Yavin Open - 2017 - #04 A suszter maradjon a kaptafánál

2017/02/10. - írta: Promie Motz

yavin_open.jpg

Az előző számokban kétségbe esetten kerestem listát. Valamit találtam.

Nem volt rossz Dash-Norra. De aztán lecseréltem Kanan-Biggs-re, majd tovább cseréltem egy másik Kanan-Biggs-re, utána Bendzsi mára már lassan híres Chopper-Braylen-jével kísérleteztem, majd kis változtatással visszacseréltem az első ötletre.

Csak éppen Super Dash - Norra helyett Öko Dash és Lespóroltam a rakétát Miranda.

Dash Rendar (36)
Lone Wolf (2)
Heavy Laser Cannon (7)
Rey (2)
Outrider (5)

Miranda Doni (29)
Twin Laser Turret (6)
Extra Munitions (2)
Sabine Wren (2)
Conner Net (4)
Ion Bombs (2)
Advanced SLAM (2)

Total: 99
View in Yet Another Squad Builder

Dash-Norra Szolnokon

Dash-Norra igazán jól szerepelt Szolnokon, azonban kiderült, hogy Norra túl könnyű célpont a legtöbb listának. Könnyen kiszúrják, hol lesz, és egyszerűen levadásszák.

Nem éreztem úgy, hogy a 3-1-es szereplés ellenére ez a legjobb lista, amit elő tudok ásni. Dash-sal élmény volt repkedni, a hangulat remek volt. Sajnos nem hiszem, lesz sokkal hosszabb battrep, így mindenkinek köszönöm a meccseket, és gratulálok az ifjú padawannak, aki megvert. Természetesen nem számít, mert Scum-mal jött. Majd tartunk egy lázadó visszavágott egyszer.

Két elég erős Kanan-Biggs lista

"Zeb" Orrelios (18)
Autoblaster Turret (2)
"Chopper" (0)
Phantom (0)

Kanan Jarrus (38)
Fire-Control System (2)
Twin Laser Turret (6)
Rey (2)
Recon Specialist (3)
Tactical Jammer (1)
Ghost (0)

Biggs Darklighter (25)
M9-G8 (3)
Integrated Astromech (0)

Total: 100
View in Yet Another Squad Builder

Ebben az "első" listában a kettő közül jelentős mennyiségű fókusszal igazán megnehezíthetjük az ellenfelünk sebzés okozását. Igazán defenzív lesz így a kis bárkánk. az egész azon múlt, mit kezdek Biggs-szel. És nem jöttem rá kifejezetten, mit kéne vele csinálni. Ha csak repült előre, az nem volt elég. De Kanan szeretne idővel elfele repülni, és hátsó ívben, vagy Range 2-3-ban 4 TLT lövést leadni körönként, míg Biggs nyilván előrefelé lőne. 

A legjobban még az működött, ha blokkoltam vele valami fontos hajót. Egyszer az is bejött, hogy Kanan-t blokkoltam, mert TL már kint volt, fókuszt meg adott úgy is Rey.

"Zeb" Orrelios (18)
"Chopper" (0)
Phantom (0)

Kanan Jarrus (38)
Fire-Control System (2)
Twin Laser Turret (6)
Rey (2)
Finn (5)
Tactical Jammer (1)
Ghost (0)

Biggs Darklighter (25)
M9-G8 (3)
Integrated Astromech (0)

Total: 100
View in Yet Another Squad Builder

A második listában szinte még egy támadó kockát szerzünk az elsődleges fegyverünkhöz, onnantól kezdve, hogy van rá módosítás. És itt jól jött a Biggs droid. Feltehetőleg R2-D2 a Tactical jammer rovására minimum nem rosszabb [én nehezen tudtam kihasználni a Tactical jammert], de így már a TLT-kre is jó módosításom van, valamint az első, TL nélküli Finn lövésre.

A Biggs-Kanan egy érdekesen repülő lista, nem érzem úgy, hogy ráállt volna az agyam 8 meccs alatt.

Lázadó swarmok

Egy rövid hétvégére igazán belelkesültem swarmok iránt, de Bendzsi elleni baráti meccsen úgy feltörölték velem a padlót, hogy öröm volt nézni. És nem azért, mert annyira gyengék, csak megint az jött elő, amivel 1-2 éve nem repültem, és ennyire máshogy kéne játszani, ahhoz hosszab idő kell a visszaállásra.

Bendzsi listája

"Zeb" Orrelios (18)
Phantom (0)

"Chopper" (37)
Fire-Control System (2)
Ion Cannon Turret (5)
"Leebo" (2)
Han Solo (2)
Ion Projector (2)
Ghost (0)

Braylen Stramm (25)
Gunner (5)
R3-A2 (2)
Alliance Overhaul (0)

Total: 100
View in Yet Another Squad Builder

Ha valakinek még újdonság lenne. Akkor kb. 10. alkalommal a lista. Rájöttem, elképesztően egyszerű elszúrni vele az első kört. És azon áll vagy bukik minden. 3-szor jól ment, akkor nyertem izzadva, egyszer jól kezdtem a lövéskört helyezkedésileg, de rossz volt a célpont prioritásom, egyszer meg a hajó alá került egy aszteroida, ami kicsit ellehetetlenítette a lövöldözést.

Fárasztó is volt a sereggel játszani. Legalább a legtöbb meccs nem ment időre. Erre is úgy éreztem, még kéne idő tesztelésre, gyakorlásra, így végül továbbálltam.

Egy VASSAL meccs

A jelenlegi liga csoportomban egy lengyel srác már 3 meccset lejátszott egy hét alatt, ami igazán szép teljesítmény. Mivel mindhárom meccsére a legelső, Dash-Miranda listát vitte, gondoltam, megtréfálom, és én is azt vittem.

A mirrorban, jórészt az initiative megnyerése miatt, de részben szép játékkal, részben szerencsés véletlenekkel [nem kockadobásokkal!], de megvertem. A meccs után beszélgetve kiderült, hogy ő ezzel a listával most nyert Regionális versenyt, és ezt viszi 2 System Open-re is, Lothal-ra és Tatooine-ra is.

Dash. Dash... DASH!

Ott volt előttem végig. Őt tettem bele a legtöbb listába, őt párosítottam a legtöbb hajóval. Szinte mindenkivel, aki belefért a pontokba. Sokan régóta mondogatják, hogy a Lone Wolf-os verzió mennyivel jobb.

Erre kijött Rey is. Eszméletlen jó lap, de annyira nehéz vele nekem repülni.

Super Dash-sel rendszeresen lőttem az ellenfélre az első körben. Enyhéz oldalra felállva az ő seregéhez képest 4 előre enyhe boost, ha még mindig nem látom, barrel roll. A rendszeres ellenfeleimet leszámítva ez annyira meglepő volt, hogy sok esetben viszonzatlanul lőhettem rájuk. Onnantól kezdve komoly kérdés volt, hogy Dash-t végig hagyják a hátukban loholni, vagy a másik hajóra fordulnak rá. Annyi volt a trükk, hogy akármit dönt az ellenfél, ne essen le tőle az egyik hajóm.

És Miranda nem az a hajó, aki csak úgy leesik.

Super Dash és Kevin-féle Miranda 110 pont lenne, így Gazdaságos Dash-en spórolunk 6 pontot, meg eldobjuk az 5 pontos Homing Missiles-t. 

És a saját ökölszabályommal ellentétben egyből van initiative bid-em lázadóként.

A Conner-net-et nem dobhatom le, mert akkor az egész Miranda ebben a formában veszti értelmét. Persze lehetne 42 pontos Mirandát hozni, de annyira jók a bombák. 

Két fajta játékos van. Az egyik nem tud bombák ellen játszani még, így ott nagyon jó. A másik meg tud ellenük játszani, és minden körben retteg, hova esnek be, és így a kelleténél lehet, defenzívebben repülnek. Persze ez sarkítás, mert van az a kategória, aki sejti, mit kell bombák ellen tenni, de gyakran elszúrja. Én például ilyen vagyok. Olyan ritkán megyek bombák ellen, így ilyenkor előfordulnak hibák. Amik jó eséllyel súlyosak is lehetnek.

Nehéz megmondani, hány bombával találhat el az ellenfél, és mondhatod azt, még mindig jól repültél. 

Álljon végül itt példaként egy 42 pontos Miranda a Super/Rainbow Dash mellé. [Suped Dash hivatalosan a Kyle-os verzió, Rainbow meg a Kanan-es, de már annyira mindneki Kanan párti, lassan azt fogják Super Dash-nek hívni.

Dash Rendar (36)
Push the Limit (3)
Heavy Laser Cannon (7)
Kanan Jarrus (3)
Engine Upgrade (4)
Outrider (5)

Miranda Doni (29)
Twin Laser Turret (6)
Homing Missiles (5)
Rey (2)
Guidance Chips (0)

Total: 100
View in Yet Another Squad Builder

Még a finomhangolásra kéne időt szánni. Mert a két fenti lista rettenetesen különbözik. Lassan kezdem megszeretni a bombákat, mármint, lassan el is találom velük rendszeresen a célpontot, de a Homing úgy érzem, alapvetően stabilabb/jobban kezelhető sok ellenfél ellen. Legalábbis Fenn Rau-kat le tudtam lövöldözni, ha élt addig Miranda.

Mit hoz a jövő? Mit kéne ténylegesen vinni? Legalább megvan a két pilóta, akit viszek, két öreg motoros, két, jól bevált Lázadó hős.

Vörös Ötös, készenlétben.

komment

A bejegyzés trackback címe:

https://vorosotos.blog.hu/api/trackback/id/tr812244066

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása