X-Wing: Bespin-i halálcsapda (Team Epic #2)

2016/09/17. - írta: Promie Motz

Nyugtalanság uralkodik a a Galaxis Peremvidékén. A Birodalmi Flotta sorra veszít csatákat a Lázadó seregekkel szemben és a Galaxis Söpredéke előmerészkedett bűnbarlangjaiból. 

A Szövetség a Köztársaság Helyreállításért hosszútávú taktikai érdekeit szem előtt tartva úgy véli, érdemes Lando Calrissian tábornok kedvenc tibana gáz lelőhelyét, a Bespin-t kicsavarni az Uralkodó markából. A mit sem sejtő csapatok gyanútlanul repülnek kelepcébe, amit a Hutt-ok és Darth Vader közösen állítottak fel.

A hírhedt fejvadász, IG-88 által vezetett csapatok saját testi épségükkel nem is törődve, torpedózáporral és nehéz lézerütegekkel veszik zárótűz alá a Miranda Doni seregét abban a másodpercben, ahogy a rendszerbe ugranak. A híres Zöld osztag és a Kék osztag is egyből több hajót veszít. Az egyik A-szárnyúban pont a rakétavető kap találatot, és beindult láncreakció szétveti a járművet.

20160819_192435

A Söpredék sorsdöntő sikerét sután semmibe véve továbbra is odadobja a lázadóknak a feláldozható embereit, mindaddig, amíg a kaptártudatú IG 4 példányban közeledik a baloldalukon. Reagálniuk sincs lehetőségük a lázadóknak, mire a fele seregük már elpusztult. A felderítésért felelős Jake Farrell egyedül tehetetlen az Agressor-ok ellen, amint kifogynak a rakétái, úgy apadnak el a könnyei is bajtársai pusztulása láttán.  20160819_192448

Boba Fett - HOL? - a Dengar-tól kölcsönkért Jumpmaster 5000-eséből irányítja a harcokat, majd a megfelelő pillanatban Jan Ors ellen veti magát, és sikeresen tönkreteszi az iker lézerágyúkat. A HWK-290-es Nien Numb másodpilóta javaslatára menekülőre fogja a figurát.

20160819_203604

Aztán bezárult a csapda. Nyilvánvalóvá vált, hogy innen senki sem jut ki élve.

20160819_201954 Cracken és Blount halált megvető bátorsággal igyekeznek Mirandának utat törni, de Fett parancsára a maradék torpedó elpusztítja a K-szárnyút.  20160819_210743

Az egyik Agressor-t sikerül elpusztítania a Lázadásnak, de ez elég csekély vigasz, hiszen a teljes hadtest megsemmisült.

Az a hír járja, hogy foglyul ejtettek pár tisztet, és busás váltságdíjért szabadon bocsátják őket a fejvadászok. Vajon sikerül a Szövetségben felüllicitálnia a Birodalmat, vagy mindörökre elvesztek ezek a hősök, akiket a végén Ysanne Isard börtönébe, a Lusankya-ba szállítanak?

Kicsit szakszerűbben

Eléggé tartottunk ettől a csatától. Viszonylag jó tippünk volt a listaépítési szakaszban, hogy az M&M páros 4 IG-t és annyi Jumpmaster-t hoz, amennyi belefér a listába. Nem is tudom, melyik fele volt a borzasztóbb. :D

Tudnak is azzal repülni, amit hoztak, a 4 IG elég nevetségesen erős, az IG-B Gunner-szerű képességének hála eszméletlen HLC sortűz alá vették a jobb szárnyúnkat. Az Attanni Mindlink is számunkra meglepően jól muzsikált epic-ben, főleg, hogy nem tudtunk stresszt osztani a gaz söpredékre. Akárcsak az IG-k, ez a lap is olyan, ami jobban muzsikál, ha több van belőle. Így az IG-ken, hogy Kati (Kaa'To) adja nekik a fókuszt minden körben, eléggé erős. Mármint rettenetesen. Amikor minden IG ütközik, de mindegyiknek van fókusza, első lövés után meg Target Lockja.

Félreértés ne essen, nincs bajom a Marciékkal, vagy a listájukkal. Mármint jó, nevetségesen erős, de ez a formátum kvázi "hibája". A játék 100 pontra van optimalizálva, kinézték, mik azok a lapok, kombinációk, amikor úgymond "jól scale"-elődnek, ahogy nő a pontszám.

Élvezetes volt a meccs, nem lett volna teljesen lehetetlen megnyerni. Az elején több szerencse kellett volna, hogy ne essen le 2 hajó 1-1 lövésből, hogy kicsivel több támadást fogjanak fel. És ezt leszámítva is még PS-kill-eltek egy X-szárnyút. A listánk 20%-a nem is lőtt. Mi is beleadtunk mindent, hogy a 8-asaink leszedjenek egy Jumpmaster-t, de az Overclocked-nak hála vagy 7 stresszt szedett össze, azaz legalább 5 sebet fogott fel azzal az egy pontos fejlesztéssel (támadásnál ugye csinál mondjuk 2-t magának).

Hasonló csodának köszönhetően vesztettem el a VII. Ligafordulót Inquisitor Voluntas kollégával szemben, így ez most egyfajta házon belüli visszavágó is volt a kettőnk között.

Az IG-kre kellett volna rárepülnünk, de mivel mi tettünk fel előbb, ez nem volt lehetséges. Az initiative gap-jük itt bejött, bár mi eleve a 2-esek közelébe tettük volna a 3-asokat, szóval ha ők nem a Green-ek előtt teszik fel a Jump-okat, akkor is jó tippjük lett volna. Így ez egy elképzelhető hiba volt a részünkről. Bár elég jól helyezkedtünk ahhoz, hogy 2 IG nem is lőtt az első körben, míg ha szembe megyünk velük, akkor ezt elég nehéz lett volna elérni.

K. Marci serege

IG-88A (36) Attanni Mindlink (1) Fire-Control System (2) Heavy Laser Cannon (7) Autothrusters (2) IG-2000 (0)

Kaa'To Leeachos (15) Attanni Mindlink (1)

Contracted Scout (25) Deadeye (1) Proton Torpedoes (4) Extra Munitions (2) Boba Fett (1) R4 Agromech (2) Glitterstim (2) Guidance Chips (0)

IG-88B (36) Attanni Mindlink (1) Fire-Control System (2) Heavy Laser Cannon (7) Autothrusters (2) IG-2000 (0)

IG-88C (36) Attanni Mindlink (1) Fire-Control System (2) Heavy Laser Cannon (7) Autothrusters (2) IG-2000 (0)

Total: 197

Másik Marci (Inquisitor Voluntas) serege

Contracted Scout (25) x4 Deadeye (1) Plasma Torpedoes (3) Extra Munitions (2) Overclocked R4 (1) Guidance Chips (0)

 

IG-88D (36) Attanni Mindlink (1) Fire-Control System (2) Heavy Laser Cannon (7) Autothrusters (2) IG-2000 (0)

Binayre Pirate (12)

Binayre Pirate (12)

Total: 200

Kilőttünk egyetlen IG-t, de azt tudjuk, pont mennyit ér, nem de? (A 9mi seregünket Bendzsivel már az előző beszámolóban leírtam, itt megtekinthetitek)

Verdikt

A team epic nekem továbbra is az egyik, ha nem a kedvenc játékmódom marad X-Wing-ben. Bár jöhetne lassan a Scum-oknak is epic hajó, és utána tényleg, a hangulat és esélyegyenlőség kedvéért kötelező lehetne ezek használata. Mármint minden frakciónak a saját huge ship-ének a használata.

Ezt már csak azért is írom, mert a tavalyi listánkhoz képest most mi is kihagytuk a CR-90-es korvettünket, mert a rakétás, HLC-s hajók falkái ellen nagyon gyenge. Pár friss rodeós meg beleesett "ebbe a csapdába", és hozták is bőszen a monstrumaikat. És kevésbé jól szerepeltek, ami ezeknél a ritkán használt és drágább hajóknál elég rossz érzés.

Így jövőre, egy esetleges kötelező huge ship-es epic versenyt már most nagyon várok! szerencsére addig van még egy lejátszandó meccsünk. Szemfüles olvasók esetleg észrevehették, hogy a 4 fordulós verseny 2. fordulójáról nem írtam. Itt K. Marci kolléga ugrott be megmenteni a Lázadást. Vagy, kikémlelni a listánkat, így utólag. :P

Vörös Ötös, készenlétben!

komment

X-Wing: Tüzelésre felkészülni - avagy minden a tűzívekről

2016/09/13. - írta: Promie Motz

A cikk eredetileg az swmini-n jelent meg.

Néha még a tapasztaltabb X-Wing játékosok is zavarba jönnek a tűzíveket illetően. Így úgy érzem, egy hiánypótló cikket kezdtél el most áttekinteni, Kedves Olvasó.

Tűzív

Érdekes rádöbbenni, de ez egy gyűjtőfogalom igazából. Sima "tűzív" nincs is a játékban, ha jól megfigyeljük, mindegyik kapott valamilyen elnevezést, mint például elsődleges (primary), kiegészítő (auxilary), speciális (special), vagy az új, Wave 9-ben megjelenő mobile.

Amikor egy lap csak szimplán tűzívre hivatkozik, akkor mindegyikkel használható.

Közös fogalom a tűzívekben, hogy mindegyik rá van nyomtatva magukra a hajó talpakra, és a piros vonalak képzeletbeli meghosszabbításával kapjuk azt a területet, ahova az adott hajó tud lőni.

Az elsődleges tűzív / Primary firing arc

Amit mindannyian ismerünk, szeretünk, és használunk. A hajónk orra irányába felfestett piros vonalak, amik közelítőleg 90 fokos szöget zárnak be határozzák meg azt, hogyan vagy talán pontosabban hova lőhetünk a játékban található hajók nagyjával. Emellett a másodlagos fegyverek is csak itt működnek, tisztelet a kevés kivételnek (ezekről később).

Kiegészítő tűzív / Auxulary firing arc

A fogalom, ami elkezdte összekuszálni a helyzetet.

A kiegészítő tűzívünk minden szempontból tűzív (firing arc), de már nem elsődleges tűzív (azaz nem primary firing arc).

A hajóink már nem csak előre tudnak lőni, hanem egy kiegészítő tűzívvel is rendelkeznek, amivel így a pályának lényegesen nagyobb területéről tudják a célpontjaikat a harci fázisban megválogatni.

Auxilary firing arc-kal rendelkező hajók (Wave 9 megjelenésével)

  • Firaspray
  • YV-666
  • TIE/sf fighter
  • ARC-170

Ezeket az íveket szaggatott vonallal szokták bejelölni a hajók talpaira. Az YV-666-ost leszámítva ezek a kiegészítő ívek a hátsó tűzíveink voltak, de a jó öreg Hound's Tooth-nak a kiegészítő tűzíve két, 45 fokos területből áll az elsődleges tűzív két oldalán.

Fontos megkülönböztetni majd a hátrafelé álló kiegészítő íveket a többitől, hiszen a 9. hullámban érkezik ez a csoda lap is.

 

Mobile Firing arc

A Shadow caster egy új mechanizmust hozott be, a mobile arc-ot. A mobile arc egy változtatható elhelyezkedésű tűzív, amit a 4 kvadránsból választhatunk ki, éppen melyiket aktiváljuk, hova forgatjuk a lövegjeinket. Mindeközben az elsődleges tűzívünk is aktív marad, így például a lenti ábrán közel 180 fokban tudunk tüzelni. Fontos, hogy a Mobile arc (nem turret) másodlagos fegyverek szempontjából tabu, azaz ágyúval vagy torpedóval innen nem lőhetnénk.

A kiszivárgott referencia anyag.

VCX-100 Special firing arc

the-ghost_e8f13a5d

A Ghost egy érdekes csodabogár. Alapból van egy elsődleges tűzíve, mint minden hajónak, és egy special arc-ja hátul. Ez  tűzív (de nem auxilary, hanem special, amivel egyelőre csak ő rendelkezik), a trükk az, hogy alapvetően nem tud onnan lőni az elsődleges fegyverével. Ellenben Torpedóval (!!!), vagy turret-tel teljesen nyugodtan lőhet a hátsó, special arc-ja által meghatározott területre is.

Ezen túlmenően, a Ghost és Phantom title-ek alkalmazásával és Attack Shuttle dokkolással elérhető, hogy a hátulra is célozhasson az elsődleges fegyverével, amíg dokkol a Phantom.

Turret fegyverek

Az elsődleges turret fegyverek (PWT, mint például az YT-1300 és a K-wing) és a másodlagosak (mint pl. ion-cannon vagy tlt) lőhetnek íven kívülre is. Ugyanakkor az őket szállító hajóknak szintén van valamilyen tűzívük, így ha egy lap a tűzívekre hivatkozik, azokat kell nézegetni. Például, Autothrusters Range 1-2-ben íven belül nem jár a védekezőnek, mindenhol máshol igen (Range 3-ban vagy íven kívül).

Mi a különbség a tűzívek között?

Távolság, és tűzívben mért távolság.

f99pxyxjkcgx

A fenti példán azt vizsgáljuk, a K-wing-ünk tudja-e használni a csak ívben Range 2-ben működő Tactician kártyáját. 3 lehetséges célpontja van

A Tie fighter szépen Range 2-ben van, és ívben is, így őt stresszelhetné.

A Firespray szemlátomást Range 1-ben van. Ezért elsődleges fegyverrel történő támadás esetén jár egy bónusz kocka. (TLT-vel nem is támadhatna emiatt, hogy Range 1-ben van) Azonban íven már Range 2-ben van, így jár a Tactician stressz is!

A Tie Adv. Prototype megtámadása esetén mi lesz a helyzet? Range 2-ben van a legközelebbi pontokat mérve, így bónusz kocka nem jár. Íven azonban Range 3-ban van, így emiatt a Tactician nem működik, a védekezőnek meg jár az Autothrusters által nyújtott előny (mert íven Range 2-őn kívül van).

Remélhetőleg tisztább lett a helyzet.

Vörös Ötös, készenlétben!

komment

X-Wing: Podcast 06 – Listaépítési trükkök a gyakorlatban

2016/08/29. - írta: Promie Motz

x-wing_podcastalpha

A cikk eredetileg az swmini-n jelent meg.

Ígértünk még egy adást augusztusra. Hát kicentiztük, de összejött. A nyelvezete helyenként egy kicsit erősebb lett, így ezt mindenki saját felelősségére hallgassa.

Itt letölthetitek/meghallgathatjátok

Rendhagyó epizóddal kedveskedtünk a Rajvezetőknek, tudniillik egy konkrét probléma helyett a gyakorlatban történő listaépítésről lesz szó, méghozzá annyira, hogy a szeptember 4.-ei escalation versenyre építjük mi is a seregeinket.

Kitárgyalunk olyan hajókat, amiket ebben a formátumban különösen erősnek érzünk, és beszélünk olyanokról is, amiket kevésbé ajánlunk valami miatt. Ötletelünk azon, mi várható, vagy legalábbis mi mire számítunk. Persze ha sokakat befolyásol ez az adás, akkor lehet, felborul az egész.

Elsősorban mint mindig, mindenkinek azt ajánljuk, hogy azt hozza, amivel szeret repülni. Azonban ha van ideje/módja meghallgatni a mostani számot, elgondolkodni a listáján, és az általunk megemlítettek tükrében is azzal akar jönni, amit kigondolt korábban, annak mi szintén nagyon örülünk.

Csak sorrendben.

Ezzel kezdj, birodalmi kiadás

Szeretjük Omegal Leader-t a birodalomnál.

Első körben Soontir-on nincs Stealth Device.

"Omega Leader" (21) Juke (2) Comm Relay (3)

Soontir Fel (27) Push the Limit (3) Autothrusters (2) Stealth Device (3) Royal Guard TIE (0)

Omicron Group Pilot (21) Emperor Palpatine (8)

Total: 90

Nem sikerült megállapodnunk, ezt hogyan folytatnánk, de 90 pontban nagyon erős.

Ricsi Scum listája

Én nagyon szeretem a Feedback array-es kis Z-ket, így Scum-ból azt hoznék, az biztos. Ennyi kifejezetten jó lenne ászok ellen. A party bus és Palob pedig remek választás az első 60 pontba akkor is, ha végül máshogy fejezzük be  a listát.

Trandoshan Slaver (29) 4-LOM (1) Zuckuss (1) Dengar (3)

Palob Godalhi (20) Twin Laser Turret (6)

Majd minden körben két Z-95-ös

Black Sun Soldier (13) Feedback Array (2)

Black Sun Soldier (13) Feedback Array (2)

Black Sun Soldier (13) Feedback Array (2)

Black Sun Soldier (13) Feedback Array (2)

Black Sun Soldier (13) Feedback Array (2)

Black Sun Soldier (13) Feedback Array (2)

Jumpmasterek!

Bendzsi által elkezdett, végül 3 Jumpmastrer-es Scum lista. Első körben Extra munitions nélküli (két!) 2 Contracted Scout, Palobbal jönnek 90 pontból ezek a fejlesztések, majd a Thug-gal jön Palobra a Wired és Zuckuss. (1:10:00 körül újra elővéve)

Contracted Scout (25) Deadeye (1) Extra Munitions (2) Plasma Torpedoes (3) Overclocked R4 (1) Guidance Chips (0)

Contracted Scout (25) Deadeye (1) Extra Munitions (2) Plasma Torpedoes (3) Overclocked R4 (1) Guidance Chips (0)

Palob Godalhi (20) Wired (1) Twin Laser Turret (6) Zuckuss (1)

Syndicate Thug (18) Twin Laser Turret (6) R4 Agromech (2)

Contracted Scout (25) Deadeye (1) Extra Munitions (2) Plasma Torpedoes (3) Overclocked R4 (1) Guidance Chips (0)

Bendzsi-Marci Rebel listái

Bendzisé

Wes Janson szerencsére el tud dobatni a támadás után tokeneket, így a jelenlegi"anti-metának" szinte a hőse lehet. Értsd, jó a népszerű listák ellen.

Wes Janson (29) Veteran Instincts (1) R3-A2 (2) Integrated Astromech (0)

Biggs Darklighter (25) R4-D6 (1) Integrated Astromech (0)

Total: 58

Marcié

Amit végig szidhattam. Aztán eléggé megtetszett, miközben szerkesztettem az adást. 1:24:00 körül visszatértünk erre.

Corran Horn (35) Veteran Instincts (1) Fire-Control System (2) R2-D2 (4) Engine Upgrade (4)

Bandit Squadron Pilot (12)

Wes Janson (29) Veteran Instincts (1) R3-A2 (2) Integrated Astromech (0)

Biggs Darklighter (25) R4-D6 (1) Integrated Astromech (0)

Wedge Antilles (29) Push the Limit (3) BB-8 (2) Integrated Astromech (0)

Total: 150

Aztán Bendzsi folytatta

Wes Janson-t jó lenne kicsit megvédeni. Ki a legjobb erre? Biggs!

Wes Janson (29) Veteran Instincts (1) R3-A2 (2) Integrated Astromech (0)

Biggs Darklighter (25) R4-D6 (1) Integrated Astromech (0)

Wedge Antilles (29) BB-8 (2) Engine Upgrade (4)

Blue Squadron Novice (24) R2 Astromech (1) Integrated Astromech (0)

"Red Ace" (29) Comm Relay (3)

Total: 150

Ricsi is feldob egy lázadó listát

Amit én vetettem fel, sok élet sok Autoblaster turret. A probléma, hogy ez 61 pont első körben, így az egyik 1 pontos fejlesztést le kell hagyni.

Lothal Rebel (35) Fire-Control System (2) Autoblaster Turret (2) "Zeb" Orrelios (1)

Gold Squadron Pilot (18) Autoblaster Turret (2) R4-D6 (1)

Total: 61

Crack swarm

Pusztítsd el az ellenségedet az első sortűzben olcsó hajók tucatjaival. "Hogyan?" - kérdezhetnéd. Nagyon egyszerű a válasz, Crack swarm!

"Omega Leader" (21) Juke (2) Comm Relay (3)

"Howlrunner" (18)

Black Squadron Pilot (14) Crack Shot (1)

Black Squadron Pilot (14) Crack Shot (1)

Black Squadron Pilot (14) Crack Shot (1)

Black Squadron Pilot (14) Crack Shot (1)

Black Squadron Pilot (14) Crack Shot (1)

Black Squadron Pilot (14) Crack Shot (1)

"Backstabber" (16)

Total: 150

Bendzsi swarmja

Ha nem akarunk annyi Crack Shot-ot, mit tehetünk? Szerencsére elég sok jó opciónk van így is birodalmi oldalon.

"Omega Leader" (21) Juke (2) Comm Relay (3)

"Howlrunner" (18) Adaptability (0)

"Wampa" (14)

"Scourge" (17) Crack Shot (1)

Academy Pilot (12)

Academy Pilot (12)

"Mauler Mithel" (17) Crack Shot (1)

Black Squadron Pilot (14) Crack Shot (1)

"Backstabber" (16)

Total: 149

Bendzsi Ion-Kontroll listája

"Chopper" (37) Fire-Control System (2) Ion Cannon Turret (5) Extra Munitions (2) "Leebo" (2) Sabine Wren (2) Ion Bombs (2) Ion Projector (2)

Bandit Squadron Pilot (12)

Gold Squadron Pilot (18) Ion Cannon Turret (5) Extra Munitions (2) Bomb Loadout (0) Ion Bombs (2) BTL-A4 Y-Wing (0)

Gold Squadron Pilot (18) Ion Cannon Turret (5) Extra Munitions (2) Bomb Loadout (0) Ion Bombs (2) BTL-A4 Y-Wing (0)

Gold Squadron Pilot (18) Ion Cannon Turret (5) Extra Munitions (2) Bomb Loadout (0) Proton Bombs (5) BTL-A4 Y-Wing (0)

Total: 150

Ricsi Rebellis Rouge-jai

A podcast legvégére nem sikerült kitalálnom, mit is akarok, de tényleg jó ötletekkel lettem gazdagabb. A Wes, Biggs, Wedge sereg igencsak működött. Kérdés, mi tudta volna Biggs-et kicsit jobban segíteni? A válasz aránylag meglepő, mert Garven elég jól beleillik a képbe. Aztán pedig már a legendás 5 X-wing-re ki kell egészíteni.

Wes Janson (29) Veteran Instincts (1) R3-A2 (2) Integrated Astromech (0)

Biggs Darklighter (25) R4-D6 (1) Integrated Astromech (0)

Wedge Antilles (29) Crack Shot (1) BB-8 (2) Integrated Astromech (0)

Garven Dreis (26) R2 Astromech (1) Integrated Astromech (0)

Luke Skywalker (28) Predator (3) R2 Astromech (1) Integrated Astromech (0)

Total: 149

A legviccesebb, hogy ezt egy "180 pontos escalation-re" is tudnám tovább építeni, Hobbie hozzáadásával. Lehet, Luke vagy Garven helyére végül ő kerül be.

"Hobbie" Klivian (25) R2-D6 (1) Opportunist (4)

Total: 179

VAGY alternatíva az utolsó fordulóra, és Luke helyett egy Ezra. Ez pont 150 pontra egészíti ki a listát. Így persze nem 5 darab T-65-ös menne az utolsó körben. Luke talán, ha tud lőni, a Predator-ral jobban sebezne nem nevesített kishajókat, de egy kis agility-s nagyhajó ellen Ezra konzisztens lenne, és nem zavartatná magát, ha körberepülik.

Ezra Bridger (20) Push the Limit (3) Twin Laser Turret (6) Chewbacca (4)

Total: 33

Most akkor jók a régi X-Wing-ek?

Most, éppen, mondhatni, már-már, talán. A pilótaképességek jók, amikkel rendelkeznek ezek a Lázadó hősök. És azok is abból a szempontból jók, hogy a most gyakran játszott seregek kulcsszereplői ellen jók.

Zárszó gyanánt

Minden egyes versenyforma eléggé különböző. Más hajók muzsikálnak jobban. Escalation-t viszonylag ritkán játszunk mióta kijött. Azóta érkezett egy új hullám, Amerikában már majdnem kettő. Mi is csak ötletelünk.

De a szempontjaink azért alapvetően fixek, és a többi versenyre is alkalmazhatóak.

Mire számítasz, mit hoznak a többiek? Mik a jó hajók talán a formátumban?

Mi az, ami esetleg direkt jó ezek ellen a hajók ellen?

Te mivel tudsz/szeretsz repülni?

Ha már megvan a választott hajó, mik az erősségei? Hogyan tudom ezeket még jobban kiaknázni fejlesztésekkel és több hajó közti szinergiával?

Mik a hajó gyengeségei? Hogyan tudom ezeket a hátrányokat esetleg részlegesen kiküszöbölni?

Nem árt, ha sejted, hogyan működnek a papíron jól kinéző kombinációk.

Érdemes egyszer legalább kipróbálni. 150 ponton például már lehet, nem egyszerű feltenni a kezdőalakzatodat. Például én listámban Biggs lép először, de őt akarom leghátrébb tartani. Ezt nem olyan könnyű végrehajtani, ha nem akarom, hogy a még nem aktiválódott X-szárnyúakba beleütközzön, és még jó irányba is nézzen.

Remélhetőleg kaptatok rágódni valót!

 

Címkék: podcast
komment

X-Wing: karbonitból kiolvasztva

2016/08/17. - írta: Promie Motz

 A cikk eredetileg az swmini-n jelent meg.

Humorban nem ismerek tréfát

Sziasztok! 12 parsec óta nem írtam! Ennek megfelelően rengeteg komoly téma, változás és bejelentés történt az X-Wing világában. Kíváncsi vagyok, sikerül-e átcsempésznem a főnök orra alatt egy, a szokásosnál is komolytalanabb cikket, csak hogy visszalendüljek a írás világába.

Ha az élet megkínál citrommal, kérj hozzá Martinit, mondja az ősi dakota közmondás. Az én Martinim a jó társaság és az X-Wing. Szerencsére remek játékosbázisunk van, értve ezalatt mind azt, hogy okosan terveznek és jól játszanak, sportszerűen játszanak, élvezetes ellenük küzdeni, és embernek is kiválóak. Szóval ezt köszönöm!

Legutolsó versenyemen a három legszorosabb valaha lejátszott X-Wing meccsem közül kettőt ott követtem el, és a döntő mérkőzésen Inquisitor Voluntas kolléga ellen volt szerencsém pechem veszteni. Életem végéig panaszkodni fogok erről! Azért sem hagyom annyiban! :)

sadbuttrue

Az a baj, nálunk egyedül ő játszik 3 Jumpmasterrel, így nincs értelme ellene építeni direkt sereget. Szóval ezúton biztatok mindenkit, legközelebb 3 Jumpmasterrel jöjjön, hogy végre nyerjek. Köszönöm.

Itt egy flowchart, hogy segítsen választani sereget az elkövetkező eseményekre.

sadbuttrue3

Van egy kis súrlódás az egyes frakciók között. De a végén mind jól kijövünk egymással, nem?

sadbuttrue2

Komolyabb vizeken

Még rengeteg mindennel adósak vagyunk. A Wave 8 és az Imperial veterans mellett eltusoltam nagyjából a Heroes of the Resistance kiegészítő megjelenésének hírét. Mindig akartam róla egy "friss hírt". Hát közben Amerikában a GenCon-on elkezdték árulni a Wave 9-et, amit később jelentettek be. Szóval akár erről is beszélhetünk. Megújul Poe és Han!

sadbuttrue4

A lényeg. Hm, arról még sok nem jött ki. Lesz Rey, aki elég jó lesz, meg Han, aki ki tudja. Lesz új Falcon title, ami eléggé hát öö lehet jó lesz de öö nem biztos.

swx57-millennium-falcon

A Segnor's loop az egyik kedvenc manőverem, amihez eddig a lázadók nem is fértek hozzá, így ez jópofa adalék. És Rey-nek lehet, jó is lesz!swx57-rey-pilot

Sok kritika érte azt, hogy a kezdeti problémákat a turret-ek okozták a játékban, amikor is megjelent Fat Han, akit kilőni nem lehetett, ellenben elmorzsolta a seregedet. Mostanában már Dengar és Shadow caster arra álltak rá, hogy ezzek a tornyos és kvázi-tornyos hajók is próbálják elsődleges ívben tartani az ellenségeiket, ne csak körbe-körbe repkedni. Ezt az új és szép hagyományt folytatja Rey, aki az ívben tartózkodó hajók ellen két üres kockát újradobhat. Már csak azt kell kitalálni, a szemekkel mit csinálsz.

swx57_box_600

De a csodaszép Poe végre olyan kemény lesz, minta  filmben (9 TIE FO-t lő ki valami 15 másodperc alatt?). 9-es szinten fog megérkezni, két ponttal többért. Ez azért éri meg elméletileg, mert így felszabadul az EPT helye, nem a 8-asra kell kötelezően Veteran Instincts-et tenni. Ahogy Bendzsi felhívta a figyelmemet ez lehet, hogy pont nem kiszorítja, hanem bebetonozza a PS 8-as "Old" Poe-t a VI-tel, hiszen a 9-es Poe-k ellen jó a 10-es Poe. Illetve a többi frakcióban is újra beizzítja a PS háborút, ami mostanában a birodalmiaknak hála a 8-as pilot skill körülire hullott vissza.

swx57_spread

És lesz egy generikus YT-1300-as, ami remélhetőleg még jó is lesz.

A Smuggler's compartment a szokásos Engine upgrade rovására lehetővé teszi a lázadóknak az illicit slot használatát az YT-1300 ÉÉÉSSS YT-2400-asoknál.

dashapproves

A leginkább Palpatine+Aces counter-nek/megfékezőnek remélt Quickdraw nagy eséllyel csak bebetonozza még jobban az Uralkodót. Azért majd érdemes lesz megpróbálni az asztalokon, de Theorist érti a dolgát, amikor előre megbecsüli a meta játék helyzetét.

Fenn Rau az új Soontir, vagy inkább az új Whisper, mielőtt átalakították. Sokat fogjuk látni. A Shadowcaster szintén fontos adalék a Scum-oknál, számolni kell majd vele.

Az ARC-170-es és a TIE/sf nem látom hogy sok vizet fog zavarni.

Ja, és Wave 10 bejelentés is történt.

Wave X-fegyver

Amiről meg mérgemben nem írtam. Miért? Lázadó szemmel, miért?

swx59-61_titleimage

A kép alapján az első kérdés, melyik is a Lázadó hajó. Aztán eszünkbe jut, hogy a Rebels c. show-ban Sabine összefestett egy TIE-fighter-t. Ahogy egy birodalmi játékos mondta, ez a kiegészítő azért kell, hogy Howlrunner-re legyen egy szép, egyedi modelljük.

A jó, a rossz és a csúf, egy személyben

swx59_layout

Csak nevesített pilóták. Amivel az a baj, hogy ARC-170-ben és Attack Shuttle-ben is csak nevesített pilóták voltak. A lázadók arzenáljának fontos része volt a 20-25 pontos hajók felsorakoztatása a költséghatékonyság jegyében. Az FFG nem is adja meg nekünk már ezt a lehetőséget. Bleh.

swx59-sabines-masterpiece

Ellenben kapunk egy Rebel és TIE fighter only címet. Egy pontért mért több slot-ot kapunk egy 3 életes hajóra. Egy 3 életes hajóra. Igen, hozzunk 30+ pontos TIE-fighter-t Luke Skywalker-rel, az biztos majd jó lesz. Ashokával jó eséllyel 36 pontra, vagy akár a fölé feltornászhatjuk a hajónkat. Egyetlen 3 életes hajót.

Karácsonytól feketében is kapható!

swx60_layout

Jön a Hatemobile. Kylo majd addig nézz csúnyán a maszkja mögül, amíg le nem esel a pályáról. A nagy problémám ezzel, hogy ez a hajó a Lambda shuttle újra kiadása. Ami egyébként mind nyers statisztikában meglepően hatékony, mind pedig utas szállítóként. Így ez a hajó vagy jobb lesz egyik vagy mindkét kategóriában, amire szerintem nem szorulnak rá a birodalmiak, vagy rosszabb lesz, de akkor meg felesleges. Ha más statisztikával is pont olyan hatékony lesz, akkor meg jó eséllyel marad az olcsóbb Lambda.

swx60-kylo-ren-crew

Behoznak egy újfajta mechanizmust, ami alapvetően nem lenne baj, de annyira más, mint a korábbiak, hogy kicsit kilóg, és egyre nagyobb lesz a belépési szint tudást nézve. Ha meg elkezdenek fogyni az új játékosok idővel, akkor hosszútávon megpecsételődik a játék sorsa.swx60-ill-show-you-the-dark-side

Röviden, hogy kb. mit csinál a Sötét oldal látványa az átlag emberrel; kiválasztanak számunkra egy "Pilóta" kritikus találatot, és ha legközelebb kritikusat sérülünk, nem húzunk, hanem ezt sérüljük el. Még a végén visszajön a kezdődobozban érkezett, Wave 0-ás Determination, amit azóta nem használnak, mióta van más 1 pontért.

swx-condition-reference

És jön az a hajó a Force awakens-ből, amit nem is láttunk rendesen, mert helyette inkább a "garbage"-et vitték el.

Need for speed, Jakku edition

swx61_layout

Itt is lesz valami Tractor beam-es turpiskodás. Mindent megtesznek, hogy valahogy értelmesen beletegyék ezt a mechanikát, ha már maga az ágyú nem jó.

swx51-unkar-plutt-crew És majd a Wave 10-ben valami megállítja Palpatine-t? Jó lenne tudni. Egyre több az anti-ace kártya, de pont ezért csak még jobban meg kell védeni szegény ászpilótákat. És messze nincs jobb védelem, mint az Uralkodó.
sadbuttrue7

Kicsit túlzok? Hogyne. Idegbajt kapok, amikor egy megblokkolt, akció nélküli birodalmi ász 4 sérülést véd ki Palpatine-nal? Hogyne. Volt szerencsém most 2 nap alatt két fontos meccset is Jumpmaster miatt elveszíteni, és ennek ellenére mégis Palpatine-ra fújok. Nem azt mondom, hogy teljesen tönkretette a játékot (azt se mondom, nem ezt gondolom ;) ), de se a Wave 9-re ígért anti-jumpmaster kártya nem érkezett meg, se valami tényleges anti-palp-aces lapot nem is látok még az eddig felfedettek között.

Nem azt mondom, hogy lehetetlen lázadókkal nyerni. Például a GenCon swiss szakaszában a legjobb helyett is lázadó játékos hozta el, név szerint Daniel Hars. Aki rá is mutatott a problémára. Az emberek elkezdtek azzal érvelni, hogy ha ó, jól szerepelhet egy

Corran Horn + Veteran Instincts + Fire-Control System + R2-D2
Wes Janson + Veteran Instincts + R3-A2 + Integrated Astromech
Biggs Darklighter + R4-D6 + Integrated Astromech

lista, akkor biztos minden rendben van. Daniel eléggé kiakadt, hogy azért, mert jó helyet ért el, jól megtippelte a metajátékot, és a nap nagy részében kiválóan kapott ellenfeleket, azért a minden hibát kegyetlenül büntető lázadó listákat ne vegyük egy kalap alá a Palp aces-zel és Jumpmasterekkel, mert ott bizony elég nagy a toleranciaküszöb.

Azért még a Heoes of the Resistance is jön, avagy a remény hal meg utoljára... Vagy tévedek? :)

Illetve szinte biztos, hogy a Rouge one-hoz kijön valamikor TIE-Striker és U-Wing. Meg hátha egy X-szárnyú javítás, ha már van a filmben.

Hogy mit hoz a jövő? No, az kérdéses.

De mindeközben Vörös Ötös, készenlétben.

komment

X-Wing: Special Forces TIE előzetes

2016/08/04. - írta: Promie Motz

Különleges osztag különleges helyzetekre!

nyito

Mi történik itt? A Birodalom végre rájött, hogy a lázadók mitől tudják folyton kilőni a Halálcsillagaikat? Olvass tovább az eddigi leglázadóbb birodalmi gép megismeréséhez!

swx54_layout

Mi az, ami elsőre feltűnik? Hátsó tűzív, 2/2/3/3 statisztika, valamint System és Tech fejlesztések, amik először találhatóak meg egyszerre egy hajón! Így határozottan lehet majd olyan kombinációkat összehozni ezzel a járművel, amire korábban nem volt lehetőségünk. Illetve birodalmi oldalon ritka módon nincs Evade akció, cserébe a beépített Target Lock-ért.

Bár a két támadó kocka nem tűnik elsőre soknak, akár csak az ARC-170-esnél, itt is egy title oldja meg ezt a problémát.

swx54-special-ops-training

Azaz, amikor támadunk az elsődleges fegyverünkkel az elöl lévő, elsődleges tűzívünkben, akkor egy kockával többel guríthatunk. Ha NEM így teszünk, akkor lehetőségünk van hátra IS támadni utána a hátsó "auxilary" / kiegészítő tűzívünkben.

swx54_d1_frontreararc

Példa arra, hogyan használjuk ki mindkét tűzívünket.swx54_d2_range1doublearc

Haladó példa a tűzívek kihasználására.

Mielőtt elveszünk a részletekben, jöjjön a tárcsa

A tárcsa

swx54_dial

Minden régi motoros jól tudja, hogy a hajók képességeinek megítélésekor messze nem elhanyagolható szempont a tárcsa. Nézzük, mit kapunk a pénzünkért.

Egy tipikus lázadó tárcsát. Birodalmi játékosok már berzenkednek, mert életükben nem láttak ennyi piros manővert.Ugyanakkor az 1-2-3 manőverek végrehajtása közül mindegyikre képes, amire a kis hajók között nincs sok példa, a 3 Segnor Loop-ok pedig meglepő módon mindenfajta Koiogran turn helyett vannak, és nem mellettük kiegészítésnek, mint a TIE/fo-n.

Egyébként a leghasonlóbb tárcsája a Phantom Attack Shuttle-nek van, ami egy 3/2/2/2 hajó, legénység és torony opciókkal. Bár egy torony nem rossz, azt meg kell fizetni, míg a hátsó tűzív itt benne van a csomagban. Így könnyebb lesz olcsó és értelmes TIE/sf-et összerakni, mint Attack Shuttle-t.

A pilóták

swx54-zeta-specialist

A legolcsóbb a sorozatból 23 pontért csatlakozhat csodálatos csapatunkba. Cserébe 3-as PS-en érkezik.

Az 5-ös pilótaképessége járm az egyetlen kártya, amit nem ismerünk a kiegészítőből, valószínűleg 25 pontba fog kerülni.

swx54-backdraft

Hátszél komoly ellenfél, ha hátulra támad, nem plusz támadó kockát kap, hanem egy kritikus eredményt! Ez egy nagyon jó képesség. Végre egy újabb hajó, aminek érdeke fűződik hozzá, hogy maga mögött tartsa az ellenségeit.

swx54_d4_segnorbackshot

Például lehet, megéri extrém irányokba is elmenni, és szándékosan megfordulni az ellenség előtt, hogy biztosan érvényesüljön a képességünk. ha Advanced sensor-t is ráteszünk, akkor még a piros manőver végrehajtása előtt végrehajthatjuk az akciónkat, így az nem veszik el.

swx54-quickdraw

A sztár. A 9-es pilóták nagyon ritkák, így elég komoly fegyvertény, hogy a birodalmiak kapnak egy újabbat. Sőt, ráadásul egy olyat, aki egyben "anti-ace"-nek is használható lesz.

Ha a Gyorstüzelő elveszít egy pajzsot először a körben (akár az aktivációs fázisban!), akkor lehetősége van az elsődleges fegyverével támadnia egyet (igen, ha ezt előre teszi meg, utána a title-lal újra támadhat). Ha egy még nem aktiválódott hajóra tud így majd lőni, aki még nem szerzett token-eket az adott körben, akkor kifejezetten előnyös helyzetben lesz.

swx54_d3_astroiddamage

Ez olyan trükközések előtt nyitja meg a kaput, mint a szándékos pajzsvesztés, hogy egy védtelen, token-telen ász-t így megtámadhassunk. Szándékos aszteroidasebződés, esetleg Palpatine-na ráerősítve, vagy stressz szerzés és Electronic Baffle használata feltehetőleg játékteret fog látni ezen a hajón.

A fejlesztések

A Wired/Felpörögve kártya végre megérkezik kiegészítőbe is, és nem csak az alapdobozzal együtt kapható. Elég csúnya húzás volt, hogy 2 Wave-en át csak a Force awakenes kezdőcsomaggal gyarapíthattuk a készletünket ezen elite pilot talent-ből.

Jön új Tech fejlesztés is:

swx54-sensor-cluster

Ez a védekezésünket hivatott helyrerakni. Tekintve, hogy 2 kockán nem mindig dobunk fókuszt, egy jó alternatíva a fókusz token védekezésre történő elköltésénél. Emellett vegyük észre, hogy nagyrészt meg is oldódik az Evade akció hiánya. Nem, nem tudunk 2 sikeres kitérés mellé egy evade akciót elkölteni így,  de cserébe még mindig megvan a lehetőség, hogy kettő vagy több fókuszt dobunk, és  befordítjuk mindet védekezéskor.

swx54-collision-detectorAz új system upgrade (közvetlenül azután, hogy végigvettük mindet a Podcast-ben) megszeg egy alapvető szabályt, méghozzá azt, hogy nem lehet akadályokon át barrel roll-olni, boost-olni és decloack-olni. Mostantól, akin ilyen fejlesztés van, akár az akadályon is maradhat a akcióval. Illetve, amikor akadály sebzésre dobunk, a kritikus értékeket figyelmen kívül is hagyhatjuk.
swx54_d5_segnorbackshot

Backdraft remekül tud majd így helyezkedni a pálya akadályoktól zsúfolt szakaszain is. A 3 pajzs 3 élet meg lehetővé teszi, hogy egy-egy aszteroida sebzést bevállaljunk. Ha meg űrszeméten megyünk át, a Wired lehet hasznos választás.

Összegzés

A birodalom kapott körülbelül egy hátrafelé lövő X-Wing-et. Olcsóbb, mint a T-70-es, Astromech helyett system slot van rajta, csak hátrafelé is tud lőni, illetve akár körönként kettőt, valamint a boost helyett barrel roll-t tud. A T-70-esekből is vannak swarmok, lehet, 4 ilyen meg egy TIE fighter majd remek sereg lesz, de az X-Wing-ekből is a nevesítettek kavarják fel jobban az állóvizet.

Backdraft elég mgbízható választásnak tűnik, Quickdraw pedig jó lesz az ellenfél ászai ellen. Lehet, megéri majd Enhanced Scope-pal ellátni ez utóbbi pilótát.

Forrás:

  • FFG
komment

X-Wing: torpedók, rakéták, bombák, ágyúk és egyebek IV.

2016/08/02. - írta: Promie Motz

ProtonRocket--XWMRebAces

A cikk eredetileg az swmini-n jelent meg.

A legutóbbi részben az Epic hajók hardpontjait tárgyaltuk ki. Most rátérünk a rakétákra. Átvesszük azokat a kombinációkat, amikkel kirobbanó formát nyújthatnak a vállról indítható hajóról indítható ballisztikus tölteteink.

A rakéták másodlagos fegyverek, minden jó és rossz tulajdonságukkal egyetemben. Közös bennük, hogy a támadás után el kell őket költeni (lásd még, Extra Munitions)

Álljon itt azon hajók listája, melyek rakétákkal felszerelhetőek:

  • TIE Advanced
  • YT-1300 (csak az egyedi pilóták, az Outer Rim Smugler nem)
  • Firespray-31
  • A-Wing
  • TIE Defender
  • TIE Bomber
  • Z-95 Headhunter
  • YT-2400
  • M3-A Interceptor (a "Heavy Scyk" Interceptor Title-lel felszerelve)
  • YV-666
  • Kihraxz Fighter
  • K-Wing
  • TIE Punisher
  • TIE Advanced Prototype
  • Scurrg H-6 Bomber
  • TIE Aggressor

És maguk a rakéták:

Rakéta Megjelenés Squad Point Megkötés
Cluster Missiles Wave 1 4 none
Concussion Missiles Wave 1 4 none
Assault Missiles Wave 2 5 none
Homing Missiles Wave 2 5 none
Ion Pulse Missiles Wave 4 3 none
Chardaan Refit Rebel Aces -2 A-Wing only.
Proton Rockets Rebel Aces 3 none
Advanced Homing Missiles Wave 7 3 none
XX-23 S-Thread Tracers Wave 8 1 none
Unguided Rockets Wave 11 2 2 rakéta slot
Cruise Missiles Wave 11 3 nincs

Fontos, kapcsolódó fejlesztések

A kezdeti rakéták mind drágák voltak, mind el kellett hozzájuk a target lock-ot költeni. Egy négykockás, módosítás nélküli támadásnak kisebb (!) a várható értéke, mint egy három kockásnak fókusszal VAGY target-lock-kal. Azaz kezdetben arra költöttél pontot, hogy várhatóan kevesebbet sebezzél. Jó, ha kézből dobtál négy hitet, megérte, de nem így működik az X-Wing, hogy a kedvező esetekre apellálunk végig.

Munitions Failsafe

A legelső kísérlet arra, hogy a rakéták és torpedók játszhatóak legyenek. Ha nem találunk, nem kell elkölteni a rakétát. Bár nem hangzik rosszul, de ez valahogy mégsem jó. Találni akarunk a rakétával és sokat sebezni. Ha egy nulla agility-s hajóba csak egyet sebzünk, akkor elég nyűgösek lehetünk, és ezzel a lappal csak még drágább volt ez az egy lövésünk.

Extra Muníció

Bár ez egy torpedó fejlesztés, mégis az egyik legfontosabb lap akkor is, ha rakétákról van szó. Segítségével minden egyes bomba, rakéta és torpedó fejlesztés kártyánkra egy muníció jelzőt helyezünk, és amikor arra utasít minket egy hatás, hogy dobjuk el a lapunkat, akkor eldobhatjuk első körben a muníció jelzőt. Így két lövést tudunk kicsikarni ugyanabból a kártyából.

Ezzel igyekeztek megoldani azt a kezdeti problémát, hogy nem érte meg a torpedókat hozni, mert túl drágák voltak, és ehhez képest végképp keveset értek. Ezen nem javítottak a rakéták sem. Mint a 7. hullám egyik meghatározó lapja elindított egy folyamatot, ami aztán a lenti lapokban csúcsosodott.

Guidance Chips

Ha torpedó vagy rakéta támadást indítunk, akkor egyszer egy körben lehetőségünk van egy kockát hit-re változtatni (vagy, ha legalább 3 az elsődleges fegyverünk tűzereje [piros szám], akkor crit-re). Meglepően megdobja ez az apró segítség ezen fegyvertípusok várható és átlagos sebzését is. Nulla ponttal olyan olcsó, amilyen csak lehet a józan ész keretein belül. Ellenben mivel modifikáció, az ászokra, akiken ki szoktuk használni ezt a slot-ot, ritkán kerül csak fel. Vagy a régi X-Wing-ekre. Vagy az újakra.

Long Range Scanners

3-as távolságon vagy azon túli hajókat tudsz CSAK target lock-olni. Csak akkor teheted fel ezt a modifikációt, ha van torpedó ÉS rakéta fejlesztési opciód is a hajó lapján. NEM kell, hogy ténylegesen fel is tegyél ilyen upgrade-eket. Ez a lap még nagyon új Imperial Veterans-os), kíváncsian várjuk, kik fogják majd ténylegesen hasznosítani. K-Wing-eken vagy Slave-1 Firaspray-en el tudnám képzelni gyakori vendégként.

A rakéták

Cluster Missiles

A legutolsó FAQ óta kicsit megváltozott ez a kártya. A lényeg, hogy kétszer gurítunk támadást ugyanazon célpont ellen, az ellenfél kétszer védekezik ennek megfelelően. Sajnos a támadás vagy védekezés utáni effektusok most már csak a második támadás után érvényesülnek. Guidance chips is csak egyszer tud egy körben módosítani.

Concussion Missiles

A másik nagy öreg a Wave 1-ből. Guidance chips-sel már elég jó módosítást kapunk. Persze ez sem tökéletes, mert ha négy fókuszt gurítasz, akkor nem tudsz vele tovább módosítani. Ha van fókusz + target lock-unk is, akkor ellenben már tényleg nagyon magas a várható sebzésünk.

Assault Missiles

A második hullámban érkező, tömegoszlató rakéta a TIE swarm ellen volt hivatott felvenni a versenyt. Azonban nagyon drága volt, és nem volt meg a kellő módosításunk hozzá régen, hogy komoly veszélyt jelentsen. Persze potenciálisan 7+ sebet is ki tudott volna osztani, így érdemes volt szétválasztani kicsit a rajt. Mostanában, ha véletlen a crack swarm-ok nagyon elszemtelenednének, lenne létjogosultsága.

Emellett én epic-ben szeretem, mert úgyis össze fog valahol gabalyodni egy rakat ellenséges hajó. Azon kevés eszköz egyike, amivel egyszerre több hajót is meg lehet semmisíteni. Felemelő érzés!

Homing Missiles

Unod az evade token mögé rejtöző hajókat? Itt a tuti fegyver. Papíron. Egyetlen probléma, hogy akit kilőnél, az nagy eséllyel egy magas PS-ű arc dodger, aki nem akar majd a tűzívedben lenne. Ha véletlen tudsz is lőni valakire, akire rá is akarnál ezzel lőni, akkor még mindig problémás, hogyan szerzel össze kellő modifikációt. Bár itt már a target lock-ot nem kell elkölteni! Mostanában meg a 4 zöld kockával védekező Soontir Csak fókusszal, Autothrusterrel és Palpatine-nal a 2 blank-es dobásból is csinál 4 evade-et.

Ahhoz meg drága, hogy 2-nél több hajón is ilyet hozzunk, főleg nem magas PS-űeken. Papíron jó lehetőség, vannak érdekes megjelenései a mai napig, mint például Mirandán és Jan Ors-szal megtámogatva.

Ion Pulse Missiles

Az első, részben nagyhajó elleni rakéta. Szándékosan két ion oszt, hogy rájuk is "rendesen" hasson. És itt se kell elkölteni a target lock-ot. Ellenben csak 3 kockával dobunk, és ha talál, akkor is csak egyet sebez. Szerintem most teljesen életképes lehetne ez a rakéta, mivel elég sokan repülnek egy vagy több nagy hajóval. Persze nem az ész nélküli alkalmazása, hanem valami okos listában.

Chardaan Refit

Ami mindig mindenkit érdekelt, Chardaan egy nagy hajógyárral rendelkező világ, ahol az endori csatában résztvevő RZ-1 A-Wing-ek jelentős részét gyártották.

Történt az, hogy túlárazták a hajót. Vagy legalábbis a rakéta slot árát túlbecsülték. Így, ha nem hoztál volna rakétát, akkor is megfizetted a vámot. Ezt orvosolandó  a rakéta slot elvesztéséért cserébe (kihagynak valami komoly mechanikát a gépből), olcsóbb a gyártási ára a hajónak. De hogy ez ne legyen auto include, még mindig a Rebel Aces-ben jött a következő lap.

Proton Rockets

Eszméletlen jó rakéta! Ilyennek kellene lennie mindegyiknek. Először is, olcsó, fókusz token megléte kell csak hozzá, és nem kell elkölteni! Olcsó, de ezt orvosolandó csak Range 1-ben működik. Annyi plusz támadó kockát kapunk rá, amennyi az Agility-nk. Azaz a tipikus, 2/3/X/Y hajóknak kedvező fegyver, amilyen az A-szárnyú, és akiknek kell egy kis segítség, hogy odapörköljenek. Zárójelben, 2 agility-s hajókon is néha fel-fel bukkan, mert még ott sem rossz. Bár ez már erősen ízlés kérdése, én nem szoktam így bevetni ezen fegyvereket.

Advanced Homing Missiles

A proton rakétákkal elérték a csúcsot, gondolhatnánk, mert utána a 4,5. hullámtól a 7 -ig nem jött ide új lap. Utána meg megkaptuk ezt a másik, papíron jó kártyát. Csak Range 2, 3 kocka, Target lock-ot nem kell elkölteni. Ha talál, vesd el az összes eredményt, mert a védekező arccal felfelé kap egy sebzés kártyát. Igen, pajzs alá is. Talán érezték, hogy a Rebel pajzsregeneráció erős lesz a 7. hullámban, és azért vetették be pont akkor ezt  a lapot, de nem kavart fel nagy vizet. Ha visszajönnének ezek a fajta ászok, akkor érdemes lenne kísérletezni velük. Birodalmiak nem fognak ott maradni Range 2-ben, vagy ha igen, nem találod el őket 3 kockával egykönnyen. Jumpmasterek meg nem hatodnak meg egy sebtől.

XX-23 S-thread tracers, avagy Tracers

Végre egy kis innováció! Stresszt osztó rakéta nincs, de van torpedóból és az se rossz, így valami mással próbálkoztak. Nem is hiába! Nem sebez akkor sem, ha talál. Ellenben ekkor a környező hajók kapnak target lock-ot a védekezőre! Nem forgatta fel annyira ez sem az állóvizet, mint vártuk, de szerintem egy nagyon ötletes lap. Alapvetően a többhajós listákban érné meg eleve, így jó, hogy ők is kapnak valami mankót.

Azon kevés lapok egyike, amelynek a nevét még a használói sem tudják fejből leírni jó eséllyel.

Unguided Rockets

swx66-unguided-rockets_1.png

 És a már emlegetett rakéta. 2 Slot-ot foglal, így csak a bomber és a punisherre lehet még rátenni. Fókusszal kell rendelkezned a támadáshoz, és csak a fókusz tokeneddel lehet a piros kockáidat módosítani. Hogy Guidance chips ne erősítse az összes lövésed.

Gyakorlatilag 3 piros kockára változtatja át a hajót, 2 pontért. Hasznos trükk. Főleg úgy, hogy nem kell elkölteni a rakétákat, azaz nem fordul le a lap.

Cruise Missiles

Cruise Missiles: Attack 1, Range 2-3, 3 Points

Attack (Target Lock): Discard this card to perform this attack. You may roll additional attack dice equal to the speed of the maneuver you executed this round, to a maximum of 4 additional dice.

Attack (Target Lock): dobd el ezt a lapot hogy végre hajtsd ezt a támadást. Annyival több kockával dobhatsz, ahányas sebességű manővert hajtottál végre, de legfeljebb 4-et adhatsz hozzá pluszban [értsd, max. 5 kocka ezen az úton].

Összegzés

A guidance chips segítségével már igazából egy proton rakéta + fókusz is meglepően jól sebez (63% körül az 5 sebzés összemódosítása, 26% 4 sebre. Valamint  4,5-es átlag). Range 1-ben egy fókusz+evade+palpatine 4 kockás Soontir ellen is 35%-kal sebzünk. Csak így, mondjuk egy mezei Prototype Pilot. Persze erre kevés esélye lesz, hacsak nem helyezzük őket valahogy nagyon remekül fel az asztalra.

Jake fókusz target lock, guidance nélkül mondjuk gyakran találkozik ilyen Soontir-okkal. Ekkor majdnem 40%-a van a létező legdefenzívebb hajó ellen a találatra. Jó, persze, ezt csak egyszer próbálhatjuk ki, de ha valaki már próbálkozott "beturtle"-özött Soontirt lelőni 1 lövésből, az elfogadná ezt a számot.

A rakéták jelenleg elég jók. Azonban háttérbe szorulnak valamennyire, mert a muníciós, alpha strike listák szerepét jelenleg a torpedós Jumpmaster-ek töltik ki. Azonban a Gamma Squadron Veteran-ok lassan megindulhatnak, hogy letaszítsák a trónról a Contracted Scout-okat. 

komment

X-Wing: ARC-170 előzetes

2016/07/22. - írta: Promie Motz

swx53_preview1

A cikk eredetileg az swmini-n jelent meg.

Visszaszerzett, megjavított, átalakított és készen áll a szolgálatra

Az ARC-170-est először az A Sithek bosszúja c., harmadik epizódban láthattuk, majd pedig a Klónok háborúja c. animációs filmben tűntek fel rendszeresen ezek az X-szárnyúra emlékeztető szerkezetek. Habár a hajó a Galaktikus polgárháborúra már elavultnak számított, a Fantasy Flight Games a Lázadók Szövetsége mindent megtesz, hogy a harcképességüket ezekben a forráshiányos időszakokban erősítsék. Így a Felkelők visszaszereztek, megjavítottak és átalakítottak egy maroknyit belőlük és a várakozásoknak megfelelően bemutatták, hogy jól döntöttek. Az erős lézereik és pajzsaik, valamint a faroklövészük egyedi szerep betöltését tette lehetővé a lázadás berkein belül.

Az X-Wing nevű játékban, amit mindannyian szeretünk és imádunk, vajon hasznos lesz ez a hajó? Beígértek számunkra egy Jumpmaster alpha strike ellenes eszközt. Ha az ARC-170-es az, akkor lehet, mindannyian meglepődünk.

A kistalpas, 2 támadókockás, 1 védekezőkockás, 3 pajzsos és 6 szerkezeti ponttal rendelkező jármű elsőre úgy tűnik, zsúfolt mezőbe került. A jelenleg kevésbé Y- és B-wing-ek összesen a 8 életükkel és 1 agility-ükkel hasonló cipőben járnak. Mondjuk 9-et nehéz sebezni 2 támadásból rakétákkal vagy Heavy laser-ekkel. Ezt leszámítva  a T-70-es X-wing-ek is hasonló erőt képviselnek, Integrated Astromech-kel lényegében 7 életük van.

 

A hátsó tűzív lényegében lehetővé teszi, hogy míg az ellenfelünknek jó eséllyel piros manőverrel kell majd utánunk fordulnia (és elesnek az akciótól és így a kockamódosítástól), nekünk megvan a lehetőségünk arra, hogy csak lazán egyenesen elrepülünk mellettük, és mégis lőhetünk rájuk, akcióval módosított kockaértékekkel.

Szó volt a két piros kockáról, és hogy ez természetesen kevés. No nem kell megijednünk, kiadnak a hajóhoz egy automatikusan felteendő cím kártyát, melynek a működését az előző cikkben elmagyaráztuk részletesen. Lényeg, előre mintha 3 kockánk lenne, hátra meg kettő, de módosítással.
swx53-alliance-overhaul

Így egy fontos taktikai kérdés lehet, melyik ívünket akarjuk használni. Bár általában a több kocka jobb üzlet, egy kevés agility-s célpont ellen a sok kritikus bevitele is hasonlóan jó lehet (Ghost/Decimator).

swx53-tail-gunner Az új Tail Gunner crew fejlesztés (ami biztosan nem egy burkolt Firespray buff, nem ezt ide szánták tutira) lehetővé teszi, hogy azt képzeljük magunkról, mi vagyunk a Wedge Antilles. Rossznak nem rossz, de nem olyan egyszerű a hátsó tűzívben tartani több körön keresztül a célpontot.

A pilóták, az anyuka pakk

Jöjjön négy pilóta, akik közül "hivatalosan" soha-senki se repült ARC-170-essel. Sajnos, a nagyjuk nem lesz jó. És, miután a Scum-nál már a generikus pilótáknak is EPT-t osztogatnak, itt két pilóta nem kapott.

Braylen Stramm, a laza srác

Braylen Stramm, a Blade Squadron c. novellából.

Jézusom FFG. Mi a fene ez a tervezés?! Nem tűnt fel nekik, hogy a Wave 1-óta rendszeresen előszedett, RNG képességek (csak random/véletlenszerűen működnek) nem jók? Mindenki csökkenteni szeretné a varianciát. Nem lehet tervezni egy olyan hajóval, amelyik csak 50-50, hogy azt csinálja, amit tud. Egyedüli előnye a többiekkel szemben, hogy olcsóbb. Ezzel le is zártuk a sort. A képessége annak tudható be, hogy  korábban birodalmi katona, miután átállt a lázadáshoz, B-szárnyúban repkedett, ami sokkal nagyobb kihívás, mint az ARC-170-es. Így egy manőver végrehajtása után  vagy  dobás esetén eldobhat egy stresszt.

Mint azt az angolszász kollégák nézegetik, így valami furcsa Stresshog-ot ki lehet belőle tenni Gunner + R3-A2 kombinációval, 32 pontért. Ami baromi sok.

Thane Kyrell

Thane Kyrell egy másik defektált birodalmi aki a Lázadás szárnyai alatt kötött ki. A Corona Squadron tgjaként megjárta a Hoth, Endor, and Jakku ütközeteit, bár X-szárnyú botkormánya mögött. Képessége érdekes. Azt ígéri, hogy ha bántod a barátait, akkor ő bizony majd nagyon-nagyot fog visszalőni, hála a módosításainak, amit addig összegyűjt. Ezáltal talán egyfajta pszeudo-Biggs lehet, azaz az ellenfelünk, akárcsak Wampát, majd előre veszi a kiirtási prioritás listán.

Shara Bey, azaz "Csókolom, kijöhet Poe labdázni?"

Shara Bey megjárta a második Halálcsillagot, mint Zöld négyes. A Marvel képregény, Star Wars: Shattered Empire megpróbál meggyőzni minket, hogy gyakorlatilag annyira fontos karakter, mint mondjuk Lando vagy Chewbacca. Az FFG pedig arról próbál meggyőzni minket, hogy egy majdnem 30 pontos hajó nem más, mint egy support hajó. Ő a 9. hullám Essage Tuketu-ja. Ki? Na ugye. A második nevesített K-Wing, akinek a szinergiája szintén arra épít, hogy add oda a módosításodat másnak.

Jó a képessége, khm, nem nagyon rossz a képessége, csak adják oda egy Z-95-ösnek, ami 14 pont. A dupláját nem hiszem, hogy megéri.

Wexley anyuka

Ha kijön a Heroes of the Resistance pakk, akkor már még egy anya-fia párost tudunk majd az asztalra tenni. Norra Wexley, aki a Chuck Wendig által jegyzett Aftermath könyvben debütált. Egyébként utólag kitalálták, hogy  Calrissian tábornokot és a Millenium Falcon-t fedezte a második Halálcsillag elleni támadásban egy Y-szárnyű segítségével

Na ez a speciális tulajdonsága nem semmi. Ahogy valaki találóan megjegyezte, ez a legjobb képesség a rossz képességek közül.

Miért is? Költs el egy módosítást, hogy kapj valamit, amire majd egy másik módosítást költsél el. Lehet belőle elkezdeni ügyeskedni, de ennek megfelelően drága, egy trükköt ismerő póni lesz a hajóból.

Szinte adja magát, hogy egy  Push the limit-et rátegyünk, majd fókusz + target lock kombinációval múlassuk az időt. Bár csábító, hogy Shara Bey target lock-ját is felhasználjuk, de ez azt jelentené, hogy Norrának van egy nagyon jó dobása, míg Shara-nak egy elég felejtős.

Ha megvan a fókusz+target lock támadáshoz, akkor majd fel lehet írni rá egy táblát, hogy mely esetekben jobb elhasználni az újradobást újradobásra, és mikor jobb egy fókusz eredményre kvázi becserélni a blank-okat. Egyébként 2 kockával 2 blank-ot 1/16-od eséllyel dobunk csak, 15/16-od eséllyel legalább egy nem üres oldalt dobunk (6/16-od valószínűséggel dobunk pontosan egy üres oldalt, és 9/16-od valószínűséggel két nem üres oldalt). Azaz 2 kockánál jobb a target lock várható értéke, de ha biztosan egy plusz találat kel pl. az ellenfél kilövéséhez, akkor ott a képesség. 1 kocka újradobása helyett is stabil választás a képesség. Csak két módosítást fogyaszt el.

És még pár újdonság

swx53-vectored-thrusters

Két pontért nem tudom. Négy pont egy boost ikon az Engine upgrade-del, de azt ászokra akarjuk feltenni. 2 pont drága ahhoz képest, hogy generikus pilótákra tömegével tegyük. Ha egy ász nem tud boost-olni, akkor meg az EU megy rá. Ha tud boost-olni, akkor meg az Autothrusters. Jó lenne barrel roll minden hajóra, blokkolásra remek eszköz. Mist Hunter title egy pontért ad Barrel roll-t és egy másodlagos fegyvert, az Expert Handling pedig, igaz stresszért, de leszed egy Target Lock-ot rólunk, szintén két pontét. Az egy pont talán túl olcsó lett volna, de a 2 meg sok. Fejlesztők egy interjúban mesélték, ennyi fejlesztés mellett már a finomhangoláshoz arra lenne szükség, hogy kvázi félpontok legyenek a játékban (vagy pedig eleve minden kártya értéke kétszer ekkora kellett volna, hogy legyen, és úgy 200-200 pontos csaták).

swx53-r3-astromech

A másik finomság a kiegészítőből, amiről eddig még nem volt szó, egy új Astromech, méghozzá nem is egyedi! R3 azt tudja, hogy körönként egyszer, amikor egy elsődleges fegyverrel támadunk, akkor a "Modify Attack Dice" lépésben egy  ikon kiejtéséért cserébe egy evade tokent kapunk. Felvetődik a kérdés, hogyan működhetne ez Juke-kal, vagy egyből a T-70-eseken Comm Relay kombinációval. R3+Juke az négy pont, R3+Juke+Comm Relay az 7 pont. Hozzávetőlegesen, Poe-ra vagy Corran-re szoktak átlagosan ennyi fejlesztést rátenni, és ott ebben benne van a pajzsvisszatöltés, hogy megőrizzük a befektetésünket.

Szerintem (másoknak már most a véleménye, szóval ez most tényleg szubjektív) az R3-as droid még akkor sem lenne annyira nagyon jó, ha nem függne ennyire a dobás véletlenszerű eredményétől. Ha nekem most éppen nagyon fontos lenne egy kitérés, de nem dobok szemet, meghalok? Hát ez jó kombináció, mondhatom. Megint, a régi hullámokra jellemző fejlesztői mentalitás.

Jó, nehéz asztromech-et tervezni, mert jónak kell lennie az X-szárnyú T-65, X-szárnyú T-70-es, az E-wing, az Y-wing és most már az ARC-170-esekkel is, mind az általános pilótákkal és mind a nevesítettekkel. Azonban lassan, hogy kiássák magukat a gödörből, FFGnél elkezdhetnének hajóspecifikus droidokat tervezgetni, mert szükség lenne rájuk.

Team Tactics

A lényeg. A hajón van crew és asztromech slot is! Ezzel első a játékban, bár érdemes megjegyezni, a scum-oknak van kukázott asztromech és crew slot-juk a Jumpmaster-eken, és jók is a kombinációk, már láttuk.

  • Thane Kyrell  ARC-170-eséhez C-3PO legénység és R2-D2 astromech-et ajánl Vectored Thrusters fejlesztéssel a kiadó. Így viszont tényleg tűzmágnes lehet, mert amíg él, és a többieket öljük, addig végig erősebbeket támad, plusz a regeneráló hajót nem a végére szeretjük hagyni. Vectored Thrusters Barrel Roll-t ad action bar-ra, és szeretünk a támadási fázisban mozogni, az mindig jó móka. Persze ez sok pont, így lehet, olcsóbb fejlesztésekkel jobban járunk.
  • Kyle Katarn és R3-A2 fejleszéseket tanácsolnak Kyrell-hez, aki így Minden körben stresszeli az ellenfelét, és fókusz + target lock-kal tud lőni az ellenségeire. Így igazából a képessége nincs kihasználva, az R3-A2 + Gunner vicces lehet, mert zöld manőverrel lehet, két stresszt veszünk le.
  • Kitaláltak egy jó kombinációt is. Sabine Wren, BB-8 és az Experimental Interface   lehetővé teszi, hogy zöld manőver felfedésekor Barrel Roll-ozzunk, majd utána Experimental Interface-szel ledobunk egy Conner Net-et, majd zöld manővert hajtunk végre, lejön a stressz, utána pedig akciózhatunk.

Fenti ábrán Norra felfed egy zöld kettő enyhe mnővert az (1) pozícióban, majd jobbra Barrel Roll-olhat BB-8-nek hála. Utána használja az Experimental Interface-t (2), hogy Conner Net-e dobjon Soontir elé, és ezért kap egy stresszt. Utána végrehajtja a zöld manővert (3), lekerül róla a stressz és kérhet egy fókuszt.

Ez például tényleg egy olyan kombináció, amit eddig az Y-wing-ek kevés zöld manővere miatt nem lehetett érdemben végrehajtani.

Norra Wexley emellett az Alliance Overhaul, az Opportunist vagy Expose EPT-k egyikével, felszerelve, Range 1-ben fókuszálva, Experimental Interface-szel Expose-olva, a saját képességével egy target lock elköltéséért egy  találat hozzáadása és egy szövetséges Jan Ors pilóta képességét használva 7 sebet is be tud vinni egy támadásra, illetve Advanced Proton Torpedo felhasználásával 8-at. Ami valószínűleg új rekord. Kétlem, hogy ez egy két baráti meccsen az ellenség megviccelését leszámítva működő taktika lehetne, de azért érdekes.

Emellett megpróbálnak minket meggyőzni, egyből vegyünk kettőt, mert majd milyen jó lesz nekünk.

 

  • Norra Wexley (38)
    • R3 Astromech,
    • Push the Limit,
    • Kanan Jarrus,
    • Alliance Overhaul,
    • Vectored Thrusters
  • Shara Bey (36)
    • R2-D2,
    • Draw Their Fire,
    • Weapons Engineer,
    • Alliance Overhaul
  • Biggs Darklighter (26)
    •  R4-D6
    • Integrated Astromech

Total Squad Points: 100

Itt az lenne a trükk, hogy Shara Bey és R4-D6 életbentartják aránylag sokáig Biggs-t, míg Kanan leszedi a droid által generált stresszeket. Miközben Shara és Norra közösen próbálnak meg egy erős támadást összehozni, illetve elég jó eszköztáruk marad mid és end game-re is, mikorra Biggs már feltehetőleg kiesett.

Koordinált támadás a pénztárcánk ellen

Hát, minimálisan sem érzem kiemelkedőnek egyelőre ezt a pakkot. A tárcsa még sokat befolyásolhat, a zöld kettő enyhe kanyar biztató, ha az egy enyhék is zöldek lennének, az kicsit megdobná. Zöld élesről ne is álmodozzunk, bízunk benne, nem lesznek pirosak. Ami a Jumpmaster után elég szemét dolog lenne.

Frissítve:

Mennyire jogos az összehasonlítás? Nem annyira, de ez nem fog megakadályozni minket. 25 pont és 9 életes mindkettőből a legolcsóbb, de a Jumpmaster ezzel szemben EPT-vel rendelkezik, generikus pilóta, két torpedó slot-ja van, és scum droidokat lehet beleültetni rebel-ek helyett. Manaroo kisegítő képessége jobb, mint itt az összes support együtt, Dengar meg fenyegetőbb, mint Norra, méghozzá nem csak kicsivel. A hátsó tűzív kontra beépített turret-nél mindkét oldalon lehet pro-kontra, az kb. hasonló helyzetű. A nagy talp blokkolásra sokkal jobb, főleg a természetes Barrel Roll-al, amivel az 5000-ek jöttek. Ugyanez a lehetőség az ARC-170-esre két pontba és egy jó slot-ba kerül.

swx53_layout

Maradt még a tárcsa, és egyetlen, akcióba kerülő torpedó, amit nem ismerünk. Okos emberekkel beszélgetve el tudom képzelni, hogy hasonlóan működne, mint egy akna, csak nem magad mögé dobod ki, hanem előrefelé lövöd ki jó eséllyel 1-es távolságon belülre (lehet valamivel messzebb is, ennyi olvasható a fenti képen). Viszont ha gurítani kell majd akkor rá, hogy talál-e, az megint nem teszi megbízhatóvá a használatát. Így nem is találatot okozna nagy eséllyel, csak sebzést, így például Stealth Device nem esne le.

Eléggé vártam, mit fog tudni majd a Tail Gunner és az R3-as, valamint a korábban meg nem nevezett pilóták. De mintha ezzel a pakkal az FFG visszafelé haladt volna játékmechanikailag. Dizájn szempontjából nekem tetszik a két tűzív megkülönböztetése, teljesen jogos, hogy másfajta fegyver van elől és hátul. A képességek közül viszont túl kevés a megbízhatóan működő, és még azok sem mind jók. Én bízok benne a legjobban, hogy majd kilehet valamit hozni ebből a hajóból, csak most azt nem látom, hogy a túróba kellene hozzáfogni. Ha védkező/regen-re építjük, nem lesz sebzése, ha meg "glass cannon"-t akarunk belőlük gyártani, akkor talán alacsony a ps-ük. Veteran-nal lehet, Norra valami érdekes ász lehetne, de ahhoz kellene ismerni a tárcsát, hogy ezt megítéljük.

A következő cikknek a TIE/sf-et ígérték. Várjuk együtt a híreket.

 

 

komment

X-Wing: Podcast 05 – Rendszerek rendszerezve

2016/07/19. - írta: Promie Motz

A cikk eredetileg az swmini-n jelent meg.x-wing_podcastalpha

Szépjónapot mindenkinek! Birodalmi ügynökök szabotázsakciói miatt "enyhén" megkésve érkezik a mostani adásunk, szám szerint az ötödik. A korábbiakat az X-Wing-es kezdőoldalról tudjátok kimazsolázni.

Terítékre kerültek és rendszereztük Rendszer fejlesztéseket (System Upgrades), valamint végre beszámolót kaptunk az Endor Open 2016-on Top 8 közé jutó Marcitól, és a 32. Bendzsitől. Sokak kérésére igyekszünk átállni rövidebb időtartamra és azt pergős tartalommal megtölteni. Véleményeteket, mint mindig, most is várjuk!

Itt hallgathatjátok meg / tölthetitek le a mostan számot.

[0:00:00 - 0:42:24] Beszámoló az Endor Open-ről II.
[0:42:24 - 0:47:52] Versenystruktúra változás, nincsenek többé döntetlenek, szétlövés
[0:47:52 - 1:34:33] System Upgrade-ek

Mi legyen a következő fejlesztés típus, amit kitárgyaljunk?

Nyáron még jelentkezünk, ha nem szabotálnak minket. Addig is, az swmini legyen veletek!

komment

X-Wing: a támadás időzítésének művészete

2016/07/09. - írta: Promie Motz

x-wing

Történt egyszer, hogy az FFG-s játékfejlesztőknek kicsit túlcsordult a fantáziája, és megalkottak egy rakat hajót, amik egymással kibogozhatatlan sorrendben léptek interakcióba. Ez volt a 8. hullám, Valen Rudor mikor akciózik és hányszor, ha TLT-vel lőnek rá, Dengar visszatámadások és a többi. Nem volt játszhatatlan, csak komoly egyeztetések kellettek volna egy meccs előtt, hogy biztosan ugyan az legyen a két játékos álláspontja.

Szerencsére viszonylag hamar kapcsoltak a játékfejlesztők, és az új, 4.2.1-es FAQ-ban (azóta nagyon apró részleteiben frissült) egy folyamábrát tettek közzé, melynek segítségével az összes vitás eset eldőlt. Sőt! Sok korábbi eset megváltozott. Így kifejezetten érdemes áttanulmányozni az egész FAQ-ot, de különösen a grafikont,

amit lefordítottunk magyarra.

 

Pár változtatás a teljesség igénye nélkül

Ezek a változtatások egy része közvetlenül a folyamábrából levonhatóak, másokat a FAQ pontosít.

  • Egy fajta tokent "rendeltetés szerint" csak egyszer lehet elkölteni egy adott lehetőségnél. Legegyszerűbb példa, pl. 2 evade tokent NEM lehet elkölteni egyetlen védekezéskor.
  • R4 Aggromech nem működik Deadeye-jal. Overclocked astromech természetesen működik továbbra is.
  • Fire-controll system egy fegyver többszöri támadásánál (pl. TLT vagy Cluster Missiles) esetén csak a második lövés után jár, ahogyan a Tactician is csak egy stresszt oszt ekkor.
  • A Ghost egy dokkolt Phantom esetében a kör végén TLT-vel kétszer lőhet.
  • Darth Vader-t kétszer támadó másodlagos fegyverrel csak egyszer lehet alkalmazni (Gunner-rel továbbra is kétszer).
  • Ha kockákat kell újradobni, akkor egyszerre kell az összeset újradobni, amit szándékunkban áll így módosítani. Nem lehet egyesével eldönteni róluk, jó-e az eredmény attól függően, az első pár újradobás hogyan sikerült.
  • Dengar visszalő akkor is, ha megsemmisült. Ha Dengar-t támadó hajó egy szövetséges Biggs-től egyes távolságon belül van, Dengar akkor is a támadó hajót, és nem Biggs-t lövi.
  • Valen Rudor  egy fegyver többszöri támadása esetén csak egyszer használhatja a képességét, miután mindkét támadás ellen védekezett. Gunner esetén kétszer, mindkét támadás után.
  • Boba Fett muníciókról a tokent tudja csak eldobatni, ha az van a kártyán, nem tudja eldobatni egyből magát a lapot (beleértve magát az extra munition kártyát is (!), mert hivatalosan arra is tokent kéne tenni).
  • Akár Gonk mindkét akcióját végre lehet hajtani egy körben (például Experimental Interface-szel)
  • Kanan legénységi tag a Clean up alfázisban aktiválódik. (Ez az Activation phase-nek a 2. Execute Maneuver lépésének c. jelzetű alfázisa
    •  A három rész a következő
      •  a) Move Ship: Slide the maneuver template between the front guides of the ship’s base so that it is flush against the base. Then pick up the ship and place it at the opposite end of the template, sliding the rear guides of the base into the opposite end of the template.
      • b) Check Pilot Stress: If the maneuver is red, assign one stress token to the ship; if the maneuver is green, remove one stress token from the ship.
      • c) Clean Up: Return the maneuver template to the pile of maneuver templates. Place the revealed dial outside the play area next to the ship’s Ship card.)
    • Ez a perform action step előtt van közvetlen. Az egyedüli dolog, amit eddig látok ezzel a változtatással, hogy az idén később megjelenő Rey és az új Millenium Falcon title nagyon erős lett volna Kanan legénységgel, amitől páran előre féltek. Fél évvel előre balanszolnak? Wow.
  • Zeb legénységi tag képessége csak akkor aktiválódik, amikor az egyik összeérő hajó aktiválódik a Combat Phase-ben. Azaz a Ghost/Phantom kör végi támadásnál, vagy Corran Horn képességének idején NEM használható.

Titeket mely változások érintenek a legérzékenyebben? Melyeknek örültök? Mi az, amit így nem hoztok soha többé.

 

Címkék: flowchart FAQ 4.2.1.
komment

X-Wing: Azok a csodálatos férfiak, az ő repülő masináikkal

2016/07/06. - írta: Promie Motz

A cikk eredetileg az swmini-n jelent meg.

Bár az olvasótábor talán nem érti a fenti filmes referenciát, ettől függetlenül sejteni lehet, miről is lesz szó. Bár ebben sokat segít az "X-Wing" előtag is a címben.

Kijöttek az új Defender-ek, és természetesen egyből szaladtam, hogy kipróbáljam őket, illetve még a versenyre is belőlük próbáltam sereget készíteni. Ami szó szerint csak félig sikerült, lévén, érdekes versenyformátumunk volt.

tie-defender-imp-vet-600px

Pick your poison

Ezen a versenyen mindenkinek két listát kellene hoznia (standard dogfight-os 100-as lista, de nem kötelező, hogy azonos frakció legyen). Minden meccs előtt megkapod az ellenfeled két listáját és átböngészve egyszerre kiválasztjátok, mivel játszik a MÁSIK.

Így eleve csak az egyik listába tehettem Defender-eket. Viszont fennállt az esély, hogy az ellenfél végig a másik listát választja.

Eredetileg féltem ettől a formátumtól, mert amíg barátokkal ötleteltünk, úgy éreztük, hogy két seregtípusnak lejt a pálya. Az egyik az IG-88/Brobot lista és a 3 Jumpmaster, mert pont egymás gyenge pontjait fedik le. Itt, ha esetleg a 2-2 lista között körbeverés van, azaz ellenfelük 1-es listája üti a Robotokat, a másik a Contracted Scoutokat, akkor bajba lehetnénk.

A másik listaépítési ötlet, építsünk két "egyforma" listát. Birodalomnak van annyi ász a tarsolyában, hogy ezt meg lehetett volna tenni könnyedén. Soontir, Carnor, Inquisitor, Valan Rudor, Vader,  Whisper, Omega Leader,  (új, D title-ös) Vessery (és Wampaaa!) olyan ászok, melyek közül az elsőkön van Autothrusters, Stealth Device is esetleg, a többieken nincs. Az elsőkön Push the limit van, a többin nincs. Meglepően könnyedén lehet teljesíteni velük a listaépítést. Sőt, egyik listába még Palpatine-t is beültethetjük, ha úgy érezzük, szükségünk van rá.

Még mindig érzem a fény hívását, így Palpatine-om továbbra sincs, ellenállok a Sötét Oldal Hatalmának. Meg aztán befutottak a veteránok, így rosszul éreztem volna magam, ha nem teszem az asztalra ezt a végre használható hajót. Nem tartottam nagy összegzést arról, pontosan mikor-mivel repkedek, de Endor óta igyekszek csak minél szélesebb listaválasztékból meríteni, és változatos sereg összeállítással játszani. Így az egyes taktikák nem lesznek annyira kiforrottak, de jobb átfogó képet kapok a játékról. Zárójelben, kicsit hiányzik a Dash-Eaden-os listám, júliusban párszor elő fogom venni.

FirstOrder

A megmérettetés

Nem állítom, hogy én egy remek Omega Leader játékos vagyok, de már szívatott meg párszor ez a bestia. Mivel vele rendelkezek is, valamint a TIE Advanced Prototype-om sem olyan régi még, elkezdett testet ölteni az elképzelés. Soontir Fel pedig eléggé adja magát, mint kötelező elem. Ezek után láttam, hogy Inkvizitorra még jut majd rakéta, valamint egy Stealth Device is Omega Leaderre, nehogy le merjen esni. A 98 pontos listával elfogadható esélyem van arra, hogy én döntsek a kezdeményezésről.

Első lista

"Omega Leader" (21) Juke (2) Comm Relay (3) Stealth Device (3)

Soontir Fel (27) Push the Limit (3) Autothrusters (2) Stealth Device (3) Royal Guard TIE (0)

The Inquisitor (25) Push the Limit (3) Proton Rockets (3) Autothrusters (2) TIE/v1 (1)

Total: 98

View in Yet Another Squad Builder

 Második lista

Itt az idő, hogy Defender-ekkel kezdjek valamit! Ryad bárónő körül forgott sokáig a figyelmem, de ugyanakkor Whisper-t tettem volna be hozzá társalkodóhölgynek (angolok következetesen nő neműként kezelik). Vessery-vel és a D-title-lel még azért nincsen akkora gyakorlatom, így erre nem akartam feltenni az esélyeimet.

Egy jó Whisper VI, FCS, ACD-vel (lásd lentebb) 39 ponttól kezdődik, és fene a dolgodat, ha crew-ot nem teszel rá. Persze, jó a Gunner, de kéne valami, ami a túlélést is elősegíti. Agent Kallus erre egy remek választás, mint azt volt szerencsém megtapasztalni lázadó játékosként a múltban. Így a 41 pontos TIE Phantom mellé már nagyon nem fért más, mint 2 28 pontos, X7-es Delta Osztag Pilóta. Ismét csak zárójelben, nem lebecsülendőek, a fókusz-evade minden körben meglepően ellenállóvá teszi őket.  Jó blokkolók, és a fehér visszafordító elég erős manőver. Ha blokkolják őket, aszteroidán mennek át, de legalább 3-as gyorsaságú manőverrel, akkor is fixen kapnak egy evade tokent. Nagyon korrekt. Megváltom majd velük a világot, mert átrendeződik a játékegyensúly? Ez két kérdés, de egyikre sem tudom még a választ.

Delta Squadron Pilot (30) TIE/x7 (-2)

Delta Squadron Pilot (30) TIE/x7 (-2)

"Whisper" (32) Veteran Instincts (1) Fire-Control System (2) Agent Kallus (2) Advanced Cloaking Device (4)

Total: 97

View in Yet Another Squad Builder

97 ponton, 3 pontos initiative bid-del jó eséllyel én döntök a kezdeményről.

Ennek a listának azonban nagy hátránya, ha Whisper-t elkótyavetyélem, és az ellenfél hajói még tudnak akcióból helyet változtatni, akkor elég rosszak lesznek a kilátásaim.

A megmérettetés

A usetheforce lelkes csapata kitette az összes listát, köszönjük nekk! Öt ellenfelem közül mind az öt a Whisper-Defender listát választotta. Mindig úgy választottam a velem szembe felkerülő listák közül, hogy ne legyen bennük 10-es pilóta (bár elvileg adaptability és Veteran Instincts ügyes használatával mindkét listában lehetett volna 10-es pilóta, ennyire elvetemült emberrel nem akadtam össze). Mivel Whisperrel meg akartam tartani a kezdeményezést, ezért igyekeztem az ászok között is szűrni, például rakétás Jake Farrell ellen nem akartam repülni. Végül két Poe ellen szálltam ringbe, az egyik 9-es volt, és utánam lépett, kemény ellenfél volt, de nem leküzdhetetlen.

Kicsit összegezve. 3-2 lett a végeredményem, ahhoz képest a legerősebb MoV, így felcsúsztam az ötödik helyre. Abban a két meccsben, amit elvesztettem, az egyik az első ütközet volt, ahol Whisper-rel túl vakmerő voltam, és úgy éreztem, Range 3-ból nem jelentenek rám a lázadó gépek veszélyt. Hát jelentettek, leradíroztak 3 támadásból. Az volt a taktikai hibám, hogy jó repülés helyett arra számítottam, 4-5-6 zöld kocka (volt Range 3 aszteroidán át) majd mindent megfog. Nyilván ha nem óvatosabban játszok, akkor nem kerülök ilyen szituációba. Elég jó lecke volt a napra. 2 Defender a teljes, hiánytalan, 100 pontos max pajzsos sereg ellen (Paul Heaver első világbajnok listája, 2B és 2X) kijött az, amitől féltem, hogy túl alacsonyak a pilótaképességek. Advanced sensoros B-wingek pont jók voltak ebben a helyzetben.

Másik vereségem Marci dupla IG-i ellen esett meg. Azt beszéltem Simon Zolival, hogy 2 blokkolóm van, akkor talán jobbak az esélyeim 2 hajó, és nem 3 ellen. Marci nagyon jól tette fel az aszteroidamezőt, hogy a szokásos 45 fokos folyosók jó része blokkolva legyen, ezért Whisper-t valami nagyon mesterséges, furcsa szögben dobtam a pályára, ami eszméletlen jól működött, így nem volt problémám a decloak-kal egyszer sem, mindig volt legalább 3 értelmes döntési lehetőségem. Nagyon jó meccs volt, Whisperről a két pajzs hamar elment a Crack Shot + Glitter kombóval az egyik IG-ről, de utána én irányítottam 2-3 körön át, és mindkét Agresszornak elfogyott a pajzsa, nekem meg csak egyet sérült eddig az egyik Defender-em. Ezután sajnos mindkét Delta Squadron pilótám hibázott, az egyik 4 visszafordítóval (isteni helyen lett volna), de megcsípett egy aszteroidát, míg a másik meg barrel roll-olt, hogy majd a Whisper-re ráinduló Agresszort blokkolja. Helyette mindkét Agresszornak a barrel roll-oló Defender volt a célpontja, és kilőtték az öt életét egy körben, hiába volt evade tokenem. Ezúton csókoltatjuk az IG- B Gunner képességét. Egy-két körrel később Marci nagyon ügyesen leszedte Whisper-t, majd pedig az utolsó Defender-emet is megölte. Ott még elég jó esélyem lett volna legalább megsebezni az IG-ket, de nem úgy alakult, szépen elfogyott a kis piros Delta. Így végül pont csak a pajzsokat szedtem le az IG-88-asokról.

Amíg a 2-3-4 hajós listák látnak sok időt az asztalon, főleg magasabb, akciófüggő pilótákkal, addig a Defender-ekkel úgy érzem, számolni kell. Egy swarm ellen valószínűleg komoly problémákba ütköznének az alacsony pilótaképességűek, de pont ez kell az ászok ellen. Emelett Whisper, aki mindenki rémálma lehet, mind az ászok, mind a generikusak ellen jó választás lehet. Hozzátenném, hogy még csak a mostani verseny 5 mérkőzésével vagyok túl Whisper-rel a 10 lejátszott meccsen, így nem csak a TIE-Defenderek-kel, de a TIE-Phantom-mal is van hova fejlődnöm.

[caption id="attachment_8337511" align="aligncenter" width="960"]defender-phantom Piros TIE Defender-einket piros TIE-Phantom-okkal is kiegészíthetjük!

 

komment
süti beállítások módosítása