Interjú a 2017-es X-Wing Magyar Nemzeti Bajnokkal

2017/11/09. - írta: Promie Motz

22289981_1292689484193862_2511566146296178755_o.jpgA tovább gomb után egy interjút olvashattok a Magyar X-Wing-es Bajnokkal (Hungarian National Campion, nem összekeverendő a 2015-ös és 2016-os Liga Bajnokokkal), Viktor Kuzminnal!Üdvözöllek az Olvasók nevében is! Kérlek, mutatkozz be, mivel foglalkozol és mit csinálsz szabadidődben.

Török Balázs vagyok. Család apa, multikatona, rákenroller és x-wing függő.

Mennyire szereted magát a Star Warst? Mik az első élményeid a filmekkel?

A csillagok háborúja végig kísérte az egész gyermek koromat: kezdve a VHS kazettán rongyosra nézett trilógiától a fényképek, bábuk gyűjtéséig. Mára az egész sorozatot gyerekesnek találom, mégis valamilyen megmagyarázhatatlan okból kötelezően nézem és nézetem lányaimal, akiknek Cheewi vagy Darth Vader igazi mesehős.

Melyik a kedvenc filmed a sorozatból?

Természetesen a Birodalom visszavág. “Nem. Én vagyok az Apád.”

Ha választanod kellene egy fénykardot vagy fegyvert, mi lenne az? Fénykard esetén milyen színű lenne?

Fénykardom rózsaszín lenne. 3 kiscsaj mellett tehetek mást?

Melyik a kedvenc Star Wars Univerzum beli hajód (nem a játék szempontjából)

Mindig is lenyűgöztek a csillagrombolók de az örök kedvenc a Falcon marad.

Mikor és hogyan ismerkedtél meg az X-Wing-gel? Játszol vagy játszottál valami hasonló wargame-et?

Egy szürke hétköznap letévedtem a Szellemlovasba, hogy új társast nézzek. Már korábban is szemeztem az X-Wing alap dobozzal, de most sokkal több hajó volt a polcon (Wave VII. időszakáról beszélünk). A szabályrendszer bonyolultnak tűnt és nem is láttam kivel játszanék ilyent de odalépett hozzám az egyik eladó (Schatzer Andris) és elkezdte ecsetelni a játékban rejlő finomságokat, majd közölte, hogy a faszbukon példaértékűen jó és segítőkész a közösség. Bár még sosem játszottam korábban wargamekkel mindig is szimpatizáltam velük, így nem kellett sokáig győzködni:  A boltból egy core settel távoztam.

Természetesen még aznap kipróbáltam a keresztfiammal és miután (visszagondolva elég sajátos szabályrendszerben) kétszer is legyőztem, másnap meg is vettem a Rebel Aces és a Imperial Aces kieget…És elindultam a leejtőn.

Kezdetben milyen listákkal repültél, és ez hogyan változott az új Wave-ek kijövetelével?

Az első ligára egy Jake + Nera + Lothal Rebel listával mentem. 2-3al végeztem, huszadik lettem és nagyon élveztem a játékot.

Később is a Ghost köré építettem a seregem. Sok párja volt neki Dash, Leebo, Han Solo vagy Chewie de egy idő után megtaláltam Mirandát és szerelmes lettem.

A játékban melyik a kedvenc hajód?

Szeretek Miranda, a Ghost, Dash vagy Quickdraw köré építeni de ha a meta úgy hozza, azonnal kiveszem őket a listából mert annyi kombó és lehetőség van!

Mik a kedvenc X-Wing-es pillanataid?

Azokat a pillanatokat jegyzem meg,  amikor a meccs végén az eredménytől függetlenül látom az ellenfél szemében, hogy ezért a meccsért megérte ennyit készülni/tanulni/utazni és még napokig, fejben többször újrajátszom azt a bizonyos mérkőzést.

Kompetitív szempontból természetesen a Magyar Nationals megnyerése volt a pillanatok pillanata.

Mesélj nekünk kicsit a a különböző X-Wing-es versenyekről, amiken részt vettél. Mik voltak a céljaid és elvárásaid, amikor először neveztél egy ilyen eseményre?

A szerdai EPTkkel kell kezdjem, ahol természetesen vannak kezdő játékosok, de ugyanúgy megtalálhatóak a veteránok is. Minden fordulón a győzelem a cél amit csak hellyel közzel sikerül teljesíteni.

A liga fordulókon sajnos kevésbé tudok részt venni pedig ezek rangosabb versenyek.

Az első nemzetközi tornára, a Nürnbergi System Open: Lothal-ra a Miranda + Lothal Rebel bombázásra kihegyezett listámmal érkeztem.  Célom: ismerkedés a nemzetközi mezőnnyel. 68-dik lettem 4w3L mérleggel amivel túlteljesítettem elvárásaimat.

A második nemzetközi tornára, az Birminghami EB-re: Quickdraw, Backdraft, Vessery kombóval mentem. Célom a pozitív mérleg volt, amit teljesítettem 5W4L mérleggel a 98dik lettem.

A harmadik nemzetközi torna a Magyar Nationals volt: Miranda + Biggs, + Lowhhrick listával, ahol célom a 4-2, titkon a TOP16.  8W1L mérleggel megnyertem a versenyt.

A netes X-Wing-es életben is aktívan részt veszel, alapító tagja vagy a magyar Konfliktus verseny sorozatnak és kétszeres bajnoka, valamint a nemzetközi VASSAL Ligában is részt veszel. Miben más ez, mint egy asztali megmérettetés?
A Vassal Liga egy interneten szerveződő nemzetközi bajnokság. A liga 5 osztályra van osztva. A legjobb játékosok felkerülnek, a legrosszabbak pedig kiesnek a kilenc fős csoportokból, pont úgy mint bármilyen más bajnoki rendszerben.

A szabályrendszer teljesen megfelel egy FFG-s versenykiírással, azzal a különbséggel, hogy nem 75 percig, hanem max. 19 körig tart egy mérkőzés illetve az új FAQra, hajókra, fejlesztésekre nem kell várni megjelenésig hanem azonnal érvényesek, játszhatóak, tesztelhetőek.

A játékok alatt a komunikáció angolul zajlik ezért erősen ajánlott a nyelvtudás.

A Konfliktus más, bár az is a Vassalon zajlik.

Itt nem hivatalos verseny szabályok szerint, hanem speciális, a közösség által kitalált  szabályok alapján mérkőzünk meg egymással: Pl: draftolás, licit, előre felépített hajókkal játék, 100, 150 pontos seregek...stb.

Ha valakinek kétsége lenne a Konfliktus erejével kapcsolatban had álljon itt egy apróság:  idén csak Konfliktus tag nyert hivatalos FFG versenyt magyarországon!

  • Sebők Ricsi: Store Champion (2017 Július)
  • Esze Geri: Store Champion (2017 Augusztus)
  • Török Balázs: Hungarian Nationals Champion (2017)

Mennyivel különbözik szerinted a nemzetközi meta game (listaösszerakás, stb.), mint a magyar? Mi a célod, amikor egy új listát összeraksz? Minimax-olsz, vagy “fluff”-ot is megpróbálod figyelemben tartani?

A játékosok nagy része itthon is és külföldön is saját csodát próbál összetenni. Természetesen vannak a TOP hajók/pilóták ami nélkül nehéz eredményt elérni, de ha valaki ráérez egy listára, ami fekszik a saját egyéniségének, akkor bármi összejöhet.

Ebben hiszek én is.

Ugyanakkor követem a nemzetközi mezőnyt, mert a listám alapja kell hogy legyen, hogy tudjak kezdeni valamit a legerősebb metalistákkal.

Hogyan készülsz a versenyekre, meccsekre?

Az senkinek nem újság, hogy egy listával minimum 20-30 meccset kell játszani, hogy eredményesen szerepeljél vele. Eközben kialakul, hogy melyik aszteroidák lesznek hasznosak, milyen távolságban és irányban. Ezek után ki kell dolgozni több fajta nyitást, hogy le tudd reagálni az ellen kezdését.

A Világbajnoknak lehetősége van új kártyát terveznie. Ha Te tervezhetnél egy új kártyát, vagy módosíthatnál egy meglévőt, mi lenne az?

Ha lehetőségem lenne megjavítanék olyan hajókat amelyek a mai metában nem kerülnek asztalra: B-wing, U-Wing, Quadjumper, TIE Punisher vagy a G-1A Starfighter.

A Nemzeti Bajnokoknak fentartanak egy helyet a 2017-es Világbajnokságon. Tervezed-e 2018 tavaszán, hogy a VB-n is megméretteted magad?

Rövid válasz: Hát persze! Ha kifejtőset: Amerikába utazni, a világ másik pontjára, egyedül, egy vagyont elköltve a repjegyre és a tartózkodásra plusz a munkában és a családdal egyeztetni kell a szabadsággal kapcsolatban, akkor a válasz: nem. Viszont... Bencsi és Rafynak van egy titkos terve ami ha bejön, akkor komoly esély nyílik az útra amit nem hagynék ki!

Mit vársz a a jövő évtől X-Wing-es sikerek terén? Megpróbálsz duplázni és kétszeres Magyar Bajnok, azaz Hungarian Nationals Champion lenni (nem összekeverendő a korábbi Liga Győztesekkel)? Vagy a mezőny egyre jobban ki fog éleződni?

Én magamat második generációs játékosnak tartom, mert amikor elkezdtem játszani volt már egy kialakult mag, - az első generáció - akik már korábban is játszottak és látom a harmadik generációt közeledni. Ez egy örömteli fenyegetés és a találkozások az asztalokon zajlanak.

Amennyiben jövőre is lesz Hungraian Nationals én ott leszek!

Mit gondolsz, hol áll az átlagos magyar versenyre járó játékos a nemzetközi szinthez képest?

Jellemzően a magyar játékosok alulbecsülik magukat. Véleményem szerint az átlagos külföldi játékos nem rosszabb a magyar átlagnál...sőt!

Mire számítasz a hazai X-Wing-es társasággal kapcsolatban? Az ébredő erő megdobta kicsit a érdeklődők számát. A Rouge One film miatt kevésbé volt érezhető megugrás a saját tapasztalatom szerint. Szerinted Az utolsó jedik után nő a játékosok száma?

Nem hiszem, hogy ez jelentősen megdobná a játékosok számát. A legjobb reklám, ha a kívülállók látják a BC2ben, Gém klubban, Vault51ben, kiállításokon, bemutatókon, hogy mennyien játszák ezt a játékot és ezáltal kedvet kapnak.

Ha valaki vacillálna, hogy belekezdjen e az X-Wing-be, mit mondanál neki?

Azt mondanám neki, hogy ne habozzon! A játék bár összetett, az alapokhoz nem kell különösebb előképzetség. A közösség fantasztikus! Segítőkész és jószándékú. Nem fognak senkit sem kinevetni egy kezdő ügyes-bajos kérdései miatt.

Egy kezdő játékosnak milyen tanácsot adnál? Mik a legnagyobb hibák, amiket anno elkövettél?

Kezdő játékosoknak azt tanácsolom, hogy ne féljenek a versenyektől: el kell menni! Igen, meg fognak verni, de legközelebb kétszer olyan erősen térsz vissza.

Középszintű játékosoknak azt tanácsolom, hogy ne kötsd magad egy frakcióhoz!

Amint elkezdtem játszani mind a három frakcióval, szintet lépett a játékom.

Köszönöm, hogy válaszoltál a kérdéseinkre! Reméljük, jövőre is sok kellemes mérkőzést fogunk játszani!

Köszönöm a megkeresést! Remélem a kezdők kedvet kaptak, a haladók ötletet merítenek a profikkal meg találkozom az asztalnál!

Addig is: Fly casual!

Kuzmin.

Köszönjük a Magyar Bajnoknak, hogy válaszolt a kérdéseinkre! Ha van kérdésetek még hozzá, tegyétek fel őket, és a jövőben visszatérünk rájuk.

Addig is:

Vörös Ötös, készenlétben!

komment

A bejegyzés trackback címe:

https://vorosotos.blog.hu/api/trackback/id/tr2213224295

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása