Készült az alábbi dokumentum alapján. Ha nem elérhető, akkor FFG honlap, prodicts, X-Wing, Tournament Resources alatt lesz a legfrissebb. Verzió 1.0, 2018. januártól érvényes.
FACEBOOK ESEMÉNY - kommunikációra a csapatok és a szervezők közt. Nevezni az xwing.ligaverseny@gmail.co
Verseny kiírás
A X-Wing Liga '18 +1-edik fordulóját februári jelentkezéssel elkezdjük. Két hónap lesz egy forduló lebonyolítására, a második hónap utolsó teljes hete adminisztrációnak lesz fenntartva.
Az induló, két fős csapatoknak lehetősége lesz minden egy körre új csapatokat bevetniük, függetlenül attól, mivel repültek korábban. Ezzel szeretnénk biztosítani, hogy senki se ragadjon le egy évig egy hibásnak bizonyuló koncepciónál.
A verseny alapvetően négy körös. Több veretlen csapat esetén vágás lesz a győzelemért (Top 2 vagy Top 4 sok induló estén). Ezen meccsek lejátszására már kevesebb idő áll majd rendelkezésre.
Idő beosztás (pár nap eltérés lehetséges):
Jelentkezés: 2018 február 25-ig.
1. forduló kezdete. március 1., vége április 25. 1. forduló listái
2. forduló kezdete. május 2., vége június 27.
3. forduló kezdete. július 2., vége augusztus 29.
4. forduló kezdete. szeptember 3., vége október 24.
Az egyes fordulók kezdetéig hatályban lévő legfrissebb FAQ alapján kell lejátszania mindenkinek az egész fordulót, függetlenül attól, ha a forduló megkezdése után frissül a versenyszabályzat.
Segetet az egyes fordulók között teljesen szabadon lehet váltani. A seregeket a lejátszott mérkőzések után küldjék el a csapatok az eredménnyel együtt.
Eredeti talpak és modellek kellenek. Nyomtatott listák használhatóak, ilyenkor kiemelt figyelemt kell arra szentelni, hogy egyértelmű legyen, mely fejlesztés kártyákat költötte már el esetleg a csapat, ha van ilyen. Tokenek esetleges helyettesítése legyen teljesen egyértelmű.
Az újdonságok és a gyakori hibák kiemelve:
A csapatok tagjai legfeljebb 200-200 pontból építkezhetnek egyenként. A csapatnak 3-6 Epic pontot el kell költenie a sereg összerakásában. Az így bevetett huge ship-ek is beleszámítanak a 200-200 pontos pontkeretbe.
2 Epic Pont: GR-75 Medium Transport, Gozanti-class Cruiser, C-ROC Cruiser
3 Epic Pont: CR90 Corvette, Raider-class Corvette
Egy csapat nem hozhat 12-nél többet egy kistalpas és 6-nál többet egy nagytalpas hajótípusból. Azaz hozhatnak 11 Academy Pilotot és Howlrunner-t, de több sima TIE Fightert nem. Azonban TIE FO-kat minden további nélkül megint hozhatnak.
A csapat nem hozhat 4-nél több példányban egyetlen Elite Pilot Talentet sem vagy Másodlagos fegyvert.
A két félből álló nagy hajóknak csak egyik felére lehet modificationt és title-t tenni, még ha néhány buidler hagyja is, hogy mindkét felére tegyél.
A csapaton belül egy egyedi lap csak egyszer szerepelhet. Pl nem hozható mindkét Millenium Falcon cím két különböző YT-1300-asra (ez természetesen 100 pontra is igaz).
A csapat(kaiptánynak) hoznia kell a szükséges huge ship damage card-okat és egyetlen hagyományos sebzéspaklit, amit az egész csapata használ, valamint 6 akadályt.
Epic hajó nem használható akadályként.
Felhelyezésben változások:
A Team Epic szabályai miatt, az 1. pont végén, a csapatok megnézik a másik csapat listáit és ellenőrzik, hogy azok megfelelnek a játék kiírásának.
A csapatkapitányok felváltva, minden pálya oldaltól Range 1-2-n kívülre helyezik fel az akadályaikat, egyszerre kettőt, úgy, hogy az első Range 1-en belül tartalmazza teljes mértékben a páros második tagját. Amikor egy új akadálypárost teszünk le, akkor a továbbiakhoz képest az éppen lehelyezendő akadályunk nem lehet Range 1-en belül tartalmazva (De Range 1-en belül lehet, pl. ha kilóg egy része Range 1-en kívülre).
Először a Huge shipeket helyezik le a játékosok Pilot skill és kezdeményezés sorrendje szerint.
A hajókat a csapat oldalától mért Range 1-2-es távolságon belül lehet felhelyezni.
Tiszta játékidő: első tárcsa felfedéstől számított 3 és fél óra, avagy 210 perc.
Pontozás (MoV): Large shipekért jár a szokásos fele MoV pontszámításnál. Huge shipekre csak a crippled feléért jár a Mov, azaz az egy életen túlélő eleje egy korvettnek nem ad pontot az ellenfélnek. Az egyes felekre nem alkalmazandó a fele pontos szabály, ami large shipekre érvényes.
Final Salvo kockaszámítása más: túlélő small shipek egy piros kockát adnak, large ship-ek kettőt, huge shipek hármat.
Jó játékot kíván a Liga szervezői gárdája.
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.