Interjú a Mesterek Tornájának győztesével

2019/01/02. - írta: Promie Motz

2018 novemberében megrendeztem (csak így szerényen) a Red Squadron Invitational 2.0-t, a Mesterek Tornáját, ahova a legjobb magyar játékosok szerezhettek kvalifikációt, akik jól szerepeltek az év második felében megtartott versenyeken. Kovács Imi, a Torna győztese az előző napon megrendezett Red Squadron Openen, 2018 legnagyobb magyar X-Wing versenyén kvalifikálta magát, majd megnyerte a másnapi eseményt, a nagy döntőt.

Üdvözöllek az Olvasók nevében is! Kérlek, mutatkozz be, mivel foglalkozol és mit csinálsz szabadidődben

Sziasztok! Kovács Imre vagyok, a Szent István Egyetem PhD hallgatójaként foglalom el magam a hétköznapokban. A szabadidőm eltöltése sok dolog közt oszlik meg, nehéz lenne kiemelni valamit. 

Mennyire szereted magát a Star Warst? Mik az első élményeid a filmekkel?

Még óvodás koromban láttam először a filmeket és teljesen lenyűgözött az egész. Onnantól nem volt megállás a lejtőn, volt idő, amikor kívülről tudtam az eredeti trilógia szövegét. Ez a tudásom valószínűleg azért már megkopott, de továbbra is nagyon szeretem a Star Wars világát.

Melyik a kedvenc filmed a sorozatból?

Az eredeti trilógiából talán A Birodalom visszavág, az azóta készültek közül a Rogue One.

Ha választanod kellene egy fénykardot vagy fegyvert, mi lenne az? Fénykard esetén milyen színű lenne?

Biztosan fénykard, valószínűleg zöld.

Melyik a kedvenc Star Wars Univerzumbeli hajód (nem a játék szempontjából)?

A Millenium Falcon és a Slave-1 közül nem tudnék választani.

Mikor és hogyan ismerkedtél meg az X-Wing-gel? Játszol vagy játszottál valami hasonló wargame-et?

Ez elég vicces történet, mivel eredetileg az íróasztalomra kerestem makettet dísznek és láttam, hogy az X-Wing nevű akármihez nagyon szépek vannak, csak nem értettem, hogy minek adnak hozzá furcsa kártyákat és papírdarabokat, illetve kicsit sokalltam az árát asztaldíszhez képest. Aztán utánanéztem a dolognak és megtaláltam az FFG bemutató videóit a YouTube-on, azok alapján pedig úgy gondoltam, ha van játék, amit nekem találtak ki, akkor ez az lesz. Vettem két hajót, alapdobozból épp hiány volt akkoriban, az csak hónapokkal később lett hozzá, aztán még két hajót, a végén pedig elmerészkedtem egy kezdőnapra valamikor 2016 elején, nem sokkal utána pedig az első ligaversenyemre.Hasonló dologgal korábban nem találkoztam, a legkomolyabb társasjáték-élményem az UNO volt. Azóta – mondhatni, az X-Wing-nek köszönhetően – megismerkedtem más, inkább baráti összejövetelekhez illő társasjátékokkal is, szép lassan pedig elkezdtek ezek is gyűlni itthon.

Kezdetben milyen 1.0-ás listákkal repültél, és ez hogyan változott az új Wave-ek kijövetelével?

Az első két versenyemen (a Ghost megjelenésének időszakában) két TIE Interceptor és egy TIE Bomber volt velem, később PalpAces, Kanan-Biggs, TIE SF-ek, FurryFalcon, Dash-Lothal, aztán az 1.0 vége felé Kylo-OL-Quickdraw.

A játék első kiadásában melyik a kedvenc hajód?

Nem tudnám megmondani, visszagondolva viszonylag sokat kipróbáltam és mivel általában olyan hajókkal játszom, amiket egyébként a Star Wars történetekben szeretek, mindegyik kedves a számomra.

Mik a kedvenc X-Wing-es pillanataid 2018-ból és egyébként is?

Idén először jutottam el külföldi versenyekre, azok jó élmények voltak és az előző két évhez képest számomra újdonság is, tehát elég lényeges részeivé váltak az idei X-Wing-es tevékenységemnek. Persze a jó versenyeredmények is mindig örömmel töltenek el, szerencsére ilyenből is jutott pár.

Jött a második kiadás. Hogy tetszik összesítve, mi változott szerinted, hangulatilag?

Az én véleményem az első pár verseny után továbbra is pozitív. A versenyek hangulata szerintem nem sokat változott. Azt kevésbé szeretem, hogy a fél hajós pontok miatt menet közben nehezebb nyomon követni, hogy ki áll nyerésre. 

Mi a második kiadásban a kedvenc hajód, mit repülsz szívesen?

Sajnos elég keveset próbáltam ki egyelőre, de a jobb szerepléseimnél mindig volt TIE Bomber a képben.

Mi ellen nem repülsz szívesen jelenleg, amit már ha meglátsz, felmegy a pumpa a fejedben?

Nincs ilyen, nem jellemző, hogy belelovallnám magam egy népszerű listától való félelembe és nem szoktam csatlakozni ezeknek a vasvillával való űzéséhez sem. Az első kiadással is már jó ideje játszottam, mire lett egy olyan, ami ellen tényleg lógó orral pakoltam fel, az pedig a Lothal-Fenn volt (azt én sem titkoltam, hogy mennyire élményrombolónak tartom).

Elindítottad az X-Wing & Pew-Pew blogot, ahova remek tartalmakat gyártasz! Miért pont most jött el a pillanat, mi mögötte a történet?

Alapvetőn szeretek olvasni az X-Wing-ről és egy idő után úgy éreztem, hogy lennének kellő mennyiségben saját ötleteim is, amikről lehetne írni, valamint a versenyekről szóló beszámolókat is tudom, hogy sokan szeretik. A történet nagyjából ennyi, arra gondoltam, hogy kialakítok egy saját „játszóteret”, ahol közzétehetem az ötleteimet, aztán meglátom, lesz-e rá kereslet. A végső lökést a második kiadás megjelenése adta, ezzel úgymond tiszta lappal kezdődött a játék történetében egy új szakasz, ami számomra a most vagy soha pillanatot jelentette.

Megnyerted a 2018-as Red Squadron Invitational-t, amihez ezúton is gratulálunk! Hogyan készültél fel rá, mik voltak az elvárásaid, mire számítottál?

Köszönöm! A megelőző pár hétben részt vettem egy győri versenyen és a Red Squadron Open-en, Vassal-on is próbálgattam a listámat, valamint egy keveset itthon is gyakoroltam manőverezést és felállásokat. Az előző napi teljesítményem alapján nem bíztam komoly eredményben, a mezőny erősségére való tekintettel 2 győzelemmel már nem lettem volna elkeseredve, háromnak pedig kifejezetten örültem volna. Mikor ez megvolt, onnantól átalakultak az elképzeléseim, szerettem volna nyerni.

Mesélj nekünk kicsit a különböző X-Wing-es versenyekről, amiken részt vettél. Mik voltak a céljaid és elvárásaid, amikor először neveztél egy ilyen eseményre?

Mindenképp szerettem volna kipróbálni magam mások ellen és megnézni, hogy mennyire vagyok képes „tétre” menő játékban. Az első versenyem előtt eléggé be voltam rezelve, de az első két meccset valahogy megnyertem, viszont utána helyre tettek három zakóval (khm, ebből egyet a Vörös Ötös osztott ki...), amiből az utolsó kb. 15 percig tartott Bendzsi ellen. Onnantól az elvárásaim magammal szemben fokozottan emelkednek, de a konzisztencia ezek valóra váltásában hagy még azért kívánnivalót maga után.

2019-ben tervezel külföldi versenyekre menni?

Mindenképp, de konkrét célként egyelőre csak az EB-t tűztem ki, ami Lengyelországban lesz és a Gold Squadron Podcast fogja közvetíteni.

A netes X-Wing-es életben is egyre aktívabb vagy, miben más egy nemzetközi VASSAL mérkőzés, mint egy asztali megmérettetés?

Nemzetközi Vassal meccset még nem játszottam, eddig a hazai Titkos Konfliktus Liga elmúlt három kiírásában vettem részt. Alapvetően jobban szeretem a játék hagyományos formáját, de a Vassal megspórolja a játékért való utazást, illetve ha az embernek mondjuk épp csak egy meccsre van ideje késő este, akkor ez kiváló lehetőség ilyesmit leszervezni. A másik előnye, hogy ki lehet próbálni olyan listákat, amihez nem áll rendelkezésre elég hajó, pl. 4 scum Falcon-t még kölcsönkérni is körülményes, itt pedig néhány kattintásból megvan.

Mennyivel különbözik szerinted a nemzetközi meta game (lista összerakás, stb.), mint a magyar? Változott ez az elmúlt évben?

A kevés nemzetközi tapasztalatom alapján, akik stabilan jó eredményeket szeretnének elérni, azok közül legtöbben figyelik a versenyek eredményeit és igyekeznek a jól szereplő listákkal vagy ahhoz hasonlókkal játszani (vagy épp ezek ellen készülni). Ugyanakkor elég sokan vannak, akik papíron kevésbé hatékony összeállításokkal próbálnak szerencsét, lesz, ami lesz alapon. Szerintem ebben valószínűleg nincs nagy különbség hazai és külföldi viszonylatban.

Hogyan készülsz a versenyekre, meccsekre? Mi a célod, amikor egy új listát összeraksz? Minimax-olsz, vagy “fluff”-ot is megpróbálod figyelemben tartani?

Számomra a tematika nagyon fontos, mindig olyan listákkal igyekszem játszani, amik ebbe beleillenek. Az persze nem igaz, hogy a versenyképesség nem is számít, úgy mondanám, hogy azt próbálom mindig megtalálni, ami a tematikusak közül a leghatékonyabbnak tűnik.

A Világbajnoknak lehetősége van új kártyát terveznie. Ha Te tervezhetnél egy új kártyát, vagy módosíthatnál egy meglévőt, mi lenne az?

Mióta a második kiadás kijött, még nem sikerült felzárkóznom a kártyaáradat kínálta lehetőségekhez, ezért egy maroknyi laptól eltekintve nem is tudom, hogy mi minden van, vagy ezek mellé mit látnék szívesen. Inkább néhány karakter jut eszembe, akit el tudnék képzelni mondjuk Crew-ként, ilyen pl. Thrawn, Ben Kenobi, Bail Organa vagy K-2SO. 

Mit vársz a jövő évtől X-Wing versenyek terén?

Sok jó meccset, sok résztvevőt az itthoni eseményeken, valamint remélem, hogy a magyar játékosok még az ideinél is többen és jobban szerepelnek majd a nemzetközi versenyeken.

Mit gondolsz, hol áll az átlagos magyar versenyre járó játékos a nemzetközi szinthez képest?

Saját véleményem szerint a nemzetközi mezőny képéhez hasonló a mi kompetitív közösségünk is, csak persze kisebb létszámmal. Ez alatt azt értem, hogy vannak nagyon erős játékosaink, valamint sokan vannak, akik a középmezőnybe megbízhatón oda tudnak érni szinte bárhol és bármikor, illetve akármelyik versenyen bennük van a győzelem, csak azon múlik, hogy mennyit gyakoroltak a megelőző időszakban és kifogtak-e épp egy olyan napot, amikor kijön a lépés (egy teljes verseny megnyerésénél szerintem ez valódi faktor). A nemzetközi eredményeinket végignézve az elmúlt évekből szintén az látszik, hogy nincs szégyenkeznivalónk: ahhoz képest, hogy a mezőny mekkora részét szokták kitenni magyar játékosok, sokszor villant valaki egy-egy jó helyezést.

Mire számítasz a hazai X-Wing-es társasággal kapcsolatban? Az ébredő erő megdobta kicsit az érdeklődők számát. A Rouge One film miatt kevésbé volt érezhető megugrás a saját tapasztalatom szerint. Az utolsó jedik után és a karácsonyi akcióknak köszönhetően volt jó pár új tag. Solo nem hozott annyi újoncot. A IX. epizódig aránylag hasonló lehet az érdeklődők száma?

Remélem, hogy gyarapszik még a hazai tábor. Azt nem tudom, hogy a filmek ehhez mennyire járulnak hozzá, de talán a Clone Wars időszakának megjelenése a játékban vonzó lesz potenciális új játékosok számára.

X-Wing 2.0! Nem várok tőled most hosszú értékelést, de mondj mondjuk három változtatást, ami tetszik, és hármat, ami nem.

Ami tetszik: a frakciók szétbontása; az Erő; a hajók képességeinek (pl. manőverek, akciósáv) újradolgozása.Ami kevésbé tetszik: a barrel roll akció „lebutítása”; az app elbírna pár funkciót, amit pl. a YASB 2.0 simán tud; a konverziós kitekkel lehettek volna tényleg csak egy hangyányit bőkezűbbek (pl. generikus pilóták, pajzsok), ezzel egy csomó méltatlankodást megelőzhettek volna.

Ha valaki vacillálna, hogy belekezdjen-e az X-Wing-be, mit mondanál neki?

Mindenképp érdemes tennie egy próbát, mert egy remek játékkal és jó közösséggel fog találkozni.

Egy kezdő játékosnak milyen tanácsot adnál? Mik a legnagyobb hibák, amiket anno elkövettél?

Legyen türelmes, nem szabad elcsüggedni, ha az elején sok vereséget szenved, a jó versenyeredményekért sok rutint kell szerezni. A vereség után fontos az egészséges önkritika, mert egészen ritka, hogy az ember tényleg mindent jól csinál, de mégis legyőzik. Az elején szinte a játék minden elemében hibáztam elég sokat. Több év után ez ugyanúgy megtörténik, de már jobban értem, hogy mikor mit rontok el, és a kevesebb hiba is könnyen a meccsbe kerülhet hasonló vagy nálam jobb képességű ellenféllel szemben.

Köszönöm, hogy válaszoltál a kérdéseinkre! Reméljük, jövőre is sok kellemes mérkőzést fogunk játszani!

komment

A bejegyzés trackback címe:

https://vorosotos.blog.hu/api/trackback/id/tr7814525060

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása