X-Wing: Glosszárium

2016/05/17. - írta: Promie Motz

Avagy szószedet. Kezdőknek és középhaladóknak is ajánlott!

Kártyák:

  • AC - Accuracy Corrector
  • ACD - Advanced Cloaking Device
  • APL - Anti-Pursuit Lasers
  • APT - Advanced Proton Torpedoes
  • AR - Adrenaline Rush also see Arush
  • AS - Advanced Sensors
  • AT - Autothrusters
  • ATC - Advanced Targeting Computer
  • Buff - egy hajó javítása úgy, hogy közben erősítik
  • Chimp - Guidance chip
  • Nerf - hajó javítása gyengítéssel.
  • DTF - Draw their Fire
  • EI - Experimental interface
  • EH - Expert Handling
  • EU - Engine Upgrade
  • FCS- Fire Control System
  • FT - Flechette Torpedoe
  • HLC - Heavy Laser Cannon
  • HotAC - Heroes of the Aturi Cluster, Co-op házi kampány, de remek!
  • HU - Hull Upgrade
  • IA - Intelligence Agent
  • LW - Lone Wolf
  • MF - Munitions Failsafe
  • PTL - Push the limit
  • RC - Rebel Captive
  • RS - Recon Specialist
  • SD - Stealth Device
  • SU - Shield Upgrade
  • SL - Squad Leader
  • SPA - Stygium Particle Accelerator
  • ST - Swarm Tactics
  • SOT - Stay on Target
  • TC - Targeting Computer
  • TLT - Twin Laser turret
  • VI - Veteran Instincts

Hajók és pilóták:

  • AP - Academy Pilot
  • BH - Bounty Hunter
  • BSP - Black Squadron Pilot (TIe Fighter)
  • Buzzsaw - egy hajó Gunner és Fire Control System fejlesztésekkel
  • Doom Shuttle - Lambda shuttle + Vader Crew
  • Doom Boat - The Decimator + Vader Crew
  • Fat Han - Han rengeteg fejlesztéssel, de első sorban védekező jellegűekkel, mint C-3PO, Millennium Falcon Title, Lando, R2D2, Engine Upgrade, etc. Legtöbbször csurig töltik az összes kártyahelyet (rakétát nem számítva). A Klasszikus Fat Han Paul heaver 2014-es világbajnok listája, ami arra készült, hogy megverje az összes többi "Fat" Han-t.
  • Fettigator - Boba Fett és Navigator
  • GSP - Green Squadron Pilot
  • Gyuri bácsi - Guri
  • OGP - Omicron Group Pilot (shuttle) aka OMG shuttle
  • ORS - outer rim smuggler
  • Ors - Jan Ors
  • RAC - Rear Admiral Chiraneau (see also Chirpy)
  • RGP - Royal Guard Pilot
  • Rhino - Decimator
  • Space cow, space manatees etc. - Lambda Shuttle
  • Stress hog - általában (eddig) egy Gold Squadron + R3-A2 + TLT + BTL-A4
  • Super Dash - Dash + PTL + Kyle Katarn + Outrider + HLC + EU
  • Super Soontir - Royal Guard Title + PTL + AT +SD
  • TAP - Tie Advanced prototype
  • Warthog - Y-Wing + Ion Turret + BTL-A4

Általános kifejezések:

  • AFM - A Few Maneuvers
  • Alpha Strike - Az alpha strike, avagy első csapás azt a tűzerőt jelenti, amit az első körben tudsz az ellenfeledre zúdítani. Egy alpha strike lista olyan tűzerővel bír az esetleges másodlagos fegyvereknek hála, hogy rákényszeríti az ellenfelet a reaktív játékstílusra (pl: tűzíveket kerülgetve, ha nem akarja egyből elveszteni a listája jelentős részét), egy esetleges pro aktív helyett.
  • AOE - Area of Effect
  • Arc - Tűzív, az a terület, ahol a hajók alapvetően sebezni tudnak.
  • Arc Dodging: - tűzívek kerülgetése ügyes manőverezéssel.
  • BGG - Board Game Geek
  • Biggles - Biggs
  • BR - Barrel Roll
  • Brobots - Egy pár IG88 hajó címmel
  • Bug Zapper - Z95 + Feedback Array
  • Bumping - Amikor egy hajót úgy manőverezünk, hogy  a kör végén érintkezik egy másik hajóval.
  • Bumpmaster - Blokkolásra épített Jumpmaster.
  • Control - Olyan stratégiák és listák gyűjtö neve, amik lényege, hogy az ellenfél lehetőségeit behatároljuk, pl.: ütköztetéssel, ionnal, stresszel.
  • Dengaroo - Dengar + Manaroo
  • Doom Leader - Patrol Leader Decimator + Vader Crew
  • Double Tap - Corran Horn képessége, amivel a combat fázis után még egyet tud támadni.
  • Double Pancakes - Két darab YT sorozatból származó hajóból álló lázadó sereg.
  • Donut hole - A range 1-es kör egy HLC-s Outrider című YT-2400-as körül.Csak range 2-3 ba lőhet a  HLC távolság korlátja miatt. az Y-wing-ek TLT-jérére is használják ezt a kifejezést, de ők Range 1-be tudnak ívben lőni, így ez kicsit megtévesztő.
  • Epic - A játék "epikus" változata, nagy pontszámnál, vagy "huge", azaz óriás hajók használatánál.
  • EPT - Elite pilot talent
  • EU - Expanded Universe, vagy Engine upgrade
  • F - Focus
  • Fat - Fejlesztésekből kimaxolt, általában védekezőekkel zsúfolva
  • FFG - Fantasy Flight Games
  • FLGS - Friendly Local Game Store, kedves helyi játékbolt.
  • Focus Bank - Bármely Hwk a Moldy Crow címmel
  • Formation - alakzat, amikor közel repülnek egymáshoz  a hajók, koncentrált tűzerő vagy képességek használatának reményében
  • Fortress - Amikor olyan formációban tesszük fel a hajóinkat a játék indításakor, hogy bizonyos manővereket választva mindannyian helyben maradjanak.
  • GOAT - Paul Heaver (Greatest Of All Time)
  • J5k (JM5K) - Jumpmaster 5000
  • J15K (JM15K) - 3 Jumpmaster, speciális esete a Wolfpack
  • Jousting - Rárepülés az ellenfélre
  • LGS - Local Game Store
  • LOS - Line of Sight, amire rálátunk, ebben ajátékban általában a lövéseknél (és így gyakran tűzívben) értjük.
  • LRS - Long Range Scanners
  • Meta - "metagame". Több értelmezése van. Tágan nézve, azon listák gyűjteménye, amelyekkel szembekerülhetsz egy adott helyszínen, amikor játszol. Ez egyben befolyásolja is az egyes seregek erősségét is. Például ha tudom, hogy valahol a játékosok fele tornyos hajókkal repül, akkor az egyébként sem gyenge Autothrusters felértékelődik még jobban.
  • Mini-Swarm - 3-5 hajó, ami egy náluk drágább másik hajót kísér el. Pl. Fat han + Z mini swarm, Echo plusz TIE mini swarm.
  • MM - Miniature Market
  • MoV - Margin of Victory
  • Naked - bármely hajó fejlesztések nélkül
  • NPE - Negative play experience
  • Pancake - Bármely, elsődleges torony fegyverrel (PWT) megáldott hajó. Az YT-1300-asok elnevezéséből jön, és alapesetben a YT-2400-asokra is átragadt.
  • Palp Aces - Általában a legolcsóbb Lambda shuttle-ben (Omicron Group Pilot) szállított Palpatine crew, plusz pár, Uralkodói segítség nélkül is szívós birodalmi ász pilóta, mint Soontir, vader, Carnor Jax, Inquisitor, Omega Leader. Wampa is elég népszerű tud lenni a sereg agresszívabb változataiban.
  • PRockets - Proton Rocket
  • PS - Pilot Skill
  • PWT - Primary Weapon turret, elsődleges torony fegyver
  • RAI - Rules As Intended, Ahogy a szabályokat szánták.
  • RAW - Rules As Written, ahogy sikerült is leírni a szabályokat
  • Rocks - Asztroidák
  • Scrum - Nagyszámú repülő járműve ütközete
  • Self Bumping -szándékosan önütköztetsz.
  • Spam - egy lista megtöltése egyforma hajókból 4 B-wings, 4 Y-wings, 8 ties or Z-95's
  • Special K - Khirahxz fighter
  • SuperFel - Soontir Fel + Push the Limit + Autothrusters + Royal Guard Title + [Stealth Device / Hull Upgrade / Shield Upgrade / Targeting Computer]
  • Stressbot - R3-A2
  • Swarm - 6+ hajó (birodalmi oldalon, tipikus példája "A" TIE swarm), Lázadóknál általában 4+ hajó
  • SWT - Secondary Weapon Turret
  • TC - Team Covenant
  • TIE Swarm - 6-8 TIE Fighters, általában  Howlrunner képességére építve
  • TL - Target Lock
  • TL+F - Target Lock + Focus
  • TL/F -vagy target lock vagy focus de nem mindkettő
  • Turtle Up - Focus + Evade, erős védekezés tokenek révén
  • ULGS - Unfriendly Local Game Store
  • WAAC - win a all costs (valaki, aki a sportszerűség rovására is hajlandó nyerni. Nem feltétlenül csal, de sürgeti az ellenféelét például, hogy ne gondoljon át alaposan egy szituációt, ami fontos lenne. Legtöbbször csak zavaró dolgokat űvelnek, ami nem is kifejezetten ellentétes a szabályzattal.)
  • Wolfpack - 3 darab Contracted Scout, mindegyik torpedókkal, extra Munition-nel, Deadeye-jal, Gudiance Chips-szel, R4 Agromech-kel, és egyéb kiegészítőkkel ízlés szerint (pl, Boba Fett, 4-Lom)
  • Zback - Scum Z95 Feedback array fejlesztéssel

Birodalmi hajók és angolszász szleng megnevezéseik

  • TIE Fighter:     TIE/ln "eyeballs"
  • TIE Advanced:    TIE/Ad "brights"
  • TIE Interceptor: TIE/In "squints"
  • TIE Bomber:      TIE/sa "dupes"
  • TIE Defender:    TIE/D  "trips"
  • TIE Phantom:    TIE/P "blinks"

Lázadó hajók és angolszász szleng megnevezéseik

  • X-Wing: "pointer"
  • Y-Wing: "wishbone"
  • A-Wing: "slim"
  • B-Wing: "cross"
  • Z-95:      "skull"
  • E-Wing: nincs bevett rövidítés

Build-ek, listák:

  • Rebel Convoy - 2× ORS + 2 ×Gold Squadron Pilots + Ion Turrets (eredeti ötlet: KeniticOperator)
  • Alabaster Hippo Ballet - 2× OGP + FCS; Doom Shuttle, és Soontir Fel + PTL (eredeti ötlet:Dom Cario)
  • Biggs Walks the Dogs - Biggs, 2× B Dagger Squadron + AS és egy  rookie pilot (eredeti ötlet:Paul Heaver, 2013)
  • Six Sigma - Echo + Sensor Jammer + RC + ACD és 2× Sigma + Enhanced Scopes + IA + SPA (eredeti ötlet: KeniticOperator/Aaron Bonar)
  • HSF - Han Shoots First, az eredetiben Han + Marksmanship + Gunner + Chewbacca és 2× X-wing (eredeti ötlet: nem biztos)
  • Panic Attack - 3× Blue Squadron Pilot + E2 mod + Tactician, és Gold Squadron + R3-A2 + Ion Turret (eredeti ötlet:Jonathan Gomes és Scott Williams)
  • Fat Han - Han Solo + Predator + C-3PO + R2-D2 + Falcon Title + Engine Upgrade és3× Tala Squadron Pilots (eredeti ötlet: Paul Heaver)
  • AC/DC - 4× Tempest Squadron + Accuracy Corrector és egy Dark Curse (eredeti ötlet: nem biztos).
  • Danger Zone - Miranda +TLT + Tactician; 2× Warden + TLT + Tactician (eredeti ötlet: KeniticOperator/Aaron Bonar)

Igyekszünk majd frissen tartani a listát.

Forrás:

komment

X-Wing: A négy HIT-es meta

2016/05/13. - írta: Promie Motz

A cikk eredetileg az swmini-n jelent meg.

Sok piros kockát dobni jó. Erre hamar rájön mindenki.

Mi a jobb, sokszor keveset dobni, vagy kevesebbszer sokat? Ez attól függ, mi ellen játszunk. Egy 0 agility-s hajó ellen nyilván csak az számít, a lehető legtöbb kockát dobjuk ki ellene, ez egy TIE swarm-nál akár 6 vagy 8-szor 2 kocka lehet, esetleg 3 kocka Range 1-ben. 3×8=24 kocka, mondjuk egy fókusszal 24*0,75=18 sebzést visz be átlagosan, és tekintve, hogy a legtöbb élete a játékban a Decimator-nak és a Ghost-nak van, 16 élettel és 0 agility-vel, látszik, hogy ez egész jelentős szám. Mi a helyzet, ha esetleg az ellenfél védekezik is? Ilyenkor nem árt néha egyszerre több kockával is dobni, különben sokára esik le egy 3 agility-s hajó.

A játék az első Wave-ek idején nem véletlen a TIE swarm dominanciájáról szólt. Nehéz volt vele jól játszani, és még mindig az. A Wave 4-ben érkező Z-95-ös nem lett annyira népszerű, mert egyéb aspektusait nézve a hajónak, mint például mozgékonyság, és így blokkolási képesség, alulmaradt a TIE-oknak, és az egyedi, nevesített pilóták is kevésbé befolyásolták a játékot. Főleg, hogy a 4. hullám után elszabadultak a Phantom-ok, és a Han shoot first és egyéb listák próbálták csak felvenni Whisper-rel a versenyt.

Wave 4-5 környékén, ahogy a Falcon is megerősödött a Tantive IV fejlesztésekkel, kialakult a kő-papír-olló meta, jouster-ek, arc dodger-ek, és tornyok. Ezt a Wave 6 annyira nem borította fel, inkább csak beágyazódtunk a 2 hajós metába. Aztán a 4 Twin Laser Turret-es Y-wing lista kizökkentette az embereket az állóvízből. Az akkoriban egyeduralkodó egy nagyhajót plusz kíséretét simán kikapta a 4 kicsi Y-wing. Emellett a Rebel B-wing-ek is pofont kaptak rendesen a Wave 1 veteránjaitól, hála a tornyos fejlesztésnek. Ugyanakkor nem volt verhetetlen a TLT-sem, így egy elég változatos meta jött létre, amiben a Rebel Shield regen listák (egy ászon R2-D2 vagy R5-P9 pajzs visszatöltő droid) és a Palp aces-ek (Palpatine-t szállító Lambda Shutttle, valamint pár ász pilóta kiegészítésnek) aranykorukat élték.

[caption id="" align="aligncenter" width="1024"] A Palp mobile megállíthatatlan[/caption]

A Wave 8 furcsán fejtette ki eddig a hatását, hiszen mindenki csak a Jumpmaster-ekre (Dengar is erős, de elsősorban a Falkasfarka [Wolfpack, 3 torpedós Jumpmaster 5000-es] az, ami a "farkaskiáltókat" előcsalta, hogy berzenkedjenek a játékegyensúly felborulása miatt.)panaszkodik. Tény, hogy a 4 kockán 4 sebet produkáló torpedóplatformok kiszorították egyből a 4 TLT-t, de ezzel elméletileg megnyitották egyes nagyhajóknak újra a terepet, akik egyben ügyesen arc-okat is tudnak kerülgetni. A Kanan Dash visszatérő vesszőparipám, de nem  csak én próbálkoztam vele, sokan vették elő, és csiszolgatják mai napig. Dash is, 4 kockából 4 hit-et csinál. Akár csak az IG-k.

ÉS ha már Wave 8, vegyük észre, hogy a Ghost is élen jár a 4 kockás találatok osztogatásában, vagy a kivédhetetlen találatok bevételében az Autoblaster turret + Accuracy Corrector kombóval. Az Inkvizítor pedig remekül elviseli a 4 találatokat egy darabig. Főleg, hogy relatív olcsó hajó.

Visszatérve az eredeti témára, ezekre a szuper pontos támadások szinte mindig valami kombinációval 4 sebet forgatnak be négy kockán. Kérdés, mi veszi fel velük a versenyt.

A pajzsvisszatöltős ászok többször 4 sebet nem fognak fel egy körben, főleg nem másodlagos fegyverből. Poe elég stabilan támadásonként 2 sebeket felfog, de ez azt jelenti, hogy 2 bemegy. Így elég hamar lekerülhet, főleg a 3 Jumpmaster-től, akik kvázi egy körben biztos kilövik, ha Poe ügyetlenül eléjük repül.

A birodalmi ászoknak szerencséjük volt, mert az arc dodge-olással és a token halmozással, + a jóságos Palpatine-nal meglehetősen stabilan szállhatnak szembe a Farkashordával.

[caption id="" align="aligncenter" width="550"] Pew-pew-pew[/caption]

És erről szól most a (meta) játék. Hogyan védjek ki egy körben többször 4 kockányi sebet, vagy hogyan kerüljem el a támadásokat is magukat?

Ha valaki ki tudja védeni, akkor jó listája van. Ha valakinek esetleg elég hajója van, amik nem robbannak fel egyből az is jó. Vagy RENGETEG élet, pl. dupla Decimator vagy Ghost.

Ha nem, akkor pár match up, amiben rosszak lesznek a kilátásaink. Nagyon rosszak.

Ez nem pay to win. Nem olyan egyszerű a 3 Jumpmaster sem. Meg kell ellene tanulni játszani. Mindig az új, menő listák nagyot ütnek az elején, de aztán majd utoléri őket a játékosok tudása.

[caption id="" align="aligncenter" width="720"] Szuperpontos lövések a kedvenc csempészünktől is elő-előfordulnak[/caption]

Azaz, ha listát tervezünk ezeket a kérdéseket ismételgessük:

  • mit teszek, ha az ellenfél tud stresszelni?
  • mit teszek, ha az ellenfél tud pajzsot visszatölteni?
  • mit teszek, ha az ellenfél ki tudja kerülni a lövéseimet elég nagy eséllyel, utánam lép?
  • mit teszek, ha rendszeresen 4 kockából négy találtatokat befordít, körönként akár többször?

Ha mindre megvan a válaszunk, akkor egész jó eséllyel mehetünk akár versenyezni is :) .

Persze, a fenti eset csak azt takarja, amikor a meta játékot játsszuk. Hozzunk egy swarm-ot, repüljünk jobban, mint az ellenfelünk, és hiába a csilivili nagy hajója és hiperpontos ágyúja, azok is csak akciókra építenek, tokenekből élnek. Blokkoljunk mindenkit, és nem kell félnünk a nagy hajóktól.

Példa arra, hogy sok kicsi támadás szintén jó lehet

[caption id="" align="aligncenter" width="600"] Prince Xavier... ö Xixor... vagyis Xizor... na az a karakter, aki nem sok történetben nem sok vizet zavar, de van egy saját frakciója[/caption]

Legutóbbi, 3. versenyre az alábbi listát hoztam. Messze nem meta lista:

  • Torkil Mux
    • 4-Lom
    • Ion Cannon
  • Black Sun Soldier
    • Feedback array
  • Black Sun Soldier
    • Feedback array
  • Black Sun Soldier
    • Feedback array
  • Black Sun Soldier
    • Feedback array
  • Black Sun Soldier
    • Feedback array
Nem biztos, hogy ez a Galaxis legjobb kombinációja, 4-Lom és Ion Cannon pontosan egy TLT árába kerül. Viszont így volt 1-1 kulcsofntosságú ionizálásom, ami összejött, szóval nem annyira rossz.

 

3-2-t játszottam, egyik vereségemben a saját hibámból jött elő, összeütköztettem a swarmot az első lövéskörben. A kezdeti plusz sebzés jót tett volna, hogy esetleg leessen egy ellenséges hajó. Dani jól játszott, szóval nem mondom, hogy egyébként megvertem volna, de így bőven joggal kaptam ki. A másik vereségem meg egy Miranda + A-wing swarm-tól szenvedtem el. Szintén nem meta lista.

Kétszer mentem birodalmi ászok ellen, és bár megkaptam, hogy egy "cheese listával" jöttem, aminek csak azért volt esélye, mert nem számítottak rá, de hát istenem, ilyen ez a popszakma. A legtöbb új lista azért üt szintén, mert nem tudnak ellene játszani. Persze kihasználtam, hogy nincs az embereknek ötlete, mit csináljanak ennyi Range 1-es halálbuborék ellen, de az nem az én hibám, hogy nálunk még nem sokan próbálták ki ezt a több, mint 1 éves lapot. Hozzátenném, összesen 2 embertől kértem kölcsön, de végül még másik 2 ember is belesegített talpakkal meg kártyákkal, hogy kijöjjön ez a sereg. Mert kevés embernek van 5 darab Z-95-öse.

Ellenben a közösség jó, így bárki akar valamit kipróbálni, kérje el nyugodtan az adott versenyre, nagy eséllyel össze tudjuk dobni. Ezúton is köszönöm a segítséget.

 Guri pont annyira nem feltűnő a képregényekben, mint egy Starviper az X-Wing versenyen. Kb. csak mindenki kérdezi meg a versenyzőtől, hogy "Komolyan egy Starvipert hoztál?"[/caption]

Hol a konklúzió?

Állást foglaltam amellett, hogy kevés erős támadás jobb. Majd megmutattam, hogy sok kicsi szintén nem rossz. Valami katarzisra várnátok az olvasmány végén?

Hát lehet, elmarad, nem most írom le a  nyerő listát.

Mert továbbra sincs mindent verő lista, hála a midikloriánoknak Erőnek.

[caption id="" align="aligncenter" width="409"] A sajátos kombinációk néha meglepően jól működnek[/caption]

Ha van egy őrült ötleted, és nem redundáns módon meg tudod tölteni a seregedet, akkor továbbra is van esélyed megviccelni az ellenfeleidet baráti küzdelemben, vagy versenyen őrületbe kergetni a vetélytársakat. Ez az oka annak, hogy nálunk rendszeresen előkelő helyen végeznek olyan játékosok is, akik aránylag keveset játszanak másokhoz képest, mert egy vad ötlet meglephet egy meccs erejéig egy "profit" is. Persze ha mi sem tudjuk, mit kéne csinálni, akkor nem valószínű, hogy a papíron jól kinéző hajmeresztő kombinációkat át tudjuk ültetni a gyakorlatba, szóval gyakoroljunk néha ;)

A lényeg, hogy a játék egyensúlyban van eléggé, minden taktikára van orvosság. 

Forrás

komment

X-Wing: Beszámoló az Endor Open-ről

2016/05/10. - írta: Promie Motz

EndorOpen

Az Endor Open 2016 sorozat cikkei. Eredetileg az swmini-n jelentek meg.

Először is szeretnék gratulálni a többi magyar versenyzőnek, akik elmentek a távoli Lengyelországba. Külön megemlítve a döntő napra bejutókat, Tóth Benjámint, a podcast és a közösség oszlopos tagját, Makfalvi Mártont, az swmini saját bajnokát (aki azóta az itthoni IV. Ligafordulót meg is nyerte a 3 Jumpmasterével!), és Kenessey Marcit, aki a legjobb 8 játékos közé jutott! Zoli, Jani és Attila is mindent megtett, hogy féljék a magyar X-Wing-eseket a lengyel kollégák.

A podcast későbbi adásaiban és egyéb cikkekben majd részletesen beszámolunk mindannyiunk tapasztalatairól. Addig is, az enyémet olvashatjátok alább.

 

endor03 A terem egyik harmada, 50 asztalon ment a játék a fő eseményen, és még 25-ön a Hangar Bay

 

Leegyszerűsítve, 3-3-at játszottam a fő versenyen, így lemaradtam a továbbjutásról az utolsó napra. Rengeteg kifogás már az eszembe jutott. Kezdve a triviálisokkal, mint hogy messze nem játszottam a legjobban. És ennyiben is hagyom, azt hiszem. Nem is voltam se kialudt, se kipihent. Volt is rajtam egyfajta bizonyítás vágy, és egyből szétesett a taktikám, amint nem úgy alakultak a dolgok, ahogy én terveztem. Ellenben messzemenően sportszerű voltam végig, és meglehetősen engedékeny, ami az egyik meccsembe is került.

Első meccsemen egy 2 méternél magasabb "Gnóm" becenevű játékost kaptam, aki Jonus kapitányt és még 3 darab Gamma bombert hozott. Nem volt nagy gyakorlatom muníciók ellen. Az volt a terv, Eaden vonjon el elég nagy tüzet, Dash meg hamar kiszedi Jonus-t, aztán lesz valami.

Eaden-nel meglepően jól repültem, sikerült pont range 2-be kerülni az ellenfél alakzatának első sorától, de egy elég nagy pofont kapott így is a 2 tie bombertől. Utána igyekeztem blokkolni, de Dash-re fordultak.

Ezután Eaden-nal túl határozatlan voltam, Dash meg egyexül csak sokára lőtte ki Jonus-t, cserébe 2 proton rakétától összesen 7-et sérült, hogy a bombereknek csak guidence chips extra módosításuk volt. Fránya direkt hit-ek. Dash le is esett, Eaden meg nem boldogult 3 bomber-rel, kilőtték.

Rossz repülésem mellé legfeljebb átlagos dobások társultak. Kellemetlen kombináció.

Második ellenfelem Kanan Biggs-et hozott, itt jól működött a listám, éppen hogy csak vesztettem el fele Eaden-t. Biggs nem túl jó 2 HLC ellen.

dashapproves

Harmadik ellenfelem Vader, Inquisitor, Yorr variánst hozta a Palp ászoknak, ami elég csúnya counter-em. Én úgy érzem, itt jól repültem, az ellenfél a zöld kockával a szememet is kidobta. Ügyesen átment az űrszemeteken, a stresszt az agresszívan előrerepülő Yorr leszedte, így akciózhattak az ászok, Palpa kétszer mentett meg obstacle krit-től a pajzs nélküli Inquisitort. Kellett volna, hogy az ellenfelem hibázzon, vagy rosszul dobjon. A tokeneket elköltötte támadásra, tehát simán leeshetett volna legalább az egyik ász. De nem így történt. Ez benne volt a listámban.

4. ellenfelem egy dupla K-wing-es bombázó lista volt. Advanced Slam-mel dobált Conner Net-eket, vagy mozgás előtt Proxy mine-okat. Mindezt Sabine-nal, így elég jó sebzést okozott volna. Itt nekem lejtett a pálya, ezért az elején megpróbált meglepni egy ügyes Conner Net-tel. Nagy mázlim volt, mert nem számítottam rá, ennek ellenére, más okból kifolyólag nem arra mentem, így elkerültem. Ha az a bomba eltalálta volna Dash-t, akkor két kör múlva leesik. Ellenben a Slam miatt nagyon kiszolgáltatott lett a Warden-e, és még csak a tüzet sem viszonozta. Megint pech-esen vesztettem el csak Eaden felét, most az volt az ok, hogy az egyik Proton krit Direct hit volt.

2-2, még bármi lehet. Gondoltam Én.

Következő ellenfelem egy angolul nem igazán folyékonyan kommunikáló, egyébként szimpatikus lengyel srác, aki Biggs Miranda Dutch kombót hozott, Mirandán Jan legényésggel, Biggs-en is még torpedó. Valahogy nem tűnt túl veszélyesnek, amíg Biggs hamar meghal. Nem a legjobb lett a rárepülésem, sokáig csak halogattuk az első lövéskört, végül ő jött ki belőle jobban. Hát Biggs nem halt meg olyan hamar, és még sokat is sebzett Range 3-ból. Dash egyedül nézett szembe Dutch Miranda párossal. Általában mindig sikerült csak Mirandával lövöldöznünk egymásra, de a pajzsvisszatöltése miatt egyszerűen nem fogyott annyira gyorsan, mint ahogy kellett volna.

Ellenfelem körülbelül egyetlen körben sem végezte el az akcióit rendesen. Én az elején még udvariasan figyelmeztettem, kérje ki a "fókuszokat" (ami nála a target lock megnevezése is volt a fókusz és az evade mellett, így eléggé koncetrálni kellett, mi a csudát csinál), utána, amikor meg már elkezdtem rosszul állni, nem éreztem volna sportszerűnek, mostantól "nem játszok helyette is". Egy ilyen rangú eseményen még elsőre se kellett volna szólnom, de hát ez van, ügyesen megvertem magamat. Nagyon fárasztó volt így a meccs, annyira jól nem is játszott az ellenfelem, szóval kevésbé élveztem, és mivel ekkor ki is estem, eléggé keserű voltam, nem sok kedvem volt az utolsó meccshez.

Ahol is egy klasszikus, 8 TIE fighter-es swarm ellen mentem egy Armada játékos ellen, mint kiderült, és ezért csak úgy kb helyezgette a TIE fightereit (akciók végrehajtásában ő sem állt a helyzet magaslatán, neki is türelmesen "segítettem"). Én annyira elfáradtam előző meccsen és elcsüggedtem, hogy ráhagytam. Úgy éreztem, azért ezt megnyerhetem, de nem vonzott elsőre annyira a dolog. Ezért is lehet, Eaden-t túl hamar elkótyavetyéltem, és úgy halt meg, hogy 6 TIE volt még hátra. Sőt, volt egy pont, amikor 6 TIE ellen ment Dash, mindössze 2 életen! És onnan nyertem. Fel akartam adni, de nem akartam az ellenfelemtől elvenni a győzelmét, mert elég jól játszott, ezért nekiálltam küzdeni. És úgy küzdöttem, mint X-Wing-ben még nem sokszor. Volt annyi időm, hogy átgondoljam a lépéseimet, mert ellenfelemnek sokszor annyi hajója volt még fenn. Lecsipegettem őket, körönként maximum 1-2 lőtt rám, amiből néha még 1 le is esett. Majdnem időre ment, de nyertem. Ellenfelem eléggé meglepődött ezen, és lehet, én se voltam annyira "kellemes", mert ahogy kezdett nőni az esélyem, úgy jött meg a játékkedvem is, ahogy kikerültem az átmeneti letargiából és a fáradtságból.

Végül úgy, hogy megmaradt az a 2 életem, nyertem. Mivel ő általában csak úgy lőtt rám, hogy a támadó hajójára már lőttem, és gyakran el is kellett költeni a fókuszát, illetve, ha több hajó tudott rám lőni, akkor a többség Range 3 aszteroidán át, így ehhez a kunszthoz csak kicsi szerencse kellett. 4 zöld kockával fókusszal a kettőt megdobni még belefér. Előtte meg az ő zöld kockája volt erős, amiért is nem haltak a TIE fighter-ek, így átlagban kiegyensúlyozott volt a szerencse, sőt, lehet, még mindig az ellenfelemnek ment.

Aztán az én szereplésem nem olyan érdekes, mert szerencsére 3 ügyes játékosunk továbbjutott, Marci meg egyenesen a legjobb 8 közé!

 

endor02 Marci legjobb 8 között, büszkék vagyunk rád!

endor01 Mindenki drukkol, Én meg Facebook-on írok az X-Wing csoportba, mi az állás

Tanulság?

Nem volt rossz kimenni, érdekes tapasztalat volt. Nem éreztem rosszul se magamat. Mármint, jó volt a srácokkal lógni, jobban megismerni őket. Varsó szép (érdekes?) város, de másfél nap alatt gyakorlatilag gyalog bejártuk. Lehet, a fáradtság, a saját magam által keletkezett belső feszültség, vagy a megfázás miatt, de nem adott akkora lelki löketet a "versenyzés", ami egész nap alatt tartotta volna bennem a lelket, hogy "Huuú, de jó, zúzzunk!". Maguk a meccsek sem voltak élvezetesebbek, mint a hazaiak, ha nem az első nemzetközi versenyemről lenne szó, akkor az elsőt és utolsót leszámítva mindet elfelejteném.

 

20160501_121127 A Kittymator és Rainbow Soontir fittyet hányt a valószínűségszámításra, és túléltek mindent[/caption]

Szerintem a panaszkodásomnak két oka van.

Egy, hogy nem sikerült a magam által elvárt szintet hozni. Ciki. Majd legközelebb jobb leszek.

Kettő, a játék nekem még mindig (szerencsére) játék, és bár a versenyeket szeretem, mert egy egész napig játszhatok, más-más emberek ellen, és igyekszek magamból kihozni a legjobbat. És lényegesen jobban repültem 50 meccs után a listával (átlagban), mint az elején. Azonban kicsit sok volt, hogy ezt gyakoroltam szinte végig. Szerencsére volt 2 escalation verseny, és azokra is próbálgattam pár listát, így viszonylag más dolgokkal is repültem február-márciusban, azonban az elmúlt másfél hónapban 5 meccset leszámítva végig Dash-Eaden. Jól esik a gondolat, hogy most kicsit "mással repülhetek".

Visszakanyarodva a második pontra, lehet, nem vagyok annyira kompetitív. Ha az lettem volna, az ötödik meccset nyerem, és más ellenfél ellen, de lett volna esélyem bekerülni. X-Wing-ben magam ellen versenyzek, magamnál akarok jobban repülni. Nem élvezek annyira egy meccset, amit az ellenfelem veszít csak el, és a legtöbbször élvezek egy vereséget, amiben mindent megtettem a győzelemért egy szoros, kellemes mérkőzésen.

Mennék-e jövőre? Lehet. A többiek biztosak benne, sőt, elkezdtek azon gondolkodni, még idén kimennek egy Open-re. Azt biztos nem vállalom be. Egy napra kiruccannék egy szomszéd országba autóval Regionals-ra vagy Nationals-re, az rendben van. Utazással együtt azonban 6 napunkba került most ez a verseny, többieknek 5, akik pénteken jöttek. Azért az sok idő.

Visszaolvasva az írásomat, elég savanyú hangon sikerült megírnom. Ez kicsit becsapós, élveztem a kint létet. Csak minél többet gondolok a versenyre, annál jobban bánt, hogy nekem nem jött össze, ami a srácoknak. Szóval irigy vagyok. Bár nem helyettük akartam bekerülni, hanem velük együtt. Jól néz ki, amit nyertek.

Ezúton is köszönöm Bendzsinek, aki adott nekem egy alt art-os Blue Squadron novice kártyát, mert én csak egyet kaptam Hangar Bay-en, ő meg, mint továbbjutó a főversenyen, többet. Meg gratulálok Zolinak is, aki a Hangar Bay-en szépített, ott 3-0-át játszott, és így összesítve 6-3 volt a listájával. És Hangar Bay-en az egyik ellenfele 5-1-et ment az első nap.

Zárszó helyett

Felesleges, a mi lett volna, ha jellegű dolgokon borongani. Kint voltunk, jól éreztük magunkat, küzdöttünk, és szerencsére páran nagyon szép helyezést értek el. Majd egyszer remélhetőleg Én is hasonló sikerekről számolhatok itt be.

Sőt, ez hozzáállás kérdése, nem? A hazai és a nemzetközi versenyeken megmutatom, hogy tudok ennél jobbat! Semmi ok a csüggedésre. Gazdagabb lettem egy tapasztalattal! Az swmini legyen veletek!

FRISSÍTÉS:

Az FFG is írt pár sort az eseményről utólag.

komment

X-Wing: Podcast 03 – A Birodalom Veteránjai

2016/04/29. - írta: Promie Motz

x-wing_podcastalpha

A cikk eredetileg az swmini-n jelent meg.

Április elég gyorsan eltelt, mi menet közben kapkodtuk a fejünket, a sokat emlegetett Endor Open-re készültünk mind a 3-an a szokásos tagok közül. Két X-Wing-ezés között sikerült is valami tartalmat gyártani nektek. Köszönjük Bendzsinek a vágást, a maximumot hozta ki a hangminőségből. A rész második felét képző interjú vitathatatlanul jobb hangminőségű.

Itt hallgathatjátok/tölthetitek le!

A podcast egy pontján, a TIE Shuttle-ök leírásánál ERRE a képre fogok gondolni. Vagy Uri Geller erejével, vagy a link segítségével Ti is megláthatjátok, mi járt a fejemben. Nyugi, a szövegből kitaláljátok, mikor kell kattintani.

Marcival beszéltünk kicsit arról, mit várunk egy nemzetközi versenytől. Sajnos Bendzsi kivágta a lengyel nyelvvel kapcsolatos összes "fun fact"-et. Ezúton üzeni, fun fact: Ricsi fun fact-jei nem fun-ok, csak fact-ek.

Majd megkérdeztük Facebook-on, miről beszéljünk, és az első jó, feldobott téma a sör után a Birodalmi Veteránok teljesen bejelentett kiegészítő volt, így ezt jártuk körbe.

Ezután hallgathatjátok Simon Zolival a III. Ligafordulóról az interjút, aki ezzel magyar rekordot beállítva, először nyert egy versenyen 5 meccset. Fun fact, ez volt az első X-Wing meccs nálunk több, mint 4 fordulóval. Ettől függetlenül ő volt a legjobb, és ezúton is köszönjük neki, hogy időt szakított ránk, és válaszolt a kérdésekre.

[0:00:00 - 0:01:50] Show megnyitó / Endor Open ötletelés, helyzetlatolgatás

[0:23:57 - 1:03:38] Imperial Veterans kiegészítő áttekintés, ötletelés

[1:03:38 - 1:47:53] Simon Zoli interjú a III Ligafordulóról

[1:47:53 - 1:49:15] Show zárás

Még egyszer: Itt hallgathatjátok/tölthetitek le!

Címkék: podcast X-Wing
komment

X-Wing: Endor #07 - Hangar Bay, avagy garázsmenet

2016/04/26. - írta: Promie Motz

EndorOpen

Az Endor Open 2016 sorozat cikkei

Még nem sokat beszéltem a "side event"-ről, a Hangar Bay-ről. A lényeg, hogy egyszerre nem tud mindenki egész nap játszani lengyel kollégáknál, így akik az első nap a 3. napi továbbjutásért küzdenek, ők a második nap 3 meccset játszanak oldottabb keretek között, aránylag tét nélkül, ellenben díjazásért.

3 meccset kell megvívni svájci rendszerben 50 fős blokkokban. A trükk az, hogy egyszerre két listát viszünk, különböző frakciókból, és amikor megnéztük az ellenfél listáit, egyszerre, titokban választunk, mégis mi mit szeretnénk vinni a csatába. Nagyon érdekes formátumú rendszer, ha kitaláljuk, mi az, ami az "A seregünk" legyőzőire counter.

Egyébként ezúton javaslom, hogy idehaza is legyen majd egyszer ilyen verseny, esetleg feloldva az egy frakció korlátot, de hozzátéve, hogy ha nem egy frakciót hozol, akkor se közös hajótípus, se közös fejlesztés nem lehet a 2 listában.

Nekem a Jumpmasterek és az ászok a gyengeségeim, és kb nincs mindkettőre counter. Ászok ellenben biztos sokan lesznek, így arra javasolta nekem Bendzsi a 2 Decimátort.

Valami ilyesmi jár a fejemben:

  • Patrol leader
    • Gunner
    • Vader
  • Oicunn
    • Predator
    • Rebel captive
    • Engine upgrade

Bár a Gunner-Vader-t alapvetően sohase játszottam volna eddig, mert nem szeretek a saját hajóimban kárt csinálni, azt tisztán látom, mennyire erős ez egy birodalmi ász sereg ellen. Még Valami közepes repüléssel is nyerhetek, Patrol Leader folyamatosan Gunner+Vader-rel osztja az ászokba akriteket, közben meghal, de ezalatt Oicunn keresztbe kasul száguld, ütközik, ezzel megint fixen sebez, és remélhetőleg néha talál is az elsődleges fegyverével is.

El tudnám képzelni, hogy nem is játszok ezzel a listával, ha elviszem, csak manipuláló az ellenfeleket, hogy NE a Soontir-os listát tegyék be, mert akkor elég rossz esélyeik lennének.

A Hangar Bay második listám szinte biztos, hogy magára a main event-re készülő fő listám lesz:

  • Super Dash
    • Push the Limit
    • Outrider
    • Heavy Laser Cannon
    • Engine Upgrade
    • Kanan
  • Eaden Vrill
    • Intelligence Agent
    • Anti Pursuit Laser
    • Heavy Laser Cannon

Szerencsére jól alakul a felkészülés: jelenleg 40 meccsből 25-15-re állok 62,5%-os győzelmi mutatóval. Magának a fenti variánsnak a statisztikája még jobb, 19 - 7, azaz 73%! Mondjuk az igazsághoz hozzátartozik, hogy a tanulópénzemet az első meccseken a Kyle-os meccseken költöttem el, így ott rosszabb a statisztika, és ott pl az IG-k ellen nagyon sokat játszottam, azóta csak elvétve.

Mi lesz később? Ha nem lesz vége a világnak meg az X-Wing-es kedvemnek egy időre (Marci már besokallt, és Bendzsi is érzi, nincs annyira kedve ászokkal repkedni), vagy esetleg most kéne nekiállni komolyan készülni, az alábbi listának állnék neki.

  • Super Dash
    • Push the Limit
    • Outrider
    • Heavy Laser Cannon
    • Engine Upgrade
    • Kyle Katarn
  • Lothal Rebel
    • Fire Control system
    • Hera
    • Han Solo
    • Auto Blaster Turret

Igen, visszamennék Kyle-ra. Hiányzik az az 1 fókusz. És a Rebel ABT-FCS kombóval egész jól meg tudná védeni Dash-t. 1-2 teszt meccset tartottam még április elején, nem volt rossz, de azért nem is győzött meg, hogy csak úgy egyből át tudnék erre állni.

Az Attack Shuttle engem még nem győzött meg, pár drágább builddel ki lehet hozni belőle nem rossz hajókat, de semmi eget rengető sajnos (így elsőre). Az olcsó Ghost-okban van lehetőség, azaz a Phantom Attack Shuttle nélküli VCX-100-asokban.

De ez majd májusi program.

Lassan ez a blogsorozat véget ér. A következő számban szó lesz majd az endori eredményekről természetesen, illetve arról beszélni is fogunk, feltehetőleg a 3. podcast adásban.

Szolgálati közlemények rovat

Kicsit más

Megkértek a héten, beszéljünk néha arról, hogyan kell birodalommal nyerni:

[caption id="attachment_8335016" align="aligncenter" width="694"]soontir Az ábra csak tájékoztató jellegű. Bothan kémek jelentették, hogy láttak már Soontir-t jobbra (!!!) is fordulni. De derékszöggel[/caption]

Tssék, örülök, hogy segíthettem, Évi!

Korrekció

Zoli panaszkodik egyfolytában, hogy nem hangsúlyozom ki, ő vert el nagyon a III. Ligafordulóban. Zoli 100-0-ra vert el, hiába lőttem le Soontir Stealth Device-át, több sebet nem sikerült okozni. Belementem asjaát hajóimba, Eaden az összes általam hozott és általam letett űrszeméten átment, ráadásul fehér manőverekkel, mert úgy hátha jobb lesz. A "jóságosbirodalom" újra győzedelmeskedett, gratula! Most már remélem, le tudok menni a Gém-be anélkül, hogy ezzel piszkálnál.

A lengyelországi helyzetet és eseményeket majd jelentjük, az swmini legyen velünk!

komment

X-Wing: Öt ok, amiért veszítünk

2016/04/21. - írta: Promie Motz

A cikk eredetileg az swmini-n jelent meg.

 Emiatt veszítesz

Mai témám nem új keletű, érintettem már én is párszor, de ez a lista egy nem is olyan rossz pilótától jött.

Az első lépés, hogy beismerjük, bajban vagyunk, valami problémánk van. Általában, ha más nem is, a győzelmi mutatónk utalhat arra, hogy valamit rosszul csinálunk.

A második lépés, hogy megpróbáljuk meghatározni, mi is a hibánk. Ez azért nem egy evidens kérdés, mert túl sok fajta fordulhat elő, mert bár a szabályok egyszerűek, a játék összetett. Párat könnyű felismerni (megint elfelejtem a sorrendet, mi szerint lépnek  a pilóták, ezért nem sikerül a visszafordítóm), de egyeseket nehezebb megfogalmazni. Következzen 5 hibakategória, kezdve azokkal, amik inkább csak a kezdőket sújtja, és haladva azokkal, amiken pár rutinos játékos talán sohase tudja túltenni magát.

1. Pilóta hibák

Ezen remélhetőleg hamar mindenki átlendül, ugyanakkor az egyik legzavaróbb kezdetben. A 3 enyhe manőver olyan messzire vitt? Ajjaj, nem oda terveztem érkezni. Kavics, bumm, sérülök, nem lövök. Remek, hülye játék.

Szép volt Luke!

Ez az egyik leglátványosabban fejleszthető képességünk a játékban, azaz idővel begyakoroljuk, pontosan melyik manőverrel mikor és hova érkezünk, kis hajók és nagy hajók. Amikor a TIE fightereknek minden második körben barrel roll-olniuk kell, hogy a következő körben ne kavicson át közlekedjenek, az jelentősen elvesz az értékükből. Tegyetek ki magatok elé pár aszteroidát, meg hajótalpat, aztán egy másik hajótalppal tippeljétek meg, pontosan hova érkezne a hajó a manőver után. Ha a hiba stabilan egy centin belül van, az elmegy. Ha pár milliméterre redukálod, az kiváló. Ha szinte mindig pontosan meg tudod már mondani, akkor nálam biztosan jobb vagy.

2. Taktikai hibák

Ezek a körről-körre elkövetett hibák. Most boost-olnom kellene, vagy target lock-ot tegyek ki? De a fókusz védekezésre is jó!

poe Néha egyszerű a döntés, mégis túlgondolkodjuk

Meg kell tanulni, melyik szituációban melyik a jobb. 4 kocka módosítatlan támadás Range 1-ben kevesebbet ér, mint a 3 kocka Range 2-ben módosítással. Megéri beboostolni? Ha már ez az egy esélyünk van, hogy kézből gurítunk 4 találatot, vagy különben kilőnek minket, akkor igen, menjünk be. Azonban ha idáig fajult a helyzet, akkor menet közben volt már pár hibánk. Általában a kockák átlagára kell játszani. Néha megviccelnek minket, erre még visszatérnek, de a taktikának nem szabad abból állnia, hogy na, majd csak úgy begurítom a tutit aztán elviszem az első helyet.

 

Ha felhívják rá a figyelmünket, hogy valamit rosszul csinálunk, az nem azért van, mert a másik játékos egy büdös paraszt, hanem nagy eséllyel segíteni szeretne nekünk

A rossz manőverek választása is hiba lehet. Nem tudod, mit csinál az ellenfeled a következő lépésénél? Akkor ne válassz a tárcsádra olyan manővert, ami az egyik lépésére tök jó, de ha  a másikat választja, akkor nagyon pórul jársz. Túl gyakori hiba, hogy egy tippre elkötelezik magukat a pilóták. És ha a fele-fele arányban bejön, akkor lehet, valaki azt mondja, még megéri. Azonban aki stabilabb teljesítményt akar látni a játékképében, az inkább olyat próbál cselekedni, hogy az ellenfél egyik manővere se legyen neki rosszabb, mint az ellenfelének.

3. Stratégiai hiba

Hol látnád magad öt év múlva? Na jó, ennyire ne szaladjunk előre. Mi lenne számodra  a meccsen az ideális végjáték? Melyik hajód az, ami elég jó befejezőnek is? Például birodalmiak nem a Lambda Shuttle-t akarják 1v1-ben reptetni egy bármilyen más hajó ellen. Menjünk vissza az időben. Mi lenne akkor az ideális "mid-game"-ed? Omega Leader-t már nem szeretnéd ott látni? Na, meg is van az elsődleges célpontod. Whisper a Te oldaladon a "befejező hajó"? Akkor nem szabad túlságosan beküldeni a sűrűjébe az elején, nem szabad, mindenki őt lőjje, mert balesetek történnek. Alakul a stratégiánk.

Tudod, a pálya melyik részén szeretnéd fogadni az ellenségedet? Ő pakol fel előbb? Akkor pakolhatsz az átellenes sarokba, és rákényszerítheted, hogy  a pálya közepe felé repüljön. Sok hajós alakzata van? Nem fogják az akadályokat megköszönni, amiket a pálya közepe felé elhelyezel.

Figyelj az egyes képességekre, sebzés felfogási kombinációkra is. Például "Fat Han" C-3PO-val és Title-lel 2 sebet felfog stabilan, majd R2-D2 pajzsot tölt vissza. Ha nem tudsz legalább 3-nál többet sebezni bele körönként, akkor szó szerint nincs ellene esélyed, hogy lelődd. A T-70-es Red Ace szintén remek példa, akit a játék végén kevés hajóval szinte lehetetlen kilőni, ha egy regenerálódó droid van rajta.

Ha az első 3 ponton javítasz, akkor már egy remek X-Wing pilóta lehetsz, aki a barátai többségét mindig minimum megizzasztja a konyhaasztalon játszott meccseken.

4. Sereg összeállítási hiba

Ez már a profibbakat érinti. Ha az első 3 ponton javítasz, akkor már egy remek X-Wing pilóta lehetsz, aki a barátai többségét mindig minimum megizzasztja a konyhaasztalon játszott meccseken. Ha szeretnél versenyeken is jól szerepelni, akkor olvass tovább.

x-wing

Persze, ne tegyél Gunner-t YT-2400-as Outrider-re. Ez és társai lehetnek egy nulladik pont a listán. Jelenleg a komolyabb problémákra gondolok listaépítésnél, mint egy baráti hangulatú versenyen sem baj, ha mellesleg nyeréssel is próbálkozunk, ha a seregünk felveszi a versenyt a népszerű és erős listákkal. Ez persze városonként/boltonként változhat, de ahogy egyre többen leszünk, egyre gyakoribb lesz, hogy valaki egy már nemzetközi szinten jól bevált listát alakít át saját képére, és azzal írtja a hazai jó népet.

  • Palpatine Shuttle, Omega Leader, Ász,
  • 2 IG,
  • 3 U-Boats (Jumpmaster 5000 / Contracted Scout)— Plasma torps, proton torps, Boba Fett crew, 4-LOM crew, vagy egyéb változat,
  • Triple Imperial Aces — mondjuk Soontir, Carnor Jax, és Omega Leader egy listában, aucs,
  • Poe, Miranda, Stresshog. Ezen lista és társai fogynak, de még jelen vannak,
  • Dash és társai, Corran, Miranda, vagy ha ellenem játszol, Eaden,
  • TIE swarm/crack swarm. Ha szemberepülsz velük, bármit megesznek reggelire,
  • 4 TLT, itthon nem láttam, de elméletileg egy létező veszélyforrás,
  • 4-5 hajós Rebels:akár 4 B-Wing; BBBBZ; vagy csak valamilyen felosztásban generikus pilóták sokasága, esetleg valami supporttal,
  • Rear Admiral Vader és Gunner legénységgel, és Whisper vagy Soontir.

Ez most csak 10 lista, van még 5-6 másik, amit fel lehetne írni. Ha azonban a seregeddel nem tudod, mit kezdj ezek többsége ellen (ez megtanulható gyakorlással), vagy biztos vagy benne, hogy ki is kapnál tőlük, akkor a versenykarriered nem biztos, hogy sikeres lesz.

Persze lehet pár különösen nehéz felállásod, minden listának van. És a számodra kedvezőeket is néha elveszted. Benne van a pakliban. Rossz napod van, vagy éppen "elárul a kocka"

5. Morális válság

Ez egy nagyobb kategória. Beletartozik az is, hogy elkönyveled, "XY" mindig megver engem, mert jobb, illetve az is, hogy "palpaces-t lehetetlen megverni, mert felborult vele a játékegyensúly". XY-nak is lehet rosszabb napja, lehet, hogy azóta te többet fejlődtél, lehet, ha nem ugyan azt a taktikát próbálnád ellene megint bevetni, segítene.

A játékegyensúlyba "vetett hit" szerintem fontos, mert ha azt hisszük, hogy az egyik lista felé annyira lejt a talaj, hogy nincs értelme mást játszani, akkor vagy ne játszunk, vagy játsszuk azt az új listát, ami felé szerintünk lejteni fog. Ha a hangoskodó játékosok mind átmennek az "új királyságot" játszani, annak a csendes többség örül, mert pl, ha tudom, a következő versenyen tényleg a fele lista Jumpmaster lenne, nyugodtan hozhatnék egy olyan counter listát, ami más ellen kevésbé hatékony, de gond nélkül veri a Jumpmastereket.

A Rebel-ek háttérbe látszanak szorulni, mert a régi listáikat kiszorítják a Jumpmaster-ek. Meg tudják verni a Jumpamsterek-et? Igen, ha kell, simán, de azok a listák meg nem elég univerzálisak még, hogy más ellen is jók legyenek. (Update: április 16.-án Atlantában a Rebel seregek az elmúlt időszak várakozásai felett szerepeltek, és bár Palp Aces nyert, nem vagyok róla meggyőződve, hogy a lehető legjobban játszotta a döntőt a Rebel játékos. Aznapi 9. vagy 10. meccse volt, így ezt nem rójuk fel neki.)

Akkor kerülsz morális válságba, amikor mindenkit szidalmazol, aki ezt meg ezt a sereget hozza, mert "miért nem tud rendesen játszani", mint mások, mi ez a "cheater" sereg, és FFG is hogy gondolhatta.

A kockadobásba "vetett hit" még egy ennél is megosztóbb része lesz ennek a bejegyzésnek. Van, amikor 10-szer egymás után blanket fogsz dobni. Ne kezdjen el senki se kiabálni, hogy ilyen nincs, hiszen pont most történt meg. Ha TÉNYLEG-TÉNYLEG mindig ez történik veled, és statisztikával is alá tudod támasztani, akkor lehet, pont az összes kockád kicsit súlyozottra sikerült. De nem ez a többségnek a baja.

Miért kerültél olyan helyzetbe, hogy egyetlen kockadobáson múlik a meccs? Ja pl. Soontir-t repülsz? Akkor legyél olyan helyen, hogy autothresters is bekapcsoljon a fókusz-evade mellé, és úgy minimum 2 kitérést dobsz. Ha ez sem elég, használj Palpatine-t is. Kiküszöbölheted a varianciát bizonyos szintig. Ha ezen felül is "büntet" a kockád, hát, az benne van a pakliban. Ha egy versenyen játszol 5 meccset, mindegyiken legalább 20-szor védekezel, akkor igen, lesz benne nem is egy csupa blank. Ha nem lenne, akkor nem lehetne kilőni Soontir-ékat a játékból.

Persze, nem örül az ember, amikor a várható értéket egy szeletében a játékban csúnyán alulmúlja a kocka. De az ilyen esetekre biztosan jut pont ugyanennyi, amikor az ellenfél semmit sem tud velünk kezdeni, mert mi végig maximálisan jó dobásokat produkálunk, nem akar meghalni az egy életes hajónk, sőt, cserébe még elpusztítja az ellenfél seregét. Csak úgy vagyunk erre agyilag berendezkedve, hogy ha jót akarunk dobni, és jót is dobunk, azt valahogy természetesebbnek vesszük, mint az ellenkező esetben még akkor is, ha matematikailag egyenlő a két valószínűség. És ne lepődjünk meg, de a zöld kockákon több a blank, így azonos mennyiségű kocka dobásánál a támadó van előnyben, sőt, több fejlesztés van általában támadás módosításra, mint védekezés módosításra.

Akkor kerülsz morális válságba, ha minden rossz dobásért, ami sorsdöntő, a kockát okolod. Igen, akár megmenthetett volna a kocka az adott esetben. De ha rendszeresen abban bízol, hogy majd megment, akkor néha cserben hagy. És akkor érdemes elgondolkodni, miért úgy repülsz, hogy ez olyan sokat előfordul.

Vizsgáld ki a játékodat ezen pontok mellett, és bízunk benne, hogy kapsz pár jó tippet. 

Forrás:

Címkék: rules X-Wing
komment

X-Wing: Endor #06 - A világbajnokot megelőzve

2016/04/19. - írta: Promie Motz

EndorOpen

Az Endor Open 2016 sorozat cikkei

Előző számban igyekeztem összefoglalni a saját felkészülésemet és a nemzetközi helyzetet, a Hoth Open eredményeinek átfutásával zárva.

Hol áll most Dash a játékban? Kérdeztem. Meglepetésre, válaszolni is fogok. Illetve megpróbálom. Emellett szó az Inetntional draw-okról, a hirtelen megoldásukról, és hogyan előztem emg Paul Heaver-t.

Dash

A Push the Limit-es Dash-re az egyik nagy veszélyt a stressz listák okozták, amik talán háttérbe szorulnak, nálunk meg eleve elvétve fordultak elő. Előző, III. Ligafordulóban az 5. fordulóban összeakadtam a jó öreg Stresshog-gal (Gold Squadron Y-win R3-A2, TLT, title), de koncentrált tűzzel sikerült elérni, hogy nem lett Dash többszörösen stresszelve.

A másik oldalról nézve, amíg az ellenfél ráugrik a stressz forrásunkra, addig a lista maradékának feladata, hogy megfizettesse azt a 26 pontot az ellenféllel.

A 3 Jumpmaster ellen még vannak problémáim. Bendzsi szerint addig kéne körbe-körbe rohangálnom a pályán, egy sűrű aszteroidamező körül, amíg meg nem unja az ellenfél, elindul át az aszteroidákon, remélhetőleg bukik pár akciót, és BUMM. Az tény, hogy ha rosszul játsszák a listát, akkor van esélyem ellenük.

Az ászok már csak ászok maradnak. A blokkolás erejében kell bíznom. Vagy hajót cserélni?

Hős kerestetik

Theorist az egyik legismertebb X-Wing-es blogger, részben az ő írásának hatására kezdtem el Dash-sel aktívabban foglalkozni "pályám elején", vagy pont őt olvastam többet, mert az YT-2400 tábor elvakult híve volt. Hm, az elvakult erős szó, hiszen alá tudja támasztani az állításait. Többnyire.

Míg az FFG fő X-Wing-es játékfejlesztője, Alex Davy is elismerte, hogy Az Outer Rim Smugler eszméletlenül, a Wild Space Fringer meg eléggé el van árazva, Theorist váltig kitart amellett, hogy  a WSF egy remekül beárazott hajó, csak meg kell vele tanulni játszani, és ésszel kell felszerelni. Amint elkezdünk rá fejlesztéseket aggatni, hamar abban az árkategóriában találjuk magunkat, hogy indokoltnak tűnik még pár pontért Dash-re fejleszteni.

Mi a helyzet, ha már Dash-t hozzuk? Ráadásul 100 pontból?

Itt kezdődik a fejtörés. Theorist a 42 pontos WSF + HLC + Gunner mellett tette le voksát, de nekem a 4 kockás támadás kihagyása után nem ér meg 5 pontot egy módosítatlan 2 kockás lövés.

Persze repkedtek az ötletek, sokan a Ghost-ot javasolták, pontosabban a VCX-100-ast, csatlakoztatott shuttle nélkül.

Chopper

  • enhanced scope,
  • ion projector,
  • autoblater turret

Chopper

  • enhanced scope,
  • intel agent,
  • Kanan

Ez a fenti lista egy Kyle KAtarn-os Super Dash-sel érdekesen működne együtt, Dash-ről is könnyedén leszedhetné a stresszeket, vagy Chopperről, ha úgy alakul.

Lothal Rebel

  • FCS
  • Hera
  • Chopper
  • Flechette Torpedo
  • Extra Munitions

Hátra is tud lőni a hatalmas jószágunk, ráadásul stresszelhet,

Lothal Rebel

  • Hera
  • Chopper
  • FCS
  • Engine

Ezek után én az alábbi variánst próbáltam ki pár könnyed meccsen.

Lothal Rebel

  • Fire Control system
  • Hera
  • Han Solo
  • Auto Blaster Turret

Így jelentő mennyiségű módosítást kaphat egyetlen Target Lock-ra a hajónk, akcióink ha nincsenek, hát nincsenek. Az Auto Blaster Turret már egy elég veszélyes zónát jelent ászokra, és bár nincs ccuray corrector-unk, egy target-lock-kal még mindig jó esélyünk van fix sebeket bevinni.

A Dash Ghost elég jó más Ghost-ok ellen, illetve regeneráló lázadókat is meg tudja félemlíteni. Ászok ellen csak egyszer próbáltam ezt a listát, ott Soontir Fel Stealth Device-át könnyedén le tudtam volna kapni a Lázadómmal, ha nem pont egy blinded pilot crit jön fel. Ellenben teljes pajzson lévő Dash-em megmaradt egy Soontir ellen, és mivel baráti meccs volt időkeret nélkül, döntetlent javasoltam az ellenfelemnek, mert Én nem tudom lelőni őt jó eséllyel, ő meg csak sokára tud leszedni, ha blokkolásra játszanék (mint egy versenyen tenném 1 hajó ellen, ha pontösszegben vezetek és kevés idő van hátra, ahol Soontir-nak nagyon óvatosan kell mennie, ha nem akar véletlen token-ek nélkül maradni, a rossz irányba nézve).

Paul Heaver-t megelőzve

[caption id="attachment_8334814" align="aligncenter" width="599"]paul Srácok, arra gondoltam, hogy...[/caption]

A háromszoros világbajnok, Paul Heaver a Nova Squadron Radio 48. számában arról beszélt, hogy szerinte a legjobb lázadó lista:

Dash

  • Push the Limit
  • HLC
  • Outrider
  • Engine Upgrade
  • Kanan/Kyle

Lothal Rebel

  • Fire Control system
  • Hera
  • Han Solo
  • Auto Blaster Turret

Hogy mi? Ez az Én listám! Ugyan azt hozta ki a Világbajnok pár nappal később, mint Én! Azért ez valami. Spoiler a Nova Squadron adásából: utána persze közli, hogy jelenleg ez is gyenge, ezért birodalmi ászokkal fog repülni.

Paul, Te voltál a Kiválasztott! Az volt a dolgod, hogy elpusztítsd a Sith-eket, nem az hogy közéjük állj! Hogy egyensúlyt hozz az Erőbe, nem hogy sötétségbe taszítsd!

Nem Tehetek mást, mint

Bocsáss meg, megint érzem, hogy szólít egy könnyebb út. A legfőbb vezér látja rajtam. Mutasd meg újra, a lázadás erejét, és semmi sem állhat az utunkba, mutasd meg, Dash, és befejezem, amit elkezdtél!

(Update: április 16.-án Atlantában a Rebel seregek az elmúlt időszak várakozásai felett szerepeltek, és bár Palp Aces nyert, nem vagyok róla meggyőződve, hogy a lehető legjobban játszotta a döntőt a Rebel játékos. Aznapi 9. vagy 10. meccse volt, így ezt nem rójuk fel neki. Úgy néz ki, azért még lázadó játékosoknak is van mit keresniük ebben a játékban.)

Még egy kis Dash

Atlantai Regionális versenyen a legjobb 16-ban 3 (!!!) Dash build is volt, mind a  3 lényegesen különböző. Bár a beszámolókat elnézve, nem is volt két hasonló lista.

Rich Meade

  • Dash Rendar,
    • Recon Specialist
    • HLC,
    • Lone Wolf,
    • Outrider
  • Miranda,
    • TLT,
    • Advanced SLAM,
    • Extra Munitions,
    • Sabine, Seismic Charges,
    • Conner Net

Richard Hsu

  • Dash Rendar
    • PTL,
    • Mangler,
    • Kanan Jarrus,
    • Outrider,
    • Engine Upgrade
  • Chopper
    • FCS,
    • Autoblaster Turret,
    • Hera Syndulla,
    • Han Solo

Brian Zeno (második hely)

  • Dash Rendar
    • Lone Wolf,
    • HLC,
    • Recon Specialist,
    • Outrider
  • Corran Horn
    • VI,
    • FCS,
    • R2-D2,
    • Engine Upgrade

Erre nehéz mit mondanom, mert két fajta Dash-t nem szeretek, a Mangler-eset, és a Lone Wolf-osat. Hm. Vegyük észre, hogy a második hely az Wave 5-ös lista. és az elsőnek közölt a háromból is Wave 7-es. Ezeket még néznem kell, hogy érdemben reagáljak rájuk. A legjobb 16 összes listája.

Kis könnyed X-Wing

Kipróbáltam a svéd csodát is (ahogyan magamban elkereszteltem), azaz egy tényleg kompetitív, de élvezetes, csupa X-Wing listát!

  • Wes Janson (31)
    X-Wing (29), R2 Astromech (1), Veteran Instincts (1), Integrated Astromech (0)
  • Wedge Antilles (32)
    X-Wing (29), BB-8 (2), Crack Shot (1), Integrated Astromech (0)
  • Poe Dameron (37)
    T-70 X-Wing (31), R5-P9 (3), Veteran Instincts (1), Autothrusters (2)

A többség szerintem szívesen lát X-szárnyúakat az asztalon. 3 remek pilóta, 2 rossz hajó, 1 egész jó hajó, 1 pajzstöltő robot. Hogyan működik? Ha az ellenfelünk nem valamelyik régi X-szárnyút kezdi el lőni, akkor potenciálisan fennáll a veszély, hogy Poe végül visszatölti a hiányzó életét, és menet közben Wes és Wedge, a legerősebb pilótaképességek közül 2-t is felvonultatva, valamit darabokra szaggatnak. Wedge BB-8-tel viszonylag mobilis, míg Wes meg jó eséllyel utoljára lép, ezzel biztosítva, hogy nehezebb legyen bekeríteni egy arc-dodger-rel. Az immár lényegileg  6 életes T-65-ös X-szárnyúak szerencsére nem esnek le annyira hamar, így ahhoz, hogy Poe-n kívűl más ne maradjon a pályán, megdolgoztatjuk az ellenfelünket. Poe pedig a pajzs visszatöltésével egy elég kemény ellenfél.

Ez a fenti lista ötletes, élvezetes, gyakorlatilag anti-meta lista, az ászokkal felveszi a versenyt, valamint Wes fókusz és target lock eldobatása rakétás listák ellen is nagyon jól jöhet. Egy kis pajzsvisszatöltésre meg nehéz nemet mondani. Talán pont Poe a habarcs a listában, ami biztosítja a szívósságot, ugyanakkor még kellő tűzerőt és mobilitást is biztosít. Segnor-loop-ot a régi X-Wing-ekre is!

Szándékos döntetlen, szükséges rossz, vagy a játékban az első koporsószeg? ELHÁRÍTVA!

Megoszlanak a vélemények az Intentional Draw Rules kapcsán (IDR, vagy ID maga a döntetlen elfogadása). A fő probléma vele nyilván az, hogy nem tesz jót a közösségnek. A baj vele az, hogy egy TOP 8-as cut-ot magába foglaló versenyen, vagy hasonló struktúrában a biztos bejutásról való lemondás lehet.

Félreértés ne essék, azt szeretném, hogy kivegyék ezt a kitételt a Verseny szabályzatból. A magyar Liga több szervezőjével beszélgetve, ők is hibás döntésnek tartják ezt a szabályt, és amíg nem vagyunk hivatalos FFG-s verseny, addig nem is kell betartanunk. Ez ugye gondolom, már másoknak is feltűnt, hogy idehaza a változatos verseny formátumok nem felelnek meg a szokásos FFG-s verseny struktúrának.

A két legerősebb érv az ID ellen, hogy például a Hoth Open győztese, Ryan Fleming nem jutott volna be a TOP 8-ba, ha előtte mindenki ID-zik. Pont így fért be a 8. helyen, hogy több asztalon sem állapodtak meg döntetlenben.

A másik érv a közelmúltból a Roanoke Regionals verseny, ahol a Swiss verseny 6., utolsó fordulójára pontosan az első 8 ember állt olyan pontértékkel, hogy ha ők ID-znek, akkor garantáltan ők kerülnek be az első 8-ba. Mivel ők sem hülyék, megtették. Sportszerű volt? Szerintem olyan cselekedet, amit a verseny szabályzat engedélyez, nem lehet sportszerűtlen. "Szép dolog" volt? Ezt azért nem jelentem ki. Én megtettem volna? Nem tudom azt mondani, hogy nem. A komoly tárgynyeremények mellett az amerikai nemzeti versenyre és a világbajnokságra való bejutás helyéről is döntött ez a mérkőzés. Az 5. kör megkezdése előtt az a 8 játékos már megmutatta, hogy ők kifejezetten jó játékosok. Ha az 5. forduló után lett volna a vágás, ugyan ez történt volna végeredmény szempontjából, csak senki sem hőbörgött volna, és nem hallunk az esetről.

Mi volt a baj ebben az esetben? Az FFG a létszámtól függően teszi függővé, hogy hány fős legyen egy-egy "premier event". A roanoke-i tournament pont abba a kategóriába csúszott bele, amikor már 6. kört írt elő a versenyszabályzat, de még nem volt semmi értelme 6. kört tartani (40+ főtől kéne 6. kör elvileg, és ők 43-an voltak).

Csak mellékesen, a ma már sokat emlegetett Paul Heaver is a Top 8 ID-zők között volt, pedig őt mindenki a valaha élt legsportszerűbb embernek tartja.

 

[caption id="" align="aligncenter" width="926"] FFG váltig állítja, tudják, mit csinálnak[/caption]

Általában baj van-e most az ID-vel? Igen. Miért vezetik be? Nehéz felügyelni, megítélni, hogy például a két játékos szándékosan kerüli az összetűzést, aztán végül már nincs idő lelőni semmit sem. És vannak olyan listák, amik nem szeretnek először ráfordulni az ellenfélre, hanem szükségük van arra, hogy a másik fél kötelezze el magát. Pontosan ezt a taktikát javasolja nekem Bendzsi Jumpmasterek ellen.

Páran javasoltak olyan kitételt, hogy ha senki nem lő le semmit sem, akkor mindkét játékos kapjon vereséget, vagy egyből diszkvalifikálják őket. Ez nyilván egy elég nagy baromság. Vannak olyan defenzív, sok tokenes listák, akik egyszerűen úgy nyernek, hogy csak megcsipkedik az ellenfél gyenge pontját, majd nem vesztenek lehetőség szerint semmit sem. Két ilyen lista nem sok mindent tud egymással kezdeni.

Például, kis előnye az ID-nek, hogy ha valaki hoz egy "fortress", vagy más néven "turtle" listát, azaz úgy beállítja a hajóit, hogy ők végig ütközzenek, így biztosítva, hogy például a Lambda Shuttle-ei mögé ne lehessen bemenni, majd szétcincálni  őket, akkor most ellene odahívhatom a bírót, és a jelenlétében közölhetem, hogy most egyezzünk ki döntetlenben, mert nem fogok odarepülni a hajói elé, hogy szétlőjenek, amikor az én egyetlen célom az lenne ellene, hogy mögé repüljek be. Ilyen taktikával szerencsére nem találkoztam a való életben, de külföldön pár "try hard" ember rendszeresen előveszi, és pár lista nem tud velük mit kezdeni. Egyéb sereg összeállítások persze gond nélkül átmennek ezen az akadályon.

Azért alapvetően több a gond és a bánat az ID körül, mint amennyi egyértelmű előnyt hozna.

Az FFG azt nyilatkozta, meg szeretnék hagyni az IDR-t

Mit lehetne tenni ezek után? Megváltoztatni a tornarendszert. Vannak rá működő javaslatok. Például a "gradált vágás" (mi így használjuk ezt a matematikában, szóval graduated cut angolul). Ez azt foglalja magában, hogy pl. a 12. emberhez képest vágunk, értve ezalatt azt, hogy MINDENKI, akinek annyi vagy több verseny pontja van, mint a 12-nek, bekerül az egyenes kieséses szakaszba. Mivel így ott nem kettő hatvány darab ember kerül be jó eséllyel, így a kieséses szakasz első fordulójában a jobb helyen bejutók automatikusan továbbkerülnek, míg az éppen becsúszok kvázi egy plusz fordulót játszanak). Ez nem csak az ID fontosságát/problémáját veszi el, hanem lecsökkenti a rossz MoV-t szerző listák hátrányát, azaz azokét, akik rendszeresen nyernek, ellenben szinte az egész listájuk elhullik a folyamatban. Hiszen, ha mondjuk 5-1-re végeztem, de rossz MoV-val, akkor a a régi fajta Top 8 vágásból kiütött volna egy 5-1-es jó MoV-ú ember, de a gradált vágásba mindketten bekerülünk. Az ő előnye, hogy esetleg egy fordulóval kevesebbet játszik, azaz eleve tovább jut a kieséses rész első szakaszán. Van ideje pihenni és harapni valamit.

Győzelem!

Tegnapi nap folyamán az FFG egy hivatalos közleményben adta tudtunkra, hogy meghajlik az óhajunk előtt, és nem akar az árral szemben úszni. Maximális tisztelet ezért a Fantasy Flight-nak, hogy felismerik, mikor tényleg rossz egy döntésük (pl. régi Phantom nerf előtt), és mikor csak népszerűtlen (4 TLT).

A lényeg, hogy

augusztus 1-jétől kezdve kiveszik egyes játékaikból az ID-t, és a döntetlen helyzeteket és végkimeneteleket IS a versenyformátumból.

Eleve ritka a döntetlen X-wing-ben, de azért kérdéses, mi is jön helyette. Valószínűleg az Initiative fog dönteni, hogy vagy az azt birtokló játékos nyer a szokásos döntetlen szituációban, vagy pedig, hát pont fordítva. Ezért is csak a júliusban megjelenő tournament rules frissítésből tudjuk meg a végleges ítéletet. Ami egy másik jó jel, hogy nem elsietik a döntésüket, hogy korrigálják a hibát, hanem tudják, baj van, intézkednek, de mivel több opcióval rendelkeznek, ezért megvizsgálják ezeket alaposan a végleges döntés előtt.

Forrás:

komment

X-Wing: Endor #05 - Taktikai átcsoportosítás a Jégbolygón történtek tükrében

2016/04/15. - írta: Promie Motz

EndorOpen

Az Endor Open 2016 sorozat cikkei

Felkészülés jelenlegi állása, összehasonlítva az eredeti céllal:

Jó lenne azonban 50-et lejátszani, és 60%-os arányban nyerni őket legalább, beleértve a III. Ligafordulóban (ami megint 100 pontos dogfight)  egy legfeljebb egy vereséges menetelést. Valamint lesz a H.É.T. is. Jó alkalom lenne, hogy nézzem, teher alatt nő-e a pálma.

Ez részben összejött, nézzük is meg, pontosan mennyire.

  • 31 meccset játszottam a felkészülésben, 17 - 14 statisztikával, ami alulról üti az 55%-ot. Ha hozzávesszük az eredeti 7 - 3 - 1 -es adatokat, akkor 24 - 17 - 1 -es eredménnyel 57%-ra javul a mérleg. Ez már reálisan közel van az elvárt 60%-hoz.
  • A III. Ligafordulóban sikerült 4-1-et játszanom, míg a H.É.T-en 2-2-t. Az első Ligafordulót is beleszámítva 10-3 három verseny alatt az átlag, azaz közel 77%. Itt valószínűleg benne van az is, hogy a verseny ellenfeleim először látták nagyrészt piszkoskodni a listáimat élőben. Nevezetes kivétel ezek alól Zoli és Bendzsi, akiktől versenyen (is) elszenvedtem 1-1 vereséget, és ismerték a trükkjeimet.
    • Egyébként a két verseny között a különbség Kyle és Kanan, az előző megmérettetésre már a Rebels sorozat sztárját hoztam. És alapvetően elégedett vagyok vele, hiszen jobban is teljesítek vele, lehet, szükségem lesz Kyle-ra.
  • ENNEK ELLENÉRE a nemzetközi helyzet egyre fokozódik. Jó tudni, és ne felejtsük el.

Új szelek fújnak, új hullám érkezett

Ha az ember egy olyan versenyre készül, aminek meg tudja tippelni a "metáját", azaz, hogy milyen arányban lesznek az egyes sereg összeállítások, akkor érdemes kihasználni ezt az információt. Április legelején az Endor Open egyik testvére, a Hoth Open Amerikában sikeresen le is zajlott. 251 játékos harcolt, az Endor 200 főjével szemben, de az arányok egészen hasonlóak.

[caption id="" align="aligncenter" width="1024"] Arányosan oszlanak el a frakciók a jégbolygón.[/caption]

Szimplán a részvétel szerinti "eloszlás" tökéletes volt, szinte egyenlő arányban képviselték magukat az egyes frakciók.

[caption id="" align="aligncenter" width="1024"] Új hajók használata játékosszám alapján, és nem hajószám alapján[/caption]

[caption id="attachment_8334674" align="aligncenter" width="600"]Ce_eoUWVAAEfZLz Elsöprő többségben a tiszta Jumpmaster seregek, avagy a U-boats-ok[/caption]

 

115 ember hozott Wave 8-as hajót a 251 főből, azaz a többség jelentősen változtatott a Wave 7-es listáihoz képest. Fenti statisztikából látszik, hogy elég sokan próbálkoztak Phantom nélküli Ghost-tal.  Egy Tweet-ből tudjuk, hogy 6 ember hozott csak stresshog-os listát (hatalmas visszaesés a korábbi számokhoz képest), és ők mind el is érték legalább a 18 versenypontot. 82 személy került így egyébként tovább a 3. napi csatározásokba.

Ott még 3 svájci rendszerű mérkőzést követően  a legjobb 8 jutott tovább az egyenesági kieséses menetbe.

A 9. swiss forduló előtt a legjobb 16 lista eloszlása

  • 1× ghost, Poe, Z (bejutott)
  • 2× triple U-boat (bejutottak)
  • 7× imperial aces, vegyesen Palpatine és nélküliek (5 bejutott, 2 nem)
  • 1× double Ks, y, z (nem jutott be)
  • 1× triple As (nem jutott be)
  • 1× brobots (nem jutott be)
  • 1× double U-boat plus N'Dru (nem jutott be)
  • 1× tie swarm (nem jutott be)
  • 1× RAC plus Whisper (nem jutott be)

Ahhoz képest csak 3 listában volt jumpmaster a legjbb 16-ban, és csak 2 ment tovább a legjobb 8-ba, amik tényleg 3 scout-ból álltak.

Első helyen bejutó

Lyle Hayhurst, az interneten sozin néven, egy ismert alakja az X-Wing közösségnek. A két nap alatt 9-0-t játszott a swiss fordulók alatt, ezzel játéktörténelmet írt, mint a leghosszabb veretlen sorozat a svájci rendszerben X-Wing versenyen. Beletartozik, hogy ez volt az első verseny ennyi fordulóval ebben a rendszerben. A listái a híres/hírhedt Imperial A**Holes.

Második helyen bejutó

"A" lista.

Harmadik helyen bejutó

Egy nagyon kemény lista, itt már írtam arról, hogyan kaptam ki ettől a sereg összeállítástól.

Negyedik helyen befutó

A most már 17 éves csodagyerek, aki tavaly 2. lett a világbajnokságon, és a "the Nathan" egy teljes használt listaelnevezés lett: Poe/Corran/Prototype. Fájó lázadó szívvel tudatom, hogy most birodalmi színekben indult, de legalább Palpatine-t nem hozott.

Ötödik helyen befutó

Egy elég neves ember, Team Covenant-os blogger, bár X-Wing-et eddig inkább hobbinak tekintette. Jó, erre a versenyre már direkt készült.

Hatodik helyen befutó

Lásd, 3. helyen bekerült játékos.

Hetedik helyen befutó

Véletlen egy Rebel játékos is bekúszott a küszöb alatt. És egyből a Ghost-ot hozta eddig, meg Poe-t, akit temettek már ezen a versenyen. A fenti lista ellen játszottam egy kevésbé erős játékos ellen, és ő semmit sem tudott szinte produkálni. Ezzel a listával ilyen erős mezőnybe bejutni hatalmas teljesítmény.

Nyolcadik helyen befutó

Csak Jumpmaster-ek. Ryan Fleming majdnem nem jutott be az új, szándékos döntetleneket engedélyező tournament szabály miatt. Szerencséjére az egyik asztal nem paktált le, és így pont a 8. helyen becsúszott. Ha azon az asztalon döntetlenben megegyeznek a játékosok, akkor más lett volna a verseny története.

Eredmények

Top 8 matchups

  • (#8) Ryan Flemming legyőzi (#1) Lyle Hayhurst-t,
  • (#2) Darwin Schafer legyőzi  (#7) Jason McMahon-t,
  • (#6) Brad Miller legyőzi  (#3) David Yun-t, de időre ment a meccs,
  • (#4) Nathan Eide legyőzi  (#5) Zach Bunn-t,

Top 4 matchups

  • (#8) Ryan Flemming legyőzi  (#4) Nathan Eide-t,
  • (#6) Brad Miller legyőzi  (#2) Darwin Shaffer-t,

Döntő asztal

  • (#8) Ryan Flemming legyőzi  (#6) Brad Miller-t.

Röviden elemezve

A Scout-ok nehéz listát eredményeznek, bárki-bármit mondjon. Persze egy erős listát, ami az 1-2 agility-s lázadó hajók ellen kifejezetten erősek, így felborítva azon az oldalon az egyensúlyt. A szokásos lázadó swarm-ok eltűnésével a birodalmi ászok előtérbe kerültek, akik a Jumpmasterek ellen is meglehetősen erősek. Így a nagy tömegű scout sereg elrontotta sok lázadó játékos napját, hogy a legjobbak közé kerüljenek, ugyanakkor csak kevés jutott be közülük a döntő fordulókba.

A Scout-ok jó listát adnak, elég erőset, és főleg a rebel játékosokat rúgták ki a komfort zónájukból, míg a birodalmi ászokkal ügyesen repülők védve érezhetik a hátsójukat. Így ha valaki eredményes lázadó játékos akar lenni, érdemes elgondolkodnia, hogy mindezek után valamit beújít a seregén.

[caption id="" align="aligncenter" width="700"] Zach a listájával az ifjú titán, Nathan ellen a négy közé jutásért[/caption]

[caption id="" align="aligncenter" width="700"] Döntő meccs[/caption]

[caption id="" align="aligncenter" width="700"] A bajnok[/caption]

Ryan így elutazhat a Coruscant Invitational-re júliusban, ahol a másik hét System Open bajnokával fog megküzdeni.

Forrás:

  • Scum victory on Hoth! FFG hivatalos cikk a Hoth Open-ről
  • I still believe in dash Rendar, kedvenc angol nyelvű X-Wing blogosom, Theorist írása, akinek hála szerettem bele Dash-be, majd a két YT-2400-asba. Terjedelmi okok miatt ezzel a forrással a következő számban foglalkozok alaposan.
komment

X-Wing: Helyzetjelentés Svédországból

2016/04/12. - írta: Promie Motz

swx35_preview4

A cikk eredetileg az swmini-n jelent meg.

Mai témánk a (Balti-)tengeren túlról érkezett, friss, és rámutat arra, mi történik kis hazánkon kívül. Több szót erre nem is érdemes vesztegetni, vessétek bele magatokat az alábbi ínyencségbe!

Sziasztok! A nevem Vámos Csaba én is lelkes X-wing játékos vagyok, sajnos mégsem képviseltetem magam Magyarországi versenyeken, mert Svédországban reptetem a Lázadókat.

Sebők Ricsi keresett fel, hogy írjak egy helyzetjelentést a Svédországi állapotokról. Ennek most örömmel teszek eleget.

Szóval a svédországi helyzet megértéshez muszáj leszögeznem a szörnyű valóságot: Svédország nagy! Pontosabban hosszú. Ez azt jelenti, hiába van minden hétvégén Store Championship sajnos a távolság miatt nem kivitelezhető, hogy minden részt vegyek. Én Sundsvallban lakom egy közepes méretű város Svédország közepén. De ha mondjuk, le akarunk ugrani Stockholmba egy turnamentre az egy 4 órás autóút és ez még csak Stockholm, de ha az ember Götenborgba vagy Malmöbe akar menni az 8-9 órás út. Ezért van az, hogy mi csak a ”közelebbi” versenyekre járunk: Östersund (2 óra) Uppsala (3 óra) Örnsköldsvik (1,5 óra) Umeå (3 óra) és persze arra, amit itt helyben szervezünk. A nagy távolságok miatt az országos versenyt tömbösítik, és régiók szerint helyezik el. Május 6-7 Északi régió Skellefteå-ban, Május 7 déli régió Linköping-ben, Május 13-14 közép régió Östersund és a nagy végső verseny Június 4 Uppsala. A június negyedikéi azért is fontos, mert az FFG összevonta Norvégiát, Dániát és Svédországot egy nagy csoportba és ott fog eldőlni ki a legjobb a régióban.

[caption id="" align="aligncenter" width="640"] Svédország a valóságban még nagyobb, mint ahogy a térképen látszik. És még hosszú is.[/caption]

Most, hogy az alapokkal megvagyunk, jöhetnek a meták!

Meta Wave 8 előtt

Svédországot X-wing terén 2 részre lehet bontani:

Déli régió Malmö, Götenborg. Minden ami Uppsala és alatt van. Javarészt Arcdogereket használnak Soontir, Darth Vader és Palpmobil (lambda benne Palpatinnal), de találkozhatsz Brobotok-val (kettő IG-2000) is.

Északi régió: Sundsvall, Östersund , Umeå-ig. Nagyhajó mini swarm, swarm, valamint két nagyhajó, Brobotok, Falconok.

De ez nem azt jelenti, hogy csak ilyenekkel futsz, össze nekik is van kísérletező szellemük. De nagy részben velük találkozhattál. Na, ezt rúgta fel a wave 8. És nekem volt szerencsétlenségem megtapasztalni a wave 8 megérkezését Uppsalába.

12953183_1103545666332331_1299794216_o

Uppsala és a wave 8

Április 2.-án rendeztek egy Store Championship-et Uppsalába el is határoztuk Patrikkal és Félixxel (mentoraim, tanáraim, barátaim), hogy lemegyünk és kipróbáljuk magunkat délen (sajnos Félix végül nem tartott velünk családi program miatt). Ez egy fontos tapasztalat számomra, mert én nem vagyok olyan régóta ebben a játékban (3. bajnokságom volt) és kell a tapasztalat. Főleg a déli verseny tapasztalata. Merthogy nemcsak a meta változik, ahogy Svédországban barangol az ember, hanem a hozzáállás is. Míg északon a "fly casual” gondolkodásmódot, és listaépítést követik, addig délen inkább a versenyszellem és győzelem orientált játékot játsszák. Ezt nem úgy kell érteni, hogy vér folyik, és tiszta gyűlölet uralkodik minden játék alkalmával, de összefuthatsz olyan ellenféllel, aki kegyetlenül betartja a szabályokat, és ha elfelejtetted az akciót és egy másik hajód már lépett, akkor erre ráfáztál. Persze ezt is meglehet érteni, de túlzásokba nem kell esni és főleg elfelejteni, hogy ez egy játék és azért vagyunk itt, hogy jól szórakozzunk. Na de térjünk rá a versenyre vagy tragédiára, ez mindössze nézőpont kérdése.

Sajnos a megmérettetést megelőző héten egyáltalán nem tudtam repülni, ez tisztán látszott a versenyen nyújtott siralmas teljesítményemen.

A listám az arcdoggerek rémálmát hivatott megtestesíteni (a sors fintora, hogy egyetlen egy igazi arcdoggerrel sem találkoztam).

Unicorns of the Galaxy

  • Ten Numb (35)
    B-Wing (31), “Mangler” Cannon (4), Adaptability (0)
  • Lieutenant Blount (21)
    Z-95 Headhunter (17), Ion Pulse Missiles (3), Deadeye (1)
  • Green Squadron Pilot (17)
    A-Wing (19), Chardaan Refit (-2), Adaptability (0)
  • Gold Squadron Pilot (27)
    Y-Wing (18), Bomb Loadout (0), Twin Laser Turret (6), Proximity Mines (3)

A terv az, Numb így is úgy beviszi a kritet, ezzel pusztítva, valamint fájdalmat és kétségbeesést osztva az arcdogereknek. Adaptability miatt egyszerre lép és lő Soontirral és Véderrel. Blount fókuszál és kilövi az Ion Pulse missiles-t, ami talál, mert Blount pilóta képessége ezt teszi lehetővé, aztán az ionizált hajó következő körben egyet lép, rá az Y-wing által ledobott Proximity Mines-ra. Az A-wing pedig csak ott tengeti életét és lövöldöz.

Első meccsem Poe, Wedge, Tycho ellen győzelemmel zárult. Poe-t hamar ki tudtam szedni, ehhez hozzájárult, hogy megkapta a proxy-t is utána az A-wing és az X-wing levadászása nem okozott gondot.

[caption id="attachment_8334637" align="aligncenter" width="2048"]12946870_1103545669665664_2122491100_o Feállás[/caption]

[caption id="attachment_8334636" align="aligncenter" width="2048"]12970152_1103545732998991_1496867333_o Poe még nem is sejti, hogy ez egy csapda![/caption]

Második meccsem 3 punishing one ellen volt.

  • Contracted Scout + Proton Torpedos + Extra Munitions + R4 Agromech + Deadeye + Guidance Chips + Boba Fett
  • Contracted Scout + Plasma Torpedoes + Extra Munitions + Guidance Chips + Deadeye + R4 Agromech
  • Contracted Scout + Proton Torpedos + Extra Munitions + Deadeye + Guidance Chips

12970677_1103545736332324_1756840775_o

Csúnya mészárlás lett a vége. Mindhárom nagyhajó deadeye-jal, proton torpedókkal és csupa fájdalommal. Rosszul is repültem, nem is igazán tudtam, hogyan kéne. Sikeresen ütköztettem Blountot az első tűzváltás előtt így nem tudtam fókuszálni vele és az Ion pulse-t sem tudta kilőni. 3 hajó össztüzében a Y-wing eltűnt. Ami utána következett az kétségbeesett menekülés és pontmentés.

Harmadik meccs Patrik barátom ellen. Ő meg pont a Félixtől kölcsönkapott Crack shot swarmmal repült.

12946936_1103545729665658_1577853136_o

  • Howlrunner + Crack Shot + Stealth Device
  • Black Squadron Pilot + Crack Shot
  • Black Squadron Pilot + Crack Shot
  • Black Squadron Pilot + Crack Shot
  • Black Squadron Pilot + Crack Shot
  • Wampa + Stealth Device

12970317_1103545722998992_604891013_o

Még egyszer sem sikerült megvernem a Crack shot listát. De ez alkalommal kerültem hozzá a legközelebb. Az első körben sikerült kiszednem Howlrunnert egy szerencsés direct hit és az ion pulse miatt. Ledobtam a bombát is rá egy tie vadászra 1 találatért, de sajnos Ten Numbbal sikerült egy nagyon fontos pillanatban egy aszteroidán landolnom így nem tudott lőni, ez hozta vissza a meccsbe Patrikot és ő sajnos nem hibázott és megnyerte.

12953152_1103545779665653_2047254985_o

Negyedik meccs egy arcdogerré tunningolt Ghost, Jake Farrel és egy mezei Z-95 ellen mentem.

  • Jake Farrell + A-Wing Test Pilot + Proton Rockets + Veteran Instincts + Autothrusters + Push the Limit
  • Bandit Squadron Pilot
  • Hera Syndulla + Fire-Control System + Extra Munitions + Proton Torpedos + Weapons Engineer + Navigator + Guidance Chips

A Ghost nagyon érdekes koncepció alapján volt kiépítve. Hera Syndulla egy Navigátor upgraddel. Ez azt jelenti, mikor felfedi a dial-t oda forgatja, ahova akarja. Mert a pilótaképessége lehetővé teszi, hogy cserélgessen zöld színű manőverek valamint piros színű manőverek között, a Navigátor jóvoltából pedig lecserélheti a sebességét a kiválasztott manővernek. Tehát úgy nézett ki ez játékban, hogy kiválasztotta zöld egyes előre manővert majd elkezdett gondolkodni hova szeretne menni, utána elfordította az enyhe zöld egyesre a pilóta képesség jóvoltából, majd átváltotta 3 enyhe kanyarra a Navigátor miatt, és ennyi. 7 pilot skill és utánad dönt, hogy mit szeretne csinálni. Van benne koncepció, ez a meccs is meglehetett volna, de sajnos Ten Numbot levadászták. Utána hiába lőttem le a Z-95-öt meg a Ghost-ot, az A-wing-je levadászta Blountot és az én megmaradt A-wing-em sajnos már nem bírta elcsípni.

Ötödik meccs.

  • Boba Fett + Glitterstim + Push the Limit + Engine Upgrade + Gonk
  • Kath Scarlet + Glitterstim + Push the Limit + Engine Upgrade + K4 Security Droid

Sok szót nem érdemel nem koncentráltam. Két Slave One ellen repültem. Életemben először, sokat tanultam belőle. De sajnos győzelmet nem könyvelhettem.

Patrik barátom bekerült az első négybe, ő ott kapott ki egy nagyon érdekes X-wing lista ellen.

  • Wes Janson (31)
    X-Wing (29), R2 Astromech (1), Veteran Instincts (1), Integrated Astromech (0)
  • Wedge Antilles (32)
    X-Wing (29), BB-8 (2), Crack Shot (1), Integrated Astromech (0)
  • Poe Dameron (37)
    T-70 X-Wing (31), R5-P9 (3), Veteran Instincts (1), Autothrusters (2)

[caption id="" align="aligncenter" width="1280"] A legjobb X-Wing pilóta[/caption]

Mentségére szóljon, hogy ellenfele a verseny legtapasztaltabb játékosa volt és csak X-wingekkel repül. A hibát ott követte el, hogy nem volt elég bátor így nagy balszerencséjére egy enyhe jobbkanyar után amit hármas sebességgel vitt véghez csak egy Tie vadász volt lő távban mind a három X-wingnek. Wes lőtt először elvette a fókuszt bevitt egy találatot, utána Poe jött ő is bevitt egy találatot végül Wedge fejezte be egy crack shoot-val. A következő körben egyes rangeben voltak és mindhárom X-wingnek volt akciója, kiszedték Howlrunnert, utána már csak egy X-winget tudott leszedni. Poe és Wedge csak két Tie vadászt hagyott.

A Másik asztalon ugyancsak egy Crack shot lista játszott egy Tie Prototype Miniswarm ellen.

  • Baron of the Empire + Tie/v1 + Crack Shot + Guidance Chips + Concussion Missiles
  • Baron of the Empire + Tie/v1 + Crack Shot + Guidance Chips + Concussion Missiles
  • Baron of the Empire + Tie/v1 + Crack Shot + Guidance Chips + Concussion Missiles
  • Baron of the Empire + Tie/v1 + Crack Shot + Guidance Chips + Concussion Missiles

[caption id="" align="aligncenter" width="1280"] "Ezekkel könnyebb parkolni, mint a régi TIE modellekkel! Tízből tíz inkvizítor ezt ajánlja! - Sienar Fleet Systems"[/caption]

Tiszta idegesítés és fájdalom! Nem volt valami lenyűgözően izgalmas meccs. Miután találkoztak csak egy zsebkendőnyi területen birkóztak és próbálták egymást lelőni mégis a mennyiség felülemelkedett a minőségen és a Crack shoot swarm nyert.

A döntőt nem vártuk meg, így is 21:00 volt és még 3 óra út állt előttünk. De később kaptuk a hírt, hogy az X-wing-es nyerte a versenyt, hibátlan napot könyvelhetett. Azért nekem nagyot dobbant a szívem, mert a kedvenc hajóm az X-wing és jó volt látni egy működőképes koncepcióban.

Összességében sokat tanultam ebből a versenyből. De az biztos, hogy a nap legfontosabb leckéje: a siker egyenlő a gyakorlással. Én ezt fogom tenni. Van két hetem a következő versenyig, addig annyit fogok repülni amennyit csak tudok. Ezt ajánlom mindenkinek és minél több ellenfél ellen. Mert sokkal jobb, ha már tudod mire számíthatsz.

Üdvözletem küldöm innen Svédországból és persze az Erő legyen veletek!

Köszönjük Csaba a cikket, élvezetes volt elolvasni, és jól pörgő kockákat kívánunk neked az elkövetkező megmérettetésekre! Olvasóinknak csak ajánljuk, hogy fogadják meg a beszámoló végén lévő tanácsokat. 

Címkék: X-Wing Wave 8
komment

X-Wing: Podcast 02 – A Portál visszavág

2016/04/08. - írta: Promie Motz

x-wing_podcastalpha

A cikk eredetileg az swmini-n jelent meg. Az swmini x-wing podcast a jelenleg is futó Red Squadron Podcast elődje volt, más égisz alatt.

Köszöntünk minden kedves Olvasót, és jelen esetben Hallgatót! Lassan, de biztosan dolgoztunk a podcast-ünk ezen adásán, és végül elkészültünk. Jó munkához idő kell, lassúhoz meg még több. Jelen adás csak kicsit kisebb média szenzáció, mint a tegnapi Rouge One trailer, így azt ajánlom, gyorsan hallgassa meg mindenki.

Beszélgettünk Kenessey Marcival a második ligafordulóval kapcsolatban (Wave 7 még) listaépítésről illetve, hogy ez hogyan változik escalation versenyben. Arról, hogyan találjuk ki a másik manőverét. Futólag érintettük az X-Wing alappilléreit, amiről már írtunk. Az interjúban beígért twitch link tartalma sajnos azóta törlődött.

Aztán Bendzsi mesélt a H.É.T.-ről, Marcival kielemezték a döntő meccset, amit vívtak.

X-Wing: Podcast 01 – Az SWMINI bemutatja, azaz az első szám.

Mostani, második szám

[0:00:00 - 0:01:50] Show megnyitó
[0:01:50 - 0:44:54] Második ligaforduló Marci szemszögéből, interjú, escalation, listaépítés, meccselemzés
[0:46:50 - 1:26:10] H.É.T. beszámoló,
[1:26:10 - 1:36:25] Szolnoki Escalation
[1:36:25 - 2:08:49] Muníciók és Alpha strike listák, 1:55:45-től Konkrétan a 3 Contracted Scout, meg kicsi Punishing One és Dengar, mert nem tudjuk abbahagyni,
[2:08:49 - 2:09:14] Show Zárás

Jó szórakozást hozzá, és jó Podcast hallgatást! ;)

Címkék: podcast
komment
süti beállítások módosítása