FONTOS! az első Ligaesemény a januári Nationals!
A 10+1 fordulós, 2019-es X-Wing Liga pontozása versenyenként:
Versenyen elért helyezés | Ligapont |
1. | 25 |
2. | 20 |
3. | 15 |
4. | 12 |
5. | 10 |
6. | 8 |
7. | 6 |
8. | 4 |
9. | 2 |
10. | 1 |
Emellett a pontozás mellett mindenkinek a legjobb 5 versenyeredménye számít az éves összesítésben.
AKTUÁLIS ÁLLÁS
Aktuális állás a fenti tabletop.to-s linken.
Cut-os verseny eredmény, a legjobb négybe, nyolcba stb bejutó versenyzők között a verseny svájci része alapján határozunk meg sorrendet.
Köszönjük minden korábbi játékosnak a részvételt!
X-Wing 2.0
A Liga X-Wing 2.0 rendszerben fog zajlani. Extended és Hyperspace formátumok várhatóak főleg.
Tabletop.to, adminisztráció, pontozás
Az egyes versenyekre előzetes jelentkezésre van szükség a https://tabletop.to/ felületén a Ligában való maximális részvételhez. Link lesz mindig az adott versenyhez. Ha nincsen 16 előzetes jelentkező, vagy 16 megjelent versenyző, a verseny nem számít Liga eseménynek és helyette pótforduló sem lesz megtartva. Szélsőséges esetben a versenyt az érdeklődés hiányában akár le is mondhatjuk, nem akarjuk arra a kevés emberre átterhelni a teremköltséget, akik eljönnek.
Tabletop.to-s regisztráció nélkül is részt lehet venni a versenyen, ha van még hely, és a szervezők megengedik, mérlegelve a rendelkezésre álló helyet vagy egyéb tényezőket. Azonban ez esetben az esetleges megszerzett Liga pontszámot nem áll módunkban elszámolni az adott versenyzőnek. A pontszámítást a tabletop.to felülete fogja végezni a jövőben, így az aktuális pontszámok mindig frissen elérhetőek lesznek.
Néha 1-1 lista kicsit bugos, fo és resistance-t pl nem mindig jól kezeli, ilyenkor lehetőség van szövegként beírni a listát. XWS export/import egyébként a célravezető, pl YASB2-ből.
NÉHA: néha olyan versenyformátum lesz, amikor 2 vagy több listát is kell egy napra hoznod. Ilyenkor a külön utasításokat a listák közléséről vagy feltöltéséről az aktuális verseny leírásában tesszük közzé.
Év végén, azonos ligapontszám mellett összehasonlítjuk a játékosok pontszerző helyezéseit, sorrendbe állítjuk őket, és megnézzük, kinek van jobb helyezése.
Pontazonosság a Ligában
Példa: Aladár és Bea egyaránt 70 ponttal rendelkeznek az év végén. Megnézzük, melyikük-milyen helyezésekkel bír ezen túlmenően. Aladárnak van két első helye és két ötödik helyezése, míg Beának két első és egy második. A két-két első hely "kiüti" egymást, így Bea második helye lesz a döntő, ami előkelőbb, mint Aladár két ötödik pozíciója. Azaz az év végén Bea megelőzi Aladárt.
Ha a fenti módszerrel sem sikerül sorrendet felállítani közöttük (megegyezik az öt legjobb versenyeredményük), akkor a helyezésük is megegyezik az év végi tabellán.
Versenyek
A versenyeken belüli végeredmény az aktuálisan érvényben lévő FFG Torna szabályzat alapján fog eldőlni. (katt a linkre majd görgess le).
Az első szempont az, hogy ki hány meccset nyer (győzelmenként egy győzelmi pont). A második rangsoroló szempont az azonos mennyiségű győzelemmel rendelkező játékosok között a Margin of Victory, vagy a továbbiakban versenypontok.
Megjegyzés
Az FFG Tornaszabályzata a svájci rendszerű lebonyolítást írja elő, ami magában foglalja a bye/erőnyerő koncepciót is.
Versenypontok számítása
Minden meccs végén össze kell számolni a versenypontokat. Mind a két játékos összeszámolja, hogy hány pontot pusztított el az ellenfelétől, majd a verseny elején kiosztott pontozó lapokra ezeket felírják. Egy standard doghfight verseny esetén 200 pontot veszünk alapul, ehhez hozzáadjuk az általunk lelőtt pontmennyiséget, majd levonjuk belőle az ellenfél által lelőtt pontmennyiséget. Más versenyformátumban az adott meccsen megengedett maximális, seregépítésre felhasználható squadpont mennyiséget vesszünk alapszámnak.
Minden hajó sérülésénél figyelembe kell venni: ha a gép összes életének (pajzsok+hull+hull/shield upgr.) felét, vagy annál több sérülést szenvedett, de nem esett le, az ellenfél akkor is megkapja a hajó pontértékének felét versenypontként, felfelé kerekítve. A számításnál a felszerelt fejlesztések is számítanak.
Példák:
Luke hoz egy Resistance Chewbaccát 72 +7 pontért. a 11 életes hajó (8 hajótest + 3 pajzs), amint legalább a fele össz életét elveszti (11/2 felfelé kerekítve, 6-ot sérül, 5 marad), elveszti a 79 pontértékének a felét (79/2740, felfelé kerekítve).
Lejárt az idő: Luke 60 pontot lőtt le, Fell pedig csak 21-et. A különbözet 39 pont, ezért Luke megkapja a teljes győzelemért járó 1 győzelmi pontot valamint 200+39=239 versenypontot. Fell vesztett és 200-39=161 versenypontot könyvelhet csak el magának.
Egy másik: Fell az idő lejárta előtt teljesen ripityára lőtte Luke seregét, Luke pedig csak 36 pontot szedett le. A különbözet 164 pont, Fell 1 győzelemmel és 200+164=364 versenyponttal lett gazdagabb, Luke pedig csak 200-164=36 versenyponttal.
Ha a játékos elpusztítja az ellenfél összes hajóját, mindenképp száz squadpontnak számít, akkor is, ha kevesebből építkezett. Abban a ritka esetben, ha mind a két fél ugyanannyi squadpontot szedett le, mindketten 200 versenypontot kapnak. Ha valaki feladja a meccset, akkor úgy kell kezelni, mintha az összes gépe leesett volna.
Minden más játék elemet eredeti formában kell hozni és természetesen a fenti szabály nem vonatkozik az FFG által hivatalosan támogatott versenyekre (Store Championship, Regionals, Nationals), ott a hivatalos versenyszabály lesz az irányadó továbbra is. Előbb megnevezett versenyekre is kellhet más okból nyomtatott listát hozni, ami NEM váltja ki a lapokat.
Figurát, talpakat, megymást továbbra is hozni kell.
Friss hírek
A versenyek megszervezésében a legfontosabb eszközünk a Facebook-csoport. Egyébként is ajánljuk ide a magyar X-Wing játékosoknak a csatlakozást.
Az egyes versenyek formátumát illetően az aktuális esemény leírása lesz a mérvadó.
Alt art lapokat használhatjátok.
Új kiegészítők érkezésekor az egyes eseményeknél külön-külön fogjuk elbírálni, engedélyezzük-e a használatukat attól függően, mennyire friss a megjelenés.
Etikett és sportszerűség
Kicsit szomorú, hogy ilyenről külön írni kell, de Jakus Roland megfogalmazta az etikai kódexünk alapját a Játék és sportszerűség, barátságos meccsen és versenyen c. írásában. Mindenkit arra kérnénk, aki nem tudja teljesíteni az ebben leírt alapvető elvárásokat, azok ne jöjjenek el a rendezvényeinkre, mert se ők, se a többiek nem éreznék jól magukat.
EZ EGY JÁTÉK
Bár rászánunk egy napot, ez mégiscsak egy játék. Előfordulhat indokolt esetben, valakinek el kell mennie az esemény vége előtt.
Azt azonban nem tartjuk sportszerűnek, hogy valaki szimplán a sorsolás ismertetése után úgy dönt, ő köszöni szépen, akkor nem is ül le az ellenfelével. Aki nem tudja vállalni, hogy (akár milyen vélt vagy valós indokkal) bármely résztvevővel leül játszani, azokat megkérjük, NE jöjjenek el. Egy kicsi közösség vagyunk, nem engedhetjük meg magunknak, válogatósak legyünk ellenfél tekintetében.
1. forduló
Nationals!
időpont: január 19-20.
TABLETOP.TO link, jelentkezés, eredmények
mivel ezt a versenyt a geekhub rendezi, így majd csak utólag hozunk létre egy "adminisztrációs" tabletop.to eseményt az első Ligafordulónak, így azok a külföldi versenyzők, akik nem jönnek idén többet X-Wingezni hozzánk Ligaeseményre, nem rabolnak el pontot a hazai játékosok elől.
2. forduló
időpont: február 17.
TABLETOP.TO link, jelentkezés, eredmények
3. forduló
időpont: március 31.
4. forduló
időpont: május 5.
A bejegyzés trackback címe: