Büszkeség és balítélet - Európa Bajnokság Battlereport

2019/09/01. - írta: Promie Motz

pride.png

Újabb világverseny, újabb eredmény, amivel nem vagyok elégedett. Hupsz, spoiler!

Most már mindegy. Ez a beszámoló nem egy sikersztori lesz. Hanem a kocka és saját magam szídása, felváltva.

Aki nem olvassa sokat a blogot, az nem tudja, de mindenáron kerülöm, hogy a kockára fogjam egy-egy meccsem eredményét. Mármint, dönthet nyilván a kocka az utolsó körben, de ha egy lövésen múlik az egész meccs, akkor nem játszottál annyival jobban, hogy azt mondhasd, hu, megérdemeltem volna, hogy nyerjek, és csak a balszerencsém miatt vesztettem. Ez csak a "ha szerencsém van, nyerek" kategória.

Így ezért nagyon nehezen tudtam ezt a beszámolót megírni, mert a piros kockám még csak-csak pörgött, de a zöld még véletlenül se akart evadet mutatni. Ami, mint mindjárt látható, az alábbi listában eléggé gáz. 

Itt beszéltünk az EB sikeresebb magyar játékosaival és az XTC csapatkapitánnyal.

A tavaszi SOS-hoz hasonlóan egy olyan listát választottam, amivel a hazai eseményeken kellóen jól szerepeltem (8-3), és a nemzetközi VASSAL Ligában is tisztességesen helyt álltam vele (online 3-1). Igen, ennyi meccs KEVÉS egy listával, főleg, ha alapvetően nem vagyok annyira ismerős a hajókkal se.

RAC-Whisper összeállításomról itt írtam hosszabban, de azért bemásolom ide is a listát természetesen.

Rear Admiral Chiraneau (76)
Lone Wolf (5)
Darth Vader (14)
Seventh Sister (9)
Proton Bombs (5)
Hull Upgrade (2)
Dauntless (4)

“Whisper” (57)
Juke (7)
Collision Detector (6)
Fifth Brother (9)
Stealth Device (6)

Total: 200  

Seventh sister - Jerrjerrod?  Melyik a jobb?

Hetedik hugicát vittem és lehet, hogy hiba volt. A verseny előtt még kitaláltuk, hogy igazából nem is olyan jó fejlesztés, mint amennyire írtam a lista kibeszélőben, hiszen a stressz levételnél az esetek többségében már engedélyezed, hogy akciózzon egyből (pl Soontir fókusz, barrel roll után, ha leveszed a stresszét, boostolhat). Szóval kb a Linkelt akciók ellen jó csak. 

A plusz egy erő meg nem annyira jó, ahogyan körönként csak 1 jön vissza, így ritkán töltött fel kettőre. Félreértés ne essék, ha van védekezőkockád, akkor a force eszméletlen módon meg tudja nyújtani az életedet. Ha azonban van pilóta képességből támadó kockán fókusz módosításod és eleve fixen költesz egy forcet, amíg jól játszol, akkor nem kell annyira a plusz Erő.

Hull upgrade remek volt, a hat meccsből ötször volt olyan, hogy a Deci 1 (vagy több) kört egy életen élt túl. A 3. Meccsen meg még több élettel fejezte be. 

Utazás, verseny előtt

Pénteken a 6-7 órás utat lefelé 10 óra alatt tettük meg, így kellően elcsigázottak voltunk, és kb fürdés-alvás volt a program.

Szombaton enyhe idegesség mellett, de sikerre éhesen vágtunk neki a napnak. 

Reggel X-Winges celebeket vadásztam, mint Dee Yun a Fly Better Podcastból, Díon Morales a Gold Sauadron Odcastból és Simon Green a FirstEarth csatornától.

Összesített eredmény.

A (legtöbb) magyar játékos hajója.

Első ellenfelem a későbbi, összesített negyedik Juan. 

Jókedélyűen kezdtük a játékot, de én azért kicsit ideges voltam, mert nem jöttem rá, hogy ez a spanyol csak ilyen laza, vagy az esélytelenek nyugalmával indult. 

Darth Vader + Afterburners 
Inquisitor + Fire-Control System + Concussion Missiles 
Colonel Jendon 
Nu Squadron Pilot + Diamond-Boron Missiles + Os-1 Arsenal Loadout 

A seregébe erős elemek voltak furán összedobálva, ahogy még nem feltétlen láttam. 

Jendon, hogy targetlockot adjon. Vader Whisperre tette, akivel szemben voltak középen, míg a többiek a Decit mérték be, akivel jobb oldalt néztek farkasszemet. 

Deci berongyolt az arcába, Whisper Range 3ból akarta lőni a rakétás inkvizitort. 

Vader már-már benézte ezt a kört, de egy afterburneres boost, barrel roll pont behozta range 3ba whisperhez. Persze ment Erőből a Lock, majd 3 hit. 

Whisper fókusz blank blank blank. Hiába védekeztem fókusz, force, evade kombinációval, és mégis elég volt egyetlen lövés a SD elvesztéséhez

Fun fact. Az első 4 meccsen mindig az első lövéstől bukta Whisper a Stealth Devicet.

A Deci 9 támadó kocka ellen csak 6ot sérült, hála a Reinforcenak. Cserébe nem találta el a Kis Inkvizitort, akiről leVaderezett (mától ez egy létező szó) egy zöld tokent. 

Az se segített, hogy én Whisperrel nem találtam, így nem kaptam evadeet. Következő körben igyekeztem Whisperrel kikerülni Vader tűzívéből. Itt van tényleg az egyetlen pont a játékban, a mi lett volna, ha máshogy csinálom történetben, de 3 körön keresztül békében volt a phantomom, szóval azért jól döntöttem. 

Így a következó 2 körben a Collision Detector jóvoltából fel-le repkedtem egy aszteroidán át, hogy nyugtom legyen. A Deci csak gyűjtötte a kriteket, ő megkapta Vadert, de a Sith Sötét Nagyurától csak egy pajzsot szedtem le, azt is bombával.

Whisper leszedett 3 pajzsot a Lambdáról, amikorra a Nu utolérte, és egy Diamon Boron betalált, két evadeet költve nem sebzett kritet, de aztán a rakéta képességet használva csak rám robbantotta, és persze kritet. Hogy ne menjek át akadályon vagy sérülök. Köszi, Collision Detector. 

Vader lassan visszaért Whisper ellen, Boost Rollal megint tudott szöget fogni és Ini killelte a Phantomot. 

A Deci még fél órán át húzta, és másfélszer keresztül ment a pályán, mert igazából jó pozícióban volt és nem tudtak rá jól befordulni. 

Nagyon elkeserítően a fél Nu lett csak meg (nem azért, mert nem lőttem mondjuk a Lambdát vagy az Inkvit, vagy Vadert is minimum 2-3-at per hajó) és az idő lejártakor hirdetett utolsó körben leesett a Deci.

Bár az ellenfelemre nem mondom azt, rosszul játszott volna, de nekem se lett volna sokkal másabb a játékom, azt kell, hogy mondjam. Kb. úgy alakult a setup meg az első engagement, ahogy vártam. 

Aki olvassa a blogomat, az tudja, hogy nem szeretem a piros kockára vagy éppen a zöldre fogni a vereségem.

2. Mérkőzésb Raphael Svájc

Lorenzo éppen csak lemaradt a svájci XTC válogatottságról, valami közbejött és le kellett mondania az indulást az utolsó pillanatban nevezés előtt. 

Serege: Finn minden jóval, Jess Pava, Bastian és Wexley

Egy hírhedt sereget hozott, amit itthon még szerintem senki se tett asztalra. 

Tudtam, hogy Finnt nehéz leszedni, és ha valaki a hajói elé téved, az megjárja. 

Nagyon illedelmesen két kört fortresselt, a szabályok értelmében utána hívhatnék bírót, aki jelzi neki, többet nem szabad fortresselni. Ezt mondta, 3-ra elmozdul, és szerencsére tényleg, nem szívatott.

Cserébe láttam egy ügyes megnyitást, majd egy enyhékkel ráfordult a Decire. 

Whisper gyorsan oldalt váltott, majd Bastian 3 életet vesztett, a Deci vagy 8at. Ilyen ez a popszakma. Cserébe a következő köre nagyon rossz volt a pozíciója.

Coll Detectornak hála mindkét hajóval arc dodgeoltam, és megvolt a lehetőség, hogy két, Range 1es lövésből kilőjjem Finnt. Vadertől egyet sérült, majd 3-3-at felfogott a támadásaimból. Csak sajnos, átlagosnak számító 3akat sebeztem.

Ha itt mást lövök, amilyen szoros volt a meccs, nyerhettem volna. Büszkeség és a balítélet.

A következő köre szép volt. Visszafordulókra számítottam tőle, ezért oda decloakoltam Whisperrel zavarni. Ő meg előréket ment, meg kanyarodott, és csak köv körben akart fordulni. 

Így csak Wexleyt kaptam el blokkal, ő azért sérült pár pajzsot. Köv körben Finn rálőtt Whisperre Range 3ból, 3 hit. Nem tudom, hogy hány evadeem volt, eltaláltam-e abban a körben Wexleyt. Azt tudom, hogy minden védekező tokent elköltve is 1 hit és minusz 1 Stealth Device. Itt már jojózott a szemem, hogy dafaq.

Itt jó eséllyel hiba volt az evade elköltése, mert kellett volna a decloak mozgása a kövi körben. Így egy alapos sortűztől leesett Whisper, de még csak Wexleyt se sikerült magával vinnie, túlélte 1 életen. 

A Deci még így 4 hajó ellen, fele életen is megmutatta, mi rejlik benne. Kicsinálta Wexleyt, majd Bastiant, levitte Pavát 3 életre, és kerülte végig Finnt. Ezután egy-egy életre vittük le egymást Pavaval, majd nem bírtuk egymást lelőni. Végül Finn ért vissza és végezte ki RACot, az idő lejártakor 

Egy elég szoros meccs volt, amit lehet, hogy megnyerek a balszerencsémmel már akkor is, ha nem Finnt lövöm a kritikus körben, hanem 2-3 sebez az egyik X-Wingre teszek, talán Wexley is célpont volt abban a fordulóban.

A vereség után azért inkább az óriási Whisper kiblankelésre emlékeztem csak, hiszen kevesebb pech is elég lett volna a győzelemhez. Így a kudarc egyben a második napra való bejutás esélyét is elvette.

Komolyan elkezdtem nézegetni a Flixbusz járatokat, hogy most egyből megyek haza. Szerencsére a logisztika bonyolult lett volna, így végül maradtam.

Amíg dühöngtem, mindenki beállt ebédelni. Szerencsére volt nálam egy szendvics, azzal húztam ki este tízig, mert sohase volt időm beállni a kajáldába. 

Az első meccsen szerintem jó 15 kört játszhattunk, de itt té yleg azt latolgattuk, volt-e 20 kör. 

3. mérkőzés. A nálam is pechesebb lengyel srác

A Legion Krakow egyik (helyi) képviselőjével kerültem össze. 

FO sereg, Kylo, Blackout, meg egy biohexa koordináló stresszleszedő FO pilóta. (olvasók megfejtették, hogy az Muse. Lengyelül azt hiszem, Sztrghtrtfdgszkyj). 

Jobban kijött a helyezkedés az elején, de ezzel együtt első körös Stealth Device leesés. Kb. egyikünk se dobott evadeet a meccsen, de szerencsére Whisperre csak kettőt lőtt. Mármint, tudtam úgy helyezkedni, hogy ez összejött. 

Kis Fo fighter hqlt meg hamar, majd Blackout, végül Kylo lett levadászva. Ahogy nem dobott evadeet, de én kezdeményeztem, a két evade sokat segített Whispernek. 

Talán a phantom pont fennmaradt egy életen, Deci kb felén. Egy átlagos, 10 körös meccs volt, itt maradt kis időm, de itt meg még nem voltam éhes.

Ez egy fura srác volt, eleve be volt feszülve, de amint látta, elveszti jó eséllyel a meccset, úgy engedett ki és lett kifejezetten barátságos a végére. 

4. Kör kockázatkedvelő lengyel srác

2 hajóval fortresselt, míg Ric és Obi fel alá repkedett. Sajnos annyira nem vagyok otthon a szabályokban, meg tétje nem volt, de az új floor rules szerint ez kicsit szembemegy azzal, hogy ha nem is ész nélkül szemberepülni kell a másikkal, de törekedni kell helyzetek kialakítására, és nem csak az időt húzni.

Nem sikerült eltitkolnom a jövetelem irányát, de RAC ívben tartotta Obit, Macet és Ricet is, ez utóbbi pilóta beboostolt Range 1be Whispernek és az Admirálisnak. Vader leszedte az evadejét, majd Whisper dobott 4 blanket, az Admirális sebzett 2t. Ric visszalőtt 4et Whispernek (Range 1 meg gyorsabban jött), és az persze elég a Stealth Devicenak. A maradék 3 Range 3as lövés, 7 kocka sebzett még négyet, így 12 kockán 1 evadeet dobva meghalt Whisper. 

Rac hősiesen küzdött még 40 percet, Senseszel Mace végig blokkolta, Wollfeet 1 életre lelőttem, Ric meghalt. 

Meccs után ellenfelem kioktatott, hogy milyen rizikósan repültem Whisperrel. Itt kiröhögtem, hogy mert az a f@**mák az mi volt, amivel Ricet betolta az arcomba és csak megkarcolódott? Hiába a plusz kocka, módosítás nélkül az csak lutri, és ha mindenki átlagosat dobott volna, akkor 3 h 1 c-et kapott volna be az a nyamvadt sárga szúnyog. 

Na mindegy.

5 mérkőzés, mindegy, de valamit csinálok a kritekkel lengyel srác

Új ellenfelem listája elsőre nem tűnt olyan erősnek, de cserébe annál trükkösebbnek. 

Mindenki forgat, felforgat kritet, vagy mást trükközik, plusz sebet oszt, pajzs alá. 

A legfontosabbnak azt éreztem, hogy Whisper elkerülje a 2 TIE-t, akik a pálya jobb élén kolbászoltak. A két ötössel a pálya közepén találkoztam, RAC már a bal felső sarokból jött vissza.

Első lövéskörben Marek sérült, és Whisper pedig a módosítatlan lövésektől, Range 3-ban nem! Bámulatos.

Mareek elfutott, Whisper Collision detector segítségével blokkolta a 4K megfordulását Rexlernek, Deci beállt, hogy üldözzék a TIE - ok, és bombákkal Vaderrel lövéssel megnyirbálta őket.

Whispert egy piros 1 derékszöggel köv körben látta Rexler, 2 kockás Autoblaster krittel bevitte a Stealth Devicet, következő körben másik pajzsot. Whisper elmenekült, visszafordult, megölte az utolsó TIE-fightert (akik kb össz 1-1 lövést tudtak leadni a Decire), de Mareek visszaért és bevitt neki egy kritet.

RAC gyorsan otthagyta Rexlert és ment lelőni Mareeket, de egy direct hit felforgatásával az Advanced magával vitte a phantomot. Eddigre Rexlernek már hiányzott pár pajzsa, az utolsó bomba és Vader hamar levitte egy sebre a Defendert, míg nekem 6 életem maradt. Itt az ellenfelem felajánlotta, írjuk be a mostani pontállással, és akkor nem fut még 10 percet. Elfogadtam, mert én vezettem pontban. 

Ekkor igyekeztem mwgtudakolni, ki játszik még, mert ha ment volna inni egy autónyi magyar, megyek velük. 

Végül még nagyjából maradtunk egy körre, és nem bántam meg. 

6. Ellenfél, droid parancsnok lengyel srác. 

A 8 hajós CIS listával Paul Heaver 3szoros X-Wing világbajnok ronggyá veri éppen a VASSAL Liga divízióját. De napi 1 meccset játszani vele online kicsit egyszerűbb, mint akár egyet asztalon, ahol a pontatlanságtól összekuszálódnak a droidok.

Hát még 1 nap 6-ot játszani. 

A jófej ellenfelem előtt le a kalappal! A droidokkal kezdte csak el pár hónapja a játékot (de már van pl. speckó kockája, ami nekem még mindig nincs), de nagyon szépen repült alakzatban, csak szándékosan blokkolta meg magát a meccsen, szépen tartotta a párhuzamosságot és a merőlegességet a hajótalpak között.

Igazából egy inkább neki kedvező aszteroidamező jött össze, így észnél kellett lenni. Az első kör után sikerült megtippelni, melyik aszteroidán át vagy akörül akar majd befordulni, és rájöttem, ha Whisper belehúz, a 3. körben már oldalba kaphatom. 

RAC-ra esély sem volt, hogy lőni fog a 3. körben. Whisper 2 előre decloak, 3 éles jobbra, balra Barrel Roll (Collision detectorral gázfelhőre, különben 3-an lőnek legalább), és már csak egyetlen Seer látott rám Range 2-ben, gázfelhőn át. Én ellenben egy jó Range 1-es lövéssel... csináltam egy sebet. Cserébe Whisper egy 2 sorban felálló, pálya közepe felé befordult droid swarmmal nézett szembe. Szerencsére több lehetséges lépésem is volt Whisperrel, RAC meg adta magát, hogy lassan odatolhatná a nagy tatját, és benézhetne egy elefántpuszira.
Szerencsémre az ellenfelemnek nem sikerült megtippelnie itt Whisper manőverét, elkezdett a bal Decloakra reagálni, hajó megfordulásokkal meg egy élesekkel. Míg Whisper jobbra decloakolt és 3 enyhével át is ment azon az aszteroidán, amire szépen rácsücsült pár Keselyű droid. RAC-nak volt egy viszonzatlan lövése, ahol sebzett... 1-et. Cserébe várhatóan 4-6 robot fogja lőni a következő körben a Decit, mert Whisper üldözéséhez nagyon nem állt jó. 
Így is lett, a Phantom elég jól tudott szöget zárni 1 enyhével is, RAC beronygyolt 4 előrével. Itt talán leesett Whispertől 1 robot, aki nem is lőtt volna RAC-re, de a többi 6 az Admirálisba a dupla calculatetel 10 sebet vitt be a Reinforceon át. Auch. Votl 1 pár Range 1-ben, meg Seer is sebzett 4-et (ugye 3-at).
Következő körben ellenben 3 is kénytelen volt benyalni a bombát, meg Vadert, és még 2 leesett, mielőtt lőtt volna, így csak 2 lövés jött RAC-ra, maradt 5 élete. Még egy bomba, RAC lövése Vaderrel, és Whisper előre decloak át a bombán, majd 4K-ja pont betette őt az összes droid mögé, és még 2 távozott az Örök Vadászmezőkre, vagy hova mennek a droidok.A maradék 3 droidból még egyet sikerült levadászni, aztán meghalt RAC, amint Seer beért a közelébe és ő már tudta eredményesen sebezni. Fele Seert még magammal vittem, De a 7 élet és a krit felfogás meg védekező kocka újradobással az egy NEVETSÉGES hajó. Szerencsére a tárcsája csak közepes, de jaaj.

Ellenfelem itt már eléggé belefáradt a napba, és közölte, hogy eléggé kell pössentenie, szóval inkább feladná, mert ekkor jött csak a második lövése Whisperrel, aki jellemzően a 2 droid ellen egy arcból kikerült, a másik ellen 3 kocka két evaddel védekezett.
Remekül játszottam ezen a meccsen, és az, hogy Whisperre nem lőttek rá, úgy tűnik, elég arra, hogy fenn is maradjon.

Végszó

Az általam gyűjtött loot egy jó része.
A végére ez  minimum kellett, hogy a szépítés összejöjjön, de még így is fáradt és csalódott voltam. Külön pech volt, hogy bár 4-2-t mentek többen is, de ez sajnos nem volt elég a továbbjutásra. Végül úgy alakult, hogy mi sajnos aznap este nem tartottunk a többiekkel a városba, amit eléggé bánok, mert bevodkásheringeztek (mostantól létező szó).
Rafy hajlandó volt megvenni a vasárnapi versenyre a jegyemet, ő ott szerzett egy frosted Guri kártyát (műanyag lap, a hajó látszik, a szokásos artwork pedig átlátszó), én meg még délelőtt elindulhattam haza és 7-re már itthon is voltam.
A magyar mezőnyhöz képest sem játszok annyit, hogy itthon stabilan nyerjek vagy ténylegesen minden versenyen legfeljebb egy veresége hozzak össze, elég sok az 3-2 végeredményem.
Így a jövőben biztosan át kell értékelnem, hogy ennyi eneria befektetéssel mik is a céljaim, mik lehetnek a reális elvárásaim. Ha kicsit kisebb mellénnyel megyek oda, akkor jobban élveztem volna a dolgot. ÉS a lsita stílusa tetszett, de tudjátok, Rebel és Resistance frakciókkal szívesebben repkedek.
komment

A bejegyzés trackback címe:

https://vorosotos.blog.hu/api/trackback/id/tr415034952

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása