Interjú a 2018-as Budapest Regionals győztesével

2018/06/01. - írta: Promie Motz

Következzen egy interjú Tóth Ádámmal, aki az első magyar Regionals győztes!

Üdvözöllek az Olvasók nevében is! Kérlek, mutatkozz be, mivel foglalkozol és mit csinálsz szabadidődben.

Sziasztok. Tóth Ádám vagyok a győri srác, aki gyorsan beszél és Tie-SF-fel játszik :-)

A társasozás szervezés és maga a játékok kiemelt részét képezi a szabadidőmnek. Utóbbi 2017 júniusa előtt a Győri Társasjáték Egyesület klubnapjainak segítését jelentette, akkor Pestre költöztem munkahelyváltás miatt. Azóta leginkább Pesten barátokat/munkatársakat vezetek be ebbe a remek hobbiba.

De az Egyesületnek mai napig tagja vagyok és igyekszem innen is segíteni a győri társasjátékozást - Nok Dáviddal felváltva vagyunk szervezők a győri X-Wing versenyen.

Egyéb hobbik: történelem, sci-fi, fantasy, jellemzően 13 rész/évados TV sorozatok (Battlestar Galatica, Expanse, Jusitified, Narcos, Trónok Harca a 4. évadig stb.), közgazdaságtan.

Mennyire szereted magát a Star Warst? Mik az első élményeid a filmekkel?

Az első élményem videókazettán a IV. film volt, de ez csak halványan rémlik, mert még egy előző évezredben történt. Ami abszolút megmaradt Star Wars-hoz kötődő emlék:

1999-ben 8 éves öcsém tizedszerre nézi kazettáról a Birodalom visszavágot (angolul) és közben fejből mondja Darth Vader összes szövegét. :-)

Melyik a kedvenc filmed a sorozatból?

Birodalom visszavág - mivel az a filmtörténet legjobb folytatása szerintem.

Ha választanod kellene egy fénykardot vagy fegyvert, mi lenne az? Fénykard esetén milyen színű lenne?

A Jedi Academyt mindig zöld kétpengéjű fénykarddal vittem végig, így az.

Melyik a kedvenc Star Wars Univerzumbeli hajód (nem a játék szempontjából)

Az Ebon Hawk a Knights of the Old Republicból.

Mikor és hogyan ismerkedtél meg az X-Wing-gel? Játszol vagy játszottál valami hasonló wargame-et?

Remport Laci révén ismertem meg a játékot 2015 decemberében, mint sokan mások Győrben.

Amikor komolyabban elkezdtem társasozni 2014-ben a győri Sas és Kos társasbolt majd a Győri Társasjáték Egyesület révén, alapvetően eurogamernek indultam.

Aztán szembejött az X-wing, ami amellett, hogy Star Wars, ráadásul olyan wargame, amit nem kell festeni és úgy tűnt nem is olyan drága. Utóbbi feltételezés mai szemmel naivnak bizonyult.

Kezdetben milyen listákkal repültél, és ez hogyan változott az új Wave-ek kijövetelével?

Csak birodalommal játszottam az elejétől fogva és főleg 3 birodalmi ászos listákkal repültem, hogy melyik 3 hajó került be az változott. Illetve a Decimator + 1 birodalmi ász listák is elő-előkerültek, meg egy időben próbálkoztam Upszilon + System Officer alapú listákkal is.

Belegondolva közös vonás a listáimban:

  • nincs egyikben sem háromnál több hajó
  • legyen benne hajó, amire jó ránézni
  • ne legyen idegesítően rossz tárcsa, azaz Lambda

A játékban melyik a kedvenc hajód?

A Tie-SF, mert majdnem klasszikus Tie fighter alakja van, nem hal meg egy rossz védekező dobástól (hello Soontir), ráadásul még ütőképesen támad is.

Mik a kedvenc X-Wing-es pillanataid 2018-ból és egyébként is?

Amikor X-wing eseményeken ismertem meg nagyon jó fej embereket - akikkel azóta is jóban vagyok. És persze idén a Regionals.

Megnyerted a 2018-as Budapest Regionlas-t, amihez ezúton is gratulálunk! Hogyan készültél fel rá, mik voltak az elvárásaid, mire számítottál?

Előtte kb. 1,5 hónappal X-wingeztem utoljára, míg mások végigtoltak előtte 2 hetet 20+ meccsel, ráadásul a verseny hetén volt a csúszidőszak a munkehelyemen.

Az első szakasz 5 meccséből 2 győzelem volt a várakozásom, 3-nak már örültem volna.

Valaki azt mondta, hogy azt a hajót vidd versenyre, amivel szeretsz repülni , így lett a seregben 2 Tie-SF és a játék legfürgébb kistalpas hajója a Gunboat.

Szerencsére nem volt Ghost-Fenn lista és TLT is kevés a versenyen, így az egyetlen igazán counter lista, amivel találkoztam,, Esze Gergő Decimator-Inquisitora volt.

Illetve ami minden bizonnyal segített az az átlag fölötti dobások az elődöntőben illetve a gyors meccsek, amik miatt 15-20 perccel többet tudtam pihenni a meccsek között. Ha most játszanánk le Rafyval a döntőt szerintem nyerne, de akkor este 22 órakor, 7 meccs után úgy tűnik én hibáztam kevesebbet.

Mesélj nekünk kicsit a a különböző X-Wing-es versenyekről, amiken részt vettél. Mik voltak a céljaid és elvárásaid, amikor először neveztél egy ilyen eseményre?

Győrben kezdtem versenyezni,   alapvetően azért, mert ott lehetett egyszerre sok meccset játszani különböző listák ellen, illetve találkozni olyan játékossal, akikkel amúgy nem volt még lehetőségem játszani - és ez a mai napig a fő motivációm.

Tavalyi év második felében kezdtem komolyabban versenyezni Pesten miután ide költöztem. A Red Squadron Invitational nagyon jó élmény volt annak ellenére, hogy Dervandelin Zoli rommá vert a döntőben. Éles helyzetben repültem a másik 2 frakcióval - 20-30 Rebel hajó vásárlása azóta is fel-fel merül bennem -  illetve ott használtam 2 SF-et igazán éles helyzetben először.

Aktív tagja vagy a győri és a budapesti közösségnek is. Miben más esetleg a két társaság mentalitása? Miben más egy szervezett eseményük?

A győri közösség igazából Győr-Veszprém-Vas megyei. Önmagában az nagyon jó, hogy 10-15 játékos stabilan összegyűlik a Győri Társasjáték Egyesület klubjában havi rendszerességgel tartott versenyekre, ezzel Győr a legerősebb X-Wing bázis Pesten kívül.

Győri versenyen retrón dobogós volt (sőt ha jól emlékszem győztes) Remport Laci 4 Bomberrel, így azt mondanám, hogy bevállalósak a listák. :-)

Amiben még mások az események: szeretünk egyedi formátumokat kipróbálni. Ilyen a Laci által kitalált és megírt küldetéses versenyek - legutóbbi karácsony tematikájú volt - illetve volt Csak Előre Lövés verseny is.

A következő győri verseny június 17-én vasárnap lesz, gyertek! :-)

Idén tervezel külföldi versenyekre menni?

A Facebook csoportba már beléptem, de minden a versenyek időpontján múlik. Meg először a Liga meccsekre, győri versenyekre, KEX-ekre illetve többi itthoni eseményre kellene eljutnom, ez 2018-ben eddig sajnos összesen 7szer sikerült csak.

Bár a netes X-Wing-es életben nem veszel részt, miben más egy nemzetközi VASSAL mérkőzés, mint egy asztali megmérettetés?

Nem lehet közben sörrel koccintani vagy személyesen egy jót dumálni . :-)

Mennyivel különbözik szerinted a nemzetközi meta game (lista összerakás, stb.), mint a magyar? Változott ez az elmúlt évben?

Amennyire követem szerintem kockázatvállalóbb / kreatívabb. Olyan nálunk nem nagyon volt, hogy egy versenyen a TOP8-ból 6 Nymranda vagy 4 tripla Jumpmaster volt.

Hogyan készülsz a versenyekre, meccsekre? Mi a célod, amikor egy új listát összeraksz? Minimax-olsz, vagy “fluff”-ot is megpróbálod figyelemben tartani?

Amikor van rá időm kipróbálok többféle verziót legalább 1-2 meccsen, megfogadok tanácsokat - Greiner Tamásnak volt mostanában több olyan visszajelzése, ami formálta a listáimat - és végén nem pont a netes listákat próbálom használni. A metawing alapján ez nagyjából sikerült is.

A Világbajnoknak lehetősége van új kártyát terveznie. Ha Te tervezhetnél egy új kártyát, vagy módosíthatnál egy meglévőt, mi lenne az?

Egy Thrawn kártya nagyon hiányzik a játékból, hiszen ő a három leghíresebb birodalmi katonai vezető egyike. Ráadásul most már a Rebels sorozatnak köszönhetően megint a kánon része lett a karakter, aki a ‘90-es években megalapozta a Star Wars feltámadását.

Mit vársz az év második felétől és a jövő évtől X-Wing versenyek terén?

Jó lenne 2-3 külföldi versenyre elmenni évente - főleg ha Krakkóban vagy más érdekes városban van. De az elmúlt hetekben elsősorban versenyszervezői fejjel gondolkodtam a jövőn, így a fő kérdés ami foglalkoztat az X-wing 2.0 hatása a játékosközösségre.

Mit gondolsz, hol áll az átlagos magyar versenyre járó játékos a nemzetközi szinthez képest?

Szerintem alapvetően nem rosszul, de valószínűleg gyakrabban kellene 5 vagy több meccset játszani egymás után.

Nekem igencsak kihívás a stratégiára figyelni fáradtan. Vagy akár csak nem elfelejteni olyan alap dolgot, mint hogy a Fire Control System támadás után target lock-ot ad (Varga Marci erről tudna mesélni), vagy kiszámolni hogy mennyi esélye van hogy leesik a hajóm, ha Range 1-be megyek 1 fókusszal (mindegy, ha rossz napod van úgyis leesik).

Mire számítasz a hazai X-Wing-es társasággal kapcsolatban? Az ébredő erő megdobta kicsit a érdeklődők számát. A Rouge One film miatt kevésbé volt érezhető megugrás a saját tapasztalatom szerint. Szerinted Az utolsó jedik után és a karácsonyi akcióknak köszönhetően volt jó pár új tag? Solo hozni fogja az újoncokat?

Az utolsó jedik: mondjuk úgy hogy a Resitance bomber nem lett ikonikus hajó szerintem :-)

A karácsonyi akciók szerintem segítettek, olcsón lehetett venni pl. Falcont és egy T-70et. Solo sajnos elég rosszul marketingelt film volt, így várhatóan minimális hatása lesz.

X-Wing 2.0! Nem várok tőled most hosszú értékelést, de mondj mondjuk három változtatást, ami tetszik, és hármat, ami nem.

Tetszik:

  1. Várhatóan nem csak retrón lesz látható több T-65 X-Wing és Tie Fighter. Az E-Wing, Bomber, Punisher és más régi hajók leporolhatók és újra bevethetők lehetnek.
  2. Letisztultabb játékszabályok, beépített title-ök, egyedi akció-láncok egyes hajókra.
  3. FAQ helyett az app-ban tudja javítani a játékegyensúlyt az FFG.

Új versenytípusokat könnyebben kitalálhat a közösség, akár saját app-pal.

Nem annyira tetszik

  1. Pénz. Bár szerencsére nincsen 5 frakcióm 80+ hajóval mint pl. Timkó Attilának vagy Módos Gergőnek, akiknek innen is köszönöm a kölcsön kártyákat a Regionals-on :-)
  2. Remélem, hogy a verzió váltás miatt nem hagyják sokan abba a játékot , lásd 1-es pont. Szerintem valamilyen közösségi megoldásra: akár úgy, hogy versenyre kölcsönadás szervezünk, akár közös kitek vásárlásával.
  3. Palpatine 1 Force token. Az egyik legnagyobb erőhasználónak 1 Force tokenje van.

        Nyilván ez csak jelképes dolog, de zavaró.

Ha valaki vacillálna, hogy belekezdjen e az X-Wing-be, mit mondanál neki?

Nagyon jó a társaság, és ha szeret azon gondolkodni egy társas közben, hogy vajon a másik mit fog lépni és ő erre mit kellene hogy reagáljon, akkor ez a ő játéka. Ha könnyen felhúzza magát egy rossz dobástól akkor nem biztos hogy az ő játéka, mert a szerencsefaktornak nem jelentéktelen szerepe van - erre több dobásom több versenyen remek példa.

Ha pedig igaz lesz, amit sokan várnak, hogy letisztultabb lesz a játék,  akkor X-Wing 2.0-nek mindenképp érdemes adni egy esélyt, még ha valakit az 1.0 valamiért nem is fogott meg.

Egy kezdő játékosnak milyen tanácsot adnál? Mik a legnagyobb hibák, amiket anno elkövettél?

Az elején repüljön azzal, ami szimpatikus neki (függetlenül a hajó képességeitől), de később kérjen tanácsot másoktól a lista építésnél, hogy mi az a kombináció, ami biztos hogy nem működik. Az elején én is építettem elméletileg jónak tűnő listákat, aztán kiderült hogy a gyakorlat az más, mint az elmélet.

Köszönöm, hogy válaszoltál a kérdéseinkre! Reméljük, az év második felében és jövőre is sok kellemes mérkőzést fogunk játszani!

Én köszönöm és remélem egyik ilyen meccs Győrben lesz :-)

komment

A bejegyzés trackback címe:

https://vorosotos.blog.hu/api/trackback/id/tr6214016464

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása