Dash 2.0 - újra dübörög a kétlövetű

2018/12/14. - írta: Promie Motz

dash_rendar_400x400.jpg

A 2.0 egy meglepően nehéz döntés elé állított. A 4 kedvenc pilótám közül 3 (Dash, Corran, Miranda) 3 erős nerfet kapott, míg Poe meg eredetileg nem is volt az első hullámban, hanem átalakítotva hozták be a másodilba. Persze Luke erősítése sokáig feledtette ezt velem, de a Dash, a Corran és K-szárnyú próbálkozásaim elég elkeserítőek voltak. 

Biztos van szemfüles olvasóm, aki már a 2. mondatom kiakadt. Hülye vagyok, hogy nerfelt Dashről beszélek, miközben a játék legdrágább hajója jelenleg 4 kockával és ini 5-tel?

Nagyon remélem, hogy nem őrültem meg, de figyeljetek. Tudom, nem szerencsések az 1.0-s összehasonlítások, mert túl sok minden történt, de az, hogy nincs Push the Limit se Linked akciója, boostoltatni se lehet még, az arc dodgerek csak kijutnak a bow tie arc ból, vagy be range 1-be, ahol a Sensor BlindSpot miatt nagyobb biztonságban vannak, hogy a támadása ellen már Range 3-ban van Range bónusz, mind-mind egy-egy szög a sírjában. Ami szembetűnő előny, régi Autothrusters eltűnt (bár jelenleg nincs is out of arc támadás a játékban), és Vader nem tud Evadeelni (még, jön már olyasmi Force képesség Wave 3-ban).

Dash magas ára abban rejlik, hogy a régi Outrider és a régi HLC-t kvázi beépítették az alapkasztniba, csak a 2.0ás szemléletmóddal. Ami továbbra is hátrány, a haszontalan Rebel crew-ok és gunnerek. Egyszerűen ha nem otthon a konyhaasztaladon játszol, az ellenfél nem teszi meg azt a szívességet, hogy mindkét arcodba beküld hajókat, hogy Te kedvedre lövóldözz, de ő nem lő téged utána szitává. A Lone Wolf gyengítése már kevésbé kivánatos talentté tette ezt Dash számára. A rossz akció ökonómia miatt és a magas alapár miatt kénytelenek vagyunk support hajóban gondolkozni, aki tokent vagy akciót adhatna Dashnek.

Így esett az első választásom Kyle Katarn-ra és a Bistan gunnerre.

Dash Rendar (100)
Trick Shot (1)
Bistan (14)
Magva Yarro (7)
Outrider (14)

Kyle Katarn (38)
Perceptive Copilot (10)
Moldy Crow (12)

Total: 196
View in Yet Another Squad Builder 2.0

Ez a tűzér lehetővé teszi, hogy ha támadás után marad még egy fókuszunk, akkor egy másik célpontra, de akár ugyan abban a turret arcban lőhessünk. Magva Yarro lett volna hivatott a magasabb Ászok ellen megadni a módosítást. A baj persze az volt, így nem volt elég tűzerő 1-1 hajó gyors levadászására, bár Kyle meglepően hasznos volt a 3 kockás támadásaival, agresszívan vezetve. Ezzel az összeállítással olyan sokat nem repültem, más, gyengébb listák ellen is meggyűlt a bajom, pár erősebb feltörölte velem a padlót. Nyilván repülhettem volna vele lényegesen jobban, de inkább átnyargaltam a 2 E-Winges összeállításra. Ami egy másik történtet.

Képtalálat a következőre: „dash rendar”

Előkészületek

De! Történt egyszer, hogy az Ausztrál Nationalsen vagy Top 4-be jutott egy Dash, egy elég fura kombóval, amit a szabályhuszárok fele nem is fogadott el érvényesnek, és felrobbant az internet (X-Winges szeglete). Bár teljesen szabályos a kombináció, a hírverés hatására már a következő hétvégén Európa és Amerika több neves versenyén is feltűnt, köztük a PAX-on is ott volt a top 4-ben, két meccsen a Gold Squadron Podcast csatornáján is.

Dash Rendar (100)
Trick Shot (1)
Han Solo (12)
Perceptive Copilot (10)
Outrider (14)

Roark Garnet (38)
Squad Leader (4)
Tactical Officer (2)
Moldy Crow (12)

Total: 193
View in Yet Another Squad Builder 2.0

A lista az Initiative 7-en egy célpontra kétszer lövő Dash, akinek potenciálisan jobb módosítása is van, mint a Kyle Katarn-os verziónak. Nyilvánvaló hátránya, hogy Dash érdemben csak Roarkkal működik jól, a HWK nélkül rosszabb a Han gunner szerintem, mint a Bistan.

De hogyan is működik a kombó? Initiative 7-en engageel Dash, hála Roarknak. Lő valakire. Ezután használja a Han gunner adta Initiative 7-es bónusz attack-ot. Így Han megszorítása csak ezután lép érvénybe, kijátszottuk. 

Minden kártya arról szól, hogy áthágjuk valahogy a szabályokat, ezzel együtt ez a kombináció sokaknál kiverte a biztosítékot. De azt tisztázzuk, hogy most működik. Lehet, később megfaquzzák és direktben tiltják, de ez egy másik kérdés.

Szerintem két baj van ezzel az összeállítással. Egy, eléggé idegesítő az ellenfélnek, sokan panaszkodtak még nekem is, mit lehet ez ellen tenni. Itt jogosan csak az panaszkodhat, aki hoz Ini 6-os hajót, mert mindenki mást potenciálisan ugyan így Initiative killelhet egy másik sereg, azaz még meghalnak, mielőtt Engagement fázisban sorra kerülnének.

Azt már megértem, amikor egy Wedge leesik két lövésből, akkor annak nem örül a gazdája. De ez a lista 137 pontos Dashből kihoz 2 db 4 kockás támadást, ideális esetben egy fókusz lockos meg egy fókusz módosításost. Ez még kvázi gyengébb is, mint 2 Teljesen módosított Proton torpedó valahogy Lázadó szinergiából kihozva. Ugye a Range bónusz. Ahol kezd érdekessé válni a történet, amikor Range 2-ben akadályozott lövés érkezik Dashtől, Trick Shot 2×5 kocka egyből, az Outrider miatt meg nem kap az ellenfél az akadály miatt. Na az tényleg brutális, de olyan sok 8-9 életes hajó fajta van, ARC-170es Norra vagy K-Wing, Kimogilla, Punishert nem lehet stabilan megölni 1 kör alatt. Ilyenkor a visszajövő válasz lövések akár halálosak is lehetnek. És itt jön a lista egyik fura meglepetése, a védekezésedre, mivel már nincs elég módosító, az inkozisztens zöld kockákra van bízva. Téged már akadályon át lőve jár a bónusz zöld kocka, és 3 koceken azért már nagyon nem mindegy, mi jön ki. 

Így nyertem meg az első meccsemet Greiner Tamás ellen KEXen, rosszul repülve és jól dobva. Már az első körben oda ajándékoztam két pajzsot Dashről Redlinenak, de a fura helyzetből kifolyólag Whisper merészen támadt, de nem talált, és mivel első kör volt, nem volt evadje cloakolni. Így Whisper végig rossz taktikai pozícióba kényszerült, hamar meghalt, közben Redline és Soontir is kapott sebeket. Végeredmény nem tükrözte a játékteljesítményem, amikor pozicionálás miatt kockamódosításom se volt, akkor is ugyqn úgy pörgött a kocka.

Képtalálat a következőre: „dash rendar”

Egyből jött a visszavágó, ahol lényegesen átlqgosabban dobtam, jobban játszottam, és 1 életes, -1 agilitys Soontir kergetőzött 1 életes Roarkkal körökig, de amikor meg akartam boost után blokkolni, vagy 5 mm híjja volt, és Range 1-ből Ini killelt.

Szentandrássy Danival folytattam a KEXet, aki First Ordert proxyzott. Omega Leader / Lockdown / Midnight például hiába lockolta Dasht, 10 kockán sérült 5-öt. Alapvetően itt is az volt a helyzet, hogy jó dobások miatt gyakorlatilag körönként leesett egy hajó. Vagy hát, 3 módosítással ez szinte átlagos. 5 kockán 4,6 fölött van a dupla módosított kocka várható értéke. Erről könnyű megfeledkezni, és hamar elfelejtik az emberek. Még én is. De Dash mindig ilyen volt, ha láttál a tamadásod módosításának végén üred oldalt, akkor a következő pár körben "nem panaszkodhat" az ellenfél, hogy ha ezután maximumra módosítod a kockáidat.

Fontos megjegyzés: a lista nem alkalmas arra, hogy barátokat szerezzünk.

Főleg úgy, hogy a december 9ei győri versenyre nem jelent meg a Második Hullám, maradtam ennél a listánál. Egyébként féltem volna a Poe-któl, elég magabiztosan be tudnak jönni Range 1-be vagy kimenni Range 3-ból.

Ezuton köszönet Attilának, hogy a Rebel Transportjával kicsempészett a fővárosból erre az eseményre, meg külön gratulálok a verseny szervezőinek, jó helyszínen nagyon kellemes hangulatú eseményt rendeztek.

Képtalálat a következőre: „yt 2400”

1. Mérkőzés - Remport Gábor

AP-5, Braylen, proton Wedge, proton Evaan Verlaine

Ez a lsita érdekes, jópofa és hatékonynak tűnt, de kellően hasonlított szerkezetében pár jól működő lázadó összeállításra, így nem becsülhettem le. Wedge könnyedén tud egyetlen lövésből is protonnal 3-4-et sebezni Dash-nek, és ha még emellett több hajó is rám lő, akkor 2 kör alatt vége lehet a mérkőzésnek. A fordított is adva van, ha nekem sikerül egyesével engageelni a hajóival, akkor szerencsével körönként egy leeshet.

Szerintem Gáborral még a legeslegelső, 2015-ös X-Wing versenyemen a GémKlubban játszottam, majd az azt követő 1-2 évben még párszor. Az elmúlt időszakban, mióta Győrben is beindult komolyan az X-Wing-es élet, kevesebbet volt Pesten versenyezni és nem kerültünk össze.

A meccs elején ő a bal felső sarokba pakolt fel, míg én bal alul, de beljebb álltam fel, hogy ha kell, hamar be tudjak fordulni az aszteroidák közé. A mérkőzésen sok dolog szólt a milliméterekről, rengetegszer volt valami éppen Rangen kívül, sokat kellett alaposan mérni. Bár volt egy kör, amikor pont nekem hiányzott kb 1 mm, hogy az első harci körben Dash 2×5 kockát zúdítson.

Végül Verlaine lett az első áldozat a meccsen, de előtte eltolt egy protont Dashbe, és Braylen is megsorozta az YT-t. Itt volt 2 piszok jó védekezésem, amiből az egyikre módosításom se volt. Ez minimum befolyásolta Gábor tervét abban, hogy előbb Roarkkal kell leszámolnia, ami alapvetően egy jó ötlet, bár volt ellenfelem, aki előbb Dash-re ment rá és bejött neki.

A Roark ellen repülő Wedge Dash lövéseitől leesett, végül a B-Wing és AP-5 kellett a HWK lemészárlásához, aki szintén tovább élt egy-két körrel, mint becsültem. Ezen a ponton már Gábor maradék erői a körönként egy irányba egyszer lövő Dashnek sem jelentettek akkora akadályt, és takarítás volt már csak a feladat.

Támadó kockák is pörögtek, de azért ott volt módosításom jócskán. A védekezésre dobott jó eredmények miatt ez a meccs a végén a pontértékben jóval nagyobb különbséget mutat, mint amennyit éreztem. A Range kontroll alapvetően jól működött a meccsen, ez elengedhetetlen feltétele volt a győzelemnek.

 Eredmény: Győzelem.

Gábor végül 3 győzelemmel fejezte be a napot.

2. Mérkőzés: Mészáros Mátyás

Matyi egy irigylésreméltóan fiatal tagja a közösségnek, és az RSO-s jó szereplése révén meghívást kapott a másnapi RSI-re, így ezt a mérkőzést sem lehetett félválról venni.

Essege Tuketu bombával torpedóval, ARC Norra és Cassian Andor U-Wing elég szellősen állt fel, a saját pálya felének nagy részét lefedve. Nagyon agresszívan jött a hajóival maximum sebességgel előre, ami miatt első körben már stresszes Barrel Rollal kellett korrigálnom a pozíciómon. Ez nagyon fontos volt, mert így PONT (értsd mm-re) nem ért el Tuketu a Lockhoz és ennyi kellett volna a lövéshez is (matematika meg köríven mozgás), így az Outrider a pont nem range 1-ben lévő Cassian lockját dobhatta le, miközben Norrát püfölte. Tuketunak az aszteroidamező elkerülése miatt kicsit lavíroznia kellett, miközben Norra meghalt azelőtt, hogy Range 1-be beérhetett volna. Így utólqg az volt a szerencsém egyszerre tudtam Tuketu és Norra elől futni az U-Wing felé, ha azok jönnek két oldalról, lehet, nekem rosszabb lett volna. Persze a szinergia. 

Dasht egyébként az U-Wing lelőtte fél életre, és Matyi egy nagyon szép Killboxot hozott össze a HWK-ra, de nem számolt Roark boostjával ( így köv körben fix űrszemét meg stressz, de jobb mint meghalni). Roark az U tűzívéből ki, Tuketu Range 1-ébe beboostolt, majd Dash Range 1-es lövései és Roark kilőtték Tuketut (10 kockán ez kész csoda volt, talán Direct hit is volt benne).

Ezzel a szerencsés körrel sikerült bebiztosítani a győzelmet, még próbált pár lövést leadni az U-szárnyú, de pontot már nem hozott neki.

Ezen a meccsen is elég jól pörgött a kocka, persze tisztes adag módosítással. Matyi zöldjei voltak átlag alatt, és így 1-1 evade pont 1-1 kört ért volna a hajóinak.

Ez egy rémesen gyorsan meccs volt, kb 7 kört toltunk 30 perc alatt.

3. Mérközés, Timkó Attila

Kommentár nélküli változat.

Rebel Transzportunk kapitányát nyilván nem illik legyőzni, ha fuvart is akarok haza!

Viccet félretéve, a 3 Kimogilla, Drea, LEET escape craft Beckettel eléggé tanácstalanná tett. Itt jó kockákkal sincs esélyem kilőni egy kimot, a bullseyeukban meg ementálivá aprítanak.

Életem egyik legtaktikusabb meccsét játszottam, amit nagyon megnehezített, hogy Attila, saját szavaival élve, élete repülését hajtotta végre.

Kamerás asztalon küzdöttünk a Red Squadron Pilotok Bajnoka címért, a #GyorsanVándorlóKupa (amit elvittem a versenyre, de korábbi ellenfeleim nem voltak Red Squadron tagok) veszélybe került az első adandó alkalommal.

Életemben először éreztem úgy, hogy Beckett egy hasznos fejlesztés. Amikor Attila elmozgatta azt az űrszemetet neki kedvező pozícióba, amire én az egész meccsemet akartam alapozni, a mögé akartam elbújni majd a körül forogni, na akkor azt hittem, eldobom az agyam.

A kamerás asztalon játszottunk, még nem néztem vissza a meccsem, de tervezem alá elkészíteni a kommentárt (ha te a jövőből jöttél, már lehet, hogy itt a LINK a mérkőzéshez).

Röviden egy szoros mérkőzés volt, ahol inkább Attila tudta az akaratát érvényesíteni, mintsem én. Amikor a számomra bal alsó sarokban (kamerán jobb alsó) Dash és Roark ketté vált, majd Attila Roarkot üldözte, az egy olyan lépés volt, aminek mind a ketten örültünk, hogy így jött ki. Ami elég fura. Persze Roark hamar meghalt, és nem okoztam érte jelentős kárt, csak fél Drea lett meg.

Óvatos voltam Dash-sel, itt a kicsit jobb piros kockák megnyerhették volna a mérkőzést, de az utolsó körökben még jött felém pár kósza lövés, azok meg levihettek volna fél életre vagy alá, és akkor ugyan úgy vesztek. A körönként már csak egyet lövő Dashem is hol Roll-olt, hol tűzívet mozgatott, így se a módosításom nem volt meg a támadásaimhoz, se a Trick shot se legtöbbször, így csak arra panaszkodhatnék, hogy nem volt kifejezetten szerencsém és nem nyertem azzal. Attila rengetegszer lépett olyat, hogy tárcsa felfedéskor csak néztem, ez most ütközni fog, vagy űrszemét, vagy akármi, és mindig befért. Ügyesen helyezkedett a hajóival, a sérülteket eldugta előlem, így minden hajójába sebeztem kicsit a végére, de csak kevés hozott pontot, így a vereségem 46-56 volt (még egy escrape craft jó sok kör alatt, míg mindenkivel meg tudott fordulni), de pontosabb azt mondani, Attila nyert megérdemelten.

A listája is erős volt 2 hajós buildek ellen, de tudta végig, mit csinál. Bár az utólag meglepte, amikor elmeséltem, hogy engem mennyire kizökkentett az első, Beckettes trükkje.

4. Mérkőzés Szentandrássy Dani

Itt még a mezőnyben stabil második voltam, egy győzelemmel jó eséllyel megtartottam volna ezt a pozíciómat az egyetlen négy győzelmes ellen (Greiner Tamás végül nyert Attila ellen, visszahódítva a kezei között gyakran megforduló #GyorsanVándorlóKupát ).

A DeathRain, Sloane Whisper és Vaderes Vizier hármas ha nem is könnyű meccset ígért, de úgy is Whispert akartam lelőni először, így adta magát a szituáció, hogy a Sloane carriert küldjem először sírjába, hiszen nem, NEM akarok dupla stresszt.

Előző meccs után én is fáradt voltam, de Dani pláne (így utólag már megfordult a fejemben, csak szívatott a bénázással elején, mert végére nagyon felpörgött! - csak vicceltem). Az első pár körben kis koccanás, kihagyott, felrobbantásra váró akadályok jellemezték a kört, míg én helyezkedni próáltam. Deathrain rástartolt Dash-re, de az Outrider újabb piszkos trükkel leszedte a Lockot. 3 sebet pofozott be a Punishernek. Következő körben várható volt, hogy Whisper is beér a buliba, Dash előtt meg volt jócskán akadály, hogy leszedje az újabb lockokat. Éppen ezért Dani ravaszul Roarkot vette célba. Whisper számomra egész jó helyre lépett, de én pont rááltam egy aszteroidára, így Rollolnom kellett tovább. Persze stresszért. Így Whispert gyönyörű Range 2-ben láttam, de a Punishert Range 2 akadályon át. Bumm, mehet 10 kocka 2 ellen! És megmentem Roarkot egy protontól!

Na ekkora hibát még nem vétettem a 2.0-ban. Deathrain meghalt, Dash pedig a stressze mellé kapott még kettőt Sloanetól, majd pedig elkezdett ömleni a sebzés és sorra jöttek a rossz kritek. Roarkkal próbáltam menteni a menthetőt, kis trükközésekkel csak annyit értem el, hogy egy életen elevickélt és túlélte a mérkőzést. Dani ezzel feljött az összesített második helyre.

Vereség

Végeredmény: 2-2 középmezőnyben (kb 6.-7. 14-ből).

Kicsit csalódott voltam, de szerencsére nem annyira, mert az, hogy új helyen játszottam egy barátságos hangulatú versenyen, feledtette velem azt, hogy azért ennél többet akartam kihozni magamból is és a listából is. Gratulálok Tamásnak a győzelméhez és Attilának (Módosítás:) Daninak a második helyezéséhez, #RedSquadronPilot ! Köszönöm minden ellenfelemnek a mérkőzéseket.

Konklúzió - Vélemény  a listáról:

A lista... hát. Nyilván erős, de messze nem verhetetlen, nyilvánvaló problémái vannak szívós hajók ellen, vagy ha kicsikét is rossz dobásokkal indul a mérkőzés, és nem sikerül kiharcolni egy előnyt. De én szeretem, mert Dash-t szeretem, mondjuk előző kiadáshoz képest, amikor az egyedül is jól muzsikáló Dasht egy ásszal hozhattam, itt meg egy fura, szimbiotikus kapcsolatban hozom magammal a HWK-t, hiszen Dash nélkül hamar meghal, de Roark nélkül a 2400-as se csinál sokat.

Egyes listák hamar le tudják kapni Dash-t, a többiek meg jó eséllyel hamar le tudják kapni Roarkot. Mind a két út teljesen járható, és az egyedüli ellenszer ellene ezzel a listával a helyezkedés, és a Range kontroll. Azaz, ki repül jobban. Vannak listák, amiket ez a Dash-Roark a földbe döngöl szinte egyoldalúan, de vannak felállások, amiket csak akkor nyerhetsz meg, ha te vagy a jobb pilóta. Ez pedig nekem elég jónak tűnik.

Attól függően, hogyan érkezik meg a Wave 2, akár még ezt a listát hozom  Store Championshipre. Remélem, más nem, mert a mirror mérkőzés tényleg arról szólna, ki dob jobban.

Vörös Ötös, készenlétben!

komment

A bejegyzés trackback címe:

https://vorosotos.blog.hu/api/trackback/id/tr5114467818

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása