Kézifékkel a metajáték közepébe

2019/05/28. - írta: Promie Motz

 screenshot_20190420_124054.jpg

Nagyon fura és aránylag rövid beszámoló lesz ez a mai. A vasárnapi Ligafordulóra 2 órát sikerült aludni a felső szomszédom miatt, így az a 6 óra nettó X-Wingezés ma reggelre annyira összefolyt a fejemben, hogy az ellenfeleim neveit is csekkolnom kellett, ha biztosra akartam menni, kikkel is játszottam.
Szóval csak remélem, hogy nem voltam kellemetlen ellenfél. 
A listáról:
Ezt a nagy mumus, HanJakeet hoztam (Handbrake Jake, utalva arra, hogy Han megáll kézifékkel, de ez lefordíthatatlan angol szójátékként nem a fék szóval van, hanem a "töröttel", utalva arra, ez egy szerintük nevetséges képesség), amivel Jack Mooney megnyerte a Brit SOSt, a világ eddigi legnagyobb X-Winges versenyét. A poén az, hogy utána sokan hozták egyből a következő nemzetközi tornákra ezt a sereget, de érdemi eredményt egyedül Jack ért el vele. 3 hajós felállásban Han Jake plusz valaki még voltak sikerek, de a "nagy mumus" az abszolút broken lista, ami azt csinál, amit akar, nem igazán akart nyerni.
Így azért már el mertem hozni. Régi olvasóim tudják, remélem, hogy ha egy listát túl erősnek érzek, akkor azt nem abuzálom. Nymrandát 1.0ban is csak a nerfelése után kezdtem el játszani, amikor még mindig egy erős lista maradt, de nem az a "verhetetlen" sereg. 
A Lista annyira visszaesett azonban a hirtelen jött népszerűségében, hogy ha április 28-május 28 időtertalmban néztem a metawingen, NEM IS VOLT eredménye a seregnek! Nem játszottak vele azon a több tucat eseményen, köztük más SOS versenyen, amik azóta elteltek. Ha Március-májusra ktierjesztettem a keresést, a nem túl előkelő 31. helyezésre küzdötte fel magát.
Mi is a helyzet HanJakekel? 
Han Solo, jól repülve, nevetségesen erős. Extrém mennyiségű nem újradobásnak számító újradobással kivételesen pontos a támadó és védekező potenciálja. Han képessége például sebzés- és fejlesztéskártyákra is működik.
Luke Skywalker, a lap, ami drágább mint egy hajó! Egy Z-95-öst is feltehetnék helyette. De. Ad egy erőt, ami ha megmarad, nagyszerű. Egyébként meg forgathatom a tűzívemet, azaz oda lövök, ahova akarok.
screenshot_20190420_122803.jpg
Kanan hasonló Lukehoz. Az az Erő nagy segítség, a legénység képessége meg az Inertial Dampenersszel jól kombózik az áprilisi FAQ óta. Így most megállhatsz, égetsz egy pajzsot, kapsz egy stresszt, Kanan egy erőért leveszi, akciózhatsz! Igazán erős képesség jókor használva. 
R2D2: hogy a fenti kombó még jobb legyen. A játék egyik egyetlen végtelen regen kombinációja, de már kell, hogy legyen sebzés kártyád, és 3/8 valószínűséggel felforgatsz egy sebzéslapot. Han újradobásával ez már csak 1/7!
screenshot_20190420_114242.jpg
Engine upgrade: fehér boost a nehéz napokra.
Trick shot. Ha már úgyis aszteroidák között bújócskázunk, akkor sebezzünk többet. 
Millenium Falcon title. Ha sokan lőnek range 3ban, de mégse szeretnénk sérülni. Dobd újra addig a védő kockákat, míg nem sír az ellenfél. Ha mégse sír a dobásaidtól, költsd el az evadeet. 
Jake: jó kérdés, mire van Jake. Vörös posztó, precíziós megsemmisítő, felesleges 47 pont. Attól függ, hogy sikerül vele játszani. A listában ő a szűk keresztmetszet, amitől lehet 600 embert megverő sereg, vagy csúfos kudarc is. Lone wolftól szívós, outmanovertől kevésbé figyelmen kívül hagyható lesz.
Rafy ellen egy próbameccsen volt szerencsém egyszer repülni az osztaggal, és ennyi is volt vele a gyakorlatom. Tudtam, hogy Hannal érdemes agresszívan repülni, majd futni, pont ahogy Rey és Csuvi csinálta a VIII. Epizódban. Jake talán pont fordított, elején menekül, majd oda-oda szúr, így kialakítva egy kis pont előnyt. Jacknek alapvetően egész tisztességes MoVjai voltak a sereggel a versenyen, ami nálunk jobban számít, lévén nincsen Cut a versenyen, tehát nem a "legjobb 8-ba" kell bejutni, hanem az azonos győzelem esetén számít, "mennyire" nyertünk a korábbi meccseken.
A közvetítés elmaradt, hiába bicikliztem át a városon a rengeteg cuccal meg mindenféle helyekre a kerékpárra gumipókozott kameraállványokkal, a laptop töltőt otthon hagytam.

A VERSENY EREDMÉNYEI, LISTÁK.

screenshot_20190420_112828.jpg

Első Mérkőzés: Bíró Zoltán

Cassian Andor + Tactical Officer + Leia Organa + Pivot Wing
Garven Dreis  + Servomotor S-Foils 
Wedge Antilles + Swarm Tactics + Servomotor S-Foils 
"Dutch" Vander + Dorsal Turret + Veteran Turret Gunner 
A szokásos Rebel beefnek (U-Wing Leiával, Wedge, és még két szívós hajó) egy érdekes változata, ahol az önmagukban is hatékony B-Wingek helyett két támogató rebel hajó került be Garven és Dutch személyében. Igazából ez egy ötletes és hatékony variánsa a "szokásosnak", Dutch VTG-je miatt kvázi eggyel többet is tud lőni, mint egy sima 4 hajós sereg.
Az elején egy kicsit elmértem magam, és Jake nem szimplán magára csalogatta a Lázadó ellenlábasait, hanem egyenesen át kellett törnie a vonalakon, ha nem akart leesni.

Ezzel együtt Han, mint a szélvész került keresztül a pályán és ment a sereg hátába. A megállásos, űrszemeten átmenős, és hasonló trükközésekkel viszonylag hamar sikerült Wedget lelőni, 4 támadás alatt megadta magát. Erősen a szerencsémre hagyatkoztam a Han dobásokkal, ha elsőre nem volt átlag felett (!), akkor már ment az újradobás. Han nagyívben került a pálya szélén, aztán pedig keményen ráesett a maradék 3 lázadó, az idő lejártáig fél Hanért cseréltem el egy fél Cassiant, ami nekem nem jó, de elég volt, hogy pár MoVval nyerjek.

Győzelem: 81-72.

Második mérkőzés: Takács István

Kylo Ren TIE/vn Silencer (117) Supernatural Reflexes + Pattern Analyzer + Proton Torpedoes
Commander Malarus TIE/fo Fighter (42) Crack Shot
TN-3465 TIE/fo Fighter (31)  

screenshot_20190420_113130.jpg
István ezen a meccsen jól játszott, de amiben az elején is bíztam, hogy a 2 ötöse és összesen 3 hajója tehetetlen lesz Han ellen, az bejött. Második körben remek csapdát állítva leszedte Jakeet, de addigra már a vadul száguldozó Han Kylo hátsójában volt. A TIE Silencer egész egyszerűen nem tudott már élve kikeveredni ebből a slamasztikából, amikor futott, a többi TIE-al foglalkoztam. Kylo halála után, a maradék TIE/FO-k 1-2 életen tengődtek, így István feladta a meccset. Egy jó taktikai pozícióért elcseréltem 2 hajómból az egyiket. Nem ezt tanítják az Akadémián és a célom se ez volt, de bejött.
Győzelem: 200-47

Harmadik mérkőzés: Greiner Tamás

Obi-Wan Kenobi Delta-7 Aethersprite (102) Supernatural Reflexes + R2 Astromech + Delta-7B + Spare Parts Canisters
Anakin Skywalker Delta-7 Aethersprite (86) R2 Astromech + Delta-7B + Spare Parts Canisters  

Itt az elején nagy szerencsém volt, mert mind a ketten Sok piros kockával dobtunk hitet az elején, és nem sikerült védekeznünk. Csak én szívesen cserélek 3 pajzsot Hanról Obi-Wan 3 pajzsáért. Utána vétettem egy-két hibát, de végül nyertem. Tamás alapvetően jobban repült, azt aláírom, szerinte sokkal jobb volt a kockám, mint neki, ez határeset.
De egész egyszerűen a meccs elején nem volt hajlandó Jake-et lőni, amikor ott szerencsétlenkedtem vele Range 1-ben körökön keresztül Anakin Arcjában, megpróbálva őt blokkolni, hanem helyette 1-1 pajzsokat csipkedett Range 3-ból Hanról. Mert hogy úgyse lőné le Jake-et, és akkor jobb a fix seb. Szerintem ez a prioritás meghatározás többet számított a végén, mint a kockabeli szerencse (Han reroll persze felbecsülhetetlen itt is, meg hogy Luke miatt az utánam lépő Anakin se tud arc dodgeolni). Több élete maradt Hannak, mint ahányszor csak 3-at sebzett Anakin 4 kockán.
Győzelem: 200-96

Negyedik mérkőzés: Szabó Gergő

Jake Farrell RZ-1 A-wing (46) Predator + Marksmanship + Proton Rockets
Wedge Antilles T-65 X-wing (53) Crack Shot + Servomotor S-foils
Braylen Stramm A/SF-01 B-wing (50) Jamming Beam + Hull Upgrade
Heff Tobber UT-60D U-wing (49) Lando Calrissian + Leia Organa + Pivot Wing  
screenshot_20190420_133419.jpg
Egy érdekes Rebel beefecske (Jake miatt kicsit máshogy kell ezt játszani gondolom, és Heff se a megszokott pilóta). Most gyorsan meg is követem magam, amikor előző meccsre reagálva leszóltam Tamást, hogy nem lőtt Jakere, mert hogy úgyse fogja sebezni. Ezen a meccsen én tényleg nem lőttem Gergő Jakejére. Az elsődleges célpont Wedge volt, aki egy szerencsétlen boostot követően meglepődve Han célpontjaként találta magát. Braylen stresszesen üldözte az YT-1300-ast, míg Jakem fogócskázott Jake-kel. Wedge halálakor Heff egy szerencsés Range 3-as módosítatlan lövéssel levitte 1 életre a Jakeemet, utána Braylen átállt Jake követésére, de szerencsére nem sokat tudott rá lőni. Han nagy nehezen kijutott a Heff - Jake duó tűzvonalából, majd az U-Wing el is pusztult. Itt a kritekkel nagyon vadul küzdött, még Han képességgel együtt is 3 sebet okozott a Console Fire. Jakeem az utolsó pár körre Braylen mögé jutott. és kellően megpuhította, hogy az utolsó körben együtt Hannal le tudták szedni a B-Winget.
Itt volt egy köröm, amikor ki kellett bírnia Jake-nek egy 3 kockás és egy 2 kockás lövést Range 2 illetve 3-ból egy életen. Ha az ott lemegy Jake, szinte biztos vesztem a meccset. De ahogy lement előtte 1 életre, az olyan indokolatlan volt, hogy összesítve szerintem még mindig vállalható a dolog.  
Győzelem: 152 - 96

Ötödik mérkőzés: Bodnár Attila

Darth Vader TIE Advanced x1 (73) Fire-Control System + Afterburners
Colonel Jendon Lambda-class T-4a Shuttle (57) Emperor Palpatine
Major Vynder Alpha-class Star Wing (64) Trick Shot + Fire-Control System + Adv. Proton Torpedoes + Proton Torpedoes + Advanced SLAM + Os-1 Arsenal Loadout

Ekkor én voltam az egyetlen 4 győzelmes versenyző, de hátra volt még egy forduló. A Toronto SOS győztes listát hozta Attila, méltó párjaként az én netlistelt seregemnek. Attila jól játszott a mérkőzésen, ezt előre leszögezem. DE. :D Ahogy a harmadik mérkőzésen írtam, hogy nagy szerencsém volt, hogy az elején mindketten jól támadtunk és jól védekeztünk, ezen a meccsen az első pár körben nem volt egyáltalán üres kocka. Módosítások után. Ami nem nekem kedvezett, mert Vynder egész egyszerűen nem fogyott. Lőtte Han 4 kockával, Jake Outmanouverrel, és alig ment le belőle valami. Közben én elkezdtem fogyni, el kellett kezdenem valamit rizikózni. Nagy nehezen elfogytak Vader pajzsai, amíg Vynder bujkált. Majd Attila nagyon szépen visszajött egyszerre a 3 hajójával, Han kapott egy hatalmas sebzéstengert rengeteg kritikus találattal.
Eredeti, kiszínezett felvétel arról, ahogy Vader egy Weapons Failure kritet oszt Hannak.

Feltettem mindent arra, hogy majd "na", a következő körben Range 1-ből a két életes Vyndert, aki csak kettővel fog védekezni kilövöm magasabb Inin, de nem jött össze egy se. Végül nem akartam húzni az időt, mert ahogy csak fél Jake-em volt a pályán, mindenkit le kellett volna szednem 20 perc alatt. Így keményen mentem Vynder után, hogy csak belesebzem azt a kettőt, de egész egyszerűen nem sikerült. 

 Ezzel együtt volt taktikai hibám is, amikor elfelejtettem a pofon előtt megállni, pedig jobb lett volna a pozícióm, így nem Vynder legendás szívósságára fogom a vereséget. A nagy arányú MoV különbségben persze, szerepet kapott. 
Vereség: 32- 200 

screenshot_20190420_112533.jpg

Végeredmény: 4-1, 1154 MoV, 4. helyezettként legrosszabb 4 győzelmes. Az első Rafynak 1461 MoVja volt, Kenessey Marcinak legjobb 3 győzelmesként 1401. A 3. helyhez is még 106 MoV hiányzott, az csak nagyon nehezen lehetett volna meg a vasárnapi játékommal.

 Zárszó helyett. Az eredti célja a listának mind a 4 Phantom, mind a 4 hajós Rebel beef listákra egy tisztes match up, de minimum egy alternatíva. Egy-egy hiba itt is gyilkos lehet, de nem minden hibámért lettem vasárnap megbűntetve. Valahogy jobban kell tempót váltani ezzel a sereggel, mint más listákkal. Kicsit arra vezet rá, hogy érezd, hol tudsz letarolni valakit, és hol kell imádkoznod, elcsípsz pár pontot majd menekülsz a szerény MoV-os győzelemért. Nem egy "brawler" lista, aki leáll, és szembe joustol majd dogfightol egy másik sereget. És az ilyenek alapvetően szimpatikusak mostanában. A listával élveztem a repülést, és lehet, adok majd még neki esélyt.

Vörös Ötös, készenlétben!

komment

A bejegyzés trackback címe:

https://vorosotos.blog.hu/api/trackback/id/tr714852414

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása