Felkészületlenül külföldön - avagy a lengyel System Open Series verseny

2018/03/18. - írta: Promie Motz

Képtalálat a következőre: „system open series x-wing”

Novemberben elkapott a vérszem és gyorsan foglaltam jegyet a lengyel System Open Series versenyre (továbbiakban SOS). Novembertől a SOS-ig összesen 9 nrm verseny gyakorló meccsem volt. Bár a felkészültségemhez képest remekül teljesítettem a krakkói regionálison, kérdéses volt, hogy 330 ember között hogyan fogok szerepelni, mennyire jönnek jól ki a párosítások és a többi.

3 verseny volt a hétvégén és mind a háromban olyan versenyformátum, ahol kvázi csak a nyert meccsek száma volt érdekes, MoV már nem.

Mi is a lista?

dankxwing.png

Forrás: Dank X-Wing Memes

Hoppá. Első hiba, nincs is meg a lista. A hírhedt Fenn-Ghosttal és ellene 1-1 meccsrt játszottam, a saját őrült kreálmányom a 2. Ligafordulón azért megmutatta a gyengeségeit, Lórik körül nem szeretek annyira alakzatban repülni, Reyt féltettem a magasabb PS-ű birodalmiaktól, így a verseny kezdete előtt 10 perccel elhatároztam, hogy Dash-Poe-val repülök (akik a krakkói reg után az 1. Ligafordulón azért leszerepeltek.

Poe Dameron (PS9) (33)
Veteran Instincts (1)
R2-D2 (4)
Advanced Optics (2)
Autothrusters (2)
Black One (1)

Dash Rendar (36)
Lone Wolf (2)
Heavy Laser Cannon (7)
Rey (2)
Countermeasures (3)
Outrider (5)

Total: 98
View in Yet Another Squad Builder

Nagyon vicces volt, ahogy körülbelül 500 pontnyi hajóval mentem ki Krakkóba és a verseny előtti este is csak vadul kérdezgettem a többieket, mit vigyek. Bendzsi közölte, ő beleveti magát a Visztulába, ha ezek után én nyerek.

Fagyos időben is meleg hangulat

A -20 Celsius fokban is remekül szórakoztunk a sörfőzdében tartott versenyen. Bár bent eleinte hideg volt, az ipari hősugárzók màr estére szinte kellemetlen meleget adtak. Az oxigén is fogyott. Ugyanakkor a folyamatosan a fő versenyről lemorzsolódó mezőny a helyi példát követve elsörözgetett a játékasztaloknál. Mi magyarok is követtük ezt a példát és meg kell mondanom, megértettem a korábban ferde szemmel lesett metódust.

Mérkőzések - SOS

Első mérkőzés - Greg XVC Ociepka

Lista: a friss "klasszikus" Yorr Palpatine Expertise-es Guickdraw és Inkvi

Egyszerűen a felkészületlenségemnek írhatom be az egészet. Nem éreztem át, mennyire durva lesz, amikor a Yorr vezette Quickdraw és Inkvizitor a pályán a 6 űrszemét miatt teljesen szabadon tud repülni. Az elején jól dobtudnk mind a ketten, Quickdraw-val már pajzs alá sebzett valami tűrhető kritet az agresszív Palpa használattal, mire Dash lelőtte. Poe-nak a fókuszat is el kellett költenie itt és a következő körökben. Itt eléggé alábecsültem a kocka variancia esetleges hatását Inkvizitor és Palpa esetén, Dash-sel 3-4-szer megblokkoltam a TIE-Adv Ptorotype-ot, de ahogy mindig 2 fókuszt dobtam, ő meg mindig 2 hitet és palpa adott egy kritet, nem tudtam sohase kimenekülni a Range-ből. Végül igyekeztem Poe-val visszafordulni, szűken a pálya vége felé, de olyan hülye szögben blokkoltam meg a másik irányba forduló inkvizitort hogy még így is rámlőtt és beadott még egy kritet, piros derékszögek. Így a végén még csak Poe rá se tudott fordulni az inkvizitorra, aki űrszemétre állt és akció nélkül is Palpával kivégezte Poe-t. Közben Dash-nek nem sikerült megbüntetnie ezt a szemtelenséget. Óriási szerencsével egy lövésből leszedhettem volna, de talán csak egyet sebződött. Ezután gyorsan Palpatinera mentem, de addigra visszajött Inkvi. És lement fél Dash. Weapon Failure krit után gondoltam, el kéne lógni, de nem jött be. Az inkvizitor még kézből 3 krittel befejezte a mérkőzést. Mind a 8 felhúzott sebzés kártya kritikus találat volt, ebből 5 Palpa halála után. Dash jó eséllyel nem gyűrte volna le a Prototype-ot, az ellenfelem jól repült, én nekem nem a legjobb tervem volt a felállásra és a kockákon is volt egy kis balszerencsém. Ez utóbbin egy jobb stratégia felülemelkedett volna, így a "ha hülye vagy, a kockák se mentenek meg" kategóriába sorolnám a meccset.

2. Mérkőzés - Bartosz Borowski

Colonel Vessery (TIE Defender) + TIE/D + Tractor Beam + Twin Ion Engine Mk. II + Crack Shot
Countess Ryad (TIE Defender) + TIE/D + Ion Cannon + Twin Ion Engine Mk. II + Crack Shot
Scimitar Squadron Pilot (TIE Bomber) + Tie Shuttle + Twin Ion Engine Mk. II + Systems Officer + Fleet Officer
(99)

Ezt a meccset álmomban is le kellett volna hoznom. 3 dolog döntötte el a meccset. Az elején rárepült mindenkivel Poe-ra, ezért el kellett menekülnöm és tractor beames Vessery ellenében nem mehetek be az aszteroidamezőbe, hát még az ionos Ryad miatt. Így Poe sok körre kiesett a jatékból és az ellenfelem Dash-re ment rá.

A második, hogy Dash a counter measuresös körében 2 fókusszal 4 védekező dobáson Range 3 ban SEMMIT Sem dobott és a támadása se ment be, az egyik fókuszt el kellett dobnom kör végén.

Még így is nyertem volna, ha nem felejtek el egy pajzsot visszatenni Poe-val. Amikor kilőttem a bombert, Vessery elé keveredtem, aki 5 életről Direct hittel leszedett. Ha azt a kört túlélem, többet nem lövünk egymásra a meccsen, úgy elfutok és ponton nyerek.

Szóval a saját hülyeségedtől nem ment meg a kocka.

Borzasztó mérges voltam magamra.

Harmadik mérkőzés - Krzysztof Wadowski

Ezra Bridger (Sheathipede-class Shuttle) + Snap Shot + R3-A2 + Inspiring Recruit
Poe Dameron (PS9) (T-70 X-wing) + Black One + BB-8 + Autothrusters + Veteran Instincts + Advanced Optics
Captain Nym (Scurrg H-6 Bomber) + Veteran Instincts + Autoblaster Turret + Bomblet Generator + Havoc + Trajectory Simulator + Genius
(100)

Még egyetlen versenyről se mentem haza győzelem nélkül, nem most akartam elkezdeni. Ugye az idei SOS-on akinek van két veresége első nap, kiesik a fő versenyről.

Egy érdekes listája volt az ellenfelemnek, de kicsit összetákoltnak tűnt, nem éreztem, hogyan támogatják az egyes részek egymást. Főleg, amikor a Trajector Simulatorral sikerült 2 bombaval is egyszerre 2-2 saját hajót lefedni. Ezra volt az elsődleges célpont, ő nagy nehezen meghalt. Volt egy jó esélyem Poe-ját is leszedni, ott a kockáim megint hidegek voltak, így végül futottam a győzelemért a pontkülönbséggel. Fél Dash több lett volna mint Ezra.

De nem élveztem a futást, agresszívan szeretek Poe-val is jatszani, bemenni, kijönni, kicsit tölteni, újra bemenni. Csak futni nem az igazi senkinek se, és közben  Dashnek is figyelnie kellett magára.

Vége: 1-2.

Hangar Bay

Lista

Rey (45)
Expertise (4)
Kanan Jarrus (3)
Finn (5)
Engine Upgrade (4)
Millennium Falcon (TFA) (1)

Jan Ors (25)
Trick Shot (0)
Twin Laser Turret (6)
Chewbacca (4)
Moldy Crow (3)

Total: 100
View in Yet Another Squad Builder

Kifejezetten híres játékosok is kiestek az első szakaszban, mint a világbajnok Nand Torf, a német nemzeti bajnok és egy csak idén 2 regionálist nyerő német srác. Ezzel a 3 úriemberrel került Bendzsi egy Hangar bay podba. Én ezzel szemben egy elég casual közösségbe csöppentem és játszottam finnel (nemzetiségre, nem John Boyega) más skandinávval és cseh punkkal.

A listám Death-Rey volt, és nagyon alábecsülték a srácok. Bár itt is az első ellenfél Quickdraw 2 Rho volt, a második a tipikus Fenn-Ghost (avagy Raptor attack), végül a "döntőben" egy 4 hajós birodalmi formációt őröltem fel, mindhárom meccsen fél Rey maradt csak fent. De azért a Hangar bay győzelem nagyon jót tett

a közérzetemnek. Meg közben a sörök is.

Ezt a 3 meccset nem éreztem elegendőnek arra, hogy egy HWK-t tegyek az asztalra vasárnap a "második esély" versenyen, így tovább gondolkodhattam.

Magyar Bajnokunk, Kuzminkánk 5-1-et ment egy alig ismert listával, majd másnap Top 4-be vezette a seregét. Gratulálunk a fenomenális teljesítményéhez! 

Plusz el is loptam a listáját a régieket magam mögött hagyva...

...és másnap megvertem vele a világbajnokot!

Vasárnapról röviden. 

Hyperspace Qualifier

Kuzmin's Oldies

Gold Squadron Pilot (Y-wing) + Twin Laser Turret + Bomb Loadout + BTL-A4 Y-Wing + "Chopper" + Guidance Chips
Ezra Bridger (Sheathipede-class Shuttle) + Snap Shot + R3-A2 + Hera Syndulla
Lowhhrick (Auzituck Gunship) + Selflessness + Courier Droid + Rey
Rookie Pilot (X-wing) + Flight-Assist Astromech + Integrated Astromech
(100)

Első meccsen kegyetlenül szétcincáltam egy Quickdraw Soontit Harpoonos Nu listát 20 perc alatt az olasz Carlo Tozzi aszisztálásával. Nem feküdt neki a felállás, Sonntir túl későn jött be a Nu túl korán rossz szögből.

Másodikra Rafal Kurowiak a 2 harpoon, trajectorys bomblet és a mangler eléggé szétkapta az alakzatom, a vége azon múlt, az ellenfél Serissuja és Torani Kunda is 8as volt, és a meglepő manőveremre tudott úgy reagálni Serissuval, hogy a sajat hajóján blokkolta meg magát, mmajd a TLT buborékban tudott maradni a Kimogilla halála után. Komoly gondott okozott az, hogy "egy vonalon harcoltunk végig" a K-Turnök miatt, amiből a kimogilla előnyt szerzett.

Igyekeztem nem feladni a reményt.

Ezután Nand Torffal kerültem össze, aki otthon hagyta a híres bajszát. Enyhén beszartam azért így is. Már elnézést, de nehéz szebben mondani, amit éreztem.

A csilivili kockái nagyon rosszul dobtak, de Bosskjára úgy ráestem, hogy csak kétszer lőtt és másodjára stresszesen, Expertise nélkül. Rengeteg hibát vétettem, Lórik is lerepült a pályáról, a lelkes Rookie meg halála előtt aszteroidára, de Nand úgy értékelte, szerinte az ő helyezkedése volt kriminális. És tudta, ilyenkor nem mentik meg a kockák. Végül Asajj-zsal egy életen egy váratlant megpróbálva pont lerepült a pályáról, amire számított, de volt akkor még teljes életes hajóm. A csávó hihetetlenül kedves volt és jófej végig.

Ezután ünneplésként lecsúszott egy liter sör az ebédhez.

De szerencsére a következő ellenfelem, a 186-os Podcast Alex Birt-e meg kifejezetten másnapos volt, az első körben a Rey-e rosszul ítélt meg egy boostot, Ezra stresszelte, és mivel Kanan helyett C-3POja volt, így már nem tudott meglógni. Mirandával így túl későn ért be, Bombleteken nem sérültem számára eleget, és feladta hamar a meccset, mert csak pontért tudott volna futni egy olyan formátumban, ahol csak a győzelem számított.

Kicsit ez is meglepett, mert a 186-osok egy erős csapatnak számítanak és Alex egy alap emberük. De nem panaszkodok

Jami Pulkkinen az ötödik meccsen csúnyán megalázott. A Flight Assist-os Y-szárnyúak Ion ágyúval egy stresshoggal megtámogatva és Weapon engineeres m9g8-as fenn rau még az én seregemnél is több piros kockával gurított. Úgy éreztem, valami váratlan lépések és döntések kellenek, de ezek nem fizetődtek ki, sőt, kifejezetten rossznak bizonyultak. Így egy nagy zakó lett a vége. 

Közben Kuzminunk is sajnos befejezte a versenyét, és mivel már mást nem tudtam nyerni, kiálltam a versenyből.

Még pár sör, és este eg vállalhatatlan Facebook live élő közvetítés az apartmnaból 2 X-Wing mérkőzés. A másodikban a Létó-Kovács páros közösen próbált egy hajót vezetni, hát az fergeteges volt.

Meg az egész is. Egyszerűen remek volt a hangulat, szerencsére bizonyítási kényszer nélkül voltam, és bár a fontosabb versenyeken 1-2, 3-2-t mentem, azért a Hangar Bayjel együtt a Győzelem/vereség szépen 7-4-re módosult, ami kifejezetten elfogadható. Felkészülés nélkül ;)

Vörös Ötös, készenlétben.

 

komment

A bejegyzés trackback címe:

https://vorosotos.blog.hu/api/trackback/id/tr2013747546

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása