SPOILERMENTES kritika Az utolsó Jedikről

2017/12/14. - írta: Promie Motz

Az alábbi kritika SPOILERMENTES lesz a TRAILEREKHEZ KÉPEST. Azt azonban feltételezem, hogy látta a T. Olvasó. 
A film erényiről nem bírtam írni annyit spoiler nélkül. Szóval fogadjátok el, hogy ez egy remek alkotás szerintem. Az a pár hiba, amit találni véltem, fenti feltételek mellett sokkal jobban körbe járható.
Akit eltántorítana "csak a hibák felsorolása", azoknak nem ajánlom ezt az írást.

Elől járóban annyit, hogy nekem most nagyon tetszek a 7. Epizód, elsőre is igazán kedvező kritikát írtam róla, azonban sokszori megnézésre sikerült csak igazán megszeretni.
Így végül 2 éven át messze ezt a filmet vártam a legjobban.
Képtalálat a következőre: „star wars 8”
Nagyon élveztem a Zsivány egyest is, de az nem vitte előre annyival a Star Wars univerzumot. Árnyaltabb képet kaptunk a Lázadásról és magyarázatot nyert a világegyetem legnagyobb mérnöki mulasztása.
De ez nem válaszolta meg azokat a kérdéseket, hogy:
  • Kik Rey szülei,
  • Kicsoda Snoke,
  • Miért csak Leia figyel arra, hogy az űrnácik ki akarnak irtani mindenkit, aki nem velük van.
  • Luke, csinálj már valamit!
Na jó, ez utóbbi nem is kérdés.Képtalálat a következőre: „star wars 8”
Választ kapunk ezekre a kérdésekre?
Pár kérdésre kapunk választ, még ha lehet, nem is a "végleges igazságot", ahogy azt már megszoktuk ebben a filmsorozatban. Bár továbbra is kérdésekkel fogunk kijönni a moziból, ez nem csak egy töltelék középső rész. Sokat foglalkozott a karaktereinek az árnyalásával, aminek hatására talán a történet kevesebbet haladt előre egyesek szerint. 
Képtalálat a következőre: „star wars 8”
Személyes véleményem, hogy a 3 eseményszál (az új trilógia hősei, Rey, Finn és Poe nagyrészt külön utakon járnak) a 2,5 órás vetítési idővel már kellő mennyiségben haladtak az események. Így is gyakran volt, hogy valamelyik karakterre kíváncsibb voltam, mint az éppen mutatottra.
Bár ezek végül fontosak voltak a karakterfejlődésekben, talán kicsit kevésbé volt jó a film tempója. Nem rossz volt, de a 5. vagy 7. rész az nem veszti el sohase a figyelmem. Itt se ez történt, de 5. végignézésre már lehet, át fogok pár jelenetet tekerni.
Na jó, hazudtam. Nem szoktam áttekerni jeleneteket.
Kicsit lehet, elkalandoztam.
Elég nehéz spoiler nélkül megfogni a filmet.
Képtalálat a következőre: „star wars 8”
Látvány: meglepően sok új és egyedi idegen lényt hoztak be, akiket szokásosan egy "kantina jelenetben" mind a nézőre zúdítottak. Itt biztosan lesz majd mit kikockázni.
Snoke egy-egy jelenetben nekem nagyon durván CGI-nek tűnt, meg egy másik szereplővel is volt pár elütő képkocka.
Járművek, csaták, díszletek: egy kisebb és egy nagyobb űrcsata mellett egy felszíni ütközetnek voltunk tanui. Bár magában a csatában a cselekmények nem mindig tűntek a leglogikusabbaknak, látványosnak látványosak voltak. Lehet, már el vagyunk kényeztetve, de amíg a Zsivány egyesben Scariffnál tátott szájjal néztem a dolgokat, addig itt ez az érzés elmaradt. Egy alkalmat leszámítva.
Az egyik leglátványosabb és későbbiekben feltehetőleg ikonikusnak kikiáltandó mozzanat is ebben a filmben volt, amit moziban láttam, így ezt azért kiemelném.
Random poénok. Pont egy nappal korábban néztem meg a Thor 3-at és imádom a Marvel lazaságát. Itt is pár hasonló, eléggé oda nem illő vicc volt beszúrva helyenként, amiken nevettünk, de nem volt Star Wars-os.
A téma. A Zsiványok témája a remény volt végig, ami remekül passzolt Az új reményhez. Az utolsó jedik fő témája talán a kűzdeni akarás és a túlélés, de ez utóbbi sem önós érdekből, hanem a Galaxis jövőjéért. Mi az az akár személyes áldozat, ami még elfogadható az embernek a nemes célért? Mikor jön elő az Ego, az önös érdek vagy csak a túlélési ösztön?
Ezekbe a témákba egy kicsit belekapnak, de azért hatalmas mélységig talán nem jutottak el.
Az erő. Történtek érdekes dolgok. A fiatal erőhasználók ereje nőttön-nő, Rey és Kylo is tanul új trükköket. Spoiler nélkül csak ennyi :P
Apropó, Kylo! Nekem mindig is kedvencem volt, mert megláttam benne tényleg azt a vívódást, amitől Anakin messze járt, hogy jól érzékeltesse a nézővel. Aki eddig is csípte, továbbra is élvezni fogja a játékát.
És igen. Aki nem élvezte az Ébredő erőt, szerintem ezt se fogja. Akik élvezték, még lehet, azokat is részben megosztja majd. Bár erre nem hiszem, hogy ráhúzzák a "remake" jelzőt, azért volt itt is pár jelenet, ami erősen Birodalom visszavág vagy Jedi visszatér szájízű lett. Ami nem egy nagy probléma persze.
Szóval, nézd meg, ha akarsz Resistance Bombert, T-70-es X-szárnyút, A-szárnyút és TIE-Silencert látni. Bár ezeket már az X-Wingben még többel találkozhatsz majd az asztalon. Továbbá, ha a vadászok és a bombázók mellett a nagy hajók is érdekelnek, akkor a filmet vagy a Star Wars Armadát ajánlom. Ha inkább a fénykardhuszárok vonzanak, akkor a film vagy az Imperial Assault társas. Bár érkezik a Star Wars: Legion is.
Ne nézd meg, ha a büfés sorban mögöttünk álló társaság egyik tagja vagy, akik büszkék voltak arra, még egyikük se látta egyik filmet se. 
Most komolyan...
Többieknek azért ajánlom.
Gyertek X-Wingezni, mert az jó.
A 9. Epizódig,
Vörös Ötös, készenlétben!
komment

A bejegyzés trackback címe:

https://vorosotos.blog.hu/api/trackback/id/tr5913499705

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása