Amikor jó lett volna egy kis hősiesség

2019/01/03. - írta: Promie Motz

December 29-ére meghirdetett a Geekhub egy kicsit megkésett Store Championshipet, ezzel levette a vállamról a terhet, hogy megrendezzük a hagyományos, december 29-ei Két Ünnep Közti X-Wing-et. A helyszín a Barcraft volt, amit én a magam részéről határozottan elkerülök a jövőben, főleg, ha hosszabb rendezvényről lenne szó. Lényegesen több lámpa és fény volt, mint régen, de főleg a hátsó teremen, ahova a nem túl kiemelkedő szereplésem juttatott, azért még pár égő elférne. 

A létszámtól függetlenül előre meghirdetett 4 körös Swiss majd top 4 cut volt, mert jöttek a helyünkre mások. Valamikor ősz elején lett beharangozva az esemény, szerintem lehetett volna olyan helyszínt találni, ahol az állandó sürgetések ellenére se ennyire feszes és tarthatatlan lett volna a tempó, hogy minden meccsem 5-10 perc késéssel kezdődött volna. Ehhez még hozzájött az a véletlen, hogy mind a 4 meccsen úgy járt le az idő, hogy pont tárcsázni kezdtünk, azaz még le kellett játszanunk a kört, kézfogás és pont bejelentés után már csak cuccostúl vetődhettem át az új asztalra.

14:00-től kezdve, amikor kinyitott a hely rendesen, a főpultnál már lehetetlen volt kiszolgáláshoz jutni, kávé és víz nélkül pedig elég morcos lettem a végére.

Dani pl úgy szerzett folyadékot, hogy bepofátlankodott a versenyre hivatkozva mások elé. Jól tette. 

Utólag derült ki, hogy a vendégek megérkezése után az egyes teremben a pult nekünk volt fenntartva, csak ezt a hátsó helységben nem tudta senki sem.

A mérkőzésekről

Előző este bontottam ki az ellenálló A-Wingeket meg a kitet, és esztétikailag nagyon megfogott az új tárcsa is, meg a hajó is. Így egy órás körbeírogatás után sikerült a Red Squadron Pilotok nagylelkűségének köszönhetően kölcsönözni még 2 A-Winget, így a 4 legolcsóbb plusz Chewbacca alkotta a kerek 200 pontos listámat, több ellenfelem meglepeésére mindenféle fejlesztés kártya nélkül.

RZ-2 GSESYT-1300 Chewbacca

Így csak az új Á-Wingek turretjére és Csuvi képességére kellett figyelnem. És ez se jött össze mindig.

1. Mérkőzés - Kenessey Marci

Marcival régen, pár éve még rengeteget gyakoroltunk, 2016 és még talán 2017 felé. Azóta csak versenyeken játszunk egymás ellen. Az idei 1.0s eredmények határozottan az ő javára álltak, de 2.0-ban ez volt az első meccsünk.

Sabine Wren (38)
Debris Gambit (2)

Wedge Antilles (52)
Trick Shot (1)
Servomotor S-foils (0)

Jan Ors (42)
Moldy Crow (12)

Norra Wexley (43)
Proton Torpedoes (9)

Total: 199
View in Yet Another Squad Builder 2.0

Azzal a listával jött, amivel a Red Squadron Invitationalen is indult. Minusz talán egy 1 pontos kártya.

Főleg Sabinenal ez egy igazán hatékony lista, nem a túlárazott Rebel szinergiára épít leginkább, Jan Orst leszámítva mindenki ugyan olyan hatékony egyedül is, és ő is meglepően jó a kasztnijának köszönhetően. Igen, eljutottunk odáig, hogy 1v1ben egy HWK-290est a Moldy Crow titlelel igazából jónak tartok. Persze a Scumok ilyenkor még jobbak, hiszen a képességeik csapattársak hiányában is ugyan úgy működnek ( Torkil és Palob), de ez részlet kérdés.

Ahogy már javában pörgött az óra, mire felhelyeztük a hajókat és Marci okosan keresztbe pakolt fel nekem, tudtam, hogy ha keringek kicsit a pálya körül, akkor egyszerűen nem lesz időm nyerni a meccsen.

3. Körben volt pár távoli lövés, ahol 1 pajzsot vettem le Sabineról 2 pajzsért cserébe.

4. körben Wedge egy lövésből kilőtt egy fókuszált A-winget, és Norra a Proton torpedóval a sérültet végezte ki. 

Az első esetben a  Heroic lap megmenthette volna a kis A-Winget, 4 meccsen 3 kiblankelés volt a zöld kockán a fókuszált A-Wingekkel és "pont meghaltak", azaz az újra dobás igencsak jó eseéllyel megmenthette volna őket. Emellett persze fókusz nélküli A-Wingek is estek le, mert nem dobtak evade-et, de az egy másik kérdés. Így fejben elkezdtem becsülni ezt az 1 pontos fejlesztést. Persze ehhez még "be kell fizetni" a drágább pilóta adót is, hogy EPT-t kapjunk. És akkor a Green squadronokhoz képest a nevesítettek már tényleg megérik. De ez esetben nem blokkolókat kapunk, hanem "papír" ászokat 2 kockás támadással. és egy 5 hajós lista helyett hamar egy 4 vagy 3 hajós formációról lesz szó.

A következő körben Chewbacca Sabine-t leszámítva megblokkolta a Lázadókat, ez utóbbit kivégezte. A visszaforduló Wedge ezek után könnyű préda volt és 3 lövés megsemmisítette, igaz, ebben azért volt kis szerencsém. Így telt el a 6. kör iután felvettük a tárcsát, már lejárt az idő, és a következő körben Marci menekült teljes joggal, hiszen vezetett vagy 7 ponttal. 

Ezzel az Imi által írt remek cikk, "Mehet a kövkör?" alapján ez nem példa nélküli, de 12 köröket is le lehet játszani, ha tényleg 75 perc tiszta játékidő áll az ember rendelkezésére.

Vereség: 93-100

2. Mérkőzés - Makfalvi Márton

Páratlan versenyző miatt felfelé rangsorolt a rendszer és az 1-0-s Marcit kaptam meg.

Scimitar Squadron Pilot (28)
Barrage Rockets (6)

Scimitar Squadron Pilot (28)
Barrage Rockets (6)

“Whisper” (52)
Juke (4)
Darth Vader (14)

Major Vermeil (49)
Admiral Sloane (10)

Total: 197
View in Yet Another Squad Builder 2.0

Vagy amire emlékszem, lehet az a 3 pont még el volt osztva valahogy a listában, pl egy Trick Shot vagy ilyesmi Vermeil-re.

Marci egy ChokeWhisper Sloane-os "agresszív" TIE-Reaper és dupla bomber listát hozott, ami számomra meglepő módon szintén hajós lista. Az első körös óvatoskodás után a második körben pont úgy meglódult, hogy nem sikerült rendesen a Chewbaccámat Range 3-on kívül tartani csak 1 bombázótól, így egy elég jelentős pofozást kapott, ahogy az egyik A-Win is. Cserébe Sloanemobil kapott 4-5 sebet. A következő körben 2 nehéz manőverem is pont befért, de aztán az egyik A-Wing boostja nem, így az megblokkolt még egyet, és Chewbacca se jó helyen végzett. 

Whisper és Sloane lövései leszedték chewiet, aki lőtt egyet, majd én elfelejtettem vele a saját haláláért járó lövését, ezt Marci utólag sportszerűen megadta nekem. Ami viszont számomra is meglepetésként megölte Sloanet. Majd a bomberek kiszedték a boostot rontó, token nélküli A-Wignet, aki hiába dobott így fókuszokat. 

3 A-Wing már kevés volt Whisper levadászásához sajnos, el se jutottam oda, hogy érdemben elkezdjem lőni, vagy akár az evadejét el kelljen költenie, hogy ne sérüljön. 2 bomber halála után maradt másfél a-wingem (az egyik itt is kipukkant 4 életről fókusszal egy rakétából), de mint kiderült, mindketten összekevertük, melyik is van fél életen és melyik teljes életen, és a full életessel futottam, míg a fele életessel keménykedtem. Erre ráébredve Marci már könnyűszerrel kivégezte Whisperrel az A-szárnyút.

Tapasztalatként, a múltkor Győrben azért vesztettem, mert nem Sloanet lőttem ki elsőnek, most azért, mert Sloanet lőttem ki elsőnek. A listája válogatja, mi kell legyen a prioritás, ezt sajnos nem volt időm rendesen átgondolni, és "reflexből" csináltam a taktikát. 

Kihozhattam volna ezt jobbra is, hiszen joustban igazán megverhettem volna a birodalmat, ha az első-két körös Range kontroll jobb, és utána is volt jó pár apróbb hiba, így ezt a vereséget csak a saját nyakamba tudom varrni.

Vereség: kb 130 - 168

3. mérkőzés Kovács Imre

Páratlan versenyző miatt felfelé rangsorolt a rendszer és az 1-1-s Imit kaptam meg. Van ilyen, úgy tűnik.

Gamma Squadron Ace (30)
Barrage Rockets (6)

Gamma Squadron Ace (30)
Proton Torpedoes (9)

Gamma Squadron Ace (30)
Proton Torpedoes (9)

Major Rhymer (34)
Adv. Proton Torpedoes (6)

Colonel Jendon (46)

Total: 200
View in Yet Another Squad Builder 2.0

Imi már megírta a saját beszámolóját az eseményről is és a meccsünkről is.

Majdnem velem szemben pakolt fel a sarokban, így tudtam, na most mindent bele kell adni, és lerohanni, mert már Jendonnal bemérte a hajóimat, láttam, kik a potenciális célpontok.

20181229_135009.jpg

Egyik körben 5 előre ferde boost, majd 3 enyhe egyenes boost volt (lehet fordítva), de a lényeg, hogy pont sikerült elcsípni és blokkolni a hajóit. Kivéve Rhymert, aki az Advanced proton torpedót kéyntelen volt újra target lockolni az óvatosan kicsit lemaradó Csuviról egy A-szárnyúra, de 9 kockán rengeteg fókusz mellett csak 1 hit volt. A következő körben eszméletlen bénán ütközött az összes A-szárnyúm, majd az egyik akció nélkülit kipukkantotta egy 3K fordulós bomber. Csuvi cserébe leszedett egy bombert. Így ment körülbelül fej-fej mellett a háború, amíg meg nem jött a Lambda is. Mindkettőnknek volt pár kisebb hibája, pl egyszer tökéletesen aszteroidára blokkoltam volna a Lambdát, de aztán tovább boostoltam onnan, majd jött a Lambda, belépett a helyemre és 4 kockával kezdte üldözni az A-szárnyút. Majdnem végzetes lett, hogy elnéztem az időt, mikor is lesz vége a körnek, biztos voltam benne, hogy "most", és elég hülyéket léptem, váratlanokat, hogy esetleg még összekapirgáljak pár pontot.

Össze is jött egy kicsi előny, de akkor bemondták, hogy letelt az idő. Amikor már tárcsáztunk utána megint. Ekkor mondtam Iminek, megszámolnám, pontosan hogyan állunk, mert most már ha lassan is tervezzük meg ezt a kört, az nem vesz el semmit az ellenfelünktől. Kiderült, hogy 3 mov előnyöm van. De a következő körben számomra teljesen váratlanul mert Rhymer visszaért egy visszatöltött Advanced Proton Torpedóval, letakarított még egy A-winget. De Chewbacca a sima és a bónusz támadásával elkapott még egy bombert, így ez végül további 3 movval növelte az előnyöm.

Győzelem: 118-112

4. mérkőzés - Ágoston Tibor

Tibi egy nálam is régebbi X-Wing játékos, aki az 1.0 végére már csak ritkán tűnt fel "baba" ürüggyel, de mostanában szerencsére egyre többször látjuk. Annyira jól neki se mehetett ez a verseny, hiszen továbbra is a "hátsó" teremben játszottunk. 

Scimitar Squadron Pilot (28)
Barrage Rockets (6)
Seismic Charges (3)

Scimitar Squadron Pilot (28)
Barrage Rockets (6)
Seismic Charges (3)

Scimitar Squadron Pilot (28)
Barrage Rockets (6)
Proton Bombs (5)

Scimitar Squadron Pilot (28)
Barrage Rockets (6)
Proton Bombs (5)

Captain Jonus (36)
Elusive (3)
Barrage Rockets (6)
Seismic Charges (3)

Total: 200
View in Yet Another Squad Builder 2.0

Az 5 bomberes és aknás listájától egészen addig nem féltem, amíg a 2. körben meg nem blokkotlam őket, és számomra kedvezően sebzést cseréltünk. Az esetleges bomber visszafordulások után itt nem kellett félnem rakétáktól de a proton és seismic töltetektől igazából eléggé összecsináltam magam. Itt egy naagyon hosszú gondolkodási idő után sikerült csak pajzsot sérülnöm, ahogy senkit se kapott el több, mint 2 bomba, valamint 1 jó blokk miatt a bomberek is bekaptak pár meglepően csúnya kritet.

20181229_153153.jpg

Tibi legalább 3-at sérült a Console Fire-től, és amikor lőtt rakétákat, azok se feltétlen úgy pörögtek, ahogy. Így a szerencse megtámogatta az elején összekuporgatott kis előnyömet, és végül a pontkülönbség így nagyobb lett, mint ami talán reális lett volna.

Győzelem: 200 - 88 (Chewbacca és fél A-wing)

12. lettem egy erős 2-2-vel, 3-1-gyel már 9. lehetett az ember, de meglepetésként Imi végzett előttem jobb MoV-val 2-2-esként. 10-ként Úgy tűnik, amikor nyert, akkor ő nagyon nyert.

Az utolsó pár kör alatt többször volt bekiabálva, hogy gyorsan pakoljunk majd mert már az ajtóban álldogáltak a DC-sek, akik oda akartak jönni, és persze most is pont elkezdtünk tárcsázni, amikor letelt az idő, és jött a nyaggatás, hogy de már vége van az időnek, utolsó kör, pakoljatok. Mire nem összepakoltunk, csak besöpörtük a dobozokba a cuccainkat és átmentünk a másik terembe, még mindig játszottak a kamerás asztalon, mert annyira a mi fülünkbe ment a kiabálás, hogy a másik teremben ez elkerülte pár ember figyelmét. Sok jó hering kis szardíniás dobozban is elfér mottóval jött egy eredményhirdetés, de addigra már annyira elfáradtam szellemileg (és fizikailag is, ahogy arra később rájöttem, egész nap álltam a magas asztalok mellett, pedig ülve szeretek játszani, csak itt úgy nem láttam be rendesen a pályát), hogy a kamerát is hónom alá csapva elsétáltam a Juke-kal, amit kaptam. Szóval a döntő sajnos nem lett rögzítve. 

20181229_170430.jpg

Ami egy külön érdekes történet, ahogy hallottam, a Red Squadron tagok közül páran ottmaradtak nézni (első 4-ben Takács, Liska, Kuzmin és Greiner szintén mind osztag tagok), de először csak rájuk szóltak, ne foglaljanak el "annyi" asztalt, majd minden asztaltól felállíttatták őket, gondolom a foglalások miatt, tehát állva, cuccokkal kézben szurkolhatták végig a döntőt, ami a csodálatos Viktor Kuzmin nyert, aki a Store-ra is hozott mindenkinek alt art kártyát a Red Squadron nevében, és a Nationals-re is visz bőségesen.

A listámba jó lett volna egy kis hősiesség, a szervezésbe is talán kellett volna még egy kicsi, és ezt a pár apróságot el lehetett volna simítani, és akkor csak a saját teljesítményem miatt lettem volna elégedetlen. Így azonban, akadt más is.

Vörös Ötös, készenlétben!

P.S.: inkább volt érdekes, mint jó a lista, de nem volt vele rossz repülni, bár eléggé lefárasztott. Funnak jó volt.

komment

A bejegyzés trackback címe:

https://vorosotos.blog.hu/api/trackback/id/tr2114525254

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása