X-Wing: halálos pontosság - a manőverezés rejtelmei III. - Bombázásra fel!

2017/02/28. - írta: Promie Motz

swx33_preview.jpg

A sorozatunk harmadik része meglepetéssel érinthet sokakat, mert én se terveztem, hogy folytatom (Első szám a kis hajók manőverezéséről, második szám a nagy hajókról és a bonyolultabb alakzatokról). Ugyanakkor egy nagyon érdekes írásra bukkantam az FFG fórumokon, és úgy éreztem, érdemes megosztani a nagyérdeművel. Lényegében ma megtanulunk mindent, amit a SLAM utáni akció bombák elhelyezéséről, főleg a Conner Net-ről tudni kell a K-szárnyúakkal.

A Bombákról külön is írtunk korábban, így most nem ezzel fogom rabolni az időnket. A lényeg röviden, a K-wing-eknek lehetőségük van a SLAM akcióval még egy olyan sebességű akciót végrehajtaniuk, mint amilyet megtettek, majd pedig utána az Advanced SLAM Experimental Interface (Az advanced SLAM nerfelése után az Experimental interface az egyetlen járható út a következő SLAM-es akció bombás bombázásokra) fejlesztéskártya végén kaphatnak egy ingyenes akciót. Amit, a rutinosak, bomba elhelyezésre használnak. A további példákban Conner Net-eket fogunk dobni

Ha az ellenfél pont Range 3 szélén van

Amint a Range 3-as határon belül van az ellenség, már gondot okozhatunk neki.

Ha szemben, Range 3-ban átt velünk, akkor lehetőségünk van úgy menni 3 előre, majd 3 enyhét, hogy az útjába helyezzük el a bombánkat. Esetleg az egy derékszög mentheti meg, de az is csak akkor, ha nem szembe van pont.

01.png

Kicsit bonyolultabb a helyzet, ha  nem pont szembe van, hanem a tűzívünk negyedénél. Ekkor egy 3 enyhe, majd 3 előre SLAM után tudunk úgy bombát elhelyezni, ahol az ütközés velünk, vagy az egy derékszög megmentheti, de ha a mi eredeti irányunkba folytatná a manőverét, akkor szinte biztos elkapnánk.

02.png

Ha a tűzívünk legszélén van 3-as távolságra, lényegesen jobb a helyzet. 3 enyhe, majd valamelyik irányba 3 enyhe SLAM-mel és bombázással szinte biztos elkaptuk. A lenti ábrán azért van ott egy  aszteroida, hogy ne egy derékszöggel próbáljon menekülni az interceptor.

Mellesleg észrevehetjük, hogy a fenti két manőverrel pont kiértünk Range 3-ból, saját, eredeti pozíciónkból és tűzívünkből nézve.

03.png

Amikor kicsit bonyolultabb a csatatér

A legtöbbször nem üres űrben lövöldöztök. A listát rutinosan használók 3 nagy aszteroidát ajánlanak, és a legtöbb interceptor játékos is azt használja, így az igazi célpontok ellen, a kevés életes, nagy agilitis űrvadászok ellen feltehető, hogy 6 nagy aszteroidából áll a pálya.

Bár elég kis esélyed van találni, alapvetően, ha üldöznek, akkor Seismic charge-ot pakolhatsz alájuk. Ha ez elől elmenekülnek, akkor ingyen lövéseket szórhatsz rájuk. Az elsődleges, 2 kockás támadásod kis eséllyel megy át, de minden válaszcsapás nélküli lövés ajándék. Ha eleget próbálkozol, egyszer bemehet. És jobb esetben nem csak egy hajód maradt.

Ha Conner net-et akarunk dobni, akkor attól függően, hol is van az ellenfél, a 2-es sebességű mozgásokkal és SLAM-ekkel csodát tehetünk.

04.png

A fenti példa még elég egyszerű volt. NA most kössétek fel a pilóta gatyátokat!

Az "átlátszó, színes keretek" felelnek meg az első lépésnek, az azonos színű pöttyel jelzett K-szárnyúak pedig annak, ha SLAM-eltek is. A Tűrkízkék első mozgás a később kidobott conner net miatt nehezen látszik.

05.png

Észrevehetjük, hogy szinte akár honnan jön Range 2-ből az interceptor, van rá jó lépésünk, míg az elhárító vadásznak az aszteroidák miatt eleve nagyon szűkös a mozgástere.

Amikor Range 1-be ért az ellenfél

Előző körben Range 1-ből volt egy kellemetlen lövöldözésben részünk. Jó eséllyel mi jártunk pórul. Itt az alkalom a törlesztésre!

Amikor valami kis szöget zár be velünk szemben, akkor egy 1-es előre, majd megfelelő oldalra fordulással megszabadulhatunk a rakományunktól.

06.png

Ha úgy helyezkedik el, hogy se az előző módszer, se a 3 előre nem jutna át rajta, akkor egy 2 derékszög mindig megoldás. Majd persze bomba. Mivel nem SLAM-eltünk, még lőhetünk is majd.

07.png

Ha pont belénk szaladt az interceptor, akkor senki sem kegyelmezhet neki, mert szinte lehetetlen mellé dobni.

08.png

Amikor ferdén jön belénk, akkor is sok lehetőség közül válogathatunk. Figyeljük meg, hogy az abba az irányba történő 2-es sebességű manőverek már NEM lesznek jók.

09.png

Conner Net-ek helyett Cluster Mines-okkal más lenne a helyzet. Azok lennének a legjobb Cluster mine-ozós lépések, ahol a Conner Net-et hosszában dobtuk pont keresztbe rá, vagy az ellenfelünk elé. Mint például Range 1-ben a kettő derékszögesek.

Alig-alig látunk itthon bombázókat. Mondom ezt úgy, hogy ellenük a legnehezebb talán repülni. Ha már pár embernek ekdve lesz ezt kipróbálni, akkor szerintem megérte!

Vörös Ötös, készenlétben!

komment

A bejegyzés trackback címe:

https://vorosotos.blog.hu/api/trackback/id/tr112299063

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása