X-Wing: első évem a hobbiban

2016/01/19. - írta: Promie Motz

 A cikk eredetileg az swmini-n jelent meg.

A mai blogbejegyzésemből talán nem fogtok sokat okulni. Elsősorban szeretném kifejezni a hálámat a közösség felé, ami engem is, mint sok új tagot, befogadott. Nagyon sok érdekes embert ismertem meg, akikkel mind érdemes leülni és játszani, mert sokat jelent nekik az X-Wing, és a sportszerűség határain belül mindent megtesznek a győzelemért, ami szükséges ahhoz, hogy Én is megpróbáljak a lehető legjobban játszani. Végeredményként így alakulnak ki azok a meccsek, amik tényleg csak millimétereken dől el, vagy pedig egy-egy szerencsétlen kockadobáson.

Ha már szóba hoztam. A legfontosabb dolog, amit tanultam az évben:

1. A kocka

Mindenki érezte már úgy, hogy elárulja a kocka. És néha ez a helyzet. Azonban a legtöbb helyzetben sokkal nagyobb hiba az, hogy a listánkból kifolyólag, vagy a repülésünknek köszönhetően nem dobunk elég számú kockát. Elképesztő mennyiségű fejlesztés és akció van, ami módosítani tudja a kockadobásunkat, vagy újradobhatjuk az üres oldalakat. Éljünk velük. Howlrunner-es 7 db TIE-os swarm sokkal többet sebez várhatóan, mint a 8 db TIE-os.

Van olyan, hogy az ellenfélnek jobb a kockája, de ha bekalkuláljuk, hogy jobb repüléssel esetleg eleve kevesebbet lőttek volna ránk, stb., akkor csak nagyon-nagyon kevés az a meccs, ami tisztán ott megy el.

Természetesen néha a módosítás sem elég. Amikor Soontir Fel egy fókusz tokennel Stealt Device + AutoThrusters mellett felrobban az első lövéstől, az sajnos benne van a pakliban. De a lényeg, amire rátérnék a következő pontban:

2. Ne adjuk fel

Meglepően sok mérkőzésem volt, amit csak barátilag játszottuk a GémKlub-ban, és okokat nem firtatva, de hamar 1 hajóra csökkent a flottám mérete. Egyszer, amikor Corran Horn 3 Interceptor ellen repül, amiből 2 még sértetlen, az nem tartozik azon szituációk közé, amelyeknél Corran-re fogadnánk.

Elmenekülni nem szeretek sajnos a hajóimmal a győzelemért, plusz nem is időre játszottunk, meg egyébként is, én álltam vesztésre, tehát nagyjából a feladás maradt az opcióm, mert minek húznám a másik idejét. Ugyanakkor az emberek szeretnek megdolgozni a győzelmükért, jobb érzés lelőni az össze hajót a pályáról, mint ha az ellenfél hátrányból feladja, mondván, úgy se nyerheti meg.

Ezért én se szoktam a legtöbbször feladni, amikor van minimális esély is, és azt javaslom, ti se tegyétek, részben az ellenfél iránti tiszteletből, részben, mert mindig van egy kicsi esélyünk, hogy nyerjünk. Ha az utolsó hajónk sorra elkezdi leszedni az ellenfél hajóit, azt elég kevesen szokták pókerarccal bírni, és a végén megpróbálnak még kockázatosabban repülni a győzelemért. Ami részben egy jó dolog, ugyanakkor mérlegelnünk kell, hogy mi a számunkra megengedhető.

3. Kockázatvállalás mértéke

Kezdetben gondolom mindig mindenki úgy repült, hogy ha egyszer stresszt kapunk, akkor azt nagyon hamar leszedjük, gyakorlatilag egyből, elkerüljük az aszteroidákat, a szándékos ütközéseket saját hajókkal, stb.. Aztán ezen részben változtatunk, ahogy belejövünk a játékba. Kialakul egy repülési stílusunk. Nem szabad belesüppednünk ebbe a stílusba.

Egyik utolsó idei versenyen 4 meccsből  2-szer azért kaptam ki, mert a szemfüles ellenfeleim aszteroidákon átrepülve állítottak fel blokkokat, míg én arra számítottam, hogy megkerülik, és én ahhoz helyezkedtem. Mivel Én korábban szerettem Dash-t reptetni, vele szándékosan is törmelékről-törmelékre repkedtem, ugyanakkor a többiekkel szép ívben elkerültem az űrszemetet is. És amikor olyan ellenfél ellen repülök, akinek nem ismerem a stílusát, sajnos a saját repülési stílusomat szoktam rájuk levetíteni.

Igen, NÉHA át kell repülni az aszteroidán, meglepni a másikat, felállítani egy jó blokkot az ellenfél ászának, mert többet ér, mint plusz egy akadályozott lövés, akcióval. Néha nem szabad leszedni a stresszt, mert cserébe az ellenfél összes hajója Range 1-ből fog minket lőni, jobban járunk a lehető leghosszabb kanyarunkkal.

4. Mennyiség kontra minőség

Avagy swarm-olni, vagy nem swarm-olni, az itt a kérdés. Én, hangsúlyozom, Én, kettő darab 2 kockás támadást lecserélnék egy 3 kockásra, és kettő darab 3 kockásat egy 4 kockásra. Persze Decimator-ok ellen jobb a Swarm, de a birodalmi ászokat meg nem is sebzik a Z-95-ösök. Ez repülési stílus függő. Eleve, mint lázadó pilóta, átlagosan drágábbak a hajóink, mint a birodalmiaké, így gyakrabban látunk 4 hajós lázadó "swarm"-okat, mint 7 vagy 8 Z-95-öst. Játékstílustól függően persze valaki előnyben részesíti a Swarm-okat, és ez így is van jól, mert nagyon jó érzés őket az asztalon viszont látni.

Eleve szeretek nevesített hősökkel repülni, jobban vonz, mint egy rakat Olcsó János. Játékmechanikailag pedig az, hogy később lépek, korábban lövök, lehet Elite pilot talent-em, és még valami pilóta képességem is, az mind remek és vonzó lehetőség. Kevesebb hajót könnyebb mozgatni, ugyanakkor az ellenfél egy sikeres blokkoló manővere az egész haditervemet felboríthatja. Amivel rá is térnék a következő pontra:

5. Blokkolás és akciók

Ezt a játékot akciókra játsszák. A fenti okokat leszámítva az ász pilóták és szinergiák legnagyobb előnye, hogy így eszméletlen mennyiségű akciókhoz jutunk. Ezt hívják az angolok action economy-nak. Soontir Fel például szeretne magán minden körben pontosan 1 darab stress jelzőt, hogy kapjon egy focus token- a képességéből kifolyólag. Így a leggyakoribb választás számára egy olyan lap, ami stresszeli, mit a Push the limit. Így, bár 2 akciót hajthat végre körönként, a stresszért cserébe kap még egy tokent, így azt szoktuk mondani, hogy a Báró 3 akcióval rendelkezik a szokásos build-jében. Ahogy Super Dash is, Táncoló Corran pedig 4-gyel! Boost és vagy Barrel Roll után már jelentősen módosíthatjuk a helyzetünket, focus és vagy evade, valamint target lock pedig mind a támadó, mind a védekező képességünket jelentősen javíthatjuk.

Amint sikerül a fenti pilótákat blokkolnunk, elveszítik a jelentős mennyiségű akciójukat, és a flottánk maradéka lényegesen jobb esélyekkel tudja őket támadni. Arról nem beszélve, hogy a sérült hajóinkkal, ha sikeresen blokkolunk, annál jobb eséllyel maradnak életben. Az ellenfél tűzerejének megosztása egy nem mindig könnyedén kivitelezhető stratégia, de nagyon gyakran vezet eredményre.

Összegezve, mi kell a győzelemhez? Átgondolt sereg összeállítás, még jobban átgondolt repülési terv, jó helyzetfelismerő képesség, hidegvér, kitartás és csipet szerencse. Valamint tapasztalat. Rengeteg tapasztalattal ezek mind fejleszthetőek (na jó, a szerencse nem feltétlen). Paul Heaver nem véletlen lett 3-szoros X-Wing világbajnok, és idén mellesleg Imeprial Assault második helyezett. Minden évben hozott egy listát, egyedit, amit a többiek még nem láttak, nem ismerték az összes gyenge pontját, és mint egy egyébként barátságos úthenger, átgázolt az ellenfelein.

Valamint a lázadóknál jól néz ki az a 4 hajó, erről majd még egyszer okoskodunk egyet a blogon.

Vörös Ötös, készenlétben!

komment

X-Wing kezdőnap a GémKlubban

2016/01/05. - írta: Promie Motz

star-wars-x-wing-az-ebredo-ero-figuras-jatek-ff9.png

A cikk eredetileg az swmini-n jelent meg.

Ha szeretnél egy messzi-messzi galaxis legvagányabb űrhajóiba pattanni, és élvezetes, taktikus űrcsatákat játszani, akkor gyere, és ismerkedj meg az X-Wing Miniatures Game-mel január 15-én a GémKlubban. Vezesd az új epizódból Poe Dameron X-szárnyúját az Első Rend vadászai ellen, vagy ha a klasszikusokat preferálok helyette, akkor Luke Skywalker-t küldhetitek hadba a TIE Figther-ekkel szemben.

Kiket várunk?

Mindenkit!

Ha csak most hallottál először erről a játékról, vagy már régóta szemezel vele, itt a helyed! A helyszínen lévő Oktatók lehetőséget biztosítanak majd a játék kipróbálására, ismertetik majd a szabályokat és segítenek elsajátítani az űrbéli manőverezés alapjait.

Ha már barátaiddal játszottatok pár meccset, de még nem érzed magad annyira biztosnak annyira a játékban, akkor is szívesen látunk! Szervezz meg valakivel egy meccset, és szívesen adunk tippeket és trükköket a választott sereged reptetéséhez. Ez egy remek alkalom más, kezdő játékosok megismerésére.

Időpont: 2016. január 15., 15:00

Helyszín: GémKlub, Ráday utca 30/b

A Facebook eseményre itt jelentkezhettek.

Korábbi ismertetőinket az X-Wing-ről és a többi Star Wars miniatűr játékról erre találjátok.

komment

X-Wing: interjú a 2015-ös magyar liga nyertesével

2016/01/05. - írta: Promie Motz

A cikk eredetileg az swmini-n jelent meg.

Véget ért a 2015-ös X-Wing magyar liga. Átlagosan havonta volt egy mérkőzés, és az első 6 helyezett kapott Ligapontokat. Év végén mindenkinek a legjobb 5 eredményét beszámítva alakult ki a végleges sorrend. A bajnoki cím, és vele a kupa az utolsó hónapig kétséges volt, végül az Epic forduló (400 pontos X-Wing Epic verseny) megnyerésével Tóth Benjámin lett a liga győztese. Hivatalos díjkiosztás várhatólag az idei első Ligaversenyen, január végén. A friss hírekért érdemes belépni az X-Wing Miniatures Hungary facebook csoportba.

kupa.jpg

 Balról: Tóth Benjámin, Kenessey Márton és Patkós Ferenc, villognak a frissen megérkezett kupával a Feri által tervezett pólókban.

Üdvözöllek az Olvasók nevében is! Kérlek, mutatkozz be, mivel foglalkozol és mit csinálsz szabadidődben.

Helló! Tóth Benjámin vagyok, 23 éves informatikus. Szabadidőmben társasjátékozok, főleg X-wingezek ahogy azt kitalálhattátok, emellett csellózom

Mikor és hogyan ismerkedtél meg az X-Wing-gel? Játszol vagy játszottál valami hasonló wargame-et?

Körülbelül két éve hallottam a játékról először egy nagy társasos barátomtól. Már akkor is nagy Star Wars rajongó voltam, így gondoltam megéri kipróbálni. Más hasonló játékkal nem játszottam azóta sem igazán.

Kezdetben milyen listákkal repültél, és ez hogyan változott az új Wave-ek kijövetelével?

Ahogy elkezdtem játszani (Wave 3) a TIE-Interceptorok szerelmese lettem, kiváltképp Sontir Fel-é. Első versenylistám három TIE-Interceptorra épült akiknek elsődleges céljuk az volt, hogy úgy általában idegesítőek legyenek. Ez a kapcsolat később sem változott, Soontir még mindig központi figurája a legtöbb listámnak, azonban már körülbelül minden lehetséges kísérettel kipróbáltam. Emellett a lázadó oldalon A-wingek lettek a kedvenc hajóim, de törekszem arra, hogy mindenféle listákat kipróbáljak és megismerjek. Utóbbi időben pedig a “swarm”-ok irányába kezdek kacsingatni, és jövőre valószínűleg ennek fogom sokféle variációját próbára tenni.

Mik a kedvenc X-Wing-es pillanataid?

Nemrég még egyértelműen azt válaszoltam volna, hogy egy jól sikerült manőver aszteroidák közt, amivel kibújsz az ellenfél karmai közül az mindennél élvezetesebb, mostanában azonban egy jól sikerült blokk amivel megállíthatsz egy agilis ellenfelet azokért élek és halok X-wingezés közben.

Mesélj nekünk kicsit a 2015-ös X-Wing bajnokságról. Mik voltak a céljaid és elvárásaid, amikor először neveztél?

Amikor megtudtam, hogy lesz mindenekelőtt egy konstans játéklehetőségnek vettem a ligát. Meglehetősen földhözragadt elképzeléseim voltak, egy-két dobogós helyezéssel elégedett lettem volna. Azonban az első pár forduló nem úgy alakult, ahogy szerettem volna, sok hibával játszottam és annak ellenére, hogy minden forduló jó hangulatban telt, csalódott voltam a bajnokság felénél. Azonban az év második felében megnyílt a lehetőség a heti szintű gyakorlásra, és ezzel elkezdett a teljesítményem is javulni. Olyannyira, hogy az utolsó fordulóra behoztam a pontversenyben az akkori elsőt, és a team epicben a nagyszerű csapattársam segítségével (köszi Ricsi :) ) sikeresen behúztuk a győzelmet.

 

(Nincs mit :)) Mondod, hogy a gyakorlással javult a teljesítményed. Még mindig erős az a nézet a játékos közösségben, hogy a kockadobások a legmeghatározóbb tényezők egy mérkőzés folyamán. Ezek alapján úgy érzem, neked minimum árnyaltabb a véleményed.

Igen, én határozott hívője vagyok annak, hogy a gyenge kockadobásokat az esetek nagy többségében ellensúlyozni lehet jó repüléssel és listaépítéssel. Mivel ez egy kockajáték, alkalmanként megesik, hogy egy éles szituációban elárul valakit a kocka, azonban ezekben az esetekben csak ritkán a kocka a hibás egyedül. Akármikor úgy dobsz kockával, hogy nincs semmilyen módosítód és ellened jön ki a kocka az a te hibád is és nem csak a kockáé. Az egyik legfontosabb dolog amit nem látnak az emberek, hogy nagyon gyakran nem rosszul dobnak a kockákkal, hanem nem eleget. Olyan stratégiai hibákat követnek el, ami miatt kevesebb támadást hajtanak végre, vagy többet támadnak ellenük, és ezért nagyobb hatása van egy-egy rossz dobásnak. De ez nem a kocka hibája. Egyik versenyen három meccsen is teljes statisztikát vezettem a kockadobásokról, és habár mindháromnál statisztikailag kicsit nekem kedvezett a kocka, az jött le, hogy annak ellenére, hogy mindhárom meccsen az én hajóim képviseltek kisebb tűzerőt (összesen kevesebb támadóérték), mégis majdnem kétszer annyi támadókockát dobtam a meccsek alatt. Azt tanácsolom mindenkinek, hogy amikor keresztbe tesz a kocka, gondolkodjon el, hogy megtett-e mindent, hogy a legnagyobb esélyei legyenek, vagy esetleg ha az ellenfél támadásánál jön elő akkor elkerülhette-e volna az egészet. Nekem ez a felfogás sokat segített.

A hazai Ligát leszámítva máshol is megmérettet magadat. Nemzetközi versenyen is részt vettél a VASSAL-on keresztül, ahol második lettél, ha jól tudom. Mennyivel volt ez nagyobb kihívás, mint egy szokásos mérkőzés a GémKlubban?

Igen ez egy egynapos kis VASSAL torna volt, ahol a reddites X-wing közösségből jelentek meg játékosok. Számomra a VASSAL talán annyiban különbözik az élő versenyektől, hogy mindenki a szobája kényelmében játszhat, és ezzel talán kicsit kényelmesebb, azonban ez sokat elvesz a szociális erejéből a játéknak.

Mennyivel különbözik szerinted a nemzetközi meta game (listaösszerakás, stb.), mint a magyar?

Mivel itt nincs akkora kompetitív mezőny, ezért le vagyunk maradva az innovativitással a nemzetközi mezőnytől. Azonban az a véleményem, hogy nemzetközileg is hasonló a játék világa mint nálunk, csak lényegesen nagyobb skálán.

Hogyan készülsz a versenyekre, meccsekre? Mi a célod, amikor egy új listát összeraksz? Minimax-olsz, vagy “fluff”-ot is megpróbálod figyelemben tartani.

Számomra, annak ellenére, hogy elég nagy Star Wars rajongónak tartom magam listaösszerakásnál abszolút nem számít a “fluff”. Általában van egy koncepció amit játszani akarok (TIE-swarm, Soontir + Deci, Dash + Corran stb.) és elkezdem építeni a listát. Itt gyakran lopok ötleteket internetről, esetleg egy-két másik játékosra is ráírok, és végül ha lehet leülök valakivel, és játszok a listával legalább egy-két meccset. Egy verseny előtt általában két-három listát is összerakok, kipróbálok, aztán döntök arról, hogy melyiket fogom játszani.

A Világbajnoknak lehetősége van új kártyát terveznie. Ha Te tervezhetnél egy új kártyát, vagy módosíthatnál egy meglévőt, mi lenne az?

Hmm jó kérdés. Talán egy system upgrade slotba egy kártya, aminél ha támadnak és nincs stresszed akkor egy stresszért a támadó egyel kevesebb kockával dob. Nem tudom hány pont, nem tudom milyen erős, de valami hasonló támadó kocka csökkentő képességre gondoltam így most.

Mit vársz a a jövő évtől X-Wing-es sikerek terén? Megpróbálsz duplázni? Vagy a mezőny egyre jobban ki fog éleződni?

Ha nem azzal a hozzáállással indulnék, hogy duplázni szeretnék, akkor nem sok esélyem lenne. De mindenképp erős mezőnyre számítok és szerintem sok izgalmas verseny lesz szoros végeredménnyel. Remélem sikerül újra a csúcsra érnem.

Mire számítasz a hazai X-Wing-es társasággal kapcsolatban? Az új film miatt szerinted megnő az aktív játékos állomány, akik versenyre is lenéznek?

Már az elmúlt hetekben több új arccal találkoztam a Facebook csoportban és játszottam akik nem vettek részt a versenyeken, úgyhogy biztos vagyok benne, hogy nőni fog a mezőny, amiben Az ébredő Erőnek is nyilván szerepe van.

Ha valaki vacillálna, hogy belekezdjen-e az X-Wing-be, mit mondanál neki?

Csak ajánlani tudom mindenkinek, viszont találj valakit akivel játszani fogsz (Facebook csoportban sokan vagyunk), mert ha megismered a játékot beleőrülsz, ha nincs kivel játszanod.

Egy kezdő játékosnak milyen tanácsot adnál? Mik a legnagyobb hibák, amiket anno elkövettél?

A legfontosabb, hogy játssz és élvezd a játékot! Nem igazán tudok ennél hasznosabb általános tanácsot adni. Gyakorlat teszi a mestert.

Köszönöm, hogy válaszoltál a kérdéseinkre! Reméljük, jövőre is sok kellemes mérkőzést fogunk játszani!

Én köszönöm a lehetőséget, és mindenkinek jó játékot!

Reméljük, élveztétek ezt az interjút. Várhatólag egy nagyszerű évünk lesz az X-Wing-ezésre (Az is volt! A 2016-os bajnokkal készített interjú). 

Vörös Ötös, készenlétben.

komment

X-Wing: a T-70-es Halálosztó

2015/12/22. - írta: Promie Motz

A cikk eredetileg az swmini-n jelent meg.

Bár a cikk témáját képező új X-szárnyú vadászgép sorszámozásban elmarad az Arnold Schwarzenegger által alakított terminátortól, a lázadó hajó mégis hasonló pusztításra képes. A

"Frissen bejelentett tartalom"

cím után található rész egy olyan, korábban be nem ismert, nevesített X-wing pilótával foglalkozik, aki valószínűleg szerepel a VII. részben. A képességéből is csak annyi derül ki, hogy egy belevaló vagány. Mindenesetre én szóltam, hogy minimális mennyiségű Spoiler-t tartalmaz a cikk.

Poe egy meglepő új színfolt a játékban, már hónapok óta írogatunk róla, mennyire megváltoztatta a meta game helyzetét, és beírta magát az X-Wing játék történelmébe a Világbajnokságon. Az egyéb T-70-es pilótákról viszont szinte meg sem emlékeztünk eddig. Amikor az új géppel akartam repülni, gondolkodás nélkül Poe-t raktam a pilótafülkébe. Teszem hozzá, mások is. 2-3 hajós felállásokban nagyon erősnek tűnt és láttuk, hogy még 4 lázadó kishajót is be lehet passzírozni a squadron-unkba Poe vezényletével.

Blue Ace az alapdoboz másik nevesített lázadó pilótája mellett eltörpülni látszik. Jó eséllyel már inkább választanánk a Red Squadron Veteran-t, akinek Elite Pilot Talent-je (EPT) is van. Az FFG megint visszatért ehhez a konzervatív stílusához, hogy extrém szűkmarkúan méri az EPT-eket. Persze egy Daredevil talán túl erős kombinációt eredményezne Blue Ace-szel, ettől függetlenül ki az, aki ne próbálná ki?

blueace.png

Innentől kezdve kezdjünk el abban gondolkodni, hogy egy tisztán T-70-es listát akarunk összerakni. 3 vagy 4 hajóból kell kihoznunk a maximumot, és ha szeretnénk Elite Pilot Talent-et, akkor nem sok választásunk marad.

Bár nem tudjuk, a Vörös osztag tagjai miért szintén kék X-szárnyúban ülnek, elég jó pontösszegért cserébe hozzáférést kapunk EPT-hez. A 4-es pilot skill meglehetősen középszerű, de legalább a Predator kevésbé ijesztő számunkra.

Red Squadron Veteran (32 pont)

  • R2 astromech
  • Push the limit
  • Autothusters

Red Squadron Veteran (32 pont)

  • R2 astromech
  • Push the limit
  • Autothusters

Red Squadron Veteran (32 pont)

  • R2 astromech
  • Push the limit
  • Autothusters

96 pontért a fenti lista egy jó alap, amit tetszés szerint elkezdhetünk rendezgetni, kiegészíteni. Ha kicsit előre gondolkozunk és a Wave-8 egyik legfontosabb X-wing fejlesztését is belevesszük a számításba, akkor valamennyit tudunk változtatni a fenti listán, hogy beférjen még Poe (ha tornyos hajókra számítunk, az Autothrusters jobb választás). Azért morgok, mert ebből a lapból, ami a régi T-65-ös X-wing-ekre is jó, csak 1 darabot csomagolnak majd a kiegészítőkbe. Így ha van új alapdobozból is T-70-esünk, akkor mindig több T-70-esünk lesz, mint Integrated Astromech kártyánk.

 

Red Squadron Veteran (30 pont)

  • R2 astromech
  • Push the limit
  • Integrated Astromech

Red Squadron Veteran (30 pont)

  • R2 astromech
  • Push the limit
  • Integrated Astromech

Poe Dameron (40 pont)

  • R2-D2
  • Push the limit
  • Autothrusters

Ha sok PS 9-es arc dodger-re számítunk, akkor érdemes Poe-re veteran Instinct-et tenni, R2-D2 helyett R5-P9-et, és az így megmaradó 3 pontunkból hozni egy elit pilótát.

 

Poe Dameron (37 pont)

  • R5-P9
  • Veteran Instint
  • Autothrusters

Persze miért is kéne itt megállnunk a Wave-8-as lapok használatában? Vegyük ki a nagyágyút a kiegészítőből, a Vörös adu Ászt.

Az egyedüli probléma, hogy Red Ace igazán a fenti Comm Relay-jel kezd el jól kombinálódni, ez meg csak a TIE-FO kiegészítőben lesz kapható. Ez az Integrated Astromech trükkel együtt már kicsit elszomorító. T-70-es vörös ászunk sem kap EPT-t, így nem is használhatjuk ki vele, hogy milyen is az, amikor biztoskezű a pilótánk.

Ez a Comm Relay a TIE-FO-kon gyakorlatban hasonló módon működik, mintha 1 új, elsődleges pajzsot akcióból visszatölthetnének a birodalmi hajók. Elit pilótákra talán érdemes lesz tenni, de egy 5 hajós listában minden egyes vadászra ez 15 pont lenne. Tesztelni kell, lehet, nagyon jó lesz. 5 Epszilon 90 pontért hozható Comm Relay-jel, 10 pontunk marad pilótacserére és EPT-re.

Remélhetőleg látjuk már most is, mekkora potenciál van Red Ace-ben és valami pajzsvisszatöltős trükközésben. Még csak pár meccs van mögöttem a most következő listával (VASSAL-on), de azt kell mondjam, elég jól remekelt. Természetesen ez a lista sem véd meg minket a saját magunk hülyeségétől, mint tapasztaltam. Rosszul repülve hamar szétesik.

 

Blue Squadron Novice (25 pont)

  • R2 astromech
  • Integrated Astromech

"Red Ace" (38 pont)

  • R2-D2
  • Autothrusters
  • Comm Relay

Poe Dameron (37 pont)

  • R5-P9
  • Veteran Instinct
  • Autothrusters

Igen, a fenti listában Red Ace drágább, mint Poe, ami egy nem várt fordulat. Ha hamar veszítünk egy hajót, akkor nem lesz kellő mobilitásunk és tűzerőnk megnyerni a meccset. Ha a kezdeti rárepülést jól kivitelezzük, akkor az első körben elég jó károkat tudunk okozni, a Blue Squadron Novice-ünk 7 élettel és 2 zöld kockával tovább él, mint egy B-wing, sokkal mozgékonyabb, és van Boost képessége. Mind Poe, mind Red Ace még ennél is szívósabb, így ha meg tudjuk osztani az ellenséges tüzet a játék elején, akkor nagyon jók a kilátásaink. Egyazon ellenfél ellen ez persze nehézkes, így amint párszor repülnek majd ez ellen a lista ellen az emberek, lehet, nem lesz annyira a erős.

Ha már a Blue Squadron Novice-t méltattuk, vegyük észre, hogy a fenti összeállításban pont 4 darab befér 100 pontba, egyedülálló módon a lázadó oldalon.

 

Blue Squadron Novice (25 pont)

  • R2 astromech
  • Integrated Astromech

Blue Squadron Novice (25 pont)

  • R2 astromech
  • Integrated Astromech

Blue Squadron Novice (25 pont)

  • R2 astromech
  • Integrated Astromech

Blue Squadron Novice (25 pont)

  • R2 astromech
  • Integrated Astromech

Új játékosok mit tehetnek? Aki most kezdi/kezdte a játékot, és még nem rendelkezik a fenti lapok közül jó néhánnyal, nekik segítséget adhat ez a build, amit az FFG jelentetett meg pár napja (ennek a cikknek is ez adta az alapötletet.)

Poe Dameron (34 pont)

"Red Ace" (34 pont)

"Blue Ace" (30 pont)

A fenti lista legfőbb erénye, hogy régi lapok nincsenek benne. Ezzel együtt meglepően jó, persze érdemes mindenkinek átvariálnia játékstílustól függően.

A fenti is mutatja, hogy a Wave 8 a lázadó oldalon sem csak a Ghost-Phantom párosról fog szólni. Talán nagyobb hatása lesz majd a játékra, hiszen az összes létező Lázadó nagy hajóra feltehetőek lesznek majd a sorozat szereplői, ezzel együtt a T-70-esnek helye van a játék jelenlegi felállásában, és remélhetőleg fogjuk az asztalon látni ezeket a gyönyörű modelleket.

Addig is, a Blog legyen veletek!

Frissen bejelentett tartalom

A cikk írása közben kijött egy pletyka az utolsó, meg nem nevezett T-70-es pilótáról. Múlt hét óta már kapható a kiegészítő Amerikában, így könnyen meglehet, hogy egy szemfüles egyén talált egy teherautóról leesett példányt.

Végül olyan régóta írom ezt a cikket, hogy az FFG is bejelentette ezt a pilótát. És közben a filmben is láttam.

ello-asty.png

Fehér Talon Roll-t a népnek! Avagy az X-Defender. Persze nem tudunk minden körben "hasznosan" megfordulni egy átlagos meccsen, néha tényleg odáig fajul egy átlagos dog fight, hogy körülbelül minden 3. körben megfordulunk. A másik, ami miatt hasznos ez a képesség, hogy ha megfordulnánk, de közben blokkolnak, akkor nem marad rajtunk az a ronda stressz jelző. Nincs is annál idegesítőbb. Próbáljuk
beleilleszteni az új pilótánkat a T-70-esek közé.

 

Ello Asty (32 pont)

  • Veteran Instinct
  • R5-X3
  • Integrated Astromech

"Red Ace" (33 pont)

  • R2-D2
  • Integrated Astromech

Poe Dameron (35 pont)

  • R5-P9
  • Veteran Instinct
  • Integrated Astromech

Hát igen, ahhoz, hogy mind a 3 hasznos X-wing pilóta beférjen a listánkba, takarékoskodnunk kell az upgrade-ekkel. A pajzsvisszatöltős asztrodroidok maradtak Red Ace-en és Poe-n, Asty pedig a Force Awaken-es R5-X3-as droiddal igyekszik majd zúzni.
Ello Nasty tényleg benne lesz a következő Star Wars Episode-ban, vagy csak egy X-wing játékos ügyes tréfával állt elő? Reméljük, hogy az előbbiről van szó, mindenesetre péntektől mindenki meggyőződhet erről a mozikban!

És ne felejtsük el, ne írjuk majd ki az internetre, hogy Luke egy alakváltó Teminátor, akit a Skynet küldött vissza a jövőből, hogy megölje az anyját  az új epizód fordulatait, had élje át mindenki majd a csodát akkor, amikor lesz ideje megnézni a filmet.

Vörös Ötös, készenlétben.

komment

Star Wars VII spoilerMENTES első benyomások

2015/12/19. - írta: Promie Motz

A cikk eredetileg az swmini-n jelent meg.

A szerkesztőség legtöbb tagjának tegnap lehetősége volt megnézni az új Az Ébredő Erő c. mozifilmet. A továbbiakban SPOILERMENTESEN én fejtem ki az első benyomásaimat, így nem kell attól félni, hogy lelövünk bármilyen konkrét történet elemet. Inkább a benyomásainkat és véleményünket szeretnénk összegezni.

Nagy várakozásokkal vártam a filmet, de annyira nem féltettem, hiszen J.J. az előző két Star Trek film helyett is Star Wars filmeket rendezett.

Röviden: imádtam az új részt, bár találtam benne két nagy hibát és én még pozitívan álltam hozzá olyan elemekhez ezen kívül, ami másoknak nem tetszett. A két komoly hibáról spoilermentesen nem tudok írni.

Vegyes észrevételek: J. J. Abrams maga az ultimate Star Wars fan, ezt mindig is nyilatkozta, és érződik az új filmen. Az eredeti trilógiával sokkal szorosabb az új filmnek a kapcsolata, mint az előzmény trilógiának volt a 4-5-6-tal, ami alapvetően egy jó dolog. És nem csak a szereplők miatt, hanem látvány és rendezés terén, nincs minden tele értelmetlen csili-vili palotákkal. Ugyanakkor, ha valaki ír egy listát, hogy az eredeti trilógiában mik a kedvenc jelenetei, szinte kivétel nélkül mindet kipipálhatná. Mivel minden ilyen, jobb szó híján "átvett" részben volt valami változtatás, és nem csak egyszerű másolásról volt szó, ezért nekem nagyon tetszett. Erre még külön rá is játszanak néha, tehát nem arról van szó, hogy hülyének néznek minket, és azt hiszik, nem tűnik majd fel nekünk. Mások ettől a falra másztak. Tény, hogy egy trilógia best of jelenteit belesűríteni egy filmbe, plusz még saját tartalmat adni a filmnek, az nem egyszerű, és így a film tempója helyenként túl gyors volt, nem volt minden olyan szinten kifejtve, hogy megértsük, most mi miért is történik. Bár ez inkább a a második felére volt igaz. Ezzel rá is térek a következő pontra

Történetvezetés/Tempó: Az első 45 perc szerintem a legjobb 45 perc, amit bármelyik Star Wars filmből vágatlanul megnézhetnénk. Közepe kicsit furcsán hat, mintha csak kellene valami átvezetés a végéhez. Ahol meg túl sok minden történik egyszerre.

Hangulat: hamisítatlan Star Wars, néha kicsit sok, ezt a jelenetet már láttam érzéssel. Ugyanakkor viccesebb, mint bármelyik korábbi film, sok a poén, laza poénok, a legtöbb elég gördülékeny a szereplőktől, Han, Finn és Poe is néha remek sorokat kapott. Igen, a régi szereplők dinamikája meglepően jó volt, kicsit féltem attól a résztől. Aki idegesített, az C-3PO volt. Régen szerettem, de most csak kb. betették a filmbe, mert be kell tenni. Az új gárda is jól alakít. Alapvetően a könnyed vicces jelenetek jól tudnak váltakozni a pergő akció dús pillanatokkal, és az érzelmesebb percekkel.

Látvány: e-l-k-é-p-e-s-z-t-ő. És nem csak arról beszélünk, hogy szép. A modellek, maszkok és a CGI effektek együtt bámulatosak. Idegenek, űrhajók, helyszínek. A fény-árnyék váltakozások a történet mesélésének fontos elemei lettek, nem csak azt a célt szolgálták, hogy "huh, mennyivel menőbb lenne ez a jelenet a sötétben?". A lens flare effektet sem vitték annyira túlzásba, mint a Star Trek esetében. A fénykardok nem csak statikus rudak, hanem pulzáló energianyalábok, amelyek mintha inkább lángoló kardok lennének, főleg Kylo Ren piros kardja miatt jön ez az érzés. Kylo Ren-ről még biztos fogunk beszélni  a következő évtizedekben, hogy mennyire sikerült karakteresre, egyénire kialakítani. Szerintem kapott elég jellemvonást, hogy ne csak Darth Vader 2 néven fusson majd a rajongók között. Darth Maul-lal kapcsolatban az egyik legnagyobb kihagyott lehetőség pont az volt, hogy szó szerint semmit sem tudtunk róla, így nem is érdekelt minket a sorsa.

Hang: most magyarul néztük meg, hétvégén lesz szerencsém angolul is megnézni. Pár új szinkronszínésszel nem vagyok kibékülve, akik az Első Rend szolgálatában álltak (köztük Kylo Ren-nel sem), és van egy mondat, ami szerintem elég fontos lenne a "fluff" szerint, és magyarul szerintem kétértelműen fogalmazták meg, remélem, angolul kitalálom, mit akartak mondani :D.

Zene: ha véletlenül találunk olyan pontot, amiben jobb volt az új trilógia ennél a résznél, akkor az a zene. Szerintem mindenki fülében ott van pár az új zenei témák között, ami a Baljós árnyakban bejött. Gondoljunk csak a végső fénykard csata alatt szóló melódiára. Az Ébredő Erő inkább olyan zenei szempontból, mint a Hobbit a Gyűrűk urához képest. Van benne pár új akkord, ami jó, de nagyrészt a régebbi anyag újrafelhasználása. Ami nem akkora baj, mert jó a régi Star Wars zene. De régen a zene is egy eszköz volt a történet elmesélésében, itt csak néha sikerül ellátnia ezt a funkciót, akkor nagyon jól, hozzá kell tenni. Ellenben a legtöbb jelenet alatt azt se tudom megmondani, volt-e zene.

Összegzés:  hagyományok tiszteletben tartásával, azokból építkezve, a világ (logikus?) továbbgondolásával kapunk egy olyan filmet, ami mint egy régi ismerős köszönt minket. Vannak hibái? Vannak, még talán nagyok is. De mind az előző 6 Star Wars filmnek voltak hibái, kapásból 3-nak sokkal nagyobbak. Ha nem akartak volna ilyen sok eseményt beszorítani a végére, ez lehetett volna (számomra) a legjobb Star Wars film. Így valahol az első 4-ben van, majd pár év múlva megírom, hol helyeztem el végül a listámon. Lehet azért, mert friss az élmény, de most a Birodalom visszavág után második helyre tenném. Egyébként 9/10.

Megjegyzés: a Szerkesztőség tagjai között erősen eltérő vélemények is vannak, az elkövetkező napokban azokat is olvashatjátok.

Addig is, időben álljatok be a büfék előtti sorban, nehogy lemaradjatok az izgalmas, film előtti reklámokról!

Az Erős Idegzet legyen Veletek!

komment

X-Wing: Lázadó Ászok: Corran Horn

2015/12/10. - írta: Promie Motz

A cikk eredetileg az swmini-n jelent meg.

A cikkből kiderül az idei (2015-ös) világbajnokság pár meccsének kimenetele, így aki még meg akarja nézni azokat a meccseket úgy, hogy nem tudja a végeredményt előre, az ne olvasson tovább.

Corran Horn-ról talán kevesebbet tud az átlagos X-Wing-es, mint Kyle Katarn-ról vagy Luke Skywalker-ről. Oldalakat lehetne megtölteni csak a legfontosabb cselekedeteivel, de ezt már szerencsére megtették helyettem sokan mások, köztük  Michael A. Stackpole (akinek a Battletech-es könyvei nekem jobban tetszettek, mint a Rouge Squadron-osak).

Corran-t úgy tudnám a legjobban jellemezni, mint ha az eredeti trilógia hősei közül Han Solo vakmerőségét és cinikusságát összegyúrtuk volna Leia kötelességtudatával és moralitásával, és az egészet megfűszereztük volna egy csipet Luke Skywalker Erő érzékenységgel és elhivatottságával. Tehát a nyerő receptből próbáltak nekünk egy tuti karaktert gyártani.

Ha máshol nem is, de X-Wingben összejött. Még ha úgy is, hogy a történetektől megszokott zöld X-szárnyú helyett gyárilag egy piros E-wing-be ültették bele a játék készítői.

Az E-wing

Az E-szárnyú vadászgép az a lázadó hajó, ami bár túlárazott, de a rendes 100 pontos csatákban a helyi játékosoktól függően csak-csak előkerül, hála mai cikkünk tárgyának, Zsivány Nyolcasnak. A másik nevesített pilóta, Etahn is remek választássá tud válni, amint a meccs pontértéke a 100-100 pontról elkezd felfelé kúszni, 400 ponton már meglehetősen "must have" választás birodalmi játékosok ellen. Kicsi TIE-figtherek szerencsénkre még nem rendelkeznek pajzzsal nagy százalékban, így pár TIE-FO-t leszámítva garantáltan bevihetjük a sima TIE-LN és TIE-bomber repülőszázadokba a gyilkos, kritikus találatokat.

Azonban a hagyományos, 100 pontos meccsekben Etahn képessége még akkor sem kiemelkedő, ha 5 Z-95-sel párosítjuk. Más listában pedig alig-alig elvétve szerepel. Bár a tárcsájuk nem rossz, a boost-ikon szerintem hiányzik róluk, ugyanakkor Engine Upgrade-del felszerelni egy alapvetően drága hajót nem mindig éri meg. 2 A-wing-gel vagy Z-95-sel jobban járunk, mint egy Knave vagy Blackmoon Squadron pilótával. A generikus E-wing-ekről meg szerintem senki se tud semmit sem (nekem is meg kellett most cikkíráshoz néznem, hogy egyáltalán mi a nevük!), még a TIE-defender-ekhez képest is kevés játékidőt kapnak.

Ami azonban lehetetlenné teszi, hogy az E-wing-hez a közeljövőben érdemben hozzányúljanak, az maga Corran Horn. Feltehetőleg egy remekül beárazott pilótáról beszélünk, ugyanis a képessége, hogy előrehozhatja a következő körből a támadását, meglehetősen szituációfüggő, de egyben sorsfordító lehet.

Corran még a tavalyi világbajnokság meccsein nem szerepelt kifejezetten előkelő helyeken, a legjobb 16 közé két játékos révén is bekerült, de tovább nem jutott. Összehasonlításként, idén a legjobb 16 között 5 listában volt Corran, és az egyik döntős listában is.

A statisztikákról visszakanyarodva az előző évre, tavaly Paul Heaver szuper defenzív Fat Han listája megnyerte a bajnokságot, és ezzel közel egy évre átrajzolta a játék arculatát. Előtérbe kerültek azok a build-ek, amelyek egy körben a lehető legtöbb sebzést fixen, kockadobástól függetlenül ki tudták védeni.

És itt jött be a képbe Corran. Ha egy Han akár 3 sebzést is fixen ki tud védeni körönként (R2-D2 pajzs visszatöltés, Millenium Falcon title-ból Evade, C-3PO), akkor a legtöbb hajó szó szerint meg se tudja sebezni 1-1 elleni csatában. Corran ugyanakkor 2-szer lőhet egy körben (persze akkor cserébe a következő körben nem tüzel), így viszonylag fixen tudja sebezni a Falcon-t egyes körökben, míg a maradék időben pajzsot tölt vissza. Elég sok esetben hasonló játéktudású emberek csatájában az E-wing nyer a drágább YT-1300-as ellen.

Corran igazi térnyerése a Wave 5 eljövetelével vette kezdetét, amikor is a gonosz YT-1300-asok ellen be lehetett vetni a "kistestvérüket", a fürgébb YT-2400-asokat.

Corran klasszikus partnere, Super Dash

Nem véletlenül lett már-már hírhedt a "Dash-Corran" lista megnevezés. Az Outrider címmel ellátott 2400-asok egyetlen gyenge pontja, a "doughnut hole", azaz a hajó körüli Range 1-es buborék csak a fürge A-wing-ek és TIE-interceptor-ok által rendesen kihasználható. Egy Veteran Instinct-es Corran pedig meglepően jól rá tud készülni ezekre a berepülésekre. A védekező token-jeikből élő Interceptor-ok pedig szintén nem szeretik, ha egy adott hajó egy körben többször is rájuk lő.

Ezek után nem véletlen, hogy az idei Világbajnokság Top 16 helyezettje között ez a lista volt az egyetlen, ami kétszer is előfordult. Természetesen ez az erős lista sem verhetetlen. Hogy mennyire nem verhetetlen, azt mutatja, hogy az egyik játékos az idei Világbajnokságon a Top 16-ból nem jutott tovább, a másik Top 8-ból.

Persze kihangsúlyozom, hogy jó lista. Még az olyan kezdő játékosok kezében is nagyon erős ez a seregösszeállítás, mint amilyen Én voltam az év elején. A hazai X-Wing-es bajnokságban egy első és egy második helyett köszönhetek ennek a sereg összeállításnak. Tekintve, hogy kétszer hoztam ezt az osztagot versenyre, ez nem rossz mutató. Persze nem legyőzhetetlen, mint azóta az már kiderült pár barátságos meccsen, de a mai napig tud meglepetést okozni. Az Én játékstílusomhoz nagyon illik egy lehetőleg kevésbé kiszámíthatóan repkedő, 360°-ban lövő nagy hajó, ami magára vonja az ellenfél figyelmét, és egy pajzs visszatöltős befejező hajó, aki jó eséllyel 1-1 ellen eltakarítja a legtöbb másik hajót.

Corran Horn (42 pont)
-R2-D2
-Fire-Control System
-Veteran Instincts
Dash Rendar (58 pont)
-Push the Limit
-Heavy Laser Cannon
-Kyle Katarn
-Outrider
-Engine Upgrade

Mint sok squadron-nak, a fentinek is abban rejlik az ereje, hogy a különböző részei más célpontok ellen muzsikálhatnak jól. Dash-t a nem Autothruster-es ellenfelek ellen bátran ajánlom, 60 pont körüli pontértéken nehéz olyan találni, ami rendszeresen megverné. Ha lehetőségünk van minden körben Focus + Target Lock kombinációval lőni, bármit felmorzsol idővel. Corran ennyi pontosan ellenben még épp sebezhető, rá is rettenetesen kellene egy Engine Upgrade, így játékstílustól függően áttehető Dash-ről Corran-re a fejlesztés. Persze ha véletlenül tudjuk/sejtjük, hogy nem számít az, hogy Corran 8-as vagy 10-es Pilot Skill-ű, akkor őt is lehet és érdemes Push the Limit-tel felszerelni.

A fentieken kívül az alábbi lista is érdeklődésre adhat okot

Corran Horn (46 pont)
-R2-D2
-Fire-Control System
-Veteran Instincts
-Engine Upgrade
Dash Rendar (53 pont)
-Lone Wolf
-Heavy Laser Cannon
-Recon Specialist
-Outrider

 

A fenti listában igazából Dash-t kell jelentősen máshogyan reptetni, kevésbé kiszámítható talán, hogy pontosan hova érkezik, és valamivel jobb lehet a védekező képességünk összesítve.

A szemtelenül fiatal Nathan Eide az alábbi listával vágott neki az idei X-Wing világbajnokság döntőjének:

 

Poe Dameron (37 pont)
-R5-P9
-Autothrusters
-Veteran Instincts
Corran Horn (48 pont)
-R2-D2
-Fire-Control System
-Push the Limit
-Engine Upgrade
Prototype Pilot (15 pont)
-Chardaan Refit

A dupla pajzstöltős rémálom, ahogy ellenfeleink jellemezhetnének minket, miután szembenéznek a fenti squadron-nal. Egy nagyon szívós Corran, egy nem sokkal gyengébb Poe-val megtámogatva, és az egész kiegészítve egy A-szárnyúval, ami szükség esetén remekül blokkolhatja az ellenfeleinket. Szerencsés esetbe még ez utóbbi hajónk is több támadó lövést túlélhet, így az ellenfelünknek nehéz elsődleges célpontot találnia. Bár az A-wing halna meg először feltehetőleg, az ő elpusztítására is több energiát érdemes fordítani, mint amennyit ér.

Végezetül pedig jöjjön az előző számban beígért "Táncoló" Corran lista:

Corran Horn (46 pont)
-BB-8
-Push the Limit
-Fire-Control System
-Engine Upgrade

A pajzsvisszatöltést őrült mennyiségű akcióra és páratlan mobilitásra cserélhetjük fel. Amíg zöldet mozgunk és nem vagyunk kezdetben bestresszelve, lépés előtt aktiválhatjuk BB-8-asunkat, barrel roll-olhatunk, majd ezután aktiválhatjuk a Push the Limit-et végrehajtunk egy boost vagy focus akciót, ami bestresszel minket. Ezután lelépjük a zöld manőverünket, leesik a stressz jelző, és végrehajthatunk egy akciót! Ehhez hozzá véve, hogy a Fire-Control System miatt lesz target lock-unk a célpontunkon nagy eséllyel, gyakorlatilag 4 akciót hajtunk végre körönként. Egyedüli probléma, hogy Soontir vagy Vader utánunk léphet, ők is jelentős mennyiségű akcióval rendelkeznek.

Megjegyezném, hogy a fenti kombináció Wedge-et visszahozta az élmezőnybe újra.

Wedge Antilles (38 pont)
-BB-8
-Push the Limit
-Engine Upgrade

Feltehetőleg kellő számú listát láttunk ahhoz, hogy ráérezzünk Corran Horn lényegére. Egy alapvetően remek potenciállal rendelkező hajó, de még több pontot kell rááldoznunk, hogy tényleg hasznos legyen, és még sajnos akkor is rossz repüléssel és/vagy kockadobással hamar búcsúzhatunk tőle.

Corran Horn, a Lázadás törékeny virágszála. Egyszerre lehet seregünk támasza, vagy gyenge pontja. Közel 50 pontot költeni egy kis hajóra, amikor 35 pontért a birodalmiak hozhatnak egy Super Soontir-t... Szerintem megéri. Ugyanakkor több pesti pilóta véleményét ismerve, nem egy biztos befutó az emberek között. Mindenesetre aki úgy érzi, az ő repülési stílusába beleillik egy nagyon drága Lázadó Ász, az nehezen talál jobbat ennél az E-wing pilótánál.

Vörös Ötös, készenlétben.

komment

X-Wing: Lázadó Ászok - Jan Ors és a HWK-290

2015/11/24. - írta: Promie Motz

A cikk eredetileg az swmini-n jelent meg.

A Lázadók Szövetségének van egy rettegett titka, ami ha napvilágra kerülne, romba döntené a hírnevüket. Az Osztagok vezetői álmatlanul forognak ágyukban éjjelente, mert nem hagyja nyugodni őket tetteik következménye. Ez a bűn, amit elkövettek, nem más, mint hogy ők is hozzáférnek a HWK-290-eshez, nem csak a Galaxis Söpredéke, mégse reptetik ezt a hajót.

Talán meredek ez a felütés, amivel a mai cikket nyitottam, de nem teljesen megalapozatlan. Mikor látunk rebel HWK-okat repülni egy versenyen, vagy akár egy baráti összejövetelen? Rettenetesen ritkán. Ennyire rossz lenne ez a hajó? Összetett kérdés.

Senki sem meri rávágni, hogy a HWK egy rossz hajó. Ebben a játékban nincsenek rossz hajók, csak túlárazottak. És olyanok, amelyekkel nagyon nehéz jól repülni. Mint a HWK. És nem, nem állítom, hogy ezt a cikket elolvasva majd remekül fogtok vele repülni. Az igazság az, hogy ez nekem se megy. És a legtöbb játékostársam sem vesztegeti arra az idejét, hogy a HWK-ot próbálja csatába küldeni.

Ezen cikk kedvéért levettem a polcról ezt a szép miniatűrt, és meglepően jól szórakoztam vele a pályán is. Nem is tűnt annyira borzasztónak, mint emlékeztem rá. A Twin Laser Turret megjelenése sokat dobott rajta.

A HWK talán túlárazott? Ha csupaszon néznénk a hajót, nem számítva a fejlesztési lehetőségeket, akkor igen, túl drágának tűnne. Azonban, mint a legolcsóbb turret platform 16 ponttal, ráadásul crew slot-tal, a legalacsonyabb szintű HWK pilóta, a Rebel Operative reneszánszát éli, mert Twin Laser Turret és Recon Specialist kombinációval egy meglepően életképes, bár törékenynek tűnő hajót kapunk. Azért írom, hogy csak tűnő, mert a 2 focus token sokat tud dobni a védelmünkön.

Mi a helyzet a nevesített pilótákkal?

Mind a 3 választási lehetőségünkben közös az, hogy a képességeik csak egy bizonyos távolságon belül működnek. Ami azért rossz hír nekünk, mert általában rossz ötlet a többi, gyorsabb hajónkat a lassú HWK-ok körül reptetni, abban bízva, hogy majd a képességeik lehozzák nekünk a meccset. A közepesen mozgékony hajók is könnyűszerrel berepülhetnek hozzánk képest 1-es távolságra, vagy éppen 3-as távolságban maradhatnak, mindezt a mi tűzívünkön kívül. Egy Soontir Fel meg nagyjából 16 kört tud körülöttünk repülni, mire mi feleszmélünk. Éppen ezért nem árt a kicsi HWK-unkra egy Engine Upgrade-et tenni, és gyakran/mindig boost-olni. Ekkor persze nem fogunk túl sokat fókuszálni, ha csak nincs nálunk egy Push the Limit kártya is. Ebben az esetben a stresszek leszedése jelent majd gondot.

Roark ár-érték arányban megérné, ha valaki szeretné a képességét a csatatéren látni. Akik komolyan foglalkoznak "Mathwing"-gel, úgy érzik, hogy talán 1-2 ponttal drágább ez a lázadó pilóta a kelleténél. Vegyük azonban számításba, hogy a magasabb pilot skill előnyei nagyrészt a mozgásnál jelennének meg, ugyanakkor csak a combat phase elején viszi fel az egyik pilótánkat 12-es szintűre. Így már annyira nem jó ez a pilóta képesség, mint amennyire elsőre tűnik. Persze nem akarunk senkit sem lebeszélni Roark használatáról, vagy kipróbálásról. Ha a többi pilótánkra Swarm Tactics elit pilóta képességet aggatunk, akkor az ellenfelünknél még Han sem fog elsőre lőni.

Kyle, Poe & Jake

Kyle Katarn, aki crew kártyaként remek lehetőség, pilótaként rettenetesen túlárazott. Egyesek szerint 4-5 ponttal is többe kerül, mint amennyit ér, ami már megközelíti egy fél Z-95-ös árát. Bár a lázadóknál nagy divat a fókusz átadogatás, a K-wing-es Tuketu és Garven Dreis a jó öreg T-65-ös X-wing-ben jobban ellátja ezt a feladatot.

Bár megemlíteném, hogy az idei világbajnokságon 267 indulóból 45. lett az alábbi build, 5 győzelemmel és  3 vereséggel a 8 meccsből.

Poe Dameron (35 pont)
-R5-P9
-Veteran Instincts
Kyle Katarn (30 pont) -Autoblaster Turret
-Chewbacca
-Moldy Crow
Jake Farrell (33 pont)
-A-Wing Test Pilot
-Proton Rockets
-Push the Limit
-Autothrusters
-Veteran Instincts

A fenti, 98 pontos lista jó eséllyel el tudja dönteni, kié legyen a kezdeményezés. Ezek után, Jake-kel vadul repülve, ha esetleg ütközik is valakivel az A-wing-ünk, Kyle a harci fázis elején adhat Jake-nek egy fókuszt. Ettől Jake jogosult a képességének hála egy boost vagy barrel roll akcióra. Ha ütköztünk, akkor a barrel roll lesz a mi választásunk, szinte biztos, hogy egyik irányba tudunk úgy helyezkedni, hogy mi tudjunk lőni, míg egy nem turretes ellenfél nem fog tudni lőni. A barrel roll egy akció, ami után push the limit-et is aktiválhatjuk, és kérhetünk pl egy target lock-ot. Ezután a Proton Rakétáinkat fókusz-target lock kombóval lőhetjük az ellenfelünkbe, úgy, hogy attól a hajótól megtorló tűzre se kell számítani.

Marad tehát a Lázadó Ászunk, Jan Ors.

Most jön az a rész, amikor leírom, milyen jó és nélkülözhetetlen pilóta.

...

...

...

Jó, igazságtalan vagyok. Tényleg nem rossz. Egyébként jó kérdés, hogy mit ér egy nem rossz hajó egy olyan játékban, ahol rengeteg remek, különböző hajót pályára állíthatunk. Jan Ors-ra rettenetesen sok dolgot rá kell aggatnunk, hogy érjen valamit, de nem rossz egy szint után. Persze azoknak ajánlom a reptetését, akik szeretnek egy közel 40 pontos röpképtelen téglát felhelyezni a játéktérre, ami még stresszeli is magát, hogy legyen valami haszna.

Kezdjük azzal, hogy Ors Kisasszony nem fog Push the Limit-et használni, mert akkor nem tudja a képességét használni az adott körben. Márpedig ezért fizetünk ki elég sok pontot. Igen, úgy vélik, Jan Ors is jelentősen túlárazott, közel 3-4 ponttal. Ennek ellenére bionyos hajókkal vegyítve elég használható.

Jan Ors és (Super) Dash

Super Dash, bár vannak, akik vitatják, melyik build-jét is nevezzük szupernek, mostantól és mindörökké én a következő "klasszikus" összeállításra fogok gondolni:

Dash Rendar (58 pont) :
-Outrider
-Heavy Laser Cannon
-Kyle Katarn
-Engine Upgrade
-Push the Limit

Ez a legjobb Dash összeállítás? Nem feltétlenül. Ez működik a legjobban Jan Ors-sal? Hát elég jól működik.

A YT-2400-ast szeretem úgy vezetni, hogy ha van egy biztonságos útvonal, meg egy olyan, amivel talán meglepem az ellenfelemet, akkor az utóbbit választom. Dash a képességévek remekül tudja támogatni ezt a döntési lehetőségünket, ha van fókuszunk és még target lock-unk és a védekezőn, akkor 3,75-ös várható értéke van a támadásunknak. Egyedüli probléma, hogy Gunner-rel és társaival nem lehet megspékelni ezt a kombinációt, így egy tokenes interceptor túlélheti a támadásunkat (feltéve, ha eleve tudtunk rá lőni, hiszen a legtöbbször ezek Dash után lépnek).

Itt jön be a képbe Jan Ors. Dash támadását egy kockával növelve 4.6875 sikert viszünk be focus-target lock kombinációval. Könnyű ezt kivitelezni? Nem, hiszen elég nehéz a két hajót 3-as távolságon belül tartani, már csak abban az értelemben is, hogy mind a kettőt aránylag hamar le lehet lőni, ha valamit elrontunk.

Jan Ors (42 pont)
-Predator
-Twin Laser Turret
-Engine Upgrade
-Nien Nunb
-Moldy Crow

Mi is a fenti build alapötlete? Gyorsaság. Az Engine Upgrade-del lehetőségünk lesz boost-tolni, így eltekintve bizonyos esetektől, - amikor fókuszolhatunk (és ezt raktározhatjuk (Moldy Crow title)) -a pályán keresztül fogunk után-égetni. Gyorsaságunkat tovább növelendő, (a képességünk által kiosztott stressztől megszabaduljunk), Nien Numb zöldre változtatja az egyenes manővereket, és senki sem számít a spanyol inkvizícióra, Jan Ors-ra, amint egy stresszes Interceptor sebességével megy előre. A Predator pilot talent már biztosítja, hogy akciók ráköltése nélkül is elfogadható mennyiségű Hit-et dobunk a Twin Laser Turret támadásainkkal.

Mitől működhet egy ilyen vagy hasonló build? Az ellenfeleink, ha csak nem rendelkeznek egy nagyon jó befejező egységgel (úgy mint pajzs visszatöltő ász, vagy neveített, Dash-nél magasabb szintű interceptor, stb.), akkor nem igazán engedheti meg magának, hogy hagyja Dash-t fel alá repkedni, és 4-5 Hit-et bevinni körönként. Így, amíg Dash életben tud maradni, elég jó esélyünk van nyerni. Közben Jan Ors is teszi a dolgát, és zavarja az ellenfeleket.

Jan, Miranda & Garven

Persze a fenti összeállításban sok minden kerülhet Dash helyére. Ha akarunk egy 7 kockás támadást, akkor Mirandára tegyünk Advanced Proton Torpedo-t, tegyük mellé Jan Ors-t, és Garven Dreis-t 8-as pilóta skill-el az R2-D6-os droidnak hála.

Jan Ors (31 pont)
-Twin Laser Turret
Miranda Doni (41 pont)
-Twin Laser Turret
-Advanced Proton Torpedo
Garven Dreis (28 pont)
-R2-D6
-Veteran Instinct

garnet-hwk290.jpg

Jan és Corran

Jó a fenti build? Nem. Megéri megnézni az ellenfeled arcát, amikor első körben, ahogy lőtávolba értek, akár elsütheted ezt 7 kockás támadást? IGEN!

Ha kicsit általánosabb és hasznosabb buildet akarunk összerakni, akkor érdemes például venni egy 48 pontos Corran Horn-t, meg egy Z-95-öst. Nem vagyok annyira a magányos Z-95-ösök híve, de nem haszontalan jószág.

Jan Ors (40 pont) -Wired
-Twin Laser Turret
-Engine Upgrade
-Nien Nunb
-Moldy Crow

Corran Horn (48 pont)
-Push the Limit
-Fire Controll System
-R2-D2
-Engine Upgrade

Z-95 (12 pont)

Itt már lehetőségünk van a Wired használatára azokban a körökben, amikor Corran Jan előtt lő. Bár az offenzív erejét tekintve ez gyengébb talán, mint a Predator, ugyanakkor védekezéskor is használható, és harmad annyi pontba kerül. A Wired egy remek lap, amit szerintem jövőre sok (A-wingen) hajón fogunk látni.

Szeretném megjegyezni, hogy amikor Corran Horn olyan erőset lő, mint egy Phantom, csak még utána pajzsot is visszatölthet, akkor az ellenfelünknek hamar le kell szednie valamelyik vagy mindkét hajónkat, mielőtt komoly problémája lesz.

A fenti build egyetlen hátránya, ha van, hogy ez nem adja meg a "maximális mobilitást" Corran Horn-nak. A sorozat következő számában előveszünk egy 46 pontos build-et, Kenessey Marci "Táncoló Corran" összeállítását.

Tehát?

Összegezve a fentieket, a HWK-290-es most játszhatóbb lett, mint az elmúlt években, hála az új fejlesztéseknek. Persze valahol ez a szép az X-Wing-ben, hogy idővel minden hajót visszapörgetnek a reflektorfénybe a kártyák segítségével, igyekeznek figyelni az egyensúlyra. Ugyanakkor az Y-wing és a K-wing, mint turret platform, hasonló szerepkört lát el, és mindkét hajótípus masszívabb, és a SLAM miatt még a K-wing is jobban manőverezhető. A HWK ellenben olcsóbb, és (az elit) pilótákra ráköltve hasonlóan manőverezhető hajót nyerhetünk (akik kellően későn lépnek). Kezdő játékosnak nem ezt ajánlanám első körökben seregbővítésre, azonban már haladóknak, akik átlátják a játék finomságait, az egyes képesség kombinációk értékét remek hajó lehet a HWK játékstílustól függően.

Vörös Ötös, készenlétben.

komment

X-Wing Világbajnokság 2015: Alex Davy és Frank Brooks inetrjú

2015/11/13. - írta: Promie Motz

op_2015_worlds_logo.png

A cikk eredetileg az swmini-n jelent meg.

Az alábbiakban a fenti interjúban elhangzó  főbb gondolatokat szeretném összegyűjteni, melyek azonban nem helyettesítik a videó megnézését. SPOILERT tartalmazhat azoknak, akik még nem látták az idei VB Top 16-os meccseit:

-Idei VB a legváltozatosabb Top 16-ot eredményezte, hiszen két hasonló lista volt csak az élmezőnyben.

-Persze tudják, hogy nem tökéletes a játékegyensúly. TIE Bomber nem volt, Defender is csak egy, ezért új Aces pack-ban gondolkodnak nagy eséllyel (erre csak utaltak, nem nyilatkozhatnak erről ilyen korán).

-Régen azért a sereg archetípusok jobban hasonlítottak.

-A 3 K-winget tartalmazó lista majdnem döntős lett. Erre senki sem számított. Az élő adás alatt a chat-en valaki írta, hogy ennek nagyon örült, mert nem akart minden store tournament-en találkozni ezzel a listával.

-A versenyek lebonyolításában előfordult egyik legnagyobb változtatás: a Large ship pontszám feleződés jelenség. Mostantól már akkor is jár a fele pont egy nagy hajóért, ha legalább a fele életét lelőttük. Ez keresztbe tett olyan taktikáknak, mint amikor egy 60+ pontos Han menekül Soontir Fel elől kevés élettel, majd az idő lejártakor a Lázadó játékos hozza a meccset. Mostantól (amennyiben Han 70 pont alatt volt), a birodalmi játékos nyer ( hiszen Soontir 35 pontba "kerül", ami több, mint egy 70 pont alatti Han fele pontszáma). Ez a szabályváltozás erősen befolyásolta a nagy hajók számát a teljes mezőnyben. Top 8-ban még volt IG. A játékfejlesztők szerint ez a módosítás egy, korábban nem szándékosan jelenlévő, a pontozási rendszer sajátosságából született nagy hajós előnyt szüntetett meg. A nagy hajók továbbra is életképesek, csak most mindenki retteg tőlük, mint a "Phantom nerf" után a Phantomtól.

-A crack shot a Black squadron Tie swarm-mal vegyítve: fegyver a swarm kezében a nagy agility-s hajókkal szemben, amik ellen eddig kevés esélyük volt.

-Palpatine global fennhatósága: nem tervezik, hogy eláraszják a játékot ilyen ability-kkel, amik az egész pályára kihatnak.

-A T-70 es X-wing, vagyis inkább Poe, mindkét döntős listában benne volt. Egyéb X-wingek, ha más nem is, Biggs, már az Integrated Astromech upgrade-del elkezdenek várhatóan visszajönni a metagame-be. Persze másoknak, pl. Wedge is jól jöhet.

-Wave 8: Ghost megtervezése egy rémálom volt, hiszen a sorozatban mindent tud. Punishing One aszimmetrikus tárcsája elég más játékélményt ad.

-Minél több hajó és kártya van kint, annál nehezebb valami frisset behozni a játékba, hogy az egyensúly is megmaradjon. Erre egy jó lehetőség, hogy csak az új hajókra jellemző mechanikát vezetnek be: pl. slam, bár nem mindig ez a helyzet, gondoljunk csak a Wave 8-as kis hajós cloak-ra, illetve a tractor beam-et is szabadon felszerelhetjük majd ágyú slot-ra..

-Még biztos, hogy jó darabig nem akarnak a kártyák közé rotációt bevezetni, hogy egyes régebbi lapokat átmenetileg letiltanak, mint egyes kártyajátékoknál.

Nem volt szó az új sebzés pakliról, hiszen a VB-n résztvevő összes játékos kapott egy ilyen paklit, és azzal kellett játszani. A neten böngészve az angolszász fórumokban sem találtam semmit arról, mi volt a résztvevő játékosok benyomása ebben a témában.

 

komment

Világbajnokság - 2015

2015/11/05. - írta: Promie Motz

op_2015_worlds_logo.png

A cikk eredetileg az swmini-n jelent meg.

A Fantasy Flight Games ezen a hétvégén tartja az év legfontosabb X-Wing-es (és Armadás, és Imperial Assault-o,s Trónok harca kártyás és ...) eseményét, a 2015-ös világbajnokságot. Részletes beosztásuk szerint ma láthatjuk a legjobb 16 játékos kieséses rendszerű küzdelmét a bajnoki címig X-Wingben. Szerencsére kis hazánkból is nyomon követhetjük az eseményeket 17:00 órától. Holnap lesz ugyan ebben az időben Armada döntő, szombaton pedig Imperial Assault.

Ha nem bírunk délutánig várni, akkor addig érdemes megtekinteni a korábbi évek végső meccseit!

2013

X-Wing első elődöntő

X-Wing második elődöntő

X-Wing döntő Ha ezt a meccset nem láttad, egyszer nézd meg, még ebben az életben! ;)

2014

X-Wing első elődöntő

X-Wing második elődöntő

X-Wing döntő: helyszíni közvetítés (FFG)

X-Wing döntő (Team Covenent közvetítés)

Jó készülődést!

Vörös Ötös, készenlétben!

komment

X-Wing: Lázadó Ászok - Luke

2015/11/04. - írta: Promie Motz

luke.jpg

Ps 8 is the new sexy

Avagy Luke és az Égbenjárás művészete, plusz  kicsi Trench Run

Korábbi ígéretemhez híven visszatérek a Ps 8-as (pilot skill) lázadó pilóták elemzéséhez. Mivel többen kérték Corran Horn-t, ezért helyette egy másik jedit, Luke-ot próbálom kitárgyalni ma, legközelebb hű bajtársát, Wes-t veszem majd terítékre.

Az igazi ok a témaválasztás mögött, hogy a T-70-es értékelésekor azt állítottam, hogy nem olyan rossz a régi X-wing sem, főleg pár pilótaképesség miatt. Persze az új gép maga jobb, és át akarom ültetni a régi pilótákat, hiszen kifejezetten jó képességekkel rendelkezik több lázadó hős is.

FIGYELEM! A cikk folytatásában azután, hogy pár általános gondolatomat kifejtem Luke-ról, elég sok konkrét 100 pontos kötelék fog szerepelni. Ezek alapvetően nem értelmetlen listák, persze a legtöbbnek lesz olyan felállása, "counter build-je", amiben a jól játszó ellenfelek ellen kevés esélyünk lesz. Egy baráti meccsre ellenben mindegyik lista tökéletesen megfelel, sőt, néhány squadron várakozáson felül is szerepelhet.

Ugyanakkor tiszta szívvel kevésbé tudom csak ajánlani ezeket versenyre, mert bár vannak közöttük jó listák, azokkal vagy nehéz jól repülni, vagy gyakran pont Luke ügyes helyettesítésével akár valamivel erősebb listát is összerakhatnak. Ennek ellenére, mivel Luke egy nem rossz pilóta, és mindenki rendelkezik vele, aki a "régi", piros alapdobozt vette meg, és nem az új, The Force Awakens-eset, így viszonylag limitált kollekcióval rendelkező játékosoknak kifejezetten hasznos lehet ez a sok sereg összeállítás, mert lehet, párat minden további vásárlás nélkül egyből pályára tud tenni.

Luke Skywalker (Ps 8, X-wing T-65, alapdoboz, 28 pont)

Senkinek sem kell bemutatni a galaxis legjobb pilótáját. Az alapdoboz óta ismerjük, de az arcdodgerek (tűzíven kívülre kerülni képes gépek, lásd Interceptor, Phantom, A-wing) elterjedésének első hulláma, majd a válaszul elszaporodó fat turretek (YT-1300, 60+pontos Han) eléggé ellehetetlenítette ezt a kis vadászgépet, amit szeretnénk szeretni, de nem hagyja magát.

Röviden Luke pilótaképességéről. Bár tény, hogy hangulat szempontjából nem egy rossz képesség, hiszen Luke, akivel ott az Erő, képes mások számára példanélküli módon koncentrálni védekezéskor, akár komoly össztűz esetén is. 2 támadókockás Tie-ok ellen ez egy egész jó képesség volt, sajnos ma már a Range 1-ben 4-5 kockás támadókockák előfordulnak, ott a jó esetben plusz 1 kitérés (bár nem felesleges), nem ment meg minket hosszú távon, vagy sok lövés esetén.

Szeretném kiemelni, hogy ez a látszólag defenzív képesség ugyanakkor nagyon is offenzív is természetében. Nem kell tartalékolnunk a fókuszunkat védekezésre, mert elég csekély a valószínűsége (1/16-od), hogy 2 fókuszt dobunk 2 kockán. Tehát az akciónkat elhasználhatjuk a támadás elősegítésére, vagy pozícióváltásra... bár ez utóbbit az X-wing nem tudja, amíg nem teszünk rá valami megfelelő fejlesztés kártyát.

A jó dolgok  után a feketeleves. Mi is a baj a régi x-winggel? Alapvetően nem tud reagálni és pozíciót váltani azután sem, ha utolsónak mozog. Persze lehet Engine Upgrade-et rátenni a hajónkra, de akkor az egyetlen akciónk az boost. Hm. Az arcdodgerek és a legtöbb sikeres hajó többek között úgy "működnek", hogy több akciót vagy "kvázi" akciót hajtanak végre (pl. nem igazi akcióra, de hasonlóan működő elemre: Predator kocka újradobás, gyengébb mint a target lock, de mint egy "második akció" mégsem kell stresszelnünk miatta, mint ha Push the Limit-et használtunk volna).

Egy szó mint száz, Luke-ra szeretnénk valami akciót, vagy kocka módosítást. Akkor ezt már csak elite pilot talent-ből tudjuk kivitelezni. Mik is a legjobb lehetőségeink? Csak a személyes kedvenceimet felsorolva:

-Push the Limit
-Predator -Lone wolf

Játékstílustól függően mind a három tényleg teljesen jó döntés lehet. Személyesen a Lone Wolf-ot előnybe részesítem Luke-ra, mert elég drága ahhoz, hogy ne próbáljuk meg minél tovább életben tartani. Persze Lone Wolf-os Luke-ot külön kell reptetni a társaitól, így vagy Luke lesz az a hajónk, ami magára vonja az ellenfél tüzét, vagy szabadon, viszonzatlanul tüzelhet az ellenségre (persze lehet, az ellenfél megosztja a tűzerejét, de ez a legtöbb helyzetben hiba lenne a részéről, főleg, ha a mi Luke-unk pajzsot is vissza tud tölteni valamilyen ügyes kis asztrodroid jóvoltából ;) ).

Példa Push the Limit-es Luke-ra:

-Luke Skywalker + R2-D2 + Push the Limit + Engine Upgrade.

39 pontért, hát talán jobban járunk Poe-val, mert őt hasonló áron 1-gyel több pajzzsal hozhatjuk.

Példa egy Predatoros Luke-ra:

-Luke Skywalker + R2-D2 + Predator -Tala Squadron Pilot
-Tala Squadron Pilot
-Tala Squadron Pilot
-Tala Squadron Pilot
-Tala Squadron Pilot

Bár nem láttam ennyi Z-95-öst még magyar versenyzőtől (scum-osakat sem), az összeállítás a tipikus Obsidian Squadron-os Birodalmi Swarm lázadó megfelelője. Ha ezt hoznánk, ellenfelük az előtt a nehéz döntés előtt állna, hogy megpróbálja Luke-ot az elején kilőni (legtöbb listával ezt kéne tenni), aztán levadászni a kis vadászokat, vagy fordítva, a végén a lista maradékával a regenes Luke-ot megpróbálni elkapni. Egy nem arcdodger listával biztos Luke-ot kéne az elején kiszedni. Egy arcdodgerrel meg óvatosan, hogy ne lőjön ránk egyszerre sok hajó, óvatosan lőni, amikor tudunk, és majd elfogynak. Stealth Device-os Interceptorra nem igazán jelentenek veszélyt a Talák.

Ez a fenti build kevésbé mozgékony listák ellen elég jól szerepelne, nagy eséllyel a 4 Twin Laser Turret-es Y-wing-ek ellen is felvenné a versenyt. Whisper VI-t el, ha nem tudjuk blokkolni, megeszi egyedül az egészet reggelire. (Persze ha ennyi Talával sem blokkoljuk Whispert, akkor a hiba lehet, nem a Phantom-ban van...)

Egy másik Predator-os Luke sereg:

-Poe Dameron + R5-P9 + Autothrusters + Predator
-Luke Skywalker + R2-D2 + Predator -Tala Squadron Pilot
-Tala Squadron Pilot

A két pajzs visszatöltő ász közül az egyik a játék végén gondot okoz. Vagy ha mind a kettőt hamar megpróbáljuk kiszedni, a Tala-k szabadon garázdálkodhatnak a sorainkban.

Példa egy Lone Wolf-os Luke-ra:

-Luke Skywalker + R2-D2 + Lone Wolf -Jake Farrell + Proton Rockets + Push the Limit + Veteran Instincts + title
-Tycho Celchu + Proton Rockets + Push the Limit + Veteran Instincts + title

Ez csak egy 98 pontos lista, hogy a kezdeményezés miénk lehessen pl Soontir, Whisper ellen, vagy lemondhassunk róla. Persze az a 4 pontnyi 2 darab Autothruster hiányzik a két A-wingről igen csak, attól függetlenül ez nem egy rossz squadron. Az A-wingek mobilitása segít abban, hogy a Lone-wolf ot használni tudjuk.

Ez a kötelék kifejezetten erős lenne a magas PS-ű A-wingek miatt arc-dodgerek ellen, a proton rakéták nagy eséllyel átütnek a stealth device-on is. Luke pedig jó a végére befejezőnek, ha valami mással van kombinálva az ellenfelünk serege (pl. pár Tie).

Természetesen nem csak a fentiek lehetnek jó Elite Pilot Talent-ek, bizonyos határon belül nagy a mozgásterünk a választással:

-Luke Skywalker + R2-D2 + Draw Their Fire -Biggs Darklighter
-Rookie Pilot
-Rookie Pilot

Volt szerencsém ezt a listát vinni a USE THE FORCE - X-Wing hétvégére, és a mezőny hátsó felében végeznem 2-2-es eredménnyel és a legrosszabb MoV-val. Ettől függetlenül nem rossz a csapat, csak nagyon old school, Wave 2-esnél frissebb lapot vagy hajót nem használ, és hozta az átlagot. Egyik meccsen egy Phantom-ot kaptam ellenfélnek, amire a "nerf" után (erről majd egyszer valakinek írnia kéne ide egy cikket) nem számítottam. Hát egy ügyes pilóta kezében még mindig remek hajó, mint tudjuk, és lemosta a pályáról az X-eket, csak most már ehhez játszani is kell tudni.

Persze néha az is előfordul, hogy feleslegesnek érezzük Luke-ra az Elite Pilot Talent-et, értve ezalatt azt, hogy nem marad rá pontunk. Ekkor sincs minden veszve. Három, Ps 8-as pilótából álló listát hozva példaként:

-Luke Skywalker + R2-D2
-Miranda Doni + Twin Laser Turret
-Jan Ors + Twin Laser Turret + Wired + Nien Nunb

Persze ez egy olyan 100 pontos lista, ahol mind a 3 hajóra még rátennénk pár fejlesztést (Luke-ra itt tipikusan nem Lone Wolf, Mirandára valami crew, pl. Chewbacca, Jan Ors-ra pedig akár egy Engine Upgrade-et). Ellenben ez nagyon jól muzsikálna egy nagyobb, mondjuk 200 vagy 150 pontos sereg részeként. Ekkor a maradék pontból talán érdemes lenne pár olcsóbb hajót feltenni, hogy legyen is fenn valami a pályán, már darabszámra és életre nézve.

Kis frissítés

A cikk eredeti megírása óta kihozták az Integrated Astromech kártyát, ami jelentősen javított a Kereszt szárnyúink túlélési esélyein. Azonban változott annyit a játék, hogy csak a legerősebb pilótaképességgel rendelkező Ászokat éri meg hozni, akik 2016 őszén Wes, Wedge és Biggs. Elvétve találkozni egy-egy Garven-nel, de véresen komoly listába még ezek a pilóták sem férnek bele teljesen.

Trench Run Trió

Végezetül pedig egy "fluff"-os csapat összeállítás, ami csak azért kerül be, mert hangulatos. Persze meg lehet vele lepni az ellenfelünket, ha ész nélkül szemberepül:

-Biggs Darklighter + R5-P9 + Shield Upgrade
-Luke Skywalker + R2-D2 + Shield Upgrade
-Wedge Antilles + Shield Upgrade

Az eredeti hármas, a Halálcsillag vizesárkában össze-vissza lődözött banda. Amíg Biggs él és egy irányba néző X-wingeink tudnak lőni, addig nyeregben vagyunk. Ha Trench Run küldetést játszunk, akkor kötelező darab ez a három pilóta!

Persze ízlések és pofonok, így az alábbi változat lehet, másoknak jobban tetszene:

-Biggs Darklighter + Hull Upgrade
-Luke Skywalker + R5-P9 + Draw Their Fire
-Wedge Antilles + R2-D2 + Hull Upgrade + Predator

Az előző linken lévő misszió ötletes szabályokat ad a játékosoknak, a szokásos 100 pontos meccsektől eltérően időlimit helyett, körlimitet határoz meg. Mivel a Halálcsillag elpusztítása a célunk lázadóként, ezért a szokásos meccsekhez képest egy aszimmetrikus felállást kapunk a küldetésben, ami tovább hozzájárul ahhoz, hogy jelentősen más játékélményt kölcsönöz a résztvevőknek. Személy szerint kétszer játszottam ezt a küldetést, mindannyiszor kicsit más tapasztalatot nyújtott, a szabályokhoz megtervezett pálya persze kicsit puritán, és a szép miniatűrök mellett elüt a papír tornyok halma, de ettől függetlenül csak ajánlani tudom.

Elvileg csak a yavini csatában szereplő hajókat lehet használni a küldetésben, és bár ki lehet pótolni egyéb hajókkal a kollekcióból, ha nincs annyi X és Y szárnyú vadászgépünk, a B-wingek barrel roll képessége az árokban túl erősnek tűnik, egyik alkalommal Keyan Farlander egy személyben meglógott a birodalom figyelő szemei elől, és az árokban a fix tornyok nyomtatott firing arch-ából könnyedén kiorsózott rendszeresen, majd pedig betalált a szellőzőnyílásba.

A fentiek alapján mindenki képet alkothatott, hogy az X-wing nem teljesen leírható még most sem, és továbbra is bátorítunk mindenkit, próbálja ki a saját ötleteit, másokét pedig variálja a saját játékstílusához. Ha valami fontos build-et kihagytam, vagy van valami meglepetés sereglistátok Luke-kal, amihez kapcsolódik emlékezetes meccs, osszátok meg velünk!

addig is a Blog legyen veletek!:)

komment
süti beállítások módosítása