Történt egyszer, hogy az amerikai X-Wing influenerek összefogtak és megalkottak egy objektíva alakú játék formátumot, amit utána alaposan teszteltek és a nagyközönség elé tártak.
A lényege, hogy a hagyományos 100 pontos dogfight formátumra jellemző ellenséges hajó kilövések mellett/helyett még küldetésekből is lehet győzelmi pontokat szerezni, és így kell 100 pontot szerezni. Mint az Imperial Assaultban és egyes Wargamekben.
Tarott kártyaméretben a szabályok és a küldetések.
Fontos adalék pár tiltott kártya mellett, hogy csak 60 percesek a mérkőzések. Így egy napra több meccs is belefér, mint korábban.
Ez az egész amellett, hogy szórakoztató, EGY KOMPETITÍV VERSENY FORMÁTUMRA van kihegyezve, így itthoni tesztelése után verseny is lesz belőle idehaza.
A 6 küldetés lényegesen különböző, NEM LEHET olyan sereget gyártani, ami kimagaslóan jó mindegyikben egyszerre. Aki nagyon valamelyekre specializálja magát, az másokon kerül hátrányba. Így ez a formátum a változatos és kiegyensúlyozott listaépítést helyezi előtérbe.
Bónusz szabályok
Objektívákra vonatkozó szabályok
A játékosok az ellenfél elpusztított hajója után kapnak győzelmi pontot annak a "squad point" értékét az objektívákból származó pontérték mellett.
A játéknak vége lesz, ha valamelyik játémosnak a Vége fázis után legalább 100 pontja lesz. Ha egyszerre több játékosnak is 100-nál több pontja lesz, az nyer, akinek a legtöbb pontja van.
Nagytalpas hajók NEM ADNAK FELE pontot a fele életük leadása után.
Ha csak mást nem ír egy misszió, akkor az objektívák és az akadályok figyelmen kívül hagyják egymást.
A hajótalpakkal jelölt objektívák ugyan úgy lépnek sablonokkal és ütköznek, mint a hajók.
Az objektívák sohasem baráti hajók.
Az objektívák nem kaphatnak kondíciót, tokent vagy kritikus sebet.
Kritikus találat helyett sima sérülést szenvednek el.
Objektíva kontrollálása. Egy objektívát akkor irányítasz, hogyha a misszióban megadott távolságon belül nincsen ellenséges hajó, csak baráti.
Objektíva elfogása. Amikor elkapsz egy objektívát, az utána a tiéd marad addig, amíg az ellenfél el nem veszi. (más, mint az objektíva kontrollálása).
Vége fázis
Sok misszió hoz be valami speciális szabályt a vége fázisra. Ezek a "start of the end phase" után jönnek ltére, de még a tokenek eltávolítása előtt.
Akadályok.
A játékosoknak 3 akadályt kell hozniuk, ami a listájuk része. Akadályokat nem lehet Range 1-re tenni egymástól vagy objektíváktól. Ha valamely akadály(ok ezek után már nem fér fel a táblára, akkor azokat nem helyezik fel a játékosok, hanem folytatják az előkészületeket a játékhoz.
Az objektívák nem hagyhatják el a pályát. Ha egy objektíva lerepülne a pályáról, a pályán kívül be kel lfejezni a manővert, majd úgy visszatolni az objektívát a pályára a pálya szélére merőlegesen, hogy ne változzon meg az az irány, amerre nézett az objektíva.
Alább található a 6 küldetés. Versenyen minden fordulóra újat sorsolnak, így semelyiket nem játszák le többször (a svájci szakaszban. A kieséses ágon újra visszateszik őket a kalapba. Ha 6-nál többet kellene játszani egy szakaszban, akkor sima dogfightokat játszanának utána).
Tiltott lapok listája:
- Minefield mapper
- Han Solo (Heroes of the Resistance)
- Seismic torpedoes
A most következő, január 16-ai KEX-en ismerkedni fogunk az objektívákkal, majd utána kéthetente egyesével alaposan teszteljük őket 1-től 6-ig.
Vörös Ötös, készenlétben!
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.