Egy süti, egy bécsi kávé, egy direct hit!

2018/03/01. - írta: Promie Motz

suti.png

Még egy lelkes játékostársunk írt beszámolót a bécsi regionálisról. Fogadjátok Bíró Zoltán szemszögéből a történteket! (Caniz és Imi írásai).

A kezdetek előtt

Az Első Magyar Nemzeti bajnokságon beszélgetésbe elegyedtem egy osztrák sráccal (Josip) a hajófestés témakörében. Akiről aztán kiderült, hogy félig-meddig lengyel. Sajnálatos módon neki nem volt Facebook profilja, de a barátnőjének igen, így őt vettem fel a majdani kapcsolat tartás céljából (Bettina). Majd egy szép napon, valamikor november végén, a hírfolyamomon megjelent, hogy egy ismerősöm érdeklődik egy esemény iránt. Ez volt a Bécsi Regional. Pár megosztás után lecsorgott a nemzetközi verseny szervező csoportba, ahol is további 4 fő jelezte a részvételi szándékát.

Felkészülés

A tavalyi liga nem épp a meta listák játszásával telt a számomra. Meg is született az elhatározás, hogy idén máshogy lesz és elmozdulok a metább listák irányába. Bújtam a meta-winget, hogy mit kéne hozni majd rátaláltam a “Rebel Fox One” fantázia nevű listára. Volt valami megmagyarázhatattlan emlékképem arról, hogy én már láttam ezt a listán valami szingapúri vagy hasonlóan távol keleti versenyen, ahol nyert (azóta sem találtam erről semmi infót :P). Így az első ligának egy Lowhrick - Miranda - Jess trióval vágtam neki.

Egész jól szuperált, habár látszódtak problémák. Jessnek elég kritikus R1 be maradnia, hátrafelé kevés a tűzerő. De nem akartam előre inni a medve bőrére, szóval kivártam, hogy a meta szempontjából az új wave-ek mit hoznak. Ekkor került képbe a Phantom II. Belefért a Jess jelentette pont mennyiségbe, még a nevesített pilóták is. Valamint van hátsó tűzíve, amit amúgy is kerestem. Egy ARC-170-est sajnos amúgy sem lehetett  volna beletuszkolni a listába rendesen. Még volt Bécsig idő, szóval szerveztem pár playtest-et. Jellemzően a Gémklub be, mert ez volt a legközelebb a melóhelyemhez.

Az első palytest-nek egy Hotshot-Coop + FAA + Fenn el vágtam neki. Ami problémát okozott, az a következő szituáció volt. Hátsó tűzívben volt hajó, ekkor nem tudtam boost-olni/ barrel roll -olni, hogy az elsődleges tűzívemet rámozgassam egy másik hajóra, ahol már a Hotshot-Coop -ot lehetett volna használni. Ezzel nem igazán tudtam mit kezdeni, mert a cél továbbra is az lett volna hogy egy kupacba tartsam a hajóimat. A következő alkalomra, Fenn-t lecseréltem egy stressbot Ezra-ra. Volt még pontom szóval egy Snap Shot is felkerült. Plusz védelemként az arc dodgerek és mindenki más ellen aki hátulról szeretne közelíteni felkerült még Mirandára egy Bomblet Generator. A második teszt jól sikerült, elégedett voltam a listával, bár a Snap Shot-ról sokszor megfeledkeztem…

A végső összeállítás:

Miranda TLT Recon Spec Bomblet Generator
Lowhhrick Selflessness Rey Jan Ors
Ezra R3-A2 Snap Shot Gunner

Némi kártya proxizás után minden adott volt, hogy bevegyem Bécs városát.

Bécs - Első nap

Marci 6 körül vett fel és indultunk a Népliget felé. Az út közbeni a történet mesélésem annyira jól sikerült, hogy el is felejtettünk a megfelelő helyen dobni egy jobbost. Ennek ellenére sikerült időben odaérni a megbeszélt helyre. 07:00 a busz el is indult.img_20180203_065914.jpg

Az út nem volt túl izgalmas. Szélerőművek, szántók, OMV finomító, reptér, és már meg is érkeztünk. A pályaudvar elég gettó volt. Benji vezetésével elindultunk a metróhoz. Vérbeli turistaként az úttesten át az autók között. Szereztünk jegyeket, majd amikor érvényesítettük a készülék kellemes csilingeléssel nyugtázta a dolgot. Metrózás, majd séta.

Megérkeztünk az épülethez, ahol aztán kicsit tanácstalanul álltunk egy kapu és kapucsengő előtt amíg egy osztrák srác ránk nem talált és mondta, hogy a másik oldalt nyílik a pince. :) Ekkor már nem sok időnk volt a kezdésig, gyorsan kipakoltunk, regisztráltunk és kezdődhetett az első kőr. (Előre is elnézést kérek, de a listákra már nem nagyon emlékszem, illetve a netre sem került fel mindegyik.)

img_20180203_161340.jpg

Swiss 1 - Josip

Pilóták:

Tweek, Guri, Dalan Oberon

Fejlesztések: PTL, AT, StarViper Mk II.

Az első körbe egy ismerős arcot üdvözülhettem. A nemzetin nem kerültünk össze, de most itt volt rá az alkalom, hogy összemérjük a tudásunkat. Kezdésnek Tweek felvette Miranda PS8 skill-jét. Az első lövésváltásra úgy a 3. vagy 4. körben került sor. Csipegettük egymást, habár hamar én álltam vesztésre. A 3-4 zöld kockát és AT -t nagyon nehéz volt átlőnöm, pláne, hogy hihetetlen mennyiségű blanket is dobtam a piros kockákkal. Mindemellett el kell ismernem Josip nagyon jól helyezkedett a hajókkal, boost / barrel roll -lal sikerült körbeugrálnia ezzel megosztva a tűzerőmet valamint a lista vakfoltjába maradni.

Mire lejárt az idő elvesztettem Ezra-t, Lowhhrick-ot, de sikerült Tweek-et lelőni. Végül pontokkal vesztettem.

Swiss 2 - Juno

Gemmer Sojan + A-Wing Test Pilot + Push the Limit + Stealth Device + Proton Rockets

Lowhhrick + Selflessness + Wookiee Commandos

Miranda Doni + Twin Laser Turret + Extra Munitions + Seismic Charges(100)

A második körben megkaptam Caniz első körös ellenfelét. A játék elején az A-wing kilőtt és így a 3. körre már a hátamba/oldalamba került ahonnan is egy proton rakétával próbálkozott, de sikeresen hárítottam. Az igazi izgalmak az utolsó körnél kezdődtek. Ekkorra már a wukim egy hullal játszott a túlélésre, és sok esélyem nem mutatkozott lelőni bármit is az ellenfél listájából. Ekkor követtem el a kör legnagyobb hibáját. Rey-ről levettem a fókusz, és nem váltottam át Jan-nal evade-re. Ez azt eredményezte, hogy pont becsúszott azaz utolsó seb, ami a másvilágra küldte a hajómat. :(

Tulajdonképpen még így is két esélyes lett volna a dolog. Amilyen pontossággal dobáltam a hiteket komoly esélyt láttam rá, hogy alulmaradtam volna egy final salvo-ban...

Vereség pontokkal.

Itt kezdtem kicsit elveszteni motiváltságomat. Valamikor itt lehetett ebéd szünet, Kiugrottunk boltba venni pár cuccot. Vicces egy ilyen bolt, pl. belefutottunk egy anyuval magyarul telefonáló suhancba, és egy feltehetően magyar pénztárosba.

Swiss 3 - Random osztrák ellenfél 1

Pilóták:

Miranda, Nym

Fejlesztések: Harpoon, TLT, Genius, Proton Bomb, Extra Munition, Trajectory Simulator, …
Totál counter lista. Mikor megláttam, akkor gyakorlatilag el is engedtem a kört. Úgy voltam vele, gyorsan legyünk túl rajta, addig is beszélgetek az ellenfelemmel. Egész jó angolja volt, mármint egy osztrákhoz képest. Kérdeztem is hogy honnan jött, és nagy meglepetésemre azt a választ kaptam, hogy Franciaországból költözött ide pár éve, és tanár. Mondjuk a francia akcentusát egyáltalán nem hallottam. A 3. körre értünk rangebe. Nym rám lőtt egy proton bombát, ami fájt egy kicsit, és csak hogy érezzem a törődést Miranda megszigonyozott. Mire kettőt pislogtam Lowhhrick már 4 crit-nél járt pajzs alatt. Következő körben újabb proton bomba, ami az ő Mirandáját is elkapta, minden esetre megérte neki bevállalni azt az egy crit-et.

Vereség 0 – 100 

Itt kerültem a nap legmélyebb pontjára. Na nem mintha fel akartam volna adni, de úgy voltam vele ezután már mindegy mi jön.

Swiss 4 - Bettina

Pilóták: Ryad, Vessery, + még valami

Fejlesztések: Ion cannon, és többre nem emlékszek :P

Josip után újabb ismerőssel kerültem össze. Bettina egy kupacba rakta fel a hajóit, és a 3. körre kerültünk lőtávolságba. Itt az ellenfelem két hibát is elkövetett. Az egyik Defenderrel ütközött, így elvesztette az akcióját, illetve a másik, hogy jouste-olt a listámmal. A következő két körben sikerült elég jól védenem az ion ágyúkra, a kockák is mellészegődtek végre. Ezra terítette a stress-t, így az egyik Defender elég gyorsan leesett. Ekkor még nagyon jól álltam pajzsokkal és hull-lal, szóval biztos voltam benne, hogy sikerül lehoznom a játékot.

Győzelem: 100 - 0

Swiss 5 - Random osztrák ellenfél 2

Pilóták: Nym, Sol SixxaFejlesztések: Mindfield Mapper, Cluster Mines, Extra Munition,

Hamar nyilvánvalóvá vált, hogy az ellenfelem nem kifejezetten beszél angolul, szóval nem számítottam egy egyszerű játékra. Az aszteroidák felrakása után kidobta a Cluster Mine-okat, de szerencsére nem fedte le azt a helyet ahol repülni akartam. És ekkor kezdődött a fogócska.

Szerintem vagy 8 körön át nem történt semmi, még range be sem voltunk, ember még ennyi fókuszt nem rakott Rey-re mint én ebben a játékban.

img_20180203_183309.jpg

Csak azért nem raktam fel többet, mert már nem volt focus tokenem :P. Szumma szummárum az ellenfelem addig pakolgatta a hajókat míg a full HP-s Sol Sixxa sarka le nem lógott a matról. Ezek után elég erősen körvonalazódott bennem, hogy számomra pozitívan tudom befejezni ezt a kört. Érzésem szerinte az ellenfelem itt el is engedte a dolgot. Miranda és a többiek pedig szépen lecsipegették Nym-et.

Győzelem: 100 - 0

Eddigre már mind szellemileg, mind testileg kellően elfáradtunk. Összepakoltunk és vártuk az eredményhirdetést. Legjobb 2 győzelmesként a 17. helyet sikerült megszereznem. Örültem, hogy a végére esett pár győzelem, de kicsit csalódott is voltam, hogy ha az első 2 játék jobban alakul akkor én is kaptam volna puccos kockákat vagy akril tokeneket. Ezzel véget ért az első játéknap. Irány a szállás.
Metrójegy vásárlás - csilingelés - metrózás - átszállás - metrózás. Vannak érdekes metrókocsijaik a sógoroknak, van ami tök modern, ez a gombnyomásra nyitja az ajtót típus, és van a kicsit oldschoolabb, ahol neked kell egy karral gyakorlatilag feltépni az ajtót. :)

A szállás utcáját nem volt nehéz megtalálni, azonban elsőre rossz háznál próbálkoztunk. Némi séta után ismét egy zárt kapunál találtuk magunkat. Kapuzásnak semmi hatása. Benji felhívta a srácot, akitől béreltük a kecót, meg is jelent egy pár perc múlva. Hát valami 2m+ os embert képzeljetek el szakállal meg ilyen trendi cuccba, de jó fej volt. Lepakoltunk és kitaláltuk, hogy akkor szerzünk kaját. A pizza vásárlás sztoriját most nem mesélném el még egyszer. A lényeg, hogy német ajkú helyen random külföldi munkással (kínai, török, etc) angolul értekezni igazi kihívás. Kaja - pakolás - fekvés és…

A csengető gyilkos

Valamikor az éjszaka közepén valami berregő / kerregő hangra ébredtem. Mondom is magamba mi a fene ez? Először arra gondoltam, hogy valami, a lakáshoz tartozó cucc add ilyen hangot, bojler vagy hasonló. De nem maradt abba. Mint kiderült valami állat nyomkodta a kapucsengőt. Mikor már untuk Benji ráuszította a 2m es barátunkat a tagra. (Bár másnap megszületett egy teória miszerint birodalmi rohamosztagosok akartak elrabolni minket...)

Bécs - Második nap

Mivel elég ritkán jutok el külföldre, ezért a második napi Hangar Bay-t kihagytam és inkább elmentem várost nézni. Ami közel volt és érdekesnek tűnt az a Schönbrunn-i kastély.

Képtalálat a következőre: „schönbrunn kastély télen”

A hely jó, de inkább nyáron ajánlom, amikor a kert kevésbé lehangoló látványt nyújt. (a fenti kép illusztráció :D)Úgy 100 euróval készüljön aki be is akar menni mindenhová. Nekem most csak egy 10 eurós kávé+süti  kombó fért bele.

img_20180204_122212.jpg
Utána visszamentem a többiekhez, amíg ők az utolsókat játszották elmentem enni valami főt ételt. A közelbe volt egy kifőzde, ahol beneveztem egy Wiener schnitzel -re. Ez elméletileg ilyen tipikus osztrák kaja, amit az estemben egy ázsiai arc készített. Összehasonlítás képen egy ilyen  menü 6.5 euró volt.

Estig már sok minden nem történt így “hamar” a busznál találtuk magunkat. Akartunk volna inni / enni valamit, de csak egy benzinkúton kívül mást nem találtunk nyitva. Ahol Tamás szolgált ki minket. Apró érdekesség hogy arrafelé miket lehet venni benzinkúton.

img_20180204_175047.jpg


A hazaút egyetlen érdekes mozzanata az volt amikor a kiderült, hogy nem pont a Népligetig vettük meg a jegyeket. De megoldottuk okosba. :)

Összegzés

Mindent összevetve, (utazás, meccsek, csengetős gyilkos) jól sikerült a bécsi kiruccanás.Nekem Bécs semmi extrát nem nyújtott, fura volt, hogy hétvégén nincsenek nyitva boltok, sok osztrákot szerintem egyikünk sem látott. Valamint drágállottam a tömegközlekedést. Viszont nem láttunk sok hajléktalan embert. Jellemző, hogy akibe belefutottunk az is magyar volt...

Tanulságképpen amit le tudnék vonni, hogy legközelebb egy kiforrottabb listát kell vinni, valamint fel kell készülni arra, amikor csak blankek jönnek...

 Köszönjük a beszámolót! Küldjetek ti is írásokat, ha úgy érzitek, van mondanivalótok az X-Wing-es közösségnek.

Vörös Ötös, készenlétben!

komment

A bejegyzés trackback címe:

https://vorosotos.blog.hu/api/trackback/id/tr3813708730

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása