Rövid beszámoló 2 versenyről, avagy Wedge, hazatértünk!

2019/05/09. - írta: Promie Motz

screenshot_20190420_131807.jpgÁltalában elég alaposan szoktam visszaemlékezni az X-Wing mérkőzéseimre. Na a mostani versenyre egy elég agyzsibbasztó formációval sikerült indulnom.

Wedge Antilles T-65 X-wing (80)

R2 Astromech + Servomotor S-foils + Afterburners + Proton Torpedoes + Outmaneuver

Luke Skywalker T-65 X-wing (110)

R2-D2 + Servomotor S-foils + Proton Torpedoes + Supernatural Reflexes + Afterburners

A probléma a fenti listával, hogy akkor két hajós, amikor az átlag hajószám a nemzetközi metában 4 fölé emelkedett szép lassan. És alapvetően egyik hajóm se "ász", nem dupla repozicionáló, 3 zöldkockás csoda.

Persze pont ezért  an Afterburners mindkét hajón, meg SupNat Lukeon. Robbanjon fel csak az ellenfél feje, hol lesznek a hajóim. 

Mit kell tudni tudni a listáról? Ezt eredetileg a lengyel Barthosz Wojkuckuruty (vagy hogy írja csaló "Ken" a nevét) kezdte el az idei VASSAL ligában használni, de aztán abbahagyta, amikor a mi Vitor Kuzminunk alaposan elverte. A hivatalos indoklás: túl fárasztó a lista egy egész versenyen át. Egy hiba 1 hajó könnyedén itt is, mint más seregekben. Csak itt az a lista fele. Ezután kicsit feledésbe került, de Phil GC (suchanxwinghipsteres arc) erre hivatkozva kezdte el a saját ámokfutását, miután már megvolt a VB meghívója, de még volt vagy 6 komoly versenye hátra.

Képtalálat a következőre: „star wars wedge gif”

A lista azért  nehéz, mert valami cefet fura keveréke egy hiper agresszív és egy menekülő listának. Rövid ideig játszottam két E-Winggel, ahhoz tudom hasonlítani.

Az ellenfél tüzének megosztása, majd a sérült X-Szárnyú elrejtése és visszatöltése nélkül biztos a vereség. Én így is sokkal agresszívebb voltam végig, mint kellett volna.

Először is, ennyi meccs után se vagyok biztos, kit kell az ellenfélnek hamarabb leszednie. Wedge marha erős offenzív erejét érdemes hamar negálni, Outmanouver plusz képesség plusz Proton torpedó: 4 kocka ellen 2 kockával kevesebbel védekező ellenfél: az álmos könyv rosszat ír erről. 

A verseny összesítése, listák, eredmények.

1. Mérkőzés Sipos Kristóf

SCUM AND VILLAINY (200)

Zealous Recruit Fang Fighter (44)
Zealous Recruit Fang Fighter (44)
Old Teroch Fang Fighter (59)
Swarm Tactics
Skull Squadron Pilot Fang Fighter (53)
Swarm Tactics

A "kamerás asztalon" lejátszott mérkőzésünket sajnos nem sikerült rögzíteni, mint utólag rádöbbentem. 

Kristóf sajátos értelmezése a 4 Fang Fighteren nekem jól jött, mert Luke is utánuk léphetett, ami nem mindegy. Az első lövéseimet sikeresen kivédte (duplamod torpedó Luketól és Wedge Outmanouveres szurkálódás, majd kezdetét vette az iszapbirkózás. Itt alapvetően bőven nekem gurult a kocka. Old T kapott 3 sebet Wedgetől, majd a Vörös 2es sorban írtotta a Fangokat hátulról.

Képtalálat a következőre: „star wars wedge gif”

Volt 1-2 kör, amit Luke csak az Erőnek és a képess~gének hála élt túl. A pajzs nélküli Wedge visszafordult, hogy Ini killeljen torpedóval vagy R1ben egy sérült Fangot, de nem jött össze, 2 lövésben elporladt. Luke szerencsésen Direct hittel megölt 1 Fangot a maradék kettőből, majd futott az időre.

2. Mérkőzés Valastyán Zoli

RESISTANCE (199)

Poe Dameron T-70 X-wing (73)
Heroic + R4 Astromech + Integrated S-foils + Black One
Lieutenant Bastian T-70 X-wing (48)
Integrated S-foils
L'ulo L'ampar RZ-2 A-wing (40)
Crack Shot + Heroic
Tallissan Lintra RZ-2 A-wing (38)
Trick Shot + Crack Shot

Az Ellenállás színeiben induló Zoli még elég friss arc a Ligán, nem is játszottunk még egymás ellen. Idővel megszokod, a régi arcok közül ki-mennyire agresszív, így egy új ellenfelet mindig óvatosan kell kezelni, mert lehet, azt a "rossz" lépést választja, amit senki más nem tenne meg, ezért nem is számítasz rá, és ezzel ver ronggyá. Persze akkor lehet-e rossz lépésnek nevezni? ;)

Zoli csinált szerencsére pár képet a meccsünkről. 

Wedge nagyon gyorsan sprintelt előre, míg Luke kicsit jobban helyezkedve került. Zoli serege a másik oldalt hasonlóan manőverezett, de hamarabb elköteleződött a be fordulással. Bastian picit lemaradt, és sokszor volt boostja fókusz helyett. L'ulo is picit bátrabb volt a kelleténél, és letolt gatyával várta Luke torpedóját, Wedge meg Poe oldalába került. L'ulo a második lövöldözős körben meghalt, Wedge levitte fél életre Poet, majd futott pajzsot tölteni.

Lukenak is vissza kellett töltenie magát, de még Talit is elkapták fél életre.

Ezen a meccsen játszottam messze legdefenzívebben, a végén már abszolút az volt a szemem előtt, fél pontokat mentsek, és ne 40-55 pontot adjak fel egy olcsóbb, fél ellenséges hajóért.

Ez igazából nem az én stílusom. Így is többször voltam olyan helyzetben, hogy kénytelen voltam tippelni Zoli lépésére, és ha mellé trafálok, nagy baj lett volna.

3. Mérkőzés: Liska Geri

SCUM AND VILLAINY (193)

Old Teroch Fang Fighter (58)
Predator
Fenn Rau Fang Fighter (70)
Predator
Guri StarViper-class Attack Platform (65)
Predator

Erre a mérkőzésre az ebédszünetben sikerült megjavítani a kamerát. Így is volt idő lazítani, de itt már kezdtem fáradni, és a kajakóma is kijött a meccs közepére. Agresszívan rárepültem Fenn Raura, amit talán Geri nem várt, így az első lövéskörben nagy előnyöm volt. A másodikat már benéztem, a Fang Fighterek, főleg Fenn, nagyon boldogan elvan Range a 1ben is a hajóimtól. Wedge hiába Outmanouverte Fennt másodjára, Range 1ben 2 kockán védekezett. Na utána meghalt nehezen Fenn, majd kb Lukeot odaadtam Gurinak és Old T nek, hogy ementálivá lyugassák. Bár le talán nem kellett volna esnie, szinte háborítatlanul jött ki Skywalker a csetepatéból.

Utána egy visszafordulós Proton lezárta szinte a meccset...

Képtalálat a következőre: „star wars luke x-wing  gif”

Guri maradt két, pajzsot visszatöltött X-Wing ellen! De Liska ügyes volt, és nem tudom, hogyan, de Wedgeet magával vitte a sírba. 

4. Mérkőzés: Horváth János

SEPARATIST ALLIANCE (198)

Count Dooku Sith Infiltrator (91)
Heightened Perception + General Grievous + Proximity Mines + Shield Upgrade + Scimitar + Kraken
Trade Federation Drone Vulture-class Droid Fighter (24)
Energy-Shell Charges
Separatist Drone Vulture-class Droid Fighter (26)
Energy-Shell Charges
DFS-311 Vulture-class Droid Fighter (31)
Energy-Shell Charges + Grappling Struts
Separatist Drone Vulture-class Droid Fighter (26)
Energy-Shell Charges

Innentől sokat hivatkozhatnék arra, mennyire elfáradtam. Ez így is volt. Gondolom, utolsó két ellenfelem is elfáradt, egyszerűen jobban bírták a sarat. Ami része egy versenynek, hogy egy egész nap kell koncentrálni és nem csak 1—2 meccset.

Képtalálat a következőre: „star wars luke x-wing  gif”

Az elején sikerült meglehetősen jól berepülnöm a csatába, 2 Vulture hamar elolvadt. Ha Wedge lő protont Outmanouverrel, akkor várható találatok száma: 3. Vulture élete, 3, védekező kockáinak száma: 0. Ez egy nagyon jó kombináció így nekem. Luke még Supernatural Reflexesekkel sem tudta elkerülni János egyik bombáját (2 seb, ami kulcsfontosságú volt).

Utána János harmadik hajójáért elment fél Wedge. Itt egy hatalmas hibával, ahelyett, hogy futottam volna tölteni pajzsot, Wedge megfordult, és Dooku is. Csak a Sith nagyúrnak volt dupla módosítása. 2 sebet vittem be, cserébe Wedge felrobbant.

Ezután egy nagyon izgalmas macska-egér játék következett, ahol folyamatosan változtak a pontok. Amíg Luke fél élet fölött volt, vezettem, majd lement Dooku fele, nagy előnyöm lett, majd Luke felének elvesztésével hirtelen hátrányba kerültem, de innen elég lett volna akár a fél droidot elkapnom. A végén voltak ügyes trükközések, elfelejtett lehetőségek is, végül a Heightened Perception igencsak kifizetődött, és amikor kockáztatnom kellett, és az utolsó körben farkasszemet néztük az 1 életes Dookuval, akkor ini 7-en sikerült lelőnie, mielőtt még én tüzelhettem volna.

Egy nagyon szoros meccs volt, ahol János utolsó két hajóval remekül helytállt. Keményen küzdöttünk, de a végére úgy éreztem magam, mint egy kifacsart szivacs.

5. Mérkőzés: Harangozó Andris

SEPARATIST ALLIANCE (199)

Count Dooku Sith Infiltrator (95)
Hate + Jamming Beam + General Grievous + Perceptive Copilot + DRK-1 Probe Droids + Scimitar + Kraken
Separatist Drone Vulture-class Droid Fighter (26)
Energy-Shell Charges
Separatist Drone Vulture-class Droid Fighter (26)
Energy-Shell Charges
Separatist Drone Vulture-class Droid Fighter (26)
Energy-Shell Charges
Separatist Drone Vulture-class Droid Fighter (26)
Energy-Shell Charges

Andrissal nagyon régóta vagyunk nagyon jóban, még anno én segítettem neki az 1.0-ban, de már régen volt az az idő. Szerintem az elmúlt pár meccsünkön ő vert meg engem, így itt volt az idő a visszavágónak.

Ami eléggé elmaradt. Teljesen elbaltáztam Wedgegel a rárepülést, pont nem is tudtam át Afterburnerezni egy gázfelhón, amin megálltam, de az 5 rálátó hajóból 3 NEM a felhőn át lőtte Wedgeet. Max életről leradírozta 16 piros kocka, teljesen jogosan.

Ezekután elfogyott a lelkierőm, hogy Lukekal igyekezzek csodát tenni, és Andris pár körön belül feltörölte velem a padlót. Wedge árának visszahozásához több, mint 3 droidot kellett volna megölni.

A végeredmény egy szolid 3-2, 2-3 volt a minimális célkitűzésem, az meglett. Az első 4 meccsemen úgy éreztem magam, mint egy ász, aki tud reagálni a rosszabb, alacsonyabb inis pilóták lépéseire. Mert ez is a lista lényege, a Supernatural reflexest először használva is bőven jogos a magas ára. Az afterburners is most eléggé magázól értetődőnek érzem ászokra. Szóval 5 meccs elég volt, hogy kicsit átértékeljem az egész X-Wing második kiadást.

Azért utána Tavasz Ászs 4/6-ra, keddre megint ezt vittem és nem csak lustaságból.

Tavasz Ászal listák itt.

1. Mérkőzés , Rafy

Egy nagyon felszerelt Boba Guri páros ellen kellett repülnöm.

Az, hogy a kezdeményről én dönthettem és Luke is a scumok után lépett, meccsdöntő volt.

Rafy remekül repült, sok trükkje volt a listájának.

Azonban Luke óvatos lépéseivel gyakorlatilag mindig volt Sup Nattal jó választásom.

Bobát cseréltem Wedgere. Az egyik legtaktikusabb meccs volt, amit valaha játszottam. 

 

2. Mérkőzés, Szabó Gergő

luke.png

Egy Arvel  Braylen Wedge Luke rebel beeflistát hozott Gergő, mint a fenti, nem beállított, spontán képen is jól látszik.

Még új volt neki a sereg plusz Wedgeem agresszivitását is alábecsülte.

Wedgeem meghalt az ő két X-Wingjéért cserébe,

és egyszerűen futottam Braylen és az A elől.

Volt még töltet R2D2ban, de ha kicsivel több blanket dobok, akkor bajban lettem volna.

3. Mérkőzés, Kovács Bence

Bence 2 Torpedós ARCa és a Battle Meditationös, R2es Obi wan lehet, több körültekintést igényelt volna. 

Az első lövésváltásban összesen ment le 1 pajzs, majd az ARCok hiperagresszíven ráugrottak Wedgere. 

A Vörös Kettesnek ez sok volt és csak 2 körig bírta, gázfelhő mögé menekülve se élte túl.

Luke utolsó pillanatig kűzdve lelőtt egy ARCot halála előtt. 

Bence végül meg is nyerte a Tavasz Ásza 4/6-ot!

Nekem végül elég siralmas MoV-om lett, és messze visszaestem 8. helyre a 16-ból, mint legrosszabb 2 győzelmes.

A lista jó volt, de azért elég fárasztó valóban. Élveztem azért minden percét. Mindig az utolsó meccsekre voltak problémáim a kockázat vállalással és a mérlegeléssel. Ez nem vesz le abból a tényből, hogy ellenfeleimnek azért meg kellett verniük engem.

Visszatérek a listához?

Lehet.

Hamarosan?

Azt azért nem hiszem. :)

Vörös Ötös, készenlétben.

komment

A bejegyzés trackback címe:

https://vorosotos.blog.hu/api/trackback/id/tr6714810124

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása