Bajnok beszámoló: 2017 Hungarian Nationals Battle report – Kuzmin, 2. rész

2017/11/08. - írta: Promie Motz

Fogadjátok sok szeretettel Viktor Kuzmin aka. Török Balázs, a Hungarian National Champion beszámolójának folytatását. (Első rész).

22289981_1292689484193862_2511566146296178755_o.jpg

2017 Hungarian Nationals

Battle report – Kuzmin

Második fejezet

Alig aludtam. Amikor mégis, akkor arról álmodtam, hogy Bencsi leionizálja hajóimat a pályáról. Amikor jöttem befelé a stoptáblák, a lámpák, a troli mind-mind egy-egy kurva nagy stressz-jelző volt.

Tegnap bekerültem a 2017 Hungarian Nationals legjobb 16 versenyzője közé majd a kieséses szakasz első körében összesorsoltak Bencsivel, a TOP16-ba jutott 3 magyar versenyző egyikével, 2015 X-Wing Magyar bajnokával, A Konfliktus - Titkos liga tagjával, EB bajtársammal.

A listám (a három legnagyobb aszteroidával):

Miranda + TLT + Plasma Torpedoes + Long-Range Scanners + Bomblet Generator + Sabine

Biggs Darklighter + R4-D6 + Integrated Astromech

Lowhhrick + Selflessness + Chopper + Rey

Erőssége:

- Védekezés

- Végjáték

- Regeneráció

Gyengesége:

- Kontrol (Ion, Stresz, Tractor beam)

- Ordnance (Rakáták és torpedók)

- Kiszámíthatóság, kötött repülés

- Turret

TOP 16

Tóth Bejnamin (HUN)

Chopper + Ion Cannon Turret + Title + Ion Projector + FCS + Leebo + Han Solo

Zeb Orrelios + Title

Braylen Stramm + Title + R3-A2 + Gunner

 

Listaelemzés:

Kontrol lista, aminek fekszenek a kis agility-s kishajók – avagy az én rajom. Szét leszek stresszelve és ionizálva, ami nekem nagyon nem fekszik. Minél hamarabb ki kell lőnöm Choppert.

Aszteroida felhelyezés:

Szűk háló, ami közé el tudok bújni (R1) és megnehezítem, hogy gyorsan, csatornában tudjon mozogni (4 előre vagy 3 enyhe + boost)

Mérkőzés:

Az aszteroida felhelyezés jól sikerült: Bencsi oda állította a seregét ahová vártam, így enyém maradt a helyzeti előny. A formációm felállításánál változtatnom kellett, ütközési pontra tettem a Vukit, aki mögé Biggs fog jönni. Ez azért érdekes, mer így Mirandát majd nem tudja támadni se Chopper, se Braylen így Ő stressz és ion nélkül megúszhatja egy darabig.

A negyedik körben ott találkoztunk ahol mind a ketten vártuk. Braylen lefeleződött, Biggs bestresszelődött. A rakétát nem sikerül kilőni Chopperre. Következő körben meg is történi Bencsi által oly nagyon kívánt találkozás és Mirandán kívül mindenki meg kapta, ami neki jár: ion és sok-sok stressz. A meeting végére Braylen leesett viszont Biggs 1 hullra ment és még a Selflessnesst is el kellett nyomnom. Nagyon nem álltam jól, de Bencsi is elvesztette a wingjét. Ha leesik az X-szárnyú, akkor vége az elsődleges védelmemnek.

Chopper elment világ-körüli útra, hogy újra a távolból lecsaphasson. Mindeközben én is rendeztem a sorokat. Itt Bencsi hatalmasat húzott, amire nem számítottam: Ahelyett, hogy nyugiban megfordult volna, stresszteleníti magát inkább ráfordult egy kavicsra, stresszbe maradt viszont pozícióba került úgy, hogy Én még lőni sem tudtam (csak a Vukival).

Ez hatalmas fordulópont volt: egyértelmű lett, hogy ismét bejön blokkolni, szétverni az egyébként is már szedett-vetett kötelékemet… de Bencsi megint túljárt az eszemen: türelmesen játszott, leszedte a stressz, lemészárolta Biggset és beionizálta a Vukit. Természetesen közben én sem voltam rest: adtam neki, így lefeleződött Chopper is.

A folytatásban ismét tankot játszott és semmit sem tudtam ez ellen tenni: a túlélésre kellett koncentrálnom, így Mirandával sem (ionos levezetés elkerülése végett SLAM) és Lowhhrickal (BUMP) sem tudtam támadni. Csak a túlélésre koncentráltam. A köv körben már kikerültem Mirandával (2H1S) Chopper (3H) R2-ből így ha nyerni akart Bencsi, akkor ki kellett küldenie Zebet vadászni. Sok esélye nem volt az alacsony PS miatt ezért Zeb könnyebb célpontot keresett, de a Vuki (6H) az arcába nevetett és szétmarcangolta… sőt az utolsó körben még Choppert is elküldte a roncstelepre.

Bencsi zseniálisan játszott saját szörnyszülöttjével. Kezdeti helyzeti előnyömet a saját javára tudta fordítani, és ha nem ismerem a listáját, és nem tervezek előre akkor borítékolt lett volna a vereség. A végén Őt szorította az idő (a pont-előnyöm miatt) és olyat húzott, ami nekem kedvezett. Döntőbe illő, utolsó perces meccs volt, aminek végeredménye nem tükrözi a két fél közötti valódi különbséget.

A forduló margójára tartozik, hogy a harmadik magyar, Harangozó Andris sem jutott tovább ebből a körből. Őt egy 3JM5K lista vágta haza 100-23 arányban.

top16.gif

Szép volt Bencsi, szép volt Andris!

Győzelem (100-26)

TOP 8

Damian Drzystek (POL)

Nym + Bomblet Generator + Title + AB Turret + VI + Advanced Sensors + Cruise Missiles + EM + GC + Genius

Fenn Rau + Push the Limit + Autothrusters + Title

Sunny Bounder + Ion Cannon + Heavy Title

Listaelemzés:

Aszteroida felhelyezés:

Szűk háló neki kedvez ezért építettem egy védőpontot jobb felülre (3 aszteroida R1) a többit meg szétszortam. Mérkőzés:

Ő középre tette Sunnyt én pedig a jobb sarokba tettem a rajom, majd Ő Bal felülre Nymet és Fennt. Az volt a tervem, hogy gyorsan elérem a felső védelmi pontot az enyéimmel, ott leszedem Nymet és akkor majd elkezdenek üldözni, miközben lebombázom a két kishajót.

Ez annyira jól sikerült, hogy még el sem értem a felső védpontot, már 3 hajóval elértem Sunnyt aki lövés nélkül leesett… mindezt úgy, hogy Nym még R3ban sem volt, Fenn pedig még messzebb mert Ő nagy-körbe-seggbe akart durrantani. Egyből rá is fordultam Nymre akit ismét mind a 3 hajó látott (már nem érdekelt a védelmi pont) és bár kilőtte a rakétáját Biggsre, csekély eredményt produkált. A viszont tüzet nem szerette: megsoroztam és immár pajzsok nélkül volt Nym is. Innentől jön a neheze (gondoltam) mert benéz mögém és az nekem fájni fog: ezért a Vukival blokkra mentem, ami be is jött, mert Nym belefutott. A bombája ugyan mindenkit megsebzett, de ezt a kört nem élte túl így maradt az egyszemélyes hadsereg: Fenn Rau. Egy jó játékos személyében a Fenn le is tudhatja hozni a meccset… de itt erre nem került sor, mert 2 kör múlva már csak egy halott Mandalorian volt.

25 perc alatt vége volt a csatának és nem derült ki számomra, hogy mit is akart játszani ez a lengyel srác. Tényleg jól repültem, kihasználtam az adandó alkalmakat: kétszer is 3 hajóval lőttem 1 hajóját, megblokkoltam, lebombáztam… Ő meg nem mutatott semmit.

Kicsit zavartan álltam fel az asztalról, mert nem hittem el: már a négyben vagyok. Kicsit lazítottam, mászkáltam a haverok között, dumálgattam, ettem és csak ekkor jutott eszembe, hogy meg kellene nézni, kit kaphatok amikor már csak 10 perc volt a forduló végéig! A másik asztalon egy lengyel Dash-Miranda játszott egy olasz 3JM5k listával.

Egyrészről örültem, hogy egymást vágják agyon, másrészről meg fogalmam sem volt, mit kezdenék egy Dash-Mirandával.

top8.gif

Győzelem (100-0)

TOP 4

Lukasz Poczesny (POL)

Miranda + TLT + Cruise Missiles + GC + Extra Munitions + C-3PO + Long Range Scanner

Dash + Lone Wolf + HLC + Title + Rey + Smuggling Comp + Burnout Slam + CounterMeasures

Listaelemzés:

Dash. A gyilkos. Az aszteroidák mögött bujkáló mozgékony, turretes hajó aminek olyan tűzereje van hogy rosszabb esetben két lövéssel szedi le a hajókat…kiegészítve Mirandával a lehető legrosszabb párosítás nekem mert utánam lép, elmozog a tűzívemből és szépen lassan - vagy gyorsan - ledarál. Nincs esélyem, ha bemegyek utána az aszteroidák közé…ha nem megyek, akkor 10%.

Aszteroida felhelyezés:

Alap esetben Dashnek szűk, R1 nagy aszteroidák kellenek, hogy védjék a hajót és kapja a plusz zöld kockákat. Hát itt csak az volt. Kétszer a három legnagyobb. Minden neki kedvezett ebben a játékban így megfordítottam a játékot és jobb alulra tettem az aszteroidákat. Mind R1be.  – Figyelem!!! Kezdő játékosok számára ez rendkívül ellenjavallt felpakolás!

top4.jpg

Mérkzőzés

Enyém volt a kezdeményezés. Ördögi tervem a következő volt: végig úgy csinálok mintha támadni akarnék, pedig nem, és valahogy, lassú játékkal kihúzom a final salvora a meccset, ahol már 8a4hez az esélyem a győzelemre. Ez nagyon kockázatos taktika, de más lehetőséget nem láttam a győzelemre.

Lassan betankoltam REYre és lassan elindultam a lassú hajóimmal, lassan felfelé. Szerencsére Ő sem tett másképpen, neki sem volt sürgős, lassan araszolt a Dash-zónába, az aszteroidák közé-alá, miközben Ő is tankolta REYt. Senkinek sem volt sürgős, és fél óra, 6-8 kör alatt jutottunk el a pontra, hogy Ő odakerült ahová akart és oda ahová akartam, hogy kerüljön… csakhogy én nem oda mentem ahová Ő akarta hogy menjek. Itt láttam először, hogy rájött a tervre, eddig fogalma sem volt, hogy mit akarok. Dash-el átvágott az aszteroida mezőn és megpróbált utolérni, de addigra már én is a bal felső sarokba, pozitcióba értem és összecsaptunk a tiszta, kőmentes zónában. Az első lövés a 75 perces meccsen kb. az 40dik percben történt.

Lowhhrickre lőtt Dash és Miranda is, és leszedték 3 hullra, míg én Dasht szabadítottam meg 2 pajzsától. A következő körben Dash pozitciót váltott és nem tudtam koncentrált tűzbe tenni ezért célpontot váltottam: Mirandát vettem tűz alá és egy kör alatt 1 hullra ment (plazma torp és 2x3 primary), Ő viszont már csak Biggset tudta lőni.

Nagyon jól alakultak a dolgok, mert az Ő Mirandája Elslammelt és már nem is tért vissza a játékba. Viszont Dash olyan helyre került, hogy tudta lőni Lowhrickot. Ha leszedi – és meg volt rá a sansza akkor elmenekül, és vége a játéknak, de a Reinforce és focus kombónak köszönhetően 1 hullra ment, és így megmaradt. A hátralévő kb. 5 percnek annyi volt a jelentősége, hogy a 3 Hullos biggs kivédekezi-e Dash 4 kockáját de Ő szerencsétlenül aszteroidára parkolt és még lőni sem tudott, így vége lett a játéknak.

A srác teljesen maga alatt volt, nem hitt a szemének.

A final salvo-ban én 8 piros kockával, Ő 4el dobott. Én először: ...5 hit.

Ő nem tudom mit dobott, de én hatalmasat üvöltöttem és mentem ki a „tömegbe” ölelkezni a többiekkel akik ott maradtak nézni a meccset.

Két féle hangot hallottam:

  1. Kurwa, kurwa….kurwa… ez volt a lengyel oldal.
  2. Ezt nem hiszem el! Végig erre játszottál??? Irány a döntő!! …ez meg a miénk.

 

Miközben fogadtam a gratulációkat már fél szemmel az egyes asztalra tekintettem ahol Off Jenkins mosolygott.

1. Bencsi elleni meccsem volt a legnehezebb, de ez volt a legtaktikusabb győzelmem a tornán.

Vannak pillanatok az életben, amire az ember, míg él emlékszik és ez a győzelem olyan volt. Egy nagy átverés.

top4.gif

Győzelem, Final Salvo-val (0-0)

Döntő:

Off Jenkins (POL) (TOP 8)

Asajj + Mindlink + Latts Razzi + Scavenger Crane + CounterMeasures

Dengar + Mindlink + K4 + Unhinged Astromech + Scavenger Crane + CounterMeasures + Title

Listaelemzés:

Dengar a végjátékos -  elsődleges célpont, balra fog menni, nem szabad engedni fordulni (blokkal vagy aszteroidával). Asajj gyorsan mozog a széleken, támadni egyszerre kell, mert brutális védelme van. Imádja a TLTt Range 3ból. Torpedóm itt csak dísz lesz a két CounterMeasures miatt.

Aszteroida felhelyezés:

Középen szórt aszteroidák R1be, szűk védőpont alul-R3, Jumpmaster miatt bal fordulók akadályozása.

Ha olvastátok az első fejezetet, akkor már tudjátok, hogy Off Jenkinsel már találkoztam tegnap a második körben ahol legyőztem. Szóval ez neki visszavágó nekem pedig dupla vagy semmi szagú mérkőzés volt.

A meccs elején nevetgéltünk egy kicsit, de érezhető volt, hogy ez inkább feszültségoldás mint haverkodás.

Mérkőzés:

Jobb alsó sarokba pakoltam, míg ő látványosan átellenből építkezett. Az első körökben komoly pozitcionálás folyt: Én lassan balra mentem az aszteroidák takarásában az alapvonalhoz közel, Jenkins pedig kinézett magának egy pontot ahol át tud törni az aszteroidák között. Nagyon lassan csorgadozott a játék és mind a ketten tudtuk, hogy hol fogunk találkozni, ami csak a hatodik körben történt meg. Asajj balra kiszorítva nem ért el senkit de Dengar R3ba látta a Vukit és Mirandát is… és vissza. Természetesen kidobta a CounterMeasurest és leesett a Káving téelje, így a plazma megint a szárnyon maradt, de megérte: két pajzsot így is levettem Dengarról, igaz Ő is megsebezte Mirandát.

A következő aktivációs kör volt a kulcs, ez már látszott és nekem volt jobb pozitcióm, mert Dengar és Asajj is be volt szorítva az aszteroidák közé. Blokkoló pocitcióba küldtem a kicsi vukit, de Dengar váratlant húzott és egy hosszú egyenessel szállt az aszteroida fölött, amivel bár megmaradt az akciója, de elvesztette a képesség-előnyét és  teljesen beszorult. Én nem erre számítottam, hanem, hogy inkább kőre áll egy jövőbeni jobb pozitció miatt, de köszöntem szépen és szétlőttem: 3 hullja maradt, míg Ő elkezdhette lőni Biggset.

Amint fordultunk, Dengar ráfutott Miranda bombájára, amit bár megúszott, de az iker-lézerágyú-tűz elküldte az örök-fejvadászmezőkre.

Szenvedtem sérüléseket, de még megvoltak a hajóim és nagy előnybe kerültem. Míg a sith elmenekült én, nem üldöztem. Nem támadtam. Neki kell futni az eredmény után! Pár kör alatt ismét rajba rendeződtem. A játékot én irányítottam és a Shadow Casterrel bal felül egy aszteroida árnyékában, a kívánt pontban találkoztam. Egy-két kört még kibírt a lengyel hajója, de már rég tudta, közel a vég. Lövésváltás után ismét jött a bomba és Miranda a mennyországba repített!

top2.gif

Győzelem (100-0)

Hát így lettem magyar nemzeti bajnok ezen a kedves, őszi hétvégén.

Köszönjük a lelkes és alapos beszámolót! Gratulálunk mégegyszer a teljes közösség nevében ehez a páratlan eredményhez!

Vörös Ötös, készenlétben!

komment

A bejegyzés trackback címe:

https://vorosotos.blog.hu/api/trackback/id/tr3213204671

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása