akciót.
Evade
Hajók az Evade ikonnal az action bar-jukon végrehajthatják az Evade akciót. A végrehajtáshoz rendelj egy Evade tokent a hajóhoz. Amikor védekezik a hajó, akkor elköltheti a tokent, hogy egy plusz Evade értéket adjon hozzá a védekező dobásához. Minden el nem költött evade tokent el kell dobni az End phase-ben.
- Egy hajó rendelkezhet több, mint eggyel több evade tokennel.
- Ha egy képesség arra utasítja a hajót, hogy rendelj hozzá egy evade tokent, az más, mintha egy evade akciót hajtott volna végre. Ha egy hajóhoz evade tokent rendelünk hozzá evade akció nélkül, akkor még a körben, ha lehetősége van, végrehajthat evade akciót.
- Egy támadásnál egyszerre csak egy evade token költhető el (FAQ 4.2.3.)
Focus
Hajók az Fókusz ikonnal az action bar-jukon végrehajthatják a Fókusz akciót. A végrehajtáshoz rendelj egy Fókusz tokent a hajóhoz. Támadásnál vagy védekezésnél, a hajó elköltheti a tokenjét hogy minden Fókusz értéket a dobásban hit-re változtasson, vagy védekezésnél minden Fókusz értéket a dobásában Evade értékre változtasson. Minden el nem költött Fókusz tokent el kell dobni az End phase-ben.
- A hajónak lehet egynél több fókusz tokenje
- Egy hajó elkölthet fókusz tokent akkor is, ha nem dobott egyetlen fókusz értéket sem.
- Ha egy képesség arra utasítja a hajót, hogy rendelj hozzá egy fókusz tokent, az más, mintha egy fókusz akciót hajtott volna végre. Ha egy hajóhoz fókusz tokent rendelünk hozzá fókusz akció nélkül, akkor még a körben, ha lehetősége van, végrehajthat fókusz akciót.
Jam
Epic - huge ship
Jam akció végrehajtásához a hajó (huge ship) kiválaszt egy ellenséges hajót Range 1-2-ben és addig ad neki Stress tokeneketamíg 2 stressz tokenje nem lesz.
Small-Large
A Jam akció végrehajtásával Range 1-ben egy olyan ellenseges hajónak adhat jam tokent, ami nincs jammelve VAGY olyan nem jammelt ellenseges hajora hajóra, aki a tűzívén belül van range 1-2-ben. Ha bejelented a Jam akciót és ha nem tudod végrehajtani, akkor kérhetsz más akciót.
Jammelt egy hajó, ha van rajta Jam token.
Amikor egy hajón van Jam token is és fókusz, evade vagy kék target lock, akkor leesik a jam token. Ezután a hajó választhat, hogy levesz egyet a fókusz, evade vagy kék target lockjai közül.
Recover
Recover akció végrehajtásához a hajó (általában huge ship) eltávolítja az összes energia tokenjét a megfelelő hajó kártyájáról. Minden eltávolított energia tokenért visszatölt 1 pajzsot, legfeljebb a maximális pajzsértékéig.
Ha egy hajónak több hajó kártyája is van, akkor bármely felére alkalmazhatjuk a recover akciót, és azon a felén minden energia tokenért cserébe visszakap egy pajzsot.
Reinforce
Huge ship
Reinforce akció végrehajtásához a hajó (huge ship) lehelyez egy reinforce tokent a hajó elejére vagy végére (fore vagy aft szekció). A reinforce tokennel védekező hajó a megfelelő szekcióját érintő támadások ellen hozzáad minden védekező dobásához egy Evade értéket.
A kör végéig marad a reinforce token, és így több támadás ellen is használható. A reinforce token olyan, mint egy speciális evade token, amit elhasználása után se kell elkölteni és ezért az egész körben érvényben marad.
Small ship/large ship
A Reinforce ikonnal rendelkező hajók végrehajthatnak egy Reinforce akciót. Amikor egy kis vagy nagy hajó végrehajt egy reinforce akciót, akkor válaszd ki a "fore" vagy "aft" oldalát (eleje vagy hátulja) a reinforce tokennek és helyezd a jelzőt a kiválasztott szimbólummal arccal felfelé a hajó mellé.
Amikor egy kis vagy nagy hajó reinforce tokennel védekezik, akkor a következő hatásokat hajtsd végre:
- Ha a "fore" (eleje) oldala van a tokennek arccal felfelé, akkor, ha a támadó a védekező tűzívén belül van, adj hozzá a védekező dobáshoz 1 Evade értéket.
- Ha az "aft" (hátulja) oldala van a tokennek arccal felfelé, akkor, ha a támadó a védekező tűzívén kívül van, adj hozzá a védekező dobáshoz 1 Evade értéket.
This effect does not spend the reinforce token. During the End phase, remove all reinforce tokens.
Reload
Hajók a Reload akcióval az akció sávjukont végrehajthatnak egy Reload (újratöltés) akciót. Az újratöltéshez válasszal tetszőleges számút a hajóra felszerelt, lefordított Torpedó és Rakéta fejlesztés kártyák közül és fordítsd őket arccal felfelé, majd adj a hajónak egy weapons disabled token-t.
Rotate Arc
Mint egy akció, a Shadow Caster kiválaszthatja az egyik kvadránsát és a mobile firing arc-ját (mobil tűzív) abba a negyedbe forgathatja. Mozgasd át a jelzőt hogy a kiválasztott negyedbe nézzen, ezzel jelezve a mobil tűzív helyzetét.
SLAM
Azon hajók, melyek a SLAM ikonnal rendelkeznek az akció sávjukban, végrehajthatják a SLAM (SubLight Acceleration Motor) akciót
A SLAM-eléshez, válassz ki és hajts végre egy manőver a hajó tárcsájáról. A kiválasztott manővernek ugyan olyan sebességűnek kell lennie, mint az ebben a körben végrehajtott manőver sebessége. Ezután adj a hajónak egy "weapon disabled" tokent.
A hajók a weapons disabled tokennel NEM hajthatnak végre támadást. A token az End phase-ben lekerül a fókusz és evade tokenekkel
SLAM végrehajtása manővernek számít.
Nem hajthat végre a hajó SLAM akciót mint ingyen akciót.
Target Lock
Hajók a target lock ikonnal végrehajthatnak egy ACQUIRE A TARGET LOCK akciót, hogy " acquire a target lock" (kapjanak egy target lock-ot) egy ellenséges hajón Range 1-3-ban. Támadásnál a támadó elköltheti a védekezőn lévő target lock-ját hogy tetszőleges számú tmadó kockáját újra dobja.
Egy target lock a piros és a kék target lock párból áll amelyek ugyan azt a betűt mutatják. Amikor valaki kap egy target lock-ot, a kék felét a párnak tedd a bemérő hajóra, a pirosat a bemért hajóra.
Target lock-okat NEM távolítjuk el az End phase-ben.
Egy hajó egy target lock-ot tarthat fent (egy hajót mérhet be csak egyszerre, azaz egy kék tokennel rendelkezhet). Ha egy hajó új target lock-ot kap, a régi el kell távolítania, If a ship acquires a new target lock, it must remove its old target lock.
- Ha a hajónak nincsen target ikonja az akció sávjában, attól még más forrásból kaphat target lock-ot.
- Ha egy hajó elkölti a target lock-ját valamilyen képesség költségeként akkor azzal a target lock-kal már nem lehet kockákat is módosítani.
- Ha az egyik játékos kijelenti, hogy target lock-olni szeretne az egyik hajójával, és az általa kiválasztott ellenséges hajó nem megfelelő távolságban van ehhez, akkor a játékos választhat egy másik hajót, akit bemérne, vagy egy teljesen más akciót.
- Ha egy képesség arra utasít/lehetőséget ad arra, hogy "acquire a target lock", akkor ez más, mint az "acquire a target lock" akció végrehajtása. A hajó anélkül kapja meg a target lock-ot, hogy akciót hajtana végre, így ezt megteheti akkor is, ha már abban a körben végrehajtott "acquire a target lock" akciót.
- Ha a hajó egy olyan hajót mér be, akin már volt target lock-ja, akkor a régi target lock lekerül.
- Egy hajó elköltheti a target lock-ot és választhatja azt, hogy nem dob újra egyetlen kockát sem.
- Ha egy hatás eltávolít egy piros vagy egy kék target lock-ot is, a megfelelő párját is el kell távolítani (leszámítva azt, amikor a kék target lock kerül át egy másik hajóra).
- Egy hajót több ellenséges hajó is bemérheti.
- Amikor egy képesség arra feljogosít, hogy kapjál egy target lock-ot, a bemérendő hajónak Range 1-3-ban kell lennie, hacsak a képesség kifejezetten mást meg nem enget, vagy egy másik képesség nem módosítja azt a távolságot, amin belül target lock-ot kaphatsz. (FAQ, v.4.1.2, 4/25/2016)
Egyéb
Az alábbi hasznos X-Wing-es eszközzel sikerült kigyűjteni az összes kártyát, melynek a szövegében szerepel az "action" szó. (Wave 10-ig)
Advanced Cloaking Device
Modification
TIE Phantom Only
After you perform an attack, you may perform a free cloak action.
Cost: 4
Advanced Sensors
System
Immediately before you reveal your maneuver, you may perform 1 free action.
If you use this ability, you must skip your 'Perform Action' step during this round.
Cost: 3
Advanced SLAM
Modification
After performing a SLAM action, if you did not overlap an obstacle or another ship, you may perform a free action.
Cost: 2
Ahsoka Tano
Pilot: TIE Fighter
At the start of the Combat phase, you may spend 1 focus token to choose a friendly ship at Range 1. It may perform 1 free action.
Cost: 17
Airen Cracken
Pilot: Z-95 Headhunter
After you perform an attack, you may choose another friendly ship at Range 1. That ship may perform 1 free action.
Cost: 19
Autothrusters
Modification
When defending, if you are beyond Range 2 or outside the attackers firing arc, you may change 1 of your blank results to a e result. You can equip this card only if you have the b action icon.
Cost: 2
BB-8
Astromech
When you reveal a green maneuver, you may perform a free barrel roll action.
Cost: 2
Black Market Slicer Tools
Illicit
Action: Choose a stressed enemy ship at Range 1-2 and roll 1 attack die. On a (d) or (c) result, remove 1 stress token and deal it 1 facedown Damage card.
Cost: 1
Black One
Title
After you perform a boost or barrel roll action, you may remove 1 enemy target lock from a friendly ship at Range 1. You cannot equip this card if your pilot skill is 6 or lower.
Cost: 1
Blue Ace
Pilot: T-70 X-wing
When performing a boost action, you may use the (4 1) or (6 1) template.
Cost: 27
Bright Hope
Title
GR-75 only.
A reinforce action assigned to your fore section adds 2 e results (instead of 1).
Cost: 5
Burnout SLAM
Illicit
Large Ship Only
Your action bar gains the SLAM action icon.
After you perform a SLAM action, discard this card.
Cost: 1
Carnor Jax
Pilot: TIE Interceptor
Enemy ships at Range 1 cannot perform focus or evade actions and cannot spend focus or evade tokens.
Cost: 26
Chopper
Crew
Rebel Only
You may perform actions even while you are stressed.
After you perform an action while you are stressed, suffer 1 damage.
Cost: 0
Cloaking Device
Illicit
Small Ship Only
Action: Perform a free cloak action.
At the end of each round, if you are cloaked, roll 1 attack die. On a f result, discard this card, then decloak or discard your cloak token.
Cost: 2
Cluster Mines
Bomb
Action: Discard this card to drop 3 cluster mine tokens.
When a ships base or maneuver template overlaps a cluster mine token, that token detonates.
Cluster Mines Tokens: When one of these bomb tokens detonates, the ship that moved through or overlapped this token rolls 2 attack dice and suffers 1 damage for each d and c rolled. Then discard that token.
Cost: 4
Conner Net
Bomb
Action: Discard this card to drop 1 Conner Net token.
When a ships base or maneuver template overlaps this token, this token detonates.
Conner Net Token: When this bomb token detonates, the ship that moved through or overlapped this token suffers 1 damage, receives 2 ion tokens, and skips its 'Perform Action' step. Then discard this token.
Cost: 4
Constable Zuvio
Pilot: Quadjumper
When you reveal a reverse maneuver, you may drop a bomb using your front guides (including a bomb with the 'Action:' header.
Cost: 19
Daredevil
Elite Pilot Talent
Action: Execute a white (4 1) or (6 1) maneuver. Then, receive 1 stress token.
Then, if you do not have the b action icon, roll 2 attack dice. Suffer any damage (d) and any critical damage (c) rolled.
Cost: 3
Darth Vader
Pilot: TIE Advanced
During your 'Perform Action' step, you may perform 2 actions.
Cost: 29
Dash Rendar
Pilot: YT-2400
You may ignore obstacles during the Activation phase and when performing actions.
Cost: 36
Dauntless
Title
VT-49 Decimator only.
After you execute a maneuver that causes you to overlap another ship, you may perform 1 free action. Then receive 1 stress token.
Cost: 2
Deathfire
Pilot: TIE Bomber
When you reveal your maneuver dial or after you perform an action, you may perform a B Upgrade card action as a free action.
Cost: 17
Deathrain
Pilot: TIE Punisher
When dropping a bomb, you may use the front guides of your ship. After dropping a bomb, you may perform a free barrel roll action.
Cost: 26
Dodonna's Pride
Title
CR90 fore section only.
When you perform a coordinate action, you may choose 2 friendly ships (instead of 1). Those ships may each perform 1 free action.
Cost: 4
Dutyfree
Title
GR-75 only.
When performing a jam action, you may choose an enemy ship at Range 1-3 (instead of at Range 1-2).
Cost: 2
Engine Upgrade
Modification
Your action bar gains the b action icon.
Cost: 4
Experimental Interface
Modification
Once per round, after you perform an action, you may perform 1 free action from an equipped Upgrade card with the Action: header. Then receive 1 stress token.
Cost: 3
Expert Handling
Elite Pilot Talent
Action: Perform a free barrel roll action. If you do not have the r action icon, receive 1 stress token.
You may then remove 1 enemy target lock from your ship.
Cost: 2
Expose
Elite Pilot Talent
Action: Until the end of the round, increase your primary weapon value by 1 and decrease your agility value by 1.
Cost: 4
Fleet Officer
Crew
Imperial Only
Action: Choose up to 2 friendly ships at Range 1-2 and assign 1 focus token to each of those ships. Then receive 1 stress token.
Cost: 3
General Hux
Crew
Imperial Only
Action: Choose up to 3 friendly ships at Range 1-2. Assign 1 focus token to each and assign the 'Fanatical Devotion' Condition card to 1 of them. Then receive 1 stress token.
Cost: 5
Gonk
Crew
Scum Only
Action: Place 1 shield token on this card.
Action: Remove 1 shield token from this card to recover 1 shield (up to your shield value).
Cost: 2
Heff Tobber
Pilot: U-wing
After an enemy ship executes a maneuver that causes it to overlap your ship, you may perform a free action.
Cost: 24
IG-88C
Pilot: Aggressor
After you perform a boost action, you may perform a free evade action.
Cost: 36
Instigator
Title
Raider-class corvette aft section only.
After you perform a recover action, recover 1 additional shield.
Cost: 4
Jake Farrell
Pilot: undefined
After you perform a focus action or are assigned a focus token, you may perform a free boost or barrel roll action.
Cost: 24
Jan Ors
Crew
Rebel Only
Once per round, when a friendly ship at Range 1-3 performs a focus action or would be assigned a focus token, you may assign it an evade token instead.
Cost: 2
Jyn Erso
Crew
Rebel Only
Action: Choose 1 friendly ship at Range 1-2. Assign 1 focus token to that ship for each enemy ship inside your firing arc at Range 1-3. You cannot assign more than 3 focus tokens in this way.
Cost: 2
Lando Calrissian
Crew
Rebel Only
Action: Roll 2 defense dice. For each f result, assign 1 focus token to your ship. For each e result, assign 1 evade token to your ship.
Cost: 3
Lando Calrissian
Pilot: YT-1300
After you execute a green maneuver, choose 1 other friendly ship at Range 1. That ship may perform 1 free action shown on its action bar.
Cost: 44
Leebo
Crew
Rebel Only
Action: Perform a free boost action. Then receive 1 ion token.
Cost: 2
Lieutenant Lorrir
Pilot: TIE Interceptor
When performing a barrel roll action, you may receive 1 stress token to use the (7 1) or (9 1) template instead of the 8 1 template.
Cost: 23
Major Stridan
Pilot: Upsilon-Class Shuttle
For the purpose of your actions and Upgrade cards, you may treat friendly ships at Range 2-3 as being at Range 1.
Cost: 32
Marksmanship
Elite Pilot Talent
Action: When attacking this round, you may change 1 of your f results to a c result and all of your other f results to d results.
Cost: 3
Millennium Falcon
Title
YT-1300 only.
Your action bar gains the e action icon.
Cost: 29
Mist Hunter
Title
G-1A starfighter only.
Your action bar gains the r action icon.
You must equip 1 'Tractor Beam' Upgrade card (paying its squad point cost as normal).
Cost: 0
Night Beast
Pilot: TIE Fighter
After executing a green maneuver, you may perform a free focus action.
Cost: 15
Pattern Analyzer
Tech
When executing a maneuver, you may resolve the 'Check Pilot Stress' step after the 'Perform Action' step (instead of before that step).
Cost: 2
Primed Thrusters
Tech
Small Ship Only
Stress tokens do not prevent you from performing boost or barrel roll actions unless you have 3 or more stress tokens.
Cost: 1
Proximity Mines
Bomb
Action: Discard this card to drop 1 proximity mine token.
When a ships base or maneuver template overlaps this token, this token detonates.
Proximity Mine Token: When this bomb token detonates, the ship that moved through or overlapped this token rolls 3 attack dice and suffers all damage (d) and critical damage (c) rolled. Then discard this token.
Cost: 3
Push the Limit
Elite Pilot Talent
Once per round, after you perform an action, you may perform 1 free action shown in your action bar.
Then receive 1 stress token.
Cost: 3
R2-F2
Astromech
Action: Increase your agility value by 1 until the end of this game round.
Cost: 3
R5-D8
Astromech
Action: Roll 1 defense die.
On a e or f result, discard 1 of your facedown Damage cards.
Cost: 3
R7-T1
Astromech
Action: Choose an enemy ship at Range 1-2. If you are inside that ships firing arc, you may acquire a target lock on that ship. Then, you may perform a free boost action.
Cost: 3
Rage
Elite Pilot Talent
Action: Assign 1 focus token to your ship and receive 2 stress tokens. Until the end of the round, when attacking, you may reroll up to 3 attack dice.
Cost: 1
Recon Specialist
Crew
When you perform a focus action, assign 1 additional focus token to your ship.
Cost: 3
Rigged Cargo Chute
Illicit
Large Ship Only
Action: Discard this card to drop one Cargo token.
Cost: 1
Sabine Wren
Pilot: Attack Shuttle
Immediately before you reveal your maneuver, you may perform a free boost or barrel roll action.
Cost: 21
Sabine Wren (TIE Fighter)
Pilot: TIE Fighter
Immediately before you reveal your maneuver, you may perform a free boost or barrel roll action.
Cost: 15
Saboteur
Crew
Action: Choose 1 enemy ship at Range 1 and roll 1 attack die. On a d or c result, choose 1 random facedown Damage card assigned to that ship, flip it faceup, and resolve it.
Cost: 2
Seismic Torpedo
Torpedo
Action: Discard this card to choose an obstacle at Range 1-2 and inside your primary firing arc. Each ship at Range 1 of the obstacle rolls 1 attack die and suffers any damage (d) or critical damage (c) rolled. Then remove the obstacle.
Cost: 2
Snap Wexley
Pilot: T-70 X-wing
After you execute a 2-, 3-, or 4-speed maneuver, if you are not touching a ship, you may perform a free boost action.
Cost: 28
Spacetug Tractor Array
Modification
Quadjumper only
Action: Choose a ship inside your firing arc at Range 1 and assign a tractor beam token to it. If it is a friendly ship, resolve the effect of the tractor beam token as though it were an enemy ship.
Cost: 2
Squad Leader
Elite Pilot Talent
Action: Choose 1 ship at Range 1-2 that has a lower pilot skill than you.
The chosen ship may immediately perform 1 free action.
Cost: 2
Stygium Particle Accelerator
Modification
When you either decloak or perform a cloak action, you may perform a free evade action.
Cost: 2
Targeting Computer
Modification
Your action bar gains the TARGETLOCK action icon.
Cost: 2
Thane Kyrell
Pilot: ARC-170
After an enemy ship in your firing arc at Range 1-3 attacks another friendly ship, you may perform a free action.
Cost: 26
TIE/v1
Title
TIE Advanced Prototype only.
After you acquire a target lock, you may perform a free evade action.
Cost: 1
Turr Phennir
Pilot: TIE Interceptor
After you perform an attack, you may perform a free boost or barrel roll action.
Cost: 25
Tycho Celchu
Pilot: A-wing
You may perform actions even while you have stress tokens.
Cost: 26
Valen Rudor
Pilot: TIE Advanced Prototype
After defending, you may perform a free action.
Cost: 22
Vectored Thrusters
Modification
Small Ship Only
Your action bar gains the barrel roll action icon.
Cost: 2
Youngster
Pilot: TIE Fighter
Friendly TIE fighters at Range 1-3 may perform the action on your equipped EPT Upgrade card.
Cost: 15
Ysanne Isard
Crew
Imperial Only
At the start of the Combat phase, if you have no shields and at least 1 Damage card assigned to your ship, you may perform a free evade action.
Cost: 4
Ha idáig eljutottál
Szép munka! Mostanra mindent tudsz az akciókról! Remélhetőleg a sorozat korábbi részei is tetszettek!
Vörös Ötös, készenlétben!
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.