Az első Store Championship - részletes beszámoló 2. rész

2017/06/21. - írta: Promie Motz

op_store_champ_may-track_slider.jpg

Folytatom a múlt héten megkezdett beszámolómat az első, június 11-én megrendezett magyarországi X-Wing Store Championship-ről.

SPOILER - végeredmények, Gergő beszámolója a saját mérkőzéseiről. Roland beszámolója.

Ahogy az első részben már írtam, 4-1-es eredményél 670 MoV-om lett, és mint kiderült, egyetlen veretlen játékos mellett (Makfalvi Márton) 8 darab 4 győzelmes lett, azaz a legrosszabb négy győzelmes be se jutott.

1 Makfalvi Márton 805 Scum Fenn Rau + Attanni Mindlink + Concord Dawn Protector + Autothrusters
Contracted Scout + Attanni Mindlink + Plasma Torpedoes + Extra Munitions + R4 Agromech
Contracted Scout + Attanni Mindlink + Plasma Torpedoes + Extra Munitions + R4 Agromech
(98)
2 Rafay János 800 Rebel Dash Rendar + Heavy Laser Cannon + Adaptability + Counter-Measures + Outrider + Rey
Miranda Doni + Twin Laser Turret + Extra Munitions + Advanced SLAM + Conner Net + Ion Bombs + Sabine Wren
(100)
3. Dervadelin Zoltán 750 Scum Concord Dawn Veteran + Attanni Mindlink + Concord Dawn Protector + Autothrusters
Asajj Ventress + Attanni Mindlink + Ketsu Onyo + Shadow Caster
Fenn Rau + Attanni Mindlink + Concord Dawn Protector + Autothrusters
(100)
4. Hruska Dávid 747 Scum Bossk + Veteran Instincts + Homing Missiles + K4 Security Droid + 4-Lom + Boba Fett + Inertial Dampeners + Guidance Chips
Dengar + Crack Shot + Plasma Torpedoes + K4 Security Droid + Unhinged Astromech + Guidance Chips + Punishing One
(100)
5. Tóth Benjámin 736 Rebel Hera Syndulla + Autoblaster Turret + Adaptability + Navigator
Miranda Doni + Twin Laser Turret + Extra Munitions + Plasma Torpedoes + Guidance Chips + Cluster Mines + Rey
Biggs Darklighter + R4-D6 + Integrated Astromech
6. Szabó András 719 Imperial The Inquisitor + Push the Limit + Proton Rockets + Tie/v1 + Autothrusters
Rear Admiral Chiraneau + Emperor Palpatine + Kylo Ren + Dauntless + Engine Upgrade + Veteran Instincts
(98)
7. Greiner Tamás 699 Scum Dengar + Expertise + Plasma Torpedoes + Extra Munitions + K4 Security Droid + Unhinged Astromech + Guidance Chips + Punishing One
Tel Trevura + Veteran Instincts + Plasma Torpedoes + Extra Munitions + K4 Security Droid + Unhinged Astromech + Guidance Chips
(98)
8. Sebők Richárd 670 Rebel Miranda Doni + Twin Laser Turret + Extra Munitions + Advanced SLAM + Ion Bombs + Cluster Mines + Sabine Wren
Dash Rendar + Outrider + Heavy Laser Cannon + Lone Wolf + Rey + Burnout SLAM + Smuggling Compartment
(100)
9. Lóczy Zoltán 666 Scum IG-88C + Attanni Mindlink + Heavy Laser Cannon + IG-2000 + Fire-Control System + Glitterstim + Autothrusters
IG-88B + Attanni Mindlink + Heavy Laser Cannon + IG-2000 + Fire-Control System + Glitterstim + Autothrusters
(100)

 

Amilyen vicces lett a sorrend, hogy a 3 Rebel és az 1 Imperial játékos pont megkapta a 4 Scum-ot. Így a legjobb 4-ben az is lehet, hogy csupa scum játékos kerül be, vagy akár egyetlen egy sem.  

Itt jegyzem meg, ez egy nagyon jó eloszlás a frakciók között, hiszen az "ideális" 3-3-2-höz képest mit várunk a valóságban. Emellett szerintem Scum játékos is több volt, mint birodalmi magán a versenyen.

A legérdekesebb lista a fentiek közül szerintem Bendzsié, aki egy mostanában sikeres típust, a Biggs-Mirandát hozza a szokásos Jess helyett Herával. Meglepő szerintem, nem feltétlen rosszabb az elején sokkal, végjátékban erősebb.

Rafy lényegesen jobb MoV-ot szedett össze, mint én, a Counter Measures sokat mentett állítólag. Nekem meg a Lone Wolf, így ezt nem érzem annyira csábítónak. Pont erre a mérkőzésre lehet, elfogadnám a Counter measurest.

D Zoli listája az Old Fenntressnek (Old T, Fenn, Asajj) egy fura változata, ami több pontot hagy Asajj-ra.

A többiek kevésbé módosítottunk szerintem "híres" listákon. Dávid "Murder Bossk"-ját nagyon sokféleképpen nem tudja megépíteni, főleg nem PS 9-en.

Szabó Andris birodalmi listája az egyetlen, amelyiknek nincsen hatásos módszere arra, hogy magabiztosan 4-5 kockás támadásokat zúdítson az ellenfelekre akár messzebbről is. Jegyzem meg, más listákban Fenn Rau is csak Range 1-ből tud ilyet, de ő akkor már 5 kockásat, beépített proton rakéta adagolójával és cserébe meglepően jó védelemben van a cím és a plusz egy kocka védekezés miatt.

Párosítások: Hruska-Tóth, Dervadelin-Szabó, Greiner-Rafay és Makfalvi-Sebők. Bár menet közben ez engem nem annyira érdekelt. Makfalvi Marcival úja összesorsoltak, és azon a pár külföldi versenyen, ahol ilyen előfordult, ott újra kikaptam azoktól, akikkel összesorsoltak egy vereség után.

TOP 8 mérkőzés (6.) - Makfalvi Márton

Marci szívesen játszott volna a kamerás asztalon, én pont elpakoltam onnan, így még nem vágytam vissza oda. Az volt a haditerv, nem szúrom el annyira a felhelyezést, mint a 3. mérkőzésen, amikor kikaptam Marci ellen.

Egy aránylag sűrű alakzat alakult ki az akadályokból, nem számítva egyet a jobb felső sarokban. A haditerv az volt, Mirandának hagyjak helyett, Dash Lone Wolf távolságra legyen tőle és ne essen be Fenn Rau megint a "fánk lyukamba", Range 1-re, ahol nem tudsz lőni. Így Dash a közepétől kicsit balra ment, a sűrűje mögé, Miranda kicsit jobbra, ahol volt pár szűk folyosó, ahol elfért volna.

Marci látta, hogy nem tud most úgy rám esni sehogyan se, ahogyan előző mérkőzésünkön, így Fenn-t a pálya legnyitottabb részére tette, Mirandával szemben.

Ebben a cikkben még nem mondtam, hogy fáradt voltam, így most mondom, fáradt voltam és annyira nem rémlenek a részletek. Nagyon lassan játszottam, sok időt kértem minden lépésre, és aránylag jókat is sikerült mozognom.

Az első, távoli lövéseket leszámítva az első éles körben szerintem két lehetőségem volt arra, merre fordulok Mirandával, át, egy blokkolni próbáló Jumpmasteren. Hát sajnos azt az irányt választottam, amire Fenn Rau is készült, de nagy szerencsémre az egyik Jump rám látott ívben, de nem Mirandát lockolta be, így nem oda tudott lőni rakétát. Le is dobtam Mirandával egy aknát, érezze a jump a törődést, valamint mindkét hajóm oda lőtt.

Miranda elég sokat sérült, de a következő körben megint elkerült egy blokkot, és mivel Fenn is félt a bombától [amit megint a sérült Jump kapott be], így azt hiszem, nem is lőtt ebben a körben Mirandára. Dash megölte az egy életes, sérült Jumpmastert, mielőtt aktiválódott volna a harci fázisban, és a cserébe bekapott torpedó azért sok pajzsba került. A következő körben sikerült Fenn Rau-t megblokkolni Mirandával és ion bombával eltalálni, a következő körben Ion bombát megint ledobtam és újra megblokkoltam, aztán már sajnos olyan fura szögben álltunk, hogy pont nem blokkoltam meg, így jött a Range 1-es lövés, de egy evade dobással egy életen túléltem. A 2 bomba Sabine miatt 2 seb volt. Mindeközben Dash egyszer direkt rászaladt a Jumpmasterre, egyszer eltalálta egy sebért Fenn Rau-t, majd aztán elkezdte lövöldözi a Jumpot. 

Abban a körben, amikor Fenn Rau nem lett újra megblokkolva, akkor Miranda egy sebet átszuszakolt Fenn védelmén [a jump úgy is kilőtte volna torpedóval, ha Dash nem lövi ki a jumpot ezért kockáztattam, fókusz target lockkal volt esélyem és bejött] Dash pedig kilőtte a Jumpot. 

Nehéz megítélni ezt a mérkőzést, mi lett volna ha nem fejeződik így be a meccs. Egy életes Fenn Rau elég jól lehozhatja Dash ellen, bár a Burnout SLAM megnehezítette volna a dolgát. Mindenesetre egy elég kemény, taktikus mérkőzés volt, ami most úgy alakult, ahogy én szerettem volna. Marci érezte, hogy az a lépés, amikor nem Mirandát lock-olta, az komoly hiba volt, így ahelyett, hogy esetleg megint egy körből leesett volna, túlélt a meccs végéig és egyedül lefoglalta Fenn Rau-t.

Győzelem, nem vagyok benne biztos, mennyi élete maradt Dash-nek. Nem írtuk fel, mert már ne befolyásolta a továbbiakat.

TOP 4 (7. mérkőzés) Hruska Dávid

Itt megtekinthető a mérkőzés.

 Dávid ellen abban bíztam, esetleg szét tudom-e húzni a két hajóját és ráesek csak az egyikre úgy, hogy ő ne tudjon 2 torpedót lőni.

Az is nehezítette a tervet, hogy alapvetően Dengart kellett volna kilőnöm, mert a végjátékban jobb vagyok Bossk ellen.

Miután láttam, nagyon kicsi az esély, hogy széthúzom őket, keményen befordultam Mirandával és Dash-sel. Miranda megblokkolta őket, de az nagy hiba volt, hogy mindemellett mindkét hajója tudott Dash-re is lőni. Dash sebződött 9-et és Boba eldobatta a HLC-jét. Miranda SLAM miatt nem lőtt, Dash támadását meg csak megfogta Bossk. Nagyon rossz első köröm volt, Dengar vagy Bossk úgy is kilövi Dash-t, de Miranda jó helyen volt, hogy telibe bombázza a Jumpmastert.

Elkezdtem Dengart ütni, ahogyan csak a csövön kifért, és 5 Cluster token, 2 Sabine és pár TLT lövés levitte 2 életre. Közben Bossk is megtalálta Mirandát és hullottak a piros kockák. A következő körben beionizáltam Dengart a bombával, mert sikerült újra megblokkolni.

1 életen várta Dengar az utolsó ion bombát, és ahhoz, hogy biztosan ne tudjon el barrel roll-olni előre, 2 derékszög SLAM 2 derékszöget léptem. Dengar halott lesz, de Dávidnak jött egy remek ötlete, és elhasználta az Inertial dampeners lapját, hogy megállhasson és ne fusson rám.

A módosítatlan lövés hatalmas szerencsémre nem sebzett. A stressz miatt és a pályán maradáshoz Bossknak 3 derékszöget kellett lépnie, csak az volt a kérdés, merre. Szerencsére jól megtippeltem, hogy arra megy, amerre több a hely és csak űrszemetek vannak.

Egy darabig heves párbaj alakult ki. 

Itt van is egy rész, ami a stream-en nézve nem volt egyértelmű és ketten is rákérdeztek, ezért leírom. Dávid 3-at sebzett Mirandába és leszedtem 3 pajzsot. Utána jutott eszébe, hogy az egyik kritkus találat volt, és az egy bónusz seb így hull-ba csúszott volna át. Ezen értetlenkedtünk egy sort, mire tisztázta Marci, ez kihagyott lehetőség, így nem vagyok köteles sérülni. Úgy voltam vele, inkább vesztek szoros játékban (főleg, hogy az elején milyen rosszul kezdtem), mint hogy azért nyerjek, mert a fáradt ellenfelem elfelejtett egy képességet.

Az egyik szemetet megcsípte pár körrel később, mire elfogytak a pajzsai, és Bossk kritikusan dobot sebződésre! Ami még ennél is nagyobb szerencse volt, hogy megkapta a minden derékszög piros kritet! Semmi se lett volna itt számomra kedvezőbb.

Engine upgrade-es, veteran instincts-es Bossk-tól 1v1-ben már kaptam ki Mirandával a Krakkói Regionális Top 16 Cut-jában.

Bár itt kevés életem maradt már csak, azt hiszem, 1 hull, ennek ellenére most messze jobb esélyeim voltak, ebben a felállásban.

Ekkor már MoV-ban vezettem, de féltem, ha nem maradom az YV-666-os farában, idővel rám tud fordulni.

Mivel egy hull-on és 1-2 pajzson voltam, nem kockáztathattam. Hosszas helyezkedő játék alamult ki, hogy pár körönként löhessek viszont tűz nélkül. Végül sikerült felőrölni Bossk-ot és nyerni.

Győzelem!

Úgy éreztem, én messze nagyobbat hibáztam a kezdésen, mint Dávid összesen az egész meccsen. A kezdeti jó kockái után nem éreztem annyira igazságtalannak azt a pár rosszabb gurítását, de az a kritikus találat a szeméten és a feljövő kritikus seb nélkül nem hiszem, hogy megnyertem volna.

Döntő (8. mérkőzés) Dervadelin Zoli

20170611_205800.jpgItt megtekinthető a mérkőzés.

A legnagyobb problémám itt az volt, Zoli látszólag sokkal jobban formában volt, míg én erre a meccsre teljesen szétestem a fáradtságtól. Ha valaki megnézi a meccset, akkor láthatja, hogy szinte minden körben megfeledkeztem Rey-ről.

Az se vigasztalt, hogy három meccsel korábban ma már megvertem Zolit, mert megmutattam, ez olyan sokat nem számít.

Nem volt erőm teljesen új taktikát kitalálni. Maradjak távol Asajj-tól és bombázzam le a többieket. Ja, ha ennyire egyszerű.

Mivel Asajj a jobb felső sarokba pakolt én a bal alsó térfélre. Elindultam a pálya oldalával párhuzamosan, legyen Rey-en elég fókusz token a meccs végére. Lett elég végig a meccsen, mert többször sem vettem le, amikor lehetőségem lett volna rá.

 Amikor már láttam, melyik hajója merre fog menni, sejtettem, egykönnyen nem tudom elkerülni az Asajj-át ezen a meccsen, nem a pálya szélén fog körbe-körbe menni, mint előző meccsen, hanem beleugrott a sűrűjébe.

Dash-sel is befordultam középre 1 derékszöggel a bal pályaszél közepénél, hogy onnan majd bármerre tudjak menni, Mirandával meg visszafordultam SLAMelve, hogy az érkező Fenn Rau-t lebombázzam.  Nagy sajnálatomra Zoli az egy derékszöggel 1 híján el tudta kerülni a Cluster Mines tokeneimet, 3 sebért cserébe rettenetes helyzetbe hoztam Mirandát, kapott stresszt, majd a Shadow Caster címmel arrébb pakolta Asajj, hogy a következő 1-2 körben biztosan kapjon még stresszt. Ketsu pedig a Tractor beam token-t rajtam hagyta és nem tudtam ledobni a kör végén.

Ezután jött egy olyan fordulat, ami rettenetesen nagy szerencse volt, Zoli a 0 kockával védekező, sérült Mirandát nem tudta lelőni csak fókusz módosításokkal és két támadással. Dash pedig ráfordult Fenn Rau-ra, aki le is esett egy 4 kockás támadástól. Ha elcseréltem volna a két kishajónkat, szerintem azzal is remekül állok, így azonban nagy előnyre tettem szert. A következő körökben is megtagadta Miranda a halált, de előbb Asajj repült túl rajta, majd a kicsi protector, így elkezdhette vissza tölteni a pajzsait. Ellenben sikerült egy ion bombával elkezdeni terelni a kis Concord Dawn Ace-t, amíg Dash elBurnOut SLAMelt (csak magyarosan). Mire Asajj visszaért, addigra már a kis Protector-nak csak két élete maradt az Ion Bombáktól, majd egy 4 kockás HLC lövéstől és egy kiblankelt védekezéstől ő is leesett. Addigra már Asasjj is minimum a pajzsait, ha nem többet elvesztett és Dash-en maradt két pajzs. 

Miranda túlélése nagyon az én irányomba lökte az esélyeket és onnantól kezdve már eszem ágában sem volt elengedni. Dash két hajó ellen egy nagyon szoros mérkőzés lett volna, de ahogy helyezkedve voltak, szerintem így is lett volna esélyem egyiket leszedni a másik visszaérkezése előtt. Nem játszottam annyira szépen, a sok Rey elfelejtésnek jobban vissza kellett volna ütnie. 

Összesen 4 sebet engedtek be a Protector-ok HLC lövésektől. De a 4 találatot eleve nem tudják megfogni. Kellettek oda a bombák, amik 5-öt sebeztek és jelentősen megpuhították nekem ezeket a remekül védekező, Autothrusteres hajókat. Nem azt állítom, hogy Zoli zöld kockái toppon voltak, azonban ha egyetlen bombát se kap be, akkor nem biztos, időben le tudom lőni a hajóit. Fenn Rau-t sikerült remekül kizónáznom és csak Range 3-ból lőtt kétszer. A Range 1-es, 5 kockás támadásokra épít nagyrészt szerintem az a lista, hogy hamarabb felörli az ellenfelét, mint ahogy az 1-2 kósza seb megölni Fenn-t.

Zárszó

Remekül éreztem magam ezen a versenyen és nem csak a győzelem szépíti meg utólag az emlékeimet. 

Remek érzés volt ennyi embert látni, aki a hobbijának tudta szentelni a napját. Sokan voltak még a Top 8-on kívül is, akik megnyerhették volna a versenyt. A dolgok alakulása végül nekem kedvezett, elég sokszor a nap folyamán. 

A legtöbb hazai játékosnak kevés a rutinja bombázók ellen, ez a malmomra hajtotta a vizet, de eleve szerepet játszott benne, hogy ezt a sereget hoztam és nem egy Dash - Lothal Rebel összeállítást.

A Lone wolf nagyon jó a listában és lehetne hova fejlődni, ha a Burnout SLAM-mel jobban bánnék. Rey ügyesen helyettesíti a Push the Limkt-et, ha nem fogy ki fókuszokból. Megtetszett ez a Dash

 Most a következő megmérettetés eszkaláció lesz, végül is, abban szereztem a legelső ligagyőzelmem még 2015-ben. Azóta se sikerült ezt az eredményt megismételni, hátha majd most. De ha ez nem is sikerül, akkor is jól fogom magam továbbra is érezni X-Wing-ezés közben.

 Vörös Ötös, készenlétben!

komment

A bejegyzés trackback címe:

https://vorosotos.blog.hu/api/trackback/id/tr5112600509

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása