A mesterek Mestere - Interjú az első, 2017-es Red Squadron Invitational Győztesével

2017/11/17. - írta: Promie Motz

 fb_img_1510907520209.jpg

Fogadjátok sork szeretettel a Dervadelin Zolival készült interjút, amiben elmeséli, hogyan is nézett ki a több éves útja a hobbiban, aminek a végén ő lett a "mesterek Mestere", a Red Squadron Invitational győztese!

Üdvözöllek az Olvasók nevében is! Kérlek, mutatkozz be, mivel foglalkozol és mit csinálsz szabadidődben.

A gémklub ráday utcai boltjában dolgozom, már évek óta. Ez a hobbim is, a társasjátékok. Most született gyermekünk mellett egyre kevesebb szabadidőmben játszom, játékszabályt tanulok/tanítok.

 

Munkád és lelkesedésed révén oszlopos és megkerülhetetlen részese lettél a közösségnek. Mióta szereted a társas- és figurás játékokat? Hogyan kezdődött ez a szenvedély?

 

Az egyetem alatt ismerkedtem meg a modern társasjátékokkal a szerdai matekos teadélutánok alkalmával. Nekem is a Catan volt az első, mint sokaknak,  utána jött  mindig újabb és újabb játékkal akarok játszani érzés és valahogy véletlen elkezdtem  Gémnél dolgozni, és itt ragadtam álmaim munkahelyén.

 

Mennyire szereted magát a Star Warst? Mik az első élményeid a filmekkel?

 

Szerintem nagy felhördülést fog kiváltani, de én nem vagyok akkora SW fan, mint sokan a csoportban. A játék előtt én sem tudtam, hogy mi a trench run alatt Vader mellett repülő bal oldali TIE-vadász hívójele, ahogy azt sem, hogy ennyi féle wing létezik -.-
Az unokatestvérem volt nagy SW fan sok skiccet is csinált a füzetéből a nyakkendőpilotákról, Vaderről, de engem annyira nem vonzott a világ. A filmeket is csak kétszer láttam az újabbakat csak egyszer. Az első filmeket egészen kicsiként láttam és még féltem palpatine-tól, ahogy néhányszor versenyen is...aztán jött rá egy nerf

 

Melyik a kedvenc filmed a sorozatból?

 

Nincs ilyen. Nekem az új film (7) is egy kicsit meh volt...de mondjuk jól esett látni a hajókat és felismerni őket, ez mentette meg a Rogue one-t is. Ti is észre vettétek a Ghost-ot?

 

Igen, szerintem sokan láttuk, még ha mi nem is elsőre. :)

Ha választanod kellene egy fénykardot vagy fegyvert, mi lenne az? Fénykard esetén milyen színű lenne?

Fénykard. Legyen vörös, mint a hajnal alja vörös...

 

Melyik a kedvenc Star Wars Univerzum beli hajód (nem a játék szempontjából)

TIE-fighter. Nagy napelemek engem mindig a zöldenergia felhasználására emlékeztettek, ami felé ennek a bolygónak is haladnia kellene, és menő volt a hangja...

 

Mikor és hogyan ismerkedtél meg az X-Wing-gel? Játszol vagy játszottál valami hasonló wargame-et?

Márky Daniék játszottak a gémben és elkezdtem nézni, és úgy éreztem nekem menne ez jobban...Nem nagyon találkoztam előtte a wargamekkel; kipróbáltam a Warhammert egy kezdőnapom, mindkét verziót,  de semmi affinitásom festegetni ráadásul a szabályt is feleslegesen túlbonyolítottnak találtam. Ha az X-Wing is összeszerelős festegetős lenne tuti nem játszanám...

Kezdetben milyen listákkal repültél, és ez hogyan változott az új Wave-ek kijövetelével?

Török Balázs azt mondta, hogy ő második generációs x-wing játékos, ez alapján nullától kellene indexelni, mert én is pont így gondolok magamra és már akkor javában játszottam amikor Ő elkezdte a hobbit.  
Ez volt első listám. Ekkor jött ki a phantom(Nem ez még nem Ezráék ez még a wave 4). Kir Kanos azért van benne, mert tetszett a képregényben amit hálózsákon olvastam, nagyon hamar rájöttem, hogy irtó szar a képessége, mert kéne focus is, hogy módosítsam a támadó kockáimat, igy egyedüliként vittem Vader nagyúrat, aki szerintem addig versenyre soha senki és utána sem(hiszen ekkor még sehol nem volt a title). 1:3-at mentem. Wishper kiblankelt kétszer egy lövésből halt meg az egyik meccsen a másikon Fat han ellen kétszer is lőtt, és aztán összetalálkoztam a magas ps-es  x-winggekkel (3 amigó). Utána Bendzsi elmondta a tutit: “szarul repülsz, ha nem látnak nem tudnak rálőni”-_-
Így ismerkedtem az arc dodger kifejezéssel és nagyon sokáig reptettem ilyeneket. Egy ideje kacsingatok a másik két frakcióval, emlékszem nagyon éles váltás volt amikor az egyik eszkalálodósra rebellel mentem, könnyebb volt a TLT másik oldalán, előtte nem is játszotta, velük. Egy második helyet kapartam össze velük. Az első kört buktam el, de azt 5 perc alatt, két b-wingtől. Amikor kijön új hajó akkor tuti repülök vele valamelyik versenyen, ez egy szempont a listaépítésnél is, mert szomorú lennék ha valamit lapért vennék csak meg, ami meg jól néz ki azzal külön jó érzés repülni. Ilyen érthetetlen szerelemem a quadjumper, ezért is választatottam a RSI-n a draftnál.

A játékban melyik a kedvenc hajód?


A TIE-Phantom, mert nagyon jól néz ki, és jó érzés 5 támadó kockával dobni.

Illetve imádom a négy kockás TIE-fightereket.(Mauler, Backstabber, Scourge) [Range 1-ben értendő értékek - Ricsi].

Mik a kedvenc X-Wing-es pillanataid?

-Gépházban amikor legyőztem Marcit és örömtáncot jártam.
-Amikor nem volt elég hely a gémben és a mangacowboyban volt két asztal, ahol játszottunk.
-Az egyik Liga versenyen elment az áram és játékosok a telefonjaikkal világítottak az volt az egyik olyan pillanat amikor azt láttam, hogy a JÁTÉK mennyire fontos és jó egy ilyen közösséghez tartozni.
Az első verseny amikor összekerültem Évi ellen, szerencsémre már nagyon fáradt volt és így én nyertem. De elhatározta, hogy revansot vesz. Utána sokat kellett játszanom ellene, és nekem mindig ugyanazzal a listával, ami jó  mert előtte  gyakran váltogattam. Évi listáinak a neve a squadbuilderbe az volt, hogy Zoli ellen 1,2,3. Bár úgy gondolja, hogy nem játszik jól, de nagyon sokat tanultam a vele való játékok során, ragadt rám valami az Ő sokkal aggresszívebb rárepülő stílusából.
-Team epiceknek is borzasztóan jó hangulatban telnek Ferivel <3, mindig.


Mesélj nekünk kicsit a a különböző X-Wing-es versenyekről, amiken részt vettél. Mik voltak a céljaid és elvárásaid, amikor először neveztél egy ilyen eseményre?

A Liga úgy indult, hogy az első Cantinás versenyekre nem tudtam elmenni, mert mindig szombaton volt és akkor én dolgoztam. Arra gondoltam ha már ennyi hajót megvettem szeretnék is velük játszani és bevezetnék egy rendszeres versenysorozatot, és ha a Gémben van még ott is tudok lenni. Vettem a nevezési díjakból lapokat, lett csili-vili vándor kupa, amit remélem jövőre nem Marci nyer.
Aztán már tudjátok, a többi történelem. Kezdetben csak játszani akartam, most már nyerni is. Hiába no, rákaptam az izére.

Bár a netes X-Wing-es életben nem veszel részt, miben más egy nemzetközi VASSALmérkőzés, mint egy asztali megmérettetés?

A helyszín miatt más. Otthon nyugiba játszani teljesen más, mint időre úgyhogy az ellen veled szembe tekeri a tárcsát...utóbbi szerintem sokkal stresszesebb.


Mennyivel különbözik szerinted a nemzetközi meta game (lista összerakás, stb.), mint a magyar?

Eléggé szeretik nálunk a magas PS-t és a nagyon felkapott listákat nem játsz(ott)uk Pl csak Vajda Jani játszott crack shot swarmot, brobots sem volt annyira népszerű, tripla jump sem volt minden második játékos kezében, amikor az volt a sztár. De az új generáció már többet netlist-tel. Amivel alapvetően nem lenne baj, de nézzék meg azt is egy-egy hajónak mi a feladata az adott squadban.



Hogyan készülsz a versenyekre, meccsekre? Mi a célod, amikor egy új listát összeraksz? Minimax-olsz, vagy “fluff”-ot is megpróbálod figyelemben tartani?


A villamoson utazva töprengek a listákon. Appon szoktam összerakni a squadot és megpróbálom elképzelni ki mivel jönni. Ezért jó, hogy sokan nem mozdulnak ki a komfort zónájukból és ugyanazokkal jönnek versenyre. Szerintem a legtöbbet fejben játszó x-winges vagyok, olyankor még jól is dobok...aztán a verseny asztalokon kerül kipróbálásra, mert általában csak ott nyílik erre lehetőség. Illetve Rafy megszán engem és néha beugrik játszani délelőtt. Majdnem elsírtam magam amikor Richi azt mondta 100. meccsét játszotta nyáron, én sajnos most sem tartok száznál és mindjárt vége a szezonnak:(



A Világbajnoknak lehetősége van új kártyát terveznie. Ha Te tervezhetnél egy új kártyát, vagy módosíthatnál egy meglévőt, mi lenne az?

Valami olyan, mint az autothrusters  csak rakéták ellen, egyre durvábbak az alpha-strike listák. Illetve nagyon tetszik a Bull’s eye, mint mechanika  mert ahhoz fontos ki hogyan repül.

 

Mik voltak a tapasztalataid a Red Squadron Invitational kapcsán? Sikerült-e beváltania a versenynek a beharangozott ígéreteket, hogy ez a “Mesterek Tornája”?

Kellemes helyszín, ami sajnos nagyobb versenyre alkalmatlan, mert a levegő itt is elfogyott:( Jó ellenfelek, és érdekes a koncepció. Nagyon nagy előnyöm volt a döntőbe, mert annak a listának 2/3 -ával (ami már elég egy alkotmánymódosításhoz is akár) már játszottam többet, mint ellenfelem Ádám akinek 3-4 meccse lehetett. Hiányoltam a nagyágyúkat Marcit, Benjit, remélem jövőre ők is bekerülnek.

Az év második felében sajnos nem nyertek versenyt, amivel kvalifikálni tudták volna magukat. Nemzeti Bajnokunk meg sajnos nem ért rá, hogy a Kezdőverseny győztese helyett beugorjon. De a veterán Dávid azért tisztesen helyt állt, mint "kezdő" ;)

Mit vársz a a jövő évtől X-Wing-es sikerek terén? Megpróbálsz duplázni és kétszeres RSI győztes lenni? Vagy a mezőny egyre jobban ki fog éleződni?

Szeretnék több versenyt nyerni, és legalább egy olyat amivel nevezek RSI-re, szeretnék egy pirosat is a kék mellé:) Remélem majd a hajók is változnak, addigra, mert beszéltük Marcival, hogy így a draft nagyon hangsúlyos.

Mit gondolsz, hol áll az átlagos magyar versenyre járó játékos a nemzetközi szinthez képest?

Jól állunk elég csak megnézni Marcit, Benjit, Ricsit, Rafyt  akik rendszeresen járnak külföldre illetve Balázsnak hála a Nationals is magyar kézben maradt:)

Mire számítasz a hazai X-Wing-es társasággal kapcsolatban? Az ébredő erő megdobta kicsit a érdeklődők számát. A Rouge One film miatt kevésbé volt érezhető megugrás a saját tapasztalatom szerint. Szerinted Az utolsó jedik után nő a játékosok száma?

Nem néztem meg az előzeteseket, mert általában sem szoktam; a spoilerek miatt, de ha elég sok csata jelenet lesz akkor Kylo hajója sokat dobhat a játékos állományon.


Ha valaki vacillálna, hogy belekezdjen e az X-Wing-be, mit mondanál neki?

Drága lesz. Találjon valakit akivel közösen veszi és játssza és bőven elég a nyomtatott listát használni, egy kártyáért ne vegyél meg egy hajót ami a hangárban porosodik. Illetve ha magyar alapdobozt vesz dobja ki a szabálykönyvet, mert használhatatlan.

Egy kezdő játékosnak milyen tanácsot adnál? Mik a legnagyobb hibák, amiket anno elkövettél?

Amikor nem éles meccs van kérdezze meg ellent, hogy “megnézhetem az éles kettes befért volna?” Nagyon sokat fejlődött a távolság becslésem a játék kezdete óta. Ne szidd a kockákat úgysem használ, (ezt még most sem tudom betartani) ellenben a kecskevér igen...

 

Köszönöm, hogy válaszoltál a kérdéseinkre! Reméljük, jövőre is sok kellemes mérkőzést fogunk játszani!

Reméljük, élveztétek az interjút. Amíg legközelebb találkozunk, addig

Vörös Ötös, készenlétben!

komment

A bejegyzés trackback címe:

https://vorosotos.blog.hu/api/trackback/id/tr7213292687

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása