Szexi ellenállók?

2019/03/10. - írta: Promie Motz

Ellenállni szexi?

Azt elhiheted!     

És a legszexibb meglepetés pedig nem más, mint az elragadó L'ulo L'ampar.

Képtalálat a következőre: „l'ulo l'ampar”

Ez a duro több csajt szerez nálad, az biztos!

Egy  elragadó, zöld twi'lek táncosnő helyett egy pixelhibás, így zöld durót kaptunk, de meglepő módon ez egy igazi osztagvezérnek sokkal csábítóbb.

L'ulo az egyik legolcsóbb 5-ös Initiative-ű pilóta, és a legolcsóbb, aki 3 zöld kockával és 3 piros kockával rendelkezik, amikor kell. Amikor kell, ha ügyes vagy. Hiszen a pilótaképessége az, hogy amikor stresszes, az RZ-2-es A-szárnyú 2 piros és 3 zöld kockája helyett 3 piros és 2 zöld kockával kell boldogulnia.

Swz22 lulo lampar

Ezzel hasonló szituációba kerül, mint a scum z-95-ös N'Dru vagy lázadó társa, Blount hadnagy. Szituáció függően 3 támadó kockás, olcsó, de törékeny hajóvá válik. Itt ezt a szituációt mi talán jobban tudjuk kontrollálni, és ha védekezni akarunk, akkor még mindig lehet 3 védő kockánk a bónusz támadó erőnk feladásával. Ez igazán emlékeztet egyfajta "energia rendszerre" a védekezésünk és a támadóerőnk között, amit mi oszthatunk el.

Emellett sokfajta akció, hátsó tűzív, a játék legkékebb tárcsája, k-turn és s-loop megfordítókkal emelkedik a többi, potenciálisan 3 kockás hajók fölé. A 2 talent slot csak plusz áldás, ponthiányban szabadon hagyhatóak, én azért egy crack shotot és heroicot becsempésztem. 40 pontért egy szívós kis dögöt kapunk, ami meglepően nagyot tud odaszúrni.

A Heroicról még lesz szó.

Egy másik gyöngyszem Nien Numb a sullusti.

Képtalálat a következőre: „sullustan nien nunb”

T70 Nunb

Ő az egyik legszemetebb pilóta a játékban, mert megfelelő körülmények között stressz immunis. Amikor kapsz egy stressz tokent, ha van ellenséges hajó a  Icon arc standard front ívedben Range 0-1-ben, akkor eldobhatod azt a stresszt.

Ez egészen egyszerűen mesés. Magasabb Initiative-ű ászok ellen fixen tudod, hol lesznek, így K-turn, Tallon-roll, vagy csak űrszeméten átrepülés esetén mentesülhetsz a stressz alól, ha jól érkezel. Ha nem, még akkor sincs minden veszve.

Miután teljesen végrehajtasz egy piros manővert, mielőtt a manőver nehézségéért megkapnád a stressz tokent (Check difficulty step), végrehajthatsz 1 akciót. 

A bezárt szárny esetén még ez lehet akár fókusz is, amiből linkelhető egy piros barrel roll.

Na, vegyük a következő, egyébként nem lehetetlen példát. Nien Numb 4 K-val átrepül egy űrszemeten, pattern analyzerrel fókuszál, barrel rollol, hogy legyen neki valaki range 1-ben, ekkor megkapná a linked akcióból a stresszt, de nem kapja meg. Ezután kapná meg a piros akcióért a stresszt, de azt ledobja. Majd megkapná az űrszemétért a stresszt, de azt se kapja meg. * Mivel nincs rajta stressz, még végrehajthat egy akciót, mondjuk target lock. Na ekkor Range 1-ben 4 kocka fókusz-target lock kombinációval tudsz lőni a bullseye tűzívedben az összecsukott szárny miatt (Range 1 nem bullseye-ban még mindig 3 kocka duplamódosítás). Ilyenkor az ellenfeledben egyszerűen eltörik valami. 61 pontért ez a hajó egy abszolút jolly joker, aki túl veszélyes ahhoz, hogy figyelmen kívül hagyják, de Poe még mindig veszélyesebb, L'ulo meg mozgékonyabb és hasonlóan kiszámíthatatlan, csak máshogy.

*A cikk írásának pillanatában közben felmerült egy olyan fajta kérdés, hogy mennyire szabályos ez az interakció, mert elvileg egy bíró ezt megvétózta. Széles körben elfogadott a fenti technika és szerintem ez így biztosan működik. Ami jogos, hogy ha EGYSZERRE kap 2 stressz tokent Nien, az jelenleg nem tisztázott helyzet, így ott jelenleg egyszzerre kapja meg a tokeneket (nem úgy, mint 1.0-ban), és csak egyet tud eldobni. 

Jelenleg nagy viták folynak a brit bloggerek között, hogy az Elusive vagy a Heroic-e a jobb fejlesztés általában, de Nienre valószínűleg az Elusive. Még Nienen nem próbáltam, de korábban Corranen tisztesen működött.

Ja és ha Nien piros manővere ellenséges hajóban blokkolódik meg, akkor még mindig nem kap stresszt, hiszen csak úgy tud beleakadni valakibe, ha az a tűzívében van (csillagászatilag kicsi esetet leszámítva).

És Poe

Kapcsolódó kép

Swz19 a1 poe-dameron

Poe gyakorlatilag bármelyik akciójából tud egy bármilyen másik akciót Linkelni, játéktechnikai fogalmakkal élve. Kivéve a SLAM akciót, annak az elsőnek kell lennie egy láncban a technikai megfogalmazás miatt. 

A Black one segítségével slamelhetsz és választhatsz, hogy ionizálódsz a szokásos disarm token helyett. Így elméletileg remek pozíciókba juthatnál és lőhetnél. 11 meccs alatt nem találtam olyan esetet, amikor a következő körös ion manőver és a fókusz akció mint egyetlen akció ne lett volna elfogadhatatlan, és lett volna értelme egyébként a SLAMnek. Két esetben simán a SLAM meccs győzelmet ért, és további két alkalommal segített befejezni egy meccset korábban és erősebb MoV-ot szerezni. Most sokan Nien-re teszik ezt a fejlesztést, én is próbáltam, ott nem jött be annyira. Persze érdemes vele kísérletezgetni.

Ezt a trükkös ászt kicsit tehermentesíthetjük azáltal, hogy szinte mindenkit stresszelni tud, aki őt target lockolja. Ez a fejlesztés igazán hasznos lenne, ha az ember nem felejtené el használni. Így kevésbé jó, ahogy én játszom.

Poe-nak elég fontos lenne minél több kék manővert végrehajtania, nem? Hát, ez is egy szempont. Ez a választás az olcsóbb Poe-k körében népszerű.

Én inkább BB-8-tel kísérletezgettem. Az első pár meccsemen hihetetlenül jól szerepelt a nyílt terepen, aszteroidáktól mentes övezetben. Az elmúlt időszakban inkább arra redukálódott, hogyha rossz helyre álltam vagy szándékosan aszteroida mögé, akkor a következő körben ki tudtam jönni.

És egy kis jó öreg HLC a végére. Sajnos most már sehogyan se tud kritet sebezni, de a 4 kocka bullseye-ban nagyon tud büntetni. Ez a különbség gyakran egy 3 kockás ásznál, hogy le tudod lőni a stealth device-t, mielőtt a többiek lőnek vagy sem. BB-8 meglepően tudja javítani a használatát a fegyvernek. Pont ezért, amikor úgy érzem, BB-8-tel ellenfelet tudok cselezni, akkor általában egy HLC lövés is összejön.

A bolygó hollandi

Ez az egyik leghányattatottabb sorsú blogbejegyzésem. Az első játékalkalom után leültem megírni a cikket, de azóta már 6 hét is eltelt. 3 Tél Ászán és 1 Ligán szerepeltek eddig a srácok, meg egy baráti mérkőzésen. Kis variációktól eltekintve ez a sereg 10-5-re áll nálam jelenleg, érdekes módon pont a kezdeti mecseken volt magasabb a win rate, és mostanra tanulják meg az ellenfelek, mit is tud egy L'ulo vagy egy Poe, vagy éppen Nien.

Nien kapott egy HLC-t erre a mérkőzésre, így 195 pontos volt a lista. 

Maga  a bejegyzés maradéka a Tél Ásza 5/6 - Extended versenyt mutatja be körról-körre.

 Első ellenfelem Sipos Kristóf volt, 7 darab Ini 1-es Banán Pirattel meg egy Endru Sulákkal Marksmanshippel.

N’dru Suhlak (31)
Marksmanship (1)

Binayre Pirate (24)

Binayre Pirate (24)

Binayre Pirate (24)

Binayre Pirate (24)

Binayre Pirate (24)

Binayre Pirate (24)

Binayre Pirate (24)

Total: 200
View in Yet Another Squad Builder 2.0

Ami persze az én hibám, mert én erőltettem, hogy "Itt az idő, hogy hozz 8 Z-95-öst vagy 5 Gunboatot!"

 Az első körökben nagyon lassan mentünk mind a ketten, csalogattuk a másikat rossz pozícióba. Azonban az A-Wing már csak olyan, hogy el kell indulnia valamerre.

 A második kör végére már sejthető volt, hogy vagy bejön a törmelék mezőbe a raj, vagy inkább a saját oldalukon fog lófrálni. Ezzel együtt hoztam egy döntést, és Niennel elköteleződtem az egyik irányba.

 Harmadik kör végére már lehet, volt egy kis lövöldözés, vagy pont annak az elkerülése. Felül aki leszakadt, az Endrú.

 4. körben örültem, hogy Nien nem robbant fel, bíztam benne, pont nem fogja senki megblokkolni, kis híja volt, hogy nem ment el az őt megblokkoló Z mellett, és akkor még 2-vel kevesebben lőtték volna. Sokat sebződött, cserébe Poe és Nien talán 3-at sebzett a fenti képen az űrszemét mellett álló Z-re. L'ulo Endrúval bujócskázik, ami igazából nekem nem a legjobb időtöltés, cserébe 2 hajóm 7 ellen küzd.

 Következő körre Nien viszonylag jól kijött a szorítóból, Poe meg a számító módon Target Lockoló Endrút kilőtte egy lövésből egy szerencsés Direct hittel. Itt átmenetileg átvettem a pontozásban a vezetést, de még benne volt a pakliban, hogy meghal Nien (szinte biztos).

A talonn rollt követően Nien elég jó helyre került, és tisztes adag szerencsével 1 életen túlélte. Poe egy offenzív Black One SLAM-mel rárepült az egy életes Z-re és ki is lőtte. 56 pontot szedtem le eddig, ha a következő körben meghal Nien, akkor 65-öt vesztettem. Elég még egy fél hajó a győzelemhez.

 Utólag mindenki nagyon okos, de ez az agresszív berepülés egy értékes lecke volt. Ha L'ulo is a lenti Z-re megy, hogy Poeval együtt kilőjék, akkor megnyerem a meccset. Így Poe két kör alatt csak 2-t sebzett, L'ulo levitt egy hajót fél életre, de ő is elvesztette a fele életét. 24 pontot szereztem, 20-at buktam.

 85-79-re kikaptam. szoros mérkőzés volt, tanulságos. Igazából végig szerencsém is volt a kockákkal (mind a 15 meccsemen így érzem! :O azokon is, ahol kikapok, részben ezért szeretem a listát), Nien simán leeshetett volna két körrel korábban. Nem azt mondom, hogy le kellett volna esnie, de sok kis szúrkálódás az pechhel első körben levihette volna. Ez volt a 11. meccse a listámnak, előtte 2 vereség nem Red Squadron Podcast tagok ellen volt, de most Kristófnak át kellett adnom a Red Squadron Bajnok trófeát, amit már december óta hordoztam magammal.

 Következő ellenfelem Szentandrássy Dani, akivel mostanában rengetegszer összefutunk meccseken. BUNDA, hallod, Attila? Tudom, hogy BUNDA.

Darth Vader (65)
Hate (3)
Fire-Control System (2)

Imdaar Test Pilot (43)

Imdaar Test Pilot (43)

Imdaar Test Pilot (43)

Total: 199
View in Yet Another Squad Builder 2.0

 3 TIE Phantomot egy Vader egészítette ki. L'ulo-val itt szívesen fogócskáztam volna Vaderrel, de féltem, hogy merre fognak menni a Phantomok.

 Valószínűleg nagyobb bajban lett volna Dani, ha Poe és Nien HLC-vel hátba kapják őket, így végül egy 2v3 és egy 1v1 alakult ki. Nien álnok módon megblokkolta Poe-t, és talán egy pajzsot vesztett Nien. 

A következő körben egy nagyon szoros manőver pont nem fért be Nien-nel, Poe meg BB-8-tel körberepülte a Phantomokat. L'ulo alázta Vadert és egy Range 1-es hátra lövéssel még be is sebzett a Sötét Nagyúrnak.

 

 Vader félve L'ulotól és Poe SLAM-jétől lefelé menekült. Nien egyedül szembefordult a Phantomokkal. Dani rossz kockáinak hála jól jött ki a dologból.

 Poe és Nien együttes tűzerővel leszedték az egyik Phantomot, miközben relatíve jól kijöttek a dologból.

 Innen jött a feketeleves. Poe már szinte a meccs végéig nem tudott nem megblokkolódni, és Vader is visszaért az ütközetbe.

 Nien izomból püfölte a felső Phantomot, de L'ulora túl nagy tűzerő koncentrálódott. Csodával határos, hogy nem robbant fel, hanem csak 1 életre ment le. Poe nagyon hiányzott ezekből a körökből.

A felső, 1 életes Phantom azért átmegy a következő 2 körben két aszteroidán, és túléli a meccset. Az azért egy kis szerencse Daninak, főleg, hogy ezzel hoz össze egy blokkot Nien-en, amibe belehal az Ellenálló.

 A fenti képen már nincsen rajta Nien, aki felrobbant. De pont L'ulo még hátralövéssel leszedte fél életre Vadert!

Volt még egy utolsó kör, ahol Poe-val megtartottam a lehetőséget, hogy Black One-nal szembeforduljak egy kapás lövésre az elenféllel, de inkább futottam, ahogy a Phantom és Vader is lőtt volna, és közel voltam a lefeleződéshez. Erről nem készült már kép. 

Eredmény, 100-85. 1-1 sebre volt L'ulo a haláltól és Poe is a lefeleződéstől, és a Phantomoknak nem a legjobb lövéseik voltak.

 1-1-re feljöttem, közepes MoV-val. Ha ezt az utolsót megnyerem, még elég előre kerülhetek.

 Nini, hát kit kapok, Budai Mikit, akivel már 3. alkalommal játszuk ezt a mérkőzést. Az előző 2-t megnyertem, de nagyon nehezen és volt is egy kis szemétség a részemről, amikor Liga 5. meccsen már azt mondtam, persze, hogy be akartam csukni Poe szárnyát, hiszen úgyse fog már lőni a meccsen... Ami tőlem egy elég nagy szemétség volt, de már annyiszor elfelejtettem aznap és általában hagytam, és ott már elfogyott a cérnám, hogy a fene essen ebbe a forgatós mechanizmusba. Mikinek ez joggal rosszul esett, ahogy fordított esetben nekem is így esett volna, de megbeszéltük a dolgot. Szóval most aránylag baráti hangulatban, de kicsit feszülten játszottuk a meccset, hogy minden a lehető legjobban menjen, ne felejtsünk el semmit se, ne hozzuk a másikat kellemetlen szituációba azzal, hogy "kikunyizunk" egy ilyen engedményt. Már én is megbántam, hogy így tettem a Ligán, és Miki is, hogy megengedte, ha egyszer tudta, hogy zavarni fogja.

Wedge Antilles (52)
Trick Shot (2)
R4 Astromech (2)
Servomotor S-Foils (0)

Thane Kyrell (48)
Crack Shot (1)
R4 Astromech (2)
Servomotor S-Foils (0)

Gold Squadron Veteran (33)
Ion Cannon Turret (4)
R4 Astromech (2)
Veteran Turret Gunner (6)

Partisan Renegade (43)
Leia Organa (2)
Tactical Officer (2)
Pivot Wing (0)

Total: 199
View in Yet Another Squad Builder 2.0

Emlékezz a triggereidre, és azt Te is és az ellenfeled is megköszöni a meccs végén.

Egy fura, sűrű aszteroidamező jött létre, amivel nem is voltam annyira elégedett, miután leraktuk. Igyekeztem valahogy becsalogatni a Lázadó sereget a sűrűjébe. De így persze rajtam volt a teher, hogyan forduljak jókor majd 90-135 fokot, míg az ellenfelemnek elég 45-öt.

 Ütközésekkel igyekeztem rövideket menni.

 

 Majd Poe minimálisan meglógott, hogy Nien meg L'ulo beférjen valamennyire.

 Barrel roll és egyéb trükkökkel Poe arc-dodgeolta a sereg nagyját, és 2 HLC kezdte el csipegetni az Y-szárnyút, és még L'ulo is rákontrázott. 1 életen élte túl Consol Fire-rel.

 Poe balra BB-8-tel kikerülte az Y-szárnyú blokkját, L'ulo és Nien leszedte 1 életre az U-t, de Nien is lement 2 életre.

 Következő körben az volt a terv, ő jobbra Tallonozik, majd boostol pattern analyzerrel és megblokkolja Wedge-et. 

 Hol a fenti képen Nien? Szépen leléptem vele a dolgokat, utána kell csak ugye kritre dobni. Hát kritre dobtam az űrszemét áthaladás miatt, Direkt hit, és felrobbant... Na ez egy irtó kínos fordulat volt, mert így Wedge is bejött és elkezdett pajzsokat lecuppogtatni Poe-ról.

 L'ulo, mint az igazi MVP, leszedte az U-szárnyút. Poe pedig körbe SLAMmelte a Lázadókat.

 

 Ezt a fenti kört nagyon benéztem. Biztos voltam benne, hogy L'ulo itt majd tud lőni, és ezért cserébe hamarabb bejelentettem az akciót, mint hogy letettük volna a manőver végrehajtásának pozíciójába. Tudni illik könnyebb a "levegőben" forgatni ezeket a tűzíveket. Amikor letettem, láttam, hogy marhára nem tudja az Y-szárnyút lelőni, aki 2-szer sem robbant fel concle fire-rel közben. De persze be lett ionizálva.

A végső körre, hogy L'ulo ne haljon meg, visszajöttem Poe-val úgy, hogy ő nem lőtt, de őt lőtték. L'ulo most legalább kilőtte az Y-szárnyút.

130-92-re kaptam ki végül így végül. Ha Poe nem jön vissza, jó eséllyel már Wedge kilövi L'ulot, ezzel együtt ezt is elnéztem.

Szerintem itt játszottam messze a legjobban a 3 összecsapásunkból Miki ezen listája ellen, de Nien szerencsétlen halála (ami persze korábban is történhetett volna lövésektől, nem kellett hozzá feltétlen ez az űrszemét) nagyon rossz pozícióban hagyott a pályán, és nem igazán tudtam belőle visszajönni, főleg nem még 2 hibával.

Ebben az ellenálló listában hatalmas potenciál van, de pár hibától hamar ki tudsz kapni saját magadtól.

Vörös Ötös, készenlétben!

komment

A bejegyzés trackback címe:

https://vorosotos.blog.hu/api/trackback/id/tr1214602736

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása