Get to the Choppa' - Liga IX. forduló verseny beszámoló

2017/09/26. - írta: Promie Motz

ix_ligaford.png

Nyugtalanság töltötte el a lelkemet az elmúlt hetekben, ahogy egyre azon törtem a fejem, mivel induljak a Liga IX. Fordulóján, hiszen ez a legkomolyabb tesztelési lehetőségem a Nationals előtt. (az esményről streamelt 5 mérkőzés).

Lassan megtanultak nálunk az emberek a közepesen jó bombázó pilóták ellen játszani. Ezért azért nagy probléma, mert a tesztmeccseken rá kellett döbbennem, én se vagyok jobb.

Legalább 20-30 meccsett bele kéne most tennem egy bombázós osztagba, hogy magabiztosan vezessem őket és tényleg én irányítsak.

Az angol és lengyel Nationals után elég sokáig szemeztem a belga squadron és Nand Torf volt világbajnok után EGO 3.0-nak elkeresztelt Miranda, Biggs, Lórik felállással. A teszt mérkőzéseimen Bendzsi az újonnan leporolt, híres/hirhedt Chopper-Braylen összeállításával olyan mértékben megalázott négyszer, hogy már ő ajánlgatta, hoz mást gyakorlásra. Többet nem teszteltünk, de rádöbbentem az igazságra:

Az igazság

MINDEN OKOS EMBER AZT SZAJKÓZZA, az ion és vagy stressz hogy megfogja Nym-et, Mirandát, Lórikot, Dash-t, Expertise-es nagyhajókat, és magas PS-en elveszik az előnyöd, ha be vagy ionizálva.

De SENKI SEM kezdett el kontroll listát játszani, mindenki mástól várta, hogy "kirostálja" a fenti hajókat a mezőnyből, míg ő a megszokott, régi seregével learatja a babérokat.

Hát ez nem így működik, gondolom, a többség átlátja.

Elég sok minden ellen most jók lennének a kontroll listák, de egy hiba után, egy blokkot benézve szinte elveszítjük a mérkőzést.

Így az volt a kérdés, gyakorlat nélkül viszem Chopperéket, vagy valami meta lázadó listával a többieket a saját játékukban próbálom megverni?

Végül arra jutottam, most viszem a kontrollt, és ha jól szerepel, elgondolkodom a további gyakorláson az archetípussal. Bárcsak időm lenne rá.

Chopper + Ion Cannon Turret + Ghost + Ion Projector + Fire-Control System + Leebo + Han Solo 
Zeb Orrelios + Phantom
Braylen Stramm + Alliance Overhaul + R3-A2 + Gunner
(100)

Bendzsi itt írt év elején a listáról.

9_01.jpg

Ugye 5 kör swiss és 30 ember mellett egy veretlen pilóta kerül ki a mezőnyből. Kicsi esély lett volna talán arra, hogy egyetlen veretlen se legyen, de ez nem történt meg.

A verseny végeredménye

Első mérkőzés: Takács István.

István ellen nem valami fényes a rekordom. Gyakran hoz különböző, kísérleti birodalmi listákat, amiért maximálisan becsülöm.

Most is a Bombletes Deathrain és Kestal mellé egy megbízható Backdraft landolt, és mindkét hajómnak baja lehet a kritektől.

Agresszív rárepülést követően a kicsit kilógó Deathrain-re fókuszáltam a tűzerőmet. A másik nagy igazság, amit feszedtem bombázókkal játszva, ne kergesd őket. Így kicsit talán meglepő módon célpontot váltottam és a gyanútlan Kestalra ráestem. Meglepően szívósnak bizonyult, de a célpontváltásnak hála pár körre eltűnt a másik két birodalmi hajó. 

Az agresszor halálát követően sikerült megblokkolni Backdraftet, és az ion projector veszteg tarotta, míg Deathrain meg nem halt.

A végén volt egy remek utolsó köre Backdraftnek, aki az előre-hátra tüzeléssel 1-1 életre vitte le Braylent és Choppert is, aztán az össztűzben életét vesztette.

Eredmény: győzelem, 100-25.

Bár pontszám alapján aránylag nagy különbségnek tűnik, ha a végén kicsit jobban gurít Backdraft (csak FCS target lockkal Braylenre), akkor könnyen vereség lehetett volna az ügyből. 

9_02.jpg

Második mérkőzés: Módos Gergő

Syndicate Thug + Twin Laser Turret + R4 Agromech
Syndicate Thug + Twin Laser Turret + R4 Agromech
Asajj Ventress + Push the Limit + Dengar + Glitterstim + Shadow Caster
(100)

Gergő Asajj 2 thug Y-Wing listájától igencsak kikaptam egy felkészülési meccsen, a TLT-k ementálivá aprítottak, míg Asajjtól próbáltam megszabadulni.

A második körben már láttam, hogy nehéz helyzetbe hoztam magam. Ha Braylen-nel nem akarok több körre kikerülni a játékból, akkor be kell fordulnia Chopper elé a sűrű aszteroidamezőbe. Ellenben ez Chopper játékát vágná haza, így Chopperrel "kénytelen vagyok" átmenni egy aszteroidán. Ebben a körben már lövöldöztünk Range 3-ban és kitettem egy Target lock-ot a sárga y-szárnyúra pár stressz token mellett.

Hát ez a lépés Chopperrel majdnem a játékba került. A sárga y-szárnyú olyan bámulatosan megblokkolta Choppert egy 3 enyhével, hogy mint független szemlélő, öröm volt nézni. Így Chopper koma rajtamaradt az aszteroidán. Ouch. Mivel R4 asztro volt az y-szárnyúakon, és nem Unhinged, nem erre a lépésre számítottam.

Braylen kiosztott pár fontos stresszt Asajjnak, azonban sebzést nem okozott. A következő kör elején Braylen meg is halt, de a piros y-szárnyú az akadályok miatt leszakadt, a sárga meg, hogy pontot mentsen, elmenekült. Talán itt kicsit keményebben kellett volna Gergőnek követnie Chopper útját az Y-Wingekkel, hogy kiosszon még pár sebet a TLT-kkel, de utólag könnyű okosnak lenni.

Chopper maga elé engedte Asajj-t, és pár körig az Y-szárnyúaktól nem zavartatva nekiállt levezetni a Shadowcastert.

Asajj bukását követően rárongyoltam a sérült y-szárnyúra, de az trükkösen megint megblokkolt, csak nem akart leesni, a következő körben már kidobtam Zeb-et, aki megölte a sérült sárgát, míg Chopper a pirosat ionizálta. Cserébe lement két életre. Még egy-két kör helyezkedéssel végül pont leesett a pályáról az y-szárnyú, aki különben lőhetett volna Chopperre, és őt kilőve megnyeri a meccset az idő lejárta miatt.

Egy utolsó pillanatig szoros, körömrágó meccs volt, ahol az én vakmerőségemből, illetve Gergő óvatosságából eredő kvázi hibák egészen kiegyenlítették egymást.

Győzelem: 100 - 57.

3 mm híjján vereség, szóval... az ízlésemnek lényegesen szorosabb.

9_03.jpg

3. Forduló, Kenessey Marci

Contracted Scout + Attanni Mindlink + Plasma Torpedoes + Intelligence Agent + Guidance Chips
Contracted Scout + Attanni Mindlink + Plasma Torpedoes + Extra Munitions + Intelligence Agent + R4 Agromech + Guidance Chips
Contracted Scout + Attanni Mindlink + Extra Munitions + Proton Torpedoes + Boba Fett + R4 Agromech + Guidance Chips
(99)

Mivel már Marci első körben megverte Bendzsit is ezzel a listával, így annyira nem bíztam a győzelemben, de gondoltam, azért nem adom fel. Az volt a célom, hátha rá tudom venni, hogy ő jöjjön be az aránylag sűrű akadály mezőbe. Ehhez persze Marcinak is volt hozzászólása, és az én térfelemre átrepülve fordult vissza az akadályok irányába, bal felső sarokból indulva lejött a bal alsóba, majd megcélozta a jobb felsőt, ahol én éppen tartózkodtam. Már amikor késő volt, csak jöttem rá, mennyire sarokba szorultam és Braylen elköteleződött a következő 2-3 körre.

Úgy mentünk bele a csatározásba, hogy 2 target lock már rajtam volt, és végig se gondoltam, Boba úgy is leveszi az ionágyúm, így teljesen feleslegesen azzal lőttem elsőre 1 sebet okozva ahelyett, hogy potenciálisan akár a pajzsokat mind levegyem. 

A rettenetes taktikai hibákat követően még a kockák azt is megtagadták, hogy legalább egyik jump felét lelőjjem.

Vereség: 0-100.

Bár Marci szépen játszott technikailag, azért mondtam neki, ha soha többet nem látok jumpot, az is túl korán lesz. Ez a csúfos vereség nagyon rosszat tett a MoV-omnak, így az első hely mellett a dobogótól is búcsúznom kellett.

9_04.jpg

4. forduló Szabó Andris 2 Scurgg és a Paaarty Bus

Karthakk Pirate + Twin Laser Turret + Long-Range Scanners + Cruise Missiles
Karthakk Pirate + Twin Laser Turret + Havoc + Long-Range Scanners + Collision Detector + Cruise Missiles
Trandoshan Slaver + 4-Lom + Dengar + Zuckuss
(100)

A rakétás TLT-s úristenit már ennek a bagázsnak! Rengeteg sok élet, elég sok auto sebzés, Buszon Dengar akció nélküli módosítást is ad... az egy agility elég jól kedvez az ion kontrollnak...

Szerencsésen sikerült elkerülnöm a kezdeti alpha strike-ot, és Andris jó érzékkel Braylen-t kezdte el szétkapni, hiszen tényleg jó esélye volt hamar elégetni.

 Az egyik Scurrg ugyan abban a körben halt meg, mint Braylen, cserébe Chopper jó helyre került a kutya mögé, a másik scurrg is túlrepült és így egy darabig nem kellett a rakétáktól tartani.

Pár körön keresztül ionizáltam a YV-666-ost, cserébe a TLT folyamatosan cincált. Eléggé elnéztem, és azt hittem, hogy a ferdén álló PArtybus már nem fog tudni visszajönni a játékba az utolsó ion 1-est követő 3 éles manőverekkel, de tévedtem. Ezután volt még egy rossz döntésem, amikor nem lőttem először a kutyára, hanem a scurrg-ot ionizáltam be első lövésre, mert a side arc-járól teljesen megfeledkeztem, és újabb súlyos sebeket okozott.

Végezetül egy két életes Chopper kidobta Zeb-et, hogy majd a Phantom megoldja a gondokat. A pálya széléhez zúl közel visszafordulni igyekvő Ghost és Zeb együtt akarta átkarolni a Scurrg-ot, de ilyen ziccert Andris nem hagyott ki, és egy 4 előre Barrel roll kombinációval leblokkolta Choppert a pályáról! 2 körrel később, pajzs nélkül Zeb befejezte a mérkőzést.

Győzelem: 100-82.

A legrosszabb 3-1-es versenyző lettem ezáltal, ami fura érzés. Nationalsen a 4-2-esek közül a legjobbak be fognak jutni, de ezzel a listával jó eséllyel nem lesz olyan jó MoV-om. 5-1-et ki lehet vajon belőle hozni? Az azért nagyon kemény kihívás.

vader_rage.jpg

5. Forduló: Esze Gergő - Vader, Real Admiral Csinirau vagy hasonló RAC

Rear Admiral Chiraneau + Dauntless + Veteran Instincts + Engine Upgrade + Emperor Palpatine + Kylo Ren
Darth Vader + Veteran Instincts + TIE/x1 + Advanced Targeting Computer + Engine Upgrade
(99)

Mint az új Vader képregényben, a Sötét Nagyúr most is az ARC-170-es ellen próbálhatja ki magát, megtoldva a Rebels híres Ghost - TIE-Advanced összecsapásával. Tehát abszolút kánon csata következik.

Esze Gergő egy remek Dengaroo játékos volt a nerf előtt és megnyerte a második Store Championship-et idén Fair Ship Rebels 2.0-val idén, tagja a titkos VASSAL ligánknak is, a Konfliktus versenysorozatnak, így tudtam, gyakran játszik sokféle sereggel, különböző mechanikákat kipróbálva.

A második körben már sikerült blokkolni RAC-ot, pedig nem is szembe mentünk egymással. Braylen Kylo Ren általi elvakítása, majd Chopper sikertelen lövése a Sith Nagyúr ellen elkezdett kicsit izzasztani. Az egyedüli NAAAGY pozitívum az ion projector által RAC-ra felcsempészett egy ion volt. A második körben Choppert vakították el, így Braylen tudott stresszelni, míg Chopper a Ghost title adta lövéssel csak beionizálta rendesen RAC-ot. Pár körön belül leesett, míg Vader menekülő pályára kényszerült, nehogy őt stresszeljem be. 2 életen túlélte az ARC-170-es RAC halálát, már csak el kellett bújtatnom a meccs végéig. Chopperrel sikerült megblokkolni Vadert, aki a túlélés érdekében megint nem Braylen felé folytatta az útját. Végül a kulcskör az volt, amikor sikerült stresszelni és ionizálni is a Nagyurat, ami a következő körre megpecsételte a sorsát.

Győzelem: 100-0. 

Gergő alábecsülte a lista potenciálját és sikerült a két hajó közül a számomra talán veszélyesebbet levezetni hamar. Többször biztosan nem hagyja.

Végeredmény: 6 hely, 4-1.

Konklúzió helyett

Remekül éreztem magam, 6 új versenyző is volt a helyszínen, a streamen az új kamera jól szerepelt. A Vault 51 jó hely és még lesznek ott versenyek a jövőben. A matematikai esélyem is elszállt az éves Liga győzelemre, de a dobogó harmadik (kis esély), vagy akár második fokára is (nagyon csekély esély) feljuthatok. A dobogó még rengeteg embernek nyitva van, a X. Epic forduló és a jelenleg is zajló Team Epic fordulónak hála. 

X-Wingezni jó, és külön öröm, hogy pár úja arccal bővült a társaság. A játék csak addig lesz játszható, amíg lesznek ellenfelek, akikkel megkűzdhetünk.

Vörös Ötös, készenlétben!

komment

A bejegyzés trackback címe:

https://vorosotos.blog.hu/api/trackback/id/tr9212895404

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása