Az Incom T-65 X-Szárnyú vadászgép a Lázadók Szövetségének és az őket követő kormányzat elsődleges, több funkciós vadászgépe volt. A sokoldalóságáról és harci teljesítményéről ismert jármű a Lázadó és Új Köztársasági pilóták kedvence volt. Elháritó pajzsokkal és hiperhajtóművel volt felszerelve, egy R2-es egység volt felelős a javításokért és a navigációért valamint proton torpedó vetők lehetővé tették a Lázadóknak, hogy X-Szárnyúakkal hajtsanak végre rajtaűtéseket Birdoalmi területeken szignifikánsan jobb eséllyelekkel. Kedves Olvasó! A T-65-ös X-Szárnyú gyűjtő oldalára tévedtél, itt fog szerepelni az összes X-Wing 2.0-ás (játék verziószáma) pilóta a jövőben a hajóhoz, függetlenül attól, hogy melyik kiegészítőben jelent meg, valamint a felpakolható fejlesztésekre további linkek.
|
||||
T-65 X-Wing | ||||
---|---|---|---|---|
Wpn | Agl | Hull | Shd | |
3 | 2 | 4 | 2 | |
Akciók | ||||
Focus Lock Roll |
||||
Méret | S • | |||
Manőver tárcsa
|
||||
Mely keigészítőkben szerepel
A T-65-ös X-szárnyúhoz az alábbi kiegészítőkben található új pilóta és/vagy modell.
- X-Wing Core Set lásd lentebb (Conversion Kit NEM tartalmazza)
- T-65 X-Wing Expansion Pack lásd lentebb (Conversion Kit tartalmazza)
- Saw’s Renegades Expansion Pack magyarul ITT olvashatsz róla
- Rebel Alliance Conversion Kit lásd lentebb (Csak Pilóta kártyák és Tárcsák)
Kasztni
Mindig kérdés, mi lesz egy új játékban az "alap". Az összehasonlítási alap, amihez a többi hajót tudjuk hasonlítani. Ez a kezdeti sikerei miatt a TIE Fighter volt az első kiadásban, és most is azt tippelik, részben a feltételezett hatékonysága miatt és részben, hogy ez lesz (megjelenéskor) a legolcsóbb hajó [majdnem, a legolcsóbb nem egyedi hajó. A Scum Escape Craft a Lando-féle Falconból olcsóbb 12 és 22 ponttal L3-37 és az Autopilot Drone]. 23 ponttal a TIE-fighter megint a Z-95-ösökkel viszi a legolcsóbb, swarmolható verda címét, azaz olyan, amiből akár 8 is kiállítható.
A szívem afellé húzna, hogy kössem az ebet a karóhoz, márpedig a T-65-ös X-Wingről lesz elnevezve a játék, akkor hasonlítsuk ahhoz a dolgokat! De ez nem így működik a gyakorlatban.
Összesen 6 élet a pajzsokkal és a hajótest pontokkal egy erős középmezőnybe helyezi az X-szárnyút. Az akciósávon a Roll kifejezzetten hasznos, a fókusz aránylag alap, a Lock pedig egy tipikus lázadó akció. A 3 támadó kocka és a 2 zöld védekező kockával még aránylag jónak mondhatóak, kevés dolognak van 3 zöld és 3 piros kockája, illetve azok lényegesen több pontba kerülnek vagy sokkal kevesebb életük van.
A tárcsán is a 3-as Talon Roll-okkal és a 4-es K-Turn-nel együtt már kellően sok pozícióba meg tudunk fordulni dogfightolás közben, nem vagyunk kiszolgáltatva, hogy tudja előre az ellenfél, mi az egyetlen választásunk, ha 180 fokot akarunk fordulni.
Az első kiadás végnapjaiban remek kikapcsolódás és móka volt olcsóbb és ezért hatékonyabb X-szárnyúakkal repülni, igazán kíváncsi vagyok, hogy mennyire lesznek mérvadóak a kedvenc keresztszárnyúink az új kiadásban.
Tisztes kasztni, jó, esetenként remek pilóta képességek, egy konfiguráció, és az egyik leghíresebb Erő használó adja meg a Lázadó kapitányoknak a lehetőséget, hogy a Szövetség ikonikus hajójával harcoljanak a szabad galaxisért.
Pilóták
A megjelenés előtti pontlista az alábbi módon alakul:
T-65 X-wing 62 •Luke Skywalker
T-65 X-wing 52 •Wedge Antilles
T-65 X-wing 48 •Biggs Darklighter
T-65 X-wing 48 •Kullbee Sperado
T-65 X-wing 48 •Thane Kyrell
T-65 X-wing 47 •Garven Dreis
T-65 X-wing 46 •Jek Porkins
T-65 X-wing 46 •Leevan Tenza
T-65 X-wing 45 •Edrio Two Tubes
T-65 X-wing 43 Red Squadron Veteran
T-65 X-wing 41 Blue Squadron Escort
T-65 X-wing 41 Cavern Angels Zealot
Wedge Antilles, aki két Halálcsillag kilövésével is büszkélkedhet, a létező legnagyobb, 6-os nyomtatott Initiative értékkel érkezik a játékba, ezzel is mutatva, hogy ő kék tejet jött inni és birodalmi seggeket szétlőni, de már kifogyott a kék tejből.
A képessége, hogy amikor támadsz, akkor az ellenfeled eggyel kevesebb védekező kockával dob. Pont, ilyen egyszerű. Az elegánsabb megfogalmazásnak hála így a nulla agility-s hajók, amikor például Range 3 miatt kapnának egy védő kockát, most már nem kapnak, tehát kicsit erősödött is az 1.0-ás önmagához képest.
Valószínűleg egy remek ászvadászt láthatunk a személyében, kifejezetten várom, mire lesz képes. Hacsak az ára nem lesz túlságosan magas, akkor egy bármilyen "metagame"-ben el tudom képzelni őt (azaz akár milye típusúak a menő seregek, tisztes választásnak számít).
Wedge a legolcsóbb pilótákhoz viszonyítva elég olcsónak tűnik. Régen arányosan nagyobb volt a különbség.
Luke Skywalker is erősödött, hála a Force képességek bejövetelének, és szerintem kifejezetten sokat! Miért is?
A 2-es Erő értéke mellett látható egy felfele háromszög, ami azt jelenti, egy pontot magától vissza is tölt.
Miután védekezővé válsz, mielőtt még védekező kockákat gurítanál, visszakaphatsz egy Force pontot (visszaforgathatsz egy tokent).
Luke védekezésnél elhasználhat egy Erő pontot, hogy egy fókusz eredményt kitérésre fordítson (mint bármelyik Erő használó). Ha csak arra szorítkozunk a képességénél, hogy mindig védekezésnél a frissen kapott Force pontot el is költjük, már akkor is visszakaptuk a korábbi képességét, és arról ne is beszüljünk, mennyivel sokoldalúbb így az ifjú Skywalker.
Másra is költhetünk majd Erő pontokat.
Luke elég drágának tűnik 62 pontért, kíváncsi vagyok, hogy tényleg ennyire jó lesz-e. "Visszavetítve" az 1.0-ás árakra, úgy elég jó, de majd elválik.
A legtöbb erőhasználónak egyébként a Supernatural Reflexest jósolják jelenleg, amivel aktiváció előtt egy Force tokenért Boostolhatunk vagy Rollolhatunk (ha nincs az akció sávunkon, akkor sérülünk egyet).
Amikor támadsz, elkölthetsz egy fókusz, hit vagy krit értéket, hogy átnézd a védekező arccal lefelé néző sebzéslapjait és egyet felfordíts.
Már sérült ellenfélre rálőve még csak találnunk se kell, mégis tudunk csúnya meglepetéseket okozni. Például egy Direct Hit folyamatos felfedésével (ami most egy másik sebzéskártyát ad, majd lefordul) körönként garantáltan 1-et tudunk sebezni, függetlenül attól, mit dob a védekező.
Egy elég veszélyes képesség kevés életes ászok ellen, az első sérülés után könnyű célpontjai ennek a képességnek, ha Thane tűzívben tudja őket tartani.
Garven azután, hogy elkölt egy fókusz tokent, adhat egy másikat Range 1-3-ban egy baráti hajónak.
Old School lázadó szinergia, egymást segítik a hajók a győzelem felé. Mivel a kettőpontnullában sokkal kevesebb lesz a beépített fix kockamódosítás, ez a képesség is erősebb lesz, mint az 1.0-ban bármikor.
- •Kullbee Sperado
-
Miután végrehajtasz egy Barrel Roll vagy Boost akciót, utána megfordíthatod a Konfiguráció kártyádat (lásd lentebb).
Lehetséges, hogy a Servomotorok fordítgatásával (lásd lentebb) a legmozgékonyabb X-Szárnyú pilótáról beszélünk? Átfordíthatjuk aktivációnknál a kártyát, lépünk, boostolunk, és visszafordítjuk a minusz támadókocka hatása nélkül.
- Illicit slottal érkezik.
- •Biggs Darklighter
Biggs, az 1.0 nagy "rákfenéje" (főleg tervezői oldalról, hiszen mindent úgy kellett megtervezni, mi van, ha Biggs védi ezt a hajót a pályán) visszatér, de hasonló tematikájú és gyengédebb képességgel.
Amikor egy baráti hajó Range 0-1-ben védekezik, az eredmények semlegesítése lépés előtt, ha a támadás tűzívében vagy, akkor sérülhetsz egy hit vagy krit értéket hogy egy megegyező eredményt semlegesíts.
Ha jól helyezkedünk, akkor átvállalhatunk egy sebet. Egy tisztes képesség, és mi választhatjuk ki, hogy melyiket. Nekem tetszik, és nem látom, hogy annyira borzasztó erős legyen, hogy ez is majd problémássá váljon.
- •Leevan Tenza
-
Miután végrehajtasz egy Barrel Roll vagy Boost akciót, utána végrehajthatsz egy piros Evade akciót.
Elég logikus, hogy a cikázásokkal és a gyorsításokkal nehezebb legyen eltalálni egy hajót. A plusz Evade nem tudom, mennyire hasznos két kockán, de jobb, mint egy védekező fókusz.
- Illicit slottal érkezik.
- •Jek Porkins
Porkins érkezik az alapdobozunkba, és lehetőséget ad rá, hogy kezdő játékosok az egyik nagy mumusról a stresszről megfeledkezhessenek.
Miután kapsz egy stressz tokent, dobhatsz egy támadó kockával, hogy eltávolítsd. Hit eredményen sérülsz egy hit sebet.
Luke mellett, aki egy erős, tematikus és kezdőbarát pilóta, Porkinsról el tudom képzelni, hogy népszerűbb lesz az újoncok között, mint a veteránok között. Nem tetszik, hogy szerencsén múlik a képessége (mármint a stresszt fixen eltávolítja, de az, hogy sérül vagy sem, az szerencsén múlik). Ha merészen használjuk és sokszor nem sérülünk, bámulatos kombinációkat ki lehet majd belőle hozni, piros megfordulás, aztán a Servomotorokkal láncolt akció, és 2 stresszt is megúszhatunk.
Az olvasótábor azon az állásponton van, fogjuk fel úgy Porkins képességét, egy sebért veszi le a stresszt, és örülni kell, amikor véletlen megússza,
- •Edrio Two Tubes
-
Mielőtt aktiválódsz, ha fókuszált vagy, akkor végrehajthatsz egy akciót.
Jelenleg elég nehéz neki nem a bátyjával adni fókuszt, csak alacsonyabb Initiativű coordinate-et látom mint lehetőséget. A Bátyjával együtt azonban aktiváció előtt lesz egy fókuszunk, szerezhetünk akár még egyet, de a Barrel Roll, Lock és akár a Boost akciók közül olyan dolgokat tehetünk, hogy csak na. Csak elég korán, mert 2-es az Initiative-ünk.
- Illicit slottal érkezik.
- Red Squadron Veteran
Az alap X-szárnyú. Aránylag alap. Mivel két kisebb Initiative-ű is lesz nála, jó kérdés, mi is a szerepe a seregünkben. Mert minimális mennyiségű plusz pontért szinte bármelyik nevesített X-Wing pilótát beraknám. Remélem, ennek lesz Talent slotja, és abban is bízok, hogy a nevesítetteknek lesz (a játék megjelenése előtt az a helyzet, hogy Biggsnek, Edrionak, Blue Sq Escortnak és a Cavern Angel-öknek NINCS).
valószínűleg a legolcsóbb X-szárnyú pilóta lesz, és mint ilyen, lehet, sokat fogjuk látni.
1-es Initiative-en, de feltehetőleg Talent-tel és Illicit slottal jó eséllyel drágább lesz, mint a Blue Escort, de cserébe több trükk is rá fog férni. Blokkolni eleve jobb a hamarabb lépő hajó.
Illicit slottal érkeznek ezek a generikus pilóták, vagy a játék nyelvén nem limitáltak.
A konfiguráció. Minden hajón egy konfiguráció lehet legfeljebb, eddig csak a T-65-ös és az U-szárnyúak kaptak.
Mindkét oldal: Aktiváció előtt átfordíthatod ezt a kártyát.
Eggyel kevesebb kockával támadsz. Kapsz jópofa akció opciókat az akciósávodra.
A kétoldalas lap állása jelképezi, hogy a hajó éppen támadó módban van, vagy a sebességre koncentrál. A boost akció szerepeltetése az akció sávon nagyon jelentős tud lenni, lásd még Supernatural Reflexes fent Luke Skywalker-nél (ha csukva van a szárny, akkor az akció sávodon van a boost, tehát nem sérülsz a Supernatural reflexes-től, ha boostolsz), de Kullbee Sperado is erősen e köré a kártya köré van kitalálva.
Zárszó helyett, hiszen a játék csak most indul, az X-szárnyúak az angol kfiejezést ellopva, aki mindenhez ért, semmihez se ért túl jól. Semmiben sem kiemelkedők talán. Végtére is, kiegyensúlyozott, "superiority fighter" célzattal jöttek létre, azaz változatos körülmények között kell jól szerepelniük, nem spcifikus küldetésekre. Minden osztag ellen az ellenfél valószínűleg felül fog múlni valamiben. Tűzerőben, hajók számában, életben, védekező kockában. De egy jó parancsnoknak lehetősége lesz megtalálni az ellenfelek gyengéit, amiben az X-szárnyúak biztosan jobbak, így akár minden ellenséges sereg ellen más-és-más taktikát használva.
Vörös Ötös, készenlétben!
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.