Krakkói Regionális verseny élménybeszámoló - Rafy tollából

2017/01/12. - írta: Promie Motz

krakko.jpg

A mai beszámolót Rafay János írta, fogadjátok sok szeretettel!

2015 decemberében játszottam az első X-wing csatámat egy baráti 80 pontost kettő X-winggel és kb. 2 hónapja, hogy eldöntöttem részt veszek a krakkói regionális versenyen. Nagyon sokat törtem a fejem milyen flottával repüljek, de csak egy dolog volt biztos, hogy lázadó színekben indulok:)

Végül Horváth János barátom javaslatára olyan flottát raktam össze, amikkel már sokat repültem, sokat játszottam velük és még szeretem is őket. :)

Ezek a T-65- ös X-Wingek. :)

Wes Jenson 
Adaptability
R3-a2
Integrated astromech 
Wedge Antilles
R2 Astromech
Vectored trusters
Push the limit
Biggs Darklighter
R2-D2
Shield Upgrade

A verseny előtt miután kiválasztottam a végső listát, játszottam élőben 10 csatát és a Vassal-on 7 meccset. A mérleg 6 győzelem 11 vereség. 

A Krakkói versenyen 6 mérkőzés volt az első nap, ami elég sok és bevallom nagyon izgultam, mert nem akartam leszerepelni. Tudtam, hogy a listámmal és a tapasztalatommal nincsenek komoly esélyeim, de semmiképpen nem akartam 0-6- tal hazajönni.

Ezért mikor megláttam az első ellenfél listáját (2 X-Wing T-70 Poe és Red Squadron Veteran, Arc - 170 Kyrell) elhatároztam, hogy nagyon figyelni fogok. Velük és ellenük is sokat játszottam ismerem őket, így nagyjából tudtam mit kell tennem. Sikerült is. 100 pontot lelőttem igaz elvesztettem Biggs-en túl Wes-t is, de Antilles sérülés nélkül fejezte be. Ennek nagyon örültem, mert a 0 győzelem kikerült a végeredmények lehetséges kimeneteli közül.

Második meccsen viszont már ránézésre tudtam nehezebb dolgom lesz. Az Inititive kiválasztásánál nem kedvezett a szerencse így röviden azt kell, hogy mondjam Whisper kivégezte a flottámat. Wampá-t és Howlrunner-t sikerült lelőni, de Whisper, Chaser és 1 Academy túlélte a csatát ami kb. 30 percig tartott.

Harmadikban Rey és Poe ellen repültem. Nagyon érdekes volt. Azt gondoltam menni fog, mert ismertem a listát és előző nap Sebők Ricsivel gyakoroltunk szóval volt elképzelésem. Persze nem úgy alakult  :) mert Poe-t mondjuk viszonylag gyorsan leszedtem, de a srác Rey-vel nagyon jól repült és lelőtte a teljes flottát. Az új title kártyával ki-segnior’sloopozta :) a hajóimat. Érdekességként elmondom én itt tudtam meg, hogy a Pattern analyser működik PTL esetében ami elég kellemetlen volt az elején Poe-val szemben, hiszen dupla stresszelni akartamWessel de így nem jött össze.

Negyedik csata. Miranda, Horton Slam és 1 A wing prototype. A 2 TLT nagyon veszélyes a flottámra és ha kívánni lehetett volna ott Krakkóban akkor azt kívántam volna, hogy ne sorsoljanak össze TLT-s flottával. Az meg felháborító :), hogy Miranda úgy tölti vissza a pajzsokat hogy még sebez is, szóval kemény csatára készültem itt is. Az is lett :) Sajnos kikaptam. Mirandát vettem célba, de az első ütközetben Biggs 2 rakétát is kapott 1 élete maradt így a 2. körben leesett. Ezután Miranda már csak 1 körben lőtt, de a shieldek lekerültek ezalatt Wesről és Wegderől és a végén Horton Slam úszta meg 2 élettel.

Itt kezdem kicsit elszomorodni, mert 1-3 után már 1-5- öt vizionáltam, ami nem túl fényes. Úgy mentem a ötödikre, hogy nem kaphatok ki.

Mit kaptam? 2 TLT-t:)

Asajj Ventress és 2 Y-wing TLT-vel. Azt hittem végem….. De tudtam nem szabad foglalkoznom Ventressel, mert az előzőben is a TLT-k aprítottak el. Szóval nekimentem az Y-oknak. Az első harci körben sikerült az egyiket úgy leszednem, hogy nem lőtt. Három X-wing lőtte összesen 11 támadókocka gurult. Őszintén mondom az ott nagyon jól esett. Majd a másodikat az 5-ben lőttem le, de úgy, hogy Wedge rátapadt, ezért le kellett válnia a többiekről. Asajj ezalatt megölte Biggset és mire Wedge visszaért Wesnek már csak 1 élete és az Astromach maradt így a következő körben ő leesett. A Shadow Custernek négy Wedgenek kettő élete maradt. Ekkor ránéztem az órára és már csak 4perc volt hátra. Ott azt mondtam magamnak, hogy itt már nem kockáztatok végül is versenyre jöttem ahol az a cél, hogy minél jobb eredményt érjek el, tehát mindig el barrel rolloztam Ventress tűzívéből amíg le nem telt az idő. 76-64 lett a vége és nagyon örültem neki. De ha nem tudom lelőni azt az Y-t az első körben szinte biztos, hogy kikapok.

Majd jött az utolsó mérkőzés, ahol a sorsolt ellenfelemnek el kellett menni (már este 8 volt) ezért a kör előnyerőjét kaptam meg, merthogy páratlan számú játékos volt az eseményen. Commander Kenkirk és Super Soontir. Ismertem játszottam ellene és tudtam megnyerhetem. Volt nagy szerencsém is, mert Ő elfelejtette az első körben a stressbotot Wessen, a másodikba a képességét és beállt Soontirral a tűzívbe így már második harci körben hátulról megtörtént a kivégzés. Wes leszedte a tokeneket, Wedge a stealth device-t és bevitt 2 sérülést és Biggs pedig hősként lőtte le a birodalomi flotta legjobb pilótáját. Ezután rárepültem a Decimátorra, amit nem volt egyszerű leszedni, mert Ysanne Isard is volt rajta de szerencsére Biggs jól bírta és az ászaim aprították.

Így 3 győzelem és 3 vereség lett a vége, 31. helyezés, ami jobb mint amire számítottam. Aki volt már versenyen tudja, hogy a körönkénti sorsolás az addig elért eredmény függvénye így a 3 vereség után érezhetően könnyebb ellenfeleket kaptam.

De nem hiába kaptam ki 3 alkalommal egymás után, jó meccsek voltak. Nagyon fontos, hogy eljutottam oda tudom hol hibáztam ezeken a mérkőzéseken. Mindegyik meccsen voltak szarvashibák ( talán Whisper volt az egyetlen lista ahol semmiképpen nem lett volna esélyem az initiative miatt), de a többi meccs végig izgalmas volt.

De nem is az eredmény most a lényeg, hanem az, hogy nagyon-nagyon élveztem. Fantasztikus szervezés, szuper helyszín és nagyon jó ellenfelek. Jó fejek, korrektek és élvezték az egészet , ahogy mi is. Benji, Gergő, János, Ricsi és Én. Különösen nagy élmény volt látni Benjit és Ricsit a TOP 16-ban!!!

A listám fogadtatása is volt meglepetés. Az ellenfeleim több esetben elismerően mondták, hogy bátor vagyok, hogy 3 T-65- öt hoztam. Volt aki fotózta a listámat és küldte a haverjának aki nem mert eljönni valami hasonlóval és volt mikor hangosan szurkoltak Wedgenek, hogy lelője Fenn Rau-t :) (lelőtte :)de ez már a Hangar Bay volt) Ehhez hasonló apróságok színesítették a játékot. A lengyel - magyar barátság is szorosabbra fonódott magyar és lengyel pilóta és fejlesztés kártyák cseréltek gazdát:)

Az egészet megkoronázta számomra a világ elitjének képviselete Thomas Mooney VB Top4 és Benjamin Lee VB Top8 jelenléte. mindkettőjük meccsét élőben néztem a Vb-n és az, hogy Ricsi megverte Benjamin Lee-t aki emiatt kiszorult a Top 16-ból, erre már nem is találok szavakat:)

Jó lenne valami nemzetközi esemény itthon is a jövőben, van egy nagyon jó különleges feelingje.

Az erő legyen veletek,

Rafy

Triple X Squadron

Köszönjük Rafy a beszámolót, és köszönjük mindenkinek, aki elolvasta!

Vörös Ötös, készenlétben!

komment

A bejegyzés trackback címe:

https://vorosotos.blog.hu/api/trackback/id/tr1612119743

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása