Hungarian Nationals beszámoló - nagy verseny, nagy elvárások

2019/01/23. - írta: Promie Motz

Képtalálat a következőre: „ffg x-wing national championship”

Hungarian National Champion. A cím. Az az üvegtrófea. Hú, elég csábító cél, és most oly közel!

Van egy lista, amit szeretek, bár birodalmi. Van egy lista, ami jó. Van egy lista, ami azért annyira nem elterjedt, bár egyes elemei népszerűek. És van egy lista, amivel megnyertem minden felkészülési meccsemet, bár csak ötöt, de a System phase-es hülyéskedések miatt ez is nagyon kellett. Így jár az, aki 5 nappal a verseny előtt vált olyan frakcióra, amit nem játszik.

Ja, és ha nem volt egyértelmű, ez a "van egy lista" ez kivételesen mind egyetlen lista.

“Echo” (50)
Juke (4)
Collision Detector (5)
0-0-0 (3)

“Whisper” (52)
Juke (4)
Darth Vader (14)
Afterburners (8)

“Deathrain” (42)
Trajectory Simulator (3)
Barrage Rockets (6)
Seismic Charges (3)
Proton Bombs (5)

Total: 199
View in Yet Another Squad Builder 2.0

Teljesen őszintén mondom, verseny előtt, látatlanban azt mondtam, ennél jobb esélyem nem lesz nemzetközi versenyt nyerni. A jövőben már nem fogok egyetlen féléves szezonban sem 100 gyakorló meccset tenni egy listába. Főleg nem egy ilyenbe, ami nem egy ilyenbe, ami ennyire nyilvánvalóan alul van árazva. Egyedül azért nem hallunk róla többet, mert a torpedós alpha strike listák nagyobb sikerrel menetelnek, és a Phantomoknak elég egy hiba, és kevés dologtól menti meg a 2 védekező kocka. Már nem lehet velük annyira a szerencsére hagyatkozni, mint mikor Whisper támadás után egyből cloakolt, és utána védekezett 4+ kockával az első kiadásban.

Képtalálat a következőre: „star wars tie punisher”

4-2-t jó MoV-val azt hittem, álmomban is összehozok, ami a bejutáshoz kell. 5-1 reálisnak tűnt, mondván 1 meccs elmehet a kockán, egyet megnyer a kocka, négyen meg  csak jobban kell játszanom, mint az ellenfelem.

Csak úgy röviden: a múltkori Store Championship megrendezése körül volt pár nem szimpatikus körülmény, de itt egyetlen, a szervezőkön túlmutató kellemetlenséget leszámítva (a fűtést csak szombat reggel 10-kor lehetett kikapcsolni. Ahogy az egyik skót úriember már rövidnadrágra vetkőzve megjegyezte, olyan a belső terem, mintha a Mustafar-on a vulkánban lenne a terem) egy nemzetközi szinten is professzionális, jó hangulatú eseményt szervezett meg a GeekHub képviseletében a két Marci. Köszönjük nekik a fáradozásukat! Nem kis energia tető alá hozni egy ilyen szabású rendezvényt, 92 indulóval.

Kis unszolásra  a korábbi tervezettől eltérően nem csak a meccsek rögzítése és utólagos feldolgozása lett elkövetve, hanem első nap élőben lehetett nyomon követni, kommentár nélkül a kamerás asztalt.

Első mérkőzés - "George"

Del Meeko (30)
Marksmanship (1)

Darth Vader (70)
Hate (3)
Advanced Sensors (8)

Rexler Brath (84)
Juke (4)

Total: 200
View in Yet Another Squad Builder 2.0

George néven mutatkozott be szerb ellenfelem, egy nagyon kellemes modorú játékos. Az elején a feszültségoldó viccelődésnél már eldőlt, hogy ez egy jó hangulatú meccs lesz akkor is, ha az egyikünk szó szerint üres oldalt dobna végig. Erre azért nem került sor, bár nem nekem kedveztek a kockák. De előre szaladtam.

Ellenfelemnek adtam a kezdeményt, és összeraktam egy olyan aszteroidamezőt, ami nekem kedvezett, csak éppen nem pont ott csatáztuk bal felülre került Vader és Del Miko, jobb felülre Rexler, bal alulra Whisper, középre Deathrain, jobbra Echo.

Del Meeko tud pajzs alá kriteket osztani (1.0ás Wampa képessége), így ő ijesztő volt számomra, de utólag lehet, nem ő volt a jó célpont. Whisper és a Punisher rázúgott Vader Del Mikora, Echo meg hamar Rexler sarkába került.

Whisper leVaderezte volna Del Miko zöld tokenjét, de ő inkább sérült, Vader 2hit kritet dobott Whispernek, Whisper kiblanlet 3 kockán fókusz Evadedel, hát evade elköltve, kritet pont megúsztam. Utána Whisper a támadáson is kiblankelt, így evadeet nem szerzett, majd Deathrain a barrage rockettel eltakarította a két életes Del Mikot. Rexler szivatta a Punishert, Echo meg nem volt hajlandó 1nél többet sebezni soha az evadelő Defenderbe.

Deathraint beáldoztam, hogy bombákkal arrafelé tereljem az ellenfelem hajóit, amerre gondoltam, hogy lesz. Az elején nagyon nem fordult meg Vaderrel egyszer sem, amikor már azt hittem, később sem fog, akkor meg kétkörönként. Ezzel tartotta magat jatékban, ezzel jól kizókkentett. Ha tudatos volt, akkor ez mesteri húzás. Echo két pajzsáért így is levettem Vadert fél élet alá meg Rexler pajzsait is, blokkokkal meg jó decloakokkal.

Aztán jött egy nagy hiba és egy duplapech, decloak 3 derékszög után Whiper megakadt Vaderben, és a defendet, aki egyébként nagyon rossz helyem volt, így pont rálátott Whisperre. Rexler dobott 4 hitet én 2 blank, evade fenntart 1 életen. Echo dob Vader 3 hitje ellen 3 blanket, evade fenntartja 1 életen. De Echo ionizálódik kritből. Következő két körben Vader megöli mindkét phantomot. George igazi úriemberként sietett közölni, messze megkönnyítette a helyzetét az a pár rémes dobásom, de sokat nem beszéltünk a meccsről, mert inkább nézte a többi szerb játékos, akik még javában küzdöttek.

Hate jól működött Vaderen, egyszer sérült de akkor 3at és vissza is tudta tölteni mind a 3 forceát.

Már szombaton is bajban voltam a meccs értékelésével, mert a Punishert sem sikerült tökéletesen kihasználnom, lehet, nem a legjobban választottam meg az ütközet helyét sem, de a meccs nagyrészében jobban repültem, sokszor megblokkoltam a defendert, de volt egy nyilvánvaló nagy hibám, amikor mindkét hajóm erre ki is blankelt, megint. Hajszálnyival jobb repülés vagy hajszálnyival jobb kockákkal meglehetett volna a meccs.

Vereség: 116-200

Képtalálat a következőre: „star wars tie punisher”

2. Mérkőzés - egy másik szerb játékos

“Whisper” (52)
Juke (4)
Darth Vader (14)

“Redline” (44)
Advanced Sensors (8)
Proton Torpedoes (9)

Soontir Fel (52)
Outmaneuver (6)

Total: 189
View in Yet Another Squad Builder 2.0

2. Ellenfelem, akinek nevét sajnos elfelejtettem, kicsit elsápadt, mert pont ugyan ettől a listától kapott ki. Pár lényegre törő kérdéssel tisztáztam, hogy Bendzsitől szenvedett el mély traumát.

Elsőre úgy éreztem, jól helyeztem fel az aszteroidákat, szép folyosók voltak Deathrainnek (és akkor az ellenfél Redlineának is), de mivel enyém volt a kezdemény, minden hajót én tettem fel előbb. Deathraint középre, a pálya közepén lévő legnagyobb aszteroidával szemben tettem fel, hogy majd barrell rollal tőle balra vagy jobbra tudjon elindulni a folyosón. Echo balra, Whisper a jobb szélen kapott helyet. 

Soontir a bal felső sarokban bújt el, mellé került Deathrain, jobb felülre ellenfél Whisper. A tervem az volt, ha ő lassan jön, én lerohanom Whisperrel Whispert. Mivel nekem adták a kezdeményt, decloakkal blokkolhatom a decloakját, és a Vaderezés is jobb hamar, Whisper képessége iy jobb hamar meg a juke is.

Egyedül Redlinenak jobb, hogy így könnyebben tud torpedózni. 

2. körben a Whisperéről levettem egy pajzsot, és Echot pont elcsípte Redline egy torpedóval. Mivel csak 3-at sebzett, nem költöttem el evadeet csak fókuszt, 1 vagy 2 pajzsot sérülve. Többet nem lőttek Echora.

3. körben a Whisperem bement blokkolni a Whisperének a decloakját, így ő más irányba kényszerült, Echo felé. Echo keresztül zúgott a pályán, hogy se a Punisher se Soontir ne lásson Echora. A két phantomom az ellenséges Whispert levitte egy életre, és a 4. körben meg is halt Whisper Darth Vader legénység képességéből (se evade-je nem maradt a 3. körben cloak-decloak-evade trükkhöz, se akciója nem volt, meg megfordult a halála előtt) és a jó helyezkedésemből kifolyólag.

Mindeközben Deathrain remekül elbírt két ellenféllel, Soontirnak bevitt egy kritet meg egy sima sebet bombákkal, akárcsak Redline-nak. A Barrage Rocket rakétákat Soontir nevetségesen jól bírta, hiába volt mindig bullseyeban, a 3 kocka plusz fókusz újradobás nem bírt átmenni a 3 kocka fókusz védekezésen, 1 élettel. Deathrain lement 1 életre mindeközben, de a két phantomom a simán visszajött az ellenséges Whisper meggyilkolásából, és Üldözni, terelni kezdték az ellenfelem hajóit. Nem is lőtt többet az ellenfelem, de még elég sok kör kellett, mire leestek a hajói. 

A nagyarányú győzelem az a szerencsén múlt, de köröket vertem az ellenfelemre repülésben.

Győzelem, 200-30

Ebéd alatt Bendzsivel beszéltem, neki is hasonló volt a meccse a srác ellen, annyira, hogy a MoV-unk is megegyezett. Sőt, ami még furább, ő a 2. mérkőzésén az én első körös ellenfelemet kapta meg. És az az eredmény is MoV-ra megegyezett. Szóval pont ugyan úgy álltunk ugyan azzal a listával.

Itt vissza is jött a lelkesedésem, hogy még visszahozható bőven a verseny.

3. Mérkőzés - Old Para

Binayre Pirate (24)

L3-37 (Escape Craft) (22)
Tactical Officer (2)

Captain Seevor (28)

Unkar Plutt (30)

Palob Godalhi (38)
Moldy Crow (12)

Quinn Jast (35)
Hardpoint: Torpedo (0)
Proton Torpedoes (9)

Total: 200
View in Yet Another Squad Builder 2.0

Egy kicsit sajátos, érdekes scum swarm, ahol a 7 hajó helyett egy újratöltős torpedó hordozó van jelen, aki potenciálisan fókusz target lockkal lőhet, átlagosan két körönként. Ezzel az ászok ellen is lett lengyel ellenfelemnek ellenszere.

Old Para az egyik legjobb listaépítő, szó szerint meta meghatározó, a parattanni listát 1.0-ban róla nevezték el, majd pedig a különböző Scum Nym buildekkel volt meghatározó és úttörő.

Old Para nekem jobb felső sarokban pakolt fel, és mesterien játszotta a swarmját. Whisper és Echo hamar az alakzata mögé került, és 2 kör alatt leesett az Escape Craft meg a z-95-ös, de cserébe Deathrain bombáit elkerülte és megölte a Punishert, aki alig osztott ki valami sebet. Ekkor papíron 12 Mov hátrányban voltam nagyságrendileg, elég jó pozícióban a hajói oldalában. Féltem nagyon Unkar Pluttól, ezért igyekeztem őt mindenáron elkerülni. A Decloakok után egymásra merőlegesen bekerítették a phantomok az ellenséges flottát, Echo megblokkolta őket, majd jöttek a 4-K lépéseim. Csak így Whisper  nem a hajók mögé került, hanem a legtöbb mellé és Torkil elé.

Seevort még sikerült levadászni, de ezt leszámítva ami következett, az tragédia volt.

Utána, Unkar Plutt elkerülése érdekében két körön keresztül Whisper nem decloakolt, mondván, 1 lehetőségem van, ha azt lépem, azt tudja, hol leszek, jön ő és aszteroidára tesz. Na, egyszer sem ezt lépte, közben levadászta Echot, míg Whisper semmit sem csinált. 8 perc maradt hátra a meccsből. Igyekeztem MoV-ot menteni. De sajnos túl sportszerű vagyok és nem gondolkoztam eleget, így 4 hajóval a pályán is letoltunk még 4 kört, és a végén persze Torkil levitte fél életre Whispert.

Bár a dobások nem mentettek meg, itt azért volt egy hibám, és összesen 3 olyan kör, amikor én azt gondoltam, hogy ő azt gondolja, hogy én azt gondolom, na és ezeket elb@szt@m. Csúnyán. Mindet.

Bár papíron kicsi hátrányban voltam, jó taktikai pozícióból vertem meg magam, és folytattam a hibákat. Ez határozottan a listám nem ismerésének egyik tünete volt, ennyire még nem voltam swarm seggében, és nem láttam, hogyan tovább. Persze az adott pillanatban a mérlegelésem is pocsék volt.

Eredmény. Nagyarányú vereség, kb 80-160. 

Képtalálat a következőre: „star wars tie phantom”

4. mérkőzés - egy szlovén srác

Outer Rim Pioneer (24)
Tactical Officer (2)

Captain Seevor (28)

Palob Godalhi (38)
Debris Gambit (2)
L3-37 (4)
Moldy Crow (12)

Boba Fett (80)
Trick Shot (1)
Marauder (3)
Han Solo (Scum) (4)

Total: 198
View in Yet Another Squad Builder 2.0

4. ellenfelem nem volt szerintem kifejezetten rosszindulatú, de sokat bepróbálkozott szabálykérdésekben, és aztán kért tőlem egy szívességet, amit én megengedtem, de ő sokkal többet tett helyette, és mivel marha nehezen értettük meg egymást angolul, ezért én ráhagytam. Amiért csak emésztettem magamat és ideges lettem.

Ennek a srácnak még szerencséje is volt. Első lövés körben, Punisherrel direkt reloadolok, hogy Boba bejöjjön. Boba bejön csak egy fókusszal, persze megpróbál Hannal másodikat kérni (elsőt coordinálták neki, ő meg boostolt). Két phantom fókusz-evade juke kal lövi range 3 Bobát. Persze csak én sérültem. Következő körben bekockáztatta, hogy Punisherrel nem maradok egy helyben, mert akkor megint kihozhattam volna, hogy Boba van csak lőtávolban, ráblokkolva a Punisherre, bement az alakzatom mögé. Ezután volt két köröm, hogy megizzasszam a többi hajóját, miután a Punisher sokat kapott. Palobra lövök Punisherre, fókusszal 3, abból egy krit. Ő kiblankel zöld kockán. Erre jön, hogy az L33T-vel újradobathatta volna a piros kockáimat, mielőtt ő még védekezik, használhatja-e. Mondom igazából indokolatlanul jófejül, hogy jó, akkor legalább elhasználja. Akkor már csak 2 hit, újra lett dobatva, hiába bullseye a barragenek, nem dobhatom újra. Na és ekkor jött a pofátlan rész, ő újradobta a zöld kockáit is, és persze két evade, egyből támad. Egyből nem akarta megérteni, hogy az egy dolog, újradobatja a támadó kockáimat, de ez így eszméletlen pimaszság, ezt nem akarta a finom célzásaimból megérteni, hogy ez nem tetszik nekem. Whisper leesett két darab 3 kockás támadástól full életről, Punisher is hamar meghalt. Echo sokáig húzta, de csak blokkolással igyekeztem időt húzni, minden körben el kellett költenem az evadeemet, mert, itt a negyedik mérkőzésig, még mindig nem sikerült dobnom két evade-et. Palob NAGYON nehezen meghalt, de a többiek pont fél élet fölött maradtak.

Vereség, kb nevetséges 60-200. 

Így utólag azt kell gondolnom, próbálkozott ez a srác sok trükkel, hogy jaj a target lock így van, úgy van, a reinforce is, igyekezett így keverni az 1.0-ás szabályokat, hogy pont neki legyen kedvező. Ezek után itt álltam 1-3-mal, szar MoV-val, kifejezetten idegesen és letörten. 

Szerencsére a Red Squadron Pilótákkal a szünetben egy kis beszélgetés visszatöltötte belém a lelket, és a végén még pont két taggal sikerült játszanom 1-1 mérkőzést, amiknek a tét nélküliségét megfejeltük azzal, hogy igazából a Red Squadron Pilots Bajnok trófeával érkeztem az eseményre, csak eddig nem tudtam feltenni más Osztag tagok ellen. A maradék két meccs kedves ismerősökkel lejátszva visszahozta kicsit a kedvemet, persze segített az is, hogy nyertem. Hupsz, spoiler.

5. Mérkőzés, Liska Gergely

Geri pont egyike annak a maroknyi embernek, aki ellen teszteltem a listát, és pontosan Ő is a mostani listáját hozta. Azon a mérkőzésen az utolsó pár körben már kénytelen voltam menekülni az elpusztíthatatlan Palobja elől, és Kavil utolsó lövéséig kérdéses volt, a menekülő Whisper elveszti-e a fele pontot és csipetnyi előnyöm vereséggé változik-e.

Akkor Fenn Rau hibára kényszerítése és elkülönítése hozta a győzelmet, most is hasonló volt a cél.

Liska Geri aktív Vassal játékos, a legutolsó magyar, "titkos" Konfliktus bajnoka, és a Red Squadron Invitationalen második lett, megmutatva, hogy az asztalon is ugyan olyan magabiztosan repül, mint a virtuális űrben. Ami mellettem szól, saját statisztikája alapján még egyszer sem győzött le, lassan 10 mérkőzésből, és most is elég pesszimistán latolgatta az esélyeit. Az ilyen apró pszichológiai előnyök messzire juttathatják az embert.

Whisper a jobb szélen száguldott, Echo középen helyezkedett, Deathrain kapta Fenn Raut. Geri sajnos teljesen benézte, hogy Fenn Raut beparkolta Deathrain Barrage rocketjába, és 2 hit 1 krittel (nincs csak fókusz akció) kezdte az ász a meccset, míg a punisher sebződés nélkül jött ki az erőpróbából. Agresszív vezetésem Whisperbe került, de mindkét hajóm a sérült Palob, Kavil és Fenn hátába került. Deathrain egy bombával megölte Kavilt és fél életre lesebezte Palobot, míg Echo megölte Fennt. Innentől kezdve elgurult a kocka, hogy (módosítás nélkül), nem bírom likvidálni Palobot, valószínűleg nagyon kellemetlen ellenféllé váltam, bocs Geri. Ezt olyan ügyesen igyekeztem kivitelezni, hogy közben 1 életen is szerencsével jöttem ki Echoval, és a Punisher is lefeleződhetett volna.

Liskának nem a legfényesebb dobásai voltak helyenként, itt már elég tisztességesen gurítottak a Phantomok védő kockával is, persze a megblokkolt Whisper abszolút jogosan halt meg elég hamar.

Győzelem: kb 170 - 110.

Az önbeteljesítő jóslat működött, most sem sikerült Gerinek megtörnie a saját magára ragasztott átkát. Nem az ő kioktatására hangsúlyozom ezt, de sajnos bele tud esni az ember pszichésen ilyen maga ásta gödrökbe, amikor a kikiáltott "nemezised" úgy is okosabb, jobb. Én Szabó Andrissal vagyok így, bár statisztikát nem vezetek róla, de 4 év alatt, szerintem még nem nyertem ellene mérkőzést. Bár tavaly lehet, maximum egyszer, ha játszottunk, hiába egy remek srác, kedves ellenfél (és még Apámat is ismeri máshonnan), máshogy ülök le vele játszani, mint mondjuk Bendzsivel, pedig ott is vicceskedve szállóige volt köztünk az a megállapítás több mint egy évig, hogy tétmeccseken ő nyer úgyis.

Képtalálat a következőre: „star wars tie phantom”

6. Mérkőzés - Szentandrássy Dani

Lieutenant Dormitz (60)
Hyperspace Tracking Data (2)
Pattern Analyzer (5)

Lieutenant Tavson (62)
Hyperspace Tracking Data (2)
Biohexacrypt Codes (1)
Captain Phasma (5)
Electronic Baffle (2)

“Quickdraw” (45)
Fanatical (2)
Special Forces Gunner (10)
Fire-Control System (3)

Total: 199
View in Yet Another Squad Builder 2.0

 Dani a legkevésbé népszerű frakció, a First Order színeiben indult a 2 trükkös Upsilon és Quickdraw kiválasztásával.

Hallottam, meddig el tudnak érni az Upsilonok Dormitzzal, így első pár köröm azzal telt, hogy ne kapjon be sok lövést Whisper vagy a Punisher. Dormitz lassan jött előre az akadályok miatt, Whisper 1-2 pajzsért cserébe kikerült a másik Upsilon lőtavjából és Echoval megizzasztották QD-t. Egy nagyon kockazatos decloak után Echo blokkolta QD-t, és visszalövés nélkül estek le a pajzsok. Echo ezután menekült Dormitz elől, a másik Upsilont kergetve, aki a proton bombakat potyogtató Deathraint üldözte. A Punisher halála előtt egyszer még lőni is tudott, a meccsen először és utoljára, majd valamikor meghalt QD, meg Tavson (vagy hogy hívják), meg fele Dormitz.

Dani az őt nehéz helyzetbe hozó blokkból nem igazán tudott visszajönni, nekem meg mindkét Phantomom túlélte, ahogy ezen a meccsen dobtam legjobban a zöld kockáimmal. Tekintve, hogy mozgékony ászoknál rosszabb felállása nincsen, a seregem elég hard counternek számított. Bár nem játszottam hibátlanul, második körben a Whisperemet is megblokkoltam véletlen, egy aránylag tisztest repülést követett egy adag szerencse, ez utóbbi miatt lett ekkora a pontkülönbség és nem jóval szorosabb.

Győzelem: kb 170-90.

Loot: 50. Lettem, de az 1.0s Kylot végül Daninak adtam, hátha kiteszi majd egyszer 2.0-hoz is az art miatt. Kuzmin révén a Red Squadron Pilotok osztottak 3 alt art lapott, egy Feri készítette Skull 6os büszke tulajdonosa is lettem, valamint Győrből a 4296 (vagy hasonló nevű), Arrabona ( vagy hasonló nevű. Pécs - Sophiana, azt meg tudom jegyezni, Győrt nem), na szóval Módos Gergőéktől jött egy menő, két oldalas Wedge! Ezen túl egyik ellenfelem sem készült lapokkal, de örültek a tőlem kapottaknak. Sőt,  az Outrider titleömért (később megnyerhető lesz idehaza), a szerb "csapat kapitánnyal" cseréltem egy fa, sarkos kivevőre, ami medium talpra is jó! Mondjuk 6 kártyáért lehet, nem a legjobb üzlet volt.

Képtalálat a következőre: „star wars tie phantom”

 Konklúzió:

Választottam egy erős, de nehéz listát. Jó játékosok ellen játszottam, és sorrendben valószínűleg a hozzáállásom, az elvárásaim, a tapasztalatlanságom a listával és kis részben a szerencse vagy éppen szerencsétlenség volt az, amik ezt a helyezést összehozták. Valóban érdemes 10+ meccset egy konkrét listával gyakorolni, ha minden hajót külön-külön ismersz. Én még a medium talppal sem voltam teljesen tisztában, bár abból pont nem jött ki semmi probléma, meglepően kellemes volt, és mindig, amikor izgultam, esetleg elcsípek-e valamit, bőven megvolt.

 Áprilisban megyünk Angliába a System Openre. A februári pontváltozás után egy hónap próbálkozás után jó lenne egy hónapot gyakorolni a "végleges" sereggel, ez a nagy tanulság.

Az esemény jó volt, gyertek a következő Nationalsre is. De felkészülten ;)
Vörös Ötös, készenlétben!

komment

A bejegyzés trackback címe:

https://vorosotos.blog.hu/api/trackback/id/tr1014579458

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása