X-Wing: Endor #03 - Elvárások és gyakorlás

2016/03/22. - írta: Promie Motz

EndorOpen

Az Endor Open 2016 sorozat cikkei

Azt hiszem még nem mondtam mi az, amit elvárok ettől a versenytől, és mi az, amiben reménykedek.

Én úgy érzem a Top 100-ba kerülni egy feltehetőleg elég erős, nemzetközi mezőnyben,  200 főből, nem lenne rossz teljesítmény. Arra már bólinthatnék, hogy valamit csináltam.

Top 100 az körülbelül a 3-3-as állással rendelkezők közepétől lenne felfele, azaz, akinek rossz a MoV-a 3-3-nál, az kiszorulhat a mezőny első feléből is.

Utolsó napra a kvalifikációhoz pedig 18 pont kell, tehát 4-2 legalább, vagy 3 győzelem és 3 döntetlen (egy győzelem 5 pont, egy kisebb győzelem 3 pont (12 pont MoV különbség alatt), döntetlen 1 pont, vereség 0 pont. Páran joggal morognak erre a pontozási szisztémára, feltehetőleg itt is súlyozni kéne, hogy ki mennyire nyer - kap ki, valami olyasmi módon, hogy teljes győzelem 10 -0, döntetlen 5-5 pont, míg vereség 0-10. De ez más téma).

6 meccsből a 4-2 azért nem rossz eredmény. Ezt, vagy ennél jobbat a top 70 ember fogja elérni. Ennyien játszhatnak az utolsó nap, a 8 fős eliminációs körbe jutásért.

Szerintem a 4-2 annyira nem magától értetődő. Én legalábbis úgy számolom lélekben, hogy kb. a tavalyi, 150 fős verseny résztvevői egészülhetnek ki 50 külföldivel, akik nagy eséllyel értenek a játékhoz. Persze örülnék a 4-2-nek, már csak azért is, hogy tovább játszhassak, meg eleve, az nagy királyság lenne. Főleg, hogy jó eséllyel nem kerülünk be mind a 7-en a legjobb 70-be.

Mennyire jó eséllyel?

Feltételezve, hogy minden csirke gömbölyű, és vákuumban vannak (fizikus vicc), 0.00052 a valószínűsége, hogy mind a 7-en bejutunk, ha véletlen lenne a bejutás. Azaz ez 0.052 %, kicsit emberszerűbben megfogalmazva: 2000 sorsolásból egyszer.

A többes szám ránk, mint csoportra vonatkozik, nem úgy, hogy én feltétlen továbbjutok.

Hogy pont 6-an bejutunk: 0.0075, még mindig kisebb, mint 1 %

Hogy pont 5-en bejutunk: 0.04443, ez már, ez legalább "mérhető" emberi ésszel 4,5%

Hogy pont 4-en bejutunk 0.1436

Hogy pont 3-en bejutunk 0.2722

Hogy pont 2-en bejutunk: 0.3026, a legvalószínűbb, hogy pont 2-ten jutnak be közülünk.

Hogy pont 1 ember jut be: 0.1827

Hogy egyikünk sem jut be: 0.0462

Azaz

Legfeljebb 1 ember jut be közülünk: 0.2289.

Legfeljebb 2 ember jut be közülünk: 0.5315

és a többi.

Ami még egy érdekes szám, hogy ekkor a legalább 3-an bejutunk (gyengébbek kedvéért, komplementer esemény)  valószínűsége:

0.4685

Azaz 46% a valószínűsége, hogy legalább 3-an bejutunk a legjobbak közé.

 Aki akarja, ezt már kiszámolhatja a fentiekből. Egyébként majd egyszer március végén, áprilisban ha van rá igény, kis "mathwing"-et én is produkálhatok. Pár táblázat, ilyesmi. Akit érdekel, az "x-wing mathwing" kifejezésre rákeresve megtalálhatja az FFG fórumán az eredeti témát.

Mit jelent mindez?

A fenti számításokból az jön ki, hogy lesz pár szomorú magyar kint a lengyeleknél. Nem érdemes annyira hátradőlni.

star-wars-the-force-awakens-millennium-falcon-imax

Lista variánsok

 Jön a Wave 8, így gondoltam, kipróbálok Kyle helyett egy új legénységi tagot
Super Dash (58 pont)
  • Push the Limit
  • Outrider
  • Heavy Laser Cannon
  • Engine Upgrade
  • Kanan
Eaden Vrill (42 pont)
  • Intelligence Agent
  • Ion Projector
  • Heavy Laser Cannon

Itt az a trükk, hogy Fehér manővert megyek Dash-sel, akkor is leesik a stressz. VAGY, Eaden megy fehéret, Dash zöldet, és mindkettejükről leesik a stressz. Így sokkal kevésbé kiszámítható dash mozgása, és a sokkal az itt SOKKAL-sokkal. Viszont, amikor fixen le akarok állni lődözni egy másik toronnyal, akkor maximum egy fókusz tokenem lehet, amit így el kéne költeni, támadásra, avagy védekezésre.

Nem rossz ez a fejlesztés, de még nem győzött meg.

Soontir ellen tudok úgy repülni a klasszikus Super Dash-sel, hogy egyikünk se tudjon rálőni a másikra. Majd ki kell próbálni, hogy Kanan segítségével esetleg túl tudok járni a később lépő interceptor eszén.

Továbbiakban nagy eséllyel cserélem az ion projector-t anti pursuit laser-re, mert így átlagosan 4-szer kell ütköztetnem egyazon nagy hajót, hogy ionizálva legyen egy körre. És tegnap, március 9-én szinte csak nagy hajók ellen gyakoroltam. Persze kint lehet, hogy más a meta.

 photo star-wars-han-solo-good-morning.jpg

Pár tanulság, ami már látszik

Nem teljesen engedhetem meg magamnak, hogy férfiasan lövést váltsak az ellenfelemmel úgy, hogy minden hajó tud lövést váltani minden hajóval. Kifejezetten nem más nagy hajókkal, vagy másodlagos fegyverek ellen. Range 3-ban alapvetően nagyon jól érzi magát Dash, de amint 2 HLC rálő, főleg, ha valamilyen scumos Crack shot-os csoda, nagyon komoly sebzést szenvedhetek el.

Eaden-nel elég gyakran kell barrel roll-oznom, ami az én hibám, mert máshogy kéne megterveznem a reptetését, mint Dash-ét. Így gyakran nincs módosítása a HLC-re, ami elég kellemetlen nekem.

Ha nem jó arányban cserélek sebzést az ellenféllel a legelején, főleg úgy, hogy fókuszálják egyik hajómat, akkor nagy eséllyel komoly hátrányba kerülök.

[caption id="attachment_8332980" align="aligncenter" width="1024"]Példa arra, amikor rossz arányban cserélünk sebzést Példa arra, amikor rossz arányban cserélünk sebzést[/caption]

Második felkészülési meccs

Az elsőt az Endor #2-ben elég jól bemutattam, mennyire elrontottam. Na, ezt kb. hasonló szinten rontottam el Marci dupla IG-i ellen, Crack shot, glitterstim. Remek. Első lövéskörben Dash 6-os sérült, míg az egyik IG-ről leesett 1 pajzs. 1 pajzs.

Jó, elrontottam, szembe mentem, úgy voltam vele, hogy a első körből kicsit rosszabbul kijövök, majd Eaden szétblokkolja őket, aztán Dash meg lövöldözik.

Nem jött össze, valahogy elkerülte a blokkot, 25 - 100 -ra vesztettem (egyik IG-ről csak elfogyott a pajzs)

[caption id="" align="aligncenter" width="500"] Menekülés az IG-k elől[/caption]

Harmadik felkészülési meccs

Visszavágó! Most Eaden-t dobtam oda csalinak, aki csak 4-et sérült, miközben 2 vagy 3 sebet vittem be IG C-nek (ő állt úgy, hogy célpont legyen). Ezután volt Eaden-nek egy jó blokkja, majd Marci ütköztette az egyik IG-jével úgy a másikat, hogy Dash beleszaladjon az elsőbe, az elülső IG kilőtte Eaden-t, majd Dash-be belelőtt a második IG. Egy jó darabig úgy nézett ki, kihozhatom szorosra, vagy akár nyerhetek is, de itt elszállt a (látszólagos?) előnyöm. Utána Dash nagyon-nagyon sokat menekült, néha lőtt, IG-C 1 életre ment le, Dash 2 életre. Mindenáron ki akartam lőni legalább az egyik IG-t (anélkül elég nehéz nyerni), de Marci szépen a korábban menekülő IG-C-vel és a B-vel úgy fordult, hogy ha a C felé megyek, akkor minden körülmények között egy "killbox-ba" kerüljek. És még a C-t se lőttem ki, mert persze Evade-et kért ackióként.

Marci szimplán jó az IG-kkel, sok a gyakorlata. És egyébként is, nem a legjobb felállásom. Ami nevetséges kicsit, hogy ez is 25 - 100 lett az eredményét illetően, pedig ez messze nem volt egyértelmű.

jawas

Negyedik felkészülési meccs

Bendzsivel január óta nem játszottam szerintem, így jó volt most ellene leülni.

Echo

  • VI
  • Sensor Jammer
  • Agent Kallus
  • Advanced Cloaking Device

Oicunn

  • Predator
  • Darth Vader
  • Gunner
  • Ysann Isard

922684_1692657140985625_511329071682082046_n

Az volt az érvelése, hogy a 10-es pilóták miatt Whisper eleve nehéz helyzetben van, és a többi 9-es pilóta sklill-ű is visszaszorult, így pedig a 8-as PS-ű Phantom ugyanannyira életképes, mint a nagy testvére, miközben a képességét jobban szereti Bendzsi.

Ezen a meccsen ügyesen ütköztettem Eaden-t Oicunnal... amit többet nem biztos, hogy tennék, mert így rengeteget sérült. De első ütközésnél talán, Echo fennakadt Oicun-on, így egy 4 kockás és egy 3 kockás támadásom volt, módosításokkal, hogy kilőjem a nem cloack-olt TIE-Phantom-ot. Nem jött össze, de pajzsokat leszedtem. Dash talán aszteroidán keresztül lőtt.

Echo-nak menekülni kellett követkző körben, így Oicunnra fordítottam haragomat. Gunner + Vader kombóval nagyon-nagyon lesebezte végül mindkét hajómat, és Oicun kapitány hajóját Darth Vader egyenesen addig dobálta Dash-re, míg Oicun felrobbant.

[caption id="" align="aligncenter" width="245"] Han-nak nem akaródzott a szemétbe vetnie magát. Dash-nek ez a kedvenc foglalatossága[/caption]

Végül ezt a meccset az intelligence agent segítségével nyertem, Dash jó helyen blokkolta Echo-t. Győzelem: 100-50.

Tanulságnak azt éreztem, hogy Oicun túl sokat tud belém sebezni, főleg Vader-rel. Így ő lett a visszavágón a célpont

Ötödik felkészülési meccs

Ezen a meccsen volt a holtpontom. A lényeg, hogy Oicunn-t ekzdtem el lőni, ennek ellenére Dash lett kifókuszálva, és Oicun halálra gázolta Dash-t.

[caption id="" align="aligncenter" width="400"] Dash: pretty fly for a white guy! Oicunn: Nope![/caption]

Achievement unlocked: Loose more than half of your list againts Captain Dodgem

Remek. Viszont sikerült kicsit visszahozni a meccset, mert Echo szerzett egy űrszeméttől stresszt, úgy ütközött bele Oicunn-ba, és Range 1-ről megkínálta Eaden a TIE-t. Dodgem is meghalt valamikor, de összesítve Echo nyilván nem adott nagyon jó lehetőséget lövöldözésre. végül 1 élettel élte túl a meccset.

 

Nagyon csúnyán hagytam, hogy az elején Dash-t lőjék, szóval ez az én részemről komoly hiba volt, ehhez képest szoros lett a vége. Az ember néha hibázik. Jó, nem is néha, általában gyakran. Aki a kevesebb hibát véti, az a játékos nyer.

Vereség: 57 - 100.

Hatodik felkészülési meccs

Marci hozott Mangler-es Bossk-ot, és IG-B-t, Crack és shot glitter, ahogy kell.

Első körben Dash-t ahelyett, hogy pont az IG-B lőtáván túlra vittem volna, és Bossk oldalívén is kívülre, ott hagytam pont egy fél centivel a kívánt távolságon belül. Eaden lőtávon kívül. Bossk-ot kezdtem el szedni, Dash elvesztette a pajzsait.

Eaden közbe szembe sodródott a scum sereggel, túl csábító célpont volt, hogy otthagyja Marci. Második körben 8 sebet kapott Eaden. Ouch. Csak azért hoztam vissza valamit Bossk blinded pilot-ot kapott kritként. Vicces módon egyszerre kettőt, de úgy gondoltuk, mind a kettő lefordul majd a 3. körben. Azt hiszem, IG-B használta a Glitter-t.

3. körben Eaden blokkolta volna IG-B-t, de Marci számított rá és átszáguldott rajta zöld enyhe hármassal a pálya belseje felé kicsit, és hajszál híján, de megcsípte az egyik ürszemetet, stresszes lett és nem volt akciója. Csak az én hajóim lőttek, IG-B max ha 1 evade-et dobott, soakt sérült Eaden-től, aki 4 kockával lőtt rá Range 1-ben. Bossk nem lőtt a körben. 1 életre elvitte Dash.

Eden beleszaladt a mellette ácsorgó IG B-be, hogy jó helyen maradjon Bossk-ot blokkolni, hiszen ebben a körben csak ő lőhetett volna rá, mert IG B elfelé nézett stresszelve. Összejött a blokk, és Dash kilőtte az YV-666-ost.

IG-B messzire szaladt megfordulni, hogy majd legyen ideje leszedni a stresszt is. Nekem is kellett 2 kör, mert Eden nagyon furcsa szögben nézett indokolatlan irányba a koccanás után. Eaden-t otthagytam Range 3-ban, arra készültem fel, hogy őt akarja Marci kilőni, hogy ne lőhessen vissza. Dash-sel csak "fly casual" üzemmódban tárcsáztam, hogy majd maximális dmg-et toljak. Ezzel szemben Marci eléggé rárepült Dash-re, aki így ottmaradt a HLC előtt, és még a 2 akcióval sem tudott volna Megmenekülni. Hülyeséget nem akarok mondani, de szerintem a crack shot-tal 4-et sebzett végül, és 1 élete maradt Dash-nek. Och. Szerencsére az én piros kockáim is kétszer 4-et mutattak, és sokat sérült az IG is, talán 2 Hull-ja maradt.

Ezután jött egy koccanás, ami talán az IG-nek kedvezett, majd pedig 4 K-val visszafordult (ezt sehogy sem tudtam volna blokkolni, vagy ránézni valamelyik hajómmal). Dash szerencsére résen volt, és az autothrusteren kívül más védelemmel nem rendelkező IG-t lelőtte, még mielőtt egy YT-2400-as belehalt volna.

Győzelem, 100-50

Felkészülés állása

Felkészülés alatt a listával és variánsaival lejátszott  meccsek: 6

Állás: 2-4-0 (Győzelem-Vereség-Döntetlen) (33 %-os győzelmi ráta)

Összesített statisztika a fenti (Ion projector és Kanan) listával: 2-3-0 (40 %-os győzelmi ráta)

Összesített statisztika az eredeti (Ion proj és Kyle) listával: 7-4-1 (58 %-os győzelmi ráta)

Zárszó helyett

Kenessey Marci IG-i ellen 1-3-ra állok ezeket a különböző variánsokat is számolva. Soontir és egyéb birodalmi Ace-ek ellen kéne repkedni, valamint stressz listák ellen, és akkor a legtöbb típus ellen már megküzdöttem.

Van még előttem gyakorolni való.

Az swmini legyen mindannyiunkkal!

komment

A bejegyzés trackback címe:

https://vorosotos.blog.hu/api/trackback/id/tr2311788435

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása