A 100 pontos Corran katasztrófa - verseny beszámoló

2017/05/15. - írta: Promie Motz

corranhorn-xwm.png

A múltkor már megmutattam a legutolsó FAQ utáni kedvenc lázadó listáimat. Itt volt az idő, hogy valamelyiket elvigyem a IV. Ligafordulóra. A választásom Nathan "A Kölyök" Eddie 100 pontos Corran-Biggs-Ahsoka összeállítására esett.

Wall of text, sok képpel.

Corran Horn — E-Wing 35

  • Push the Limit 3
  • Fire-Control System 2
  • R2-D2 4
  • Engine Upgrade 4

Ship Total: 48

Ahsoka Tano — TIE Fighter 17

  • Veteran Instincts 1
  • Sabine Wren 2
  • Scavenger Crane 2
  • Seismic Charges 2
  • Captured TIE 1
  • Sabine's Masterpiece 1

Ship Total: 26

Biggs Darklighter — X-Wing 25

  • R4-D6 1
  • Integrated Astromech 0

Ship Total: 26

Ezzel a sereggel Nathan a Hoth Open-en második lett, a VB-n pedig sajnos nem jutott be a legjobb 16-ba, de tisztességgel helyt állt (beszámoló a 2017-es World Championship-ről még később következik).

A Gold Squadron podcast nevezte el a listát 100 pontos Corran-nek, mert tényleg ez a mozgató rúgója az összeállításnak. Biggs lehetővé teszi, hogy se Corran-re, se Ahsokára ne lövöldözzenek (rakétákat nem számítva), míg ezt a fedezetet kihasználva minden akciót felhasználhat az E-szárnyú a támadásainak módosítására. 

Mi okoz a listának gondot? Legalábbis nekem a 4 vagy több hajós listák gondot okoztak, akárcsak azok, ahol volt PS 9 vagy afölötti pilóta, mert itt már lőhetnek Ahsokára. Ugyanakkor Fenn Rau önmagában nem jelentene nagy veszélyt, mert ha Fenn arra költené az akcióját, hogy elbújjon Corran elől, Ahsoka még a Combat Phase elején adhat akciót Corrannek a fókusza elköltésével.

És itt jött a legnagyobb probléma: amikor az ember benéz valamit és mégsem tud Corrannek akciót adni.

Első mérkőzés - Rafy

Ha gonosz lennék, azt mondhatnám, Rafy agyára ment a 2 nappal korábbi Retro Verseny, ezért hozott egy Wes, Wedge és Biggs összeállítást. Bár a PS 9-es Wedge elég zavaró lehet végjátékban a BB-8 PtL játék miatt, az R3-A2 stressbotos Wes volt talán a veszélyesebb rám nézve.

A rárepülésem iskolapéldája volt annak, hogyan kell elrontani egy X-Wing meccset.

20170506_093433.jpg

Wes Janson + Veteran Instincts + R3-A2 + Integrated Astromech
Wedge Antilles + Push the Limit + BB-8 + Integrated Astromech
Biggs Darklighter + R2-D2 + Shield Upgrade
(99)

20170506_102111.jpg

Meglepő, de papíron jó jouster a listám, azaz jó eséllyel le tudom cserélni a Biggs-emet az ellenfél egy hajójára. Most adta magát, hogy az R2-D2-s Biggsét kell majd Rafynak lőnöm. Az volt a terv, elcserélem ezt a két hajót, majd magam mögé bombázok, ha befordulna mögém.

A bal alsó sarokból indulva 4 előrével kezdtem, míg Rafy egy 1 előrével. Meg is kérdezte, miért ezt csináltam. Majd meglátod, feleltem. 

20170506_093719.jpg

És végül nem látta meg. Ha 3 enyhét mentem volna, akkor az egész alakzat szépen lőtávba ért volna, de a Biggs-em a következő körben biztos átmegy űrszeméten. Ezt elkerülendő csak 2 enyhét mentem, így minden hajóm tudta lőni a Biggs-ét, de Wedge nem érte el az enyémet! Mivel bemérte a Corran-omat, akit direkt nem stresszeltem, adtam Ahsokával még neki egy akciót és abból ment a PtL.

Wedge ezt kihasználva egy lövésből kiszedte az akció nélküli Ahsokát. Rafy Biggs-e egy pajzsot vesztett, amit következő körben visszatöltött.

20170506_094743.jpg

Természetesen egy nagy hibát vétettem és utána a kocka se mentett meg. Rafy ügyesen meglátta a rést a pajzson és sokat elvett a listám összerejéből. Csak azt tudta elvenni természetesen, amit én óvatlanul felkínáltam.

Ezután még elég sokáig tartott a mérkőzés. Hogy csak a legviccesebbet mondjam, mivel Wes bestresszelte Biggs-et, a következő körben eleve átmentem az űrszeméten, hogy jobb helyzetből védjem Corrant.

Rafy Biggs-ét sikerült egy körben Corran double tap-pel és egy Direct hit-tel leszedni, de cserébe Wes is pont dupla stresszelni tudott. Onnantól kezdve még jó pár körig menekültem, hátha csinál valami nagy hibát Rafy, de nem így lett.

20170506_101509.jpg

 Ügyesen beterelt egy sarokba, majd Wedge lelőtte a stresszektől mentesülni próbáló Corran-t.

Vereség, 33-100.

Második mérkőzés - Patkós Feri

Még semmi se volt vesztve, mert elképzelhető volt 20 versenyzőnél, hogy nem is lesz 5 győzelmes ember a nap végén.

Academy Pilot
Academy Pilot
Academy Pilot
Academy Pilot
Howlrunner + Swarm Leader
Sigma Squadron Pilot + Stygium Particle Accelerator + Fire-Control System + Intelligence Agent
(99)

Feritől a Retro X-Wing versenyen egy szoros meccsen kikaptam, ott a TIE swarmja Dart Vader vezetésével megmutatta, mire képes. Így kellő tisztelettel és egészséges félelemmel néztem a hajóira.

20170506_110017.jpg

Az aszteroida felhelyezés szerintem nem sikerült rosszul, csak talán nem tudtam teljesen kihasználni. Most egy önblokkolós, halogató taktikát választottam, ami kevésbé volt hatékony, mert Feri eléggé egyszerre hozta át a seregét a mezőn, pedig eléggé szét voltak szórva felhelyezésnél.

20170506_110037.jpg

Feri elég laza formációban rakta fel a TIE-okat, nem izgult azon, hogy az elején esetleg nem kapnak Howlrunner újradobást.

20170506_110639.jpg

Barrel Roll-okkal igyekezek az első aszteroidát jó irányból kerülni. Nem mertem gyorsan rájuk repülni, bíztam benne, Feri ront a helyezkedéssel.

20170506_111903.jpg

Az első lövés körben egy hit és krit ment be Howlrunnernek range 3-ból Biggs 1 pajzsáért cserébe.

Itt a Swarm Leader-es Howlrunner és az alacsony ps-ű Phantom 4-5 kockás támadásait nem fogom sokáig bírni, így fontos volt, hogy az egyiket hamar leszedjem.

20170506_112528.jpg

 A következő körben Biggs meghallt úgy, hogy cserébe csak a TIE-Phantom vesztett 1 pajzsot, de legalább Corran átrakta a TL-ot. Hülyére blokkoltak az TIE-ok, Corrant maga Howlrunner. A Crane-nel visszafordítottam a Captured Tie-t, de leesett az illicit fejlesztés.

20170506_113112.jpg

 

Ez után volt az egyik vízválasztó kör, Ahsoka ledobott egy bombát 2 illetve 1 sebért, Corran meg visszafordult a Phantom mögé, és 4 kocka Target Lock kombinációval az akció nélküli TIE variáns leradírozta a playmatről. Ekkor 4 MoV-val vezettem, így amíg túléli Corran és nem lő Ahsoka, nyerek. Hozzá kell tenni, hogy egy Direct hit is kellett ehhez, így nem kellett még egyszer rá lőnöm a következő kör kárára. Gyermeki ártatlansággal fel-alá ugráltam a Direct hit láttára. Hát ezt a sportszerűtlenségemet meg is bosszulta az élet, és aki végigolvassa a beszámolót, megtudja, miért is használják a "Karma is a bitch" kifejezést angolszász barátaink.

20170506_114329.jpg

 Ugyanakkor ezért a lövésért cserébe nehéz helyzetbe kerültem az elkövetkezendő körökre.

20170506_114824.jpg

 A következő körre minden TIE visszafordult szinte, majd pedig egy nagy akadályozó /  blokkoló parti vette kezdetét. Elég ritkán tudott Ahsoka akciót adni Corran-nak, de talán 1 életen el tudtam menekülni.

20170506_115403.jpg

20170506_115954.jpg

20170506_120532.jpg

Ezután már fogyott az idő, visszatöltöttem a pajzsaimat, és a biztos pontmentés helyett megpróbálkoztam még Howlrunner kiszedésével. Nem tudtam, hogy ez már az utolsó kör lesz, így Corran-nel nagyot hibázva csak annyira Barrel roll-oztam közel egy aszteroidához, hogy a következő körben elférjek mellette. Így viszont pont megblomkoltam Ahsokámat, és fókusz evade nélkül lőttek rám hárman. Howlrunner sokat sebzett, így azon múlt a köröm, PS killeljem az egyik Academy-t, hogy ő már ne lőjön rám. Ez hiába jött össze, a 2 kockás támadások lemorzsolták a maradék életemet.

20170506_121421.jpg

Ha hosszabbat lépek Ahsokával, akkor egy szép kör lehetett volna, de még úgy is elég rizikós volt a tervem. Ez a lista jobb abban, hogy a vezetés megszerzése után menekül, ha nincsenek magas ps-ű ellenfelek.

Vereség: 42-74.

Harmadik mérkőzés - Horváth János

Két PS 8-as Scum nagyhajó. Jelentős tűzerővel.

Boba Fett + Ion Bombs + Slave 1 + Fearlessness + Cluster Missiles + Glitterstim + Extra Munitions + Dengar + Guidance Chips
Asajj Ventress + Inertial Dampeners + Burnout SLAM + Veteran Instincts + Gyroscopic Targeting + Shadow Caster + Latts Razzi
(100)

Boba el is tud lőni rakétával Biggs mellett, Fearlesness-szel pedig akár 8-at is tud egy körben sebezni.

János egy érdekes trükkért cserébe megtartotta a kezdeményt: Burnout SLAM-mel berongyolt az arcomba Assajj, Boba meg bemérte Corran-t. Szerencsére rövidet léptem, így Range 2-ből csak talán 2 pajzsot vesztettem, hála egy fókusz és egy evade token-nek, amit kikértem, mert érződött, hogy Assajj megblokkolta Ashokát. 

20170506_124909.jpg

Biggs a legnagyobb csodálatunkra leszedte Assajj összes pajzsát és talán Boba is sérült egyet.

A következő körben kicsit kockáztattam, és Biggs-szel blokkoltam be Corran-t is és Bobát is, míg Ashokával akartam Corran-nek akciót adni. Bár bomba távolságban maradt Assajj Ashokától, de kvázi két sebért cserébe be tudta stresszelni Corran-t, aminek nagyon nem örültem, mert így mégsem tudtam akciót adni neki. Boba be is vitt egy kritikus találatot Corran-nek, de szerencsére az nem okozott nagy gondot. Mivel úgy is menekülni akartam a következő körben, ezért gond nélkül double tap-peltem, és valami minimális mennyiségű életre levittem Bobát. A következő körökre rossz pozícióba került Assajj is és Boba is ahhoz, hogy engem üldözzenek, így pont visszatöltöttem a pajzsokat, mire újra lövöldözésre kerül a sor. Eddigre Biggs-nek alig hiányzott valami pajzsa, és Boba is meghalt, így egy-két körön belül befejeztük, és elmentünk ebédelni Rafy jóvoltából a Food Truck Show-ra a Kincsem parkba.  Több képet sajnos elfelejtettem csinálni, mert amíg nem töltötte vissza Corran a pajzsait, addig bármelyik lövéstől elveszíthettem volna a meccset.

A Crane itt se fizetődött ki, mert nem volt Ashoka Range-ben Bobához, hogy használja.

A mérkőzés pikantériája az volt, hogy János egész úton Krakkóból hazafelé azt ecsetelte, hogy egy bombázós Captured TIE az mennyire a legjobb dolog lenne a világon. Én akkor annyira nem lelkesedtem az ötletért... Ezúton is elnézést kérek, hogy nem hittem a víziójában, amíg nem láttam stream-en jól szerepelni a listát!

Tanulság, ha van egy ötleted, akkor próbáld ki. Lehet, őrültségnek hangzik, de ki tudja.

Győzelem: 100-0.

Negyedik mérkőzés - Kovács Imi

Ha a maradék két meccsemet jó MoV-val megnyerem, akkor talán az 5.-6. hely környékére még előre szambázhatok.

Countess Ryad + Push the Limit + TIE/x7 + Twin Ion Engine Mk. II
Darth Vader + Adaptability + TIE/x1 + Advanced Targeting Computer + Engine Upgrade
Omicron Group Pilot + Collision Detector + Emperor Palpatine
(99)
20170506_144941.jpg

Az akcióterv nagyon egyszerű volt, Imi egyik ászát le kell égetni. Olyan aszteroidamezőt raktunk össze, ami nehézzé tette az átrepülést több irányból is, ezért a pálya szélén akartam elkezdeni araszolni és majd egy kiugrással meglepni Imit.

20170506_145230.jpg

20170506_145820.jpg

20170506_150339.jpg

20170506_151116.jpg

Hát ez nem jött össze, se az, hogy komoly károkat okozzak, így Biggs meghalt Ryad 3 pajzsáért cserébe, ha jól emlékszem 2 direct hit-et kapott, de csak egyikért tudta R4-D6-ot kidobni. Nagyon rossz csere az én részemről, hogy mást ne mondjak. A Captured TIE-t visszafordítottam a crane-nel, és egyből leesett az illicit fejlesztés most is. Hozzátartozik, hogy Ryad 5 előrével ügyesen pont megblokkolta azt a helyet, ahova Corran került volna, így az E-wing beleütközött a korábban mögötte haladó X-szárnyúba, Corran meg Ahsokát állította így meg, így ez a kezdeti előny, amit Imi megszerzett az ügyes játékának a számlájára írható. Vagy az én kiismerhető taktikáméra. Á, inkább adjuk neki az érdemet. 

20170506_151515.jpg

Így csak egy bombám lesz a meccsen. A birodalmi ellenőrök úgy tűnik, úgy érezték, több nem fér rá egy mezei TIE-fighter-re :D . Ezután mohó voltam, és egyszerre akartam elkapni Ryad-ot is és Vader-t is egy bombával, így nem dobtam le a következő körben, mert nem számítottam Vader megfordulására. Utólag teljesen logikus és egy remek döntés. 

20170506_152140.jpg

A következő körben már Ryadot legalább lebombáztam, amit Vader 2 akcióval került el, így nem igazán tudta a menekülő Corran-t komolyan megsebezni. Végül Ryad megblokkolta Ahsokát, és Vader egy lövésből kivégezte a volt tanítványát. Egy Direct hit-tel.

Ebben a körben a már visszafelé repülő Corran vérben forgó tekintettel kilőtte a Defender-t. Akár a még sértetlen Vadert, vagy a sértetlen Palpatine-t, de le kellett szednem a playmat-ről a győzelemért. Imi úgy tűnik, arra számított, a Vader-ére fogok utazni, de én a lassan sarokba szoruló Lambda Shuttle-re rajtoltam rá. 

Mire Vader visszakeveredett, 2 életre levittem a Shuttle-t, Corran 1 pajzson volt stressz nélkül és közvetlen előtte a Lambda is stressz nélkül. A következő körben tudtam volna már lőni, így felkészültem egy jó double tap-re. Ha fennakadok a Shuttle-ön, akkor nem lesz lövésem és jó eséllyel Vader kiszed. Ha visszafordulok át a Lambdán, aki megáll, akkor még mindig jó eséllyel Vader lőni fog rám, és ha elsőre nem lövöm ki a Shuttle-t, akkor a shuttle is rám tud lőni. Ha a shuttle valami furcsát lép, még talán meg is tudta volna blokkolni a visszafordulásomat, ami akkor is vereséget eredményezett volna, ha nem lő le a Sith Nagyúr. És közben már tudjuk, hogy ez lesz az utolsó kör.

20170506_160542.jpg

Végül visszafordultam 3K-val, a Lambda megállt, Vader lőtt elsőnek, és egy Direct Hit-et bevitt az Advanced Targeting Computer-ével. 

Ez lehet, visszajárt, mert a Retro X-Wing versenyen a Soontir Fel-jét egy direct hit-tel szedtem le a meccs legelején. Ezzel együtt, bár szoros volt a meccs és élveztem, mindhárom hajóm Direct hit általi halála miatt volt bennem egy kis keserűség, nem mondom azt, hogy nem. Eléggé jól működött Vader-en az Advanced Targeting Computer.

Vereség: 36 - 100.

18516048_1332220553524968_1789845161_n.png

A plüssmackók és a mynockok mellett a harcilepkék is le tudják győzni a Birodalmat, csak az én lázadó alakulatom nem.

Ötödik mérkőzés: Zsadon Márk

100 pontos dogfight-ról a legelső Ligaversenyem óta nem mentem el csak egy győzelemmel, így úgy voltam, nem most duplázok. Hát Márk sajnos más véleményen volt. 

20170506_162538.jpg

Fenn Rau + Attanni Mindlink + Concord Dawn Protector + Autothrusters
Contracted Scout + Attanni Mindlink + R4 Agromech + Extra Munitions + Proton Torpedoes + Guidance Chips + Boba Fett
Kavil + Twin Laser Turret + Attanni Mindlink + Unhinged Astromech
(99)

Kavil nagyon jó a lista ellen, stabilan sebez 2-ket. Corran aránylag túlt tud élni két torpedó lövést, ha közben nem kell mástól is tartania. Kavil kimaradt az első egy-két lövéskörből, így lehetőségem volt csak és kizárólag Fenn Rau-ra koncentrálni. Az Ashoka adta fókusznak hála sikerült Corran-t Range 2-be juttatni, akárcsak Biggs-et, míg Ashoka Range 3-ból tüzelt. 

Fenn-nek volt két fókusza, de az elsőt agresszívan elköltötte támadásra, hogy egy seb bemenjen Biggs-nek, bár ehhez a Vörös Hármas is fókuszt költött. Itt volt az idő, Fenn Rau Range 2-ből két, teljesen módosított Corran lövéstől elég jó eséllyel leesik a Protectorate Starfighter és még Biggs és Ahsoka is oda piszkálhat.

Fenn kapott egy sebet összesen és el se kellett költenie a másik fókuszát. 

A következő körben kipattintotta Ahsokát egy lövésből, egy nagyon szép manőverrel egy milliméterre beparkolta párhuzamosan Biggs mellé a protectorate-et, ezzel nem számoltam, az tény. 

20170506_165646.jpg

Utána már a folyamatos amortizáció mellett ügyes játékkal Márk először megblokkolt, majd eldugta előlem Kavil-t, hogy őt se tudjam leszedni, miközben Biggs elfogyott teljesen.

Így végül még egy végső rohamot indítottam a Scout ellen, Fenn-t megblokkolva. Ekkor is egy seb ment be, és többet nem is sikerült a meccsen okozni. Fókusz-evade-ekkel kivédekeztem a torpedókat, közben Fenn utolért és Kavil is újra visszakeveredett a mókába, és a sarokba beszorítva körök óta lövés nélkül leesett Corran.

Vereség: 0-100.

Márk, akinek ez az első versenye volt a Ligában, említette, eddig minden meccsen Fenn esett le először. Néha ez az agresszív játékstílus bejön, ha kis szerencsével megtámogatják a kockák is, és ez az a mérkőzés volt. Élveztem ezt a mérkőzést, de már elfáradtam a sok vereségbe és kicsit zavart, hogy azon a meccsen, ahol a legkevésbé játszottam rosszul, kaptam ki a legjobban.

Mert a vereségem fő oka nem egy-egy rossz dobás vagy szerencsétlen krit volt, hanem az a repülési terv, ami rendszeresen ilyen helyzetekbe hozta a listámat. Ha ez egyszer történt volna meg, akkor azt lehet a szerencsére fogni, hideg volt a kocka. Mind az öt meccsen vagy egy hp-ra kerültem a nyitó körökben attól, hogy Corran leessen, vagy valamelyik másik hajómat kapták el letolt gatyával. Így nem lehet X-Wing-ezni és jó eredményeket elérni.

 A verseny előtti 6-1-es statisztikámban bízva hideg zuhanyként ért ez az 1-4 és utolsó előtti helyezés. A menüsorban X-Wing Liga 2017 alatt megtaláljátok az összes verseny részletes végeredményét.

Vörös Ötös, készenlétben!

 

komment

A bejegyzés trackback címe:

https://vorosotos.blog.hu/api/trackback/id/tr3112504219

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása